Sivu: 23 / 23:sta EnsimminenEnsimminen ... 13212223
Tulokset 661:st 685:een 685:sta
    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    vertasikko niitte korkeutta? et tietenk
    Tysin eptieteellisen huomiona tuossa tallissa pyriess, 180/60 Supercorsa nytt melkoiselle pallolle verrattuna samankokoiseen Dunlop GP213:een ja Pirellin etunen nytt taasen jotenkin sirommalle. Enk siis mittaillut minkn.
    Yamaha R6
    IlluH@Youtube
    Esso.k
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    Tysin eptieteellisen huomiona tuossa tallissa pyriess, 180/60 Supercorsa nytt melkoiselle pallolle verrattuna samankokoiseen Dunlop GP213:een ja Pirellin etunen nytt taasen jotenkin sirommalle. Enk siis mittaillut minkn.
    tm onki hyv pointi- maalaisjrell ajateltuna pallo pyrii paremmi kuin soikio- ett se renkaide muoto voi vaikuttaa enemmku korkeusero siihe kytksee-
    Jos ekoiksi slikseiksi ostaisin nm [TL;DR; Myynniss kytetty setti Dunloppia, takanen KR108 H998/MS2 ja etunen KR106 302/MS4.], niin olisiko se toimiva ajatus tonnariin Alastaron syyskuun alkuun? En ole noihin ehtinyt juurikaan perehty ja yritin topiccia tyajalla hieman lukea mutta vajaaksi ji

Koko oikea? Voiko noilla ajaa ~1:30 aikoja Alastarossa vai pitisik pst kovempaa, ett toimii? Ens kaudeksi sitten jotain muuta mieless mutta jos viel psisi tlle syksylle koittamaan, niin olisi kohtuubudjetilla mahdollista.
    Youtube @SLP Motorsport
    GSX-R 1070 K5
    EXC-F 350 -13
    ZXR750 J "K"
    Lainaa SLP kirjoitti Katso viesti
    Jos ekoiksi slikseiksi ostaisin nm [TL;DR; Myynniss kytetty setti Dunloppia, takanen KR108 H998/MS2 ja etunen KR106 302/MS4.], niin olisiko se toimiva ajatus tonnariin Alastaron syyskuun alkuun? En ole noihin ehtinyt juurikaan perehty ja yritin topiccia tyajalla hieman lukea mutta vajaaksi ji

Koko oikea? Voiko noilla ajaa ~1:30 aikoja Alastarossa vai pitisik pst kovempaa, ett toimii? Ens kaudeksi sitten jotain muuta mieless mutta jos viel psisi tlle syksylle koittamaan, niin olisi kohtuubudjetilla mahdollista.
    Alastarolle MS2 takarengas ei oo mik paras mahdollinen ostos ku se menee aika ripesti ajokelvottomaksi. MS3 tai MS4 takarengas kest Alastaroa hyvin. Eturenkaana MS4 on erittin kuuman kelin rengas ja kovin eturenkaan seos, mutta kyll sen Alastarolla pitisi toimia jos on lmmint.

Kyll mun mielest 1:30 aikoja voi ajaa noilla nakeilla ihan huoletta. Toki tytyy sitte muistaa se ett jos ajelet pitki settej siten ett jtt pirusti kallistusvaraa niin renkaan uloimmainen reuna ei sitte pysy hirven hyvin lmmiss. Huomionarvoista on mys se ett MS4 eturengas on tehty kuuman kelin olosuhteisiin joten jos kylmll kelill lhdet sill ajamaan, ni se etunen ei vlttmtt kykene pitmn lmpj yll. Ja mit kylmemmksi rengas psee, sit huonommin se pit.

lk nyt ainakaan ilman lmppreit lhde noilla ajamaan.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Alastarolle MS2 takarengas ei oo mik paras mahdollinen ostos ku se menee aika ripesti ajokelvottomaksi. MS3 tai MS4 takarengas kest Alastaroa hyvin. Eturenkaana MS4 on erittin kuuman kelin rengas ja kovin eturenkaan seos, mutta kyll sen Alastarolla pitisi toimia jos on lmmint.

Kyll mun mielest 1:30 aikoja voi ajaa noilla nakeilla ihan huoletta. Toki tytyy sitte muistaa se ett jos ajelet

Tuota..en tied onko tuo MS2 kuluminen kuinka vauhdista kiinni? Ajelin viime lauantaina Alastarossa sellasta 1.27 kyyti pivn, kelihn oli aika lmmin. Oli kytetty MS2 takana, eik se pivn aikana oikeastaan edes kulunut. Reunoilla oli kyll aika isoa palluraa ja vhn sulaneen nkinen, ett oli ehk aavistuksen lmpisen kynyt..Paineet n.1.35 ja lmppreiss 90 astetta asetuksena.
    Mutta mun avauksethan on sellaisia lehmn hnkyksi, ettei niill kyll mitn repemn saakkaan..Ja varmaan jos tuosta olisi vauhti kasvanut niin olisi voinut sulaa pahemminkin?
    "If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
    "Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."

Ducati 996 Evoluzione
    Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
    Lainaa miolta kirjoitti Katso viesti
    Tuota..en tied onko tuo MS2 kuluminen kuinka vauhdista kiinni? Ajelin viime lauantaina Alastarossa sellasta 1.27 kyyti pivn, kelihn oli aika lmmin. Oli kytetty MS2 takana, eik se pivn aikana oikeastaan edes kulunut. Reunoilla oli kyll aika isoa palluraa ja vhn sulaneen nkinen, ett oli ehk aavistuksen lmpisen kynyt..Paineet n.1.35 ja lmppreiss 90 astetta asetuksena.
    Mutta mun avauksethan on sellaisia lehmn hnkyksi, ettei niill kyll mitn repemn saakkaan..Ja varmaan jos tuosta olisi vauhti kasvanut niin olisi voinut sulaa pahemminkin?
    Kyllhn hyv kuski saa sill ajettua elinin. Ite opettelen vasta ajamaan.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
    Kyllhn hyv kuski saa sill ajettua elinin. Ite opettelen vasta ajamaan.
    No ainakaan minun kohdalla ei voi puhua kuskin hyvyydest, ennemminkin hitaudesta. Koitin vaan tarjota omaa nkemyst, ett jos kaveri on suunnilleen samoihin vauhteihin rengasta ostamassa niin luulisi tuon toimivan.
    "If something hasn't broken on your Ducati, it's about to!"
    "Go faster is simply the result of turning "oh shit" moments into "I got this" moments."

Ducati 996 Evoluzione
    Honda cbr1000rr -04 rataprojekti
    Lainaa miolta kirjoitti Katso viesti
    No ainakaan minun kohdalla ei voi puhua kuskin hyvyydest, ennemminkin hitaudesta. Koitin vaan tarjota omaa nkemyst, ett jos kaveri on suunnilleen samoihin vauhteihin rengasta ostamassa niin luulisi tuon toimivan.
    Toi MS2 nytts olevan Alastarossa karvan herkk olosuhteille ja alustan sdille. Jos kaikki on jiiriss, se toimii tosi hyvin, mutta jos pikkasen on toiminta-alueen ulkopuolella niin alkaa heti repimn.
    Superbike #7
    Itsell nyt 105kierrosta (aika kierrosta) takana ms3/ms4 paketilla.
    Noi toimineet mulla erittin hienosti vauhti vlill 1.44-1.28. Alastarolla.
    Uskon ett viel kest 1-2 ratapiv.

Kiitosta vaan rengasta suositelleille.

Onko takasissa miten eroa luisto rajassa jos verrataan ms2 ja ms4?

Tosin ainut mink oon saanut luistamaan on eturengas, ja sekin aivan naurettava moka.
    Ja osoitus ett tonnisella ei rplt kaasua.
    Aprilia RSV4-R
    Lainaa jannmann kirjoitti Katso viesti
    Onko takasissa miten eroa luisto rajassa jos verrataan ms2 ja ms4?
    Omasta kokemuksesta MS2 puree paremmin kunnes se mahdollisesti lmpenee liikaa ja sen jlkeen siit tulee liukas.

MS4 on harkkavarmempi rengas. Se ei anna ihan yht purevaa pitoa priimana mutta se antaa paljon ennustettavamman kyttytymisen lpi kyttin. Eli se pikkasen luistaa kaasulle menness enemmn mutta ei kuitenkaan mitn pahanlaatuista luisua. Se kuluu myskin vhn hillitymmin. Viimeksi ku ajoin MS3/MS4 kombolla ni sill sai eturenkaalla 120 kierrosta alle ja takarengas kesti sen 100.
    Uudet sateiset, toiset hinkkaa niit santapaperilla auki, toiset vaan lhtee radalle. Onko lopputulos kuitenkin sama.
    Lainaa jjuselius kirjoitti Katso viesti
    Uudet sateiset, toiset hinkkaa niit santapaperilla auki, toiset vaan lhtee radalle. Onko lopputulos kuitenkin sama.
    Aikalailla. Oon koittanu hiekkapaperilla jynsst nakkeja mutta en o ainakaa ite huomannu minknlaista erityist liukkautta uudessa nakissa ilman hiomistakaan. Kunhan nakin lmmitt kunnolla ennen ajamaan lht ni ei sill montaa sataa metri tartte ajaa ku asfaltti hoiti hiekkapaperin hommat.
    Sateisia ei tuu kyll ees lmppreiss kytetty. Mielenrauhan vuoksi ihan uudet on joku pyyhkissyt brkiksell, ett mahdolliset varastorasvat / muu niihin tarttunut ljy ja paska lhtee.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Sateisia ei tuu kyll ees lmppreiss kytetty. Mielenrauhan vuoksi ihan uudet on joku pyyhkissyt brkiksell, ett mahdolliset varastorasvat / muu niihin tarttunut ljy ja paska lhtee.
    Mietin tuota saderenkaan lmmityst, toiset lmmitt, toiset ei ollenkaan, ja jos lmmitt, niin mihin lmptilaan? Noissa mun lmppreiss taitaa se alin asetus olla 60C, sit varmaan voisi kokeilla?

Edit: siis 60C se alin asetus
    Yamaha R6
    IlluH@Youtube
    Itse lmmitin samoilla lmppreill mill lmpenee kuivan kelin nakitkin, eli 85 asteen lmpprit. Eik se rengas siit mitn superkulunut yhtn enemp. Mrll kelillhn niill ajetaan, ja vaikka lmmittisit 100 asteeseen ja isket sen pyrn mrkn tonttiin varikolla ja rullaat varikon portille, ni se rengas jhtyy anyway tiettyyn pisteeseen suht nopeesti.... Ei se rengas ylikuumaksi j ku radalle lhdet..... tai ei ainakaan minun renkaani kuluneet juurikaan yhtn vaikka olivat tosiaan normilmppreiss sen puolitoista tuntia.

N "l missn nimess tee x tai y renkaille" on aivan samaa tasoa kuin "ehdottomasti moottorijarrut tysin pois moposta" .... Eli jos haluaa kylmill nakeilla lhte ni siit vain, mutta ei se lmppminen sit rengasta tuhoa.
    Kouluttaja Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jsen
    Joskus joku viisas on sanonut, ett sateiset voi olla varsinkin kylmll kelill petolliset jos ne lmmitt. Ekalla kierroksella on pitoa kun rengas on lmmin, tokalla sit ei kun rengas jhtyy.. Turvallisempi tapa on lmmitt renkaat ajamalla, jolloin pito lisntyy koko ajan jos vaan rata pysyy mrkn.

Mut kukin tyylilln, eip thnkn varmaan yht ainoa oikeaa vastausta ole.
    The Lakkivaari

Yamaha R6RR ja BSA A7SS caferacer

Itse lmmitin samoilla lmppreill mill lmpenee kuivan kelin nakitkin, eli 85 asteen lmpprit. Eik se rengas siit mitn superkulunut yhtn enemp. Mrll kelillhn niill ajetaan, ja vaikka lmmittisit 100 asteeseen ja isket sen pyrn mrkn tonttiin varikolla ja rullaat varikon portille, ni se rengas jhtyy anyway tiettyyn pisteeseen suht nopeesti.... Ei se rengas ylikuumaksi j ku radalle lhdet..... tai ei ainakaan minun renkaani kuluneet juurikaan yhtn vaikka olivat tosiaan normilmppreiss sen puolitoista tuntia.

N "l missn nimess tee x tai y renkaille" on aivan samaa tasoa kuin "ehdottomasti moottorijarrut tysin pois moposta" .... Eli jos haluaa kylmill nakeilla lhte ni siit vain, mutta ei se lmppminen sit rengasta tuhoa.

Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Joskus joku viisas on sanonut, ett sateiset voi olla varsinkin kylmll kelill petolliset jos ne lmmitt. Ekalla kierroksella on pitoa kun rengas on lmmin, tokalla sit ei kun rengas jhtyy.. Turvallisempi tapa on lmmitt renkaat ajamalla, jolloin pito lisntyy koko ajan jos vaan rata pysyy mrkn.

Eli voisi sanoa, ett ideaalitilanne olisi lmmitys siihen lmptilaan, jossa rengas ajaessakin on? Tuo jhtyminen ja pidon vheneminen kieltmtt on kaikkein ikvimmn kuuloinen skenaario.
    Yamaha R6
    IlluH@Youtube
    Joskus joku viisas on sanonut, ett sateiset voi olla varsinkin kylmll kelill petolliset jos ne lmmitt. Ekalla kierroksella on pitoa kun rengas on lmmin, tokalla sit ei kun rengas jhtyy..
    No itsell eka tulikoe oli Motoparkissa Toukokuussa. Lmptila +4 astetta (yll 0 astetta) ja kaatosade. Nakit lmmitin ihan normisti puolitoista tuntia, enk ainakaa ite huomannu ett ois alussa mammuttipito ja yhtkki alkanu luistelee...

Mut mit tossa kauden alussa asiasta juttelin, ni saderenkaan merkill lienee yllttvn suuri merkitys ett miten viihtyvt erilaisissa lmptiloissa. Dunlopeista itse tss siis puhun, Pirellin sateisista kuulin ett niill kylmll ajaminen on kuolemaa... mutta tm Pirelli siis tytt kuulopuhetta.

Saman tarinan olen kuullut. Rengasvalmistajien ohjeitakin voi lukea. Esimerkiksi Dunlop kielt sateisten lmmittmisen lmppreill ja Bridgestonen ohje on 45 min max. 50C (ja lisksi erikseen viel mainitsevat ettei sateisia vlttmtt tarvitse lmmitt).
    No itsell eka tulikoe oli Motoparkissa Toukokuussa. Lmptila +4 astetta (yll 0 astetta) ja kaatosade. Nakit lmmitin ihan normisti puolitoista tuntia, enk ainakaa ite huomannu ett ois alussa mammuttipito ja yhtkki alkanu luistelee...

Mut mit tossa kauden alussa asiasta juttelin, ni saderenkaan merkill lienee yllttvn suuri merkitys ett miten viihtyvt erilaisissa lmptiloissa. Dunlopeista itse tss siis puhun, Pirellin sateisista kuulin ett niill kylmll ajaminen on kuolemaa... mutta tm Pirelli siis tytt kuulopuhetta.
    Samaa kuulopuhetta olen kuullut, ja mielestni luotettavalta taholta, tosin nyt kuolemasta tied, mutta Pirelli vaatii enemmn lmp/runtua toimiakseen. Tosin mun vauhdissa tuntui museo-Pirellikin pitvn ihan riittvsti...
    Yamaha R6
    IlluH@Youtube
    Lainaa mp-raakis kirjoitti Katso viesti
    Saman tarinan olen kuullut. Rengasvalmistajien ohjeitakin voi lukea. Esimerkiksi Dunlop kielt sateisten lmmittmisen lmppreill ja Bridgestonen ohje on 45 min max. 50C (ja lisksi erikseen viel mainitsevat ettei sateisia vlttmtt tarvitse lmmitt).
    Kiitos, amatrille niden ohjeiden lytminen on vlill hieman haastavaa kaiken tiedon sekamelskasta.
    Yamaha R6
    IlluH@Youtube
    Esimerkiksi Dunlop kielt sateisten lmmittmisen lmppreill
    Ois kyl kiva kuulla ett miksi se nimenomaan kielletn? Koska ite tosiaaan lmmitin, eik rengas hajonnu, ei ylikulunut, ei romahtanut pito jne ...

Toi kylmll renkaalla radalle meno on itelle aina sellanen "pelottava" juttu... koska kylm rengas kylmll kelill vesisateessa ni tulee todella orpo olo ett pitk se nakki vai ei... lmpimn sent jotain luottoa ett se pit.
    Ois kyl kiva kuulla ett miksi se nimenomaan kielletn? Koska ite tosiaaan lmmitin, eik rengas hajonnu, ei ylikulunut, ei romahtanut pito jne ...

Toi kylmll renkaalla radalle meno on itelle aina sellanen "pelottava" juttu... koska kylm rengas kylmll kelill vesisateessa ni tulee todella orpo olo ett pitk se nakki vai ei... lmpimn sent jotain luottoa ett se pit.
    Mielenkiinnosta googlailin hieman ja Aprilia-foorumilta osui silmn jonkun Dunlopin hepun vastaus. Vaara renkaiden pilaamisesta ylilmmittmll on suuri ja lmmittminen on turhaa, koska rengas kuitenkin jhtyy hyvin nopeasti mrll radalla.

https://www.apriliaforum.com/forums/...rmers-for-wets
    Yamaha R6
    IlluH@Youtube

Kysyin Dunlopin puolelta asiaa ja vastasivat tiivistettyn:
    -sadekumissa on erityyppinen seos, jolla on paljon paremmat matalalmpominaisuudet kuin sliksill
    -mrk rata (olosuhteista riippuen) voi jhdytt rengasta enemmn kuin lmmitt sit kitkan ja renkaan elmisen myt
    -sadekumi on suunniteltu toimimaan matalassa lmptilassa ja siksi se ei aina sovellu kytettvksi lmpprien kanssa

Jokainen tekee mit tykk. Itse en sateisia ole lmmittnyt enk lmmit. Orgin nopean rajan alle voi vet esim. mrll botnian pitkll heti ekalla tydell kierroksella.
  25.  
    Kysyin Dunlopin puolelta asiaa ja vastasivat tiivistettyn:
    -sadekumissa on erityyppinen seos, jolla on paljon paremmat matalalmpominaisuudet kuin sliksill
    -mrk rata (olosuhteista riippuen) voi jhdytt rengasta enemmn kuin lmmitt sit kitkan ja renkaan elmisen myt
    -sadekumi on suunniteltu toimimaan matalassa lmptilassa ja siksi se ei aina sovellu kytettvksi lmpprien kanssa

Jokainen tekee mit tykk. Itse en sateisia ole lmmittnyt enk lmmit. Orgin nopean rajan alle voi vet esim. mrll botnian pitkll heti ekalla tydell kierroksella.
    Kiitos infosta! En taida itsekn tst lhin sitte sateisia lmpt.

"mrll" on vh suhteellinen ksite Veikkaan ett kunnon kaatosateessa taitaa 1:55 jd haaveeksi.
Sivu: 23 / 23:sta EnsimminenEnsimminen ... 13212223