Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Järjestelin laskuja kansioihin (siis parasta hommaa, mitä pystyy tekemään housut jalassa) ja samalla katselin pyörien rekisteröintitodistuksia ja rekisteriotteita. Ihmettelin istuimien lukumääriä.

    Cagiva rekisteröintitodistus: istuimien lukumäärä 2
    Se verran tuore, ettei ole rekistieriotetta ollut.

    Ducati rekisteröintitodistus: istuimien lukumäärä 1
    Ducati rekisteriote: henkilöluku kuljettajan lisäksi: tyhjä

    Moto-Guzzi rekisteröintitodistus: istuimien lukumäärä 1
    Moto-Guzzi rekisteriote: henkilöluku kuljettajan lisäksi: tyhjä

    Peugeot moposkootteri: rekisteröintitodistus: istuimien lukumäärä 1

    Tuli vaan se mieleen, että mitä tarkoittaa tosipaikassa tuo lukumäärä (vrt Cagiva 2 vs. Ducati 1), ei kai vaan yksipaikkaisuutta ? ? ? ? ?
    Kyllä Ducatissa ja Guzzissa on ihan normaalijutut matkustajalle (istuin, jalkatapit ja kahva).
  2. #2
    Lainaa (lario @ Loka. 13 2010,19:19) kirjoitti
    Tuli vaan se mieleen, että mitä tarkoittaa tosipaikassa tuo lukumäärä (vrt Cagiva 2 vs. Ducati 1), ei kai vaan yksipaikkaisuutta ? ? ? ? ?
    Kyllä Ducatissa ja Guzzissa on ihan normaalijutut matkustajalle (istuin, jalkatapit ja kahva).
    Mulla teki inssi kämmin kun aikoinaan kävin rekisteröimässä mopon, eli alkuun otteessa oli istuimien lukumäärä 1. Kävin valittamassa asiasta ja nyt siellä komeilee kakkonen.

    Jos miliisillä on huono päivä niin voi antaa sulle sakot jos kyytiläisen kanssa
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  3. #3
    1 istuin, mutta kaksipaikkainen....
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  4. #4
    Eiköhän nuo voi konttorilla käydä muuttaan kakspaikkasiks. Eikös näin tehty esim. moposkoottereiden kans kun tuli uusi kyydittämisen salliva laki? Kaikki tarvittava niistäkin löyty kyytiläiselle, mutta silti rekisteriotteessa oli vaan ykspaikkanen.
    YZF 750R -> SM 610 -> SMC 690 -> 250 TE -> CB 350 & GSX1300R
  5. #5
    Lainaa (Memphis @ Loka. 14 2010,08:21) kirjoitti
    Eiköhän nuo voi konttorilla käydä muuttaan kakspaikkasiks. Eikös näin tehty esim. moposkoottereiden kans kun tuli uusi kyydittämisen salliva laki? Kaikki tarvittava niistäkin löyty kyytiläiselle, mutta silti rekisteriotteessa oli vaan ykspaikkanen.
    Pittääpi kysästä, kun seuraavan kerran käy konttorilla.
    Taittaa vuan kaikki toimenpitteet olla maksullisia.
  6. #6
    Oma Saksanmaalta aikanaan tuotu (edellisen omistajan toimesta) niin sai rekisteröityä kahdelle. Olin silloin muuttamassa pyörää 25kw:ksi. Pyysin vain herralta katsastusmieheltä josko tuon yksipaikkaisuuden voi muuttaa kaksipaikkaiseksi. Hetken päästä tuli paperi kädessä ja sitten honda olikin kakspaikkanen. Kyseessä oli siis vanhempi fireblade varustettuna kyytiläisen jalkatapeilla ja kiinnipito "narulla".
    Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää...
  7. #7
    Minulla ainakin yhdessä sama juttu, ja soitin kerran aivan piruuttani sinne AKE:en vai Trafiko se nyt on, ja kysyin tätä kaksipaikkaiseksi muuttamista joltain virkainsinööriltä. Tämä elämästä vieraantunut alkoi puhumaan uudesta tyyppikatsastuksesta, voi kiesus sentään. Luokittelenpa pärrän sitten omassa mielessäni mopoksi: pitkä satula ja kahdet jalkatapit: saa olla joku kyydissäkin.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
  8. #8
    no tulee vaan mieleen että veljen intruder on rekisteröity kolmelle...
  9. #9
    DL-suzuki näyttää olevan rek.kahdelle yhdestä penkistä huolimatta.
  10. #10
    Mulla kolmessa viimeissä, ihan kaupasta ostetussa Suomi-mopossa on lukenut 1. Kaikki ihan normi-pyöriä. En ole liikaa päätäni tuolla vaivannut. Lienee jonkinlainen lapsus / ajattelemattomuus / vakiintunut merkintätapa.

    Ei mulla ABS-pyörien rekisteriotodistuksissa yhdessäkään ole myöskään lukenut "varustettu lukkiintumattomalla jarrujärjestelmällä". Tuonkaan vuoksi en ole menettänyt yöuniani.
    <p>2002-2014</p>
  11. #11
    Muistaakseni on todellakin moka sen valtion konttorin puolelta. MP:ssä tuolla ei ole mitään virkaa. Ainoastaan mopoissa tuolla merkinnällä on merkitystä, koska kaikissa ei ole valmistaja halunnut niitä kahden ajettaviksi, koska ei kantavuus kestä. MP:ssä riittää, että on istumapaikka ja jalkatapit.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  12. #12
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    taitaa sillä teknisesti olla jotain merkitystä.. varmaankin vakuutusyhtiölle jos kaataa 2-päällä. olen itse varmistanut molempiin pyöriin erikseen 2-paikkaisuuden koska rekisteröintikatsastuksesta tuntuu tulevan defaulttina 1. jos ei olisi merkitystä niin leimaisin (vielä olemattoman) WR450:n myös 2:lle, mutta tyyppikatsastusta sellaiselle ei ole ja kantavuus 110kg... on olemassa versioita jotka vain 1:lle rekisteröistävissä, joku Ducati tulee ensimmäisenä mieleen..
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
  13. #13
    moottoripyörällä saa kuljettaa yhtä kyytiläistä, vaikka ko. pyörä olisi rekistöröity yhdelle. Edellytyksenä on että matkustajalle on asianmukainen istuin ja jalkatapit.

    Jos pyörä on rakenteeltaan vain yhdelle tarkoitettu, siinä ei saa olla istuinta eikä jalkatappeja matkustajalle (eli jos kantavuus ei salli matkustajaa).

    Ongelma ilmenee korkeintaan ulkomailla, sillä siellä ei välttämättä ymmärretä suomen kansallista rekisteriotetta.
    -Hakki-
    jos ajaminen olisi mukavaa tai edes järkevää, eihän se olis enää kivaa.
  14. #14
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (H4KKI @ Marras. 23 2010,12:18) kirjoitti
    moottoripyörällä saa kuljettaa yhtä kyytiläistä, vaikka ko. pyörä olisi rekistöröity yhdelle. Edellytyksenä on että matkustajalle on asianmukainen istuin ja jalkatapit.
    mistä tämä löytyy ?
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
  15. #15
    Lainaa kirjoitti
    moottoripyörällä saa kuljettaa yhtä kyytiläistä, vaikka ko. pyörä olisi rekistöröity yhdelle. Edellytyksenä on että matkustajalle on asianmukainen istuin ja jalkatapit.

    Jos pyörä on rakenteeltaan vain yhdelle tarkoitettu, siinä ei saa olla istuinta eikä jalkatappeja matkustajalle (eli jos kantavuus ei salli matkustajaa).
    Juuri näin...tyyppihyväksytyissä moottoripyörissä on erikseen merkattu otteessa kahdelle hengelle, vanhemmissa yleensä ei.
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
  16. #16
    Lainaa (pekko5 @ Marras. 23 2010,12:53) kirjoitti
    Lainaa (H4KKI @ Marras. 23 2010,12:18) kirjoitti
    moottoripyörällä saa kuljettaa yhtä kyytiläistä, vaikka ko. pyörä olisi rekistöröity yhdelle. Edellytyksenä on että matkustajalle on asianmukainen istuin ja jalkatapit.
    mistä tämä löytyy ?
    Laki

    Asetus
    ajoneuvojen käytöstä tiellä annetun asetuksen muuttamisesta

    39 §
    Henkilökuljetus kaksi- ja kolmipyöräisillä ajoneuvoilla ja niihin rinnastettavilla nelipyöräisillä ajoneuvoilla

    1. Moottoripyörällä, jota ei ole varustettu sivuvaunulla (L3-luokka), saa kuljettajan lisäksi kuljettaa enintään yhtä henkilöä. Edellytyksenä on kuitenkin, että kuljetettavaa varten on sopiva istuin ja jalkatuet. Sivuvaunulla varustetun moottoripyörän (L4-luokka) sivuvaunussa saa olla enintään kaksi henkilöä.

    2. Kaksipyöräisellä mopolla (L1-luokka) saa kuljettaa enintään kymmenvuotiasta lasta. Edellytyksenä on kuitenkin, että lasta varten on tarkoituksenmukainen istuin ja tarpeelliset jalkojen suojukset.

    3. Kolmipyöräisellä mopolla, kevyellä nelipyörällä ja L5-luokan ajoneuvolla saa kuljettaa henkilöitä enintään rekisteriin merkityn määrän.

    4. Kolmipyöräisessä henkilökuljetukseen tarkoitetussa mopossa (L2-luokka) ja kolmipyöräisessä henkilökuljetukseen tarkoitetussa L5-luokan ajoneuvossa ei henkilöiden ja tavaran yhteenlaskettu massa saa ylittää 300 kg eikä kevyessä nelipyörässä ja nelipyöräisessä L5-luokan ajoneuvossa 200 kg.

    Mopolla kuskaaminen



    Kahvankääntäjä
    Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
  17. #17
    Kuinkas muilla lukee rekisteriotteessa?

    Itsellä lukee ZX-12R otteessa, että olisi yksipaikkainen ( 1 satula ), vaikka pyörässä on uudesta asti ollut takapenkki ja - jalkatapit.
    ZX-9R oli myös ostettaessa yksipaikkainen ( uudesta asti ollut takapenkki ja -jalkatapit ja joita selvästi on käytetty reilusti ), mutta kun keväällä muutoskatsastin viripakoputken, se muutettiin samalla papereissa 2-paikkaiseksi.
    Ei kiinnosta pätkääkään
  18. #18
    Piti oikein kaivaa povarista: Istuimien lukumäärä 2. (GSX-R1000 K5)

    Edit: .ja tosiaan, tuossahan nuo penkit on erilliset.
    Viimeksi muokannut: LaMasquerade; 08.10.2012 klo 10:37.
    Kawazaki Z900 2020
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05)
  19. #19
    Piti oikein kaivaa kaapista: Istuimien lukumäärä 2. (GSX-1300R K5)
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  20. #20
    Minullakin on vain 1 satula mainittu, tosin minun mopossa ei ole kaksiosaista satulaa eli kai se on kahdelle.
    Ja mopohan oli fzs 600 2001
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  21. #21
    Nyt ihan hataran muistikuvan perusteella mennään- eikö näissä ollu jotain AKE'n systeemeissä häikkää tai kirjaus virhettä jossain vaiheessa - ja jossain välissä mp't meni 1-paikkaisiksi tietokannassa.
    Ja sen sais kai korjattua ihan ilmoituksella, ilman katsastusta.

    Joku jolla on tarkempia muistikuvia tai jopa tietoa, voinee vahvistaa.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  22. #22
    Hyvä syy olla ottamatta ketään kyytiin...ei nuo kaks'pyöräset ole suunniteltu kuitenkaan jatkuvaan ajoon kaksi päällä.
    ?
  23. #23
    Jotain tuollaista atk virhettä itsekkin muistelen.

    2 paikkainen näyttäisi kottarainenkin olevan, paperilla, käytännössä takatapit kerää pölyä tallin hyllyssä.
    Onkohan tuo nyt suurikin rikos ja uhka yhteiskuntaa vastaan
    Eikä ole yhtään seisomapaikkaa merkattu otteeseen, meinaako se sitä ettei tuolla saa ajaa kuin perse penkissä, vai pitäiskö käydä konttorilla kokeilemassa insinöörin huumorintajun ja ymmärryksen rajoja...
  24. #24
    Muutettiin yksipaikkaiseksi (joka tuo on ja pysyy) samalla kun korjattiin muita virheitä otteesta.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  25. #25
    Otteen merkinnöillä ei tässä tapauksessa mitään väliä. Moottoripyörällä saa kuljettaa matkustajaa, jos matkustajalle löytyy penkki ja jalkatapit. Mopoissa tuolla otteen merkinnöillä on merkitystä, kun osassa ihan oikeasti ei löydy tarpeeksi kantavuutta matkustajallekkin.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  26.  
  27. #26
    Ykspaikkanen, eipä tuo oo kyytiläiselle mukava muutenkaan tommonen jäykkäperä. Enkä tunne niin kovapäistä muijaa joka siinä istuis yli sata kilsaa.
    Tyyli ennen tarkoitusta.