Sivu: 12 / 29:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2101112131422 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 331:stä 360:een 864:sta
  1. #331
    No en ole kompetentti keskustelemaan rengaspaineista tämän enempää. 2barin paineilla toi matkalehmä muuttuu kuitenkin aivan karmeeksi puupökkelöksi, sen verran olen kokeillut.

    Loppukuusta olen tulossa Alastaron tuplapäiville ja olisikin oikein mukavaa jos joku osaavampi ehtisi/viitsisi jeesata ajoasennon kanssa. Ratakin on jo sen verran tuttu että voisi painonsiirtoa kattella kun renkaat kuluu reunoja myöten ja tapitkin välillä on raapinu.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  2. #332
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Oman "ajourani" alussa Metzin M3:t oli suorastaan vaaralliset jos niistä ei laskenut paineita. Katupaineista (3.0 takana kylmänä) pudottamatta Ahvenistolla 1.45-1.55 ajoissa takanen suli niin pahasti että meinasi lähteä kuin veitsellä leikaten alta pääsuoralle avattaessa tiukasta oikeasta. Varikolla kun mittasin kuumapaineita lainamittarilla, niin renkaassa oli 3.8 bar painetta. Jännä homma, ettei rengas kestä...

    Oma kokemukseni on, että noi sporttiset katurenkaat (M3, K3, Pilot Power, yms) toimii ihan riittävän hyvin kunhan tosiaan seuraa paineen kehitystä oman ajovauhdin kehityksen mukana ja pitää sen paineen suurinpiirtein rengas valmistajan suosituksissa. PP2CT liukuu ihan nätisti ja pitokin palautuu ilman suurempia kommervenkkejä, mutta avauspidossa ja pitkissä nopeissa mutkissa ero ns. ratarenkaisiin tulee selvimmin esille. Noikin sitten siinä vaiheessa kun Ahvenistolla ajettiin 1.35 tienoille ja Kemorassa 1.30 alle, joten ei pitäisi vielä hitaan ryhmän ongelmia oleman.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  3. #333
    Lainaa (ulpuu @ Kesä. 30 2011,22:45) kirjoitti
    Tuossa joku kirjoitti että ei kannata tourinki renkaalla mennä kun kurvailemaan, joten ajattelin täältä kysyä apua.

    Mulla on edessä pirellin corsa rosso mutta taas takana pirellin angel!

    Kannattako mun satsata uus takanen ja mikä olisi paras ratkaisu?
    Vajaan kahden viikon päästä minulla on busanistien ratapäivä Kemorassa. Laitoin bussiin molempiin päihin viime kesänä Pirellin Angelit, kun luulin, etten sillä enää radalle mene.

    Kerron sitten tuon päivän jälkeen kokemukset renkaista, jos olen siihen enää kykeneväinen...
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  4. #334
    Lainaa (Bobo @ Heinä. 01 2011,17:10) kirjoitti
    Vajaan kahden viikon päästä minulla on busanistien ratapäivä Kemorassa. Laitoin bussiin molempiin päihin viime kesänä Pirellin Angelit, kun luulin, etten sillä enää radalle mene.

    Kerron sitten tuon päivän jälkeen kokemukset renkaista, jos olen siihen enää kykeneväinen...
    Sulla on ollu alla ratarengastettu(?) ratakusiainen(?),
    ja sit alle tourinkirengastettu tourinkibusa.
    Aijaij, aika yhtälö... Ajelehan varovasti...
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #335
    Lainaa (scuuba @ Heinä. 01 2011,20:10) kirjoitti
    Lainaa (Bobo @ Heinä. 01 2011,17:10) kirjoitti
    Vajaan kahden viikon päästä minulla on busanistien ratapäivä Kemorassa. Laitoin bussiin molempiin päihin viime kesänä Pirellin Angelit, kun luulin, etten sillä enää radalle mene.

    Kerron sitten tuon päivän jälkeen kokemukset renkaista, jos olen siihen enää kykeneväinen...
    Sulla on ollu alla ratarengastettu(?) ratakusiainen(?),
    ja sit alle tourinkirengastettu tourinkibusa.
    Aijaij, aika yhtälö... Ajelehan varovasti...
    Tell me about it

    Mut joo, sen verran erilainen ajettava tuo tourinkirenkailla varustettu bussi on verrattuna kusiaiseen johon olen jo tottunut, että todellakin ajelen varovasti ja järki päässä.
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  6. #336
    Lainaa (LL1 @ Kesä. 27 2011,19:55) kirjoitti
    Tietysti perusedellytys on, että pyörä on painumien osalta sulle ok ja huollettu muutenkin, muuten älä koske alustan säätöihin ihan vähään aikaan.
    Olen kanssa ruvennut tänä vuonna käymään radalla, oliskohan neljä ratapäivää takana.

    Tässä on aikaisemmin puhuttu pyörän painumista??
    Mitä ne on??
    Live every day like it's your last
  7. #337
    Lainaa (Brokebike @ Heinä. 01 2011,22:46) kirjoitti
    Tässä on aikaisemmin puhuttu pyörän painumista??
    Mitä ne on??
    Nostetaan pyörä ilmaan, niin silloinhan renkaat roikkuu vapaasti, eli sanotaan ny vaikka keulassa kokonaisjoustomatka on 120mm ja perässä 120mm.
    Se on "vapaa pituus".

    Sit lasketaan mopo tasaselle alustalle, niin mopon jousitus painuu hieman kasaan sen mopon painosta, sanotaan ny vaikka keulassa 30mm ja perässä 20mm.
    Se on "vapaa painauma".

    Sit pistetään kuski kyytiin, ja koska kuskikin painaa jotain niin jousitus painuu vielä hieman enemmän kasaan, sanotaan ny vaikka 15mm molemmissa päissä lisää, eli keulassa yhteensä 45mm ja perässä 35mm.
    Se on "lastattu painauma".
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  8. #338
    Lainaa (LL1 @ Heinä. 01 2011,08:08) kirjoitti

    ....Molempien kirjoituksista olin lukevinani ehkä osin rivienkin välistä halun mennä lujempaa turvallisesti. Muistelin itse olleeni samassa tilanteessa ja jaoin ns. positiivisen kokemuksen, ei sen enempää. Matkan varrella itselleni on toiminut kokeneempien ja/tai nopeampieni kuuntelu kaikista parhaiten...
    Aivan mieli tekisi mennä kovempaa (tietysti järki päässä) *mut toi takarengas arveluttaa...

    Mikä rengas olisi sit paras vaihtoehto tohon Rosso Corsan kanssa?
  9. #339
    Lainaa (Bobo @ Heinä. 01 2011,20:23) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Heinä. 01 2011,20:10) kirjoitti
    Lainaa (Bobo @ Heinä. 01 2011,17:10) kirjoitti
    Vajaan kahden viikon päästä minulla on busanistien ratapäivä Kemorassa. Laitoin bussiin molempiin päihin viime kesänä Pirellin Angelit, kun luulin, etten sillä enää radalle mene.

    Kerron sitten tuon päivän jälkeen kokemukset renkaista, jos olen siihen enää kykeneväinen...
    Sulla on ollu alla ratarengastettu(?) ratakusiainen(?),
    ja sit alle tourinkirengastettu tourinkibusa.
    Aijaij, aika yhtälö... Ajelehan varovasti...
    Tell me about it *

    Mut joo, sen verran erilainen ajettava tuo tourinkirenkailla varustettu bussi on verrattuna kusiaiseen johon olen jo tottunut, että todellakin ajelen varovasti ja järki päässä.
    Nyt en ymmärrä enää mistään mitään. Jos nyt olen koskaan ymmärtänytkään. Ajelin tolla bussilla noilla renkailla sellaisia helppoja 1,29 aikoja. Eli lähes samoja kuin tolla ratalelulla kisarenkailla lämppäreistä!?

    Herää kysymys, että mitä v...a teen väärin ton kusiaisen kanssa, pitäisihän sillä nyt paljon kovempaa päästä kuin tourinkibussilla?

    Vai onko noi ajat nyt sit vaan sellaisia mulle, että ihan sama mikä pyörä on alla, kovempaa en uskalla enkä osaa ajaa
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  10. #340
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Bobo @ Heinä. 16 2011,13:47) kirjoitti
    Lainaa (Bobo @ Heinä. 01 2011,20:23) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Heinä. 01 2011,20:10) kirjoitti
    Lainaa (Bobo @ Heinä. 01 2011,17:10) kirjoitti
    Vajaan kahden viikon päästä minulla on busanistien ratapäivä Kemorassa. Laitoin bussiin molempiin päihin viime kesänä Pirellin Angelit, kun luulin, etten sillä enää radalle mene.

    Kerron sitten tuon päivän jälkeen kokemukset renkaista, jos olen siihen enää kykeneväinen...
    Sulla on ollu alla ratarengastettu(?) ratakusiainen(?),
    ja sit alle tourinkirengastettu tourinkibusa.
    Aijaij, aika yhtälö... Ajelehan varovasti...
    Tell me about it *

    Mut joo, sen verran erilainen ajettava tuo tourinkirenkailla varustettu bussi on verrattuna kusiaiseen johon olen jo tottunut, että todellakin ajelen varovasti ja järki päässä.
    Nyt en ymmärrä enää mistään mitään. Jos nyt olen koskaan ymmärtänytkään. Ajelin tolla bussilla noilla renkailla sellaisia helppoja 1,29 aikoja. Eli lähes samoja kuin tolla ratalelulla kisarenkailla lämppäreistä!?

    Herää kysymys, että mitä v...a teen väärin ton kusiaisen kanssa, pitäisihän sillä nyt paljon kovempaa päästä kuin tourinkibussilla?

    Vai onko noi ajat nyt sit vaan sellaisia mulle, että ihan sama mikä pyörä on alla, kovempaa en uskalla enkä osaa ajaa *
    Vastasin tuonne Keskiryhmän ketjun puolelle kun sinne tämä jo paremmin sopii.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  11. #341
    Laitan tähän linkkejä omista tämän kesän ratailuista.
    Kamera on kypärän oikeella puolella, joten näkyy pään kääntyminen jotenkin.

    Vauhtia ei kannata kommentoida, se on yyberhidas tarkoituksella jopa. Jarrutonta ajoa, ilman vaihteiden vekslaamista menossa, rentona pysyen.
    Osa ajolinjoista ajautuu sivuun tarkoituksella, varsinkin suorilla.
    Mut muuten; kommenttia saa antaa. Linjoista mutkissa ja pään käännöstä varsinkin. '
    Kouluttajan ollessa mukana, kyttäsin sen hanuria enkä kääntänyt päätä. Pään kääntöä siinä videossa ei siis kans kannata kommentoida *

    Äänet myös kannattaa pistää pois (ehkä opin editoimaan videoita joskus )

    Ahvenisto 11.7. eka

    Ahvenisto 11.7. 2

    Alastaro 13.7. yks setti täältä

    Kemora juhannus 2011 : juhannusajelu

    Kommentteja siis lähinnä ajolinjoista mutkissa ja pään käännöstä. Ajoasento ei kauheesti välity, tosin Alastarolla jo kyykätään



    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  12. #342
    Tämän kesän eka ratapäivä oli reilu viikko sitten Alastarolla. Heti ensimmäinen ajosetti toi melkoisen ahaa-elämyksen, kun tajusin mikä niissä mutkissa mätti viime kesänä. Viime kesänä ajoin pääasiassa jarrutonta cruisailua ja jotenkin se johti siihen, että menin mutkaan asti moottorijarrulla ilman kaasua ja koska toi Hondan kaasu nykäisee helposti, niin turhan moni mutka meni rullaten, eikä vetoa ollut päällä ennen kuin mutkasta ulostultaessa. Ei ihmekään, että tuntuma oli mitä oli.

    Toinen itseä ilostuttava asia oli se, että Alastarolta ei löytynytkään enää yhtään pelottavaa mutkaa, viime kesänä niitä oli kolme. Tuosta kiitos Mp-Tuen naisten ratapäiväkurssin ohjaajalle Jasminille, jonka avulla löytyi vihdoin ne loogiset ajolinjat kyseisiin mutkiin. Tästä on hyvä jatkaa, seuraava ratapäivä on vasta 13.8, mutta siellä on tarkoitus ottaa vähän suorillekin vauhtia ja tulla mutkiin jarrulla ja yrittää silti pitää koko paketti kasassa ja hallinnassa.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
  13. #343
    Heps!

    Koittelin täältä kattoo muttei osunu silmään..

    Millasia aikoja .Orgin hidas ryhmä ajelee Jurvassa Botniaringillä?
    Tahi muutenkin kun käytte sielläpäin ajelees.
    Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->

    Z750S -05 ---->

    Yamaha R6 -04/05
  14. #344
    Lainaa (mazaas @ Elo. 14 2011,18:30) kirjoitti
    Heps!

    Koittelin täältä kattoo muttei osunu silmään..

    Millasia aikoja .Orgin hidas ryhmä ajelee Jurvassa Botniaringillä?
    Tahi muutenkin kun käytte sielläpäin ajelees.
    Öbaut 1:35 ->
    Tomorrow is just your future yesterday.

    K1 Gixxeri
  15. #345
    En tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta laitetaan nyt kuitenkin kun renkaista on muutenkin tässä ketjussa puhuttu.

    Kiristelin/rasvailin tänään ketjuja ja samalla kun tsekkasin renkaat niin muutamasta havainnosta heräsi kysymyksiä.

    Kuva nro 1 ja *- Edessä ja takana on tuollaset ikävät syöpymän näköiset läntit. Tulleet ilmeisesti kun pyörä on seissyt parkissa (muutama satku ajettu sen jälkeen kun huomasin ensimmäisen kerran, eli ovat siloittuneet jo vähän)?

    Kuva nro 2 - Siellä täällä pieniä "reikiä" Onko nuo tulleet pienistä viilloista joista sitten on pala kumia revennyt?

    Kuva nro 3 (taka) ja Kuva nro 4 (etu) - Renkaan syrjällä on edessä ja takana kiiltelevä alue. Peilaa auringossa kuin öljy vesilätäkössä ja pinta tuntuu kynnellä kovalta.

    Rengas on M5 ja paineita koittanut pitää about 2.9
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  16. #346
    Lainaa (SamiN @ Elo. 20 2011,15:59) kirjoitti
    En tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta laitetaan nyt kuitenkin kun renkaista on muutenkin tässä ketjussa puhuttu.

    Kiristelin/rasvailin tänään ketjuja ja samalla kun tsekkasin renkaat niin muutamasta havainnosta heräsi kysymyksiä.

    Kuva nro 1 ja *- Edessä ja takana on tuollaset ikävät syöpymän näköiset läntit. Tulleet ilmeisesti kun pyörä on seissyt parkissa (muutama satku ajettu sen jälkeen kun huomasin ensimmäisen kerran, eli ovat siloittuneet jo vähän)?

    Kuva nro 2 - Siellä täällä pieniä "reikiä" Onko nuo tulleet pienistä viilloista joista sitten on pala kumia revennyt?

    Kuva nro 3 (taka) ja Kuva nro 4 (etu) - Renkaan syrjällä on edessä ja takana kiiltelevä alue. Peilaa auringossa kuin öljy vesilätäkössä ja pinta tuntuu kynnellä kovalta.

    Rengas on M5 ja paineita koittanut pitää about 2.9
    Nuo "syöpymät" ovat tosiaankin tulleet parkissa, radalla ajon jälkeen kumi on lämmintä ja näin paljon pehmeämpää. Sitten kun parkkeeraat varikolle ja renkaat jäähtyy niin jää sinne alas tuollaiset painaumat. Pitäisi poistua melko hyvin kunhan käy radalla taas pöristelemässä.

    Viillot on juurikin irronneen kumin aiheuttamia ja tuo öljyn näköinen on todellakin öljyä joka nousee kumista siihen pintaa lämmön vaikutuksesta. Esiintyy siis ainoastaan sen jälkeen kun rengas on radalla ajettu kuumaksi ja se sitten kylmetessään puskee materiaalista öljyä pintaan. Ihan normaali ilmiö siis, joka liittyy jotenkin kumin lämpenemiseen ja kylmenemiseen. Yleensä menee päivä tai pari ratailusta ennen kuin tuota sinertymistä esiintyy.
    Yamaha r1-09
  17. #347
    Lainaa (laatite @ Elo. 20 2011,22:02) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Elo. 20 2011,15:59) kirjoitti
    En tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta laitetaan nyt kuitenkin kun renkaista on muutenkin tässä ketjussa puhuttu.

    Kiristelin/rasvailin tänään ketjuja ja samalla kun tsekkasin renkaat niin muutamasta havainnosta heräsi kysymyksiä.

    Kuva nro 1 ja *- Edessä ja takana on tuollaset ikävät syöpymän näköiset läntit. Tulleet ilmeisesti kun pyörä on seissyt parkissa (muutama satku ajettu sen jälkeen kun huomasin ensimmäisen kerran, eli ovat siloittuneet jo vähän)?

    Kuva nro 2 - Siellä täällä pieniä "reikiä" Onko nuo tulleet pienistä viilloista joista sitten on pala kumia revennyt?

    Kuva nro 3 (taka) ja Kuva nro 4 (etu) - Renkaan syrjällä on edessä ja takana kiiltelevä alue. Peilaa auringossa kuin öljy vesilätäkössä ja pinta tuntuu kynnellä kovalta.

    Rengas on M5 ja paineita koittanut pitää about 2.9
    Nuo "syöpymät" ovat tosiaankin tulleet parkissa, radalla ajon jälkeen kumi on lämmintä ja näin paljon pehmeämpää. Sitten kun parkkeeraat varikolle ja renkaat jäähtyy niin jää sinne alas tuollaiset painaumat. Pitäisi poistua melko hyvin kunhan käy radalla taas pöristelemässä.

    Viillot on juurikin irronneen kumin aiheuttamia ja tuo öljyn näköinen on todellakin öljyä joka nousee kumista siihen pintaa lämmön vaikutuksesta. Esiintyy siis ainoastaan sen jälkeen kun rengas on radalla ajettu kuumaksi ja se sitten kylmetessään puskee materiaalista öljyä pintaan. Ihan normaali ilmiö siis, joka liittyy jotenkin kumin lämpenemiseen ja kylmenemiseen. Yleensä menee päivä tai pari ratailusta ennen kuin tuota sinertymistä esiintyy.
    Ok, kiitos kommentista.
    Nuo pari ekaa juttua pystyi päättelemään mutta tuo sinertyminen oli uutta, en ole siihen ennen törmännyt. Pinta tosiaan tuntui kynnellä kovalle, "rapealle".
    Tuo varmaan on ihan vaan pinnassa(ko), joten ei ole syytä varoa kanttailua sen kummemmin kuin mitä renkaan lämpiäminen noin muuten tarttee, vai?
    edit: en kyllä noihin "syöpymiinkään" ole ennen törmännyt mutta selitys tuntuu loogiselta, vaikka mielestäni ne ilmestyivät vasta sen jälkeen kun pyörä seisoi pari viikkoa pihassa? Tosin tähän asti olen ajellut enempi touring kumeilla joten ehkä siksi hämentää



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  18. #348
    Joo eihän sitä öljyä siinä pinnassa tosiaan paljon ole, niin en itse ainakaan ole yhtään himmaillut siitä syystä Joku täällä tai jossain muualla sanoi ,että rengas voisi olla liukkaampi sen sinisen takia, että pitäisi tiedostaa se, mut en henk.koht. en ole huomannut mitään eroa pidossa Sitä paitsi eihän sitä oikein katuajoissa edes kantata niin reunalle. Tietysti joku kunnon mutkapätkä on sitten asia erikseen.
    Yamaha r1-09
  19. #349
    Aloitin rata-ajon tänä vuonna ja mukavaahan tuo on ollut. Ratapäiviä tuli tänä vuonna kahdeksan, kun kävin Botniaringilla 3, Kemoralla 2 ja Alastaron 3 kertaa ratapäivillä. Muuten olen mennyt ystävällisten neuvojen ja lukemani perusteella, mutta Botniaringilla olin mukana Ajotaita II -kurssilla, jossa käsiteltiinkin paljon samoja asioita kuin lukemassani kirjassa, Twist of the Wrist II:ssa. Kirja oli muuten todella hyvä, voin suositella ainakin samassa tilanteessa itseni kanssa oleville.

    Mittailin myös kierrosaikoja kännykällä pariin kertaan ja Alastarossa parhaaksi tuli 1:46.8, Kemorassa 1:30.6. Pyöränä on Honda CBR 600F4. Millaisia aikoja muut ovat noilla radoilla ajaneet? Kemoralla hitaassa ryhmässä oli ainakin kaksi minua nopeampaa puolitoista viikko sitten.

    Ensi kesänä voisin yrittää mukaan vaikka MP-tuen rata-ajokurssille. Useita asioita on vielä, joita itsekin varmasti voisin parantaa, kuten jarru-, kääntö ja avauspaikkojen tarkempi valinta sekä ajolinjat, mutta hyvät neuvot olisivat varmasti näissäkin avuksi. Näiden lisäksi on tietenkin vielä kaikki muu rata-ajoon liittävä, joka ei ole kunnossa, mutta eikös aika monet ole itsekin kokeilemalla päässet vauhtiin?
    Ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muut asiat osoitteseen: ratavastaavat@moottoripyora.org
  20. #350
    Terve.
    Ensimmäistä kertaa radalla ja Ahvenistolla ja kivaa oli.
    Pyörä RSV1000 Mille ja renkaista kysymys eli:
    etu Mich Radial 2CT ja taka Mich Pilot Power 2CT, kuumana etu 2.2 ja taka 2.0, ilman lämpötila 18'C. Varsinkin loppuvaiheessa tuntui että takapää luisti muutaman kerran kurveissa, onko mahdollista näillä vauhdeilla eli voiko kummien pitoon luottaa ?
    Alla linkki kuviin:
    https://www.facebook.com/media....&type=1



  21. #351
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Jos kaasunkäytön kanssa ei tuollaisella pyörällä ole tarkkana, niin saattaa kyllä helposti lipsahdella. Lisäksi sulla on vähän alhaalla paineet, itse olen Powereilla ajaessani sihdannut 2,3-2,4 lämminpaineisiin
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  22. #352
    Huomenta.
    Kiitos tiedosta eli pitänee nostaa paineita ja kääntää kahvasta rauhallisemmin, varsinkin kun on aika tiheät välitykset.
  23. #353
    Tulipa huomattua uusi juttu eilisen ratapäivän jälkeen, on käsien ojentajat hieman kipeät. Käy se järkeen et voi ajellun jälkeen lihakset olla kipeinä mutta yllätys et ojentajat ekana. Pitää käydä ahkerammin salilla talven aikana ni on ra(n)takunnossa ensi kesänä sitten

    Mutta joo, ekan ratakauden tulos oli 6 ajopäivää Alastarolla, kaksi ekaa meni sateessa ja loput neljä muistaakseni enempi tai vähempi kuivia. Kuivalla 2:02:sta lähdettiin ja tasasesti parani 4-5 sek joka ratapäivällä ja lopulta 1:48. Tyytyväinen olen kun hauskaa oli eikä kaatoja tullut, eikä mitään kammohetkiäkään oikeastaan yhtään, kenkien asfalttikosketuksiinkin tottui pikkuhiljaa. Ensi kauteen sitten edelleen hitaasti kiiruhtaen kohti alle 1:40 aikaa. Tavoite saada myös perse irti penkistä ja pyörän sivulle... piti sitä jo eilenkin kokeilla mutta meni vielä vanhalla tyylillä yläkroppaa siirtämällä
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  24. #354
    Lainaa (hlin @ Syys. 06 2011,20:17) kirjoitti
    Mittailin myös kierrosaikoja kännykällä pariin kertaan ja Alastarossa parhaaksi tuli 1:46.8, Kemorassa 1:30.6. Pyöränä on Honda CBR 600F4. Millaisia aikoja muut ovat noilla radoilla ajaneet?
    Ite olen Alastarolla käynyt vissiin 8 kertaa. Ajat pyörii siinä 1:52 kieppeillä. Eilen alkoi tulla 1:47 aikoja kun availin vähän reilummin suorilla. Yleensä oon melko tasakaasulla ajellu suorilla ja koittanut opetella ajamaan mutkissa.

    Se huono puoli tossa suorilla köröttelyssä on että siitä on tullut seurauksena mulle sellainen "kammo" että en mitenkään osaa sitten sovittaa vauhtia nopeisiin mutkiin! Jarruttelen siten liikaa tai alan tuijottaa nopeusmittaria että kääntyykö se vielä *
    Täytyis teipata umpeen koko mittari. Muutenkin ajaminen on aika pehmeää ja pyöreää, kaasun ja jarrun välissä ehtisi kaivella nenää jne... Johtuneeko sitten iän tuomasta lisääntyneestä itsesuojeluvaistosta ja ohuesta lompakosta *

    Pääasia mulle kuitenkin on ihan ajamisen harjoittelu, fiilistely ja tietyn taitotason ylläpitäminen eikä niinkään kierrosajat.



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  25. #355
    Tuosta nopeusmittarista, niin itse teippaan sen joka kerta piiloon,kun radalla ajan. Olen huomannut, että jää turha tuijottaminen pois. Varsinkin jos on rc käytössä, niin suoranopeudet näkee kyllä sitten jälkeen päin jos niitä haluaa katsella. Jossain vaiheessa kesää huomasin, ettei oma jarrutustaito riitä siihen, että ehtisi pääsuoran päässä katsoa paljonko mittari näyttää. Ajat oli siinä vaiheessa luokkaa 1.26.7 ja hitaammin. Parin sadan vauhdissa sitä kulkee melkoisen matkan sen vajaan sekunnin aikana mitä vilkuilee mittaria. Tuloksena aina kauhea kammojarru mutkan tullessa silmille.
    Yamaha r1-09
  26. #356
    Lainaa (laatite @ Syys. 10 2011,20:58) kirjoitti
    Tuosta nopeusmittarista, niin itse teippaan sen joka kerta piiloon,kun radalla ajan. Olen huomannut, että jää turha tuijottaminen pois. Varsinkin jos on rc käytössä, niin suoranopeudet näkee kyllä sitten jälkeen päin jos niitä haluaa katsella. Jossain vaiheessa kesää huomasin, ettei oma jarrutustaito riitä siihen, että ehtisi pääsuoran päässä katsoa paljonko mittari näyttää. Ajat oli siinä vaiheessa luokkaa 1.26.7 ja hitaammin. Parin sadan vauhdissa sitä kulkee melkoisen matkan sen vajaan sekunnin aikana mitä vilkuilee mittaria. Tuloksena aina kauhea kammojarru mutkan tullessa silmille.
    Mulla tuo on tullut ehkä niin päin että kun olen RC:ta katellut jälkeenpäin vauhteja nopeissa paikoissa, missä esim pyörä alkaa laahata maata niin sitten se kammo tulee just niissä. Alastarossa niitä on mulle oikeastaan 2: Pääsuoran jälkeen ja ennen takasuoraa. Varsinkin tuo ennen takasuoraa oleva oikea, jossa viime kesänä sain pyörän alakatetta myöten tonttiin. Muihin mutkiin sopiva nopeus löytyy perstuntumalla ihan hyvin.

    Toi teippaus tosiaan voisi auttaa pääsemään vauhtikammosta eroon. Yhtälailla vaistonomainen reaktio radalla alkuun oli peileihin vilkaisu aina välillä.

    Parasta olisi, jos olisi heti alkuun opetellut ajamaan sitä omaa vauhtia mikä tuntuu hyvältä, eikä ajaa suorat korostetun hiljaa.



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  27. #357
    Lainaa (SamiN @ Syys. 10 2011,17:40) kirjoitti
    Se huono puoli tossa suorilla köröttelyssä on että siitä on tullut seurauksena mulle sellainen "kammo" että en mitenkään osaa sitten sovittaa vauhtia nopeisiin mutkiin! Jarruttelen siten liikaa tai alan tuijottaa nopeusmittaria että kääntyykö se vielä *
    Täytyis teipata umpeen koko mittari. Muutenkin ajaminen on aika pehmeää ja pyöreää, kaasun ja jarrun välissä ehtisi kaivella nenää jne... Johtuneeko sitten iän tuomasta lisääntyneestä itsesuojeluvaistosta ja ohuesta lompakosta *
    Vauhti on varmasti parempi hakea tuota kautta, vaikka pitäisi vähän taistella sen lisäämiseksi, kuin ottaa alussa liikaa riskiä.

    Minulla oli kerran mittari teipattuna, eikä sitä kauheasti jäänyt kaipaamaan. Eikä sitä ehtisi edes katsella kuin käännösten jälkeen, vauhdin ollessa jo enemmän kuin kurvissa, tai suorilla. Tuo suoralla mittarin katsominen aiheutti omalla kohdalla ylimääräistä puristelua, kun piti saada tietty lukema mittariin. Turha tuo mittari radalla siis minulle. Korvasin mittarin käytön opettamalla valitsemaan käännöksiin vaihteet, joita käytä aina. Tällä sain vauhdin melko hyvin normalisoitua. Tuokin tosin haittaa vauhdin lisäämistä, kun vaihtamisen rytmi menee rikki, jos ajaakin jonkin kurvin aiempaa suuremmalla vaihteella tai vaihtaa hyvän ulostulonopeuden auttamana edellisiä kierroksia suuremmalle vaihteelle. Seuraavaan käännökseen tarvitsee sitten jarruttaa kovempaa ja tehdä enemmän vaihtoja, mikä rikkoo rytmin. Tällöin minulla jäi helposti liian suuri vaihde silmään.
    Ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muut asiat osoitteseen: ratavastaavat@moottoripyora.org
  28. #358
    Lainaa (hlin @ Syys. 10 2011,22:19) kirjoitti
    Lainaa (SamiN @ Syys. 10 2011,17:40) kirjoitti
    Se huono puoli tossa suorilla köröttelyssä on että siitä on tullut seurauksena mulle sellainen "kammo" että en mitenkään osaa sitten sovittaa vauhtia nopeisiin mutkiin! Jarruttelen siten liikaa tai alan tuijottaa nopeusmittaria että kääntyykö se vielä *
    Täytyis teipata umpeen koko mittari. Muutenkin ajaminen on aika pehmeää ja pyöreää, kaasun ja jarrun välissä ehtisi kaivella nenää jne... Johtuneeko sitten iän tuomasta lisääntyneestä itsesuojeluvaistosta ja ohuesta lompakosta *
    Vauhti on varmasti parempi hakea tuota kautta, vaikka pitäisi vähän taistella sen lisäämiseksi, kuin ottaa alussa liikaa riskiä.

    Minulla oli kerran mittari teipattuna, eikä sitä kauheasti jäänyt kaipaamaan. Eikä sitä ehtisi edes katsella kuin käännösten jälkeen, vauhdin ollessa jo enemmän kuin kurvissa, tai suorilla. Tuo suoralla mittarin katsominen aiheutti omalla kohdalla ylimääräistä puristelua, kun piti saada tietty lukema mittariin. Turha tuo mittari radalla siis minulle. Korvasin mittarin käytön opettamalla valitsemaan käännöksiin vaihteet, joita käytä aina. Tällä sain vauhdin melko hyvin normalisoitua. Tuokin tosin haittaa vauhdin lisäämistä, kun vaihtamisen rytmi menee rikki, jos ajaakin jonkin kurvin aiempaa suuremmalla vaihteella tai vaihtaa hyvän ulostulonopeuden auttamana edellisiä kierroksia suuremmalle vaihteelle. Seuraavaan käännökseen tarvitsee sitten jarruttaa kovempaa ja tehdä enemmän vaihtoja, mikä rikkoo rytmin. Tällöin minulla jäi helposti liian suuri vaihde silmään.
    Tietyn vaihteen käyttö auttaa varmasti rytmitystä. Kyseisestä syystä olen itsekkin alkanut pykältää mutkiin. Tuo kawa kun on siinä mielessä tylsä pyörä että kolmosella voi ajaa 40-220km/h.
    Just tuon rytmityksen (ja fiilistelyn) takia aloin itekkin vasta viimeaikoina vaihdella pykäliä (2-3). Oliskin kiva joskus kokeilla jotain vaikka 600:sta kyykkyä.

    Edit: tuossa vielä tuota omaa hitaan ajoa *tube*



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  29. #359
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    Tietyn vaihteen käyttö auttaa varmasti rytmitystä. Kyseisestä syystä olen itsekkin alkanut pykältää mutkiin. Tuo kawa kun on siinä mielessä tylsä pyörä että kolmosella voi ajaa 40-220km/h.
    Just tuon rytmityksen (ja fiilistelyn) takia aloin itekkin vasta viimeaikoina vaihdella pykäliä (2-3). Oliskin kiva joskus kokeilla jotain vaikka 600:sta kyykkyä.

    Edit: tuossa vielä tuota omaa hitaan ajoa *tube*

    Itse kusiaisella alastarolla makustelin kyseistä asiaa menneellä viikolla, kakkosella ollaan hyvin tehoalueella mutkissa ja kolmonen piisaa niillä kolmella suoralla pätkällä, pääsuoran päässä ottaa kolmonen rajoittimelle jos saa oikein hyvän vedon vikasta kurvista.

    Kahdessa hitaimmassa kurvissa olisi mahdollista käyttää myös ykköstä mutta pyörä on aivan liian äkäinen ekalla vaihteella kurvissa ajettavaksi ja välivapaa kummittelee, muutaman kerran pudonnut vapaalle kesken kurvin ja sitten on ohjelmaa ohjaamossa..
    '96 Laverda Custom 125 -> '94 CB500 -> '97 CBR 600F -> '06 ZX-6R -> '05 ZX-10R -> '03 RSV-R 1000 -> '08 CBR 600RR
  30.  
  31. #360
    millasilla rengaspaineil kannattaa lähtee ajamaan alastarolle ku alla on kawan zx6r 2000vm? (eka kertaa menos radalle)
Sivu: 12 / 29:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2101112131422 ... ViimeinenViimeinen