Sivu: 15 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415
Tulokset 421:stä 429:een 429:sta
  1. #421
    Lainaa (Camo @ Helmi. 21 2011,16:05) kirjoitti
    Ja kyllähän tästä vankeuttakin luettiin, ettei mun tarvitse erikseen kannustella tai rangaista mitään ..
    No joo, toi nyt oli päivän parasta antia, vaikka tuskinpa päivääkään istuvat/istuu
    The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
  2. #422
    hohoho hoooo tää ei voi olla totta !
    hahhhhhahahahahahhahaaaaah vittu mitä idiootteja viekää minun oma olkaa hyvä
    SUZUKI B-KING
  3. #423
    Ei ole tainnut jengi olla käräjillä vaatimassa korvauksia persaukisilta hampuuseilta. Ja vielä tavaroista tai menetyksistä joisa ei ole esittää tarkkaa kuittia tai laskelmaa.

    Kovin tuntuu olevan käsitys sellainen että se olisi samanlaista kuin vahinkoilmoituksen tekeminen vakuutusyhtiöön ja sitten vaan odotellaan peukaloita pyöritellen kun rahat kilahtaa tilille.

    Kyllä se puhdasotsaisuus siitä karisee kun pääsette itse osalliseksi sirkukseen.
  4. #424
    Lainaa (Geronimo @ Helmi. 21 2011,23:27) kirjoitti
    Kyllä se puhdasotsaisuus siitä karisee kun pääsette itse osalliseksi sirkukseen.
    nojoo, mutta jos joku nyt kuitenkin on varastanut pyöräsi, ja sitten ajan X päästä se sattumoisin löytyy ja palautetaan sinulle, niin olethan sinä silloin kärsinyt menetyksiä sen pyörän osalta.

    Vähintään käyttöaikaa siinä hypoteettisessa tapauksessa, ettei laitteella olisi ajettu tuona aikana paljon mitään (paljonkohan siihen muuten oli tullut kilsoja tämän "lainauksen" aikana?)

    Ja mistähän ihmeestä sitä sitten oikein tietää, että varkaat on osanneet pitää ko. laitteesta yhtä hyvää huolta kuin sinä itse? Ei nähdäkseni yhtään mistään. Nehän on voineet keksiä tehdä sillä aivan mitä lystäävät.

    Vaikea on tietysti määritellä, mikä tarkalleen on arvon alenema silloin, jollei selkeitä ulkoisia esim. kaatojälkiä ole, sekin on totta. Mutta kyllä nyt ainakin jotain korvausta omista menetyksistä olisin yrittänyt hakea. Se on ihan toinen juttu pääseekö omilleen, mutta yrittämättä ei varmasti pääse.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  5. #425
    Noh kukin tyylillään.. vaikka aika ihmeelliseltä ja lammasmaiselta toi käytös vaikuttaakin.
    Kandeis lukea noita sun omia viestejäs tästä ketjusta, ni muistas paremmin mieleen kuinka hermoja raastavaa ollu toi epätitoisuu sja sen jälkeen odottelu.

    Tästä tapauksestahan nää kaks sankarii ei ota mitään opiks, todnäk naureskelee et hyvä keikka, pienet sanktiot ja sai ajella halvemmalla ku ois ollu mopo vuokralla.
    Merkinnäthän ei enää mitään paina noilla.
  6. #426
    Korvausten vaatiminen tällaisissa tapauksissa on vähän kaksipiippuinen juttu. Itsekin toki tekisin korvausvaatimuksen rankemman päälle jo ihan periaatteesta. Käytännössä kuitenkin korvausten saaminen on aika epätodennäköistä vaikka ne menisivätkin oikeudessa läpi. Näillä elämäntapanilkeillä kun ei yleensä ole virallisesti mitään tuloja tai varallisuutta ja saatavien perijiä on ennestäänkin jo jonoksi asti, niin eipä noilta mitään saa. Ja valtio ei omaisuusvahinkoja näiden puolesta maksa.

    Joskus aikaa sitten multa pöllittiin pyörä, joka sitten vähän myöhemmin löytyi jonkin verran kärsineessä kunnossa kun poliisi nappasi syyllisen. Oikeudenkäyntiin kirjoittelin vaatimuksen kaikista kohtuudella uskottavista aineellisista vahingoista. Vaatimus hyväksyttiinkin sellaisenaan, kun itse nilkki ei vaivautunut tulemaan tilaisuuteen paikalle. Eipä tuosta kuitenkaan mitään käytännössä kostunut. Kaverilla oli siinä vaiheessa jo 16 sivua rikosrekisteriä kerättynä, joten korvattaviakin oli varmasti enemmän kuin ikänään pystyisi maksamaan. En sitten enään jaksanut uusia vaatimuksiani kun ne viiden vuoden jälkeen vanhenivat.
    Arttu
  7. #427
    Lainaa (ArttuH @ Helmi. 22 2011,09:47) kirjoitti
    Joskus aikaa sitten multa pöllittiin pyörä, joka sitten vähän myöhemmin löytyi jonkin verran kärsineessä kunnossa kun poliisi nappasi syyllisen. Oikeudenkäyntiin kirjoittelin vaatimuksen kaikista kohtuudella uskottavista aineellisista vahingoista. Vaatimus hyväksyttiinkin sellaisenaan, kun itse nilkki ei vaivautunut tulemaan tilaisuuteen paikalle. Eipä tuosta kuitenkaan mitään käytännössä kostunut. Kaverilla oli siinä vaiheessa jo 16 sivua rikosrekisteriä kerättynä, joten korvattaviakin oli varmasti enemmän kuin ikänään pystyisi maksamaan. En sitten enään jaksanut uusia vaatimuksiani kun ne viiden vuoden jälkeen vanhenivat.
    Ei ilmeisesti ollut vakuutuksia? Eikö vakuutusyhtiö hoida perimiset vahingontekijältä
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  8. #428
    Lainaa (jyk4 @ Helmi. 22 2011,10:55) kirjoitti
    Ei ilmeisesti ollut vakuutuksia?
    Ei. Olin juuri ostanut pyörän ja vakuutuksia tehdessä sanoivat yhtiöstä, että niin vanha pyörä pitää ensin tarkistaa heidän vahinkotarkastajansa toimesta ennen kuin sille voi myöntää palo- ja varkausvakuutusta. Ja tätä en sitten ehtinyt tekemään.
    Arttu
  9.  
  10. #429
    Pakko itsekin työntää lusikka soppaan ja kommentoida korvauksien saamisesta. Omasta autosta rikottiin takalasi 2004 ja tekijä saatiin kiinni. Oma vaatimus tekijältä oli 180e (omavastuu + bussikyydit siltä ajalta kun auto oli pajalla). Vakuutuksen piikkiin siis meni korjaus ja he olivat tekijältä vailla reilun tonnin. Tähän päivään mennessä hamppi on tilittänyt tuosta 180e summasta hieman päälle 30e, eli tuskin on ikinä tulossa rahoja. Välillä ulosottovirasto muistaa kapulakielilappusin, mistä ei mitään selvää saa. Luultavasti tuokin perintä jo vanhentunut eikä sieltä enää tule mitään rahoja tippumaan.
    YZF 750R -> SM 610 -> SMC 690 -> 250 TE -> CB 350 & GSX1300R
Sivu: 15 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5131415