Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
    Tulipa lauantaina ajettuun kunnon myrräkässa ja lahkeet jäi sen verran auki että koretex saappaat kastuivat piripintaan. Saappaiden tyhjennyksen jälkeen ajoaikaa oli jäljella kolmisen tuntia ja ilman sukkia pärjäili kyllä hyvin, mutta nyt se haju!Koirakin karttaa niitä. On kuivatettu, puhaltimella ja paineilmalla ja käsin koittamalla tuntuu kuivalta ja haisee, usean metrin päähän. Onko kellään keinoa hajun poistoon?
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
    Oliskohan se Nada merkkinen se snadi pullo mistä ruiskuttelen lätkäkamoille soppaa, joka kuulemma tappaa bakteereja ja neutraloi tuoksuja.

Kokeile sitä, musta se pelittää ihan hyvin.
    Urheiluliikkeet myy.

T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Sonax Hajuntappaja... autotarvikeliikkeistä, cittarista, prismasta...
    dYNY

"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

FEEL THE NOISE * *

* Kawasaki ZX-10R '07*
    Auttaisko vaan aika ja tuuletus, omat vaelluskengät alkoi haista reissussa kunnolla vetyttyään aivan kuolemalta mutta tarpeeksi kauan kun parvekkeella antoi olla muuttuivat taas ihan käytettäviksi.

Edit: Oho, muut ehti paremmin neuvoin jo edelle - no mut olkoot nyt silti tämäkin täällä...

Pusa + KTM GS 250 + Yamaha TZR 125
    Ajattelin iteekin sanoa noita urheilukamojen hajunpoistajia, mutta kerkesivät eka.

Noh pitää jotain omaa ehdottaa, niin laita pakasta vetästyt wunderbaumit kenkiin ja kengät partsille pariks päivää *
    Tai sit ripottelet kahvin puruja kenkiin niin ne myös poistaa hajun/imee kosteuden.

Kalmanhaju lähtee myös tiskiaineella pesemällä.
    claymore:n avatar
    Liittyi May 2010
    Etelän makiat rannikkotiet vieressä
    Pari litraa vettä ja sekoita siihen etikkaa 2dl, kaada molempiin saappaisiin, anna muhia, kaada pois ja anna kuivua rauhassa, 20v olen tuolla saanut hajut pois! Muista ottaa pohjalliset pois ja käsittele ne vaikka ämpärissä!!

Pistä sanomalehteä sisälle, tee siitä "pallukoita", imevät alussa suurimmat kosteudet pois! Siis ihan täyteen!!!

Jostain kuullut,että tuo ruokasoodakin toimii eikä tarvitse kastellakkaan kenkiä..tosin omalla vastuulla ja googlettamalla varmasti löytyy monenlaisia konsteja
    Indian Sport Chief -23
    ex. BMW R1200R -17
    ex. Triumph ST 1050 -10
    ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
    ex. Honda VTR1000F -98
    ex. Honda CB750F -83
    ex. Honda CB125TDC -84
    Pistä kinkat pakastimeen muutamaksi päiväksi kun olet ne saanut kuivaksi etikkapesusta. Ainakin mun ajosaappaat, vaellus- ja lakeerikengät - ne ainoat mitä en raaski pestä pesukoneessa - raikastuvat tästä.
    hooondaaa
    Sitruunalla.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    Lainaa (MrEre @ Elo. 10 2010,07:20) kirjoitti
    Pistä kinkat pakastimeen muutamaksi päiväksi kun olet ne saanut kuivaksi etikkapesusta. Ainakin mun ajosaappaat, vaellus- ja lakeerikengät - ne ainoat mitä en raaski pestä pesukoneessa - raikastuvat tästä.
    Joo, toi konsti toimii. Eli ensin saappaa kuivaks vaikka patterin päällä ja sitten muovikassiin. Muovikassin suu solmuun ja vuorokaudeks pakastimeen. Sillä lähtee aromit saappaista *
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
    Täältä puoltoäänet etikkapesulle ja pakastamiselle. Talvella tulee muutenkin rahdattua myös kesäkamoja kireimmillä pakkasilla kylmään talliin, niin keväällä on raikasta tuoksua tarjolla.

Kaupallisella puolella otsonipesu toimii todella hyvin. Löytyy siis kemiallisesta pesulasta.
    Kiehuvaa vettä kattilasta kenkä täyteen niin hajut lähtee.. tiedä sitten mitä eri kengät tuosta tykkää mutta moisen hckäsittelyn olen sideilleni antanut.

Kuivatus tapahtuu nopeasti kun laittaa pöytätuulettimen puhaltamaan kenkien sisälle
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Verkkokaupasta Sanyo Air Wash XQG62-L703C puhdasta tulee..tai ainakin pitäsi.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Tuo etikkapesu. Tai sitten ruokasoodaa kenkään reilusti. Annat olla siellä muutaman päivän ja imuroit kengät hyvin. Ja jos vielä sitten pakastat ne niin voi olla varma että hajut on tiessään!
    Pesukoneella pyöräyttää ilman huuhteluainetta, Ei se gore tai muovi miksikään siitä mene...Saappaat kuin uudet pesun jälkeen
    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
    Kahvinporoja kenkään suodatinpussissa.... ja jatkossa käytä sammalpohjallisia... on hyvät
    ja vaimo ja muut perheen jäsenetkin tästä ilahtuu, kun pakastimestä löytyy haisevat bootsit.

Polvitukien hajua myös ihmettelin, mutta eipä se haju paljoa käyttöä haittaa. Polvitukiakaan ei oikein pysty koneessa pesemään.
    bakteerit haisee eli tuo pakkanen on helppo ja toimiva ratkaisu, bakteerit siirtyy ajasta ikuisuuteen kylmässä.
    toimii myös ihan normi kengissäkin.
    pussiin ja yön yli, voila!
    talvella sama tietysti toimii ulkonakin jos vain pakkasta.

2010- Yamaha FJR1300 -04
    -90-92 Kawasaki Gpx750r
    -89-90 Yamaha XJ750
    Lainaa (jyk4 @ Elo. 10 2010,09:53) kirjoitti
    Kiehuvaa vettä kattilasta kenkä täyteen niin hajut lähtee.. tiedä sitten mitä eri kengät tuosta tykkää mutta moisen hckäsittelyn olen sideilleni antanut.

Kuivatus tapahtuu nopeasti kun laittaa pöytätuulettimen puhaltamaan kenkien sisälle
    Millä se pöytätuuletin mahtuu sinne kenkään? * Sori, oli ihan pakko..
    CBR 600F -93
    Lainaa (VAK @ Elo. 19 2010,19:51) kirjoitti
    ja vaimo ja muut perheen jäsenetkin tästä ilahtuu, kun pakastimestä löytyy haisevat bootsit.
    Eemo toimintamallia jo virittikin ja teki vinkistä vaimon/muun narinan aiheuttajan suhteen toimivamman:

Lainaa (Eemo @ Elo. 10 2010,09:01) kirjoitti
    Eli ensin saappaa kuivaks vaikka patterin päällä ja sitten muovikassiin. Muovikassin suu solmuun ja vuorokaudeks pakastimeen. Sillä lähtee aromit saappaista *
    hooondaaa
    Kyllä niitä saappaita olisi syytä pestä vaikkei haisemaankaan alkaisi. Pestäänhän sitä kaikki muutkin vaatteet tämän tästä, vai onko jollain eri mielipide sukkien ja kalsarien pesemisestä

Minä olen pessyt saappaita ihan pyykinpesuaineella. Metsäpyörällä ajaessa kun on aina hiki ja saappaan on sisältä aivan likomärät joka kerta. Niitä pitää pestä tämän tästä.

Core-texin puolesta on turha pelätä. Pestään sitä kalvollisia ulkoiluasujakin.
    Itse ostin Stadiumilta sellaiset "hajupallot",maksoi n. 7 euroa, joita pidetään käytön välissä kengän sisällä tappamassa pahaa hajua ja jättää myös sellaisen semi-raikkaan tuoksun.

Itselläni ainakin duunimaihareissa toimi ihan ok, tosin niistä lähti kalmankatkuinen haju, ja edesmennyt kesä oli kyllä aika haastava sen suhteen. Meillä vuorot on vähintään 12 h pituisia, niin voi vaan kuvitella sitä hajua mikä maihareista tunki ulos. Mutta tosiaan parissa päivässä pahin haju oli poistunut noiden pallojen ansiosta!
    - 01 YZF 1000R Thunderace
    Sekoita ASPI-nimistä (teollisuus?)pesuainetta kuumaan veteen ja kaada kenkiin vartiksi, ei haise enää aikaan se entinen haju
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
    Lainaa (Puksuttaja @ Syys. 06 2010,20:25) kirjoitti
    Kyllä niitä saappaita olisi syytä pestä vaikkei haisemaankaan alkaisi. Pestäänhän sitä kaikki muutkin vaatteet tämän tästä, vai onko jollain eri mielipide sukkien ja kalsarien pesemisestä *

Minä olen pessyt saappaita ihan pyykinpesuaineella. Metsäpyörällä ajaessa kun on aina hiki ja saappaan on sisältä aivan likomärät joka kerta. Niitä pitää pestä tämän tästä.

Core-texin puolesta on turha pelätä. Pestään sitä kalvollisia ulkoiluasujakin.
    Totta toi mutta kannattaa katsoa millä pesee ja hoitaa coretexit. Kyllä niistä puhtaat tulee mutta kalvo alkaa päästää vettä helposti.

ohessa hyvä linkki coren hoitoon. KLIK!

Itse käytän core-ulkoiluvaatteisiin (ei kengät ) partioaitasta saatavaa coren pesuainetta. Tosin samaa kamaa voisi saada jostain edullisemmin.

Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
    Lainaa (Puksuttaja @ Syys. 06 2010,20:25) kirjoitti
    Kyllä niitä saappaita olisi syytä pestä vaikkei haisemaankaan alkaisi. Pestäänhän sitä kaikki muutkin vaatteet tämän tästä, vai onko jollain eri mielipide sukkien ja kalsarien pesemisestä *
    No, eikös se riitä, kun ite pesetytessä eli juhannuksena pitää vaa uimaan mennessä vaatteet päällä. Jouluun asti ihan raikasta.
    RC8R
    Super Duke (Se vanha)

Tunnus suljettu
    Liittyi May 2008
    I lodge my appeal at your tribunal, Lord
    Lainaa (jallu @ Elo. 19 2010,08:49) kirjoitti
    Tuo etikkapesu. Tai sitten ruokasoodaa kenkään reilusti. Annat olla siellä muutaman päivän ja imuroit kengät hyvin. Ja jos vielä sitten pakastat ne niin voi olla varma että hajut on tiessään!
    Etikka on hyvä keino ja toinen on sitruuna joka imee hajut itseensä,halpa ainakin kokeilla. Sitruuna poistaa hajuja esim. vanhoista huonekaluista ja vintillä olleista vaatteista. Itse laitoin vanhan merimiesarkun sisään pari puolikasta muutamaksi päiväksi, arkku oli ollut ulkona navetassa viimeiset 50 vuotta joten tuoksu on aika ummehtunut kun kannen avaa, sitruunan jälkeen ei ollut mitään tuoksua havaittavissa.
    You gave me a curse, Holy fathers, I give you a blessing: "may your conscience be as clear as mine and may you be as moral and religious as I"

Ja vaikka ma laps olen pieni vain,
    niin jumalten riemut ma juoda sain
    ja juoda ne täysin siemauksin -
    niin riemut kuin murheetkin.
    Ajosaappaiden sisäilmasto on aika vahvasti tunkkainen. Mikä olisi hyvä konsti raikastaa niitä ???

Yritin ihan perus pyykinpesuaineella, mutta ei oikein toiminut. Ei ehkä ollut tarpeeksi vahvaa seostusta tai kotipyykin pesuaine ei ollut sopivaa tuohon tarkoitukseen.

Nyt on neuvot tarpeen tai saappaat joutunevat roskikseen
    Don`t call me, I call you...

VFR750, nuorekas kaks`kymppinen
    http://www.moottoripyora.org/keskust...sevat-saappaat

Ja toimiva helppo keino on kaataa kiehuvaa vettä saappaat täyteen. Kerrasta hajut pois. En ota vastuuta jos blingblingsaappaat ottaa itseensä mutta omat sidit on käsitelty näin ennen ja myös jatkossa Kuten muutkin kenkäni mitkä käy haisemaan
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  30.  
    Ostin joskus aikoinaan "shoe deo" spaytä, aika hvin auttaa.
    Joku on joskus maininnut että laittaa kahvi puruja (suodatinpussissa) kenkiin, imee kuulemmat hajut hyvin varsinkin jos on hieman kengät päässyt kostumaan. Ei ainakaan pilaa kenkiä jos kokeilee.
    Itse en ole kokeillut.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

Yamaha FJR 1300A -08
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen