Kakkosen tk-suuttimessa oli roska, putsasin kaikki kaasarit uudestaan mutta nyt vika siirtyi kolmospyttyyn, ei käy tyhjäkäyntiä, putsasin kolmosen kaasarin vielä uudestaan, ei vaíkutusta..
Tyhjäkäynnillä neulan välistä valuu bensaa tippa kerrallaan turkkuun, silmämääräisesti jokaisesta yhtä paljon.
Mitähä moinen lysti liikkeessä maksaa, putsaus, säätö ja synkkaus, osaako joku suositella liikettä pks+ 50km
Mä lähtisin kyselemään kaasarien täydellistä ultraäänipesua ja sen jälkeen (sorry, en lukenut koko ongelmaketjua) puhtaat bensansuodattimet bensalinjaan. Sitten harkintaan kaasarien korjaussarjat (tiivisteet+neulaventtiili), kannattanee hankkia ulkomailta, ainakin omaan pyörään on puolet halvemmat www.wemoto.com:ssa tai olikohan myös www.louis.eu:ssa, nelipyttyisessä noi hinnat alkaa kertaantumaan.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Neulaventtiilien holkin O-renkaat haperot. Vaihda O-renkaat tai koko neulaventtiilit.
http://cmc-parts.be/media/catalog/pr...yv-50015_1.jpg
Tyhjäkäynnille löytyi vika, olin tukkinut hölmöyksissäni jonkin kaasadeille menevän huohotusputken tai mikä lie, siihenkun puhaltaa lentää ilmasuuttimistä bensaa.., nyt käy kaikilla pytyillä.
Nyt ilmeistyi uusi ongelma mitä ei ennen ollut, rötää 1/3 kaasulla älyttömästi, ihan pintakaasulla menee hienosti mutta vähän kun avaa niin rupee rötäämään, vetoloppuu, miettii hetken ja taas mennään.. Sitten vetää hienosti loppuun asti, korkeilla kierroksilla rupesi kanssa paukuttamaan putkessa moottorijarrulla.
Paikallaan kaasutellessa ei ollut mitään ongelmaa mutta kuormituksessa alkoi heti tuo rötääminen.. vähän on tehoja kateissa, mihinkään kaasareitten säätöihin ei ole koskettu, ainoastaa putsattu bräkleenillä ja paineilmalla.
Eikö neulan välistä sitten kuulu tulla bensaa yhtään tyhjäkäynnillä? Muistaakseni jokaisessa vehkeessä sieltä on aina pikkasen tihkunut..
Jossain isossa kaksimukisessa moottorissa, missä on yksi yhteinen kaasari molemmille sylintereille, bensaa virtaa tyhjäkäynnillä myös pääsuutinpiirin kautta. Missään ehjässä sporttipyörässä missä on oma kaasutin joka pytylle en ole moista ilmiötä havainnut. Kaasuttimen läpi kulkeva ilmamäärä on tyhjäkäynnillä niin pieni ettei ilma hori bensaa mukaansa pääsuutinpiirin kautta vaan ainoastaan tyhkäkäyntipiirin läpi.
Hoituuko tuo vuotaminen tuolla pelkällä O-renkaan vaihdolla vai pitääkö vaihtaa muitakin sisuskaluja?
Nyt on uudet O-renkaat, kaasarit putsattu perusteellisesti uudestaan, ei auta..
Tulpat vitivalkoiset, laihalla käy, tuo rötääminen helpottaa kun juuri ennen kun antaa kaasua avaa ryypyn kokonaan. mihinkään säätöihin ei ole koskettu, uudet kurkut, ei imuvuotoja.
Mikä voi muuttua yhtäkkiä että vetää noin laihalle, voiko synkronointi vaikuttaa?
Aikaisemmin näillä samoilla säädöillä oli tulpat ihan terveen väriset..
Edit: neulojakaan näissä ei pysty nostamaan...
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Pakko sen jotenkin vaikuttaa kun tuo vehje tuli tänne ei kiertänyt 6k enempää, synkronoinnin jälkeen löytyi loputkin kierrokset. Tosin pihassa ei kaasua ikinä väännetykään loppuun asti että noin 1/3 alueella..
Näin tekikin vielä vähän aikaa sitten, tuo kakkospyty tksuutin oli tukossa, sen kun aukaisin alkoi ongelmat.. kaikki on double double tsekattu, sytkä ok bensapumppu ok, kaasarit viimesenpäälle puhtaat, mut yhtäkkiä vetää laihalle, ei imuvuotoja ei ainakaan reagoi bräkleeniin,, seosruuvien avaaminen ei vaikuta yhtään...
Ei ymmärrys riitä, olen nyt yli 30h paininu tän kanssa, kaikki käyty läpi yhä uudestaan ja uudestaan
Edit; kirjoitinkohan jo tuon mutta juuri ennen kaasun avaamista kun vääntää ryypyn täysille niin tuo rötääminen helpottaa, voiko esim kohon jumittaminen tehdä tuollaista? Heitelkää ilmoille ihan mitä mieleen juolahtaa
edit2; jos vika ei olekaan siinä että ei saa tarpeeki bensaa vaan saa nyt ilmaa jostain liikaa, mitkä on vaihtoehdot tälläsessä CVK kaasarissa
Viimeksi muokannut: tompa; 12.06.2015 klo 22:40.
Onko kaikki testikäytöt tehty ilmanputsarin kanssa? CV-kaasarit ei välttämättä oikein pelaa ilman boksia + käy pikkasen laihalla.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kaikki paitsi tänään, tänään kaikki testit tehty mehupurkin kanssa ilman putsaria, hei kaasun avauksesta rötää tosi pahasti.
Eilen testiajot tehtiin boksin kanssa, ei ihan niin pahasti röpeltänyt mutta ei lähelläkään tervettä, enään ei kierrä vapaallakaan niinkuin aikaisemmin, ihakuin itestään pahenis nuo oireet?!
Venasäädöistä eikä jaosta tuo voi johtua kun pari päivää sitten toimi kumminkin ihan hyvin lukuunottamatta pauketta moottorijarrulla...
Edit; eihän puola tai kohon neulaventtiilit voi aiheuttaa tällästä?
Noniin, nyt mennään taas vieraalle alueelle, miten ne bensapinnat tarkistetaan/säädetään, missä mitoissa niiden kuuluu olla?
Vaihdoin vain ne O-renkaat mitkä on sen neulaventtiilin vastakappaleessa missä suodatinverkko toisessa päässä, ei luulisi vaikuttavan käyntiin..
Voiko liian alhainen bensapinta sitten aiheuttaa tälläistä, luulisi että sitten kenkkuilisi vain yksi pytty mutta kaikki tulpat oli valkoisia...
edit; sen muistan näin yhtäkkiä että kun kaasarit oli auki väärinpäin niin reunimmaisissa oli kohot vähän syvemmällä kuin keskimmäisten, kuuluuko näin olla
Viimeksi muokannut: tompa; 13.06.2015 klo 10:27.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Tuntematta kyseistä vekotinta niin omalla zzr 1100 kokemuksella veikkaisin imuilman vuotoa tai kaasarin tukosta.
Ite löysin imuilmavuodon suihkuttamalla jotain spraypullo liuotinta käynnissä olevan mopottimen kurkkuihin(ulkopintaan siis). Tämä on palovaaralinen temppu jos jostain löytyy kipinä. Kierrokset nousee kun suihku osuu ilmaa vuotavaan kohtaan.Omassa se löytyi kumikurkkujen kiristettävien klemmarien kohdasta, mitään näkyvää ei kumikurkuissa ollut mutta vuotaa silti. Oma mopedi on niin vanha ja maailmaa nähnyt että ei tarvi sääliä niinkuin uutta. Laitoin kumikurkkujen klemmariliitokseen tiivisteliimaa ja kiristin kiinni. Annoin vuorokauden kuivua.
seuraavia arvontoja:
- onko kaasarien kalvot asettuneet oikein, monasti niitä on vaikea saada pysymään urissaan
- onko se kaasrien kalvojen kansi suora
Bensapinnan korkeudesta. Näin yhtäkkiä järkeillen bensapinta vaikuttaa siten että jos liian matala niin bensa loppuu kovalla käytöllä kesken eli isoilla kierroksilla ja jos toisinpäin väärin niin tulvii yli.
-vk-
Viimeksi muokannut: gaagamel; 13.06.2015 klo 10:31.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Niinkuin tuohon jo äsken muokkasin niin reunimmaisten kaasareitten kohot oli vähän syvemmällä kuin keskimmäisten, kun kaasarit väärinpäin pöydällä.. sitä en tiedä miten kuuluu olla..
Kumikurkut vaihdoin alkuviikosta uusiiin, on suihkittu brake kliineria sinne ja tänne ei nosta kierroksia..
Ventiilit säädetty kaikki ohjearvoihin imu 20 pako 25.
Eilen purin ja putsasin kaikki paikat, suihkin bräkleenillä joka kolon ja puhaltelin paineilmalla läpi kiiltäväksi asti, ei pitäisi olla likaa missään.
Kalvot oli siistit ja ehjät, ja istuivat hvin paikalleen, kannet näytti suorilta
edittiä,
jos koho on syvemmällä, eli kohon korkeus pienempi kuin pitäisi niin meneekö se nyt rikkaalle vai laihalle?
En jaksaisi uskoa että tuo nyt on tosta pinnan korkeudesta kiinni kun röpeltää heti kaasunavaushetkellä...
Viimeksi muokannut: tompa; 13.06.2015 klo 10:50.
Omasta mielestä tuo kohon korkeus ei vaikuta seokseen muutakuin siinä vaiheessa kun bensa loppuu(kohokammiosta).Eli tilanteessa jossa kulutus on suurempi kuin kohokammioon tuleva bensamäärä, lähinnä täyskaasulla. Koho sulkee bensan tulon tankista kun sen voima painaa tarpeeksi neulaventtiiliä kiinni.
onkos ne siinä vehkeessä tämän näköiset. nämä on 1100 zetorista.
http://www.vkukko.fi/kawasaki/kawaneula2.jpg
-vk-
Viimeksi muokannut: gaagamel; 13.06.2015 klo 11:36.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Jep, sama vehje.
Ok, eli lasketaan bensanpinnat pois laskuista, toimii kumminkin tyhjäkäynnillä ja korkeilla kierroksilla
Kyllä kaasareissa kaikki vaikuttaa kaikkeen! Bensapinta liian korkealla, käy rikkaalla, pinta liian alhaalla käy laihalla. Ei tuota bensapinnan korkeutta turhaan ole määritelty.
Ja tompan kyssäriin, jos ylösalaisin käännetyssä kaasaripaketissa on kaksi kohoa alempana, niissä bensapinta on ylempänä kuin noissa kahdessa muussa, käyvät siis rikkaammalla.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Gaagamel: Sullakun on samanlainen patteri niin mikä sen harmaan putken virka on mikä tulee kaasareitten letkuihin yläpuolelle, kuvassa oikealla keskellä nro 321518
http://www.partzilla.com/parts/searc...NER/parts.html
Muutkin saa tietty vastata jos tiedätte :lol:
Kyllä ne reunimmaiset kohot on luultavasti tarkoituksella eri korkeudella. Luultavasti on tarkoituksena, että keskimmäiset sylinterit olisivat aavistuksen rikkaammalla jäähtyäkseen paremmin. Kannattaa tosiaan kokeilla kasata ilmanputsari koteloineen täydellisesti koekäyttöä varten. Säädöissään oleva kampe ei toimi kunnolla ilman imuvastusta. Paraneeko käynti keskikierroksilla ryypyn kanssa?
Paranee, täyden ryypyn kanssa ei rötää niin paljoa, mutta tyhjäkäynti tukehtuu ryypyllä
Mutua? Toi linkittämäni tehdasmanuaali antaa kaksi tapaa, toinen kaasarit pöydällä, kohojen korkeus 11mm+-2mm, ja se tarkempi kaasarit paikallaan, läpinäkyvä letku sinne tyhjennysnippaan, pinnan pitäisi olla 2-4mm kaasariin stanssatun viivan alapuolella. Eikä erottele sisempiä eri tasolle.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Noniin, takaisin lähtökohtaan, tukin tuon putken minkä linkitin aikasemmin ja laitoin putsarin paikalleen, enään rötää ehkä kolmasosan siitä mitä aikasemmin eli paljon parempaan suuntaan mennään, Mikä lie tuon putken funktio.
Nyt kumminkin tuli aikasemmat ongelmat esiin eli käy vaan kolmella tyhjäkäyntiä ja, paukuttaa putkessa edelleen moottorijarrulla.
Edittiä, jotenkin kaasareitten ilmansaantiin ton on vaikuttettava, kun tyhjäkäynti paranee huomattavasti kun avaa sen mutta sitten taas välikaasu vetää todella laihalle.. Luulis että se on tarkotettu siihen että siinä kulkee ilma eikai sitä muuten siinä olisi..
edit2 kuva putkesta:
https://drive.google.com/file/d/0B09...ew?usp=sharing
Viimeksi muokannut: tompa; 13.06.2015 klo 12:52.
Mun mielestä (muistikuva) tuo putki menee mulla ilmanputsarikoteloon. Käyn kattomassa mopoa josain vaiheessa jos vaikka näkyis katteiden välistä. Jos nostat sormella luisteja yksi kerrallaan ylös niin onko vaste samanlainen? Pienen pieni hämärä muistikuva on että luistin tai jonkun muun osan sieläpäin saa asennetua myös väärinpäin. Onko luistit saman näköiset taakseppäin.
edit:
löyty tuommonen kuva, menee jonnekkin ilmanottoon.
http://www.vkukko.fi/kawasaki/kawa88.jpg
Viimeksi muokannut: gaagamel; 13.06.2015 klo 13:17.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90
Luisteja ei saa väärinpäin koska niissä on kalvot kiinni ja kalvoissa on se pieni uloke missä ilmareikä niin menee pakostikin niinpäin miten purettaessa
mulla ei ainakaan ilmanputsarikotelossa ole mitään ylimääräisiä reikiä mihin tuon voisi laittaa.. Tää pyörä tuli mulle ns. streetfighter projektina tuhannen pillun päreenä niin etukatteet yms tavarat rungon ulkopuolelta puuttuu...
Tossa räjäytyskuvassa näkyy että nuo menisi johonkin bokseihin mitkä on kiinni putsarin kotelossa, lieneekö jotkut imuäänenvaimentimet? Niitä mulla ei ole..
Toinen mikä mietityttää nuo venttiilikopan huohotusputket,mihin ne tulee kiinni, olen nyt yhdistänyt ne 16mm t-kappaleella ja laitoin perään tollasen mini vapaavirtausfiltterin ettei ihna kaikkea kakua vedä venakoppaan..
Viimeksi muokannut: tompa; 13.06.2015 klo 13:19.
jos on innostusta niin nappaile lisää kuvia kaasareista eri suunnista. Ehkä jotain erilaista näkyy.
tuosta putkesta, löysin tuommosen kuvan.Joku pötkylä sielä on välissä ennen ulkoilmaa.
http://www.vkukko.fi/kawasaki/putkiletku.jpg
-vk-
Viimeksi muokannut: gaagamel; 13.06.2015 klo 13:37.
ZZR 1100 -92
Yamaha xtz super tenere 750 - 90