Tulokset 1:st 22:een 22:sta
  1. #1
    Ideana olisi prytt tss ennen syksy tlt pkaupunkiseudun tuntumasta etelst suomi lpi, ja piipahtaa sen verran Norjan puolella ett psisi nauttimaan hieman jylhist maisemista ja kvisi kntymss jmeren rannassa.

    Noita reissulogeja lueskellessa esiin nousee vastaavilta reissuilta eniten kolme nime Norjan puolelta, *Narvik, Alta ja Nordkapp.

    Mits porukka suosittelisi ett miten tuo Norjan kiepautus kannattaisi tehd ja mihin suunnata, ett saisi niit jylhi maisemiakin nhd edes hieman ja piipahtaa siell jmeren rannassa? Isompi norjan kierros ei siis ohjelmassa budjetin/ajan takia, vaan joko pivretki, tai korkeintaan 1 ypyminen Norjan puolella.

    Mit muuta kannattaisi ottaa huomioon, onko Norjan puolelle menossa tai siell suhailussa joitakin omia niksejn?


    Reissu on viel suunnitteilla, mutta reissusuunnitelma jotenkin tmn nkinen, vinkkej?

    1. Etelst kertakeikautuksella Ouluun 1. pivn (~650km)

    2. Oulusta sitten 2. pivn tarkoitus kivuta joko rajaa pitkin, tai rovaniemi-kittil reitti pitkin ylspin (kumpaa suosittaisit?)

    Hankala sanoa miten pitkn riipasun sit jaksaa toisena pivn pern, ett uskaltaisiko sit suunnitella ajavansa kertaheitolla Kilpisjrvelle asti...? Vai kenties vlikuolema esim. Muoniossa tms.?

    3. Norjan kieppi, hieman kysymysmerkki kuinka tmn toteuttaisi.

    Ajatuksena olisi mukava kiepauttaa sielt siten, ett tulisi Nuorgamin pst takaisin Suomeen ja voisi lasketella sitten mielenkiinnosta "toista puolta" takaisin eteln, Inari, ym. *

    Mutta jos nin tekee, paljonko tuota matkaa mahtaa tulla Norjan puolelta ja selviisik siit yhdell ypymisell Norjassa...?

    Jos taas Norjassa heitt vain pikkuvisiitin ja palaa takaisin Kilpisjrvelle tms., niin paluureissulla voisi leikata sitten idn puolelle mahdollisimman pohjoisesta, miss jrkevi reittej sitten meneekn (?) jotta voisi sitten laskeutua sielt etelnpin.

    Kaikenlaiset vinkit tervetulleita ja jos on esim. tiettyj kyli/hotelleja joissa kannattaisi harkita ypyvns (halpa, varaus etukteen tms), niin kertokaa ihmeess.
  2. #2
    Melkosta pivmatkaa joudut ajelemaan jos kerran vain yvyt norjassa. Oulusta kilpisjrvelle on matkaa jo ~550km jos sit kautta ajat.

    Kilpisjrvelt Altaan ja sielt Kautokeinon kautta takasin suomen puolelle enontekille (550km) tai sitten inari-karasjoki-kautokeino-enonteki (320km) nin niinkuin kki kooklemapsista katottuna.

    Toki jos ajaa esim kilpisjrvelt skibotniin ja takas kilpisjrvelle, matkaa ei tule kuin ~100km.

    Edit: Maisemia et luonnollisesti paljoa kerke katselemaan tuollasella reissulla. Majoituksesta en osaa sanoa, kerran ollut yt Alta river campingiss, mkki oli hieno mutta kallis (1200kr/4 hl)



  3. #3
    Hmm, totta - vaikka tuntuukin ett ajaa voi paljonkin kilometri niin varmaan olisi parempi karsia vhn niist pivetapeista ett voi vlist istuskella symss tai valokuvailemassa maisemiakin. Tmn takia vhn kyselenkin kun en ole koskaan prtkll noin pitk reissua heittnyt.

    Jospa sit porhaltaisi Ouluun, siit seuraavana pivn Kilpisjrvelle, ja sitten heittisi tuon Kilpisjrvi-Alta-Kautokeino reitin esim siten ett ypyisi Norjassa yhden yn.

    Ajatus oli kivasti tulla sielt ylhlt Nuorgamin kautta takaisin, mutta ehk tytyy jrki pit pss kuitenkin, silloin taitaa menn jo reilusti yli 1000km se Norjan osuus jos "Pn plle" kiert. (??)

    Kelln vinkkej onko esim. siell Altassa jotain muuta hyv motellia/hotellia, kokonaisen mkin vuokraus voi olla vhn yliammuntaa. (Toki jos meit lhtee sopivasti vaikka 4 niin sitten tuo ei ole pahakaan!)


    Kilpisjrvell varmasti jokin mukava hotelli/motelli lytyykin kohtuuhintaan?

    Takaisinpin voisi ampua sitten vaikka Enontekist jotakin mukavaa pikkureitti Sodankyln jos moisia siell menee, sielt Kemijrvi-Kuusamo ja sitten tiputtelee suoraan alaspin..



  4. #4
    kerran nordkapissa (autolla) kyneen voisin sanoa, etten en sinne toista kertaa lhtisi ihan kevyin perustein, en vaikka pyrll sen uuden lenkin tekisin. kerta riitti.

    ikv puoli siin nordkapissa on se, ett joutuu tulemaan paljon samaa reitti takas, maisemat on samoja paluumatkallakin osittain. onhan ne jylhi mut ei paljon vaihtelua tule.

    ite menin utsjoelta suoraan yln nordkappiin ja sitten altan kautta takas, jokainen itse voi katsoa kartasta miten tie siin kiert.

    ja muistaa sitte tunnelimaksut eli rahaa mukaan kunnolla, ett saa sitte paikalta ostaa jotain tuliaista, perill viel rahastetaan lippu itse paikalle siin 200m ennen paikkaa! en osaa sanoa, voiko noita maksuja visalla maksaa, ku itell oli kteist vain mukana tuolloin..
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyr, mutta kuka sen viittis pest...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  5. #5
    Itse tein samanlaisen reissun tuonne Norjaan viimesyksyn, mutta ajoin Perjantaina Kouvolasta Tankavaaraan ja sielt Lauantaina Ntmn kautta Norjan puolelle josta rannikkoa pitkin lnteen ja Utsjoen kautta takaisin Tankavaaraan.

    Tuo Norjan koukkaus oli yhteens jotain 600km Lauantaina

    Sunnuntaina takaisin Sotkamon kautta jossa yksi y ja Maanantaina takaisin Kouvolaan. Kilsoja tuli joku reilu 3 tuhatta.
    ZX10R -08
    ZX10R -11
  6. #6
    Lainaa (qazwsx @ Hein. 31 2010,15:20) kirjoitti
    Itse tein samanlaisen reissun tuonne Norjaan viimesyksyn, mutta ajoin Perjantaina Kouvolasta Tankavaaraan ja sielt Lauantaina Ntmn kautta Norjan puolelle josta rannikkoa pitkin lnteen ja Utsjoen kautta takaisin Tankavaaraan.

    Tuo Norjan koukkaus oli yhteens jotain 600km Lauantaina

    Sunnuntaina takaisin Sotkamon kautta jossa yksi y ja Maanantaina takaisin Kouvolaan. Kilsoja tuli joku reilu 3 tuhatta.
    Milt susta tuntu tommosilla pivetapeilla, alkoko usko loppua jossain kohti matkaa, ja kerkisk yhtn pyshdell kattelemaan maisemia yms?
  7. #7
    Varaa lmmint vaatetta mukaan. Norjassa ei s ole vlttis lmmin. Se voi lhennell nollaa tai jopa menn miinuksen puolelle ja tuuletkin voi olla reippaita. Lunta tai ainakin rnt voi mys tiputella aivan mihin aikaan vuodesta tahansa
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  8. #8
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jsen
    Lainaa (qazwsx @ Hein. 31 2010,15:20) kirjoitti
    Itse tein samanlaisen reissun tuonne Norjaan viimesyksyn, mutta ajoin Perjantaina Kouvolasta Tankavaaraan ja sielt Lauantaina Ntmn kautta Norjan puolelle josta rannikkoa pitkin lnteen ja Utsjoen kautta takaisin Tankavaaraan.

    Tuo Norjan koukkaus oli yhteens jotain 600km Lauantaina

    Sunnuntaina takaisin Sotkamon kautta jossa yksi y ja Maanantaina takaisin Kouvolaan. Kilsoja tuli joku reilu 3 tuhatta.
    Samanlainen setti tuli itse ajettua Tolberon kanssa viime kesn. Uusikaupunki-Levi, Levi-Kilpisjrvi-Skibotn-Alta, Alta-Nordkapp-Tana, Tana-Kirkenes-Oulu, Oulu-Tampere-Uusikaupunki. Kilsoja tuli aika kivasti ja joka piv ajotunteja noin kymmenkunta. Kannattaa varautua siihen, ett Norjassa ei vlttmtt voi pit kovinkaan kummoista keskinopeutta. Rajoitukset on alhaiset, ohi ei tahdo pst nkyvyyden takia ja sakot ylinopudesta on jopa suomalaisen mittapuun mukaan kovat. Pisimmt ajopivt taisi olla Levi-Alta ja Alta-Tana, vaikka niiden aikana kilometrej tulikin vhiten.
    Moottoripyrt ovat kuin tyttystvi. Moottoripyriin vain panostetaan enemmn aikaa ja rahaa..
    KAIKKI RATAPIVI KOSKEVAT KYSYMYKSET OSOITTEESEEN: ratavastaavat@moottoripyora.org
  9. #9
    Lainaa (Dex1 @ Elo. 02 2010,03:43) kirjoitti
    Lainaa (qazwsx @ Hein. 31 2010,15:20) kirjoitti
    Itse tein samanlaisen reissun tuonne Norjaan viimesyksyn, mutta ajoin Perjantaina Kouvolasta Tankavaaraan ja sielt Lauantaina Ntmn kautta Norjan puolelle josta rannikkoa pitkin lnteen ja Utsjoen kautta takaisin Tankavaaraan.

    Tuo Norjan koukkaus oli yhteens jotain 600km Lauantaina

    Sunnuntaina takaisin Sotkamon kautta jossa yksi y ja Maanantaina takaisin Kouvolaan. Kilsoja tuli joku reilu 3 tuhatta.
    Milt susta tuntu tommosilla pivetapeilla, alkoko usko loppua jossain kohti matkaa, ja kerkisk yhtn pyshdell kattelemaan maisemia yms?
    Ei mitn ongelmia, vaikka ajettiin viel kakspll vaimon kanssa. Norjan lenkill pyshdeltiin siell tll ja katteltiin maisemia.
    Ntmn koski on kanssa yksi miss kannattaa pyshty, ja tietty Sevettijrven baari suomen puolella.
    ZX10R -08
    ZX10R -11
  10. #10
    Nostetaas vanha topicci yls, niinhn siin kvi ett viime kesn ji syist ja toisista reissu kuitenkin tekemtt *


    Nyt nyttisi paremmalta, 2 viikon pst pikku poppoolla lhdss.

    Tll kertaa plni on seuraava:

    1. Kuopioon mkille, n. 400km ja risat.

    2. Seuraavana pivn n. 500-600km siivu ylspin olis ideana, tai mik nyt kivuitta menee ajamalla ettei ole ijt heti rikki. Tm vhn avoinna..Rovaniemi, Kittil, Muonio.. Mist nyt majoituksen saa varattu edukkaasti.

    3. Visiitti Norjassa, ja jossakin pin Norjaa majoitus yn yli.

    4. Pudottelua kotiapin Eteln aamusta alkaen, puhe oli ett jos ijiss riitt munaa niin voidaan tulla vaikka kerralla, mutta tarvittaessa lepilee matkalla yn yli jossakin motellissa, puolivliss Suomea.

    Eli reissu on kytnnss TO-SU tai TO-MA jos ei kest persus ajaa kotiin niin pitksti. *


    Vinkit reitin suhteen tervetulleita, ite kynyt viimeksi ++10v sitten Lapissa, silloin autolla ja en muista kyll liian paljon reissusta en.

    Lhinn tuo Norjan visiitti - ideana vaan pst mielenkiinnon vuoksi vhn jylhempiin maisemiin ja jmeren rantaan pistytymn, Suomen ulkopuolella.

    Onko se Alta hyv vaihtoehto, vai joku muu parempi? Semmosen kohtuu kesyn matkan pss rajalta kuitenkin,
    ett voi pivss silpasta sinne kun ollaan kuitenkin vasta hyvss kohti Suomen puolella siin kohti. (Jos kuopiosta asti tulee edellisen pivn)

    Sama tietysti Lapin suhteen, oma mielikuva olis ett ksivarren puolella oli aikanaan komeampia maisemia kun idn puolella, vai meniks se toisinpin? * Tmhn tietty ratkeaa sill jos ajaa toista puolta yls, ja pikkasen toista puolta alas.



  11. #11
    Ja muuten noista nhtvist paikoista..

    Onko tuossa norjan puolella missn mitn "serpentiinitien" tynk, komeita vuonoja tms. miss psisi edes hitusen siihen makuun kun ei ole koskaan moisissa maisemissa prtkll ajellut?


    Ja nin Suomen puolelta, pseek mihinkn tunturin huipulle tai edes lhelle nousemaan prtkll tiet pitkin..? Mit googlaili esim. Halti ja Saana tuntureita, ei sinne ole patikoimatta asiaa ilmeisesti - mutta muistikuva on lapsuuden lapinmatkoilta ett johonkin kyll ajeltiin autollakin huipulle...?

    Mys muita nkemisen arvoisia paikkoja mihin prtkll psee, olisi kiva kuulla.
  12. #12
    Maisemien kannalta Skibonista Altaan-vli on mielestni Pohjois-Norjan jylhint. Mutkiakin lytyy (E6) Suomen suoriin baanoihin tottuneelle ihan kiitettvsti.

    Altasta Kautokeinoon (ja Enontekille) lhtee mukava kanjoni (93), jossa on tiukkaa mutkaa. Se on mukava vet lpi mutkista nautiskellen, mutta houkuttelee mys pyshtymn. Kanjonista ylnglle noustua on punainen tupa jossa voi poiketa sumpille ja purtavalle. Siit haarautuu vanha postitie, sinne ei ole kyykyll asiaa.

    Altasta itn on mukavaa mutkaptk, tunturiylngll sitten vhn suorempaa, mutta maisemassa on uskomatonta autiutta ja tilantuntua. Porsangerin ranta Lakselviin on mukavaa mutkaptk.

    Lakselvin "keskustassa" on (ainakin ollut) jonkinlainen hotelli jossa motoristit saavat alennusta.

    Jos ajanpuute vaivaa niin itse ajaisin ksivarresta Skibotniin, siit Altaan ja Kautokeinon kautta Enontekille. Eniten keskittyisin Skibotnin ja Altan vliselle tieosuudelle ja varaisin sille ehjn pivn. Kilpisjrven retkeilymajassa on tullut yvytty usein.

    Suomen puolella voi tulla alas vaikka Kittil-Rovaniemi-Ranua-Pudasjrvi-Puolanka-Vaala-Siikalatva-reitti. Sama kai se vaikka ajaisi reitin toisinkin pin.

    Tankkaus kannattaa aina marssitauon yhteydess, eiphn tarvitse jnnitt ett riittk aine. Toisekseen, lyhyell reissulla ei kannattane optimoida ypymiskustannuksia vaan aikaa.

    Hmm, pitiskhn heitt toi lenkki itekkin. Tss sit taas ollaan.



    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  13. #13
    Lainaa (Dex1 @ Hein. 24 2011,14:14) kirjoitti
    Nostetaas vanha topicci yls, niinhn siin kvi ett viime kesn ji syist ja toisista reissu kuitenkin tekemtt *


    Nyt nyttisi paremmalta, 2 viikon pst pikku poppoolla lhdss.

    Tll kertaa plni on seuraava:

    1. Kuopioon mkille, n. 400km ja risat.

    2. Seuraavana pivn n. 500-600km siivu ylspin olis ideana, tai mik nyt kivuitta menee ajamalla ettei ole ijt heti rikki. Tm vhn avoinna..Rovaniemi, Kittil, Muonio.. Mist nyt majoituksen saa varattu edukkaasti.

    3. Visiitti Norjassa, ja jossakin pin Norjaa majoitus yn yli.

    4. Pudottelua kotiapin Eteln aamusta alkaen, puhe oli ett jos ijiss riitt munaa niin voidaan tulla vaikka kerralla, mutta tarvittaessa lepilee matkalla yn yli jossakin motellissa, puolivliss Suomea.

    Eli reissu on kytnnss TO-SU tai TO-MA jos ei kest persus ajaa kotiin niin pitksti. *


    Vinkit reitin suhteen tervetulleita, ite kynyt viimeksi ++10v sitten Lapissa, silloin autolla ja en muista kyll liian paljon reissusta en.

    Lhinn tuo Norjan visiitti - ideana vaan pst mielenkiinnon vuoksi vhn jylhempiin maisemiin ja jmeren rantaan pistytymn, Suomen ulkopuolella.

    Onko se Alta hyv vaihtoehto, vai joku muu parempi? Semmosen kohtuu kesyn matkan pss rajalta kuitenkin,
    ett voi pivss silpasta sinne kun ollaan kuitenkin vasta hyvss kohti Suomen puolella siin kohti. (Jos kuopiosta asti tulee edellisen pivn)

    Sama tietysti Lapin suhteen, oma mielikuva olis ett ksivarren puolella oli aikanaan komeampia maisemia kun idn puolella, vai meniks se toisinpin? * Tmhn tietty ratkeaa sill jos ajaa toista puolta yls, ja pikkasen toista puolta alas.
    Majoitus on edullisinta nin kesll isoissa hiihtokeskuksissa, Ruka, Levi,Ylls,Saariselk.
    Se ei pelkstn tunnu hyvlt, vaan se mys on sit.
  14. #14
    Lainaa (Dex1 @ Elo. 02 2010,03:43) kirjoitti
    Lainaa (qazwsx @ Hein. 31 2010,15:20) kirjoitti
    Itse tein samanlaisen reissun tuonne Norjaan viimesyksyn, mutta ajoin Perjantaina Kouvolasta Tankavaaraan ja sielt Lauantaina Ntmn kautta Norjan puolelle josta rannikkoa pitkin lnteen ja Utsjoen kautta takaisin Tankavaaraan.

    Tuo Norjan koukkaus oli yhteens jotain 600km Lauantaina

    Sunnuntaina takaisin Sotkamon kautta jossa yksi y ja Maanantaina takaisin Kouvolaan. Kilsoja tuli joku reilu 3 tuhatta.
    Milt susta tuntu tommosilla pivetapeilla, alkoko usko loppua jossain kohti matkaa, ja kerkisk yhtn pyshdell kattelemaan maisemia yms?
    Eihn tuossa ole kun puolen pivn ajelut Suomessa, Norgessa kannatta budjetoida mun mielest pivmaksimiksi 400km ellet sitten aja Trondheim- Mo I Rana -vli kutosta
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitiss
    CBR 125R 07/2016 jlkikasvulla ajossa
  15. #15
    Kiitos hyvist vinkeist

    Aikahan tss tosiaan on rajotteena, ja pivkilometrit kun koko poppoo on ensimmist kertaa pitemp reissua heittmss, pakko jtt vhn pelivaraa.

    Nyt suunnitelmana olisi tosiaan Piv 1: pk-seudulta Kuopioon, Piv 2: Kuopio -> Pello (hotellissa y), siit sitten Piv 3: Pellosta ajaa Altaan, enontekin/kautokeinon kautta ja Altassa y, sikahintaan..

    Tuo olisi kiva kiert tuolta skibotnin kautta merenrantaa, mutta siit tulee niin hurja pivetappi ett taitaa olla turhan ahnetta..? Laskeskelin ett 670km Pello -> Alta tuota reitti, muuten tuo on kai n. 400 luokkaa enontekin kautta. Ongelmana kun on, ett tuon jlkeen pit palata jo aika rivakasti takaisin, niin yt pitisi olla siell Altassa (suht lhell Suomea paluuta aatellen).


    Takaisin ajateltiin ruuvata Altasta takas alas, ja siit haarautua sinne 92 tielle, kohti Karasjokea ja Inaria.

    Takaisin pudottelua aika kovalla tahdilla luultavasti Inari-Ivalo-Kuusamo, jossa luultavasti pakko ottaa lepostoppi hotellissa (800km)

    Sielt sitten Kuusamo-Kajaani-Pk-seutu (800km) takasinpin, tossa vaiheessa alkaa suuremmat ajohalut olla varmaan jo takanapin joten kunhan kotiin suhaa. Hulluna ideana oli vet miehuuskokeena se 1600 kerralla, mutta se nyt on selv ett ei taida olla mahollista.


    Onkos reitiss jotain mit kannattais tehd toisin, jrkev tuo norjan ptk jos aikaa ja kilsoja on rajallisesti...?

    Samaten se kiinnostais kovasti ett onko tossa matkan varrella mit jnni lapin ihmeit, mihin prtkll psee? Olis mukavaa kiivet jonkun tunturin huipulle ihmettelemn, mutta meneek mihinkn ajotiet..? *Muoniossa nytti olevan jokin pakasaivon rotkojrvi ainakin, jossa voisi piipahtaa jaloittelemassa.



  16. #16
    No nyt se on ajettu..

    Aivan upea kokemus, suosittelen lmpimsti!

    Ajeltiin tosiaan tlt Etelst Ouluun aluksi, ja siit sitten rajaa pitkin aina ksivarren phn Kilpisjrvelle asti.

    Sielt skibotn, storslett, alta eli E6 rantatiet pitkin, ja Altasta kautokeinon kautta sitten takaisin Enontekille.


    Jestas sentn niit maisemia Kilpisjrvell! Lapissa on tullut kyty ennenkin, ja kilpisellkin lapsena, mutta kyll veti hiljaseksi millasta nkym voi Suomen rajojen sispuolelta lyty.

    Kilpisjrvi on ehdottomasti juuri se nurkka mik Suomesta pit nhd jos joku!


    Norjan puoli asetti sitten riman viel uusiksi... vuoriston mittakaavat on sen verran hurjat, ett siin tuntee ihminen ittens melko pieneksi. Pirun makeita teit yls ja alas rinteit, ja lopulta Alta-Kautokeino vlill olevat mutkaptkt rotkojen pohjalla olivat puhdasta herkkua.

    3100km 6pivn, hienosti meni mutta pikkasen ois voinu etapit olla lyhyempi
  17. #17
    Meidn porukka lhtee maanantaina pohjoiseen.

    1. Satakunta - Kemi (n. 600+ km)
    2. Kemi - Kilpisjrvi (n. 500km)
    3. Kilpisjrvi -> Tromsa ja takaisin n. 165km x2
    4. Kilpisjrvi -> Altan suuntaan n. 200 - 250km ja takaisin.
    5. Kilpisjrvi -> Finnfjordet ja takaisin n. yht. 350km.
    6. Kilpisjrvi - Kemi (n. 500km)
    7. Kemi - Satakunta (n. 600+ km)

    Arviolta n. 3300km 7 ajopiv ja 6 yt joista tosiaan 4 Kilpisjrvell saunallisessa mkiss. Tllainen ratkaisu sen takia, ett saa ajella Norjan puolella rauhassa, eik tarvitse joka ehtoo ja aamu pakata tai purkaa pyr. Saa vielp ajaa ilman laukkuja, kun yhdess pyrist on kiintet laukut, eli saa sinne ne kamat mit mahdollisesti tarvitaan.

    Toimiiko tuolla Pohjois-Norjassa Visa OK tankkauksia ajatellen? Ent Ruotsin puolella, kun on tarkoitus ajaa suuri osa 2. pivn ajoista Ruotsin puolella rajaa.



    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  18. #18
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 10 2011,23:35) kirjoitti
    Toimiiko tuolla Pohjois-Norjassa Visa OK tankkauksia ajatellen? Ent Ruotsin puolella, kun on tarkoitus ajaa suuri osa 2. pivn ajoista Ruotsin puolella rajaa.
    Visa toimii oman kokemuksen mukaan tankatessa kaikkialla Norjassa. Ja muutenkin. Mys Debit-ominaisuus toimi melkein kaikissa paikoissa mihin korttia tarjosin. Sama Ruotsissa.

    Olikohan Arvidsjaurissa kun oli pankkiautomaatti mist ei saanut kruunuja (kyln lnsipuolella). Nordean automaatista toiselta puolen kyl hilloa irtosi. Muuten ei korttiongelmia Ruotsissa. Norjassa ei mitn ongelmia.
  19. #19
    Kiitoksia!
    DT125R(85), FZS600(01), GSX750F(90), TRX850(99), VT750(05), M1800R(06), RSV1000R(06), Scrambler900(06), XB9S(03), XR1200(08), R1200S(06), K100RT/M(86), XRV650AT(88), K100RS/SE (88), ZX10R(06), M800(11). http://tinyurl.com/nfmvnqg Nyt K1200S(05)
  20. #20
    Lainaa (TwinTenox @ Elo. 10 2011,23:35) kirjoitti
    Toimiiko tuolla Pohjois-Norjassa Visa OK tankkauksia ajatellen? Ent Ruotsin puolella, kun on tarkoitus ajaa suuri osa 2. pivn ajoista Ruotsin puolella rajaa.
    Loistava reissu varmasti tulossa!

    sken kun siell itse prrsin, Storsletissa ei visaa kelpuutettu parissa ruokapaikassa. Mutta kaikilla huoltoasemilla toimi hienosti, samaten kiskoissa ym. mist ostettiin evst. Eli taitaa olla vaan kiinni siit onko ihan ptevt ptteet kaupalla kytss vai ei.
  21. #21
    Tuossa kannattaa mietti ett ajaisi Torniosta Ruotsin puolta Pelloon tai Pajalaan asti. Pellosta voisi sitten ajaa Lappean kautta Kolariin, on pieni leppoisa tie, jonkin verran routaheittoa mutta iso Tornionjoki monesti nkyvill.
    Kolarista sitten voisi ajaa Yllksen ja Peltovuoman kautta Enomtekille, tuolla 21 tiell kun ei Aavasaksan Jlkeen paljon jokea eik muitakaan maisemia vilahtele.
    <p>Ei se niin mene ettei se jotenki mene...</p>
  22.  
  23. #22
    Kvin viime kesn 5 vuorokauden kiepauksen Norjan puolella. Ajelin yksin ja todella leppoisalla tahdilla. En pttnyt pivmatkoja tai pmri etukteen, ajoin fiiliksen mukaan ja muutin reittikin matkalla moneen kertaan. Lopulta reissu meni seuraavasti:

    - Lht Helsingist kello 19 ja ekana iltana ajo Jyvskyln yksi. Majoitus kaverin luona.
    - Sielt aamulla startti ja ajo Oulun kautta, ptyen Yllkselle yksi. Majoitus laavussa.
    - Seuraavana aamuna Kilpisjrven kautta Norjan puolelle ja Altaan yksi. Majoitus teltassa Altajoen rannassa.
    - Aamulla ajo Lakselviin ja siit noin 100km visiitti pohjoisemmas. Sielt paluu Lakselviin ja lopulta yksi Rovaniemelle, majoitus kaverin luona.
    - Rollosta lyhyt pivajelu Kuusamon takametsiin pienille sorateille ja sopivan laavun lydytty lys iltapiv / ilta laavulla.
    - Viimeisen pivn ajo Kuusamon kupeesta Helsinkiin.

    Matkaa kertyi yhteens noin 3750km ja meni tosiaan 5 minuuttia vajaa 5 vuorokautta. Pisimmt pivmatkat olivat vajaa 1000km, vliss mys yksi 300km piv.

    Tuolla muuan kuva reisulta.

    Tmn kesn suunnitelmana on huitaista Kilpisjrven kautta yls ja lhte alaspin (sama Y-risteys, josta knnyin Aktaa kohden), Narvikia kohden ja tulla sitten Ruotsin lpi Tornion korkeudelta pois. Aikatauluna noin 7 vuorokautta. Toki reisun suunnitelma on tllkin kertaa "rento ja vapaa", voi olla, ett eksyn vaikka Tanskaan, jos sille plle satun...
    Ext: BMW F650GS -01, Suzuki DR-Z400SM -06, Suzuki DR650RSE -93, Suzuki Bandit 1200S -06, Kawasaki Z750R -12, Kawasaki KLX250S -09, Suzuki GSX-R 1100 -90, Triumph Scrambler -06, KTM EXC-F250 -13

    Nyxt: 3x polokupyr