Sivu: 1 / 19:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 548:sta
  1. #1
    Paivaa kaikille. Parikytvuotta suomesta pois, nyt muuttamassa takas..(alkaa kysyko miksi... )..Kymysys olis....Muuttolaatikoissa tulis mukana ainoastaan ja vain ratakaytossa/ratakayttoon tuleva Mp, eli vakuutuksia siihen ei ole ikinä ollu....elikka..miten suomesa homma toimii?? Minkalaiseen vakuutuksen( vai tarviiko ollenkaan) radalle paasy vaatii?? Suunnitelmissa ei ole kilpailla, vaan normaalit ratapaivat.
    Anteeksi, jos asia on kasitelty jossain osiossa..(linkki sit kiitos...)
    Kiitos jo niille jotka viitsii tahan vastata
    Viva la figa & Panigale V4R
  2. #2
    Liikennevakuutus kait on hyvä olla? Korvaa mahdolliset henkilövahingot ja muille aiheutetut vahingot (mp-tuen ratapäiville ei käsittääkseni ilman sellaista pääsekään?). Eikä maksa ratapeliin kovinkaan paljon. Ja tää tuli sit aika lailla mutulla, mutta ite olen vetänyt pelkällä liikennevakuutuksella ja kilvellisellä pelillä tämän kesän radoilla ja liikenteessä.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  3. #3
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Myöskin orgin päivillä tuo liikennevakuutus on pakollinen.
    Superbike #7
  4. #4
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    Jep, liikennevakuutus on pakollinen ja se myös pitää pystyä todistamaan tarvittaessa.

    Muutenkin se on kyllä ihan pätevä olla olemassa, kuten Mr. Relander on usein tuonut julki. Harvemmin harrastajan takataskusta löytyy tarpeeksi hyvää vakuutusta korvaamaan tutkimuksia, sairaalahoitoja ja kuntoutuksia. Puhumattakaan siitä, että jos ne on vielä aiheuttanut toiselle osapuolelle.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  5. #5
    Liikennevakuutus on lähes kaikilla järjestäjillä pakollinen + Juutana antoi hyvät perusteet, miksi se kannattaa olla. Jossain yhtiössä voi vielä saada omaa ratalaitteille tarkoitettua edullisempaa vakuutusta, jotkut yhtiöt taas hinnoittelevat ratalaitteet samalla tavalla kuin kilvelliset. Tarjouksia kyselemällä selviää. Se mistä liikennevakuutus sinänsä on, ei ole väliä, koska ehdot (koska perustuu lakiin) on kaikilla yhtiöillä samanlaiset (parannuksia toki saattaisi jollain yhtiöllä olla, muttei ainakaan huononnuksia).

    Itse myös suosittelen osakaskoa. Hinta ei kovin kummoinen ole vuodessa ja antaa turvaa ainakin varkaustapauksien varalta. (mahdollisesti myös ilkivaltatapauksista - yhtiökohtaista kuuluuko ilkivalta vakuutukseen tai onko sitä mahdollista saada lisäosana).
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  6. #6
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    Lainaa (lunastar @ Syys. 06 2010,19:57) kirjoitti
    Itse myös suosittelen osakaskoa. Hinta ei kovin kummoinen ole vuodessa ja antaa turvaa ainakin varkaustapauksien varalta. (mahdollisesti myös ilkivaltatapauksista - yhtiökohtaista kuuluuko ilkivalta vakuutukseen tai onko sitä mahdollista saada lisäosana).
    Jep, 190e liikenne ja n. 95e palo ja varkausvakuutus Aktiassa. jossain vakuutusketjussa noita käsiteltiin ja samanlaiset hinnat sain itselleni kuin siinä ketjussa oli mainittu. Halvempia "maastoliikennevakuutuksia" myy ilmeisesti enää Aktia ja Lähivakuutus.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  7. #7
    Liikennevakuutus ON pakollinen jokaisella suomalaisella moottoriradalla ELLEI rataa ole eristetty muulta liikenteeltä. Yhdessäkään RR-kilpailussa jossa itse olen ollut yleisönä, järjestäjänä tai toimitsijana, rataa ei ole lain edellyttämällä tavalla muulta liikenteeltä eristetty ja vielä vähemmän niin on yhdessäkään ajoharjoittelutapahtumassa tai muussa vastaavassa tilaisuudessa (Radalle.comin ajot jne.)

    Radalle voi toki mennä ajamaan ilman liikennevakuutusta siinä missä päihtyneenäkin. Riski jäädä kiinni on kummassakin aika pieni, jos ei aiheuta vahinkoa. Jos taas vahinko sattuu, kiinnijäämisriski kasvaa aika suureksi (kummassakin tapauksessa) ja sitten myös lompakkoa päästään kaivamaan. Kummassakin (esim. törkeä rattijuopumus tai liikennevakuuttamattomalla ajoneuvolla ajettaessa) korvaukset peritään sitten vahingon aiheuttajan takataskusta. Kännissä ajosta seuraa rikosoikeudellisia sanktioita bonuksena ja liikennevakuuttamattomalla ajoneuvolla ajosta sitten taas lisämaksuna vakuutuksen hinta x 10 jos vahinko on aiheutettu.

    Siiihen, miten viranomaiset ja oikeuslaitos noita tulkitsee, ei ole mitään vaikutusta mitä mieltä kattojärjestöt tai lajipäällikkö ovat asiasta.

    Toistoa toistojen perään, mutta kertaus ei tässä ole pahitteeksi. Tällä hetkellä Käpylässä on kuntoutuksessa kaveri joka kaatui eteeni ja jonka yli ajoin. Kuntoutus ja mahdollinen pysyvä työkyvyttömyys ja sen aiheuttamat kulut tullaan korvaamaan liikennevakuutuksesta. Pakollisen lisenssin (kisassa pakollinen, ei muualla) korvauskatto on 8.500 euroa. Se summa on aikaa sitten tuossakin tapauksessa mennyt, samoin kahden muun henkilön tapauksessa jotka näitä juttuja myös lueskelevat ja joita olen aihepiirin tiimoilta avustellut kun yhtiöt ovat hankaliksi ryhtyneet.

    Summa summarum. Liikennevakuutus on pakollinen näillä meidän radoilla. Jos pakollisuuden haluaa pois, niin tällöin rata-alue tulee eristää. Varovainen arvio tarvittavasta henkilömäärästä on n. 200 henkeä riippuen vähän radasta. Toinen varma vaihtoehto on sähköistetyn n. 3 metriä korkean betoniaidan rakentaminen rata-alueen ympärille ja aitojen väliin nälkäisiä koiria juoksemaan. Tällöin rata on aivan varmasti lain tarkoittamalla tavalla muulta liikenteeltä eristetty, vaikka teoriassa tst-vaunulla läpi vielä voisikin päästä.

    Jukka
  8. #8
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 07 2010,12:16) kirjoitti
    Yhdessäkään RR-kilpailussa jossa itse olen ollut yleisönä, järjestäjänä tai toimitsijana, rataa ei ole lain edellyttämällä tavalla muulta liikenteeltä eristetty
    Onko MotoGP pyörissä vakuutus ?

    Misanon rata ei vaikuttanut olevan kovinkaan hyvin eristetty viikonloppuna, päätellen siitä ihmismassasta joka Rossin ympärillä pyöri.

    Tukee vain tuota Jukan usein esille tuomaa käsitystä että eristettyä aluetta on aika vaikea ellei lähes mahdoton toteuttaa.

    Vakuutus kannattaa aina, ainakin vakuutusyhtiölle.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  9. #9
    Lainaa (IlDuce @ Syys. 07 2010,12:45) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 07 2010,12:16) kirjoitti
    Yhdessäkään RR-kilpailussa jossa itse olen ollut yleisönä, järjestäjänä tai toimitsijana, rataa ei ole lain edellyttämällä tavalla muulta liikenteeltä eristetty
    Onko MotoGP pyörissä vakuutus ?

    Misanon rata ei vaikuttanut olevan kovinkaan hyvin eristetty viikonloppuna, päätellen siitä ihmismassasta joka Rossin ympärillä pyöri.

    Tukee vain tuota Jukan usein esille tuomaa käsitystä että eristettyä aluetta on aika vaikea ellei lähes mahdoton toteuttaa.

    Vakuutus kannattaa aina, ainakin vakuutusyhtiölle.
    Suomessakaan ei SM-RR Ja Suomen Cup kisoissa ole liikennevakuutus pakollinen. Mielestäni kyllä pitäisi olla.
    Kilvettömissähän se on aina tilaisuuden järjestäjästä kiinni.
    PV 50
    KMX 125
    Z 750
    ZZR 1400
    ZX10RR
    S1000RR
  10. #10
    Lainaa (IlDuce @ Syys. 07 2010,12:45) kirjoitti
    Lainaa (Moottoripyorailyn_tuki_ry @ Syys. 07 2010,12:16) kirjoitti
    Yhdessäkään RR-kilpailussa jossa itse olen ollut yleisönä, järjestäjänä tai toimitsijana, rataa ei ole lain edellyttämällä tavalla muulta liikenteeltä eristetty
    Onko MotoGP pyörissä vakuutus ?

    Misanon rata ei vaikuttanut olevan kovinkaan hyvin eristetty viikonloppuna, päätellen siitä ihmismassasta joka Rossin ympärillä pyöri.

    Tukee vain tuota Jukan usein esille tuomaa käsitystä että eristettyä aluetta on aika vaikea ellei lähes mahdoton toteuttaa.

    Vakuutus kannattaa aina, ainakin vakuutusyhtiölle.
    En tiedä onko MotoGP-pyörissä vakuutus. En myöskään tunne kovin syvällisesti espanjalaista liikennevakuutuslainsäädäntöä (joutunut vain kerran selvittämään sitä ja lainvalintasääntöjä eräällä espanjalaisella radalla tapahtuneen vakavan loukkaantumisen johdosta, jossa suomalaisella kuskilla onneksi oli liikennevakuutus ja hänen loppuelämänsä hoidot siitä maksettiin). Espanjalaisen liikennevakuutuslainsäädännön mukaan ei olisi korvattu, mutta lainvalintasäännöt johtivat siihen, että tapaukseen sovellettiin suomalaista lainsäädäntöä tuolta osin ja koska radan ei näytetty olleen muulta liikenteeltä eristetty, korvaukset tulivat suomalaisesta liikennevakuutuksesta. Ja ei, en tiedä edes missä maassa Misano on, liekö Japanissa. Japanilaisesta lainsäädännöstä en tiedä yhtään mitään.

    Sen kuitenkin tiedän, että jos joku tulee MotoGP-pyörällä meidän järjestämille ajoharjoittelupäiville, niin häneltä tullaan tarkastamaan liikennevakuutuksen voimassa olo, samoin kuin tarkastettiin kahdelta henkilöltä jotka ajoivat MM-tason super bikeilla.

    Valistunut arvaukseni on, että MotoGP- ja MM-tasolla budjetit ovat hieman suuremmat kuin YCC:n kisoissa ja varmaan myös kuljettajien saamat korvaukset niin ajamisesta kuin loukkaantumisistakin on huolehdittu hieman toiseen mittakaavaan. Tämä vain arvaus, mutta tuntuu jotenkin siltä.

    Rossin voisin ehkä päästää kuitenkin ajamaan radalle ilman liikennevakuutusta. Uskoisin, että Rossin budjetti kestää sellaiset liikennevakuutuksen kertakorvaussummien maksimit (muistaakseni 2 miljoonaa euroa/vahinkotapahtuma). Ratapäivillä en muista kovinkaan montaa sen näköistä kaveria vielä nähneeni joilla vastaava tilanne olisi, mutta eiköhän niitäkin siellä ole ollut, pitävät vain pienempää melua itsestään kuin me persaukisemmat.

    Jukka
  11. #11
    Lainaa (pena1 @ Syys. 07 2010,13:05) kirjoitti
    Suomessakaan ei SM-RR Ja Suomen Cup kisoissa ole liikennevakuutus pakollinen. Mielestäni kyllä pitäisi olla.
    Kilvettömissähän se on aina tilaisuuden järjestäjästä kiinni.
    Kyllä se on pakollinen, ELLEI rata-aluetta ole eristetty lain vaatimalla tavalla muulta liikenteeltä ja yhdessäkään kisassa näin ei ole ollut missä itse olen ollut eri rooleissa paikalla. Se, ettei sitä valvota tapahtumanjärjestäjän toimesta, onkin sitten eri asia. 90-luvulla ajettiin vielä pienessä pierussakin ja olenpa ollut kisassa jossa kuljettaja puhallutettiin aika-ajon jälkeen ja viisari heilahti oikein huolella. Häntäkään ei olisi puhallutettu ellei eräs nimeltä mainitsematon taho (en minä) olisi mennyt aiheesta kilpailunjärjestäjälle ilmoittamaan. Tästäkään valvonnan puutteesta ei voitane vetää johtopäätöstä, että RR-kisoissa selvinpäin oleminen ei olisi pakollista kilpailuun osallistuville. Myös toimitsijoiden osalta nollalinja on pakollinen, mutta saattaa pienen gallupin ja silmämääräisten havaintojen perusteella tulla mieleen, että ehkä siellä joku ainakin joskus on saattanut pienessä aamututinassa lipun varteen saapua.

    Se onkin sitten eri tarina mitä käy ja kenelle käy jos kuski aiheuttaa onnettomuuden ja puhaltaa mittariin kivat lukemat tai toimitsija toikkaroi kännissä ja tulee onnettomuus. Siinäkään tapauksessa on turha vedota "maan tapaa" tai muuhun hatusta repäistyyn syyhyn. Sama pätee myös siihen jos ajetaan ilman liikennevakuutusta. Kilpailunjärjestäjää ei mikään taho tietääkseni velvoita valvomaan onko vakuutus vai ei. Kuski kantaa tuosta ihan itse vastuun. Puhalluttaminenkaan ei ole pakollista, mutta joskus se olisi ihan suotavaa, mutta eihän sitä voi kaikkiin kohdistaa sen enempää kuin 50 euron sakkoa kypärättä ajosta. Sudanissa, Pohjois-Koreassa ja erilaisissa harrastepiireissä säännöt ovat samat kaikille, mutta soveltamiskäytäntö riippuukin sitten siitä millainen kanankasvattaja tai kynänteroittaja on päästetty tuomarin rooliin.

    Jukka
  12. #12
    Lainaa (IlDuce @ Syys. 07 2010,12:45) kirjoitti
    Onko MotoGP pyörissä vakuutus ?
    Eikös nuo kuskit aja ammatikseen?
    Ja ylleensä luulis olevan noi vakkuutukset toisenlaiset ammattia hajoittaville.

    Mä(kin) käyn töissä, ja paja jossa vasaraa paukutan, on vakuutukset tekijöitä varten.
    (-Tai no, mä olen tekevinään, kun ne on maksavinaan)
    Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
  13. #13
    Lainaa (V-boost @ Syys. 08 2010,00:05) kirjoitti
    Lainaa (IlDuce @ Syys. 07 2010,12:45) kirjoitti
    Onko MotoGP pyörissä vakuutus ?
    Eikös nuo kuskit aja ammatikseen?
    Ja ylleensä luulis olevan noi vakkuutukset toisenlaiset ammattia hajoittaville.

    Mä(kin) käyn töissä, ja paja jossa vasaraa paukutan, on vakuutukset tekijöitä varten.
    (-Tai no, mä olen tekevinään, kun ne on maksavinaan)
    Alkuperäinen kysymykseni oli liian laajasti esitetty. Jos olisin kysynyt:
    Jos Suomessa järjestettäisiin MotoGP kilpailu, pitääkö MotoGp pyörissä olla liikennevakuutus ? Sitten olisin taivastellut Rossin ympärillä hääräävää yleisömäärää.

    Jukan komentteja tulkiten pitää olla.

    Kyse on laitteen ei kuljettajan/työntekijän vakuutuksista.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  14. #14
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Hatusta vetäen arvaisin, kisan järjestämisoikeuksien saamisen kanssa voisi olla aika hiljaista ilman uskottavaa suunnitelmaa alueen riittävästä eristämisestä.
    1000
  15. #15
    Lainaa (Hannula @ Syys. 09 2010,10:53) kirjoitti
    Hatusta vetäen arvaisin, kisan järjestämisoikeuksien saamisen kanssa voisi olla aika hiljaista ilman uskottavaa suunnitelmaa alueen riittävästä eristämisestä.
    Eipä näytä olevan, ainakaan kotimaisissa RR-kisoissa.

    Jos tarkoitat MM -startteja niin niistä ei ole tietoa eikä havaintoa, tosin kyllä niillekin radoille porukkaa pääsee lappamaan, olipa eristäminen hoidettu kuinka tahansa.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  16. #16
    Lainaa (Hannula @ Syys. 09 2010,10:53) kirjoitti
    Hatusta vetäen arvaisin, kisan järjestämisoikeuksien saamisen kanssa voisi olla aika hiljaista ilman uskottavaa suunnitelmaa alueen riittävästä eristämisestä.
    Hatusta reilu 30 kilpailua järjestäneenä voisin sanoa, ettei ole mitään ongelmia. Tämä tosin vain kansallisen ja SM-tason kilpailun suhteen. MotoGP- ja MM-kisoja en ole ollut järjestämässä.

    Paikan päällä en ole ollut katsomassa Man saarella järjestettyjä kisoja, mutta kuvien perusteella uskaltaisin epäillä, että muulta liikenteeltä eristämistä siellä on yhtä vähän kuin rallikisoissa koti- ja ulkomailla.

    Suomessa ei voida näillä nykyisillä radoilla järjestää nykyisiä sääntöjä tarkastellen MotoGP-kisoja, joten sinällään kysymys on teoreettinen. Mikäli Suomeen saadaan (itse en usko, toivon kylläkin) MotoGP-kriteerit täyttävä rata (Kouvolan suunnalla jo tovi askarreltu aiheen tiimoilta), niin siellä rata saattaa olla muulta liikenteeltä eristetty kisan aikana, ehkä jopa muutoinkin.

    Henkilökohtaisesti ajaisin mieluummin radalla jonka turvajärjestelyt ovat sitä luokkaa, ettei minun tarvitse pohtia mistä saan rahat sitten kun rampaudun. Sellainen rata, missä ei hirveästi tarvitse pelätä. Motoparkissa, Ahvenistolla, Kemorassa ja Botniaringillä minä pelkään, ehkä siksi vielä kävelen ja päässä pysyy muutakin kuin pari jäljelle jäänyttä haituvaa. Alastarollakin pelkään kun huomasin, että sinne metsikköönkin pääsee R1:llä kun oikein yrittää. Itselläni kun tuota elopainoa on vähemmän kuin ex-moponi pariin otteeseen raiskanneella dinosauruksella, niin tuollainen 10 cm halkaisijaltaan oleva mänty tekee jo kipeää. Motoparkin vietkong -tyyliset keppi- ja kuoppa-ansat ovatkin sitten jo aivan oma lukunsa. Jos niistä selviää vielä jotenkin, niin wc:ssä viimeisetkin eloonjääneet karsitaan. Toimitsijoista pitää huolen portaikko, melkein yhdestä pikkutytöstä sainkin kopin viime kesänä.

    Teoriat teorioina ja faktat faktoina. Nykyisessä Suomessa näillä radoilla liikennevakuutus on pakollinen. Sitten kun meillä on uusi liikennevakuutuslainsäädäntö, MotoGP-rata, tilanne voi olla toinen. Siinä vaiheessa tosin jo mietitään mihin luokkaan sijoitetaan sähkömopot, ajavat kusiaisten joukossa vai ehkä jossain muualla.

    Jukka
  17. #17
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Viittasin siis tohon kysymykseen liikennevakuutuksesta kuvitteellisessa Suomen MotoGP-kisassa.
    1000
  18. #18
    Lainaa (Hannula @ Syys. 09 2010,12:43) kirjoitti
    Viittasin siis tohon kysymykseen liikennevakuutuksesta kuvitteellisessa Suomen MotoGP-kisassa.
    Kannattaa lähestyä FIM:iä tuon kysymyksen tiimoilta. Sääntökirjassa ei ole vielä noista MotoGP-kisojen järjestämisistä mitään eikä varmaan vielä ensi vuoden painokseenkaan tule, toivottavasti tässä kuitenkin vielä elinaikanani.

    Jukka
  19. #19
    Ajankohtainen aihe, olisi tarkoitus taas kilpailuttaa vakuutukset.

    Onko joku lähiaikoina käynyt yhtiöt läpi, että millaiset rataehdot ovat tänä vuonna? Jostain luin että IFillä vapaassa harjoittelussa omavastuu 25%, onko muita joilla 25% tai pienempi omavastuu? IF ei käy tupla-triplahintansa takia.
  20. #20
    Turvassa omavastuu ratakaadoissa 50% (nimim. kokemusta on) paitsi hitaassa ryhmässä kun on ohjattua toimintaa. Silloin ymmärtääkseni omavastuu on ihan normaali.
    Sormi välissä! Aaarggh, sormi välissä!
  21. #21
    Nancy f**king Drew Kriisi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Dec 2003
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Teppoman kirjoitti Katso viesti
    Turvassa omavastuu ratakaadoissa 50% (nimim. kokemusta on) paitsi hitaassa ryhmässä kun on ohjattua toimintaa. Silloin ymmärtääkseni omavastuu on ihan normaali.
    Paitsi ettei riitä että ajaa hitaassa ryhmässä vaan on nimenomaan osallistuttava tuohon koulutukseen jotta omavastuu olisi normaali. Näin asia oli ainakin 2010 kun olen viimeksi Turvan vakuutusehdot läpi lukenut.
    -nomen est omen-
  22. #22
    ...ja If:n kaskovakuutusehdoissa lukkee seuraavasti:

    "Alueilla, joilla harjoitetaan nopeus- tai ajoharjoittelua tai
    muuta siihen rinnastettavaa toimintaa, vahingon sattuessa
    omavastuu on kolminkertainen, kuitenkin aina vähintään
    20 prosenttia vahingon määrästä. Tämä ei kuitenkaan
    koske liikenneopettajan antamaa ajo-oikeuden saamiseen
    liittyvää ajokoulutusta.
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  23. #23
    Fennia ei korvaa mitään "ellei kyseessä ole ajokortin hankintaan vaadittava ajoharjoittelu tai ajotaidon ylläpitoon liittyvä liukkaan kelin kurssi tai ennakoivan ajon kurssi".

    Eli vaihtoon mennee aikanaan.
  24. #24
    Pohjolan isokaskosta tuli vapaiden päivien kaadosta luu käteen - ei korvata. Pyöräkin toki siihen kuntoon ettei oo sittemmin paljoo suupieliä nostellut.
    Ajokamoja koitan ujuttaa kotivakuutukseen, päivitän pohjolan suhtautumista tähän jahka jotain selviää (vaikka vähän asian vierestä)...
    lc4 640 SM -> R1 2005 -> F4 2010 -> R6R 2007
  25. #25
    Pohjolan koti- ja matkatavaran osalta voin jo nyt tarkentaa, että ei korvata. Rajoitusehdoista löytyy, ettei korvata jos vaurioituu tarkoitukseensa käytettäessä eli radalla kaadossa. Kadulla kaatuessa menee korvattavaksi (kuten pyöräkin). Pohjolan kasko korvaa radalla kaatuessa vain, jos olit eak-kouluttajan koulutettava (jne) vahinkohetkellä.
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  26. #26
    Viime syksynä orgin päivillä Kemorassa hitaassa ryhmässä kyljelleen ja TURVA korvasi 50% omavastuulla pärrän vauriot ja veivät 20 pinnaa bonuksista 70-->50

    Kun kyselin asiaa niin Kasko korvaa nimenomaan vain tuossa hitaassa ryhmässä mutta EI keskinopeassa eikä nopeassa.

    Tänä keväänä kun kyselin IF:ltä liikennevakuutusta kilvettömään ratapyörään niin kysäisin myös siinä sivussa heidän suhtautumistaan rataajoon ja vahinkojen korvaamiseen niin jos nyt oikein muistan niin 20% (tai 25%) omavastuulla korvaavat KAIKISSA nopeusryhmissä mutta korvauksen todenmukaisuudesta ei ole omakohtaista kokemusta.

    Kilvettömässä on nyt AKTIA:n liikennevakuutus = 211,20 eur/vuosi riippumatta pyörän kuutiotilavuudesta/koosta ja laitoin vielä sen neljään erään ja aion katkaista sen talveksi
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  27. #27
    Lainaa Motari73 kirjoitti Katso viesti
    Viime syksynä orgin päivillä Kemorassa hitaassa ryhmässä kyljelleen ja TURVA korvasi 50% omavastuulla pärrän vauriot ja veivät 20 pinnaa bonuksista 70-->50

    Kun kyselin asiaa niin Kasko korvaa nimenomaan vain tuossa hitaassa ryhmässä mutta EI keskinopeassa eikä nopeassa.

    Tänä keväänä kun kyselin IF:ltä liikennevakuutusta kilvettömään ratapyörään niin kysäisin myös siinä sivussa heidän suhtautumistaan rataajoon ja vahinkojen korvaamiseen niin jos nyt oikein muistan niin 20% (tai 25%) omavastuulla korvaavat KAIKISSA nopeusryhmissä mutta korvauksen todenmukaisuudesta ei ole omakohtaista kokemusta.

    Kilvettömässä on nyt AKTIA:n liikennevakuutus = 211,20 eur/vuosi riippumatta pyörän kuutiotilavuudesta/koosta ja laitoin vielä sen neljään erään ja aion katkaista sen talveksi
    Itse sain turvasta pari viikkoa sitten vastauksen, että ihan sama mitä ajoa radalla niin 50% omavastuu. Ohjatuissa harjoitteluissa, esim. EAK2 on normaali suuruinen omavastuu.
    Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
  28. #28
    Palautellaan... onko henkilökohtaisissa tapaturmavakuutuksissa miten eroja ko. harrastuksen suhteen?
    Pitää varmuudenvuoksi päivittää omat vakuutukset ajantasalle, kun kohta jo uskaltaa kallistaa radallakin...

    Onko jonkin yhtiön kanssa ollut vaikeuksia saada korvausta radalla tapahtuneen vahingon sattuessa, huhun kuulin, että ei oisi korvattu, mutta en muista mikä yhytiö olisi ollut.

    Soittamalla tietenkin selviää, mutta onko oikeita kokemuksia?

    CB 1300 -07
  29. #29
    Lainaa mustapera kirjoitti Katso viesti
    Palautellaan... onko henkilökohtaisissa tapaturmavakuutuksissa miten eroja ko. harrastuksen suhteen?
    Pitää varmuudenvuoksi päivittää omat vakuutukset ajantasalle, kun kohta jo uskaltaa kallistaa radallakin...

    Onko jonkin yhtiön kanssa ollut vaikeuksia saada korvausta radalla tapahtuneen vahingon sattuessa, huhun kuulin, että ei oisi korvattu, mutta en muista mikä yhytiö olisi ollut.

    Soittamalla tietenkin selviää, mutta onko oikeita kokemuksia?
    En tiedä noista tapaturmavakuutuksista. Mutta yleisesti radalla tapahtuneet henkilövahingot korvataan liikennevakuutuksesta.
    Yamaha YZF-R6R -07 "räärää"
    KTM Sx-f 505 -07
  30.  
  31. #30
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mustapera kirjoitti Katso viesti
    Palautellaan... onko henkilökohtaisissa tapaturmavakuutuksissa miten eroja ko. harrastuksen suhteen?
    Pitää varmuudenvuoksi päivittää omat vakuutukset ajantasalle, kun kohta jo uskaltaa kallistaa radallakin...

    Onko jonkin yhtiön kanssa ollut vaikeuksia saada korvausta radalla tapahtuneen vahingon sattuessa, huhun kuulin, että ei oisi korvattu, mutta en muista mikä yhytiö olisi ollut.

    Soittamalla tietenkin selviää, mutta onko oikeita kokemuksia?
    Liikennevakuutus korvaa henkilövahingot radalla. Suurin osa yhtiöistä yrittää kiistää liikennevakuutuksen voimassaolon moottoriradalla vetoamalla siihen, että rata on eristetty, mitä se ei todellisuudessa ole.
    Superbike #7
Sivu: 1 / 19:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen