Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Moi,

    Mulla on 2004 vuoden CBR1000RR. Nyt on tullut kierrettyä 5-10 ratakeikkaa kesässä ja ajattelinkin että pian varmaan tulee konttaus eteen, joten haluaisin suojata pyörää hieman. Toinen ehostuksen aihe olisi tietenkin rata-ajoon soveltuvuus. Tietenkin voisin ostaa uudemman pyörän, mutta sellaisen lippaaminen ottaa vielä enemmän päähän. Joten jos nyt ei tosi hyvä perusteluita tule niin tällä pyörällä mennään. En kuitenkaan halua laittaa älyttömiä summia rahaa tohon. En ole juurikaan seurannut mp sceneä, joten olisin kiitollinen jos vinkkejä ostopaikoista ja osista löytyisi. En vierasta ulkomailta tilaamista, jos hinta on edullisempi.

    Huonot puolet/kommenttia:
    - Ruiskun on/off toiminta mutkaan tullessa. Pykälä on aika suuri, olen kuitenkin tottunut.
    - Kallistuvarat eivät ole mitenkään ihan älyttömät, mutta voi olla että alusta on liian löysällä.
    - Tossa on tuplaletkut ja jotain punosta ne ovat.
    - En osaa käyttäytymistä verrata juurikaan muihin pyöriin, sillä kokemusta on ainaoastaan 9R Kawasta vuodelta -98.
    - Renkaina on tällähetkellä Corsa III:set ja Rosso Corsat ovat tulossa.

    Tällaista olin miettinyt:

    Suojaus:
    - Kaatumatatit
    - Moottorinposken suojat hiilikuidusta
    - Akselinsuojat

    Performance:
    - Lyhyemmät välitykset (paljonko olisi sopiva)
    - Speedo healer
    - Racing pleksi
    - Jalkatappisarja tai siirtosarja alkup tapeille


    Kysymysmerkit:
    - Cliparit
    - Putki tossa jo on, mutta en välttämättä haluaisi laittaa mitään ohjausyksikköä kustannusten takia.
    - Onko jotain muuta jota kannattaisi tehdä?
    - Kuulin että tuossa olisi epälineaariset jouset keulassa, kannattaako ne vaihtaa? En ole kokenut niitä vielä huonoiksi.


    -
  2. #2
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Noi muutokset on ohan järkeviä. Speedohealerista ja racing pleksistä en sitten tiedä, itse varmaankin sillä rahalla miettisin varmaankin jotain muuta. Kuitukatteet vois olla ihan järkevät tai sitten asennoituu siihen, että kaadon jälkeen orggisten tilalle tulee kiinankatteet. Ruiskun ongelmaan voisi siitä PowerCommanderista olla apua?

    Noi kaatumatatit on aina ns. kaksiteräinen miekka, sillä ne säästää katteita ja mopoa, mutta huonolla tuurilla rikkoo rungon. Itsekin painin ko. ongelman kanssa tällä hetkellä. Tapit on jo hommattu, muttei vielä laitettu kiinni.

    Noiden jalkatappien ja clipareiden kanssa kannattaa harkita se, että ostaa samaa merkkiä jota kaveritkin käyttää, sillä noiden varaosat käy aika hyvin ristiin pyörän merkistä ja mallista riippumatta. Näin kaadon sattuessa ei viikonlopun ajot lopu ensimmäisen setin konttaukseen jos ciparin tanko vääntyy ja jalkatappi menee poikki. Ainakin oman kokemuksen mukaan PP-tuningia on varikolla jonkun verran porukalla mukana ja niitä on saatu matkahuollollakin matkan varrelle aika nopealla aikataululla.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  3. #3
    Ainakin 600RR-mallissa racing-pleksi on mielestäni varsin kannattava ostos; eron vakioon siis todella huomasi radalla.(AT-plexi myy suht edullisesti noita)

    -Ohjauksen rajoitin; suojaa kaadoissa sekä ehkä myös tankslappereissa

    -Clip-onit kannattaa laittaa myös.

    -Kiinteät jalkatapit suojaa hyvin kaadoissa.

    Tuosta ruiskusta, nykimisen saa pois tod.näk esim Powercommanderilla...omassa pyörässä oli samaa
    ongelmaa ennen sitä.
  4. #4
    Välitykset esim. eteen -1, taakse +2. Ei haittaa vielä katuajoa mutta radalla jo kivempi. Kadulla näyttää 5-kympissä kympin liikaa mutta so not, kiva ajaa motarilla 150 lasissa :-)
    Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08

    'Boredom is a big killer of men'
    Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
  5. #5
    ... Paljon tolla laitteella on ajettu, eli kilometrejä takana. Vahva veikkaus on, että alkaa olee alustan huollon paikka. Sillä lisää ajettavuutta ihan eri tasolle ja samalla päivittäisi jousia jäykempiin, tai sitten vaihtaisi sitten kokonaan parempiin.
    Kannattaa selata nettiä läpi sillä tämän ikäiseen pyörään alkaa löytyy jo hyvään hintaan esim. öhlinssiä, tiedän siitä kun mulla on sama laite. Toi öhlärin takaiskari paransi ajettavuutta huomattavasti ja kun samalla vaihdoin -06 mallista taka linkuston, koko ajettavuus rauhoittui kerta heitolla...

    ... Toi commanderi on todella suositeltavaa ja samalla kun asennat sen, niin vaihdat ton ilmanoton etusuulakkeen joko lasi- tai hiilikuitu versioon. Sillä pikkusen potkua lisää ja paljon painoa pois. Jonkun pb:n testin mukaan BMC:n normaali virtaava ilmasuodatin on paras vaihtoehto tähän pyörään ja sitä ite olen käyttänyt...

    ... Vaihda toi etupleksi tuplakuplaan, jeesaa kyllä, varsinkin jos oot yhtään pidempi kaveri...

    ... Teräspunosletkuthan siinä jo oli, niin seuraavaksi purat sylinterit ja putsaat kunnolla. Sisään hyvät nesteet ja kunnon palat, niin niillä pärjää jo pitkälle. Ite laitoin vielä piparit..

    ... Yks mikä on parantanut vaihteiston tuntumaa on gillesin shifter stabiloija. Se on pikku palikka joka tulee tukemaan 1000rr:ssä olevaa varsin pitkää vaihde akselia, erittäin hyvä. Shifteriä ja käännettyä kaaviota suosittelen myös...

    ... Jos rahaa löytyy, niin luistokytkintä kehiin, on meinaa pirun hyvä. Turha sitä on selitellä, kokeile niin tiedät...

    ... Rengastuksena oon käyttäny diablo supercorsaa ja pehmeetä, sc1 tai 2 (tänä kesänä tosin ollu muutakin, kun halvalla sai). Taakse ehdottomasti 190/55, niin johan kääntyy...

    ... Renkaan koon vaihtuessa tai välitysten muutosten yhteydessä oikeat luvut kertoo speedohealer, samalla tuli ite laitettua tuo vaihdenäyttö samalta valmistajalta. Auttanut ainakin mua vaihtovirheiden eliminoinnissa radalla...

    ... Mulla olis ens talven projektiks tulossa -06 mallin kansi tohon, voin pistää keväällä tietoa et paljon siitä oli hyötyä. Tarkotus olis vielä löytää kevyempi vannesarja alle...


    edit. typoja...

    p.s. ... Mulla on toi -04 manuaali .pdf:änä, eli laita mailisi, jos haluat sen. Löytyy tosin netistäkin...



    ... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
  6. #6
    Tosi hyviä vastauksia!

    Katteita en ajatellut laittaa kuituisiksi vaan sitten mahdollisen vahingon sattuessa katson miten korjaan. Laitteella ajettu nyt vajaa 30tkm.

    Kaatumatapeista:
    Samaa olen kuullut että voivat aiheuttaa enemmän tuhoa. Pitäisi kai olla mallia lyhyet niin ei pomppaa ja jollakin valmistajalla oli vielä joku "sulake" rakenne, joka pitäisi estää rungon rikkomista (oliskohan ollut LSL). Olen kuitenkin ajatellu tuollaiset tapit hommata.

    Jalkatappisarja:
    Kuulin että myös siirtopaloja jolla voisi orkkis jalkatappeja käyttää. Tämä olisi n. budjetti vaihtoehto. Kellään tietoa mistä näitä saisi. Tällöin suoja ei tietenkään olisi niin hyvä ja kuviota ei pystyisi kääntää. PP-Tuning olisi ilmeisen hyvä vaihtoehto ja hinta-laatusuhteeltaan ihan hyvä.

    Välitykset:
    Toi -1 +2 varmaan tekee aika ison muutoksen. Keulii varmaan helposti. Mutta voisihan sitä kokeilla. Ymmärsin että uusimpiin malleihin välitystä oli vakionakin lyhennetty muutenkin tosta 04:sta. Myydään varmaan suoraan sopivana settinä ketjujen kanssa jossain? Tällöin kyllä haluan sen Speedohealerin, niin ei tule haamukilometrejäkään mittariin.

    Rengastus:
    Kumpa olisin kysynyt ennemmin niin olisin tilannut 55 profiilinrenkaan, sillä tiukkoihin mutkiin on mielestäni vaikea taittaa. Ajotekniikasta varmaan suurin osa kiinni, mutta apu olisi hyvä homma. No ostetaan sitten seuraavat. Ratamaisempia renkaita en hankkinut siksi, koska lämppäritä ei ole. Corsa III:set on ollut mielestäni hyvät tähän mennessä.

    Power Commander:
    Pitääpä harkita koska sitä noin suositellaan. Hinta about 300-400e ja säädöt siihen päälle varmaan saman verran vai?

    Voisiko joku heittää linkkiä mistä noita kamoja on yleisesti tilattu. Suomesta varmaan Stormilta löytyy jotain.

    -



  7. #7
    Renkaista voisit harkita Dunlopin gp raceria. Oon ollu hyvinkin tyytyväinen niihin.Pitää ja kestää kunnon paineilla touringiakin todella hyvin.Myös Supercorsa BSB saa mun äänen. Täältä niitä saa kohtuu hinnallaRenkuloita
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  8. #8
    ... Mulla on GBmoto.uk jalkatappisarjat ja on mun mielestä hyvät. No nehän ei ole hienoimmat hipot, mut kaavion saa käännettyä, monipuolisesti säädettävät, laadukkaat, saa varaosia ja on halvat. Omat ostin ebay.uk:sta käytettynä, mut biilisti.comista saa samoja 180€...

    ... Ja biilististä sai noita pazzo kahvakopioita ihan hyvään hintaan, suosittelen...

    ... Mulla on kaatumatappeina moriwakin lyhyet, joutuu tekee alakatteeseen reiät, sekä lisäksi jotkut kiinalaiset katteen sivusta tulevat tolpat. En ole testannut toimivuutta vauhdista...

    ... Laadukasta hiilikuitua saa tuolta: Carbomoto

    ... Ton powercommanderin saat johtosarjoineen tod.näk. käytettynäkin, kun vaan jaksat metsästää. Säätöhinnat vaihtelee paikoittain...



    ... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
  9. #9
    55-profiilin takarengas on kyllä hyvä muutos radalle. Mutkien ajaminen muuttui merkittävästi helpommaksi tuon jälkeen. Toinen edullinen muutos on vetää keulan esijännitys tiukemmalla. Keula on ainakin -06 mallissa melko pehmeä vakiosäädöillä ja tahtoo sukeltaa jarrutuksissa.

    Löytyiskö keltään käytettyä ehjää kuitukatesarjaa 06-malliin?
    Blackbird 1998 (2004-2008)
    Fireblade 2006 (2008-2011)
    KX450F 2011 (2011-2012)
    RC8 2008 (2012-2013)
    Adventure R 2011 (2013-2015)
    R1 2012 (2016-2017)
    EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
    MG1000 Cafe racer
  10. #10
    Varustelu alkanut, tosin aika laimeasti.

    Kahvat ja tapit:
    Ostin eilen biilistin lyhyemmät jarru- ja kytkinkahvat (käytettynä). Viellä tosin en näitä ole kokeillut, mutta vaikuttaa ihan OK:lta. Nämä nyt olivat ns. nice-to-have listalla. Toi biilistin tappisarja on loppu mun pyörän osalta, uutta tulee aikasintaan joulun jälkeen. Pitääpä harkita mitä tekee. Biilistille tulee myös kaatumatappeja ensi kaudelle. Mistä saisi edullisimmin noita PP-tuningin jalkatappisarjoja?

    Koneenposket:
    Noi hiilari koneenposket vähän mietityttää. Esim. Carbo motossa maksavat noin parisataa pari!! Sillähän saa kevyesti uudetkin posket. Okei, öljyt ei tällöin radalle pääse niin helposti, mutta kustannus on vähän liian kova.

    AT-Plexin sivusolla ei ollut suoraan malleja (hinnat tais olla alkaen 75€). Nämä perusvalmistajat on siinämielessä parempia että näkee mitä ostaa.

    Jos jollain sattuu olemaan em. hilpettä (commander, plexi, tappisarja...) myynnissä niin voi tarjota YV:llä.
  11. #11
    Plaraapa noita sivuja. Sielä on uutta, käytettyä, viriviri ja standardipalikkaa tarjolla jos jonkunlaista.

    http://www.tenkateracingproducts.com...race+parts.php

    http://www.tenkateracingproducts.com/overzic....?id=254

    Esim. kytkinsuoja (carbon) 75 Euroa.



    .
  12. #12
    Aika hyvä löytö nuo TenKaten sivut. Halvalla lähtee jotain rompetta. Esim. PVM:n vanteita muutamalla satasella. Tästä hyvä 600:nen rataharrastukseen
  13. #13
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Tuolla on ainakin jotain PP:n rompetta Ainakin clipareita, tappisarjoja, kahvoja ja tankinkorkkeja ois tarjolla.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  14. #14
    Lainaa (Turder @ Elo. 31 2010,11:49) kirjoitti
    Esim. PVM:n vanteita muutamalla satasella.
    ... MISSÄMISSÄMISSÄ?!?
    ... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
  15. #15
    Lainaa (ESKIL @ Elo. 31 2010,14:12) kirjoitti
    Lainaa (Turder @ Elo. 31 2010,11:49) kirjoitti
    Esim. PVM:n vanteita muutamalla satasella.
    ... MISSÄMISSÄMISSÄ?!?
    Nyt silmä käteen ja selaamaan:

    Tuonne

    Ovat ALV 0% hintoja, joten lisäystä tulee hiukan. Muuten kyllä voi suositella firmaa, olen tilaillut osia ja hyvin on homma toiminut.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  16. #16
    Lainaa (ESKIL @ Elo. 31 2010,13:12) kirjoitti
    Lainaa (Turder @ Elo. 31 2010,11:49) kirjoitti
    Esim. PVM:n vanteita muutamalla satasella.
    ... MISSÄMISSÄMISSÄ?!?
    Katsoinkin väärin tältä sivulta, ihmekös oli niin halpaa Katsoin, että etuvanteen hinta olisi 290€. Noissa ei kaikissa hinnoissa ole alvia mukana.
  17. #17
    Lainaa (vetomies @ Elo. 31 2010,14:22) kirjoitti
    Lainaa (ESKIL @ Elo. 31 2010,14:12) kirjoitti
    Lainaa (Turder @ Elo. 31 2010,11:49) kirjoitti
    Esim. PVM:n vanteita muutamalla satasella.
    ... MISSÄMISSÄMISSÄ?!?
    Nyt silmä käteen ja selaamaan:

    Tuonne

    Ovat ALV 0% hintoja, joten lisäystä tulee hiukan. Muuten kyllä voi suositella firmaa, olen tilaillut osia ja hyvin on homma toiminut.
    ... Kyllä noi löyty, mutta jos lainaan sitä samaa silmää, niin huomaat kyllä, että ne ei ole pvm:n tuotteita...

    ... Ja Turder tunnusti, höh...
    ... Ajakaa enemmän ja selittäkää vähemmän...
  18. #18
    Lainaa (ESKIL @ Elo. 31 2010,15:27) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Elo. 31 2010,14:22) kirjoitti
    Lainaa (ESKIL @ Elo. 31 2010,14:12) kirjoitti
    Lainaa (Turder @ Elo. 31 2010,11:49) kirjoitti
    Esim. PVM:n vanteita muutamalla satasella.
    ... MISSÄMISSÄMISSÄ?!?
    Nyt silmä käteen ja selaamaan:

    Tuonne

    Ovat ALV 0% hintoja, joten lisäystä tulee hiukan. Muuten kyllä voi suositella firmaa, olen tilaillut osia ja hyvin on homma toiminut.
    ... Kyllä noi löyty, mutta jos lainaan sitä samaa silmää, niin huomaat kyllä, että ne ei ole pvm:n tuotteita...

    ... Ja Turder tunnusti, höh...
    Mitään en myönnä..
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  19.  
  20. #19
    Itselläni on myös -04 cbr 1000rr ja vaihdoin taakse +2 ja tuntuu että huutaa liikaa kovalla nopeudella. Taidan vaihtaa takaisin normi takarattaan. Kiihdyttäessä tuntuu että ei olisi vääntöä tarpeeksi isoilla kierroksilla.

    Olen hieman pihalla tuosta ratastuksesta mutta minkälaiset välit tähän pyörään olisi sopivat? Mitä voittaa/häviää siinä miten pyörää ratastaa?
    Viimeksi muokannut: Niko Viitala; 04.08.2021 klo 16:26.