Sivu: 5 / 24:sta EnsimminenEnsimminen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:st 150:een 692:sta
    MRi: Jos sulla on tollasia puolikuntosia takasia, voisin olla kiinnostunut lunastamaan ne itselleni nimellist korvausta vastaan.

Nimim. Persaukisena opiskelijana tekee ihan mielelln renkaan vaihtohommia.
    Superbike #7
    Lainaa kirjoitti
    eivt ole tosiaan ole mitn touring-kumeja, pari aktiivista treenipiv niin takanen on morjens. Kntmll saa ehk vhn lisaikaa
    Olet siis treenannut 7712:lla? Itse olen kyttnyt kisan ja/tai aika-ajon ajettuja 7813:ia treeneihin ja sen 3 piv niill on hirvinnyt ajaa. Ilmeisesti noissa ei sitten isoa eroa kestvyydess ole...? Olen kyll kntnyt renkaan, sill on saanut sen yhden listreenipivn. Uusia en ole treeneihin ottanut enk ihan heti ajatellut ottaa...

Lainaa kirjoitti
    uusi kumi on aina uusi kumi. Eron huomaa tllinen aloittelijakin
    Dunlopeilla ero on hmmstyttvn selv erityisesti kntyvyydess ja linjan silyttmisess, viimevuotisilla Pirelleill ei niinkn. Tmnvuotista en tied...

Lainaa kirjoitti
    hyviss kytetyiss oli mukana softeja (taisi olla 7827) jotka sai roskiskuntoon kolmessa setiss Alastarolla
    Heh, kolme korkkaamatonta tuollaista odottaa tallissa, tytyy mietti tarkkaan milloin laittaa alle, ainakin kai tytyisi lmptila olla reilusti yli +20... Ostin, kun halvalla sai, ei ihan niin paljon harmita jos kuluvat nopsasti...

Lainaa kirjoitti
    Noi kisarenkaat on suunniteltu kestmn MM-kisa, eli sen n 25 kiekkaa raivotyrkkyst. Pari piv vhemmn kiireisell on hyv saavutus.
    Tm on kyll hyv pointti. Ja kun sivusta on seurannut A SBK kuskien treenej, jossa paras tyrkksi kolme takasta yhden pivn aikana ruvelle, kertoo se (karua?) kielt ett tuskin sit nopeutta kasvattamalla renkaita saa sstetty sitten kuitenkaan vaikka alusta ja mutkavauhdit olisi kuinka kohdillaan...
    Lainaa (998sFE @ Hein. 13 2011,22:35) kirjoitti
    Idea: neuvotelkaa jokkikseen rengasnt, eli merkki ja malli. Kaikkien jokkislaisten ostovolyymill hintaa saatte varmaan paremmin paikalleen. Noin se Ducati-cupissa tehtiin. Jokkiksessa sikli helpompaa, siell tuskin kovin moni saa maahantuojien suoraa tukea.
    Ei oikein sovi ajatuksena luokkaan, jonka snnt rajoittaa kaluston laitteisiin jossa on kaksi rengasta ja ky bensalla. Onko tarjolla rengasmallia joka menisi kaikkiin sntjen sallimiin pyriin?

Toki snniss vois lukea vaikka, ett vain kisaviikonloppuna ratarenkaalta ostetut katulailliset Pirellit kelpaa viivalle. Kisamaksut sitten pienemmksi, kun kerran renkailla touhu rahoitettaisiin Osallistujat vaan olis ehk vhn harvemmassa.

Toistaiseksi on luokassa prjminen ollut ihan muusta kiinni kuin renkaista. Jokainen ajakoon mill lyst, mutta kytetyill kumeillakin (Dunlop/Pirelli) nytts psevn krjen tuntumaan.
    Road racing aiheinen blogi

Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
    Lainaa kirjoitti
    Olet siis treenannut 7712:lla? Itse olen kyttnyt kisan ja/tai aika-ajon ajettuja 7813:ia treeneihin ja sen 3 piv niill on hirvinnyt ajaa. Ilmeisesti noissa ei sitten isoa eroa kestvyydess ole...? Olen kyll kntnyt renkaan, sill on saanut sen yhden listreenipivn. Uusia en ole treeneihin ottanut enk ihan heti ajatellut ottaa...
    Mitn radikaalia eroa en 7712 ja 7813 vlill ole huomannut. Ja Alastaron kisan jlkeen ajoin tuolla 7813 rata-ajokurssin 2 piv ja eilisen jonka jlkeen oli sen verran finaalissa ett laitoin vaihtoon. Ja edellytti tosiaan sen kertaalleen kntelyn jotta oikea puoli kesti.

Oon kyttnyt pyrn matkassa tulleita vanhoja renkaita treeneiss mutta yhden uudenkin sarjan. Ehk on tullut turhaankin nirsoiltua noiden vanhojen kumien kanssa mutta toisaalta kyll niiss kaupantekijisiss on ollut osittain "tyhjennetn tallia taktiikkaa" ja mukaan on tullut selvsti revenneit tai muutoin jo loppusuoralle ajettuja kappaleita.

Lainaa kirjoitti
    MRi: Jos sulla on tollasia puolikuntosia takasia, voisin olla kiinnostunut lunastamaan ne itselleni nimellist korvausta vastaan.

Nimim. Persaukisena opiskelijana tekee ihan mielelln renkaan vaihtohommia.
    Yksi tuollainen takanen taitaa en olla jljell. Laitan siit speksit privana tulemaan.
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetn (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
    Poistettu
    Lainaa (Vuorela @ Hein. 14 2011,09:03) kirjoitti
    Ei oikein sovi ajatuksena luokkaan, jonka snnt rajoittaa kaluston laitteisiin jossa on kaksi rengasta ja ky bensalla. Onko tarjolla rengasmallia joka menisi kaikkiin sntjen sallimiin pyriin?
    Ymmrrn tmn oikein hyvin. Kytnnss kaikki on kuitenkin 3,5" etuvanteella ja 5-6" takavanteella. Muutama poikkeus varmaan saisi luvan ajaa muilla jos niit nyt on.

Olin yhten ppiruna aikanaan Ducati-cupissa Kantolan Nikon kanssa ja siin rengassnt toimi, aina joku purnasi, mutta hinnat pysy yhteisvolyymill alhaalla. Slicksill ja DOT hyvksytyll ei ole pitoeroa jolla olisi mitn merkityst, eli Dot. Uskon ett jokaisen kisan ajava sstisi kauden renkaissa min 1000 kaudessa, enemmn treenaavat paljon enemmn. Mutta t on idea jota sovelletaan jopa MM-sarjoissa kustannustekijn, vaikea uskoa ettei toimisi jokkiksessa.

Joka tapauksessa vain mun mielipide, koskapa ei ole latiakaan itell kiinni jokkiksessa.
    Poistettu
    Lisnp viel yhden ajatuksen jokkislaisille ja muille.

Sachsenring:

Perjantai
    MotoGP FP1 10:10 - 10:55 45min
    MotoGP FP2 14:10 - 14:45 35min

Lauantai
    MotoGP FP3 10:10 - 10:55 45min
    MotoGP QP 13:55 - 14:55 60min

Sunnuntai
    MotoGP WUP 09:40 - 10:00 20min
    MotoGP RAC 14:00 - 40min

Yht 245min = 4h 5min = 1h 22min/pv

Ammattilaistasollakaan tuota ajoaikaa ei ole paljoa tarjolla ja treenej rajoitettu. Ja mennn kovaa kuin **rkele. Jos budjetti on tiukka ja kisamenestyst haetaan, kannattaa mietti mit niilt kierroksilta halutaan. Eli kytt se ajoaika tietoisesti ja tarkasti kierrosajan parannukseen ja mietti etukteen mit aikoo harjoitella ja miten. Eli vhent turhaa pyrimist ja kalliiden Dunloppien turhaa rataan hieromista.

Itsellni rata-ajo on vain harrastamista, jolloin ajan sen mink kukkaro kest ja aikaa riitt. Nyt takana on tlle suvelle 4 piv omaa ajoa + 4pv olen vetnyt noita ratakursseja. Yksi uusi takanen ja yksi uusi etunen, muuten olen ajanut kytettyn jokkiskuskilta ostamiani kumeja loppuun. Omissa ajoissa kuitenkin ihan kovaakin, samaa tasoa jokkiskrjen kanssa.

N nyt on vain ajatuksia, mutta jos tht kierrosajan ja kilpailusijoituksen parantamiseen, kannattaa mietti miten ne reenit kytt ja vltt pmrtnt radalla hylmist. Kierrosaika harvoin paranee oleellisesti vain ajamalla. Sen sijaan esim kun joka jarruun menee tarkkaan merkist ja siirt sit tietoisesti tehoa lismll, yleens se nkyy pian tuloksena. Jos taas harrastus on kuin itsellni, vaihtoehto kevyelle lenkille pikku kuntoilun merkeiss, budjetin saa pidetty "jrkevn" mys renkaissa.

Edit: kirotusvihre

Lainaa (998sFE @ Hein. 14 2011,09:54) kirjoitti
    Uskon ett jokaisen kisan ajava sstisi kauden renkaissa *min 1000 kaudessa, enemmn treenaavat paljon enemmn.
    Olen kuluttanut renkaisiin parhaimmillaan jotain 1000-1500e luokkaa ja sill rahalla ajoin jo koko kauden jokkista, sek yhden SM-B lhdn, joten epilen suuresti tuota sstmr.
    Ensin sen verran otsikon mukaisesta aiheestakin asiaa ett tulipa testattua perkkisin pivin, eilen loppuun kulunut takanen ja tnn uusi takanen. Ero on tosiaan selv: tnn mentiin kuin raiteilla (etunen oli sama suht tuore molempina pivin).

Sitten OT:na kommenttia 998sFe:lle:

Lainaa kirjoitti
    Ammattilaistasollakaan tuota ajoaikaa ei ole paljoa tarjolla ja treenej rajoitettu. Ja mennn kovaa kuin **rkele. Jos budjetti on tiukka ja kisamenestyst haetaan, kannattaa mietti mit niilt kierroksilta halutaan. Eli kytt se ajoaika tietoisesti ja tarkasti kierrosajan parannukseen ja mietti etukteen mit aikoo harjoitella ja miten. Eli vhent turhaa pyrimist ja kalliiden Dunloppien turhaa rataan hieromista.

...

N nyt on vain ajatuksia, mutta jos tht kierrosajan ja kilpailusijoituksen parantamiseen, kannattaa mietti miten ne reenit kytt ja vltt pmrtnt radalla hylmist. Kierrosaika harvoin paranee oleellisesti vain ajamalla. Sen sijaan esim kun joka jarruun menee tarkkaan merkist ja siirt sit tietoisesti tehoa lismll, yleens se nkyy pian tuloksena.
    Ammattilaistasoa tai edes kansallista krke ei voi oikein verrata jokkiskuskeihin. Tuolla krjess harjoitukset ovat kaiketi jo kaluston yms hienost kun taas tllaisella aloittelevalla harrastelijalla haetaan rutiinia ja muutamaa desimaalia eptarkempia yksikit kohdalleen. Se mit renkaita reeneiss kannattaa kytt on toki luku sinns.

Siin olen samaa mielt ett ajatusta treeniss pit olla. Tuolla tuli hehkutettua rata-ajokurssin erinomaisuutta. Ilmeisesti menneen talven lumia (?) tai kaikki lomilla kun kommentointi muiden osalta Alastaron keikasta ollut aika hiljaista...

Ja itse olen tll vhisell kokemuksella huomannut ett ainakaan minun on turha keskitty kovin usean asian treenamiseen kerrallaan tai menee p sekaisin ja hommasta ei tule mitn. Viime tiistaina tuli kvelty aamusta rata lpi ja katottua kaikki keilat lpi ja jos niit alkaa kaikkia muistelemaan yhdell kierroksella niin hallelujaa.

Niin ja ens talvena tytyy karistaa sit turhaa karismaa pois niin saa helpommin ton ajoasennon kohdalleen *

Edit: typo

XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetn (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
    Uskon ett jokaisen kisan ajava sstisi kauden renkaissa *min 1000 kaudessa, enemmn treenaavat paljon enemmn.
    Toisaalta omien kokemusten mukaan kaudessa ei tarvitse 1000e renkaisiin ja silti voisi ajaa kaikki jokkis kisat ja parikymment piv treeni. Tosin ajankin esim. kemoralla ja botnialla vain 1:13 alkuisia. Yhtn riski ottamalla sitten mahdollisesti kovempaa(tai turvalleen).

Renkaina kytetty kisa dunloppia niin kuivalla kuin mrllkin.

Eip sill, jos ensi vuonna ajan B-luokassa on kisoissa alla uudet renkaat ja kulut jotain ihan muuta. Nyt vaan tuntuu, ett omassa touhussa riitt hyvin noi vhn ajetut kytetytkin.

Viime vuonna rengas kulut oli noin 250e, kun kytss oli kytetty Pirelli ja vauhtia kolmisen sekuntia vhemmn. Tn vuonna nyttisi kuluvan takanen parissa pivss, etuset kest edelleen ihan liian kauan.

Suurin osa varmasti ajaa uusilla renkailla ja heidn kuluja voisi rengassnnll epilemtt laskea. Tmn tason kisaamisessa homma on vaan monesti ihan muusta kiinni kuin renkaista. Itse sijoitankin budjettini ennemmin treenaamiseen kuin uusiin renkaisiin.

Ajatuksena tosiaan ihan hyv, mutta toteutuksen haasteet varmasti tiedtkin.

Tuosta edellisess postauksessa mainitusta kierrosajan ja kilpailusijoituksen parantamiseen thtvst treenaamisesta samaa mielt. Omalla kohdalla tuommoinen ajatusmalli toi viime toukokuussa kierrosajat 1:16 tasolta 1:13 tasolle.
    Road racing aiheinen blogi

Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
    Lainaa (Lauri_S @ Hein. 14 2011,22:01) kirjoitti
    Olen kuluttanut renkaisiin parhaimmillaan jotain 1000-1500e luokkaa ja sill rahalla ajoin jo koko kauden jokkista, sek yhden SM-B lhdn, joten epilen suuresti tuota sstmr.
    Ehk enemmn YCC-ketjun aihetta, mutta laitetaan thn, kun sopivasti osui kohdalle.

Omat rengaskulut tlle ensimmiselle kisakaudelleni on luokkaa 4000e. Siihen kuuluu kaikki jokkiskisat, pari ratakurssia ja noin 20 ratapiv. Dunlop D211 GP 6813 edess, aina uusi 7712 takana kisoissa ja treeneihin 6854, 6838 ja jokunen D211 GP racer (joita ei en tule). Voi olla, ett jokunen rengas pit hankkia viel lis ja pahimmillaan kustannukset nousee 5000e paikkeille. Jos tuosta saisi 1000e pois, niin kyll kelpaisi.
    xxx
    Ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tiet miksi nihin matalapaine kumeihin tulee reunaan tllainen kuvio? Johtuuko se jykst rungosta vai mist.
    Soft 7614 ja tuntuu sulavan alle, mutta pit kyll kuin tauti

http://i1099.photobucket.com/albums....022.jpg
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
    Lainaa (-JuhaK- @ Elo. 03 2011,10:03) kirjoitti
    Ihan vaan mielenkiinnosta haluaisin tiet miksi nihin matalapaine kumeihin tulee reunaan tllainen kuvio? Johtuuko se jykst rungosta vai mist.

Kuvioista en mitn tied, mutta jos mennn kovaa, niin ei se soft taida kest yli 5 kierrosta, eli sanoisin tuon olevan melko normaalia kulumista..
    Poistettu
    Lainaa (Lauri_S @ Elo. 03 2011,10:20) kirjoitti
    Lainaa (-JuhaK- @ Elo. 03 2011,10:03) kirjoitti

Kuvioista en mitn tied, mutta jos mennn kovaa, niin ei se soft taida kest yli 5 kierrosta, eli sanoisin tuon olevan melko normaalia kulumista..
    Kaikissa Nteceiss se tuon tekee. Eri kumiseosta reuna.
    Lainaa (Streethawk @ Hein. 14 2011,22:24) kirjoitti
    Ehk enemmn YCC-ketjun aihetta, mutta laitetaan thn, kun sopivasti osui kohdalle.

Omat rengaskulut tlle ensimmiselle kisakaudelleni on luokkaa 4000e. Siihen kuuluu kaikki jokkiskisat, pari ratakurssia ja noin 20 ratapiv. Dunlop D211 GP 6813 edess, aina uusi 7712 takana kisoissa ja treeneihin 6854, 6838 ja jokunen D211 GP racer (joita ei en tule). Voi olla, ett jokunen rengas pit hankkia viel lis ja pahimmillaan kustannukset nousee 5000e paikkeille. Jos tuosta saisi 1000e pois, niin kyll kelpaisi.
    Oliko nuissa GP racereissa ja normi GP renkaissa iso ero?
    ---------------------------

Mattipoeka

KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

www.mattipoeka.com
    Lainaa (998sFE @ Elo. 03 2011,10:45) kirjoitti
    Kaikissa Nteceiss se tuon tekee. Eri kumiseosta reuna.
    Ok, kiitoksia
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
    Lainaa (mattipoeka @ Elo. 03 2011,10:50) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Hein. 14 2011,22:24) kirjoitti

Itse vaihdoin kuluneen GP 7712 renkaan Kemoralla uuteen GP racer med renkaaseen ja minusta se kulunut GP toimi rauhallisemmin luistossa kuin uusi GP racer. Ja uusi 7712 ei luistanut ollenkaan niin helposti kuin uusi GP racer. Tllin ajoin matalaa 1.13 aikaa Kemoralla. Sen jlkeen ptin pysy GP:ss vaikka maksaakin muutaman kympin enemmn. En kyll usko, ett kannattaa maksaa GP:n hintaa, jos esim. Kemoralla ajelee 1.17 aikoja. GP racer on jo kuitekin ihan toinen rengas kuin joku normaali sporttinen katurengas.
    Kauden alussa oli yksi setti GP raceria (med) kytss Alastarossa ja aika oli 1.28 ja rengas toimi hienosti. Ainoa ongelma oli, ett etunen ei toiminut kadulla sen jlkeen en ollenkaan. Tristi niin paljon ettei motarilla voinut ajaa edes 120km/h. Eip ole kuulunut mitn, ett oliko valmistusvirhe vai kuuluuko asiaan. Pllisin puolin rengas oli ihan ok.
    xxx
    Itell olisi ollut mieless lhinn GP racer soft eteen ja medium / endurance taakse
    ---------------------------

Mattipoeka

KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

www.mattipoeka.com
    Poistettu
    Sanotaanpa kokemuksia. Mulla kest 6743 soft etunen koko kesn. Hankala arvioida kokonaiskierrosmri, mutta kai niit joku 400+ tulee. Nyt on tullut silti vaihdettua kolmen-neljn kytetyn takiksen jlkeen uusi etunen, jotta saa psykologista etua. Etusella ajettu nyt 3tkm rataa ja katua, ajattelin kohta vaihtaa vaikka mitn heikkoa sen toiminnassa en havaitsekaan.

Taakse oli vakiokumi 7712, joka kesti Ducatilla parisataa kierrosta. Nykyinen ratahuora (S1000RR) repii pikkuisen enempi, eik ole alustaltaan Ducatin veroinen. Nyt ne kest 100+ knnettyn. Kokeilin ottaa 6854 hardia, ja siit tuli uusi suosikkitakis. Kest 150+ kierrosta mun ajoa, knnellen.

Kyyti on Jurva ja Kemora 1.11 pll, joskus harvoin kympin puolelle. Alastarossa 1.22-1-24. En saa noita renkaita juurikaan luistamaan, muuten kuin omien ajovirheiden seurauksena.

Enm tied voisko vaatia yhtn enemp kestoa tuolla ajotavalla. Olis kai se hienoa jos menisi viel pidemmlle, mutta en kyll pysty vaatimaan enemp.

Eilen Ahvenistolla alkoi etunen yhtkki viimeisess setiss luistaa. Ensin luulin, ett sattumaa, mutta lhes joka mutkassa alkoi tuota tehd. Rengas on Dunlop D211 GP Racer soft seoksella. Olen ajanut sill koko kauden, karvan alta 800 kierrosta. Keskiryhmn vauhteja krttelen.

Jokohan rengas alkaa olla tiens pss, vai mahtoiko johtua jostain muusta tuo? Ennen vikaa setti piti viel loistavasti ilman mitn merkkej luistosta. Kuinka kauan tuollaisen etusen pitisi noissa mun vauhdeissa kest, kokemuksia?
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011

Tuli huomattua, ett radalla ajettu kylm D211 GP on sitten melkoisen liukas jo nill lmptiloilla. Ntisti luisti takanen alta ihan normaalissa knnksess ja tysin ylltten. Ihan vaan muistutuksena kaikille teille, jotka ajatte nill renkailla mys kadulla. Vauhtia 20-30km/h kaatumatappi pelasti paljon. Mies ja pyr kisakunnossa ensi viikolla Motoparkissa. Sen verran vhn tuli damagea.
    xxx
    Lainaa (Streethawk @ Syys. 03 2011,14:08) kirjoitti
    Tuli huomattua, ett radalla ajettu kylm D211 GP on sitten melkoisen liukas jo nill lmptiloilla. Ntisti luisti takanen alta ihan normaalissa knnksess ja tysin ylltten. Ihan vaan muistutuksena kaikille teille, jotka ajatte nill renkailla mys kadulla. Vauhtia 20-30km/h kaatumatappi pelasti paljon. Mies ja pyr kisakunnossa ensi viikolla Motoparkissa. Sen verran vhn tuli damagea.
    Voiskohan tossa viel olla listekijn se ett suoraa kuumana rata-ajosta->silee pinta ja ljy nousee pintaan?
    Eli seuraavan kerran hieman renkaan polttoa kyljelt kyljelle ennen kadulle lht, ett saa sen ljyn pois ja pinnan rikki. :]
    "Sul on mielipiteet mut mys perseenreik
    Mihin s voit tunkee ne"
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pyllpitj
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 29 2011,20:49) kirjoitti
    Lainaa (mattipoeka @ Huhti. 29 2011,17:45) kirjoitti
    Mitks paineet nuihin Dunlop Sportmax Sportsmart renkaisiin olisi hyv radalla laittaa? Itse aikaisemmin ajanut eri merkkisill renkailla.. ohjeet suosittelee todella kovia paineita 2,9 takana ja 2,5 edess..

hankala uskoa nuita lukemia ainakin itsellni..

EDIT: Nyt alkoi nkymn jrkevi kylmpaineita radalle, kun vhn viitsi googlettaa.. 2,1 eteen ja 1,5 taakse.
    Siis jos normaalit katurenkaat kyseess, jossa katupaineet 2,9/2,5, niin pist sinne taaksekkin radalle 2,0...2,1.
    Lainaa kirjoitti
    Nuissa sportsmarteissa takarengas on ns- ntec rengas tai ainakin siihen suuntaan.
    lmminpainetta jossain maahantuojan ohjeissa oli eteen 2.1 ja taakse 1.9.
    Itse ajelin kemorassa takana oli tasan 2bar lmpimn, ihan sievsti nky kuluvan n. 1.21 aikoja sill ajelin, eik se ainakaan viel mihinkn lipsunu.
    Kysisin maahantuojalta (Black7) nist, tmmist juttelivat:

"Kadulla paineet kuten pyrn ohjekirja neuvoo.

Radalle kylmpaine siis ennen lmppreit edess 2.1 ja takana n. 1.6-1.7. Takana kuumapaine noin 1.8-1.9. Kaikki riippuu toki pyrn sdist jne. mutta tuo on melko kohdallaan.

GP-Racer kumeissa paineet ovat hieman alhaisemmant. Biken sivuilla annettiin hieman vr infoa noista paineista, jos olet sielt lukenut koskien Sportsmart-kumeja. Se koski ainoastaan GP-Racer rengasta, siis kylm etu 2.1. ja taka 1.2.

Lmppreit kannattaa kytt niin sst rengaskuluissakin ja on tietenkin turvallisempaa mys.
    "
    1000
    Moi!

Laitoin myyntisivuille hieman infoa Dunlopin kauden 2012 ratarengashinnoista.

http://www.moottoripyora.org/keskust...77#post6026277

Terveisin,

Toni
    Honda CBR 600RR - 03
    BMW S 1000 RR - 11
    Lainaa mattipoeka kirjoitti Katso viesti
    Oma kokemus GP-Racereista on se ett taakse menee treenirenkaana ok jos ajaa 1.27 hitaampia aikoja, kierroksia kest ainakin kusiaisella lyttmsti...sitten alkaa luistaa ett saa nyttvi avauksia =)

Eteen en raceria laittais, tuli etsitty vikaa tristmiseen jarruissa kunnes tajusin yhtlisyyden uuteen soft-raceriin alla edess...takaisin GP kumiin ja trin hvis...

Tlle vuodelle ois jnn kuulla kokemusksia Michelinin uudesta kumista ja tietty Pirellist versus Dunlop.

-J-
    Lainaa jamppa75 kirjoitti Katso viesti
    Oma kokemus GP-Racereista on se ett taakse menee treenirenkaana ok jos ajaa 1.27 hitaampia aikoja, kierroksia kest ainakin kusiaisella lyttmsti...sitten alkaa luistaa ett saa nyttvi avauksia =)

Eteen en raceria laittais, tuli etsitty vikaa tristmiseen jarruissa kunnes tajusin yhtlisyyden uuteen soft-raceriin alla edess...takaisin GP kumiin ja trin hvis...

Tlle vuodelle ois jnn kuulla kokemusksia Michelinin uudesta kumista ja tietty Pirellist versus Dunlop.

-J-
    Noissa Dunlopin etusissa on ollu yksilit, jotka trist pirusti. Mulla oli yks lhes prnikk GP211 etunen, joka hakkas ksille ihan hulluna.
    Superbike #7
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Noissa Dunlopin etusissa on ollu yksilit, jotka trist pirusti. Mulla oli yks lhes prnikk GP211 etunen, joka hakkas ksille ihan hulluna.
    Tssks se sitten oli: Mulla GP-racer edess, ja pahasti hakkas ksille Ahvenistolla kahdessa mutkassa, joissa eturenkaalle tulee alamen taitteessa painetta. Tuntui silt ett pidon irtoaminen erittin lhell.
    Onko noissa kuviollisissa D211 GP ja GP racer kumeissa plle pin jotain eroo? Jos kytettyj hommailee. Ja pitk noissa molemmissa tosiaan olla tuo 1.3-1.5 painetta takasessa?
    K7 kilo
    Lainaa larvantti kirjoitti Katso viesti
    Onko noissa kuviollisissa D211 GP ja GP racer kumeissa plle pin jotain eroo? Jos kytettyj hommailee. Ja pitk noissa molemmissa tosiaan olla tuo 1.3-1.5 painetta takasessa?
    Jos seos on ilmoitettu 4-numeroisella koodilla, on kyseess "oikea" seosrengas ja niille on omat paineet, kun taas GP Racerin seokset ilmoitetaan S,M ja E kirjaimilla ja niiss kytetn karvan korkeampia paineita. Maahantuojalta saanee tuoreimman tiedon asiasta.
    Superbike #7
    Ilmoituksia ihmetellessni trmsin seuraavaan rengas- ja seostaulukkoon vuodelta 2012:

http://www.bike-promotion.de/pdf/rei...2012-03-31.pdf

Onko jo kokemuksia D212-kumeista? Onko kytnnss isompia eroja D211-kumeihin verrattuna?

Pistetn thn viel seokset, jos vaikka tulevaisuudessa linkki ei toimi:

Etu 120/70: (2,0 cold/2,2-2,3 hot)
    8743 soft
    8813 soft/medium
    8854 medium
    8838 medium/hard

Taka 195/55: (1,2 cold/1,5 hot)
    8863 qualifier
    8827 soft
    8948 medium/soft
    8751 medium
    8854 medium/hard
    8838 hard
    Yamaha XJ 600 - Suzuki GSX-R 1000 K7 - Triumph Daytona 675 - Triumph Street Triple 765
  30.  
    Raati varmaan osaa sanoa mik on kun takapyrn dunloppi kuluu radalla hassusti; Ulkoreunaan tulee sellaisia puolisentti halkaisijaltaan olevia kumipalloja sentin vlein. Rengashan on parisen vuotta vanha sportmax ntec-kumes, D211 gp racer.

Lmminpaineet on 1,4 ja samoilla paineilla ajelin viimekaudella mutten huomannut vastaavaa. Vauhti on ahvenistolla kasvanut sekunnin, puolitoista 1:34 lukemiin ja pyrn on 1000RR honda. Lmppreit en kyt, ajan 3-4 kierrosta rauhallisemmin kerten lmpj kumiin.

Kuva:

http://i1057.photobucket.com/albums/...uva_rengas.jpg

-tuomas-

Edit: kuva
    Viimeksi muokannut: cbr600ff; 14.07.2012 klo 15:41.
    <p>1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600f, 2007 Honda CBR1000RR</p>
Sivu: 5 / 24:sta EnsimminenEnsimminen ... 3456715 ... ViimeinenViimeinen