Pystyykö joku kertomaan mistä hakea vikaa kun pyörä joutui rankkasateeseen ja sen seurauksena ykköspytty lakkas toimimasta, pyörä alko "röpöttään" varsinki alakierroksilla ja kaasarista valui bensaa maahan kun pysähdyin kotipihaan.
Pyörä on siis Kawasaki ER-5 ´1998.
![]()
![]()
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Sulla on vissiin himmeenä toinen tulppa. Onkohan E5 omat puolat. Antaako kipinää pimeenä olevan pytyn tulpalle?
Ilman kaatosadetta kallistuisin kaasarin neulan tukkeentumiseen.
... jotain piti muistaa
Kai sillä sen verran uskaltaa ajaa, että voin sen tohon 1km päähän ajaa että pääsee talliin roplaa? Ei tosiaa viittis tossa kadunvarressa mitään aukoa.
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Tulpan hattuun on varmaan mennyt vettä. Sen voi siinä irroitella ja pyyhkiä kosteuden pois, samoin tulpan päästä. Yhdellä sylinterillä ajo pistää palamatonta bensaa tulemaan pakoputkesta ja sen haistaa.
Sieltä kaasarin seuduilta voi toki valua varastoitunutta vettäkin kun pyörän laittaa sivutuelle.
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
Joo, sitä se tekee, mut uskaltaako sillä ajaa jonku kilometrin vai voiko sieltä mennä jotain lisää rikki?(Halti @ Elo. 09 2010,15:59) kirjoitti
ps. toi vettä tulpanhattuun kuulostaa kyllä aika todennäköseltä, sitä vettä tuli meinaan aika vaakatasossa ja PALJON.
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Mulla nimittäin V-Strommin kanssa kävi tuollain viikonloppuna Turun saariston rengastiellä, vettä pääsi tulpanhattuun ja ajelin sitten pakosta muutaman kilsan sateessa ootellen parempaa keliä ja paikkaa missä pysähtyä. Kun tulpanhatun irrotin, se oli ihan märkä alapäästään. Puolet tehosta oli pois ja käyntiääni sellaista paukutusta.
Kyllä kait kilometrin uskaltaa ajaa yhdelläkin pytyllä. Se kipinä saattaa löytyä kun moottori kuumenee ja tulppa vähän kuivuu mutta syytä on ottaa sytytystulppa irti. Tulpan syvennyskin voi olla veden vallassa!
Ehkä palamaton bensa liuottaa öljykalvoa sylinterin pinnalta, ei kannata hirveesti kierroksia tarjota.
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
Vaihdoin noi tulpat. Eipä auttanu, Just ja just sai käyntiin ja sit alko bensat valuun ulos. Mm. semmosesta letkusta tulee bensat takahaarukalle mikä lähtee niinku molemmista kaasareista ja yhdistyy heti.
![]()
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Mahtaako se neula mikä on mennyt jumiin olla tämmönen ku tässä kuvassa on(seku @ Elo. 09 2010,15:45) kirjoitti
toi osa numero 11?
Ei tarttis irrottaa koko kaasaria jos ottas vaan ton "kannen" auki ja vähän heiluttelis sitä neulaa että irtois?
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Ennemminkin sanoisin että tuo osa "8" on se kyselemäsi neula jos ongelma on että kaasutin tulvii...
Kale
Elikkä jos kun se tulvii ja jos toi on jumissa nii joutuu purkaa koko kaasarin irti ja auki? Hitto kun menee vaikeeks...(kali @ Elo. 29 2010,14:54) kirjoitti
![]()
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Ei se vaikea homma ole. Tankki irti, ilmanputsarin kiinnitys auki, kaasuvaijerit pois ja ryyppy. kaasarin klemmarit auki ja vedät ilmanputsaria taaksepäin, saat tilaa. Kaasareiden läpi kulkee myös jäähdytysneste etupuolella. Letkut irti ja pultit tulpaksi, ettei tyhjene kokonaan. Sitten kaasarit irti imukurkuista ja sivukautta ulos. Bensaletkut sai hanan kanssa mukana muistaakseni, tai sitten ne piti irrottaa. Kaasareista yksi kerrallaan kohokammio auki ja yläpuolelta luistikansi luisteineen ulos. Paineilmalla puhaltelee röörit auki ja takas kasaan. Sun tapauksessa vaihtaisin kohokammion neulaventtiilit jotta tulviminen varmasti loppuu. Kaupasta saa valmiita satseja tohon hommaan. Kun teet homman harkinnan kanssa, siihen kuluu yksi iltapäivä eikä ole vaikeaa. Malttia mukaan.