Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
  1. #1
    Olen tavannut huollattaa bläkkäriä Frankilla, siellä ovat laittaneet Motul:ia koneeseen. Nyt oli PyöräMaailman välihuollossa ja öljyt Honda purkista.

    Laatikosta tuli mielestäni huollon jälkeen huomattavan äänekäs, siis vaihtaa. Pikkuvaihteilla kolisee ja paukkuu ihan kunnolla. Onko tämä Hondan öljy jotain tervaa, niin että esim. kytkin ei täysin irrota tjsp, vai kuulenko vain omiani?
    XX -04, R1200GS -13
  2. #2
    Ite ajelen Motul 5000 10-40 ja hyvin toimii.

    -H-
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  3. #3
    Samoin kävi täälläkin, pyörä on toiminut nätisti sekä BelRay että Motulin 10W-40 öljyllä, mutta kun kertaalleen merkkihuollossa pistivät Hondan omaa öljyä 10W-30 niin tuota kolinaa ilmestyi.

    E:Kyselinkin silloin BikeWorldistä, että mistä moinen kolina ja nihkeys vaihtamisessa johtuu, olivan kovasti sitä mieltä että kuski se vain tekee vaihtovirheitä. Onneksi opin taas vaihtamaan vaihteita nätisti kun koneeseen tuli Motulit *



    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
  4. #4
    sama täällä, motullilla laatikko huomattavasti hiljaisempi kuin honda öljyillä..


    Delvacillahan se ois tietenki äänetön..?!



    vtr1000 f -99
  5. #5
    Lainaa (JGo @ Syys. 07 2010,12:08) kirjoitti
    Onneksi opin taas vaihtamaan vaihteita nätisti kun koneeseen tuli Motulit *
    Minullakin Motulit ja hyvin pelittää *
    Honda CBR1100XX -05

    Ex.
    Honda CBR600F -00
    Yamaha XV250Virago -96
    Kawasaki KE125 -8?
  6. #6
    Joo, menkööt nyt noilla loppukausi. Keväällä Motul:it takaisin, niin kehtaa kylilläkin taas vaihtaa *
    XX -04, R1200GS -13
  7. #7
    Itell ollut Motulin 5100 kaikissa pärrissä eikä oo ollu valittamista
    Honda CBR 929RR <- Honda VTR 1000F Firestorm <-
    Honda CBR 1100XX Blackbird <- Honda CBR 1000f <- Kawasaki ZZR 600 <- Honda MBX 125F
  8. #8
    ja sitten se tyhmä kysymys


    onkos tuo vaihteiden kolina/kolinattomuus siis oikea mittari hyvin voitelevalle öljylle? Meinaan siis jotta voiteleeko sitten muutenkin hyvin?
    Mieleeni tuli, jotta paksummalla ei kolisis mutta muuten voitelis huonommin ja päinvastoin.

    Saa vittuillakin; en nuista tiedä....... mulla tuo Hondan laatikko kanssa kolahtelee.



    T7
  9. #9
    Lainaa (W-P @ Syys. 07 2010,21:30) kirjoitti
    ja sitten se tyhmä kysymys


    onkos tuo vaihteiden kolina/kolinattomuus siis oikea mittari hyvin voitelevalle öljylle? Meinaan siis jotta voiteleeko sitten muutenkin hyvin?
    Mieleeni tuli, jotta paksummalla ei kolisis mutta muuten voitelis huonommin ja päinvastoin.

    Saa vittuillakin; en nuista tiedä....... mulla tuo Hondan laatikko kanssa kolahtelee.
    Vähä samaa olen ittekkin joskus aikanani naureskellu! Olen päätyny siihen tulokseen, että eiköhän kaikki nää tän maan markkinoilla olevat öljyt voitele sitä myllyä ihan tarpeeksi. Olettaen että suurin osa motoristeista nyt oikeasti ajelee ihan tehdaspeleillä ja suunnilleen normikoneilla.
    Näin itse itselleni perustellen, valitsen öljyn jolla mylly & vaihdelaatikko toimii "samettisimmin" ja PISTE sille. *

    Jos haluaa tehdä elämästään hifimpää ja extremempää, niin ainahan sitä voi itselleen jankuttaa vaikkapa seuraavaa: Mulla on NIIN viriviri mylly, että tähän ku tankkaa 95:sta 98:n sijaan... ni kone on kuulkaas entinen. Ja shellin V-powerilla, sillä tää vasta toimii. Öljyistä nyt puhumattakaan...
    Näitäkin harrastajia nimittäin joukostamme löytyy, ja pyöränä tod.näk sitten joku slipariviritteinen 6oocc / vm.97 cebari. Yhtään ko yhdistelmää väheksymättä. Lähinnä ajatusmaailmalle naureskelua...



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  10. #10
    Olikos se "Honda" öljy nyt sitten tätä uutta vai sitä vanhaa GN-4 kamaa?
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  11. #11
    Lainaa (Sepi @ Syys. 07 2010,21:57) kirjoitti
    Olikos se "Honda" öljy nyt sitten tätä uutta vai sitä vanhaa GN-4 kamaa?
    Samaa tavaraahan on uusi ja vanha hondan öljy, eri purkeissa vain. Tänä kesänä on tullut ajeltua molemmilla Hondan öljyillä (uudella ja vanhalla). Samanlailla ovat vaihteet kolahdelleet. Seuraavaksi kokeiluun Motulin 5100.
    -Aikoinaan kovakin-

    -CBR 954RR vm.03-
  12. #12
    Lainaa (UNTS85 @ Syys. 08 2010,10:35) kirjoitti
    Lainaa (Sepi @ Syys. 07 2010,21:57) kirjoitti
    Olikos se "Honda" öljy nyt sitten tätä uutta vai sitä vanhaa GN-4 kamaa?
    Samaa tavaraahan on uusi ja vanha hondan öljy, eri purkeissa vain. Tänä kesänä on tullut ajeltua molemmilla Hondan öljyillä (uudella ja vanhalla). Samanlailla ovat vaihteet kolahdelleet. Seuraavaksi kokeiluun Motulin 5100.
    BW Espoon mukaan ei ole samaa tavaraa. Entinen oli tuota GN4 10W40 mineraalia ja tämä uusi osasynteettistä 10W30. Sitä kait saa halutessa 15W40 viskositeettistä myös.

    Bläkkärissä on nyt siis tuota uutta 10W30 öljyä, mutta vanhempaa GN4:ää on joskus ollut myös. Siitä on vaan senverran aikaa etten muista kolisivatko vaihteet sillä erityisemmin. Tällä uudella kolisee kyllä.

    Motul:i on ollut 10W40 kamaa, mutta vanhoissa kuiteissa ei ole muuta tyyppiä sille.
    XX -04, R1200GS -13
  13. #13
    Lainaa (Birdie @ Syys. 08 2010,11:03) kirjoitti
    Lainaa (UNTS85 @ Syys. 08 2010,10:35) kirjoitti
    Lainaa (Sepi @ Syys. 07 2010,21:57) kirjoitti
    Olikos se "Honda" öljy nyt sitten tätä uutta vai sitä vanhaa GN-4 kamaa?
    Samaa tavaraahan on uusi ja vanha hondan öljy, eri purkeissa vain. Tänä kesänä on tullut ajeltua molemmilla Hondan öljyillä (uudella ja vanhalla). Samanlailla ovat vaihteet kolahdelleet. Seuraavaksi kokeiluun Motulin 5100.
    BW Espoon mukaan ei ole samaa tavaraa. Entinen oli tuota GN4 10W40 mineraalia ja tämä uusi osasynteettistä 10W30. Sitä kait saa halutessa 15W40 viskositeettistä myös.

    Bläkkärissä on nyt siis tuota uutta 10W30 öljyä, mutta vanhempaa GN4:ää on joskus ollut myös. Siitä on vaan senverran aikaa etten muista kolisivatko vaihteet sillä erityisemmin. Tällä uudella kolisee kyllä.

    Motul:i on ollut 10W40 kamaa, mutta vanhoissa kuiteissa ei ole muuta tyyppiä sille.
    Hondan jälleen myyjän mukaan on samaa tavaraa. Voi olla että mua (Hondamiestä) on lirautettu vähän silmään

    Prkls, kun ei ole vanhoja öljy purkkeja tallella. Olis voinut tiirata "speksejä/eroavaisuuksia".
    -Aikoinaan kovakin-

    -CBR 954RR vm.03-
  14. #14
    GN4 oli 10W-40 mineraali. Luulis tän uuden menevän aika liruksi jos yläpäästä 30...saattaa tosin pitää viskositeettinsä paremmin kuin vaikkapa joku 15W-50, mene ja tiedä.
    CBR1100XX ´99
  15. #15
    Omassa nyt motulin 5100 15w-50, aiemmat 55tkm uudesta asti ajettu gn4:lla.

    Laatikko tosiaan hieman pehmeämmin ja paremmin toimii, mutta kytkin hieman haukkaa nyt, varttimaililla oli aika tuskainen lähetettävä.

    Nämä ehkä kilometrejä paremmin kestää ei tunnu menevän niin liruksi 5000km jälkeen mitä gn4.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  16. #16
    En tiedä mitä rasvaa appiukon Bläkkärissä oli, mutta nyt siinä on Hondan kamaa. Käytös meni juuri toisin päin; Loota hiljeni, kytkimen tyhjäkäyntikolina kylmänä hävisi, vaihteet vaihtuu paremmin jne. Kallistahan tuo tietenkin oli mun mielestä, mutta ajattelin tehdä tuon 36tkm:n huollon omilla aineilla.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  17. #17
    Lainaa (W-P @ Syys. 07 2010,21:30) kirjoitti
    ja sitten se tyhmä kysymys


    onkos tuo vaihteiden kolina/kolinattomuus siis oikea mittari hyvin voitelevalle öljylle? Meinaan siis jotta voiteleeko sitten muutenkin hyvin?
    Mieleeni tuli, jotta paksummalla ei kolisis mutta muuten voitelis huonommin ja päinvastoin.

    Saa vittuillakin; en nuista tiedä....... mulla tuo Hondan laatikko kanssa kolahtelee.
    Vaihteiden kolahtelu ja öljyn voitelukyky eivät liity toisiinsa. Laatikko alkaa kolahdella, kun kytkin ei irrota kunnolla. Nykyisellä pyörällä olen huomannut eroja kytkimen irroittamisessa eri öljyillä varsin selvästi. Tähän mennessä olen kokeillut (KTM:ssä) KTM:n suosittelemaa Motorexin täyssynteettistä 10W60, BelRayn täyssynteettistä 10W50 ja Motulin 5100. Motulilla kytkin on toiminut loistavasti, kunnes...

    BelRay oli ihan kamalaa. Laskin kesken vaihtovälin ne ulos. Kuumana ei jaksanut vaihde päällä kytkin pohjassa edes startti pyörittää. Samaten pakittaminen vaihde päällä kytkin pohjassa oli ihan mahdotonta oli kone käynnissä tai ei ja se pamaus, kun ykkösen potkaisi päälle oli melkoinen.

    Motorex oli noiden välistä eli toiminta ok, mutta varsinkin ykkösen kytkeminen aiheutti kohtalaisen kolahduksen.
    Motulilla ei monasti kuulu mitään, kun vaihde vain naksahtaa päälle, mutta nyt se kunnes.... Tämä kesä kai sitten oli niin kuuma, että Motulin ominaisuudet kertakaikkiaan vain loppuivat. Heinäkuussa tuli taas vaihto aiheelliseksi ja ei kestänyt kuin pari-kolme tuhatta kilometriä, kun kytkin alkoi laahata ja laatikko paukkua. Ennen ei ole noin nopeasti mennyt. Täytyypä kokeilla taas jotain muuta. Isot pojat ovat sanoneet, että Kotarissa saisi yläpään viskositeetti olla sen 60. Pitää etsiä jokin sellainen purkki sitten, ...jos ensi kesästä tulee taas kuuma. Enää ei tänä vuonna ole kai väliä kuin alapään viskositeetilla.
  18. #18
    Lainaa (Timo Tyhjäkäynti @ Syys. 10 2010,14:32) kirjoitti
    Lainaa (W-P @ Syys. 07 2010,21:30) kirjoitti
    ja sitten se tyhmä kysymys


    onkos tuo vaihteiden kolina/kolinattomuus siis oikea mittari hyvin voitelevalle öljylle? Meinaan siis jotta voiteleeko sitten muutenkin hyvin?
    Mieleeni tuli, jotta paksummalla ei kolisis mutta muuten voitelis huonommin ja päinvastoin.

    Saa vittuillakin; en nuista tiedä....... mulla tuo Hondan laatikko kanssa kolahtelee.
    Vaihteiden kolahtelu ja öljyn voitelukyky eivät liity toisiinsa. Laatikko alkaa kolahdella, kun kytkin ei irrota kunnolla. Nykyisellä pyörällä olen huomannut eroja kytkimen irroittamisessa eri öljyillä varsin selvästi. Tähän mennessä olen kokeillut (KTM:ssä) KTM:n suosittelemaa Motorexin täyssynteettistä 10W60, BelRayn täyssynteettistä 10W50 ja Motulin 5100. Motulilla kytkin on toiminut loistavasti, kunnes...

    BelRay oli ihan kamalaa. Laskin kesken vaihtovälin ne ulos. Kuumana ei jaksanut vaihde päällä kytkin pohjassa edes startti pyörittää. Samaten pakittaminen vaihde päällä kytkin pohjassa oli ihan mahdotonta oli kone käynnissä tai ei ja se pamaus, kun ykkösen potkaisi päälle oli melkoinen.

    Motorex oli noiden välistä eli toiminta ok, mutta varsinkin ykkösen kytkeminen aiheutti kohtalaisen kolahduksen.
    Motulilla ei monasti kuulu mitään, kun vaihde vain naksahtaa päälle, mutta nyt se kunnes.... Tämä kesä kai sitten oli niin kuuma, että Motulin ominaisuudet kertakaikkiaan vain loppuivat. Heinäkuussa tuli taas vaihto aiheelliseksi ja ei kestänyt kuin pari-kolme tuhatta kilometriä, kun kytkin alkoi laahata ja laatikko paukkua. Ennen ei ole noin nopeasti mennyt. Täytyypä kokeilla taas jotain muuta. Isot pojat ovat sanoneet, että Kotarissa saisi yläpään viskositeetti olla sen 60. Pitää etsiä jokin sellainen purkki sitten, ...jos ensi kesästä tulee taas kuuma. Enää ei tänä vuonna ole kai väliä kuin alapään viskositeetilla.
    Tuo kaikki pitää varmasti paikkansa, mutta olisiko kytkimessäkin jo jotain vikaa kun noin kovasti oireilee?
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  19. #19
    Hyvin tuntuu hondan öljyt toimivan gsxf:n ilmajäähd. koneessa ainaskin vaikka huoletti aluks tuo 30 visko jotta pitäskö olla se 40 jota ennen käyttäny,mutta varmaan suomessa passaa kun etelämmissäkin maissa käytetään,laatikko tuntuu myös toimivan jämptisti...!
  20. #20
    Itse funtsinu niin että öljy kuluu ja likaantuu. Parempi öljy kuluu hitaammin mutta likaantuu yhtä nopeesti kuin halvempi. '

    Siksi oliskin ehkä järkevää käyttää ihan perusöljyjä ja vaihtaa niitä vain normaalia useammin niin öljy pysyy a) hyvänä b) puhtaana
  21. #21
    orkkisöljyt koneessa eikä siellä mikään kolise.. nyt uudempi hondan öljy, aiemmin oli gn4. ei mun mielestä eroa mitenkään noiden välillä ole ollu...
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  22. #22
    Mitäköhän motulia lienee birdien pyörässä ollut?

    Paha mennä vielä täysin haukkumaan hondan öljyä, sikäli kun minun kokemusten perusteella asia menee niin päin. Että aina moottorin sisään kaadettu öljy ei välttämättä toimi vielä ensimmäisellä kerralla hyvin koska siellä koneessa on kuitenkin vielä jonkin verran vanhaa öljyä joukossa. Lopullisen tuomion öljylle voi antaa vasta toisen satsin jälkeen koska tuolloin koneessa ei ole enää yhtään vanhaa öljyä tai sitä on niin vähän ettei sillä enää ole mitään vaikutusta.

    Minun kokemusten mukaan motul 5000 ei juurikaan ole sen parempi öljy kuin hondan gn4.
  23. #23
    Tuskin lienee todellakaan poikekkeaa kovinkaan paljoa GN-4 öljystä, sillä ajoin itse, vielä kun sitä sai.

    Tämä uusi lienee osasynteettistä ja kun valmistaja suosittelee ihan normi mineraalia, niin siksi ajan nykyään Motul 5000 öljyllä.

    Viiden tonnin välein kun vaihtaa, niin tuntuu vielä toimihan hyvin. Edellisen satsin ajoin pikkasen kuuden tonnin päälle ja silloin alkoi huomata, että öljyn ominaisuudet alkoivat loppua. Lähinnä sen huomasi, että vaihtaessa alkoi tulla "välivapaita", mutta kun laittoi tuoreet rasvat pannuun, nämä oireet loppuivat heti.

    -H-
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  24. #24
    Lainaa (W-P @ Syys. 07 2010,21:30) kirjoitti
    Enää ei tänä vuonna ole kai väliä kuin alapään viskositeetilla.
    Eli et aja konetta enää tänä vuonna kuumaksi ??



  25. #25
    Lainaa (Pyörämies @ Syys. 11 2010,00:31) kirjoitti
    Mitäköhän motulia lienee birdien pyörässä ollut?

    Paha mennä vielä täysin haukkumaan hondan öljyä, sikäli kun minun kokemusten perusteella asia menee niin päin. Että aina moottorin sisään kaadettu öljy ei välttämättä toimi vielä ensimmäisellä kerralla hyvin koska siellä koneessa on kuitenkin vielä jonkin verran vanhaa öljyä joukossa. Lopullisen tuomion öljylle voi antaa vasta toisen satsin jälkeen koska tuolloin koneessa ei ole enää yhtään vanhaa öljyä tai sitä on niin vähän ettei sillä enää ole mitään vaikutusta.

    Minun kokemusten mukaan motul 5000 ei juurikaan ole sen parempi öljy kuin hondan gn4.
    En tiedä Motulin tarkempaa tyyppiä muutakuin viskositeetin 10W40, täytyy kysyä.

    Mutta tosiaan nyt tämä "uusi" osasynteettinen Hondan 10W30 öljy tuntuu aiheuttavan laatikon kolinaa ja pauketta. Tuota vanhaa GN4:ää koneessa on myös ollut, mutta silloin en ajatellut koko asiaa, eli toimi varmaan ihan hyvin ja suuremmitta kolinoitta.
    XX -04, R1200GS -13
  26. #26
    Hauskoja nämä jutut.

    Luokitus vaatimusten mukaan, viskositeettialue käyttölämpötilan mukaan ja sellainen tuotemerkki, joka takaa parhaat yöunet.



    XJR1300
    #27
  27. #27
    Lainaa (Birdie @ Syys. 11 2010,17:13) kirjoitti
    Lainaa (Pyörämies @ Syys. 11 2010,00:31) kirjoitti
    Mitäköhän motulia lienee birdien pyörässä ollut?
    En tiedä Motulin tarkempaa tyyppiä muutakuin viskositeetin 10W40, täytyy kysyä.

    Mutta tosiaan nyt tämä "uusi" osasynteettinen Hondan 10W30 öljy tuntuu aiheuttavan laatikon kolinaa ja pauketta. Tuota vanhaa GN4:ää koneessa on myös ollut, mutta silloin en ajatellut koko asiaa, eli toimi varmaan ihan hyvin ja suuremmitta kolinoitta.
    Bläkkärissä on ollut useamman huoltovälin Motul 5100 10W40 öljyä.
    XX -04, R1200GS -13
  28. #28
    Lainaa (Torsti @ Syys. 11 2010,20:18) kirjoitti
    Hauskoja nämä jutut.

    Luokitus vaatimusten mukaan, viskositeettialue käyttölämpötilan mukaan ja sellainen tuotemerkki, joka takaa parhaat yöunet.
    Juuri näin.
    Jollakin kolajaa ja toisella ei.
    Mulla toimii Honda GN4 toisilla ei.

    Paras on "perstuno" sillä rauhan saa
    Life is hard, then you die...
  29. #29
    Kysästäänpä viisaammilta, eli tarkoituksena olisi pyörään kokeilla Motulin öljyjä. Joko Motul 5000 tai 5100 10-40w. Kumpaa näistä suosittelette kokeiltavaksi, toinen mineraali ja toinen esteripohjainen, omatietämykseni rajoittuu tähän ja kiinnostaisi tietää kumpi parempi. Pikaisen tutkimisen jälkeen molempiin on käyttäjät olleet tyytyväisiä. Pyöränä -05 Blade.



    Honda CR1000R -10
    ex.Honda CBR1000RR -05
    ex.Honda CBR600F -00
  30.  
  31. #30
    Honda ölppällä mennään. Tosin vaihdan Varaderoon ölpät kerran ite per "huolto-ohjelmaväli". 10k on sen verran paljon yksillä litkuilla, + tohon on niin simppeli vaihtaa öljyt.

    -k-
    <KTM 1290 Superadventure S -23>
    'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
    SS1000 -2010
    SS2000F -2011
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen