Sivu: 3 / 14:sta EnsimminenEnsimminen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:st 90:een 401:sta
  1. #61
    Lainaa (AnDy @ Tammi. 21 2011,15:44) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 21 2011,10:27) kirjoitti
    Mit etua ja mit haittaa on laittaa 200/55 vs. 190/55 ?
    Uskoisin, ettei eroa juurikaan huomaa meidn vauhdeilla.

    Itsell pyrii alla psntisesti 180/55 -kumit ja ajelin yhden 190-slicksin pois kuljeksimasta. En huomannut kytnnss eroa ajettavuudessa. Koitin oikein tarkkailla, ett taittuuko se nopeammin mutkiin, mutta ihan oikeasti tuota eroa ei kyll nill taidoilla huomaa...

    Ota se, kumpi mahtuu alle.

    //Andy
    Kiitokset tiedoista. Sitten 190/55 on varmaan parempi vaihtoehto, koska sen saa tod.nk. helpommin myyty kytettyn eteenpin.
    xxx
  2. #62
    Australiassa on ollut tm Dunlop D211 GP Racer slicks versio Superbikessa kontrollirenkaana 2010.

    Yrittnyt hieman Internetin ihmeellisest maailmasta vakoilla millaisia kokemuksia siell on ollut nist renkaista. Yleisesti vaikuttaisi silt ett rengas on hieman (n. sekunnin) hitaampi kuin tm Dunlopin uber kisarengas. Samaa tarinoi Dunlopin rengasinssi kun sen kanssa viime kesn Kemorassa juttelin.

    Toinen mink olin ymmrtvinni aussien foorumeilta oli se ett porukka on siell itseasiassa ajanut juuri tuolla 190/55 koolla hieman kovempaa kuin sill varsinaisesti tonnisen vanteelle tarkoitetulla 200/55 renkaalla. Kyse kai vain minimaalisesta (parin kympn?) erosta eik mitn hajua mist johtuu.

    Nm kaikki aussimutuilut ovat tosiaan toisen kden tietoa, omakohtaista kokemusta tuosta D211 Racerista ei toistaiseksi ole. Ajatuksena on ollut hommata kierros pari ja testata rinnan tuon kalliimman version kanssa. Tytyy katsoa saisiko syksyll aikaiseksi.

    Teemu
  3. #63

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinlampi
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 21 2011,15:47) kirjoitti
    Lainaa (AnDy @ Tammi. 21 2011,15:44) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 21 2011,10:27) kirjoitti
    Mit etua ja mit haittaa on laittaa 200/55 vs. 190/55 ?
    Uskoisin, ettei eroa juurikaan huomaa meidn vauhdeilla.

    Itsell pyrii alla psntisesti 180/55 -kumit ja ajelin yhden 190-slicksin pois kuljeksimasta. En huomannut kytnnss eroa ajettavuudessa. Koitin oikein tarkkailla, ett taittuuko se nopeammin mutkiin, mutta ihan oikeasti tuota eroa ei kyll nill taidoilla huomaa...

    Ota se, kumpi mahtuu alle.

    //Andy
    Kiitokset tiedoista. Sitten 190/55 on varmaan parempi vaihtoehto, koska sen saa tod.nk. helpommin myyty kytettyn eteenpin.
    Nuo 200/55 menee kuin kuumille kiville kytettyin. Sill saa ihan erilailla rispekti nakkarilla! ;)
    Mitn en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  4. #64
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jsen
    Lainaa (MRi @ Tammi. 18 2011,19:55) kirjoitti
    Useimmat varmaan huomannut nuo Scuuban aiemman linkityksen kautta lytyv paine- ja lmppritiedot mutta alla ne kuitenkin

    http://www.dunlopracing.com/Pressures.pdf
    http://www.dunlopracing.com/Warmers.pdf

    MP-messuillahan psee kyselemn Blacksevenin porukoilta tarkempaa faktaa. Mys hinnoista ja saatavuudesta joka viime vuonna kaiketi oli jo ihan ok.
    BlackSevenin osastolla haastattelin Haraa ja ampui ns. tykill alas nuo lmppriohjeet.

    Hnen ohjeensa oli, ett eteen +80C ja taakse +90C on aika minimi. Ei missn nimess se +70C joka tuossa ohjeessa on. Kuumapaineena lmppreiss eteen 2.4 ja taakse 1.45. Heti ajosta tarkastettaessa pitisi olla takana 1.45-1.55 bar niin takanakki on toiminta-alueellaan.

    Ja nm siis koskee nimenomaan KR-kumeja eik D211-seoksia.



    Moottoripyrt ovat kuin tyttystvi. Moottoripyriin vain panostetaan enemmn aikaa ja rahaa..
    KAIKKI RATAPIVI KOSKEVAT KYSYMYKSET OSOITTEESEEN: ratavastaavat@moottoripyora.org
  5. #65
    Lainaa kirjoitti
    BlackSevenin osastolla haastattelin Haraa ja ampui ns. tykill alas nuo lmppriohjeet.

    Hnen ohjeensa oli, ett eteen +80C ja taakse +90C on aika minimi. Ei missn nimess se +70C joka tuossa ohjeessa on. Kuumapaineena lmppreiss eteen 2.4 ja taakse 1.45. Heti ajosta tarkastettaessa pitisi olla takana 1.45-1.55 bar niin takanakki on toiminta-alueellaan.
    Niihn tuo teki. Tuli kyty itse osastolla tnn. Nuo jenkkien lmmitysohjeet on muutoinkin aika varovaiset kuin pelkn lmptilan suhteen.

    No tulipahan samalla alustavaa tietoa saatavuudesta ja hinnoista.
    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetn (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  6. #66
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jsen
    Lainaa (MRi @ Helmi. 05 2011,14:12) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    BlackSevenin osastolla haastattelin Haraa ja ampui ns. tykill alas nuo lmppriohjeet.

    Hnen ohjeensa oli, ett eteen +80C ja taakse +90C on aika minimi. Ei missn nimess se +70C joka tuossa ohjeessa on. Kuumapaineena lmppreiss eteen 2.4 ja taakse 1.45. Heti ajosta tarkastettaessa pitisi olla takana 1.45-1.55 bar niin takanakki on toiminta-alueellaan.
    Niihn tuo teki. Tuli kyty itse osastolla tnn. Nuo jenkkien lmmitysohjeet on muutoinkin aika varovaiset kuin pelkn lmptilan suhteen.

    No tulipahan samalla alustavaa tietoa saatavuudesta ja hinnoista.
    Joo, se ji sanomatta, ett nimenomaan kski pist lmpprit heti plle ja pit shkiss kun radalta tulee. Tulee turhia lmpsyklej kumille jos niiden antaa jhty settien vliss.
    Moottoripyrt ovat kuin tyttystvi. Moottoripyriin vain panostetaan enemmn aikaa ja rahaa..
    KAIKKI RATAPIVI KOSKEVAT KYSYMYKSET OSOITTEESEEN: ratavastaavat@moottoripyora.org
  7. #67
    Pivitellnps vhn Dunlop-noviisin ensi kokemuksia.

    Pyrn K7 tonninen, hlins TTX ja mntsarja vakiokeulassa eli aika perussetti kaluston puolesta, nit taitaa olla Suomessa pilvin pimein.

    Ratana Alastaro ja keli kesinen, lhes +20 ja pilvetnt, rata kdell kokeillen hyvinkin lmmin.

    Renkaina 6704 ja 7704, molemmat kytettyj, ajetut kierrokset ei tiedossa mutta kulutusmerkki hyvin jljell ja pinta siisti.

    IRC-Evo lmppreill termari 95:een ja reilu tunnin lmmitys, kunnes vannekin lmmin, paineita edess tllin 2,35 ja takana 1,35 Bilteman mittarilla.

    Pyr oli vaihtunut tysin vakioalustaisesta kusiaisesta alustapimpattuun kirell pikakaasulla varustettuun tonniseen, joten muuttujia oli riittvsti. Vlitykset oli liian pitkt mutta siedettvt, ketjut niin lyhyet ett tankki oli palmasin avauksissa leuassa aivan vkisin, Dominon htinen pikakaasu ensikertalaiselle pelottava kokemus ja jarrumerkit luonnollisesti tysin kateissa talven jlkeen. Pystyss onneksi pysyttiin yhdest highsiden alusta huolimatta...

    Jos rehellisi ollaan, ekan setin jlkeen olin valmis pakkaamaan kamat ja laittamaan ne myyntiin, mutta toisena pivn homma alkoi toimia - ksittmtnt, ett esim. tysin kateissa ollut kaasukontrolli jotenkin vain lytyi tokan pivn ensimmisest setist lhtien. Sleep over it voi olla toimiva juttu monessa suhteessa...

    Jos yritn mietti mit ji renkaista kteen, on kaikki kyll positiivista. Olihan ne Pirellien jlkeen veemiset vnt vanteelle, mutta kun tajusin lotrata riittvsti rasvan kanssa, alkoi homma toimia. Pirellit ei paljoa rasvaa ole vaatineet, siksi tuli kitsasteltua alussa.

    Ajossa etupss tuntui olevan ksittmtn pito (tai ehk se nin kevll vain tuntui silt, mutta kyll muutaman kerran keulaa rasitettiin ihan kunnolla), parissa setiss paineetkin oli hieman vuotavan venttiilin vuoksi pudonneet 2,15 tienoille ja pitoa vain riitti. Mutkaan pystyi jarruttamaan sisn aivan huoleti ilman mitn tilanteita. Ainakin Pirellin veroiset tss mieless, uskallan sanoa vaikka eri pyrll ajettukin.

    Ylltyin tonnisen kntyvyydest, en kytnnss huomannut mitn eroa kusiaiseen, joka siis Suzukin saman vuosikerran laitos. Voisiko johtua Dunloppien paremmasta kntyvyydest...?

    Vakaudesta vaikea sanoa mitn, kyllhn pyr varsinkin nopean oikean ja vasurin avauksissa vatkasi ja heilui, mutta kun on tottunut vakioalustaiseen kytkseen tuntui tonninen aluksi kivireelt ja vauhdin kasvaessa tysin luotettavalta heilumisesta huolimatta. Sanoisin, ett tysin ajettavat renkaat vakauden puolesta.

    Avauspitoa en uskaltanut lhellekn ulosmitata, pari piv piti pelonsekaisen kunnioituksen viel voimassa tonniseen, mutta pienintkn lipsumista ei ollut havaittavissa edes siin vaiheessa, kun renkailla takana todennkisesti lhes sata kierrosta. Vaikka toinen kylkyi repeili aika pahasti.

    Repeilyn syy ji askarruttamaan: paineet oli heti ajosta mitattuna 1,4 - 1,45 vlill eli pitisi olla kohdillaan, myskn renkaat eivt psseet jhtymn joten vauhtia siin mieless riittvsti. Karkea kevtasfaltti ehk, mutten usko. Vr seos Alastarolle, tuskin. Liian repivt avaukset huonon ajotekniikan vuoksi, mahdollista - toisaalta samoilla vauhdeilla vakioalustaisen kusiaisen Pirellit pysyivt erittin siistein. Alustan toimivuus, vaikea sanoa viel mutta jos ongelma jatkuu ja ajotekniikka saa parannettua otettava huomioon. Muita ehdotuksia?

    Joka tapauksessa summattuna tytyy sanoa, ett todella positiivinen kokemus nist kumeista, jos vaan ei kaadu saatavuuteen nill mennn tm kausi - en usko ett Pirelli tarjoaa mitn lis, vaikka tuskin toisaalta ovat huonommatkaan, tottumiskysymys.

    Aikaisemmat kokemukset siis pasiassa Pirellin Superbike Slickseist.
  8. #68
    Jos vauhti on sama kuin kusiaisella ja ekaa kertaa tonnisella liikkeell niin syy repeilyyn lytyy avauksista ja paineista. Tonnisella ne avaukset on vaan aika paljon raaempia renkaille kuin kusiaisella. Ja alkukevst tuntuu aina silt, ett mutkavauhdit kun on hieman alemmat niin avauksilla koittaa asiaa kompensoida....
    Beta 350 RR -11 enskahrveli

    R1 -08 ratahrveli *B1000 #78 (myyty 12.2.2012)

    GSXR 1000 K7 Black #162 (myyty 19.8.2009)

    R1 -06 + Akra Full + K&N + PCIII (R.I.P. 21.5.2007)

    K1200R -05 (myyty -06)

    CBR600F -90 (myyty -04)
  9. #69
    Todennkisesti juurikin nin.

    Aikoinaan oli kusiaisella vhn samaa ongelmaa, mutta vauhdin kasvaessa repeily katosi vaikka kyseess tsmlleen sama pyr samoissa sdiss samoilla renkailla. Alastarolla mm. taisi olla niin, ett 1.26:n puolella repeily vheni oleellisesti. Miten alas sitten tonnisella pit menn aika nytt, psek koskaan...

    Jnn muuten miten siihen repeilyyn lhdetn vauhdista riippumatta hakemaan aina syyt alustasta, paineista, kelist, kuun asennosta yms. kun yleens syy todennkisesti juuri tm mist puhutaan.
  10. #70
    Hei,

    Varsinaisesti ei ole Dunlopin ratarenkaista kyse, mutta kysymp muutenkin..

    Mitks paineet nuihin Dunlop Sportmax Sportsmart renkaisiin olisi hyv radalla laittaa? Itse aikaisemmin ajanut eri merkkisill renkailla.. ohjeet suosittelee todella kovia paineita 2,9 takana ja 2,5 edess..

    hankala uskoa nuita lukemia ainakin itsellni..

    EDIT: Nyt alkoi nkymn jrkevi kylmpaineita radalle, kun vhn viitsi googlettaa.. 2,1 eteen ja 1,5 taakse.



    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  11. #71
    Lainaa (mattipoeka @ Huhti. 29 2011,17:45) kirjoitti
    Hei,

    Varsinaisesti ei ole Dunlopin ratarenkaista kyse, mutta kysymp muutenkin..

    Mitks paineet nuihin Dunlop Sportmax Sportsmart renkaisiin olisi hyv radalla laittaa? Itse aikaisemmin ajanut eri merkkisill renkailla.. ohjeet suosittelee todella kovia paineita 2,9 takana ja 2,5 edess..

    hankala uskoa nuita lukemia ainakin itsellni..

    EDIT: Nyt alkoi nkymn jrkevi kylmpaineita radalle, kun vhn viitsi googlettaa.. 2,1 eteen ja 1,5 taakse.
    Siis jos normaalit katurenkaat kyseess, jossa katupaineet 2,9/2,5, niin pist sinne taaksekkin radalle 2,0...2,1.
  12. #72
    Kuinka liukkaat on ihan uudet Dunlopin sateiset alussa? Pitk ajaa todella todella varovasti. Paljonko auttaa pitoon, jos psee rikkomaan uuden pinnan ensin kuivalla radalla? Ei vaan vlttmtt ole mahdollisuutta pst kyttmn sateisia ollenkaan ennen kuin mrll radalla.
    xxx
  13. #73
    Nuissa sportsmarteissa takarengas on ns- ntec rengas tai ainakin siihen suuntaan.
    lmminpainetta jossain maahantuojan ohjeissa oli eteen 2.1 ja taakse 1.9.
    Itse ajelin kemorassa takana oli tasan 2bar lmpimn, ihan sievsti nky kuluvan n. 1.21 aikoja sill ajelin, eik se ainakaan viel mihinkn lipsunu.
    Eturenkaasta ei viel kokemusta.
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  14. #74
    Lainaa (Streethawk @ Touko. 24 2011,12:10) kirjoitti
    Kuinka liukkaat on ihan uudet Dunlopin sateiset alussa? Pitk ajaa todella todella varovasti. Paljonko auttaa pitoon, jos psee rikkomaan uuden pinnan ensin kuivalla radalla? Ei vaan vlttmtt ole mahdollisuutta pst kyttmn sateisia ollenkaan ennen kuin mrll radalla.
    Pyyhkise hiekkapaperilla kumin pinta mataksi. Aivan uudella renkaalla ei kannata lhte radalle, jos vett on paljon. Voi nimittin kyd niin, ettei rengas edes "aukea". Se on silloin oikeasti liukas. Hyv puolihan tss on se, ett olet nurin ennen kuin ehdit edes saada vauhtia, ni ei ky pahasti . Laita paineet mys veden mrn mukaan, n. 1,9-2,3 takana ja kymmenys enemmn eteen. Tuosta voi ainakin lhte.
    YZF-R1 -07

    "Aikainen kala koukun nappaa..."
    sb a #??
    www.vararikkoracing.fi
  15. #75
    Lainaa (Jycce12R @ Touko. 24 2011,13:25) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Touko. 24 2011,12:10) kirjoitti
    Kuinka liukkaat on ihan uudet Dunlopin sateiset alussa? Pitk ajaa todella todella varovasti. Paljonko auttaa pitoon, jos psee rikkomaan uuden pinnan ensin kuivalla radalla? Ei vaan vlttmtt ole mahdollisuutta pst kyttmn sateisia ollenkaan ennen kuin mrll radalla.
    Pyyhkise hiekkapaperilla kumin pinta mataksi. Aivan uudella renkaalla ei kannata lhte radalle, jos vett on paljon. Voi nimittin kyd niin, ettei rengas edes "aukea". Se on silloin oikeasti liukas. Hyv puolihan tss on se, ett olet nurin ennen kuin ehdit edes saada vauhtia, ni ei ky pahasti . Laita paineet mys veden mrn mukaan, n. 1,9-2,3 takana ja kymmenys enemmn eteen. Tuosta voi ainakin lhte.
    Kiitos. Pakataan hiekkapaperi mukaan. Kummin pin tuo paine menee. Eli vhemmn painetta, kun vett enemmn vai toisinpin?
    xxx
  16. #76
    Itsell gixxeriss D211GP etunen kovettunut pinnasta. Paisto 2008. Pintaa jljell viel noin kaksi kolmasosaa. Pyr on ollut talvisilytyksess lmpimss hallissa, joten pakkasdamagea ei pitisi olla. Saakohan tuota viel ajettua "auki" radalla vai onko mennytt kalua?



    Suzuki DL 1000 V-Strom & Husqvarna TE 250
  17. #77
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jsen
    Lainaa (Birke @ Touko. 27 2011,09:49) kirjoitti
    Itsell gixxeriss D211GP etunen kovettunut pinnasta. Paisto 2008. Pintaa jljell viel noin kaksi kolmasosaa. Pyr on ollut talvisilytyksess lmpimss hallissa, joten pakkasdamagea ei pitisi olla. Saakohan tuota viel ajettua "auki" radalla vai onko mennytt kalua?
    Jos se ois takarengas, niin itse kokeilisin laittaa lmppreihin sen ja paistaa lmpimksi. Jos pinta on pehme eik kynnell painettaessa j jlke renkaaseen, niin kvisin radalla kokeilemassa kuinka liukas se on. Etusen kanssa en vastaavaan leikkiin vlttmtt lhtisi, sill jarrussa kun etunen lhtee alta, niin se uusi eturengas tuntuu aika pienelt investoinnilta vs. katteet + muut kaatoslt.

    Itsekin tosin ajan 09 paistetuilla etusilla.
    Moottoripyrt ovat kuin tyttystvi. Moottoripyriin vain panostetaan enemmn aikaa ja rahaa..
    KAIKKI RATAPIVI KOSKEVAT KYSYMYKSET OSOITTEESEEN: ratavastaavat@moottoripyora.org
  18. #78
    Lainaa (Juutana @ Touko. 29 2011,20:14) kirjoitti
    Lainaa (Birke @ Touko. 27 2011,09:49) kirjoitti
    Itsell gixxeriss D211GP etunen kovettunut pinnasta. Paisto 2008. Pintaa jljell viel noin kaksi kolmasosaa. Pyr on ollut talvisilytyksess lmpimss hallissa, joten pakkasdamagea ei pitisi olla. Saakohan tuota viel ajettua "auki" radalla vai onko mennytt kalua?
    Jos se ois takarengas, niin itse kokeilisin laittaa lmppreihin sen ja paistaa lmpimksi. Jos pinta on pehme eik kynnell painettaessa j jlke renkaaseen, niin kvisin radalla kokeilemassa kuinka liukas se on. Etusen kanssa en vastaavaan leikkiin vlttmtt lhtisi, sill jarrussa kun etunen lhtee alta, niin se uusi eturengas tuntuu aika pienelt investoinnilta vs. katteet + muut kaatoslt.

    Itsekin tosin ajan 09 paistetuilla etusilla.
    Keskell pinta on suht pehme, mutta reunoilta niilt osin mik ei koske asfalttiin katuajossa, pinta on kovempaa. Pit kokeilla varovasti viikon pst Kemorassa jos tuo vaikka pehmenisi. Uutta kytetty alle jos tuntuu liukkaalta. Varmaankin lytyy taas
    Suzuki DL 1000 V-Strom & Husqvarna TE 250
  19. #79
    Lainaa (Streethawk @ Touko. 24 2011,22:45) kirjoitti
    Lainaa (Jycce12R @ Touko. 24 2011,13:25) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Touko. 24 2011,12:10) kirjoitti
    Kuinka liukkaat on ihan uudet Dunlopin sateiset alussa? Pitk ajaa todella todella varovasti. Paljonko auttaa pitoon, jos psee rikkomaan uuden pinnan ensin kuivalla radalla? Ei vaan vlttmtt ole mahdollisuutta pst kyttmn sateisia ollenkaan ennen kuin mrll radalla.
    Pyyhkise hiekkapaperilla kumin pinta mataksi. Aivan uudella renkaalla ei kannata lhte radalle, jos vett on paljon. Voi nimittin kyd niin, ettei rengas edes "aukea". Se on silloin oikeasti liukas. Hyv puolihan tss on se, ett olet nurin ennen kuin ehdit edes saada vauhtia, ni ei ky pahasti . Laita paineet mys veden mrn mukaan, n. 1,9-2,3 takana ja kymmenys enemmn eteen. Tuosta voi ainakin lhte.
    Kiitos. Pakataan hiekkapaperi mukaan. Kummin pin tuo paine menee. Eli vhemmn painetta, kun vett enemmn vai toisinpin?
    Tm nyt tulee tietenkin liian myhn Botniaringi ajatellen, mutta jatkoa varten sitten. Eli jos kuivaa -> vhemmn painetta, koska rengas lmpe kuivemmalla enemmn ja paine nousee. Ja jotta paine ei nousisi liikaa, laitetaan kylmpaineet matalammaksi. Kun radalla on paljon vett, rengas ei lmpene ja painetta on oltava valmiiksi enemmn. Pahempi moka on laittaa liikaa painetta kuin liian vhn.
    Varmat varikkohuhut kertovat ett renkaan voi mys pyyhki brakecleenerill eik tarvitse ajaa sit auki tai hioa hiekkapaperilla. Itse kvin warm-upissa ajamassa kaksi kierrosta renkaat auki ja hioin viel varmuuden vlttmiseksi reunatkin hiekkapaperilla .
    YZF-R1 -07

    "Aikainen kala koukun nappaa..."
    sb a #??
    www.vararikkoracing.fi
  20. #80
    Naapuripilttuussa lauloi rllkk vihren mopon kumeihin..
  21. #81
    Lainaa (Jycce12R @ Touko. 30 2011,18:31) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Touko. 24 2011,22:45) kirjoitti
    Lainaa (Jycce12R @ Touko. 24 2011,13:25) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Touko. 24 2011,12:10) kirjoitti
    Kuinka liukkaat on ihan uudet Dunlopin sateiset alussa? Pitk ajaa todella todella varovasti. Paljonko auttaa pitoon, jos psee rikkomaan uuden pinnan ensin kuivalla radalla? Ei vaan vlttmtt ole mahdollisuutta pst kyttmn sateisia ollenkaan ennen kuin mrll radalla.
    Pyyhkise hiekkapaperilla kumin pinta mataksi. Aivan uudella renkaalla ei kannata lhte radalle, jos vett on paljon. Voi nimittin kyd niin, ettei rengas edes "aukea". Se on silloin oikeasti liukas. Hyv puolihan tss on se, ett olet nurin ennen kuin ehdit edes saada vauhtia, ni ei ky pahasti . Laita paineet mys veden mrn mukaan, n. 1,9-2,3 takana ja kymmenys enemmn eteen. Tuosta voi ainakin lhte.
    Kiitos. Pakataan hiekkapaperi mukaan. Kummin pin tuo paine menee. Eli vhemmn painetta, kun vett enemmn vai toisinpin?
    Tm nyt tulee tietenkin liian myhn Botniaringi ajatellen, mutta jatkoa varten sitten. Eli jos kuivaa -> vhemmn painetta, koska rengas lmpe kuivemmalla enemmn ja paine nousee. Ja jotta paine ei nousisi liikaa, laitetaan kylmpaineet matalammaksi. Kun radalla on paljon vett, rengas ei lmpene ja painetta on oltava valmiiksi enemmn. Pahempi moka on laittaa liikaa painetta kuin liian vhn.
    Varmat varikkohuhut kertovat ett renkaan voi mys pyyhki brakecleenerill eik tarvitse ajaa sit auki tai hioa hiekkapaperilla. Itse kvin warm-upissa ajamassa kaksi kierrosta renkaat auki ja hioin viel varmuuden vlttmiseksi reunatkin hiekkapaperilla .
    Kiitokset nist. Hyvin piti hiomapaperilla hiottu kumi.
    xxx
  22. #82
    Kemorassa keskiryhmn vauhteja, rengas GP Racer medium. Mit kokeneemmat on mielt kulumisesta? Kliks
    Kylmpaine 1.8 bar, en uskaltanut tiputtaa alemmaksi koska ajattelin ett rengas ei viel minun vauhdeilla lmpene tarpeeksi. Lmppreit ei ollut kytss.
    Suzuki DL 1000 V-Strom & Husqvarna TE 250
  23. #83
    Lainaa (Birke @ Kes. 06 2011,18:37) kirjoitti
    Kemorassa keskiryhmn vauhteja, rengas GP Racer medium. Mit kokeneemmat on mielt kulumisesta? Kliks
    Kylmpaine 1.8 bar, en uskaltanut tiputtaa alemmaksi koska ajattelin ett rengas ei viel minun vauhdeilla lmpene tarpeeksi. Lmppreit ei ollut kytss.
    Tuppaa nuo Dunlopit repemn rata-ajossa aika maltillisessakin vauhdissa jos ei ole lmppreit kytss. Esim. Racetec toimii paremmin ilman lmppri kuin tuo Dunloppi.
  24. #84
    ^^Eik tolla pitisi olla 1.6 lmminpaine?
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750
  25. #85
    Lainaa (-JuhaK- @ Kes. 06 2011,19:44) kirjoitti
    ^^Eik tolla pitisi olla 1.6 lmminpaine?
    Jep, 1.6 on lmminpaine. Ilman lmppreit saisi n.5 kiekkaa lmmitt renkaita ennenkuin antaa happea.
    Mutta kuten Nitrous sano, niin nuo Dunlopit kaipaa lmppreit.
  26. #86
    Lainaa (jeppe56 @ Kes. 06 2011,19:54) kirjoitti
    Lainaa (-JuhaK- @ Kes. 06 2011,19:44) kirjoitti
    ^^Eik tolla pitisi olla 1.6 lmminpaine?
    Jep, 1.6 on lmminpaine. Ilman lmppreit saisi n.5 kiekkaa lmmitt renkaita ennenkuin antaa happea.
    Mutta kuten Nitrous sano, niin nuo Dunlopit kaipaa lmppreit.
    Pitp kokeilla. Tm oli kyll tiedossa, mutta en uskaltanut lhte pudottamaan niin alas. Muutenkin on ruvettava kyttmn enemmn niit lmminpaineita. Ja ei ne lmppritkn tietenkn pahitteeksi olisi. Haluaako joku luopua omistaan jos vaikka ostamassa uusia? *
    Suzuki DL 1000 V-Strom & Husqvarna TE 250
  27. #87
    Lainaa (Birke @ Kes. 06 2011,18:37) kirjoitti
    Kemorassa keskiryhmn vauhteja, rengas GP Racer medium. Mit kokeneemmat on mielt kulumisesta? Kliks
    Kylmpaine 1.8 bar, en uskaltanut tiputtaa alemmaksi koska ajattelin ett rengas ei viel minun vauhdeilla lmpene tarpeeksi. Lmppreit ei ollut kytss.
    Mulla oli sama rengas, lmpprit kytss, lmminpaine 1.6 ja ajelin nopeassa. Tytyy sanoa, ett aika huonon nkiseksi meni nopeesti. En sitten tied onko tuo suositeltu paine vr vai onko tuo rengas vaan sopimaton Kemoraan noissa olosuhteissa ja tll med seoksella Mutta enp taida Raceria enemp ostaa ellen sitten endurancea johonkin ajolinja-ajoharjoitteluun.
    xxx
  28. #88
    Lainaa (Birke @ Kes. 06 2011,20:35) kirjoitti
    Haluaako joku luopua omistaan jos vaikka ostamassa uusia? *
    Kysele vaikka YSI-Racingin Tonilta lmppreit. Sielt ostin itse IRC:n peruslmpprit, eik hinta ollut paha.
  29. #89

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinlampi
    Mulla on lmppripaine (80C) Kemorassa 1,55. Muualla 1,4-1,5. Kemorassa olen ajanut sek softilla & endurancella. Endurance kest kierroksia ihan tolkuttomasti, mutta repe jos paine alle tuon 1,55. Ja nuo siis kun kierrosajat 1,14 alkuisia. Ulostuloissa luistaa hienosti!
    Mitn en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  30.  
  31. #90

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinlampi
    Lainaa (Birke @ Kes. 06 2011,18:37) kirjoitti
    Kemorassa keskiryhmn vauhteja, rengas GP Racer medium. Mit kokeneemmat on mielt kulumisesta? Kliks
    Kylmpaine 1.8 bar, en uskaltanut tiputtaa alemmaksi koska ajattelin ett rengas ei viel minun vauhdeilla lmpene tarpeeksi. Lmppreit ei ollut kytss.
    Vhisell kokemuksella sanoisin ett totaalisen vrien paineiden lisksi voipi johtua mys siit ett menet myhn ja rajusti kaasulle. Ja mys lys takajousi voipi aiheuttaa moista. Millaiset painumat sulla on?
    Mitn en tunnusta!
    1000RR YCC #141
Sivu: 3 / 14:sta EnsimminenEnsimminen 1234513 ... ViimeinenViimeinen