Sivu: 14 / 15:sta EnsimminenEnsimminen ... 412131415 ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:st 420:een 441:sta
  1. #391
    Joo, no luulin vain seosta kovemmaksikin. Mit kisoissa kattelin posin Pirellej, niin suunnilleen samoilta nyttivt periaatteessa. Pitoja sek ajettavuutta tss haettiin ja taidettiin saadakin. Kesto olisi hyv bonus. Ehkp asioin viel Wehnll jos tarjousvarastoa jljell.
  2. #392
    Motorg ry:n hallituksen jsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hlsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Joo, no luulin vain seosta kovemmaksikin. Mit kisoissa kattelin posin Pirellej, niin suunnilleen samoilta nyttivt periaatteessa. Pitoja sek ajettavuutta tss haettiin ja taidettiin saadakin. Kesto olisi hyv bonus. Ehkp asioin viel Wehnll jos tarjousvarastoa jljell.
    Paljonko ehdit ajaa/paljonko se rengas kulu?
    Superbike B #7
  3. #393
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Paljonko ehdit ajaa/paljonko se rengas kulu?
    32 kierrosta. Nyt kun tarkistin kulutusmerkkej, niin enempi kuluva vasen laita (Motopark) on menettnyt max millin. Ei siis lopulta kovin paljon. Jotta kulutusmerkki hvi, on varmasti 100 kierrosta takana, mutta kovin paljon yli tuskin menee. Kntmll kyllkin ja seuraavan 50 kierroksen jlkeen viimeistn kannattanee knt, vaiko jo ennemmin?

    Varmasti on niinkin, ett kun kallistaa kunnolla, niin kuluminen kohdistuu laajemmalle alueelle. Nyt tosiaan aika pystyst ajettuna kuluminen keskittyi kapeammalle alueelle siihen reunimmaisen kulutusmerkin tuntumaan.
  4. #394
    Motorg ry:n hallituksen jsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hlsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    32 kierrosta. Nyt kun tarkistin kulutusmerkkej, niin enempi kuluva vasen laita (Motopark) on menettnyt max millin. Ei siis lopulta kovin paljon. Jotta kulutusmerkki hvi, on varmasti 100 kierrosta takana, mutta kovin paljon yli tuskin menee. Kntmll kyllkin ja seuraavan 50 kierroksen jlkeen viimeistn kannattanee knt, vaiko jo ennemmin?

    Varmasti on niinkin, ett kun kallistaa kunnolla, niin kuluminen kohdistuu laajemmalle alueelle. Nyt tosiaan aika pystyst ajettuna kuluminen keskittyi kapeammalle alueelle siihen reunimmaisen kulutusmerkin tuntumaan.
    Kulutusmerkki on muistaakseni 3mm syv, joten kntmtt tolla menolla n. 100 kierrosta, kntmll enemmn. Mut jotain on kyll pieless (paine/alusta), kun itell MS4 takanen kesti n. 180kierrosta. Toki knsin sen jossain 120 kierroksen paikkailla.
    Superbike B #7
  5. #395
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Saattaa olla ms5 lhempn meiklisen prrykseen, vaan wehnll ei niit nyt ollut.
    Tuskin sekn kest jos ei oo paineet kohillaan.

    Jos s olet jo etukteen pttnyt mik on hyv paine, ja thtt siihen, ja silti rengas nytt huonolta, niin eik se hert yhtn epilyksi ett ajatusmalli saattaa olla pieless?
  6. #396
    No katotaan miten ky. Yleens katulailliset, kuten Supercorsa SP, ovat loppu 100-150 kierroksen jlkeen. Siis koko 200/55, 190/55 jopa aiemmin kun siin on vhemmn kumia kulutettavaksi. Ja kaikki ovat nyttneet hyvilt, ei repemi ja ympriins samanlaiset. Tm sliksi suli kyll kaikista helpoimmin, mutta silti siististi. Ei poikkea mitenkn negatiivisesti nltn muiden ajamista renkaista mit radalla olen katellut. Tmhn on siis kokoa 195/65, ei se levempi.

    Alusta menee taas huoltoon Jarkko Honkaselle syksyn mittaan. Varmaan saan samalla hyvi ajatuksia jatkoa varten ja tied vaikka rautaakin vaihtuu. Viime talvena tehty setuppi oli kyll liian jmkk omaan vauhtiin ja painumatkin liian pienet Jarkon antamiin tavoitteisiin nhden, jostain syyst. Nyt ovat tavoitearvoissa ja vaimennukset lievsti muokatut. Alustahan on vakiosta tuunattu, iskarit irrallisina, ja itse irroitin/kiinnitin, eli koko pyr ei kynyt Jarkolla.
  7. #397
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Tuskin sekn kest jos ei oo paineet kohillaan.

    Jos s olet jo etukteen pttnyt mik on hyv paine, ja thtt siihen, ja silti rengas nytt huonolta, niin eik se hert yhtn epilyksi ett ajatusmalli saattaa olla pieless?
    Ei se rengas nyt huonolta. Nytt vaan omaan silmn enemmn sulaneelta kuin otaksuin tuohon keliin ja vauhtiin, tai sen puutteeseen. Ja paineiden osalta kytin suosituksia, oma viisaus ei ole sen parempi. Suositus oli 1.4 kuumana radalla. Ei se siit paljoa voinut heitt, kun kahdella mittarilla tsekkaukset. Jos suositus oli vr, niin se on toinen juttu.
  8. #398
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Ei se rengas nyt huonolta. Nytt vaan omaan silmn enemmn sulaneelta kuin otaksuin tuohon keliin ja vauhtiin, tai sen puutteeseen. Ja paineiden osalta kytin suosituksia, oma viisaus ei ole sen parempi. Suositus oli 1.4 kuumana radalla. Ei se siit paljoa voinut heitt, kun kahdella mittarilla tsekkaukset. Jos suositus oli vr, niin se on toinen juttu.
    No, ehk tst kerrasta opit sen ett l tuijota suosituspainetta, joka on vain suuntaa antava, ei tavoitepaine.
    lk tuijota mittarin nyttm lukemaa, koska se tuskin on sama kuin varikolla ennen setti tai setin alussa tai setin keskivaiheilla tai setin lopussa tai varikolla setin jlkeen.

    Eli suosittelisin ett tee vrin.
    Tuijota renkan pintaa, ja jos se nytt hyvlt, niin anna olla.
    Jos ei, niin yrit arvata haluaako rengas enemmn vai vhemmn painetta, ja kokeile. Ei tarvi edes montaa kertaa kokeilla, niin arvaat kumpi on oikea suunta.

    Toki voit jatkossakin ostaa uusia dunloppeja, ja tavoitella sokeasti "suosituspainetta", ja sitten nillitt orgissa kun homma ei mennytkn niin kuin halusit. Mut mun mielest se on turhaa rahan haaskaamista.
  9. #399
    Motorg ry:n hallituksen jsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hlsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Ei se rengas nyt huonolta. Nytt vaan omaan silmn enemmn sulaneelta kuin otaksuin tuohon keliin ja vauhtiin, tai sen puutteeseen. Ja paineiden osalta kytin suosituksia, oma viisaus ei ole sen parempi. Suositus oli 1.4 kuumana radalla. Ei se siit paljoa voinut heitt, kun kahdella mittarilla tsekkaukset. Jos suositus oli vr, niin se on toinen juttu.
    "Rengas nytt sulaneelta, mulla oli siell liikaa painetta, ihmettelen miksi kuluu nopeasti."
    Superbike B #7
  10. #400
    No joo, olihan nm jo ekat (Dunlopin) sliksit ekaa kertaa ajossa, olisi pitnyt tiet heti miss mennn ja mihin pitisi menn. Eik nilitt missn mitn. 'Kaikki mit halusin tiet', tiedn nyt. Tai siis arvaan. Kiitokset.

    lkhn nyt viittik, kyll tekin olette sssineet ja ihmetelleet joskus jotain! Ja teette sit jatkossakin, kuten minkin.
  11. #401
    Ja mit tulee viilen kelin hitailuun, niin m olen tehnyt niin pin ett olen pienentnyt lmppreiden lmp, ja pienentnyt mys lmppripainetta.
    Jotta rengas on radalle lhtiess viilempi, ja el enemmn. Jolloin on suurempi todennkisyys ett renkaan lmptila ei setin aikana laske. Tai jos renkaan lmp sattuukin laskemaan, niin se alkaa elmn/ lmpenemn aikaisemmin.

    Noin yliptnkin on parempi ett renkaassa on karvan verran liian vhn painetta kuin karvan verran liikaa painetta. Pito on parempi ja pehmempi.
    Myskin ylipaineistumisen todennksyys on pienempi.
  12. #402
    Yks kysymys Dunlop sliksien kyttist. Kun nyt sattuneesta syyst olen ollut pakotettu pysymn pois radalta viimeiset 6 kes ja tallissa on viel pari sarjaa ajamattomia Dunlopin endurace slicksej niin pysyyk ko. renkaat kyttkelpoisena kuinka kauan? Lhinn katoaako pito, kovettuuko liukkaiksi tms. Eln toiveessa, ett tn vuonna psisi jo harjoittelemaan hommaa uudestaan. Kyseess on siis ihan harraste ajelu eli en kilpaile vaikka kilvetn pyr onkin.
  13. #403
    Motorg ry:n hallituksen jsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hlsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa pasifsc kirjoitti Katso viesti
    Yks kysymys Dunlop sliksien kyttist. Kun nyt sattuneesta syyst olen ollut pakotettu pysymn pois radalta viimeiset 6 kes ja tallissa on viel pari sarjaa ajamattomia Dunlopin endurace slicksej niin pysyyk ko. renkaat kyttkelpoisena kuinka kauan? Lhinn katoaako pito, kovettuuko liukkaiksi tms. Eln toiveessa, ett tn vuonna psisi jo harjoittelemaan hommaa uudestaan. Kyseess on siis ihan harraste ajelu eli en kilpaile vaikka kilvetn pyr onkin.
    Jos fiksusti silytetty niin tod. nk. ok, mutta voi olla kovettunutkin ainakin jos kovin lmpsess ja/tai auringonpaisteessa silytetty. Laittaisin ite alle ja tunnustellen pari ekaa kiekkaa ja sit kovempaa jos ei tunnu oudolta.
    Superbike B #7
  14. #404
    Moro kaikille, pitkst aikaa

    Tilasin tuossa nuo ilmeisesti juuri lanseeratut Sportsmart TT renkaat nykyiseen cebariini. Kovasta googlauksesta huolimatta en lyd valmistajan suosittelemia rengaspaineita? Siis kyllhn m nuo alle laittaessa pistn motskarin manuaalin mukaisiin 2,5bar eteen ja 2,9bar taakse, mutta mainosteksteiss puhutaan radalle mentess, ett paineita laskiessa rengas on "amazing". Olis kiva tiet, paljonko se valmistaja haluaa niit paineita laskettavan radalle?

    Vai onko se sitte ekana ratapivn vaan eteen se perinteinen 2,1bar ja taakse 1,9bar ja sitte katellaan huilitauoilla, ett miten meni?

    Pyr on CBR600rr vm.2007 ja rengaskoot 120/70 + 180/55 jos nill tiedoilla on merkityst?

    Kiitos jo etukteen jos jollain tietoa thn hommaan.
    Piirakan rypyttj.
  15. #405
    ^

    Olipa vaikee lyt tietoja paineista. Tossa sun renkaassa on uus NTEC RT -teknologia. (Road&track). Paineita muuttamalla saa ominaisuudet toimimaan molempiin ajoihin.

    Normi NTEC takarenkaan lmminpaineet (80celsius) on siell 1,4-1,5 BAR noin yleisesti. NTEC RT:lle linkki kertoi 1,5-1,9 BAR lmpimn. Joten ota tosta nyt sitten selv.
    Oisko niin, ett nopeet rataketut laittaa 1,5 bar ja hitaat 1,9 bar?
    Tavan NTEC:ss on ainakin kriittist yllpit lmptila kunnolla ylhll, ett rengas toimii. Kylmn se ei pid samalla tavalla.

    Ja muista, ett n on lmminpaineet. Kylmn vhn vhemmn (ilma laajenee lmmitess ja nostaa paineita.)

    Niin ja eteen tulee kilpadunlopeissa 2,4-2,5 bar (muistaakseni). Menisk tll mys? On tukevampi ja tarkempi ajella.

    http://www.wheelhousetyres.co.uk/200...-l-dunlop.html
    Braaaaap
  16. #406
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    ^

    Olipa vaikee lyt tietoja paineista. Tossa sun renkaassa on uus NTEC RT -teknologia. (Road&track). Paineita muuttamalla saa ominaisuudet toimimaan molempiin ajoihin.

    Normi NTEC takarenkaan lmminpaineet (80celsius) on siell 1,4-1,5 BAR noin yleisesti. NTEC RT:lle linkki kertoi 1,5-1,9 BAR lmpimn. Joten ota tosta nyt sitten selv.
    Oisko niin, ett nopeet rataketut laittaa 1,5 bar ja hitaat 1,9 bar?
    Tavan NTEC:ss on ainakin kriittist yllpit lmptila kunnolla ylhll, ett rengas toimii. Kylmn se ei pid samalla tavalla.

    Ja muista, ett n on lmminpaineet. Kylmn vhn vhemmn (ilma laajenee lmmitess ja nostaa paineita.)

    Niin ja eteen tulee kilpadunlopeissa 2,4-2,5 bar (muistaakseni). Menisk tll mys? On tukevampi ja tarkempi ajella.

    http://www.wheelhousetyres.co.uk/200...-l-dunlop.html
    Ok. Kiitoksia. En knny lukea tarkkaan tuota linkkisi, mihin kyll jo trmsin, joten kyttjss vika. Itse Dunlopin sivuja koitin kovasti kahlailla ja sielt en lytnyt. Noi NTEC hommat kyll lysin, mutta niss olin hmillni, kun oli viel jotain uutta tuohon vanhaan NTEC. Mutta juu sitkin ihmettelin, kun puhuttiin vain takarenkaan paineista, ett mites etunen. Selvensit ttkin hommaa, joten kiitoksia viel kerran
    Piirakan rypyttj.
  17. #407
    Motorg ry:n hallituksen jsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hlsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    ^

    Olipa vaikee lyt tietoja paineista. Tossa sun renkaassa on uus NTEC RT -teknologia. (Road&track). Paineita muuttamalla saa ominaisuudet toimimaan molempiin ajoihin.

    Normi NTEC takarenkaan lmminpaineet (80celsius) on siell 1,4-1,5 BAR noin yleisesti. NTEC RT:lle linkki kertoi 1,5-1,9 BAR lmpimn. Joten ota tosta nyt sitten selv.
    Oisko niin, ett nopeet rataketut laittaa 1,5 bar ja hitaat 1,9 bar?
    Tavan NTEC:ss on ainakin kriittist yllpit lmptila kunnolla ylhll, ett rengas toimii. Kylmn se ei pid samalla tavalla.

    Ja muista, ett n on lmminpaineet. Kylmn vhn vhemmn (ilma laajenee lmmitess ja nostaa paineita.)

    Niin ja eteen tulee kilpadunlopeissa 2,4-2,5 bar (muistaakseni). Menisk tll mys? On tukevampi ja tarkempi ajella.

    http://www.wheelhousetyres.co.uk/200...-l-dunlop.html
    Mit matalampi paine, sen isompi pinta-ala takasesta on tiet vasten ja sen enemmn renkaan runko joutuu tihin. Tll pystyy vhn pelaamaan kelin ja vauhdin mukaan, ett rengas pysyy lmpimn, mutta ei ylikuumene. Slikseill olen ajanut takasen paine haarukassa 1,2-1,45bar ja etuseen 2,5 tai karvan yli. Tuo katukumi ja keskiryhm(?), lhtisin kokeilemaan 1,6bar lmminpaineesta takana ja eteen se 2,4bar.

    Etusen paineen nostosta on hyty siin vaiheessa, kun pystyy jarruttamaan syvlle mutkaan. Tllin pieni paineennosto jykist renkaan runkoa ja se kntyy vhn herkemmin. Tosin kyllkin maksimipidon kustannuksella. Tst syyst jos ei rataenkat ole mieless, kannattaa etusessa pit mieluummin karvan liian vhn kuin liikaa painetta.
    Superbike B #7
  18. #408
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mit matalampi paine, sen isompi pinta-ala takasesta on tiet vasten ja sen enemmn renkaan runko joutuu tihin. Tll pystyy vhn pelaamaan kelin ja vauhdin mukaan, ett rengas pysyy lmpimn, mutta ei ylikuumene. Slikseill olen ajanut takasen paine haarukassa 1,2-1,45bar ja etuseen 2,5 tai karvan yli. Tuo katukumi ja keskiryhm(?), lhtisin kokeilemaan 1,6bar lmminpaineesta takana ja eteen se 2,4bar.

    Etusen paineen nostosta on hyty siin vaiheessa, kun pystyy jarruttamaan syvlle mutkaan. Tllin pieni paineennosto jykist renkaan runkoa ja se kntyy vhn herkemmin. Tosin kyllkin maksimipidon kustannuksella. Tst syyst jos ei rataenkat ole mieless, kannattaa etusessa pit mieluummin karvan liian vhn kuin liikaa painetta.
    Kiitoksia. Lhden noilla painella liikkeelle, jahka tuosta nyt nuo lumet sulailee ja keskiryhm joo, jos .org:in piville kurvasen
    Piirakan rypyttj.
  19. #409
    Mihinks aikoihin nit nakkeja uskaltaa alkaa tilailemaan Saksan maalta, jotta tulee ehjn perille?
    Everyone dies... today or 50 years from now, what does it matter?
    - Achilles, Troy -
    (my words exactly)
  20. #410
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Mihinks aikoihin nit nakkeja uskaltaa alkaa tilailemaan Saksan maalta, jotta tulee ehjn perille?
    Oikeastaan nyt.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  21. #411
    Kotimaasta saa mys sopivalla rahaa dunlopiakin. Ostin ite syksyll Wehnlt jemmaan, kun jrkevsti sai. Kysyisin eka sielt.
    - Mit vanhemmaksi tulen, sit vhemmn ymmrrn. -
  22. #412
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    Lainaa TommoKe kirjoitti Katso viesti
    Kotimaasta saa mys sopivalla rahaa dunlopiakin. Ostin ite syksyll Wehnlt jemmaan, kun jrkevsti sai. Kysyisin eka sielt.
    http://www.mprata.fi/index.php?topic...40469#msg40469
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  23. #413
    Wehnlt hain itsekin vhn aikaa sitten pari uutta sarjaa. Hinta oli kilpailukykyinen ja kysyn jatkossakin sielt. Nyt toimipiste Jyvskylss.

    Wehn muuten kertoi todennkisen syyn ihmettelemni kumin sulamiseen syksyisess krttelyssni. Rengas kersi sateen jljilt kumia radan pinnasta ja lhinn se suli renkaan pinnalle. Kertoi kokeneensa joskus vastaavaa, joskin eri vauhdeilla.
    Viimeksi muokannut: hidas57; 14.04.2018 klo 09:18.
  24. #414
    Mites noiden eturenkaiden kanssa?

    Ku joiltakin tyypeilt olen kuullu ett uutta eturengasta menee alle tyyliin joka kerta ku menee radalle... mutta ite ajoin viime kesn yhell Pirellin SB mediumilla yhteens 350 kierrosta eik vielk ollu sinne pinkn kulunut lhellekn ne "reit" umpeen.

    Ni miten paljon se oikein vaikuttaa kierrosaikaan vaihdella uutta etusta alle 2 kertaa pivss jos 350 kierrosta ei ees kuluta puoleenvliin sit kulutuspintaa?
    Everyone dies... today or 50 years from now, what does it matter?
    - Achilles, Troy -
    (my words exactly)
  25. #415
    Motorg ry:n hallituksen jsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hlsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Mites noiden eturenkaiden kanssa?

    Ku joiltakin tyypeilt olen kuullu ett uutta eturengasta menee alle tyyliin joka kerta ku menee radalle... mutta ite ajoin viime kesn yhell Pirellin SB mediumilla yhteens 350 kierrosta eik vielk ollu sinne pinkn kulunut lhellekn ne "reit" umpeen.

    Ni miten paljon se oikein vaikuttaa kierrosaikaan vaihdella uutta etusta alle 2 kertaa pivss jos 350 kierrosta ei ees kuluta puoleenvliin sit kulutuspintaa?
    Etusesta katoo profiili kauan ennen kuin se on ns. loppu. Sen huomaa siit kun pyr ei vaan tahdo knty kun menee jarrulla mutkaan. Kyllhn kuluneella etusella treeni ajaa, mutta kyl se sen verta vaikuttaa, ett kisaviikonloppuna aika-ajoon kandee lyd uus alle. Tai oikeestaan jo pe vikaan treenisettiin, ett saa tuntuman uuden pitoon ja kntyvyyteen.

    Jos kierrosaikaa jahtaa, vaihtuu takanen ja etunen mulla samaan aikaan, eli jossain 150 kierroksen huitteilla. Muuten etusella ehk sen 200-250 kiekkaa.
    Superbike B #7
  26. #416
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Mites noiden eturenkaiden kanssa?

    Ku joiltakin tyypeilt olen kuullu ett uutta eturengasta menee alle tyyliin joka kerta ku menee radalle... mutta ite ajoin viime kesn yhell Pirellin SB mediumilla yhteens 350 kierrosta eik vielk ollu sinne pinkn kulunut lhellekn ne "reit" umpeen.

    Ni miten paljon se oikein vaikuttaa kierrosaikaan vaihdella uutta etusta alle 2 kertaa pivss jos 350 kierrosta ei ees kuluta puoleenvliin sit kulutuspintaa?
    Paskalla ajamisella ja paskoilla alustan sdill saa nopeesti tapettua etusenkin. Tai sitten jos on supernopee, niin kyllhn se etunenkin kuluu nopsaan. Mutta veikkaisin ett yleens syyn on eturenkaan kaltoin kohtelu.

    Etusen profiilinkin saa pysymn kuosissa jos jarrun kevennys on lineaarinen ja jarrussa kallistuskulma lisntyy vastaavasti. Joka myskin on nopein tapa edet radalla, joskin hieman suurempiriskinen kuin pystyss jarruttaminen ja kylelleen heittminen, jolla taasen saa pilattua etusen profiilin nopeastikin.

    Kierrosaikaan vaikuttaa eniten ajolinja, ja varsinkin jarrun ajolinja, joka mr sen miten osut apeksiin ja mik apeksinopeus on ja miss asennossa mopo on apeksissa ja mihin suuntaan mopo osoittaa apeksissa. Vasta kun sen saat kohdilleen, kannattaa ihmetell uuden etusen vaikutusta kierrosaikaan.
    Voihan sen uuden etusen fiilis toimia placebona ja antaa kuskille sinns valheellista luottoa ajamiseen, eli vhn kallis lke siihen, mutta jos sattuu ylimrst massii olemaan mit turhaan haaskata eturenkaisiin, niin mik ettei.

    ...Hmm, oiskohan mulla tallella viime vuoden etuset, pitkin tsekata niist profiilit...
  27. #417
    Motorg ry:n hallituksen jsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hlsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    .
    Voihan sen uuden etusen fiilis toimia placebona ja antaa kuskille sinns valheellista luottoa ajamiseen, eli vhn kallis lke siihen, mutta jos sattuu ylimrst massii olemaan mit turhaan haaskata eturenkaisiin, niin mik ettei.
    Motoparkissa tmmnen kdetn kuski, joka ei osaa jarruttaa, ajoi 250 kierrosta ajetulla etusella 1.29.5 huitteille. Uudella etusella 1.28.02.

    Isoin ero ajamisen tuntumassa tuli siit, ett loppuun ajetulla mopoa joutuu ikn kuin vkisin kntmn linjalle, kun ei tahdo knty/valuu leveksi. Uudella etusella mopo pysyy just sill linjalla miss sen haluaakin olevan.

    Eli kun miettii, ett trkein tekij kierrosaikaan on se tarkka ajolinja niin kyllhn sen ajaminen uudella kumilla on pirun paljon helpompaa. Uuden renkaan pito taasen menee kyll ainakin mulla ihan hukkaan, kun ei booltsit riit sen hydyntmiseen. Ja jos budjettimieless pit valita, ett ajaako kaljulla takasella vai etusella niin ainakin itse panostan etusiin. Takasen heikon pidon kanssa kun pystyy elmn jos mopon saa vaan ntisti pysymn linjalla.
    Superbike B #7
  28. #418
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Motoparkissa tmmnen kdetn kuski, joka ei osaa jarruttaa, ajoi 250 kierrosta ajetulla etusella 1.29.5 huitteille. Uudella etusella 1.28.02.

    Isoin ero ajamisen tuntumassa tuli siit, ett loppuun ajetulla mopoa joutuu ikn kuin vkisin kntmn linjalle, kun ei tahdo knty/valuu leveksi. Uudella etusella mopo pysyy just sill linjalla miss sen haluaakin olevan.

    Eli kun miettii, ett trkein tekij kierrosaikaan on se tarkka ajolinja niin kyllhn sen ajaminen uudella kumilla on pirun paljon helpompaa. Uuden renkaan pito taasen menee kyll ainakin mulla ihan hukkaan, kun ei booltsit riit sen hydyntmiseen. Ja jos budjettimieless pit valita, ett ajaako kaljulla takasella vai etusella niin ainakin itse panostan etusiin. Takasen heikon pidon kanssa kun pystyy elmn jos mopon saa vaan ntisti pysymn linjalla.
    Jos kuski ptt ennen setti ett alla on huono etunen/ etusen profiili on kulmikas/ mopon joutuu vkisin kntmn linjalle/ mopo ei knny/ valuu leveksi, niin kyllhn se lopputulos sitten vastaa juurikin sit ennakkoasennetta.
    Jokaisella kuskilla (ihmisell) kun on synnynnisen lahjana tuo totaalinen itsens kusettaminen/ itsesuggestion voima, niin siihenhn se placebo juurikin toimii.

    Jos luottomekatsu sanois kuskille ennen setti ett alla on upouusi lappudunloppi-etunen, niin hyvin todennksesti kuskin mielest mopo kntyy kuin unelma ja pit linjan jne, vaikka todellisuudessa alla olisikin joku loppuun ajettu iciwanha kulmikas Mezeleri.

    Kyll minkin huomaan uuden ja vanhan etusen eron, mutta kunhan ei ajattele sit edes alitajuisesti, niin ei se vaikuta yhtn mitn kierrosaikaan. Jos taasen erehdyn miettimn etusen ik tai kuntoa tai profiilia tai mopon nennist kntyvyytt tai kntymttmyytt, niin eihn siit ajamisesta tule v***u yhtn mitn.
  29. #419
    Motorg ry:n hallituksen jsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hlsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Jos kuski ptt ennen setti ett alla on huono etunen/ etusen profiili on kulmikas/ mopon joutuu vkisin kntmn linjalle/ mopo ei knny/ valuu leveksi, niin kyllhn se lopputulos sitten vastaa juurikin sit ennakkoasennetta.
    Jokaisella kuskilla (ihmisell) kun on synnynnisen lahjana tuo totaalinen itsens kusettaminen/ itsesuggestion voima, niin siihenhn se placebo juurikin toimii.

    Jos luottomekatsu sanois kuskille ennen setti ett alla on upouusi lappudunloppi-etunen, niin hyvin todennksesti kuskin mielest mopo kntyy kuin unelma ja pit linjan jne, vaikka todellisuudessa alla olisikin joku loppuun ajettu iciwanha kulmikas Mezeleri.

    Kyll minkin huomaan uuden ja vanhan etusen eron, mutta kunhan ei ajattele sit edes alitajuisesti, niin ei se vaikuta yhtn mitn kierroskaikaan. Jos taasen erehdyn miettimn etusen ik tai kuntoa tai profiilia tai mopon nennist kntyvyytt tai kntymttmyytt, niin eihn siit ajamisesta tule v***u yhtn mitn.
    Nuo mun havainnot on tehty ihan ajossa ja eturenkaan vaihdon tarpeen kyll huomaa pyrn kytksess. Kun aikoinaan opetteli ajamaan kaiken maailman roskisrenkailla, oppi mys lukemaan, ett milt rengas tuntuu. Ja sill menttaliteetilla tulee ajettua edelleen, ett pito ja kyts testataan ajossa eik varikolla. Sill ei ole mitn vli mit varikolla ly alle. Tst syyst en myskn osaa hydynt uuden kumin pitoa, kun en osaa/uskalla ajaa uutta rengasta luistolle, jolloin ei tied paljonko pitoa on kytss, joten varmuusvaraa j vkisinkin enemmn.

    Se jos sin et osaa rengasta ja sen kytst ajossa lukea, ei tee siit kaikkia ihmisi koskevaa faktaa.
    Superbike B #7
  30.  
  31. #420
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Nuo mun havainnot on tehty ihan ajossa ja eturenkaan vaihdon tarpeen kyll huomaa pyrn kytksess. Kun aikoinaan opetteli ajamaan kaiken maailman roskisrenkailla, oppi mys lukemaan, ett milt rengas tuntuu. Ja sill menttaliteetilla tulee ajettua edelleen, ett pito ja kyts testataan ajossa eik varikolla. Sill ei ole mitn vli mit varikolla ly alle. Tst syyst en myskn osaa hydynt uuden kumin pitoa, kun en osaa/uskalla ajaa uutta rengasta luistolle, jolloin ei tied paljonko pitoa on kytss, joten varmuusvaraa j vkisinkin enemmn.

    Se jos sin et osaa rengasta ja sen kytst ajossa lukea, ei tee siit kaikkia ihmisi koskevaa faktaa.
    Niin, mit m juuri sanoin?
    "Kyll minkin huomaan uuden ja vanhan etusen eron, mutta kunhan ei ajattele sit edes alitajuisesti, niin ei se vaikuta yhtn mitn kierrosaikaan. Jos taasen erehdyn miettimn etusen ik tai kuntoa tai profiilia tai mopon nennist kntyvyytt tai kntymttmyytt, niin eihn siit ajamisesta tule v***u yhtn mitn."
Sivu: 14 / 15:sta EnsimminenEnsimminen ... 412131415 ViimeinenViimeinen