Sivu: 5 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 700:sta
  1. #121
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    MRi: Jos sulla on tollasia puolikuntosia takasia, voisin olla kiinnostunut lunastamaan ne itselleni nimellistä korvausta vastaan.

    Nimim. Persaukisena opiskelijana tekee ihan mielellään renkaan vaihtohommia.
    Superbike #7
  2. #122
    Lainaa kirjoitti
    eivät ole tosiaan ole mitään touring-kumeja, pari aktiivista treenipäivää niin takanen on morjens. Kääntämällä saa ehkä vähän lisäaikaa
    Olet siis treenannut 7712:lla? Itse olen käyttänyt kisan ja/tai aika-ajon ajettuja 7813:ia treeneihin ja sen 3 päivää niillä on hirvinnyt ajaa. Ilmeisesti noissa ei sitten isoa eroa kestävyydessä ole...? Olen kyllä kääntänyt renkaan, sillä on saanut sen yhden lisätreenipäivän. Uusia en ole treeneihin ottanut enkä ihan heti ajatellut ottaa...

    Lainaa kirjoitti
    uusi kumi on aina uusi kumi. Eron huomaa tälläinen aloittelijakin
    Dunlopeilla ero on hämmästyttävän selvä erityisesti kääntyvyydessä ja linjan säilyttämisessä, viimevuotisilla Pirelleillä ei niinkään. Tämänvuotista en tiedä...

    Lainaa kirjoitti
    hyvissä käytetyissä oli mukana softeja (taisi olla 7827) jotka sai roskiskuntoon kolmessa setissä Alastarolla
    Heh, kolme korkkaamatonta tuollaista odottaa tallissa, täytyy miettiä tarkkaan milloin laittaa alle, ainakin kai täytyisi lämpötila olla reilusti yli +20... Ostin, kun halvalla sai, ei ihan niin paljon harmita jos kuluvat nopsasti...

    Lainaa kirjoitti
    Noi kisarenkaat on suunniteltu kestämään MM-kisa, eli sen n 25 kiekkaa raivotyrkkäystä. Pari päivää vähemmän kiireisellä on hyvä saavutus.
    Tämä on kyllä hyvä pointti. Ja kun sivusta on seurannut A SBK kuskien treenejä, jossa paras tyrkkäsi kolme takasta yhden päivän aikana ruvelle, kertoo se (karua?) kieltä että tuskin sitä nopeutta kasvattamalla renkaita saa säästettyä sitten kuitenkaan vaikka alusta ja mutkavauhdit olisi kuinka kohdillaan...
  3. #123
    Lainaa (998sFE @ Heinä. 13 2011,22:35) kirjoitti
    Idea: neuvotelkaa jokkikseen rengasääntö, eli merkki ja malli. Kaikkien jokkislaisten ostovolyymillä hintaa saatte varmaan paremmin paikalleen. Noin se Ducati-cupissa tehtiin. Jokkiksessa sikäli helpompaa, siellä tuskin kovin moni saa maahantuojien suoraa tukea.
    Ei oikein sovi ajatuksena luokkaan, jonka säännöt rajoittaa kaluston laitteisiin jossa on kaksi rengasta ja käy bensalla. Onko tarjolla rengasmallia joka menisi kaikkiin sääntöjen sallimiin pyöriin?

    Toki säännöissä vois lukea vaikka, että vain kisaviikonloppuna ratarenkaalta ostetut katulailliset Pirellit kelpaa viivalle. Kisamaksut sitten pienemmäksi, kun kerran renkailla touhu rahoitettaisiin Osallistujat vaan olis ehkä vähän harvemmassa.

    Toistaiseksi on luokassa pärjääminen ollut ihan muusta kiinni kuin renkaista. Jokainen ajakoon millä lystää, mutta käytetyillä kumeillakin (Dunlop/Pirelli) näyttäs pääsevän kärjen tuntumaan.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  4. #124
    Lainaa kirjoitti
    Olet siis treenannut 7712:lla? Itse olen käyttänyt kisan ja/tai aika-ajon ajettuja 7813:ia treeneihin ja sen 3 päivää niillä on hirvinnyt ajaa. Ilmeisesti noissa ei sitten isoa eroa kestävyydessä ole...? Olen kyllä kääntänyt renkaan, sillä on saanut sen yhden lisätreenipäivän. Uusia en ole treeneihin ottanut enkä ihan heti ajatellut ottaa...
    Mitään radikaalia eroa en 7712 ja 7813 välillä ole huomannut. Ja Alastaron kisan jälkeen ajoin tuolla 7813 rata-ajokurssin 2 päivää ja eilisen jonka jälkeen oli sen verran finaalissa että laitoin vaihtoon. Ja edellytti tosiaan sen kertaalleen kääntelyn jotta oikea puoli kesti.

    Oon käyttänyt pyörän matkassa tulleita vanhoja renkaita treeneissä mutta yhden uudenkin sarjan. Ehkä on tullut turhaankin nirsoiltua noiden vanhojen kumien kanssa mutta toisaalta kyllä niissä kaupantekijäisissä on ollut osittain "tyhjennetään tallia taktiikkaa" ja mukaan on tullut selvästi revenneitä tai muutoin jo loppusuoralle ajettuja kappaleita.

    Lainaa kirjoitti
    MRi: Jos sulla on tollasia puolikuntosia takasia, voisin olla kiinnostunut lunastamaan ne itselleni nimellistä korvausta vastaan.

    Nimim. Persaukisena opiskelijana tekee ihan mielellään renkaan vaihtohommia.
    Yksi tuollainen takanen taitaa enää olla jäljellä. Laitan siitä speksit privana tulemaan.
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  5. #125
    Poistettu
    Lainaa (Vuorela @ Heinä. 14 2011,09:03) kirjoitti
    Ei oikein sovi ajatuksena luokkaan, jonka säännöt rajoittaa kaluston laitteisiin jossa on kaksi rengasta ja käy bensalla. Onko tarjolla rengasmallia joka menisi kaikkiin sääntöjen sallimiin pyöriin?
    Ymmärrän tämän oikein hyvin. Käytännössä kaikki on kuitenkin 3,5" etuvanteella ja 5-6" takavanteella. Muutama poikkeus varmaan saisi luvan ajaa muilla jos niitä nyt on.

    Olin yhtenä pääpiruna aikanaan Ducati-cupissa Kantolan Nikon kanssa ja siinä rengassääntö toimi, aina joku purnasi, mutta hinnat pysy yhteisvolyymillä alhaalla. Slicksillä ja DOT hyväksytyllä ei ole pitoeroa jolla olisi mitään merkitystä, eli Dot. Uskon että jokaisen kisan ajava säästäisi kauden renkaissa min 1000€ kaudessa, enemmän treenaavat paljon enemmän. Mutta tää on idea jota sovelletaan jopa MM-sarjoissa kustannustekijänä, vaikea uskoa ettei toimisi jokkiksessa.

    Joka tapauksessa vain mun mielipide, koskapa ei ole latiakaan itellä kiinni jokkiksessa.
  6. #126
    Poistettu
    Lisäänpä vielä yhden ajatuksen jokkislaisille ja muille.

    Sachsenring:

    Perjantai
    MotoGP FP1 10:10 - 10:55 45min
    MotoGP FP2 14:10 - 14:45 35min

    Lauantai
    MotoGP FP3 10:10 - 10:55 45min
    MotoGP QP 13:55 - 14:55 60min

    Sunnuntai
    MotoGP WUP 09:40 - 10:00 20min
    MotoGP RAC 14:00 - 40min

    Yht 245min = 4h 5min = 1h 22min/pvä

    Ammattilaistasollakaan tuota ajoaikaa ei ole paljoa tarjolla ja treenejä rajoitettu. Ja mennään kovaa kuin **rkele. Jos budjetti on tiukka ja kisamenestystä haetaan, kannattaa miettiä mitä niiltä kierroksilta halutaan. Eli käyttää se ajoaika tietoisesti ja tarkasti kierrosajan parannukseen ja miettiä etukäteen mitä aikoo harjoitella ja miten. Eli vähentää turhaa pyörimistä ja kalliiden Dunloppien turhaa rataan hieromista.

    Itselläni rata-ajo on vain harrastamista, jolloin ajan sen minkä kukkaro kestää ja aikaa riittää. Nyt takana on tälle suvelle 4 päivää omaa ajoa + 4pv olen vetänyt noita ratakursseja. Yksi uusi takanen ja yksi uusi etunen, muuten olen ajanut käytettynä jokkiskuskilta ostamiani kumeja loppuun. Omissa ajoissa kuitenkin ihan kovaakin, samaa tasoa jokkiskärjen kanssa.

    Nää nyt on vain ajatuksia, mutta jos tähtää kierrosajan ja kilpailusijoituksen parantamiseen, kannattaa miettiä miten ne reenit käyttää ja välttää päämäärätöntä radalla höyläämistä. Kierrosaika harvoin paranee oleellisesti vain ajamalla. Sen sijaan esim kun joka jarruun menee tarkkaan merkistä ja siirtää sitä tietoisesti tehoa lisäämällä, yleensä se näkyy pian tuloksena. Jos taas harrastus on kuin itselläni, vaihtoehto kevyelle lenkille pikku kuntoilun merkeissä, budjetin saa pidettyä "järkevänä" myös renkaissa.

    Edit: kirotusvihre



  7. #127
    Lainaa (998sFE @ Heinä. 14 2011,09:54) kirjoitti
    Uskon että jokaisen kisan ajava säästäisi kauden renkaissa *min 1000€ kaudessa, enemmän treenaavat paljon enemmän.
    Olen kuluttanut renkaisiin parhaimmillaan jotain 1000-1500e luokkaa ja sillä rahalla ajoin jo koko kauden jokkista, sekä yhden SM-B lähdön, joten epäilen suuresti tuota säästömäärää.
  8. #128
    Ensin sen verran otsikon mukaisesta aiheestakin asiaa että tulipa testattua peräkkäisinä päivinä, eilen loppuun kulunut takanen ja tänään uusi takanen. Ero on tosiaan selvä: tänään mentiin kuin raiteilla (etunen oli sama suht tuore molempina päivinä).

    Sitten OT:na kommenttia 998sFe:lle:

    Lainaa kirjoitti
    Ammattilaistasollakaan tuota ajoaikaa ei ole paljoa tarjolla ja treenejä rajoitettu. Ja mennään kovaa kuin **rkele. Jos budjetti on tiukka ja kisamenestystä haetaan, kannattaa miettiä mitä niiltä kierroksilta halutaan. Eli käyttää se ajoaika tietoisesti ja tarkasti kierrosajan parannukseen ja miettiä etukäteen mitä aikoo harjoitella ja miten. Eli vähentää turhaa pyörimistä ja kalliiden Dunloppien turhaa rataan hieromista.

    ...

    Nää nyt on vain ajatuksia, mutta jos tähtää kierrosajan ja kilpailusijoituksen parantamiseen, kannattaa miettiä miten ne reenit käyttää ja välttää päämäärätöntä radalla höyläämistä. Kierrosaika harvoin paranee oleellisesti vain ajamalla. Sen sijaan esim kun joka jarruun menee tarkkaan merkistä ja siirtää sitä tietoisesti tehoa lisäämällä, yleensä se näkyy pian tuloksena.
    Ammattilaistasoa tai edes kansallista kärkeä ei voi oikein verrata jokkiskuskeihin. Tuolla kärjessä harjoitukset ovat kaiketi jo kaluston yms hienosäätöä kun taas tällaisella aloittelevalla harrastelijalla haetaan rutiinia ja muutamaa desimaalia epätarkempia yksiköitä kohdalleen. Se mitä renkaita reeneissä kannattaa käyttää on toki luku sinänsä.

    Siinä olen samaa mieltä että ajatusta treenissä pitää olla. Tuolla tuli hehkutettua rata-ajokurssin erinomaisuutta. Ilmeisesti menneen talven lumia (?) tai kaikki lomilla kun kommentointi muiden osalta Alastaron keikasta ollut aika hiljaista...

    Ja itse olen tällä vähäisellä kokemuksella huomannut että ainakaan minun on turha keskittyä kovin usean asian treenamiseen kerrallaan tai menee pää sekaisin ja hommasta ei tule mitään. Viime tiistaina tuli käveltyä aamusta rata läpi ja katottua kaikki keilat läpi ja jos niitä alkaa kaikkia muistelemaan yhdellä kierroksella niin hallelujaa.

    Niin ja ens talvena täytyy karistaa sitä turhaa karismaa pois niin saa helpommin ton ajoasennon kohdalleen *

    Edit: typo



    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  9. #129
    Lainaa (998sFE @ Heinä. 14 2011,09:54) kirjoitti
    Uskon että jokaisen kisan ajava säästäisi kauden renkaissa *min 1000€ kaudessa, enemmän treenaavat paljon enemmän.
    Toisaalta omien kokemusten mukaan kaudessa ei tarvitse 1000e renkaisiin ja silti voisi ajaa kaikki jokkis kisat ja parikymmentä päivää treeniä. Tosin ajankin esim. kemoralla ja botnialla vain 1:13 alkuisia. Yhtään riskiä ottamalla sitten mahdollisesti kovempaa(tai turvalleen).

    Renkaina käytettyä kisa dunloppia niin kuivalla kuin märälläkin.

    Eipä sillä, jos ensi vuonna ajan B-luokassa on kisoissa alla uudet renkaat ja kulut jotain ihan muuta. Nyt vaan tuntuu, että omassa touhussa riittää hyvin noi vähän ajetut käytetytkin.

    Viime vuonna rengas kulut oli noin 250e, kun käytössä oli käytettyä Pirelliä ja vauhtia kolmisen sekuntia vähemmän. Tänä vuonna näyttäisi kuluvan takanen parissa päivässä, etuset kestää edelleen ihan liian kauan.

    Suurin osa varmasti ajaa uusilla renkailla ja heidän kuluja voisi rengassäännöllä epäilemättä laskea. Tämän tason kisaamisessa homma on vaan monesti ihan muusta kiinni kuin renkaista. Itse sijoitankin budjettini ennemmin treenaamiseen kuin uusiin renkaisiin.

    Ajatuksena tosiaan ihan hyvä, mutta toteutuksen haasteet varmasti tiedätkin.

    Tuosta edellisessä postauksessa mainitusta kierrosajan ja kilpailusijoituksen parantamiseen tähtäävästä treenaamisesta samaa mieltä. Omalla kohdalla tuommoinen ajatusmalli toi viime toukokuussa kierrosajat 1:16 tasolta 1:13 tasolle.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  10. #130
    Lainaa (Lauri_S @ Heinä. 14 2011,22:01) kirjoitti
    Lainaa (998sFE @ Heinä. 14 2011,09:54) kirjoitti
    Uskon että jokaisen kisan ajava säästäisi kauden renkaissa *min 1000€ kaudessa, enemmän treenaavat paljon enemmän.
    Olen kuluttanut renkaisiin parhaimmillaan jotain 1000-1500e luokkaa ja sillä rahalla ajoin jo koko kauden jokkista, sekä yhden SM-B lähdön, joten epäilen suuresti tuota säästömäärää.
    Ehkä enemmän YCC-ketjun aihetta, mutta laitetaan tähän, kun sopivasti osui kohdalle.

    Omat rengaskulut tälle ensimmäiselle kisakaudelleni on luokkaa 4000e. Siihen kuuluu kaikki jokkiskisat, pari ratakurssia ja noin 20 ratapäivää. Dunlop D211 GP 6813 edessä, aina uusi 7712 takana kisoissa ja treeneihin 6854, 6838 ja jokunen D211 GP racer (joita ei enää tule). Voi olla, että jokunen rengas pitää hankkia vielä lisää ja pahimmillaan kustannukset nousee 5000e paikkeille. Jos tuosta saisi 1000e pois, niin kyllä kelpaisi.
    xxx
  11. #131
    Ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tietää miksi näihin matalapaine kumeihin tulee reunaan tällainen kuvio? Johtuuko se jäykästä rungosta vai mistä.
    Soft 7614 ja tuntuu sulavan alle, mutta pitää kyllä kuin tauti

    http://i1099.photobucket.com/albums....022.jpg
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  12. #132
    Lainaa (-JuhaK- @ Elo. 03 2011,10:03) kirjoitti
    Ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tietää miksi näihin matalapaine kumeihin tulee reunaan tällainen kuvio? Johtuuko se jäykästä rungosta vai mistä.
    Soft 7614 ja tuntuu sulavan alle, mutta pitää kyllä kuin tauti

    http://i1099.photobucket.com/albums....022.jpg
    Kuvioista en mitään tiedä, mutta jos mennään kovaa, niin ei se soft taida kestää yli 5 kierrosta, eli sanoisin tuon olevan melko normaalia kulumista..
  13. #133
    Poistettu
    Lainaa (Lauri_S @ Elo. 03 2011,10:20) kirjoitti
    Lainaa (-JuhaK- @ Elo. 03 2011,10:03) kirjoitti
    Ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tietää miksi näihin matalapaine kumeihin tulee reunaan tällainen kuvio? Johtuuko se jäykästä rungosta vai mistä.
    Soft 7614 ja tuntuu sulavan alle, mutta pitää kyllä kuin tauti

    http://i1099.photobucket.com/albums....022.jpg
    Kuvioista en mitään tiedä, mutta jos mennään kovaa, niin ei se soft taida kestää yli 5 kierrosta, eli sanoisin tuon olevan melko normaalia kulumista..
    Kaikissa Nteceissä se tuon tekee. Eri kumiseosta reuna.
  14. #134
    Lainaa (Streethawk @ Heinä. 14 2011,22:24) kirjoitti
    Lainaa (Lauri_S @ Heinä. 14 2011,22:01) kirjoitti
    Lainaa (998sFE @ Heinä. 14 2011,09:54) kirjoitti
    Uskon että jokaisen kisan ajava säästäisi kauden renkaissa *min 1000€ kaudessa, enemmän treenaavat paljon enemmän.
    Olen kuluttanut renkaisiin parhaimmillaan jotain 1000-1500e luokkaa ja sillä rahalla ajoin jo koko kauden jokkista, sekä yhden SM-B lähdön, joten epäilen suuresti tuota säästömäärää.
    Ehkä enemmän YCC-ketjun aihetta, mutta laitetaan tähän, kun sopivasti osui kohdalle.

    Omat rengaskulut tälle ensimmäiselle kisakaudelleni on luokkaa 4000e. Siihen kuuluu kaikki jokkiskisat, pari ratakurssia ja noin 20 ratapäivää. Dunlop D211 GP 6813 edessä, aina uusi 7712 takana kisoissa ja treeneihin 6854, 6838 ja jokunen D211 GP racer (joita ei enää tule). Voi olla, että jokunen rengas pitää hankkia vielä lisää ja pahimmillaan kustannukset nousee 5000e paikkeille. Jos tuosta saisi 1000e pois, niin kyllä kelpaisi.
    Oliko nuissa GP racereissa ja normi GP renkaissa iso ero?
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  15. #135
    Lainaa (998sFE @ Elo. 03 2011,10:45) kirjoitti
    Kaikissa Nteceissä se tuon tekee. Eri kumiseosta reuna.
    Ok, kiitoksia
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  16. #136
    Lainaa (mattipoeka @ Elo. 03 2011,10:50) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Heinä. 14 2011,22:24) kirjoitti
    Lainaa (Lauri_S @ Heinä. 14 2011,22:01) kirjoitti
    Lainaa (998sFE @ Heinä. 14 2011,09:54) kirjoitti
    Uskon että jokaisen kisan ajava säästäisi kauden renkaissa *min 1000€ kaudessa, enemmän treenaavat paljon enemmän.
    Olen kuluttanut renkaisiin parhaimmillaan jotain 1000-1500e luokkaa ja sillä rahalla ajoin jo koko kauden jokkista, sekä yhden SM-B lähdön, joten epäilen suuresti tuota säästömäärää.
    Ehkä enemmän YCC-ketjun aihetta, mutta laitetaan tähän, kun sopivasti osui kohdalle.

    Omat rengaskulut tälle ensimmäiselle kisakaudelleni on luokkaa 4000e. Siihen kuuluu kaikki jokkiskisat, pari ratakurssia ja noin 20 ratapäivää. Dunlop D211 GP 6813 edessä, aina uusi 7712 takana kisoissa ja treeneihin 6854, 6838 ja jokunen D211 GP racer (joita ei enää tule). Voi olla, että jokunen rengas pitää hankkia vielä lisää ja pahimmillaan kustannukset nousee 5000e paikkeille. Jos tuosta saisi 1000e pois, niin kyllä kelpaisi.
    Oliko nuissa GP racereissa ja normi GP renkaissa iso ero?
    Itse vaihdoin kuluneen GP 7712 renkaan Kemoralla uuteen GP racer med renkaaseen ja minusta se kulunut GP toimi rauhallisemmin luistossa kuin uusi GP racer. Ja uusi 7712 ei luistanut ollenkaan niin helposti kuin uusi GP racer. Tällöin ajoin matalaa 1.13 aikaa Kemoralla. Sen jälkeen päätin pysyä GP:ssä vaikka maksaakin muutaman kympin enemmän. En kyllä usko, että kannattaa maksaa GP:n hintaa, jos esim. Kemoralla ajelee 1.17 aikoja. GP racer on jo kuitekin ihan toinen rengas kuin joku normaali sporttinen katurengas.
    Kauden alussa oli yksi setti GP raceria (med) käytössä Alastarossa ja aika oli 1.28 ja rengas toimi hienosti. Ainoa ongelma oli, että etunen ei toiminut kadulla sen jälkeen enää ollenkaan. Täristi niin paljon ettei motarilla voinut ajaa edes 120km/h. Eipä ole kuulunut mitään, että oliko valmistusvirhe vai kuuluuko asiaan. Päällisin puolin rengas oli ihan ok.
    xxx
  17. #137
    Itellä olisi ollut mielessä lähinnä GP racer soft eteen ja medium / endurance taakse
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  18. #138
    Poistettu
    Sanotaanpa kokemuksia. Mulla kestää 6743 soft etunen koko kesän. Hankala arvioida kokonaiskierrosmääriä, mutta kai niitä joku 400+ tulee. Nyt on tullut silti vaihdettua kolmen-neljän käytetyn takiksen jälkeen uusi etunen, jotta saa psykologista etua. Etusella ajettu nyt 3tkm rataa ja katua, ajattelin kohta vaihtaa vaikka mitään heikkoa sen toiminnassa en havaitsekaan.

    Taakse oli vakiokumi 7712, joka kesti Ducatilla parisataa kierrosta. Nykyinen ratahuora (S1000RR) repii pikkuisen enempi, eikä ole alustaltaan Ducatin veroinen. Nyt ne kestää 100+ käännettynä. Kokeilin ottaa 6854 hardia, ja siitä tuli uusi suosikkitakis. Kestää 150+ kierrosta mun ajoa, käännellen.

    Kyyti on Jurva ja Kemora 1.11 päällä, joskus harvoin kympin puolelle. Alastarossa 1.22-1-24. En saa noita renkaita juurikaan luistamaan, muuten kuin omien ajovirheiden seurauksena.

    Enmä tiedä voisko vaatia yhtään enempää kestoa tuolla ajotavalla. Olis kai se hienoa jos menisi vielä pidemmälle, mutta en kyllä pysty vaatimaan enempää.



  19. #139
    Eilen Ahvenistolla alkoi etunen yhtäkkiä viimeisessä setissä luistaa. Ensin luulin, että sattumaa, mutta lähes joka mutkassa alkoi tuota tehdä. Rengas on Dunlop D211 GP Racer soft seoksella. Olen ajanut sillä koko kauden, karvan alta 800 kierrosta. Keskiryhmän vauhteja köröttelen.

    Jokohan rengas alkaa olla tiensä päässä, vai mahtoiko johtua jostain muusta tuo? Ennen vikaa settiä piti vielä loistavasti ilman mitään merkkejä luistosta. Kuinka kauan tuollaisen etusen pitäisi noissa mun vauhdeissa kestää, kokemuksia?
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  20. #140
    Tuli huomattua, että radalla ajettu kylmä D211 GP on sitten melkoisen liukas jo näillä lämpötiloilla. Nätisti luisti takanen alta ihan normaalissa käännöksessä ja täysin yllättäen. Ihan vaan muistutuksena kaikille teille, jotka ajatte näillä renkailla myös kadulla. Vauhtia 20-30km/h kaatumatappi pelasti paljon. Mies ja pyörä kisakunnossa ensi viikolla Motoparkissa. Sen verran vähän tuli damagea.
    xxx
  21. #141
    Lainaa (Streethawk @ Syys. 03 2011,14:08) kirjoitti
    Tuli huomattua, että radalla ajettu kylmä D211 GP on sitten melkoisen liukas jo näillä lämpötiloilla. Nätisti luisti takanen alta ihan normaalissa käännöksessä ja täysin yllättäen. Ihan vaan muistutuksena kaikille teille, jotka ajatte näillä renkailla myös kadulla. Vauhtia 20-30km/h kaatumatappi pelasti paljon. Mies ja pyörä kisakunnossa ensi viikolla Motoparkissa. Sen verran vähän tuli damagea.
    Voiskohan tossa vielä olla lisätekijänä se ett suoraa kuumana rata-ajosta->silee pinta ja öljy nousee pintaan?
    Eli seuraavan kerran hieman renkaan polttoa kyljeltä kyljelle ennen kadulle lähtöä, ett saa sen öljyn pois ja pinnan rikki. :]
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  22. #142
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 29 2011,20:49) kirjoitti
    Lainaa (mattipoeka @ Huhti. 29 2011,17:45) kirjoitti
    Mitkäs paineet nuihin Dunlop Sportmax Sportsmart renkaisiin olisi hyvä radalla laittaa? Itse aikaisemmin ajanut eri merkkisillä renkailla.. ohjeet suosittelee todella kovia paineita 2,9 takana ja 2,5 edessä..

    hankala uskoa nuita lukemia ainakin itselläni..

    EDIT: Nyt alkoi näkymään järkeviä kylmäpaineita radalle, kun vähän viitsi googlettaa.. 2,1 eteen ja 1,5 taakse.
    Siis jos normaalit katurenkaat kyseessä, jossa katupaineet 2,9/2,5, niin pistä sinne taaksekkin radalle 2,0...2,1.
    Lainaa kirjoitti
    Nuissa sportsmarteissa takarengas on ns- ntec rengas tai ainakin siihen suuntaan.
    lämminpainetta jossain maahantuojan ohjeissa oli eteen 2.1 ja taakse 1.9.
    Itse ajelin kemorassa takana oli tasan 2bar lämpimänä, ihan sievästi näky kuluvan n. 1.21 aikoja sillä ajelin, eikä se ainakaan vielä mihinkään lipsunu.
    Kysäisin maahantuojalta (Black7) näistä, tämmöistä juttelivat:

    "Kadulla paineet kuten pyörän ohjekirja neuvoo.

    Radalle kylmäpaine siis ennen lämppäreitä edessä 2.1 ja takana n. 1.6-1.7. Takana kuumapaine noin 1.8-1.9. Kaikki riippuu toki pyörän säädöistä jne. mutta tuo on melko kohdallaan.

    GP-Racer kumeissa paineet ovat hieman alhaisemmant. Biken sivuilla annettiin hieman väärää infoa noista paineista, jos olet sieltä lukenut koskien Sportsmart-kumeja. Se koski ainoastaan GP-Racer rengasta, siis kylmä etu 2.1. ja taka 1.2.

    Lämppäreitä kannattaa käyttää niin säästää rengaskuluissakin ja on tietenkin turvallisempaa myös.
    "
    1000
  23. #143
    Moi!

    Laitoin myyntisivuille hieman infoa Dunlopin kauden 2012 ratarengashinnoista.

    http://www.moottoripyora.org/keskust...77#post6026277

    Terveisin,

    Toni
    Honda CBR 600RR - 03
    BMW S 1000 RR - 11
  24. #144
    Lainaa mattipoeka kirjoitti Katso viesti
    Oliko nuissa GP racereissa ja normi GP renkaissa iso ero?
    Oma kokemus GP-Racereista on se että taakse menee treenirenkaana ok jos ajaa 1.27 hitaampia aikoja, kierroksia kestää ainakin kusiaisella älyttömästi...sitten alkaa luistaa että saa näyttäviä avauksia =)

    Eteen en raceria laittais, tuli etsittyä vikaa täristämiseen jarruissa kunnes tajusin yhtäläisyyden uuteen soft-raceriin alla edessä...takaisin GP kumiin ja tärinä hävis...

    Tälle vuodelle ois jännä kuulla kokemusksia Michelinin uudesta kumista ja tietty Pirellistä versus Dunlop.

    -J-
    #131
    #131
  25. #145
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jamppa75 kirjoitti Katso viesti
    Oma kokemus GP-Racereista on se että taakse menee treenirenkaana ok jos ajaa 1.27 hitaampia aikoja, kierroksia kestää ainakin kusiaisella älyttömästi...sitten alkaa luistaa että saa näyttäviä avauksia =)

    Eteen en raceria laittais, tuli etsittyä vikaa täristämiseen jarruissa kunnes tajusin yhtäläisyyden uuteen soft-raceriin alla edessä...takaisin GP kumiin ja tärinä hävis...

    Tälle vuodelle ois jännä kuulla kokemusksia Michelinin uudesta kumista ja tietty Pirellistä versus Dunlop.

    -J-
    #131
    Noissa Dunlopin etusissa on ollu yksilöitä, jotka täristää pirusti. Mulla oli yks lähes pränikkä GP211 etunen, joka hakkas käsille ihan hulluna.
    Superbike #7
  26. #146
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Noissa Dunlopin etusissa on ollu yksilöitä, jotka täristää pirusti. Mulla oli yks lähes pränikkä GP211 etunen, joka hakkas käsille ihan hulluna.
    Tässäkös se sitten oli: Mulla GP-racer edessä, ja pahasti hakkas käsille Ahvenistolla kahdessa mutkassa, joissa eturenkaalle tulee alamäen taitteessa painetta. Tuntui siltä että pidon irtoaminen erittäin lähellä.
  27. #147
    Onko noissa kuviollisissa D211 GP ja GP racer kumeissa päälle päin jotain eroo? Jos käytettyjä hommailee. Ja pitääkö noissa molemmissa tosiaan olla tuo 1.3-1.5 painetta takasessa?
    K7 kilo
  28. #148
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa larvantti kirjoitti Katso viesti
    Onko noissa kuviollisissa D211 GP ja GP racer kumeissa päälle päin jotain eroo? Jos käytettyjä hommailee. Ja pitääkö noissa molemmissa tosiaan olla tuo 1.3-1.5 painetta takasessa?
    Jos seos on ilmoitettu 4-numeroisella koodilla, on kyseessä "oikea" seosrengas ja niille on omat paineet, kun taas GP Racerin seokset ilmoitetaan S,M ja E kirjaimilla ja niissä käytetään karvan korkeampia paineita. Maahantuojalta saanee tuoreimman tiedon asiasta.
    Superbike #7
  29. #149
    Ilmoituksia ihmetellessäni törmäsin seuraavaan rengas- ja seostaulukkoon vuodelta 2012:

    http://www.bike-promotion.de/pdf/rei...2012-03-31.pdf

    Onko jo kokemuksia D212-kumeista? Onko käytännössä isompia eroja D211-kumeihin verrattuna?

    Pistetään tähän vielä seokset, jos vaikka tulevaisuudessa linkki ei toimi:

    Etu 120/70: (2,0 cold/2,2-2,3 hot)
    8743 soft
    8813 soft/medium
    8854 medium
    8838 medium/hard

    Taka 195/55: (1,2 cold/1,5 hot)
    8863 qualifier
    8827 soft
    8948 medium/soft
    8751 medium
    8854 medium/hard
    8838 hard
    Yamaha XJ 600 - Suzuki GSX-R 1000 K7 - Triumph Daytona 675 - Triumph Street Triple 765
  30.  
  31. #150
    Raati varmaan osaa sanoa mikä on kun takapyörän dunloppi kuluu radalla hassusti; Ulkoreunaan tulee sellaisia puolisenttiä halkaisijaltaan olevia kumipalloja sentin välein. Rengashan on parisen vuotta vanha sportmax ntec-kumes, D211 gp racer.

    Lämminpaineet on 1,4 ja samoilla paineilla ajelin viimekaudella mutten huomannut vastaavaa. Vauhti on ahvenistolla kasvanut sekunnin, puolitoista 1:34 lukemiin ja pyöränä on 1000RR honda. Lämppäreitä en käytä, ajan 3-4 kierrosta rauhallisemmin keräten lämpöjä kumiin.

    Kuva:

    http://i1057.photobucket.com/albums/...uva_rengas.jpg



    -tuomas-

    Edit: kuva
    Viimeksi muokannut: cbr600äffä; 14.07.2012 klo 14:41.
    <p>1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600f, 2007 Honda CBR1000RR</p>
Sivu: 5 / 24:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen