Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 152:sta
  1. #61
    10/10
    Pistetääs vielä vähän edittiä.
    Ite metsästin väliaikaista 530 jousilukkoa didille,en löytänyt kuin rk:n 530 joka omissa silmissä näytti prikulleen samalta kaikkia osia myöten
    Noh tyytyväisenä lähin ajelemaan motovillelle...
    perille päästyäni ville huomasi että olin laittanut didin:n tiivisteet sinne rk:n jousilukkoon (oli mennyt sekasin kun vertailin ja ihmettilin)
    Tuo rk:n lukko oli kaikenlisäksi melko holo,vertasin vain päätypalaan kun kiinnitin ja mielestäni oli 100% sama.
    Noin tarkkaa asentajaa ei saletisti löydy mistään !
    Viimeksi muokannut: HondaCebari; 21.03.2015 klo 00:30.
    Horo Elää !
  2. #62
    MotoVilleltä erittäin nopeaa, asiantuntevaa ja joustavaa palvelua!
    Kawasakin startiongelma ratkesi.
    Kiitos!
    Z750
  3. #63
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Pyörä haettu Ville hoteista kotiin.

    Jos joskus alan tekemään konsulttihommia, niin asiakaspalvelussa käytän Villeä mallina. Kaikki hoidettu paremmin kuin hyvin, selkeä selostus mitä on tehty ja miksi.

    Aivan huippu paikka huollattaa ja säilyttää pyörää!

    Kiitos Ville, jälleen kerran!
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  4. #64
    Sähköposteihin ei tunnu olevan kiirettä vastailla... vastaukset tulleet päivän parin viiveellä, kun mainitsin asiasta kehottivat soittamaan. Ja sen jälkeen ei vastattu enää ollenkaan.

    Kyllä mielestäni nykyaikana firman kuin firman pitää vastata ainakin kahden tunnin viiveellä sähköposteihin.
    Sähköpostihan tuo vastaajalle vain enempi liikkumavaraa...ei tarvitse keskeyttää työtä ja vastailla puhelimeen. Ja asioimiset hoituu nopeammin, sekä ähköposteista jää aina talteen dokumenttia esim tarjouspyynöistä joita on sitten helppo kuluttajan vertailla.

    Aika yleinen vaiva, jota ihmettelen isompienkin firmojen osalta. kyllä minulla ainakin on kaikista tileistä ilmotus kännykkään.
    T7
  5. #65
    Kahden tunnin vastausaika on aika kova vaatimus, vähänkään kiireisempi asiantuntija ei välttämättä edes lue sähköpostia ennen kuin oikeat työt on saatu tehtyä.
    2007 CB600F Hornet
    ex: 2005 x-Max
  6. #66
    ^Jep, Villellä on kädet niin täynnä töitä ettei se ehdi rampata koneella vähän väliä. Paikalle meneminenkään ei välttämättä auta kun voi olla just asioilla, eli soittamalla kiireisemmät asiat kannattaa hoitaa.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  7. #67
    Poistettu
    Viet ens kerralla tonne huoltoon: http://www.moottoripyora.org/keskust...ittynyt-huolto

    Kaikesta päätellen toi yrittäjä ei ole yhtä ahkerasti asiakkaiden antamia tehtäviä hoitamassa ja saattaa ehtiä vastaamaan kyselyihin paremmin.
  8. #68
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Villelle:

    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #69
    Lainaa ArDee kirjoitti Katso viesti

    Kyllä mielestäni nykyaikana firman kuin firman pitää vastata ainakin kahden tunnin viiveellä sähköposteihin.
    No eikös kahden päivän viive ole paljon enemmän kuin sä vaadit.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  10. #70
    Tippuko munat ?
    CBF1000 Pankalahtee
  11. #71
    Hyvä paikka, viime kesänä alustaa kuntoon ja hiljaittan hieman osaa tilattu tätä kautta. Tällainen normi pulliainen on huuli pyöreänä kun juttua ja tietämystä on hieman enemmän kuin itsellä. Kun aihetta taas on niin vierailen uudestaan.

    Tuosta mailin käytöstä. Itse olen asiakaspalvelu/myyntihommissa ja maileja välillä päivässä helvetillinen määrä. Sähköposti ei ole reaaliaikainen kommunikointiväline, joskus joku on kitissyt kun en tunnin sisällä vastannut. Kysyin sitten että kun palvelen sinua naamatusten 2-3 tuntia niin haluaisitko että rupeaisin välillä naputtelemaan maileja muille? Eivät ole halunneet. Ja varsinkin nyt kun kyseessä on suht pieni yritys missä ei ole kymmentä ukkoa ruutua tuijottamassa koko päivää niin en itse ainakaan oleta että vastaus tulee samantien. En minäkään vastaa 17.50 tulleeseen mailiin samantien jos työaika loppuu 18.00 ellei sitten ole joku helvetillinen hätä tai varma kauppa kahden sanan + enterin päässä. Hätäiseen juttuun saatan vastata vaikka keskellä yötä kännystä mutta sitten ollaan jo isojen asioiden äärellä.
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
  12. #72
    Villen ammattitaitoon ja palveluun erittäin tyytyväinen myös. Voi kyllä suositella

    Yhtään huonoa palvelukokemusta ei mulle ole tullut kyllä muidenkaan yrittäjien kanssa jotka on mun pyöriä huoltaneet.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  13. #73
    Lainaa ArDee kirjoitti Katso viesti
    Sähköposteihin ei tunnu olevan kiirettä vastailla... vastaukset tulleet päivän parin viiveellä, kun mainitsin asiasta kehottivat soittamaan. Ja sen jälkeen ei vastattu enää ollenkaan.

    Kyllä mielestäni nykyaikana firman kuin firman pitää vastata ainakin kahden tunnin viiveellä sähköposteihin.
    Sähköpostihan tuo vastaajalle vain enempi liikkumavaraa...ei tarvitse keskeyttää työtä ja vastailla puhelimeen. Ja asioimiset hoituu nopeammin, sekä ähköposteista jää aina talteen dokumenttia esim tarjouspyynöistä joita on sitten helppo kuluttajan vertailla.

    Aika yleinen vaiva, jota ihmettelen isompienkin firmojen osalta. kyllä minulla ainakin on kaikista tileistä ilmotus kännykkään.
    Jos sinulla on sama ongelma kaikkien firmojen kanssa, niin en ihmettele.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  14. #74
    Lainaa ArDee kirjoitti Katso viesti
    Sähköposteihin ei tunnu olevan kiirettä vastailla... vastaukset tulleet päivän parin viiveellä, kun mainitsin asiasta kehottivat soittamaan. Ja sen jälkeen ei vastattu enää ollenkaan.

    Kyllä mielestäni nykyaikana firman kuin firman pitää vastata ainakin kahden tunnin viiveellä sähköposteihin.
    Sähköpostihan tuo vastaajalle vain enempi liikkumavaraa...ei tarvitse keskeyttää työtä ja vastailla puhelimeen. Ja asioimiset hoituu nopeammin, sekä ähköposteista jää aina talteen dokumenttia esim tarjouspyynöistä joita on sitten helppo kuluttajan vertailla.

    Aika yleinen vaiva, jota ihmettelen isompienkin firmojen osalta. kyllä minulla ainakin on kaikista tileistä ilmotus kännykkään.
    Ainahan sitä "asiallista" palvelua pitää lähtökohtaisesti odottaa.

    Sitä ei kuitenkaan pidä odottaa, että maailma pysähtyy just ja heti.... aina kun MINÄ jotain haluan.

    PK-hommissa ja ERITYISESTI yhden-kahden ukkelin puljuissa nuo realiteetit vaan tahtovat olla
    aika ankarat "palvelemisen takia palvelemisen" suhteen.

    Kelle ei käy järkeen, että kiirettä pukatessa prioriteetti on "sisällä olevien" asiakkaiden hoitaminen,
    käytännössä yksinkertaisesti TYÖN TEKEMINEN pääasiassa omin pienin kätösin..... tai näihin liittyvien
    asioiden hoitamisessa...... Kannattaa todella viivähtää siinä peilin edessä hieman pitempäänkin

    Se on sitten toinen asia, kun mennään suurempiin toimijoihin, joiden suhteen saattaa "huonon päivän tai
    asenteen" takia yksinkertaisetkin asiat olla mahdottomia hoitaa.
    Suuremmilla toimijoilla voi myös olla ihan lähtökohtaisesti päin persettä henkilökunnan laadun/määrän/
    ajoituksen mitoitus..... tai sitten vaan ei saada edes "rahalla" pientä nyyttiä siirtymään
    alle kahden viikon Turku - Tampere - Lahti akselilta pääkaupunkiseudulle .

    Pikkupajassa kun väännetään osan vuotta"valmista ulos uunista" pitkää päivää 120%:n teholla, on kyse aivan
    toisesta asiasta ja ongelmasta kuin tuossa heti yllä mainitussa.

    On aivan lapsellista väittää, että nykyinen, monimuotoinen viestintätekniikka ratkaisee pikkupajan
    prime-time ongelman ja antaa mahdollisuuden tyydyttää kaikki "hoohoilijat" tarpeittensa mukaisesti.


    .....Vai sekö sitten on sitä "tehokkuutta ja asioiden hyvää hoitoa"...... sitä mitä nykyisin aika monissa
    eri puitteissa saa isommissa kuvioissa?

    "Prosessi" on kyllä hieno..... mutta kaikki muu onkin sitten "kädessä".

    Ei pidä sovitut aikataulut, asiat on HOIDETTU, siis ei hoidossa, vaan HOIDETTU, kun pannaan
    sähköposti kiertämään bittiavaruutta..... ilman mitään käsitystä, lupausta ja sitomusta siitä,
    että ASIA HOITUU..... kuten on tarkoitus ja sovittu.

    Tämä on sitä ASIOIDEN HOITAMISTA nykyisin...... "LAITOIN MÄ SEN ETEENPÄIN! "

    VOI VITTU SENTÄÄN! EI KAUNIIMMIN VOI SANOA .

    No HUH .

    Mut joo.

    On se välillä pokankin ymmärrettävä missä mennään, varsinkin kun tietää toimijan puitteet.

    Ai niin..... Oon varmaan "Villen" kerran eläissäni nähnyt elävänä .......
    Ettei tässä "kaveria" ainakaan koiteta putsailla kuntoon .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #75
    No kyl on taas omituista kommenttia.... ehkä nyt parin tunnin viiveellä vastaus liioteltua mut ainakin saman vuorokauden kuluessa. Kyllähän nyt nykyään suurin osa asioista hoidetaan sähköpostitse, ja nopeemin sekä paremmin ne hoituu kuin puhelimitse kummallatakin osapuolelta.

    Ei nyt millään pahalla, varmaan Ville hoitaa huolto ja korjaus hommat hyvin.. ja tämän otsakkeen allehan on kai tarkoituskin kerätä sekä risuja ja ruusuja... niin en ymmärrä miksi tällaista turhanpäiväistä komenttia sitten tänne viitsitään kirjoittaa.

    Jos ei nykyaikana firmasta sähköposteihin vastailla, ehkä nyt sitten saman vuorokauden aikana, niin kyllä se minusta on risu. Eipä sen enempää.
    T7
  16. #76
    Lainaa ArDee kirjoitti Katso viesti
    No kyl on taas omituista kommenttia.... ehkä nyt parin tunnin viiveellä vastaus liioteltua mut ainakin saman vuorokauden kuluessa. Kyllähän nyt nykyään suurin osa asioista hoidetaan sähköpostitse, ja nopeemin sekä paremmin ne hoituu kuin puhelimitse kummallatakin osapuolelta.


    Jos ei nykyaikana firmasta sähköposteihin vastailla, ehkä nyt sitten saman vuorokauden aikana, niin kyllä se minusta on risu. Eipä sen enempää.
    Nyt on kyllä kaverilla elämä realiteetit hukassa.

    Ihan näin myyntimiehenä tulee mailia päivässä se 50-100kpl riippuen päivästä. Ihan jokaiselle joka kysyy paljonko saha maksaa toimitettuna kuusamoon en edes vastaa.. hinta kun on nettikaupassa ja sen voi sieltä tilata. tai mihin hintaan saa teiltä kun toi lupas tohon hintaan. en ole myöskään huutokauppa. Ja asiakkaat kenen elämä perustuu siihen että pitää saada ilmaiseksi saa painua myös suohon. tulevaisuudessa voitte sitten ostella mätänetistä kaiken.. huoltoa ei toki koneille enää ole, ja myyjät ei erota moottorisahaa , kantojyrsimestä.. mut hei onneks saa halvalla!

    Lisäksi seuraan todella läheltä tossa yhden mp-huollon touhua, niin kaikki etukäteen pyydetyt tarjoukset on anuksesta. koska aina on joku muuttuja.. ja on täysin mahdotonta kertoa hintaa muille kuin rengastöille tai öljynvaihdoille.

    Tyypillinen kysymys on " minulla on moottoripyörä joka hyytyy aina välillä, mitä maksaa kun laitat kuntoon?
    Mistä helvetistä voi tietää mikä vaivaa näkemättä etänä? onko ihmiset niin aivokuolleita ettei tajua?


    Ja asiaan Oma alusta on villellä nyt parasta aikaa huollossa. Aikataulut ei ihan ole pitänyt, mutta kevät on kiireistä aikaa ja tulee muuttujia. Pitää ymmärtää että gurulla on jonoa ja pittää vaan kiltisti odottaa vuoroaan.
    Ville ei varmasti ole halvin, Mutta alusta asioissa yksi suomen parhaimpia.

    Kiitos ja anteeks
    Menossa mukana
    www.konetalovainikka.fi
    www.eläinlääkäripalvelu.fi
    www.pjp-motorsport.com
    www.mp-tuki.com
  17. #77
    Ardee.. Täytyy muistaa, että näillä jotka Ville täällä puolustavat on tavallaan oma lehmä ojassa, ovat käyttäneet palvelua, käyttävät palvelua tai tuntevat kaverin muuten vain. Vähän kuin merkkikeskustelu tai uskovaisten kanssa juttelu. Jos kritisoi KTM ketjussa kotaria niin kotarimiehet huutaa käsi ojossa..ja ne uskovaiset, tiedät varmaan. Jos firma ei vastaa sähköpostikyselyyn nopeasti niin ainakin itse hommaan palvelun sitten muualta. Ainahan voi soittaa niin saa yleensä edes siihen vastauksen.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  18. #78
    Lainaa ArDee kirjoitti Katso viesti
    No kyl on taas omituista kommenttia.... ehkä nyt parin tunnin viiveellä vastaus liioteltua mut ainakin saman vuorokauden kuluessa. Kyllähän nyt nykyään suurin osa asioista hoidetaan sähköpostitse, ja nopeemin sekä paremmin ne hoituu kuin puhelimitse kummallatakin osapuolelta.

    Ei nyt millään pahalla, varmaan Ville hoitaa huolto ja korjaus hommat hyvin.. ja tämän otsakkeen allehan on kai tarkoituskin kerätä sekä risuja ja ruusuja... niin en ymmärrä miksi tällaista turhanpäiväistä komenttia sitten tänne viitsitään kirjoittaa.

    Jos ei nykyaikana firmasta sähköposteihin vastailla, ehkä nyt sitten saman vuorokauden aikana, niin kyllä se minusta on risu. Eipä sen enempää.
    Sähköpostille ei ole mitään määriteltyä vastausaikaa. Se on kuitenkin lähtökohtaisesti postin korvike eikä puhelimen korvike. Jos haluaa nopeita vastauksia, kannattaa huollattaa laitteet sellaisessa yrityksessä, jossa on erikseen toimistohenkilökunta, huoltopäälliköt ja huoltomiehet. Sellaisesta löytyykin sitten jo ehkä reaaliaikainen chatti, josta voi kysellä asioita. Ville on pienyrittäjä ja tekee itse kaiken ja asiakassuhteen hoito sähköpostitse saa sen ajan mitä muilta tehtäviltä riittää. Sellainen malli ei ehkä sovi sinulle ja odotuksiisi.

    Minulle on tärkeintä, että työn laatu on ollut hyvä. Sovituista asioista on pidetty kiinni ja luovutuksen yhteydessä saa aina ilmaisia vinkkejä. Toimii myös toisinpäin eli Ville myös ottaa vastaan vinkkejä. Ennen kaikkea palvelu ei ole kasvotonta.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  19. #79
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Sähköpostille ei ole mitään määriteltyä vastausaikaa. Se on kuitenkin lähtökohtaisesti postin korvike eikä puhelimen korvike. Jos haluaa nopeita vastauksia, kannattaa huollattaa laitteet sellaisessa yrityksessä, jossa on erikseen toimistohenkilökunta, huoltopäälliköt ja huoltomiehet. Sellaisesta löytyykin sitten jo ehkä reaaliaikainen chatti, josta voi kysellä asioita. Ville on pienyrittäjä ja tekee itse kaiken ja asiakassuhteen hoito sähköpostitse saa sen ajan mitä muilta tehtäviltä riittää. Sellainen malli ei ehkä sovi sinulle ja odotuksiisi.

    Minulle on tärkeintä, että työn laatu on ollut hyvä. Sovituista asioista on pidetty kiinni ja luovutuksen yhteydessä saa aina ilmaisia vinkkejä. Toimii myös toisinpäin eli Ville myös ottaa vastaan vinkkejä. Ennen kaikkea palvelu ei ole kasvotonta.
    villeä tuntematta olen sitä mieltä että palvelu kuuluu sille joka vaivautuu nenäkkäin pörssin kanssa paikalle.
    ei sille joka kyselee ja päivittelee hintoja netissä kun jostain löytänyt käytetyn renkaan jota ei osaa vaihtaa...
    sori vaan mutta liikkeet on asiakkaita varten ei tyhjän kyselijöille... se ei elätä yrittäjää...
    harrastus toiminta on erikseen...
  20. #80
    Kävin eilen duunin jälkeen pyörähtämässä Villellä kysymässä miten onnistuisi renkaiden vaihtoa. En viitsinyt soitella, kun tiesin että on vuoden kiireisempiä aikoja Villellä. Paikan päällä huomasin, että kaikilla neljällä nosturilla oli huolletaavia pyöriä, kolme tehtyä pihalla ja pari sisällä odottamassa vuoroaan.... No Ville totesi, että jos tuot irtovanteet ja kummit aamulla, niin hän vaihtaa kumit vaikka safliksella ja hae sitten iltapäivällä. Mielestäni hyvää palvelua kaiken kiireen keskellä
    Ei kiinnosta pätkääkään
  21. #81
    Tulipa tässä vertailtua hieman huoltopalveluiden palvelutasoa.

    Tarkoituksena laittaa R6Rään katukatteet kuitukatteiden tilalle, pikakaasu, jäähdytys- ja jarrunesteiden vaihto, etupalojen vaihto ja jotain muuta nippeliä.

    MotoV:
    Soitin Villelle ensin, koska ajattelin hänen varmaan hanskaavan hommat hyvin. Sain aika ympäripyöreän vastauksen ja vähän sellainen vastahakoinen olo oli koko hommaan nimenomaan noiden katteiden vaihtamisen osalta. Lopulta jäi todella epäselväksi, miten paljon homma tulisi maksamaan. Ymmärrän, että katteiden vaihtamista ei usein tule eteen, mutta ajattelisi ammattimiehen osaavan hieman arvioida.

    BoomBike:
    Mailitse vastaus alle päivässä: Erittelivät tuntimäärät ja osien hinnat kaikelle, taisi olla 378€ estimaatti sisältäen öljynvaihdon.

    Star-service:
    Ei ihan niin tarkka estimaatti, mutta arvioivat katehommalle reilua tuntia jos menee odotetusti.

    Päädyin sitten Star-serviceen, kun sieltä löytyi sopiva huoltoaika seuraavalle päivälle. Hinta oli noin 300e, työtä meni kolmisen tuntia.

    Kyllä yleisesti olen sitä mieltä, että hieman rohkeammin pitäisi pystyä antamaan noita arvioita, kun muutkin siihen pystyvät. Olen myös sitä mieltä, että yksityisyrittäjän on nykymaailmassa pystyttävä vastaamaan päivittäin sähköpostikyselyihin (en ole sellaista Villelle tehnyt, joten en tiedä onnistuisiko, mutta yleisellä tasolla). Jos ottaa sen 30/60min työpäivän päätteeksi ja sillä saa edes yhden keikan lisää viikossa tai parissa, luulisi maksavan itsensä aika äkkiä takaisin.
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  22. #82
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    )Jos ottaa sen 30/60min työpäivän päätteeksi ja sillä saa edes yhden keikan lisää viikossa tai parissa, luulisi maksavan itsensä aika äkkiä takaisin.
    Entä jos keikkoja on jo valmiiksi enemmän kuin ehtii hoitaa?
  23. #83
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Entä jos keikkoja on jo valmiiksi enemmän kuin ehtii hoitaa?
    Niin, sehän on se suomalaisten firmojen suurin ongelma - "Mitä jos yritystä joutuisikin kasvattamaan?"

    Uusi jantteri töihin vaikka määräajaksi, halliin mahtuu aina varmasti yksi kaveri lisää.
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  24. #84
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti

    Uusi jantteri töihin vaikka määräajaksi.
    Mistä löydät tämän uuden valmiiksi ammattitaitoisen jantterin määräajaksi töihin?
    .
  25. #85
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Mistä löydät tämän uuden valmiiksi ammattitaitoisen jantterin määräajaksi töihin?
    Mietin tuota vähän itsekin, mutta tulin siihen tulokseen, että näin sesongin huippukohdilla pajalla on varmasti paljon sellaista vähän simppelimpääkin hommaa, joissa voi olla avuksi?

    Vähän OT, mutta tällanen tuli vastaan: "A-J ottaa vastaan kyselyjä mielellään sähköpostin välityksellä, koska normaalin aukioloajan puitteissa tehdyt puhelinkonsultaatiot vaikeuttavat normaalin myymälän ja korjaamon hoitamista. "
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  26. #86
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    Jos ottaa sen 30/60min työpäivän päätteeksi ja sillä saa edes yhden keikan lisää viikossa tai parissa, luulisi maksavan itsensä aika äkkiä takaisin.
    Laskepas opetuksen omaisesti auki antamasi tilanne, ja kerro kuinka kannattavaa tuo on ja kuinka äkkiä se maksaa itsensä takaisin (saati rupeaa koskaan tuottamaan mitään).

    Voit käyttää itse määrittelemiäsi tuntihintoja ja osien/tarvikkeiden kateprosentteja. Laskelmaa odotellessa...
    .
  27. #87
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    Mietin tuota vähän itsekin, mutta tulin siihen tulokseen, että näin sesongin huippukohdilla pajalla on varmasti paljon sellaista vähän simppelimpääkin hommaa, joissa voi olla avuksi?"
    Mitä simppeliä mp- hommaa? Renkaiden ilmanpaineen tarkastuksia vai kuitukatteiden vaihtoa? Meinaatko että saat näitä simppeleitä hommia niin paljon/kk että voi palkata uuden tekijän sitä varten?
    .
  28. #88
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Mitä simppeliä mp- hommaa? Renkaiden ilmanpaineen tarkastuksia vai kuitukatteiden vaihtoa? Meinaatko että saat näitä simppeleitä hommia niin paljon/kk että voi palkata uuden tekijän sitä varten?
    Hmm, no eipä tuo omasta kokemuksesta mitään niin ydinfysiikkaa ole, ettei normaali esim. automekaanikon taustalla oleva henkilö noihin hommiin pystyisi. Tietty tehokkuus on aluksi heikompi, mutta jos löytää hyvän kaverin voi varmasti oppia nopeastikin.

    Kyllähän nyt perushuollot pystyy itsekin suurimman osan tekemään, joten miksi ei joku jolla alaan liittyvää kokemusta?

    Itselläni ei ollut osaamattomuus syynä, vaan yksinkertaisesti se, että mieluummin maksan jollekin vähän siitä, että tekee hommat joihin itsellä menisi turhaan vapaa-aikaa.

    Voi toki olla, että olen väärässä ja kaikki esim. Motovillen huollot ovat jotain todella kinkkisiä. Se mikä nyt oikeasti tulee mieleen esteenä on, että ehkä asentajallakin pitää olla joku esim. Yamaha -"lisenssi", että saa leimat huoltokirjaan?

    En tiedä, joka tapauksessa kuulostaa aina liian yksinkertaiselta vastaukselta, että "ei meillä tarvitse olla hyvä asiakaspalvelu, koska meillä on jo tarpeeksi hommia".
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  29. #89
    Lisätääs tähän vielä. Tarkoitus ei missään nimessä provosoida tai olla muutenkaan hankala. En myöskään missään vaiheessa varsinaisesti puhunut MV:stä, koska en ole yrityksen kanssa ollut sähköpostitse tekemisissä.

    Sanon kuitenkin näin: Villellähän tuntuu olevan kova maine meidän motoristien keskuudessa, tainut voittaa jotain kilpailuitakin. Itselleni myös aina jäänyt hyvin asiantunteva kuva herrasta. En tiedä mitkä kasvuhalut hänellä on liiketoimintaansa suhteen, mutta jos sattuisi olemaan, niin kyllä tuo asiakaspalvelupuoli (ja seuraavaksi varmaan markkinointi) olisi syytä saattaa timanttiseen kuntoon. Eihän hän minunkaan työtä olisi saanut, jos ei olisi vastannut mailiin?

    Mitä työvoiman saatavuuteen tulee, olen ihan varma, että joku esim. ammattikoulussa autojenfiksausta opiskeleva kaveri, jonka tallista löytyy kevari tms, olisi innokas tulemaan kesäksi töihin rassaamaan pyöriä. Olen ihan varma, että jos keväällä aloittelee, pystyy nuo perus kausihuollot oppimaan aika nopeasti. Ammattitaito ja kokemus tuo sitten kyvyn tehdä hommat tehokkaasti ja nopeasti, sekä diagnosoida hankalia vikoja, mutta näitä vartenhan Ville on talossa.

    --> En millään haluaisi ostaa sinun (VMA) asennetta, että mitään kasvumahdollisuutta ei ole olemassa ja asioiden tulee junnata eteenpäin omalla painollaan.
    ex R6R -12
    ex XSR900 -16
  30.  
  31. #90
    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    ammattikoulussa autojenfiksausta opiskeleva kaveri, jonka tallista löytyy kevari tms, olisi innokas tulemaan kesäksi töihin rassaamaan pyöriä. Olen ihan varma, että jos keväällä aloittelee, pystyy nuo perus kausihuollot oppimaan aika nopeasti.
    Koulusta tullut aloittelija vaatii käytännössä jonkun koko ajan vahtimaan ja neuvomaan asioita ensimmäisten kuukausien ajan. Tämä tarkoittaa että toiminnasta tulee taloudellisesti haastavaa hallita. Sesongin ollessa lyhyt, saattaa tehokkuuden lasku aiheuttaa pöperöpulaa huoltoyrittäjän ruokapöydässä talvikaudella.

    Huollossa käsitellään asiakkaiden jopa kymmenien tuhansien eurojen moottoripyöriä. Asiakkaat ovat tarkkoja huollon laadusta ja sillä on suora vaikutus myös pyörän turvallisuuteen. Asiakkaat siis näkevät mieluumin ammattilaisen pyörän huollossa noviisin sijaan.

    Luultavammin myös nykypyörien takuuehdot vaativat huoltomiehiltä merkkikohtaista kouluttautumista, ja tämähän taas maksaa. Tähän päälle koulupojan työvaatteet, työkalut, työpiste ja muut kulut, niin ollaan jo niin pitkällä pakkasella talousluvuissa että yrityksen kassa ei sitä kestä.

    Kausityöhön et myöskään löydä valmista tekijää käytännössä mistään.

    Kuvio on äärimmäisen hankala. Yrittäjä saa töitä käytännössä oman hyvän osaamisen ja hyvän maineen vuoksi vuoksi. Tuoreen harjoittelijan ottaminen tekemään lattianlakaisuja ja öljynvaihto silloin-toinen tällöin ei ole toimiva kuvio.

    Lainaa Fredde_V kirjoitti Katso viesti
    En millään haluaisi ostaa sinun (VMA) asennetta, että mitään kasvumahdollisuutta ei ole olemassa ja asioiden tulee junnata eteenpäin omalla painollaan.
    Ei sinun tarvitse mitään ostaakaan. Kerron vaan sinulle että et ymmärrä realiteetteja ja talouslaskentaa. Itse olen työurallani palkannut noin 400 hlöä töihin. Nykyisen yrityksen olen kasvattanut 40 ihmisen työpaikasta reilustyi yli sadan ihmisen työpaikaksi kolmessa vuodessa, joten jonkinmoinen perustieto on olemassa rekrytointien kannattavuuden hallinnasta. Kuis itselläsi?
    .
Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen