Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 104:sta
  1. #1
    Varmaan aiheesta ollut ennenkin, mutta päivitetään taas

    Jouduin hommaamaan rillit ja sitä myöten myös kypärä menee uusiksi kun ei sangat sovi nykyiseen pottaan.

    Eli millaista mukia "rillipäät" suosittelee
  2. #2
    Mun kokemus on se, että ei se kypärästä ole kiinni vaan sangoista. Mun kypärät on niin tiukkoja ostettaessa, että uutena kun laittaa päähän niin puolen tunnin jälkeen tuntuu että pää halkeaa, näin ne on sopivia kun vähän väljistyy. Eikä lasien kanssa ole ollut mitään ongelmaa, kun valitsee sopivat sangat.
  3. #3
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Schuberth C3 tai C2.

    "Systeemikypärä" on lasien kanssa ehdoton ykkönen, mun ei tartte edes laseja riisua kypärää päähän laittaessa, aina ei tartte edes sormella korjata lasien asentoa... Ja sisäänrakennettu aurinkovisiiri kruunaa potan, ei tarvitse miettiä aurinkolasien hankkimista/klipsien käyttämistä.
    Halvat avattavat voi myös toimia mutta kokemuksen mukaan mekaniikka ei ole ainakaan kaikissa Schuberthien tasolla, itse joudut miettimään mitä kypärältä haluat ja mitä olet vamis maksamaan.
    Dirty Nasty Furriner
  4. #4
    Lainaa (Staga @ Kesä. 09 2010,21:46) kirjoitti
    Schuberth C3 tai C2.

    +1
    Schuberth C3 tai C2.

    +1 *
    SM T
  5. #5
    Lainaa (zpete @ Kesä. 09 2010,21:44) kirjoitti
    Mun kokemus on se, että ei se kypärästä ole kiinni vaan sangoista. Mun kypärät on niin tiukkoja ostettaessa, että uutena kun laittaa päähän niin puolen tunnin jälkeen tuntuu että pää halkeaa, näin ne on sopivia kun vähän väljistyy. Eikä lasien kanssa ole ollut mitään ongelmaa, kun valitsee sopivat sangat.
    ...samaa mieltä. Kypärä mukaan ja silmälasikauppaan

    Jonku verran helpompi nyt, kun ostin tuon C3:n: ei jää ennään silmälasit taipalhelle. Aikasemmin jonku kerran jääny kypärän jälkhen lasit laittamatta nenälle, kun ovat tippunhet tankin päältä tai muualta maahan ja eihän sitä ole tohkeishan hoksinu kun ajamhan pitäny lähtiä...sitten joskus myöhemmin huomannu että prkl nyt ne lasit jäi ja useimmiten onneksi löytyny lähtöpaikalta...enemmän ja vähemmän kunnossa
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  6. #6
    Ainakin mun Arai Chaser´ssa on erikseen paikka rillien sangoille. Mulla on kolmet eri rillit ja kaikki käy ihan hyvin. Kyse on siis vaan pehmusteiden mallista/muotoilusta. Oletan että kaikki Arain potat on tehty näin. Mukavaa kun ei sangat paina.
  7. #7
    Itse kun viime syksynä hommailin kypärää niin sama kysymys oli edessä. Mulla rillit olivat kohtuu pienet ja ohutsankaiset. Katsoin lähinnä Shoein ja Arain ihan umpinaisia pottia. Shoei putosi aika nopsaan pois kun en parissa eri mallissa meinannut saada rillejä ollenkaan päähän, olisi pitänyt ottaa pykälää liian iso. Araissa ei ollut vastaavaa ogelmaa, nyt päässä killuu RX-7Gp. Väittäisin että eroja kyllä on. Tosin eipä ole enää rillejäkään kun kävin talvella laserissa...
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
  8. #8
    Lainaa (zpete @ Kesä. 09 2010,21:44) kirjoitti
    Mun kokemus on se, että ei se kypärästä ole kiinni vaan sangoista. Mun kypärät on niin tiukkoja ostettaessa, että uutena kun laittaa päähän niin puolen tunnin jälkeen tuntuu että pää halkeaa, näin ne on sopivia kun vähän väljistyy. Eikä lasien kanssa ole ollut mitään ongelmaa, kun valitsee sopivat sangat.
    Sangoissa on eroja, niin kuin kypärissäkin.
    Minulla silmälasit sujahtaa paikoilleen avokypärä päässä, mutta aurinkolaseja ei kannata edes yrittää, vaan ensin aurinkolasit ja sitten vasta avokypärä.
    Schuberth C2:seen molemmat sangat menee sujuvasti, mutta eihän siinä C2:ssa tarvitse aurinkolaseja, kun on aurinkovisiiri.

    Jos ei osta suoraan Schuberth C3 tai C2:sta niin saattaa joutua vähän sovittelemaan lasien kanssa.
  9. #9
    Niin voisin vielä täsmentää mielipidettäni: paristakin avattavasta on kokemuksia, nyttemmin en enää sellaista päähäni laittaisi. Ne on mm. painavempia ja hyöty avattavuudesta on olematon.

    Nyt mulla on ykköskypäränä Marushin 999: UV:n vaikutuksesta tummuva visiiri, kevyt (1100g) kypärä ja tupla-D:llä varustettu remmi (paras & luotetavin ratkaisu). Ja silti se on helppo: Jos kypärä on kädessä ja mulla silmälasit päässä, niin rauhallisestikin toimien alta 5 sekunnin mulla on kypärä ja lasit päässä ja kaularemmi kiinni.
  10. #10
    ARAIssa ei koskaan ongelmaa rillien kaa..
  11. #11
    Nancy f**king Drew Kriisi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Dec 2003
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Sangoista itsellä enemmänkin kiinni meneekö kypärään vai ei. Vanhojen paksuhkojen muovisankojen kanssa ei ollut ongelmia työntää niitä mihin tahansa kypärään, nyt ohuempien metallisankojen kanssa välillä saa hakea että saa sangat oikeaan kohtaan ja korvan taakse. Shoein XR-1100 menee helpommin kuin jo 4 kautta käytössä olleeseen Schuberthin R1:seen, johon taas nuo edelliset sangat menivät ongelmitta.

    Araissa oli kyllä joo pehmusteissa sellainen sopiva kolo johon sangat sai helposti, ongelmana itselläni oli se että sangat olivat silloin väärässä asennossa. Sangat eivät menneet korvien taakse vaan jäivät takaosastaan kanittamaan liian ylös jolloin lasit jäivät väärään asentoon ja alkoivat painaa nenää.

    Lasit päässä vaan kypäriä testaamaan, tai sitten kypärä mukaan uusia laseja ostaessa. Melkoisen persoonakohtaisia nämäkin asiat.
    -nomen est omen-
  12. #12
    Lainaa (zpete @ Kesä. 09 2010,21:44) kirjoitti
    Mun kokemus on se, että ei se kypärästä ole kiinni vaan sangoista.
    Nimenomaan näin. Minä menin taannoin rillikauppaan, prätkällä joten kypärä oli mukana. Siinä erilaisia rillejä kypärä päässä kokeillessa (oli myyjäpimulla muuten ihmettelemistä) totesin että sellaiset erittäin suorat sangat, eli ei taivutusta korvien päälle olivat helppokäyttöisimmät Shoein kanssa. Itselläni Peak Performancen Socket 4.0 kokometalliset titaanisangat, varsin kestävät. En ole huomannut eroa umpi- ja avattavan kypärän välillä mitä rillien käyttöön tulee, muuten suosin kyllä avattavia.

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  13. #13
    Taistelin aluksi silmälasien kanssa ja sitten hommasin piilarit.

    Silmälasit on mun mielestä hankala asettaa päähän (kolmet erilaiset sankamallit käytössä) ja ne menee helposti huuruun vaikka pinlock pitää visiirin kirkkaana. Ja sitten kypärää pois ottaessa rillit on useammankin kerran lentäny katuun.

    Kertakäyttöpiilarit on tosi näppärät, että ihan vaan vinkkinä.
    Everything I'd really like to do is either illegal, immoral or fattening.
  14. #14
    Jari71:n avatar
    Liittyi Apr 2010
    60°31'47''N, 24°45'36''E
    Itsellä suorat sangat koska ovat helppokäyttöisimmät kypärän kanssa. Kypärä Arai Chaser.
    CBR1000F -99
    Motoristi, mutta muuten terve.
  15. #15
    C3 on hyvä...
    KTM 1290 Super Duke R '14
  16. #16
    Shoei raid2 toimii lasien kanssa hyvin...
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  17. #17
    Arai RX-7 ja kaikki sangat menee hyvin sisään. Kahdet arskat ja parit lasit kokeiltu. Mun mallissa ainakin sopiva lovi pehmusteessa sankojen kohdalla.

    Nyt tosin siirryin tummaan visiiriin + piilareihin. Eikä tee mieli takaisin.. Jos vaan silmät kestää piilareita. Jos ei kestä, niin koita viel kostuttavia silmätippoja..
    Honda Zoomer
  18. #18
    Shoei XR-1000
    "Mustanaamio on paha pahoille!"
    1000RR
    http://www.youtube.com/watch?v....ndex=21
  19. #19
    Lainaa kirjoitti
    Shoei XR-1000
    +1

    Erittäin hyvin istuu lasit (ja kypärä), ainakin suorasankaisten Oakley-rillien kanssa.
    Suzuki GSX-R 1000 K5
    (ex: Suzuki GSX-R 750 K6)
    (ex: Suzuki GSX-R 600 K1)
  20. #20
    Lainaa (zpete @ Kesä. 09 2010,22:00) kirjoitti
    Niin voisin vielä täsmentää mielipidettäni: paristakin avattavasta on kokemuksia, nyttemmin en enää sellaista päähäni laittaisi. Ne on mm. painavempia ja hyöty avattavuudesta on olematon.

    Nyt mulla on ykköskypäränä Marushin 999: UV:n vaikutuksesta tummuva visiiri, kevyt (1100g) kypärä ja tupla-D:llä varustettu remmi (paras & luotetavin ratkaisu). Ja silti se on helppo: Jos kypärä on kädessä ja mulla silmälasit päässä, niin rauhallisestikin toimien alta 5 sekunnin mulla on kypärä ja lasit päässä ja kaularemmi kiinni.
    Kuinka monta kilometriä pitkä tunneli pitää olla, että se UV-visiiri ehtii kirkastua ennen tunnelin loppumista? Alaslaskettava aurinkovisiiri taitaa olla vähän käytännöllisempi ja nopsempi.

    Muutamasta umpi- ja avattavasta kypärästä on kokemusta (puolisen tusinaa nytkin taitaa olla kaapin päällä), enkä enää umpikypärää normaaliajoon huoli, on se avattava (C2) niin paljon käytännöllisempi. Varsinkin silmälasien kanssa.
  21. #21
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Avattavassa on sekin hyvä puoli että kaupungissa on mukava vetää leukaosa ylös jolloin ympäristön seuraaminen helpottuu, myöskin ihan ehdoton alle 80-90kmh nopeuksissa helteillä ja muutenkin, suoraansanottuna en ymmärrä miksi porukka vielä edes ostelee tavallisia ruukkuja kun avattaviakin saa
    Dirty Nasty Furriner
  22. #22
    Arai oli ennen ja nyt on Shoein XR 1100 eikä kummankaan kanssa ole ollut lasien kanssa ongelmia
    FJR 1300 A
    - pyöräily on parasta liikuntaa -
  23. #23

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (Staga @ Kesä. 10 2010,06:21) kirjoitti
    Avattavassa on sekin hyvä puoli että kaupungissa on mukava vetää leukaosa ylös jolloin ympäristön seuraaminen helpottuu, myöskin ihan ehdoton alle 80-90kmh nopeuksissa helteillä ja muutenkin, suoraansanottuna en ymmärrä miksi porukka vielä edes ostelee tavallisia ruukkuja kun avattaviakin saa *
    Ihan sen takia että joillakin kypärän tärkein valintaperuste on turvallisuus eikä se voiko patsastella "konepelti" pystyssä huoltoasemalla.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  24. #24
    Lainaa (pepper @ Kesä. 09 2010,23:00) kirjoitti
    Shoei raid2 toimii lasien kanssa hyvin...
    Peesi. Eikä riipu rilleistä, kolmet erilaiset koettu ja nykyiset melko "paksusankaiset". Ei ongelmia, mitä nyt se rillien vehtaaminen kypärää pukiessa ja riisuessa, mutta kaikkeen tottuu.

    Vinkkinä sitten heti että käynnissä olevan pyörän satulaan ei kannata laittaa rillejä siksi aikaa kun riisuu pottaa. Liian monta kertaa pyörän tärinä on ne siitä tiputtanut maahan sillä aikaa kun kypärän kanssa puljaa.

    Piilarit on helppo ratkaisu, mutta omat silmäni kyllä ovat aivan tomaattina vähänkään pidemmän ajolenkin jälkeen viimasta. Pelkkä tuuletusaukkojen antama viima jo aiheuttaa, saati sitten jos ajaa visiiri auki.
  25. #25
    Schubert S1 Pro itellä rillien kanssa toiminu hyvin. On ollu kahenlaisien rillien kanssa käytössä, ekat lasit oli melkeen suoralla ja paksulla sangalla, meni hyvin päähän mutta pidemmällä matkalla (useemman sata kilsaa) rupes vähän painamaan. Toiset lasit korvantaakse taittuvalla ja ohuella titaani sangalla, vaikeempi laittaa päähän mutta mukavamman tuntunen, en oo kerenny noitten kanssa tekemään vielä pidempää reissua.
    -Z-
    Suzuki GSXR 1100
    Mun sivut
  26. #26
    Kun nää silmälasit riesana on, niin ne pitää vaan valita harrastusten mukaan. Ihan mikä tahansa poka ei sovellu kypärän sisään, vaikka sangoille olisi jonkinlaiset kolot tehtykin pehmusteisiin. Yhtä aikaa pokien ja kypärän sovitus (tai hyvä peruskokemus), niin toimii.

    Käytän avattavia, jolloin kypärän voi laittaa päähän rillien kanssa. Nyt on Shoei Multitec, sitä ennen suupertti C2, ja muitakin on, mutta vaan avattavia. En jaksa lähteä puljaamaan integraalien kanssa, kun ei siihen ole mitään syytä.



  27. #27
    Ite pohtinu vakavasti piilareita. Ei valu nenältä, ei huurustu eikä likastu ja on täysinäinen näkökenttä.

    Aina kun on rillit vaihtunu niin on vaihtunu myös tekniikka että miten ne saa kypärän alle..

    Ja en käytä aurinkolaseja, menen peilivisiirillä. Kokoajan joutuis aurinkolasejakin päivittää.
    Kohti ääretöntä - ja sen yli!
  28. #28
    Lainaa (A.Hippo @ Kesä. 10 2010,01:12) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Shoei XR-1000
    +1

    Erittäin hyvin istuu lasit (ja kypärä), ainakin suorasankaisten Oakley-rillien kanssa.
    +1

    Ei minkäänlaisia onkelmia rillien kanssa tällä potalla. Ja on ihan "normirillit"..
    563+
  29. #29
    Lainaa (TeroT @ Kesä. 10 2010,07:11) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Kesä. 10 2010,06:21) kirjoitti
    Avattavassa on sekin hyvä puoli että kaupungissa on mukava vetää leukaosa ylös jolloin ympäristön seuraaminen helpottuu, myöskin ihan ehdoton alle 80-90kmh nopeuksissa helteillä ja muutenkin, suoraansanottuna en ymmärrä miksi porukka vielä edes ostelee tavallisia ruukkuja kun avattaviakin saa *
    Ihan sen takia että joillakin kypärän tärkein valintaperuste on turvallisuus eikä se voiko patsastella "konepelti" pystyssä huoltoasemalla.
    Turvallisuus vai turvallisuuden vaikutelma?
    Kuinka vahvat lasit sinulla mahtaa olla? Meinaan kun näkökyky on luokkaa -7.5 (=sokea kuin pöllö), avattava potta ei todellakaan ole mitään "patsastelua". Kokemusta on, niin umpi- ja avopotista kuin avattavistakin. Avopottaa ei enää koskaan, umpikypärä on vähän liian hankala. En tosin harrasta "konepelti pystyssä" ajamista, edes kaupungissa. Ei vaan tunnu oikealta.

    Sangat ovat kyllä mahtuneet kypärän sisään aina. Tietysti jos ne kaartavat kovin kaukaa ohimoilta, voi tulla ongelmia. Samoin liian ohuet metallisengat voivat taipuilla, jos nitä joutuu tunkemaan väkisin kypärän sisään. Liian paksut ja/tai huonosti muotoillut taas voivat ruveta painamaan korvan takaa.
    Itse suosittelisin ohuehkoja, riittävän läheltä ohimoita kulkevia sankoja ja avattavaa kypärää, jossa on esiin käännettävä aurinkovisiiri.
  30.  
  31. #30
    Arain kanssa ei mitään ongelmia eikä Suomyllakaan, kuten aikaisemmin moni on todennut, sangoista on paljon kiinni. Eron huomaa kun vaihtaa aurinkolaseihin jotka ovat silmälaseja leveämät . Itse ostin viimeiset lasit kypärän ehdoilla.
    Suzuki SV650 '04 -> Triumph Daytona 675 '08
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen