Sivu: 2 / 14:sta EnsimminenEnsimminen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:st 60:een 401:sta
  1. #31

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinlampi
    Lainaa (Nitrous @ Tammi. 12 2011,21:37) kirjoitti
    Lainaa (Bobo @ Tammi. 12 2011,16:37) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Tammi. 10 2011,20:22) kirjoitti
    Lainaa (jakez @ Tammi. 10 2011,19:21) kirjoitti
    Mist olette Dunloppinne ostaneet? Halvalla niit ei kai saa mistn.

    jake
    Jos aavistuksen pystyy tinkimn renkaan ominaisuuksista, tulee tuo Dunlopin GP-Racer ksittkseniu huomattavasti halvemmaksi. Rodamotolla nyttisi olevan tarjous Dunlop D211GP Racer medium-seoksella 275/setti.
    Huomasin mys tuon tarjouksen ja alkoi kiinnostaa. *Miss ominaisuuksissa joutuu tinkimn? Millainen tuo rengas on verrattuna supercorsaan, medium seoksena molemmat?
    Valitettavasti oma osaaminen pyrn pll ja kokemus tuosta(kin) renkaasta on hyvin rajallista, mutta uskaltaisin vitt, ett kyll tuolla GP-Racerilla ainakin jokkiksen krkipn vauhteja osaava kuski ajelee siin miss muillakin renkailla. Soft-seos takasena ainakin itsellni lhti repeytymn aika helposti (ei lmppreit) vaikka oli n. 20 astetta lmmint. Vauhti Alastarossa 1:33 kieppeill. Meinasin tilata pari setti Medium seoksella tuolta Rodamotosta. Jos ei toimi niin myydn ne sitten eteenpin.
    Ajoin viime kesn noilla GP Racer:ll (kuviollisella). Eturenkaana soft ja takana soft tai endurance. Repemisongelmia ei ollut kummallakaan renkaalla. Lmptilat vaihtelivat +4 ja +27 asteen vlill. Alunperin oli tarkoitus hankkia niit "oikeita" kisagummeja, mutta saatavuuden takia pdyin noihin Racereihin. Tietjt sanoivat ett noin sekunnin ero noilla on kierrosajassa, jos kuski osaa kaiken pidon ja ominaisuudet hydynt. Minun vauhtiani ei renkaat rajoittaneet missn vaiheessa.

    Sen verran viel, ett tuo Endurance seos kest ihan tolkuttomasti jopa Kemorassa. Endurance luistaa avauksissa helpommin. Eturenkaita mulla meni kauden aikana 3 kpl ja vhemmllkin olisi selvinnyt, mutta kun ei kehdannut samalla ajaa koko kautta. Vauhdit Kemorassa ja Botnialla 1.15 alkuisia, Alastarossa 1.28 ja Motoparkissa 1.34 alkuisia. Paineista nuo ovat tarkkoja mutta omien kokemusten mukaan ainakin Pirelliin verrattuna kulutuskestvyys on ihan toista luokkaa.

    Budjettimieless itse laskin nuo Racerit kaikkein jrkevimmiksi juuri tuon kulutuskestvyyden takia ja kuviorenkailla ajoin siksi ett myyn renkaat kytettyn eteenpin. Noilla keinoin rengasbudjetti pysyy kohtuullisena ja aina saa ajaa uusilla renkailla.
    Mitn en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  2. #32
    ^Kiitoksia tiedosta. Luulisin, ett minullakin tuo repemisongelma johtui lmppreiden puutteesta.
  3. #33
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jsen
    Itsellni kierrosajat suurinpiirtein samassa haarukassa -Hanski-:n kanssa ja takarenkaana KR108 6680 ja tuntui omaa vrinkytni kestvn islt pojalle. Kytettyn saadulla takanakilla ajoin n. 6 ratapiv joka vastannee noin 400 kierrosta. Kumin pystyi kyttmn aivan loppuun asti niin ettei kulutusmerkkej en nkynyt. Toki viimeisill ratapivill jonkinasteisia luistoja alkoi avauksissa tulemaan, mutta siltikin suurin nopeutta rajoittava tekij oli tasan tarkkaan kuskin ajotaidot.

    Mitn repemisongelmia en havainnut vaikka lmptilat vaihtelivat +10-+25C vlill. Lmpprein IRC:n evot joihin asetettu 80C tavoitelmptilaksi ja lmpprit kiinni renkaassa vhintn tunnin ennen radalle lht. Tuolla lmmitysajalla +15C ulkolmptilassa vanteetkin saavuttivat n. 40C lmmn, joten koko rungon voi olettaa olevan lmmin. Paineet tarkastin lmppreiss ja asetuksena oli 1,3-1,35 bar.
    Moottoripyrt ovat kuin tyttystvi. Moottoripyriin vain panostetaan enemmn aikaa ja rahaa..
    KAIKKI RATAPIVI KOSKEVAT KYSYMYKSET OSOITTEESEEN: ratavastaavat@moottoripyora.org
  4. #34
    Lainaa (-Hanski- @ Tammi. 12 2011,20:13) kirjoitti
    Ehtoot

    Ensin tuo lmpprien sopivuus. Olin myymss jo pois xl-kokoisia IRC-lmmpreit, kunnes myyjn edustaja mainitsi niiden olevan oikeat mys 190/55 renkaalle kusiaisessa.
    Kiitos -Hanski- tiedosta, joka tosin vaan lis tuskaa. Jos kuitenkin tulee ajeltua vlill muun merkkisill kumeilla, jotka sitten olisivat kokoa 180/55 on niille ilmeisesti IRC Evo XL liian iso.

    No viel ei ole hankittu uusia lmppreit eik renkaitakaan.

    Pitk Dunlopit tilata aina ennakkoon jo talvella? Saatavuus on vlill ollut kai heikkoa.

    Tmn ketjun perusteella Dunlop on vahva ehdokas omiin ratakurvailuihin ensi kesksi.

    jake
    ex. YZF-R6R -06 kilpuri
    ex. GSX-R600 -05
    ex. ZX-9R -96
    ex. GSX600F -00
    ex. RD125LC -83
  5. #35
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jsen
    Lainaa (jakez @ Tammi. 14 2011,16:53) kirjoitti
    Lainaa (-Hanski- @ Tammi. 12 2011,20:13) kirjoitti
    Ehtoot

    Ensin tuo lmpprien sopivuus. Olin myymss jo pois xl-kokoisia IRC-lmmpreit, kunnes myyjn edustaja mainitsi niiden olevan oikeat mys 190/55 renkaalle kusiaisessa.
    Kiitos -Hanski- tiedosta, joka tosin vaan lis tuskaa. Jos kuitenkin tulee ajeltua vlill muun merkkisill kumeilla, jotka sitten olisivat kokoa 180/55 on niille ilmeisesti IRC Evo XL liian iso.

    No viel ei ole hankittu uusia lmppreit eik renkaitakaan.

    Pitk Dunlopit tilata aina ennakkoon jo talvella? Saatavuus on vlill ollut kai heikkoa.

    Tmn ketjun perusteella Dunlop on vahva ehdokas omiin ratakurvailuihin ensi kesksi.

    jake
    Ymmrrykseni mukaan noita XL:i voi kytt mys 180-renkaalla kunhan on tarkkana miten ne siihen renkaan plle asettaa. Lmpprit eivt saa menn yhtn tarroja enemp pllekkin, sill se polttaa lmpprit eik takuu korvaa vr kytt. L:t 190 kumin pll puolestaan jvt vajaiksi jolloin kumiin j kylm raita.

    Prot JAM:lta tai MP-hotellilta varmaankin osaisivat sanoa thn mielipiteens.

    Itse alan himoita toisia lmppreit, jotta saisi varakumitkin teltassa lmpimiksi... Nin se nlk kasvaa sydess.
    Moottoripyrt ovat kuin tyttystvi. Moottoripyriin vain panostetaan enemmn aikaa ja rahaa..
    KAIKKI RATAPIVI KOSKEVAT KYSYMYKSET OSOITTEESEEN: ratavastaavat@moottoripyora.org
  6. #36
    Lainaa (Juutana @ Tammi. 14 2011,18:22) kirjoitti
    Lainaa (jakez @ Tammi. 14 2011,16:53) kirjoitti
    Lainaa (-Hanski- @ Tammi. 12 2011,20:13) kirjoitti
    Ehtoot

    Ensin tuo lmpprien sopivuus. Olin myymss jo pois xl-kokoisia IRC-lmmpreit, kunnes myyjn edustaja mainitsi niiden olevan oikeat mys 190/55 renkaalle kusiaisessa.
    Kiitos -Hanski- tiedosta, joka tosin vaan lis tuskaa. Jos kuitenkin tulee ajeltua vlill muun merkkisill kumeilla, jotka sitten olisivat kokoa 180/55 on niille ilmeisesti IRC Evo XL liian iso.

    No viel ei ole hankittu uusia lmppreit eik renkaitakaan.

    Pitk Dunlopit tilata aina ennakkoon jo talvella? Saatavuus on vlill ollut kai heikkoa.

    Tmn ketjun perusteella Dunlop on vahva ehdokas omiin ratakurvailuihin ensi kesksi.

    jake
    Ymmrrykseni mukaan noita XL:i voi kytt mys 180-renkaalla kunhan on tarkkana miten ne siihen renkaan plle asettaa. Lmpprit eivt saa menn yhtn tarroja enemp pllekkin, sill se polttaa lmpprit eik takuu korvaa vr kytt. L:t 190 kumin pll puolestaan jvt vajaiksi jolloin kumiin j kylm raita.

    Prot JAM:lta tai MP-hotellilta varmaankin osaisivat sanoa thn mielipiteens.

    Itse alan himoita toisia lmppreit, jotta saisi varakumitkin teltassa lmpimiksi... Nin se nlk kasvaa sydess.
    IRC toimii L -kokosena hienosti sek 180/55 -kokosen Pirellin, ett 190/55 -kokosen Dunlopin pll. Ei j kylm kohtaa.
  7. #37
    Onko jollain kokemusta siit, ett kuinka paljon on eroa sill onko alla D211 GP Racer vai D211 GP ja onko slicksi vai kuviollinen?
    Kauhea painiminen itseni kanssa, ett kuviollinen vai slicksi. Kuviollinen helpottaisi elm, mutta jos slickill saisi paremmat kierrosajat turvallisemmin/helpommin, niin ehdottomasti plussaa.

    Ent onko kuviollinen D211 GP mys kadullakin ajettava vai ihan pelkk ratarengas? Ei siin mrkpito (katuajoa ajatellen) tarvitse kummoinen olla, mutta kunhan nyt ei ihan saippuaa olisi. Ilmeisesti nuo kuviolliset renkaat on katuajossa normaali rengaspaineilla ihan kulutus kestvi. Seos kuviollisissa olisi tod.nk. edess soft tai med ja takana med.
    xxx
  8. #38
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 16 2011,17:57) kirjoitti
    Ent onko kuviollinen D211 GP mys kadullakin ajettava vai ihan pelkk ratarengas? Ei siin mrkpito (katuajoa ajatellen) tarvitse kummoinen olla, mutta kunhan nyt ei ihan saippuaa olisi.
    Ainakin tuo Racer tuntuu kestvn katuajoa ihan mukavasti. Pirun liukashan se on sateella ja kuivallakin muutaman (3-4) ensimmisen kilometrin ennen kuin vhn lmpenee.
  9. #39

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinlampi
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 16 2011,17:57) kirjoitti
    Onko jollain kokemusta siit, ett kuinka paljon on eroa sill onko alla D211 GP Racer vai D211 GP ja onko slicksi vai kuviollinen?
    Kauhea painiminen itseni kanssa, ett kuviollinen vai slicksi. Kuviollinen helpottaisi elm, mutta jos slickill saisi paremmat kierrosajat turvallisemmin/helpommin, niin ehdottomasti plussaa.

    Ent onko kuviollinen D211 GP mys kadullakin ajettava vai ihan pelkk ratarengas? Ei siin mrkpito (katuajoa ajatellen) tarvitse kummoinen olla, mutta kunhan nyt ei ihan saippuaa olisi. Ilmeisesti nuo kuviolliset renkaat on katuajossa normaali rengaspaineilla ihan kulutus kestvi. Seos kuviollisissa olisi tod.nk. edess soft tai med ja takana med.
    Ei liene harrastelijatasolla mitn vaikutusta kierrosaikaan onko kuviollinen vai slicksi.

    Eturenkaaksi kannattaa otta se soft kun ei sitkn saa ajamalla loppuun sitten milln.
    Mitn en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  10. #40
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 16 2011,17:57) kirjoitti
    Onko jollain kokemusta siit, ett kuinka paljon on eroa sill onko alla D211 GP Racer vai D211 GP
    Tt tuolla ylempn minkin kyselin jo, osaisiko joku valaista? On sen verran hyv tarjous tuolla rodamotolla tuo 275 e/setti medim seoksella tst racerista, ett kiinnostais jos kannattaa...
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  11. #41
    Useimmat varmaan huomannut nuo Scuuban aiemman linkityksen kautta lytyv paine- ja lmppritiedot mutta alla ne kuitenkin

    http://www.dunlopracing.com/Pressures.pdf
    http://www.dunlopracing.com/Warmers.pdf

    MP-messuillahan psee kyselemn Blacksevenin porukoilta tarkempaa faktaa. Mys hinnoista ja saatavuudesta joka viime vuonna kaiketi oli jo ihan ok.

    Edit: Alempana keskustelua ko. ohjeiden oikeellisuudesta.



    XX -06 (2012 - 2014)
    Yamaha R1 -08 kilvetn (2010 - 2012)
    GSX-R 1000 k8 (2010)
    XX -08 (2008-2010)
    XX -05 (2005-2008)
    CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
  12. #42
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jsen
    Lainaa (Bobo @ Tammi. 17 2011,08:37) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 16 2011,17:57) kirjoitti
    Onko jollain kokemusta siit, ett kuinka paljon on eroa sill onko alla D211 GP Racer vai D211 GP
    Tt tuolla ylempn minkin kyselin jo, osaisiko joku valaista? On sen verran hyv tarjous tuolla rodamotolla tuo 275 e/setti medim seoksella tst racerista, ett kiinnostais jos kannattaa...
    Jos kuviokumia haluaa, niin kannattaisi ehk kokeilla D209 rengasta, sill sit nyttisi saavan rodamotolta nyt alle 170e/setti ja 72,80e/takakumi...

    Rodamoto
    Moottoripyrt ovat kuin tyttystvi. Moottoripyriin vain panostetaan enemmn aikaa ja rahaa..
    KAIKKI RATAPIVI KOSKEVAT KYSYMYKSET OSOITTEESEEN: ratavastaavat@moottoripyora.org
  13. #43
    Lainaa (Juutana @ Tammi. 18 2011,20:23) kirjoitti
    Lainaa (Bobo @ Tammi. 17 2011,08:37) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 16 2011,17:57) kirjoitti
    Onko jollain kokemusta siit, ett kuinka paljon on eroa sill onko alla D211 GP Racer vai D211 GP
    Tt tuolla ylempn minkin kyselin jo, osaisiko joku valaista? On sen verran hyv tarjous tuolla rodamotolla tuo 275 e/setti medim seoksella tst racerista, ett kiinnostais jos kannattaa...
    Jos kuviokumia haluaa, niin kannattaisi ehk kokeilla D209 rengasta, sill sit nyttisi saavan rodamotolta nyt alle 170e/setti ja 72,80e/takakumi...

    Rodamoto
    Jos olen oiken ymmrtnyt googlen avustuksella, niin 209 vs. 211 renkaan profiili olisi selvsti muuttunut ja olisi tullut 10 astetta lis kallistuskulmaa. Mutta se, ett malleissa tm sitten on nin onkin sitten toinen juttu, kun itse aika pihalla nist Dunlopeista. Ymmrtkseni ainakin GP-A (joku jenkkimalli?), mutta mites GP ja GP racer..?
    xxx
  14. #44
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 16 2011,18:50) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 16 2011,17:57) kirjoitti
    Onko jollain kokemusta siit, ett kuinka paljon on eroa sill onko alla D211 GP Racer vai D211 GP ja onko slicksi vai kuviollinen?
    Kauhea painiminen itseni kanssa, ett kuviollinen vai slicksi. Kuviollinen helpottaisi elm, mutta jos slickill saisi paremmat kierrosajat turvallisemmin/helpommin, niin ehdottomasti plussaa.

    Ent onko kuviollinen D211 GP mys kadullakin ajettava vai ihan pelkk ratarengas? Ei siin mrkpito (katuajoa ajatellen) tarvitse kummoinen olla, mutta kunhan nyt ei ihan saippuaa olisi. Ilmeisesti nuo kuviolliset renkaat on katuajossa normaali rengaspaineilla ihan kulutus kestvi. Seos kuviollisissa olisi tod.nk. edess soft tai med ja takana med.
    Ei liene harrastelijatasolla mitn vaikutusta kierrosaikaan onko kuviollinen vai slicksi.

    Eturenkaaksi kannattaa otta se soft kun ei sitkn saa ajamalla loppuun sitten milln.
    Onko slicksi kuitekin ns. "turvallisempi" rengas mys amatrille? Vaikka se kierrosaika ei juurikaan muuttuisi, niin antaako slicksi enemmn anteeksi virheit. Esim. avaa vhn liian kantillaan vhn liikaa.
    xxx
  15. #45
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 18 2011,21:44) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 16 2011,18:50) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 16 2011,17:57) kirjoitti
    Onko jollain kokemusta siit, ett kuinka paljon on eroa sill onko alla D211 GP Racer vai D211 GP ja onko slicksi vai kuviollinen?
    Kauhea painiminen itseni kanssa, ett kuviollinen vai slicksi. Kuviollinen helpottaisi elm, mutta jos slickill saisi paremmat kierrosajat turvallisemmin/helpommin, niin ehdottomasti plussaa.

    Ent onko kuviollinen D211 GP mys kadullakin ajettava vai ihan pelkk ratarengas? Ei siin mrkpito (katuajoa ajatellen) tarvitse kummoinen olla, mutta kunhan nyt ei ihan saippuaa olisi. Ilmeisesti nuo kuviolliset renkaat on katuajossa normaali rengaspaineilla ihan kulutus kestvi. Seos kuviollisissa olisi tod.nk. edess soft tai med ja takana med.
    Ei liene harrastelijatasolla mitn vaikutusta kierrosaikaan onko kuviollinen vai slicksi.

    Eturenkaaksi kannattaa otta se soft kun ei sitkn saa ajamalla loppuun sitten milln.
    Onko slicksi kuitekin ns. "turvallisempi" rengas mys amatrille? Vaikka se kierrosaika ei juurikaan muuttuisi, niin antaako slicksi enemmn anteeksi virheit. Esim. avaa vhn liian kantillaan vhn liikaa.
    Noissa kuviollisissa ja slikcseiss seoskumeissa ei oikeestaan ole ajossa eroa. Siis, jos malli on muuten sama. Hiljasemmilla vauhdeilla taas saattaa olla, ett kuviollisen kumin pinta el hieman enemmn ja sit kautta lmpee paremmin. Mutta kytnnss aika lailla sama kumpi on alla.
  16. #46
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 18 2011,21:44) kirjoitti
    Onko slicksi kuitekin ns. "turvallisempi" rengas mys amatrille? Vaikka se kierrosaika ei juurikaan muuttuisi, niin antaako slicksi enemmn anteeksi virheit. Esim. avaa vhn liian kantillaan vhn liikaa.
    Jos kattelet lhemmin niit seos-renkaita, niin huomaat ett sit kuvioo on ihan vain nn vuoksi/sen takia ett siihen saataisiin katuleima. Esim kantissa ei oo kuvioo ollenkaan.
  17. #47

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinlampi
    Lainaa (Skylark @ Tammi. 19 2011,00:01) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 18 2011,21:44) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 16 2011,18:50) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 16 2011,17:57) kirjoitti
    Onko jollain kokemusta siit, ett kuinka paljon on eroa sill onko alla D211 GP Racer vai D211 GP ja onko slicksi vai kuviollinen?
    Kauhea painiminen itseni kanssa, ett kuviollinen vai slicksi. Kuviollinen helpottaisi elm, mutta jos slickill saisi paremmat kierrosajat turvallisemmin/helpommin, niin ehdottomasti plussaa.

    Ent onko kuviollinen D211 GP mys kadullakin ajettava vai ihan pelkk ratarengas? Ei siin mrkpito (katuajoa ajatellen) tarvitse kummoinen olla, mutta kunhan nyt ei ihan saippuaa olisi. Ilmeisesti nuo kuviolliset renkaat on katuajossa normaali rengaspaineilla ihan kulutus kestvi. Seos kuviollisissa olisi tod.nk. edess soft tai med ja takana med.
    Ei liene harrastelijatasolla mitn vaikutusta kierrosaikaan onko kuviollinen vai slicksi.

    Eturenkaaksi kannattaa otta se soft kun ei sitkn saa ajamalla loppuun sitten milln.
    Onko slicksi kuitekin ns. "turvallisempi" rengas mys amatrille? Vaikka se kierrosaika ei juurikaan muuttuisi, niin antaako slicksi enemmn anteeksi virheit. Esim. avaa vhn liian kantillaan vhn liikaa.
    Noissa kuviollisissa ja slikcseiss seoskumeissa ei oikeestaan ole ajossa eroa. Siis, jos malli on muuten sama. Hiljasemmilla vauhdeilla taas saattaa olla, ett kuviollisen kumin pinta el hieman enemmn ja sit kautta lmpee paremmin. Mutta kytnnss aika lailla sama kumpi on alla.
    Noin minkin olen asian ymmrtnyt. Toisaalta on outoa ett esim GP Raceriss takarenkaana slicksi on suositushinnaltaan yli 50 euroa kalliimpi kuin kuviollinen.
    Mitn en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  18. #48
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 19 2011,07:06) kirjoitti
    Lainaa (Skylark @ Tammi. 19 2011,00:01) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 18 2011,21:44) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 16 2011,18:50) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 16 2011,17:57) kirjoitti
    Onko jollain kokemusta siit, ett kuinka paljon on eroa sill onko alla D211 GP Racer vai D211 GP ja onko slicksi vai kuviollinen?
    Kauhea painiminen itseni kanssa, ett kuviollinen vai slicksi. Kuviollinen helpottaisi elm, mutta jos slickill saisi paremmat kierrosajat turvallisemmin/helpommin, niin ehdottomasti plussaa.

    Ent onko kuviollinen D211 GP mys kadullakin ajettava vai ihan pelkk ratarengas? Ei siin mrkpito (katuajoa ajatellen) tarvitse kummoinen olla, mutta kunhan nyt ei ihan saippuaa olisi. Ilmeisesti nuo kuviolliset renkaat on katuajossa normaali rengaspaineilla ihan kulutus kestvi. Seos kuviollisissa olisi tod.nk. edess soft tai med ja takana med.
    Ei liene harrastelijatasolla mitn vaikutusta kierrosaikaan onko kuviollinen vai slicksi.

    Eturenkaaksi kannattaa otta se soft kun ei sitkn saa ajamalla loppuun sitten milln.
    Onko slicksi kuitekin ns. "turvallisempi" rengas mys amatrille? Vaikka se kierrosaika ei juurikaan muuttuisi, niin antaako slicksi enemmn anteeksi virheit. Esim. avaa vhn liian kantillaan vhn liikaa.
    Noissa kuviollisissa ja slikcseiss seoskumeissa ei oikeestaan ole ajossa eroa. Siis, jos malli on muuten sama. Hiljasemmilla vauhdeilla taas saattaa olla, ett kuviollisen kumin pinta el hieman enemmn ja sit kautta lmpee paremmin. Mutta kytnnss aika lailla sama kumpi on alla.
    Noin minkin olen asian ymmrtnyt. Toisaalta on outoa ett esim GP Raceriss takarenkaana slicksi on suositushinnaltaan yli 50 euroa kalliimpi kuin kuviollinen.
    Hinnan eron voisi selitt kokoero ja mys se ett rungoissa on eroa, kun toinen on tehty SS pyrn ja toinen SB pyrn.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpin hetkin poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua kytt, jos oot jo ojassa....
  19. #49

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinlampi
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 19 2011,09:45) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 19 2011,07:06) kirjoitti
    Lainaa (Skylark @ Tammi. 19 2011,00:01) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 18 2011,21:44) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 16 2011,18:50) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 16 2011,17:57) kirjoitti
    Onko jollain kokemusta siit, ett kuinka paljon on eroa sill onko alla D211 GP Racer vai D211 GP ja onko slicksi vai kuviollinen?
    Kauhea painiminen itseni kanssa, ett kuviollinen vai slicksi. Kuviollinen helpottaisi elm, mutta jos slickill saisi paremmat kierrosajat turvallisemmin/helpommin, niin ehdottomasti plussaa.

    Ent onko kuviollinen D211 GP mys kadullakin ajettava vai ihan pelkk ratarengas? Ei siin mrkpito (katuajoa ajatellen) tarvitse kummoinen olla, mutta kunhan nyt ei ihan saippuaa olisi. Ilmeisesti nuo kuviolliset renkaat on katuajossa normaali rengaspaineilla ihan kulutus kestvi. Seos kuviollisissa olisi tod.nk. edess soft tai med ja takana med.
    Ei liene harrastelijatasolla mitn vaikutusta kierrosaikaan onko kuviollinen vai slicksi.

    Eturenkaaksi kannattaa otta se soft kun ei sitkn saa ajamalla loppuun sitten milln.
    Onko slicksi kuitekin ns. "turvallisempi" rengas mys amatrille? Vaikka se kierrosaika ei juurikaan muuttuisi, niin antaako slicksi enemmn anteeksi virheit. Esim. avaa vhn liian kantillaan vhn liikaa.
    Noissa kuviollisissa ja slikcseiss seoskumeissa ei oikeestaan ole ajossa eroa. Siis, jos malli on muuten sama. Hiljasemmilla vauhdeilla taas saattaa olla, ett kuviollisen kumin pinta el hieman enemmn ja sit kautta lmpee paremmin. Mutta kytnnss aika lailla sama kumpi on alla.
    Noin minkin olen asian ymmrtnyt. Toisaalta on outoa ett esim GP Raceriss takarenkaana slicksi on suositushinnaltaan yli 50 euroa kalliimpi kuin kuviollinen.
    Hinnan eron voisi selitt kokoero ja mys se ett rungoissa on eroa, kun toinen on tehty SS pyrn ja toinen SB pyrn.
    Molemmat kokoa 200/55 eli 6" vanteelle tarkoitettuja eli siis Superbike-koko. Kuviollinen 295e ja slicksi 356e.

    Kataloogi
    Mitn en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  20. #50
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 19 2011,09:50) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 19 2011,09:45) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 19 2011,07:06) kirjoitti
    Lainaa (Skylark @ Tammi. 19 2011,00:01) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 18 2011,21:44) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 16 2011,18:50) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 16 2011,17:57) kirjoitti
    Onko jollain kokemusta siit, ett kuinka paljon on eroa sill onko alla D211 GP Racer vai D211 GP ja onko slicksi vai kuviollinen?
    Kauhea painiminen itseni kanssa, ett kuviollinen vai slicksi. Kuviollinen helpottaisi elm, mutta jos slickill saisi paremmat kierrosajat turvallisemmin/helpommin, niin ehdottomasti plussaa.

    Ent onko kuviollinen D211 GP mys kadullakin ajettava vai ihan pelkk ratarengas? Ei siin mrkpito (katuajoa ajatellen) tarvitse kummoinen olla, mutta kunhan nyt ei ihan saippuaa olisi. Ilmeisesti nuo kuviolliset renkaat on katuajossa normaali rengaspaineilla ihan kulutus kestvi. Seos kuviollisissa olisi tod.nk. edess soft tai med ja takana med.
    Ei liene harrastelijatasolla mitn vaikutusta kierrosaikaan onko kuviollinen vai slicksi.

    Eturenkaaksi kannattaa otta se soft kun ei sitkn saa ajamalla loppuun sitten milln.
    Onko slicksi kuitekin ns. "turvallisempi" rengas mys amatrille? Vaikka se kierrosaika ei juurikaan muuttuisi, niin antaako slicksi enemmn anteeksi virheit. Esim. avaa vhn liian kantillaan vhn liikaa.
    Noissa kuviollisissa ja slikcseiss seoskumeissa ei oikeestaan ole ajossa eroa. Siis, jos malli on muuten sama. Hiljasemmilla vauhdeilla taas saattaa olla, ett kuviollisen kumin pinta el hieman enemmn ja sit kautta lmpee paremmin. Mutta kytnnss aika lailla sama kumpi on alla.
    Noin minkin olen asian ymmrtnyt. Toisaalta on outoa ett esim GP Raceriss takarenkaana slicksi on suositushinnaltaan yli 50 euroa kalliimpi kuin kuviollinen.
    Hinnan eron voisi selitt kokoero ja mys se ett rungoissa on eroa, kun toinen on tehty SS pyrn ja toinen SB pyrn.
    Molemmat kokoa 200/55 eli 6" vanteelle tarkoitettuja eli siis Superbike-koko. Kuviollinen 295e ja slicksi 356e.

    Kataloogi
    Itse taas olen ollut siin ksityksess, ett GP-Racer-mallissa 190/55-17 on tarkoitettu 6" vanteelle ja 180/55-17 puolestaan 5,5" vanteelle. "Oikea" seosrengas sitten taas niin, ett 190/55 on 5,5" vanteelle ja 200/55 6" vanteelle tai sliksin 195/65.

    Onko jotain muuttunut viime vuodesta vai olenko saanut vr tietoa/ymmrtnyt jotain vrin?
  21. #51

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinlampi
    Lainaa (Nitrous @ Tammi. 19 2011,17:53) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 19 2011,09:50) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 19 2011,09:45) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 19 2011,07:06) kirjoitti
    Lainaa (Skylark @ Tammi. 19 2011,00:01) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 18 2011,21:44) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 16 2011,18:50) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 16 2011,17:57) kirjoitti
    Onko jollain kokemusta siit, ett kuinka paljon on eroa sill onko alla D211 GP Racer vai D211 GP ja onko slicksi vai kuviollinen?
    Kauhea painiminen itseni kanssa, ett kuviollinen vai slicksi. Kuviollinen helpottaisi elm, mutta jos slickill saisi paremmat kierrosajat turvallisemmin/helpommin, niin ehdottomasti plussaa.

    Ent onko kuviollinen D211 GP mys kadullakin ajettava vai ihan pelkk ratarengas? Ei siin mrkpito (katuajoa ajatellen) tarvitse kummoinen olla, mutta kunhan nyt ei ihan saippuaa olisi. Ilmeisesti nuo kuviolliset renkaat on katuajossa normaali rengaspaineilla ihan kulutus kestvi. Seos kuviollisissa olisi tod.nk. edess soft tai med ja takana med.
    Ei liene harrastelijatasolla mitn vaikutusta kierrosaikaan onko kuviollinen vai slicksi.

    Eturenkaaksi kannattaa otta se soft kun ei sitkn saa ajamalla loppuun sitten milln.
    Onko slicksi kuitekin ns. "turvallisempi" rengas mys amatrille? Vaikka se kierrosaika ei juurikaan muuttuisi, niin antaako slicksi enemmn anteeksi virheit. Esim. avaa vhn liian kantillaan vhn liikaa.
    Noissa kuviollisissa ja slikcseiss seoskumeissa ei oikeestaan ole ajossa eroa. Siis, jos malli on muuten sama. Hiljasemmilla vauhdeilla taas saattaa olla, ett kuviollisen kumin pinta el hieman enemmn ja sit kautta lmpee paremmin. Mutta kytnnss aika lailla sama kumpi on alla.
    Noin minkin olen asian ymmrtnyt. Toisaalta on outoa ett esim GP Raceriss takarenkaana slicksi on suositushinnaltaan yli 50 euroa kalliimpi kuin kuviollinen.
    Hinnan eron voisi selitt kokoero ja mys se ett rungoissa on eroa, kun toinen on tehty SS pyrn ja toinen SB pyrn.
    Molemmat kokoa 200/55 eli 6" vanteelle tarkoitettuja eli siis Superbike-koko. Kuviollinen 295e ja slicksi 356e.

    Kataloogi
    Itse taas olen ollut siin ksityksess, ett GP-Racer-mallissa 190/55-17 on tarkoitettu 6" vanteelle ja 180/55-17 puolestaan 5,5" vanteelle. "Oikea" seosrengas sitten taas niin, ett 190/55 on 5,5" vanteelle ja 200/55 6" vanteelle tai sliksin 195/65.

    Onko jotain muuttunut viime vuodesta vai olenko saanut vr tietoa/ymmrtnyt jotain vrin?
    Noin minkin luulin ja olin jo tilannutkin 190/55 koossa. Onneksi maahantuoja kysyi mink kokoinen vanne ja oikaistiin sitten tilaukseen tuo 200/55 joka tarkoitettu sille 6" vanteelle.
    Mitn en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  22. #52
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 19 2011,19:21) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Tammi. 19 2011,17:53) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 19 2011,09:50) kirjoitti
    Lainaa (parjan_fin @ Tammi. 19 2011,09:45) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 19 2011,07:06) kirjoitti
    Lainaa (Skylark @ Tammi. 19 2011,00:01) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 18 2011,21:44) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 16 2011,18:50) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 16 2011,17:57) kirjoitti
    Onko jollain kokemusta siit, ett kuinka paljon on eroa sill onko alla D211 GP Racer vai D211 GP ja onko slicksi vai kuviollinen?
    Kauhea painiminen itseni kanssa, ett kuviollinen vai slicksi. Kuviollinen helpottaisi elm, mutta jos slickill saisi paremmat kierrosajat turvallisemmin/helpommin, niin ehdottomasti plussaa.

    Ent onko kuviollinen D211 GP mys kadullakin ajettava vai ihan pelkk ratarengas? Ei siin mrkpito (katuajoa ajatellen) tarvitse kummoinen olla, mutta kunhan nyt ei ihan saippuaa olisi. Ilmeisesti nuo kuviolliset renkaat on katuajossa normaali rengaspaineilla ihan kulutus kestvi. Seos kuviollisissa olisi tod.nk. edess soft tai med ja takana med.
    Ei liene harrastelijatasolla mitn vaikutusta kierrosaikaan onko kuviollinen vai slicksi.

    Eturenkaaksi kannattaa otta se soft kun ei sitkn saa ajamalla loppuun sitten milln.
    Onko slicksi kuitekin ns. "turvallisempi" rengas mys amatrille? Vaikka se kierrosaika ei juurikaan muuttuisi, niin antaako slicksi enemmn anteeksi virheit. Esim. avaa vhn liian kantillaan vhn liikaa.
    Noissa kuviollisissa ja slikcseiss seoskumeissa ei oikeestaan ole ajossa eroa. Siis, jos malli on muuten sama. Hiljasemmilla vauhdeilla taas saattaa olla, ett kuviollisen kumin pinta el hieman enemmn ja sit kautta lmpee paremmin. Mutta kytnnss aika lailla sama kumpi on alla.
    Noin minkin olen asian ymmrtnyt. Toisaalta on outoa ett esim GP Raceriss takarenkaana slicksi on suositushinnaltaan yli 50 euroa kalliimpi kuin kuviollinen.
    Hinnan eron voisi selitt kokoero ja mys se ett rungoissa on eroa, kun toinen on tehty SS pyrn ja toinen SB pyrn.
    Molemmat kokoa 200/55 eli 6" vanteelle tarkoitettuja eli siis Superbike-koko. Kuviollinen 295e ja slicksi 356e.

    Kataloogi
    Itse taas olen ollut siin ksityksess, ett GP-Racer-mallissa 190/55-17 on tarkoitettu 6" vanteelle ja 180/55-17 puolestaan 5,5" vanteelle. "Oikea" seosrengas sitten taas niin, ett 190/55 on 5,5" vanteelle ja 200/55 6" vanteelle tai sliksin 195/65.

    Onko jotain muuttunut viime vuodesta vai olenko saanut vr tietoa/ymmrtnyt jotain vrin?
    Noin minkin luulin ja olin jo tilannutkin 190/55 koossa. Onneksi maahantuoja kysyi mink kokoinen vanne ja oikaistiin sitten tilaukseen tuo 200/55 joka tarkoitettu sille 6" vanteelle.
    Hetkinen, nyt putosin jo tysin krryilt. Kysymys: sopiiko kuviollinen D211 GP Racer koossa 190/55 (jota rodamotolla myydn tarjouksella 275 e/setti) tonnisen gixxun vanteelle?
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  23. #53

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinlampi
    Lainaa (Bobo @ Tammi. 19 2011,22:03) kirjoitti
    Hetkinen, nyt putosin jo tysin krryilt. Kysymys: sopiiko kuviollinen D211 GP Racer koossa 190/55 (jota rodamotolla myydn tarjouksella 275 e/setti) tonnisen gixxun vanteelle?
    6" vanteelle oikea koko on nimenomaan tuo 200/55 ei 190/55, joka on tarkoitettu 5,5" vanteelle.
    Mitn en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  24. #54
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 20 2011,07:21) kirjoitti
    Lainaa (Bobo @ Tammi. 19 2011,22:03) kirjoitti
    Hetkinen, nyt putosin jo tysin krryilt. Kysymys: sopiiko kuviollinen D211 GP Racer koossa 190/55 (jota rodamotolla myydn tarjouksella 275 e/setti) tonnisen gixxun vanteelle?
    6" vanteelle oikea koko on nimenomaan tuo 200/55 ei 190/55, joka on tarkoitettu 5,5" vanteelle.
    Taidan kaikesta huolimatta tilata 190/55 kokoisen, koska halvalla saa ja sellainen pyrii alla tllkin hetkell. Kyllhn tuo 190 ky 6" vanteellekin, mutta suositusvanne 5,5". *Jos ei toimi niin myydn sitten eteenpin.

    Edit. Tilasitko muuten Raceria sliksin vai kuviorenkaana? Selittyisik niiden vlinen hintaero erilaisella rungolla ja samalla tmn koko sekoilun?



  25. #55

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinlampi
    Lainaa (Nitrous @ Tammi. 20 2011,07:25) kirjoitti
    Edit. Tilasitko muuten Raceria sliksin vai kuviorenkaana? Selittyisik niiden vlinen hintaero erilaisella rungolla ja samalla tmn koko sekoilun?
    Jos tuo kysymys oli mulle niin kuviorenkailla ajoin viime kauden ja aion ajaa ensi kaudenkin. Ensi kaudeksi varmaan otan noita oikeita seosrenkaita. Viime kevn niiden kanssa oli toimitusajallisia haasteita niin otin sitten Racereita.
    Mitn en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  26. #56
    6" ja 5,5" vanne, rengas 190 ei mitn suurempaa estett asentaa kummallekkaan, suositukset perustuu aina johonkon seikkaan, katu ajo ym. radalla jos laitat 190 kumin jommalle kummalle, ero on hiuksen hieno kntymisero, jota kokematon harrastaja ei todennkisesti huomaa, muut asiat kuten ilmanpaine vaikuttaa enemmn, joten murehtiminen asian suhteen on aika turhaa.
    Kisapyriss esim PVM vanteet on 6,25" saavutettu ero on suuressa kallistuskulmassa renkaan optimaallisempi kosketuskulma rataan, ja nin hiukan, hiukan parempi pito.

    Mit tulee slicksin turvallisuuteen, alkaa sen turvallisuus harrastelijalle vasta sen oiken tehdyn lmmittmisen jlkeen (min.80C) muuten ei todellakaan ole turvallisempi.

    Ehdotan kuviokummia, pystyt ajamaa saman kierrosajan kuin slicksill, lisksi voit ajaa sill kadulla ja voit myyd sen eteenpin jos reunat pelkstn huonona (kehittyneempi harrastaja)
    Autovero pois moottoripyrist PERKELE!
  27. #57
    Lainaa (lanat @ Tammi. 20 2011,10:02) kirjoitti
    6" ja 5,5" vanne, rengas 190 ei mitn suurempaa estett asentaa kummallekkaan, suositukset perustuu aina johonkon seikkaan, katu ajo ym. radalla jos laitat 190 kumin *jommalle kummalle, ero on hiuksen hieno kntymisero, jota kokematon harrastaja ei todennkisesti huomaa, muut asiat kuten ilmanpaine vaikuttaa enemmn, joten murehtiminen asian suhteen on aika turhaa.
    Kisapyriss esim PVM vanteet on 6,25" saavutettu ero on suuressa kallistuskulmassa renkaan optimaallisempi kosketuskulma rataan, ja nin hiukan, hiukan parempi pito.

    Mit tulee slicksin turvallisuuteen, alkaa sen turvallisuus harrastelijalle vasta sen oiken tehdyn lmmittmisen jlkeen (min.80C) muuten ei todellakaan ole turvallisempi.

    Ehdotan kuviokummia, pystyt ajamaa saman kierrosajan kuin slicksill, lisksi voit ajaa sill kadulla ja voit myyd sen *eteenpin jos reunat pelkstn huonona (kehittyneempi harrastaja)
    Suurkiitos erittin selventvst vastauksesta, nyt meni minullekin jakeluun
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  28. #58
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 20 2011,07:21) kirjoitti
    Lainaa (Bobo @ Tammi. 19 2011,22:03) kirjoitti
    Hetkinen, nyt putosin jo tysin krryilt. Kysymys: sopiiko kuviollinen D211 GP Racer koossa 190/55 (jota rodamotolla myydn tarjouksella 275 e/setti) tonnisen gixxun vanteelle?
    6" vanteelle oikea koko on nimenomaan tuo 200/55 ei 190/55, joka on tarkoitettu 5,5" vanteelle.
    Mit etua ja mit haittaa on laittaa 200/55 vs. 190/55 ?
    xxx
  29. #59

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinlampi
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 21 2011,10:27) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Tammi. 20 2011,07:21) kirjoitti
    Lainaa (Bobo @ Tammi. 19 2011,22:03) kirjoitti
    Hetkinen, nyt putosin jo tysin krryilt. Kysymys: sopiiko kuviollinen D211 GP Racer koossa 190/55 (jota rodamotolla myydn tarjouksella 275 e/setti) tonnisen gixxun vanteelle?
    6" vanteelle oikea koko on nimenomaan tuo 200/55 ei 190/55, joka on tarkoitettu 5,5" vanteelle.
    Mit etua ja mit haittaa on laittaa 200/55 vs. 190/55 ?
    Ei kait se ole sen kummempaa kuin esim Pirellill (tai muiden valmistajien tai itseasiassa taitaa muiltakin tulla noita 200/55 ensi kaudelle) vertaillessa 180/55 tai 190/55 tuolle samalle vanteelle. Renkaan profiilihan siin hieman muuttuu riippuen mink levyiselle vanteelle laittaa.

    Sit en osaa sanoa huomaako tmminen harrastelija eroa. Joku asioista enemmn tietv voinee kommentoida tai jos jaksat odottaa messuille saakka niin Strmbergin Haraa kannattaa vaivata Blacksevenin osastolla asian tiimoilta.
    Mitn en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Streethawk @ Tammi. 21 2011,10:27) kirjoitti
    Mit etua ja mit haittaa on laittaa 200/55 vs. 190/55 ?
    Uskoisin, ettei eroa juurikaan huomaa meidn vauhdeilla.

    Itsell pyrii alla psntisesti 180/55 -kumit ja ajelin yhden 190-slicksin pois kuljeksimasta. En huomannut kytnnss eroa ajettavuudessa. Koitin oikein tarkkailla, ett taittuuko se nopeammin mutkiin, mutta ihan oikeasti tuota eroa ei kyll nill taidoilla huomaa...

    Ota se, kumpi mahtuu alle.

    //Andy
    Lhetthn ratapiviin liittyvt kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Sivu: 2 / 14:sta EnsimminenEnsimminen 123412 ... ViimeinenViimeinen