Sivu: 14 / 14:sta EnsimminenEnsimminen ... 4121314
Tulokset 391:st 401:een 401:sta
  1. #391
    Joo, no luulin vain seosta kovemmaksikin. Mit kisoissa kattelin posin Pirellej, niin suunnilleen samoilta nyttivt periaatteessa. Pitoja sek ajettavuutta tss haettiin ja taidettiin saadakin. Kesto olisi hyv bonus. Ehkp asioin viel Wehnll jos tarjousvarastoa jljell.
  2. #392
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Joo, no luulin vain seosta kovemmaksikin. Mit kisoissa kattelin posin Pirellej, niin suunnilleen samoilta nyttivt periaatteessa. Pitoja sek ajettavuutta tss haettiin ja taidettiin saadakin. Kesto olisi hyv bonus. Ehkp asioin viel Wehnll jos tarjousvarastoa jljell.
    Paljonko ehdit ajaa/paljonko se rengas kulu?
  3. #393
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Paljonko ehdit ajaa/paljonko se rengas kulu?
    32 kierrosta. Nyt kun tarkistin kulutusmerkkej, niin enempi kuluva vasen laita (Motopark) on menettnyt max millin. Ei siis lopulta kovin paljon. Jotta kulutusmerkki hvi, on varmasti 100 kierrosta takana, mutta kovin paljon yli tuskin menee. Kntmll kyllkin ja seuraavan 50 kierroksen jlkeen viimeistn kannattanee knt, vaiko jo ennemmin?

    Varmasti on niinkin, ett kun kallistaa kunnolla, niin kuluminen kohdistuu laajemmalle alueelle. Nyt tosiaan aika pystyst ajettuna kuluminen keskittyi kapeammalle alueelle siihen reunimmaisen kulutusmerkin tuntumaan.
  4. #394
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    32 kierrosta. Nyt kun tarkistin kulutusmerkkej, niin enempi kuluva vasen laita (Motopark) on menettnyt max millin. Ei siis lopulta kovin paljon. Jotta kulutusmerkki hvi, on varmasti 100 kierrosta takana, mutta kovin paljon yli tuskin menee. Kntmll kyllkin ja seuraavan 50 kierroksen jlkeen viimeistn kannattanee knt, vaiko jo ennemmin?

    Varmasti on niinkin, ett kun kallistaa kunnolla, niin kuluminen kohdistuu laajemmalle alueelle. Nyt tosiaan aika pystyst ajettuna kuluminen keskittyi kapeammalle alueelle siihen reunimmaisen kulutusmerkin tuntumaan.
    Kulutusmerkki on muistaakseni 3mm syv, joten kntmtt tolla menolla n. 100 kierrosta, kntmll enemmn. Mut jotain on kyll pieless (paine/alusta), kun itell MS4 takanen kesti n. 180kierrosta. Toki knsin sen jossain 120 kierroksen paikkailla.
  5. #395
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Saattaa olla ms5 lhempn meiklisen prrykseen, vaan wehnll ei niit nyt ollut.
    Tuskin sekn kest jos ei oo paineet kohillaan.

    Jos s olet jo etukteen pttnyt mik on hyv paine, ja thtt siihen, ja silti rengas nytt huonolta, niin eik se hert yhtn epilyksi ett ajatusmalli saattaa olla pieless?
  6. #396
    No katotaan miten ky. Yleens katulailliset, kuten Supercorsa SP, ovat loppu 100-150 kierroksen jlkeen. Siis koko 200/55, 190/55 jopa aiemmin kun siin on vhemmn kumia kulutettavaksi. Ja kaikki ovat nyttneet hyvilt, ei repemi ja ympriins samanlaiset. Tm sliksi suli kyll kaikista helpoimmin, mutta silti siististi. Ei poikkea mitenkn negatiivisesti nltn muiden ajamista renkaista mit radalla olen katellut. Tmhn on siis kokoa 195/65, ei se levempi.

    Alusta menee taas huoltoon Jarkko Honkaselle syksyn mittaan. Varmaan saan samalla hyvi ajatuksia jatkoa varten ja tied vaikka rautaakin vaihtuu. Viime talvena tehty setuppi oli kyll liian jmkk omaan vauhtiin ja painumatkin liian pienet Jarkon antamiin tavoitteisiin nhden, jostain syyst. Nyt ovat tavoitearvoissa ja vaimennukset lievsti muokatut. Alustahan on vakiosta tuunattu, iskarit irrallisina, ja itse irroitin/kiinnitin, eli koko pyr ei kynyt Jarkolla.
  7. #397
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Tuskin sekn kest jos ei oo paineet kohillaan.

    Jos s olet jo etukteen pttnyt mik on hyv paine, ja thtt siihen, ja silti rengas nytt huonolta, niin eik se hert yhtn epilyksi ett ajatusmalli saattaa olla pieless?
    Ei se rengas nyt huonolta. Nytt vaan omaan silmn enemmn sulaneelta kuin otaksuin tuohon keliin ja vauhtiin, tai sen puutteeseen. Ja paineiden osalta kytin suosituksia, oma viisaus ei ole sen parempi. Suositus oli 1.4 kuumana radalla. Ei se siit paljoa voinut heitt, kun kahdella mittarilla tsekkaukset. Jos suositus oli vr, niin se on toinen juttu.
  8. #398
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Ei se rengas nyt huonolta. Nytt vaan omaan silmn enemmn sulaneelta kuin otaksuin tuohon keliin ja vauhtiin, tai sen puutteeseen. Ja paineiden osalta kytin suosituksia, oma viisaus ei ole sen parempi. Suositus oli 1.4 kuumana radalla. Ei se siit paljoa voinut heitt, kun kahdella mittarilla tsekkaukset. Jos suositus oli vr, niin se on toinen juttu.
    No, ehk tst kerrasta opit sen ett l tuijota suosituspainetta, joka on vain suuntaa antava, ei tavoitepaine.
    lk tuijota mittarin nyttm lukemaa, koska se tuskin on sama kuin varikolla ennen setti tai setin alussa tai setin keskivaiheilla tai setin lopussa tai varikolla setin jlkeen.

    Eli suosittelisin ett tee vrin.
    Tuijota renkan pintaa, ja jos se nytt hyvlt, niin anna olla.
    Jos ei, niin yrit arvata haluaako rengas enemmn vai vhemmn painetta, ja kokeile. Ei tarvi edes montaa kertaa kokeilla, niin arvaat kumpi on oikea suunta.

    Toki voit jatkossakin ostaa uusia dunloppeja, ja tavoitella sokeasti "suosituspainetta", ja sitten nillitt orgissa kun homma ei mennytkn niin kuin halusit. Mut mun mielest se on turhaa rahan haaskaamista.
  9. #399
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Ei se rengas nyt huonolta. Nytt vaan omaan silmn enemmn sulaneelta kuin otaksuin tuohon keliin ja vauhtiin, tai sen puutteeseen. Ja paineiden osalta kytin suosituksia, oma viisaus ei ole sen parempi. Suositus oli 1.4 kuumana radalla. Ei se siit paljoa voinut heitt, kun kahdella mittarilla tsekkaukset. Jos suositus oli vr, niin se on toinen juttu.
    "Rengas nytt sulaneelta, mulla oli siell liikaa painetta, ihmettelen miksi kuluu nopeasti."
  10. #400
    No joo, olihan nm jo ekat (Dunlopin) sliksit ekaa kertaa ajossa, olisi pitnyt tiet heti miss mennn ja mihin pitisi menn. Eik nilitt missn mitn. 'Kaikki mit halusin tiet', tiedn nyt. Tai siis arvaan. Kiitokset.

    lkhn nyt viittik, kyll tekin olette sssineet ja ihmetelleet joskus jotain! Ja teette sit jatkossakin, kuten minkin.
  11.  
  12. #401
    Ja mit tulee viilen kelin hitailuun, niin m olen tehnyt niin pin ett olen pienentnyt lmppreiden lmp, ja pienentnyt mys lmppripainetta.
    Jotta rengas on radalle lhtiess viilempi, ja el enemmn. Jolloin on suurempi todennkisyys ett renkaan lmptila ei setin aikana laske. Tai jos renkaan lmp sattuukin laskemaan, niin se alkaa elmn/ lmpenemn aikaisemmin.

    Noin yliptnkin on parempi ett renkaassa on karvan verran liian vhn painetta kuin karvan verran liikaa painetta. Pito on parempi ja pehmempi.
    Myskin ylipaineistumisen todennksyys on pienempi.
Sivu: 14 / 14:sta EnsimminenEnsimminen ... 4121314