Sivu: 14 / 19:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41213141516 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:stä 420:een 549:sta
  1. #391
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Gixxeriina kirjoitti Katso viesti
    Tosin OP:sta sais sen alle 500 euroon, mutta kysyvät sitä onko mopo muussa kuin normaalissa tieliikennekäytössä..
    Ajatko kilpaa? Jos et niin rata-ajo ratapäivillä on normaalia liikennekäyttöä.

    Lainaa Gixxeriina kirjoitti Katso viesti
    Kilvettömien osalta en tiedä miten ne vaakuutusyhtiöt painottaavat niitä maksujaan, eli onko jokainen vuoden päivä samanarvoinen, tuskin on. Eli vaikka saisin sen vuosihinnaksi 1600 euroa, niin silläkin on varmaan painotukset kesäkuukausille. Tätä ei vakuutusyhtiön täti ja setä osannut kertoa. Hankala siis arvioida mitä ne kesän ratailut tulisivat maksamaan. Vakuutusmaksujen lisäksi kun maksettavaa tästä harrastuksesta tulee ihan riittävästi. Ei varmaan kaikkia katso hyvällä tätä kikkailua vakuutusmaksujen kanssa, mutta eikö se ole parempi että ratailuun saadaan uusia harrastajia, varsinkin kun näyttää olevan varsin kuoleva laji Suomessa?
    Vaihtelee yhtiöittäin, mutta ainakin mulle tuo kilvellinen runko on halvempi kuin kilvetön vakuutusten kannalta. Pohjolassa joka päivä oli kilvettömälle saman hintanen, muista en muista ulkoa.
    Superbike #7
  2. #392
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ajatko kilpaa? Jos et niin rata-ajo ratapäivillä on normaalia liikennekäyttöä.

    Vaihtelee yhtiöittäin, mutta ainakin mulle tuo kilvellinen runko on halvempi kuin kilvetön vakuutusten kannalta. Pohjolassa joka päivä oli kilvettömälle saman hintanen, muista en muista ulkoa.
    En aja kilpaa, mutta sanatarkkaan OP kysymys kuuluu: "Onko moottoripyörä muussa kuin normaalissa tielikeenne käytössä" kysymysmerkin takaa "muuta kuin normaalia tieliikennekäyttöä on esimerkiksi kilpailukäyttö tai harjoittelu maastossa". Ei siis varsinaisesti lue että rata-ajo on muuta käyttöä, mutta jättää vakuutusyhtiölle varsin paljon liikkumavaraa. Esim POP:issa kysyyvät onko edes satunnaisessa rata käytössä.

    Niin se on varmaan vähän riippuvainen siitä henkilöstä kuka sen vakuutuksen ottaa, mikä on milloinkin halpa.
    Suzuki GSX-R600 2011
  3. #393
    Otin yhteyttä OP ja kysyin mitä tuo normaali tieliikennekäyttö heillä tarkoittaa, vastaus oli, että liikennevakuutus on ratapäivillä voimassa, mutta ei kilpailuissa. Kysyin vielä, että jos rata-ajoni olisi vaikka kilpailuun tähtävää tai kilpailut mielessä harjoittelen onko edelleen normaalia tieliikennekäyttöä. Vastaus oli että: "Hieman tapaus- ja lajikohtaisesti tuo. Suosittelen soittamaan vakuutusasiastasi vakuutusten puhelinpalveluun ma-pe 8-22, niin saat asiaskaspalvelusta vielä paremmin tietoa ja heillä valikoimassa myös harrastamiseen ja kilpailuun soveltuvia vakuutuksia, joita tästä verkkokaupan puolelta ei valitettavasti löydy."

    Vaikka oma harrastaminen on vielä ihan lapsenkengissä, niin silti kutkuttaa ajatus siitä, että joskus olisi tarpeeksi taitava kilpailemaan. Liikennevakuutuslaki kuitenkin pitää vakuutuksenottajaa tiedonantovelvollisena ja vaaran lisääntymisestä tulisi ilmoittaa ja vakuutusyhtiö voi määrätä korkeampaa vakuutusmaksua takautuvasti.
    Suzuki GSX-R600 2011
  4. #394
    MotOrg ry:n hallituksen varajäsen, toinen koulutusvastaava, kolmas sivustovastaava, kouluttaja massajaska:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa miolta kirjoitti Katso viesti
    Kuinkahan kauan OP katselee tuota "vakuutuspäiväksi"-meininkiä? Taitaa mennä pätkävakuutuksista kertyvä raha paperien pyöritykseen tai sitten on jo tappiollista ja sitä tuskin kauaa katselevat. Meilläkin kaverin kanssa kilvettömän vakuutus siellä, mutta pidetään koko kesä.
    Näin teen itsekin, eli vakuutus OP:stä koko kaudeksi ja vikan päivän jälkeen irtisanominen. Mielestäni hinta on vielä kohtuullinen, eli samaa luokkaa kuin katupelissä oli aiemmin "koko kaudelta" (eli vuoden ympäri). Olisi ikävää, jos tuokin tuosta vielä kallistuu kikkailijoiden takia tai heistä huolimatta.
    Näköjään aina nenällään...
    KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> ) & Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 -> )
    ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
  5. #395
    Lainaa massajaska kirjoitti Katso viesti
    Näin teen itsekin, eli vakuutus OP:stä koko kaudeksi ja vikan päivän jälkeen irtisanominen. Mielestäni hinta on vielä kohtuullinen, eli samaa luokkaa kuin katupelissä oli aiemmin "koko kaudelta" (eli vuoden ympäri). Olisi ikävää, jos tuokin tuosta vielä kallistuu kikkailijoiden takia tai heistä huolimatta.
    Laskin nopeasti omilla ajoilla koko kauden vakuutuksen (5 kk, eli myös touko- ja syyskuu mukana) ja "kikkailun" välille eroa hieman reilu 300€ / kesä. Ei iso summa kokonaisuutta ajatellen (bensat, majoitukset, ratamaksut, yms.), mutta kyllä sillä pari ratapäivää maksaa.
    Nykyiset: 2017 BMW S1000RR + 2006/2008 R6R kilvetön
    Ex: 2005 CBR 600F, 2006 Daytona 955i, 2009 Speed Triple, 2012 Tuono V4
  6. #396
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Gixxeriina kirjoitti Katso viesti
    Otin yhteyttä OP ja kysyin mitä tuo normaali tieliikennekäyttö heillä tarkoittaa, vastaus oli, että liikennevakuutus on ratapäivillä voimassa, mutta ei kilpailuissa. Kysyin vielä, että jos rata-ajoni olisi vaikka kilpailuun tähtävää tai kilpailut mielessä harjoittelen onko edelleen normaalia tieliikennekäyttöä. Vastaus oli että: "Hieman tapaus- ja lajikohtaisesti tuo. Suosittelen soittamaan vakuutusasiastasi vakuutusten puhelinpalveluun ma-pe 8-22, niin saat asiaskaspalvelusta vielä paremmin tietoa ja heillä valikoimassa myös harrastamiseen ja kilpailuun soveltuvia vakuutuksia, joita tästä verkkokaupan puolelta ei valitettavasti löydy."
    Suomen lainsäädännön mukaan liikennevakuutus on voimassa myös kilpailuissa. Vakuutusyhtiö ei pysty laistamaan tuosta vaikka yhtiön edustaja niin väittäisikin. Siitä en ole varma, että onko mahdollista myydä kahta eri liikennevakuutustuotetta samaan ajoneuvoon, joilla on eri hinta käytön mukaan.

    Myös rataharjoittelussa liikennevakuutus on nykyradoilla aina voimassa lainsäädännön mukaisesti. Siitäkään ei vakuutusyhtiö pääse karkaamaan.

    Kaskon ja muiden vapaaehtoisten vakuutusten ehdot sitten saa kirjailla kukin yhtiö miten tahtoo.

    P.S. Viimeksi viime viikolla vakuutusyhtiön myyjä yritti väittää mulle, että liikennevakuutus ei ole radalla voimassa. Myönsi kyllä virheensä kun kysyin, että mistäs lähtien vakuutusehdot on kävellyt lainsäädännön yli.
    Superbike #7
  7. #397
    Lainaa Gixxeriina kirjoitti Katso viesti
    Kysyin vielä, että jos rata-ajoni olisi vaikka kilpailuun tähtävää tai kilpailut mielessä harjoittelen onko edelleen normaalia tieliikennekäyttöä.
    Mulla radalla ajelu on aina ollut ajoharjoittelua. Vaikkakin vauhti on noussut nopeeseen ryhmään ja oon parit kerhokisat ajellut, niin en ole "kilpailuun tähtäävää harjoittelua" ajanut. On mulla lisenssin teoria- ja näyttökoe suoritettuina, eli pääsisin viivalle, jos haluisin (oispa kalusto, aikaa ja rahaa... ).
    Braaaaap
  8. #398
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Suomen lainsäädännön mukaan liikennevakuutus on voimassa myös kilpailuissa. Vakuutusyhtiö ei pysty laistamaan tuosta vaikka yhtiön edustaja niin väittäisikin. Siitä en ole varma, että onko mahdollista myydä kahta eri liikennevakuutustuotetta samaan ajoneuvoon, joilla on eri hinta käytön mukaan.

    Myös rataharjoittelussa liikennevakuutus on nykyradoilla aina voimassa lainsäädännön mukaisesti. Siitäkään ei vakuutusyhtiö pääse karkaamaan.

    Kaskon ja muiden vapaaehtoisten vakuutusten ehdot sitten saa kirjailla kukin yhtiö miten tahtoo.

    P.S. Viimeksi viime viikolla vakuutusyhtiön myyjä yritti väittää mulle, että liikennevakuutus ei ole radalla voimassa. Myönsi kyllä virheensä kun kysyin, että mistäs lähtien vakuutusehdot on kävellyt lainsäädännön yli.
    Juu ymmärsin tämän toki, että liikennevakuutuksen saa ja se on voimassa kyllä radalla, mutta olen tässä koittanut laskeskella mitä tuollasen ratamopon vakuuttaminen kustantaa. Vakuutusyhtiö kun voi tiettyjen puitteiden sisällä hinnoitella ne tuotteensa ja korkeamman riskin tuotteissa on korkeammat hinnat, niikuin kilvellisen ja kilvettömän kohdalla varsin on iso ero hinnoissa. Se vaan että liikennevakuutuslaki mahdollistaa vakuutusyhtiölle sen, että ne saa takautuvasti periä korkeampaa vakuutusmaksua jos siihen perusteita paljastuu. Toinen asia sitten miten ne saa selville

    Täytyy kyllä sanoa, että on nää vakuutusasiat yks päänsärky
    Suzuki GSX-R600 2011
  9. #399
    Mulla kilvettömässä ~1600/vuosi. Op Pohjolassa, jokainen kuukausi saman hintainen, eli ajokaudelle tulee hintaa se ~500-600€. Ainakin virkailija puhelimessa sanoi, ettei liikennevakuutuksessa ole hinnan neuvotteluvaraa suuntaan tai toiseen, se on heillä määritetty ja kilvettömissä menee ilmeisesti teho/paino - suhteen mukaan.

    Ei sen enempiä päänsärkyjä aiheesta
  10. #400
    Löytyykö vielä yhtiötä, jossa ei ole minimiveloitusta kilvettömän liikennevakuutuksessa?

    IF:lle oli tälle kaudelle näköjään tullut 100 euron minimi...
    Suzuki GSXR 600 L1
  11. #401
    OP Pohjolalla on se 14€ minimilaskutus..sellaista ei omassa tiedossa ole ei olisi mitään minimilaskutusta!
  12. #402
    Lainaa tomppa82 kirjoitti Katso viesti
    IF:lle oli tälle kaudelle näköjään tullut 100 euron minimi...
    Oli jo kaudella 2017.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  13. #403
    Lainaa Gixxeriina kirjoitti Katso viesti
    mutta olen tässä koittanut laskeskella mitä tuollasen ratamopon vakuuttaminen kustantaa.
    Voit lopettaa laskemisen. OP Pohjolalle soitto ja sieltä kilvettömään ratapyörään liikennevakuutus siten, että soitat yhtä päivää ennenku ajaminen alkaa, ja pyydät vakuutuksen voimaan. Sitte viikonlopun jälkeen Maanantaina laitat netissä irtisanomisilmoituksen. Minimiveloitus viikonlopulta on 14e.

    Halvempaa et saa Suomesta ratailuun mistään.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  14. #404
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Oli jo kaudella 2017.
    Mä olin säästynyt tuolta viime vuonna vaikka Mopo oli vain 2pv ajossa.

    Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
    Suzuki GSXR 600 L1
  15. #405
    1.4. Op nostaa kilvettömien vakuutuksia 15%. Onkohan muillakin yhtiöillä aikomus nostaa?
  16. #406
    Lainaa Naltsukka kirjoitti Katso viesti
    1.4. Op nostaa kilvettömien vakuutuksia 15%. Onkohan muillakin yhtiöillä aikomus nostaa?
    Kyllä on.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #407
    Iffillä on kasko voimassa ajoharjoittelussa jos tulkitsen oikein (tuosta voi sitten saivarrella varmaan onko käsittelyharjoittelu ajoharjoittelua, mutta sitähän se efektiivisesti on, ajaminen on käsittelyä, ei käsittelyä voi harjoitella muuten kuin ajamalla):

    Kasko ei ole voimassa:
    5)osallistuttaessa kilpailuun tai sen harjoitteluun yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella
    6) osallistuttaessa ajo- tai nopeusharjoitteluun yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella (jollaiseksi katsotaan myös esimerkiksi
    Nürburgringin Nordschleifen ja Spa-Francorchampsin niin kutsutut yleisöajovuorot).
    Tämä rajoitus ei koske Suomessa tapahtuvaa moottoripyörän käsittelyharjoittelua tieliikennekäyttöön rekisteröidyllä moottoripyörällä eikä liikenneopettajan antamaa ajo-oikeuden saamiseen
    liittyvää ajokoulutusta.


    Jos vahinko sattuu alueella, joilla harjoitetaan nopeus- tai ajoharjoittelua tai muuta siihen rinnastettavaa toimintaa, omavastuu on kolminkertainen, kuitenkin aina vähintään 20 prosenttia vahingon määrästä.
  18. #408
    Itse tankkasin juuri LähiTapiolan ehtoja ja kasko ei ole voimassa edes ajoharjoittelussa. Ehtojen mukaan siitä pitää sopia vakuutusyhtiön kanssa erikseen. Jää kyllä itsellä Ajotaito II väliin tuon takia.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  19. #409
    Ifiltä asiaa olen tiedustellut. Vakuutus on voimassa kun kyse ei ole kilpailutapahtumasta.
    Mutta kai sieltäkin löytyy joku pienellä printillä oleva vastuun vapautuslaukseke.
    Ducati Diavel
  20. #410
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa pejuko kirjoitti Katso viesti
    Itse tankkasin juuri LähiTapiolan ehtoja ja kasko ei ole voimassa edes ajoharjoittelussa. Ehtojen mukaan siitä pitää sopia vakuutusyhtiön kanssa erikseen. Jää kyllä itsellä Ajotaito II väliin tuon takia.
    2.4.10. käytettäessä ajoneuvoa moottoriradalla tai
    ajo- tai nopeusharjoittelussa muulla alueella
    tai tieosuudella.
    Edellä mainittu rajoitus ei koske liikenneopettajan antamaa ajo-oikeuden saamiseen
    liittyvää ajokoulutusta tai muuta vakuutusyhtiön kanssa etukäteen sovittua koulutusta.

    Tietääkseni nämä pitäisi olla voimassa AT II:lla. Hannula voisi vahvistaa tämän?
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  21. #411
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa pejuko kirjoitti Katso viesti
    Itse tankkasin juuri LähiTapiolan ehtoja ja kasko ei ole voimassa edes ajoharjoittelussa. Ehtojen mukaan siitä pitää sopia vakuutusyhtiön kanssa erikseen. Jää kyllä itsellä Ajotaito II väliin tuon takia.
    Tuon takia ei vielä kannata heittää kirvestä kaivoon ja jättää kurssi käymättä. Siellä jokainen ajaa omaa vauhtiaan, eikä mun yhdistyksen toiminnassa olon aikana ole tietääkseni AT II:lla kaaduttu.

    Historia tuntee kyllä, että näin olisi käynyt, mutta todennäköisyys on olematon jos ei itse iske piru olkapäälle kuiskuttelemaan.

    Maltti mukana, ja kurssille nauttimaan
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  22. #412
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    2.4.10. käytettäessä ajoneuvoa moottoriradalla tai
    ajo- tai nopeusharjoittelussa muulla alueella
    tai tieosuudella.
    Edellä mainittu rajoitus ei koske liikenneopettajan antamaa ajo-oikeuden saamiseen
    liittyvää ajokoulutusta tai muuta vakuutusyhtiön kanssa etukäteen sovittua koulutusta.

    Tietääkseni nämä pitäisi olla voimassa meidän AT II:lla. Hannula voisi vahvistaa tämän?
    Googlailin itse vanhempia ehtoja ja ilmeisesti noissa on tekstimuodot muuttuneet uudemmissa vakuutuksissa. Kolari- eikä edes lunastusturva ole edes voimassa tuon mukaan. Pitänee pyytää vakuutusyhtiöltä mustaa valkoisella sitten. Jos käy huonoin skenaario niin ei viitsi maksaa uutta pyörää kokonaan itse. Tiellä kun saman töpeksii niin vakuutusyhtiö maksaa. Ei tuossa mitään logiikkaa toki ole.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  23. #413
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Ei kannata jättää AT II:sta väliin. Oppii yhdessä päivässä enemmän kuin koko kesässä. Ryhmän mukana kun painaa, niin riskit todella minimaalisesti koholla, jos yhtään, verrattuna kadulla suhailuun.

    Siitä vielä tuli sellainen mieleen, ettei kannata hommata sellaisia mopoja, joita on pidettävä kuin kipeätä pillua. Ei tuu ajamisesta mitään. Menee ajeluksi.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  24. #414
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa pejuko kirjoitti Katso viesti
    Itse tankkasin juuri LähiTapiolan ehtoja ja kasko ei ole voimassa edes ajoharjoittelussa. Ehtojen mukaan siitä pitää sopia vakuutusyhtiön kanssa erikseen. Jää kyllä itsellä Ajotaito II väliin tuon takia.
    Uskaltaisin luvata, että tuolla kurssilla kaatuminen on äärimmäisen epätodennäköistä, kun vain noudattaa kouluttajien neuvoja. Tuolla kurssilla kun opetellaan niitä pyörän perushallintataitoja kontrolloidussa ympäristössä. Nuo kurssin perusopit tekevät ajamisesta niin kadulla kuin radallakin (jos siihen sattuu syttymään) huomattavasti vaivattomampaa ja turvallisempaa.

    Ystävällisin terveisin
    Koulutusvastaava
    MotOrg Ry
    Superbike #7
  25. #415
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa pejuko kirjoitti Katso viesti
    Googlailin itse vanhempia ehtoja ja ilmeisesti noissa on tekstimuodot muuttuneet uudemmissa vakuutuksissa. Kolari- eikä edes lunastusturva ole edes voimassa tuon mukaan. Pitänee pyytää vakuutusyhtiöltä mustaa valkoisella sitten. Jos käy huonoin skenaario niin ei viitsi maksaa uutta pyörää kokonaan itse. Tiellä kun saman töpeksii niin vakuutusyhtiö maksaa. Ei tuossa mitään logiikkaa toki ole.
    Kun olet vakuutusyhtiöön yhteydessä, kerro että kyseessä on Liikenneturvan ennakoivan ajon kouluttajan vetämä ennakoivan ajon kurssi niin ovat sitten vakuutusyhtiön päässä ajan tasalla, että millaisesta kurssista on kyse.
    Superbike #7
  26. #416
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Ei kannata jättää AT II:sta väliin. Oppii yhdessä päivässä enemmän kuin koko kesässä. Ryhmän mukana kun painaa, niin riskit todella minimaalisesti koholla, jos yhtään, verrattuna kadulla suhailuun.
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tuolla kurssilla kun opetellaan niitä pyörän perushallintataitoja kontrolloidussa ympäristössä. Nuo kurssin perusopit tekevät ajamisesta niin kadulla kuin radallakin (jos siihen sattuu syttymään) huomattavasti vaivattomampaa ja turvallisempaa.
    Näitä ja vastaavia kommentteja lukiessa latautuu todella korkeat odotukset lopputulokseen. No eipä siihen toki tarvita muuta kuin että kouluttajat on huippuyksilöitä ja koulutettavat ovat täysin kädettömiä

    Toivottavasti kelit on kohdallaan että pääsee itse tämän toteamaan.
    Triumph Speed Triple 1050 -12
  27. #417
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lahtito kirjoitti Katso viesti
    Näitä ja vastaavia kommentteja lukiessa latautuu todella korkeat odotukset lopputulokseen. No eipä siihen toki tarvita muuta kuin että kouluttajat on huippuyksilöitä ja koulutettavat ovat täysin kädettömiä

    Toivottavasti kelit on kohdallaan että pääsee itse tämän toteamaan.
    Sekin, ja ympäristö laittaa vähän lisävaatimuksia ajamiselle, jolloin virheet näkyvät ja tuntuvat selvemmin, mutta seuraukset eivät ole mutterimutkaa, hapuilevaa kaasun käyttöä, ja kamalaa ajolinjaa kohtalokkaampia.

    Näitä voidaan sitten kimpassa kauhistella.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  28. #418
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lahtito kirjoitti Katso viesti
    Näitä ja vastaavia kommentteja lukiessa latautuu todella korkeat odotukset lopputulokseen. No eipä siihen toki tarvita muuta kuin että kouluttajat on huippuyksilöitä ja koulutettavat ovat täysin kädettömiä

    Toivottavasti kelit on kohdallaan että pääsee itse tämän toteamaan.
    Avoimin mielin kun lähtee kurssille ja oikeasti keskittyy kurssin asiaan. Kurssilta ajaa yleensä kotiin huomattavasti turvallisempi kuljettaja.
    Kouluttajina yritämme parhaamme neuvoa ja opastaa. Huippuyksilö on ehkä liian ylistävä.

    Tervetuloa kesällä kurssille.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  29. #419
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kun olet vakuutusyhtiöön yhteydessä, kerro että kyseessä on Liikenneturvan ennakoivan ajon kouluttajan vetämä ennakoivan ajon kurssi niin ovat sitten vakuutusyhtiön päässä ajan tasalla, että millaisesta kurssista on kyse.
    Joo pitää kysyä sieltä ihan kirjallisena. Onpahan sitten mustaa valkoisella worst case scenarion osalta.
    Nykyinen: Bonneville T120 Black Ex: SuperDuke 1290 R, StreetFighter 1098, Speed Triple RS, Duke 790
  30.  
  31. #420
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    2.4.10. käytettäessä ajoneuvoa moottoriradalla tai
    ajo- tai nopeusharjoittelussa muulla alueella
    tai tieosuudella.
    Edellä mainittu rajoitus ei koske liikenneopettajan antamaa ajo-oikeuden saamiseen
    liittyvää ajokoulutusta tai muuta vakuutusyhtiön kanssa etukäteen sovittua koulutusta.

    Tietääkseni nämä pitäisi olla voimassa AT II:lla. Hannula voisi vahvistaa tämän?
    Nämä sopimiset oli ennen sovittu Motorg ry:n ja Tapiolan kesken ennen jokaista ajokautta niin että kaskon törmäysvahinko-osuus oli voimassa meidän kursseilla automaattisesti, pois lukien Ajotaito 4 ja 5. En tiedä onko tuo perinne jatkunut, ilman sitä etukäteen sopiminen on jokaisen syytä tehdä itse. Jos siellä on samoja ihmisiä vastailemassa kuin silloin niin sopimisen pitäisi olla hyvin suoraviivainen juttu. Kannattaa siis mainita kurssin nimi kun kyselee asiaa.
    1000
Sivu: 14 / 19:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41213141516 ... ViimeinenViimeinen