Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 112:sta
  1. #61
    Kiva aloittaa kesäloman vietto mukavalla ratapäivällä.
    Kiitos kaikille oli tosi mukavaa.
    Tässä jokunen kuva.

    http://kuvablogi.com/nayta/2058336/
    "Se joka väitti ettei rahalla saa onnea ja rakkautta oli unohtanut koiranpennut..."
    ----------------------------------------------------------------------------------
    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230
  2. #62
    Kiitokset järjestäjille tapahtumasta ja kanssa motoristeille hyvästä seurasta. Koulutus ryhmän vetäjiltä tosi asiallista toimintaa * Eka kerta radalla ja ei taatusti jäänyt viimeiseksi kerraksi... oli se vaan niin pirun *
    ZZR-600 -93
    ZX-6R -05
    - - - - - - - -
  3. #63
    Järjestävälle taholle iso kiitos - homma toimi taas kuin rasvattu. Oma tulikaste lipulla sujui onneksi aika rauhallisissa merkeissä.

    Ajoasentoa joutui hiukan etsimään uudestaan, kun oli ensimmäistä kertaa nahkapuvussa mopon selässä. Ilmeisesti oli hiukan vääntämistä, koska jokainen lihas on kipeä. Lisäksi polvipalan osuminen maahan ensimmäistä kertaa aiheutti pienen säpsähdyksen.

    Kiitokset myös matkaseuralle.
    Ex: Yamaha R6 -05
  4. #64
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Taas iso kiitos kouluttajille ja muillekin järjestäjille. Kivaa oli. Kiitti myös kuvista. Nuot ovatten aina ihan kivoja.
    <p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
  5. #65
    Tulihan tääkin paikan päällä käymään vaikkei pitänyt, kun muut suunnitelmat söhläytyivät. Tosin tuli vain oltua pari tuntia portilla aiheuttamassa hämmennystä ja polttamassa nenän ja poskipäät. Mutta ihan kiva piipahdus. Ois ton lauantain voinut paskemminkin viettää
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  6. #66
    Kiitokset järjestäjille Radalle pitää kyllä päästä uudestaan, oli se niin loistavaa.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
  7. #67
    Jeh, kiitti munkin puolesta päivän järjestäjille ja koulutusryhmän vetäjille ja kuvaajille.

    Taas tarttui lisäoppia mukaan.

    Löysin ittenikin monesta kuvasta, kivahan se on nähdä minkälainen säkki siel sarvissa on..
  8. #68
    Kouluttaja
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2003
    Tanpere
    MotOrg ry jäsen
    Olipa mukava päivä, kun kukaan ei ees mennyt mahalleen
  9. #69
    Hieno päivä, etenkin kun raatovaunu jäi ihan toimettomaksi.
    Ainakin yks ohitus meni turhan tiukaks, kun laskette niin lujaa *. Kiitos ymmärtäväisyydestä. Samoin kuvista ja koko järjestelystä tietty.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  10. #70
    Todella hieno päivä oli, sai ajaa niin paljon kun kunto kesti

    Muutamat vetomiesten ohitukset tosiaan huomauttivat että en nähtävästi ajanut tarpeeksi sisään mutkiin kun sieltä pyörä vielä mahtuikin välistä
  11. #71
    Lainaa (Häbäs @ Heinä. 05 2009,11:49) kirjoitti
    Todella hieno päivä oli, sai ajaa niin paljon kun kunto kesti
    Oispa se kestänyt vielä sen sulle varatun lippuvuoronkin klo 17-18.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  12. #72
    Kiitos ensimmäisestä ORG päivästä tälle suvelle. Haluja olisi, mutta kun ei niin ei. Katsoin parhaammaksi lähteä kotiin puolelta päivin ennen kuin oon nutullaan. No pohojanmualla sitten uudestaan
  13. #73
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Kiitokset täältäkin järkkäreille. Kolmen tunnin yöunet verotti vähän omaa jaksamista, varsinkin kun ajo oli jotenkin pirun jäykkää. Kroppa oli ihan hapoilla jo parin ekan setin jälkeen. Jänistin sitten pari tuntia etuajassa pois, kun melkein nutulluun meno vei viimeisenkin rentouden mennessään. Ainakin kerran on kyllä pakko päästä tänä kesänä vielä.
    Superbike #7
  14. #74
    Lainaa (KariFi @ Heinä. 05 2009,12:59) kirjoitti
    Lainaa (Häbäs @ Heinä. 05 2009,11:49) kirjoitti
    Todella hieno päivä oli, sai ajaa niin paljon kun kunto kesti
    Oispa se kestänyt vielä sen sulle varatun lippuvuoronkin klo 17-18.
    En tietääkseni varannut lippuvuoroa, ajoin maksetulla vuorolla jonka toinen jäsen myi minulle kun ei itse päässyt paikanpäälle!
  15. #75
    Lainaa (Häbäs @ Heinä. 05 2009,14:11) kirjoitti
    Lainaa (KariFi @ Heinä. 05 2009,12:59) kirjoitti
    Lainaa (Häbäs @ Heinä. 05 2009,11:49) kirjoitti
    Todella hieno päivä oli, sai ajaa niin paljon kun kunto kesti
    Oispa se kestänyt vielä sen sulle varatun lippuvuoronkin klo 17-18.
    En tietääkseni varannut lippuvuoroa, ajoin maksetulla vuorolla jonka toinen jäsen myi minulle kun ei itse päässyt paikanpäälle!
    Tämä oli väärinkäsitys, josta (kaiken muun ohella ) saa syyttää allekirjoittanutta. Häbäs kyseli lippuhukia ketjussa ja näin ollen päätyi liputuslistoille, oletin että ottaa paikan vastaan.

    No biggie, saatiin liputukset kuitenkin ilman isompia ongelmia hoidettua. Erityiskiitos lippumiehille siis!
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  16. #76
    Perus kiitokset jälleen järjestäjille

    1,5kk ajotauon jälkeen pyörän päällä Eikä ajoa voinu kutsua aluksi ainakaan kovin rennoksi tai sujuvaksi, mutta kyllä se päivän vanhetessa rupes tuntumaan kivalta. Vähän tuo toukokuisen kaatumisen jäljiltä oleva "kipeä" peukalo häiritsi ajamista ja jokin rajoitin oli korvien välissä päällä. Kyllä koti matkalla oli kypärän sisällä todella leveä hymy
    Musta 600 CBR F(armari)
  17. #77
    Kiitos tästäkin suunnasta vapaaehtoisille järjestäjille. Erityisesti Heipalle ja Karille, joiden perässä roikkumalla sai hyvää vinkkiä jarrupaikoista ja linjoista.

    Tällaisena välimallin kuskina, jolla on sekä ohittajia että ohitettavia kanssa-ajajissa tekisi mieli muistuttaa itseä ja muita siitä, että varsinkin Apparalla turvallisuutta parantaa ihan älyttömästi pääsuoralla sen viimeisen kiristämisen tekemättä jättäminen vaikka edes joka kolmas kierros ja näin sen letkan muodostumatta jääminen ja jännien ohitustilanteiden väheneminen. Jos edellä on uusi R1 ei siitä mene muuten ohi 11-15 sek/kierros nopeampi kuljettajakaan suoralla kuin joko ajamalla edellisen mutkan ihan rajoilla niin että pääsee avaamaan jo ennen edellä ajavaa tai jättämällä jarrun myöhään. Varikolta vauhdin ottaminenkaan ei auta jos ryhmässä on pari kolme letkan kerääjää, sillä se letka on heti seuraavalla kierroksella taas nenän edessä. Käsittääkseni kilpailuun tähtäävä harjoittelu on kiellettyä, eli jos huomaa että rinnalla käy kaveri kurkkimassa, voisi olla kohtelias ja päästää suoralla ohi, jookos kookos!
    Ei muuta kuin turvallista Pohojanmaan viikkoa odotellessa *
  18. #78
    AdventureAuntie heippa:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2005
    Vihti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (AnttiJ @ Heinä. 05 2009,17:07) kirjoitti
    Kiitos tästäkin suunnasta vapaaehtoisille järjestäjille. Erityisesti Heipalle ja Karille, joiden perässä roikkumalla sai hyvää vinkkiä jarrupaikoista ja linjoista.
    Olitsie sillä kilvettömällä r1:llä? Vissiin ajelit perässä siellä puolen tunnin setillä kun olin kikserillä liikkeellä. Katoin ku venttailit varikonportilla ja wexi sano että ajoit perässä sitte. Oisit käyny varikolla vinkkaamassa, nii ois tehty possujono

    Joo tuo ohitusjuttu on se iänikuinen ongelma, tai siis ohitse päästäminen. Omalla 100 hepan lussulla ku yrittää päästä niistä tonareista ohi, niin välillä kyllä savu tulee korvista ulos. Kun ei nääs pääse turvallisesti, kun porukan pitää luukuttaa siihen reiskronoon niitä ennätyksiä.
    Ei siihen vissiin parannusta oo, kun kaikki haluu vaan ajaa niin kovaa ku pääsee. PRKL
    UGH. Olen avautunut...
    Rapa-akka
    Suzuki V-Strom 800 DE -23
    BMW S1000R -17
    Gas Gas 300 EC -22
    Stark Varg
    #AdventureAuntie
  19. #79
    Lainaa (Streethawk @ Heinä. 04 2009,21:29) kirjoitti
    Todella fiksu veto järjestäjiltä, jos oli harkittu teko.
    Tämä oli harkittua ja tuntuu toimivan

    //Andy
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  20. #80
    Lainaa (heippa @ Heinä. 05 2009,19:30) kirjoitti
    Olitsie sillä kilvettömällä r1:llä? Vissiin ajelit perässä siellä puolen tunnin setillä kun olin kikserillä liikkeellä. Katoin ku venttailit varikonportilla ja wexi sano että ajoit perässä sitte. Oisit käyny varikolla vinkkaamassa, nii ois tehty possujono
    Miehän se Ajelin ekaks sun perässä monta kierrosta linjoja vahtien ja sitten kyttäilin itseni Karin ja jonkun toisen leppoisan ajelijan perään.

    Racechrono on kyllä kaksiteräinen miekka. Se on ihan hyvä opettaja sektoriaikoineen ja nopeuskäyrineen mutta homma menee juuri siinä kohdassa mun mielestä pieleen kun kierrosaikoja aletaan maanisesti vahtimaan jossain Apparan 1.40 vauhdissa ja samalla tehdään ehkä huomaamattaankin noita vaaratilanteita. Kisaa varten harjoittelu tietty erikseen. Eikös joskus muinoin ajanotto ollut kiellettyäkin muissa kuin nopeassa ryhmässä? No, ajat muuttuu.

    Kun itse mieluummin on mukavan miehen maineessa kuin valittajan, olisiko mahdollista, että porttivahti / liivimiehet informoisivat possujunavetureita aktiivisemmin mahdollisesta ajotavan viilaamisesta? Luulisi, että ne sieltä on aika helppo bongata jos seassa ajelee.

    Vai pitääkö vaan meikäläisen opetella ihan oikeasti ajamaan ja virittää vielä 10 hepoa lisää fillariin Se tosin ei poista ongelmaa...
  21. #81
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (heippa @ Heinä. 05 2009,19:30) kirjoitti
    Ei siihen vissiin parannusta oo, kun kaikki haluu vaan ajaa niin kovaa ku pääsee. PRKL *
    UGH. Olen avautunut...
    Tuohon ohittamisongelmaan lienee paras ja toimivin ratkaisu käydä varikolla sanomassa ko. kuskille ystävällisesti, että jos vähän himmais suorille, niin ois ohittaminen helpompaa.

    Näin ainakin toivoisin tehtävän, jos olen ollut itse tukkeena jollekin ollut, niin varikolla vaan hihasta nykäisemään. Eli jos pitkätukka SDukella on tukkeena, niin käykää ihmeessä sanomassa. Oma keskittymiskyky ei riitä, eikä oikeastaan kiinostakaan, siihen mitä takana tapahtuu.

    Kiitti muuten Heippa siitä ekan mutka töyssyn selventämisestä. Lopummasta päivää huomasin, että siihen osuu aina, jos taittaa sisään liian ajoissa tai myöhään. Seuraavalla kerralla sit pitää selvittää linja siihen ylämäkeen, missä perä lähti alta. Mietin, että saatoin olla linjalta sivussa siinä kohtaa.
    Superbike #7
  22. #82
    Lainaa (Nitrous @ Heinä. 05 2009,20:27) kirjoitti
    Lainaa (heippa @ Heinä. 05 2009,19:30) kirjoitti
    Ei siihen vissiin parannusta oo, kun kaikki haluu vaan ajaa niin kovaa ku pääsee. PRKL *
    UGH. Olen avautunut...
    Tuohon ohittamisongelmaan lienee paras ja toimivin ratkaisu käydä varikolla sanomassa ko. kuskille ystävällisesti, että jos vähän himmais suorille, niin ois ohittaminen helpompaa.
    Mut sit sitä joutuu tekemään käytännössä melkein kaikille - ja se todennäköisesti puolelta silti unohtuu vähintään parin setin jälkeen (mutu)..
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  23. #83
    IMO Sinistä lippua perään jos varikon ohitse tullaan kierrostolkulla possujunassa, ja sitten lippua saanut himmaa suorilla ja päästää nopeammat ohitse
  24. #84
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Luna @ Heinä. 05 2009,20:30) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Heinä. 05 2009,20:27) kirjoitti
    Lainaa (heippa @ Heinä. 05 2009,19:30) kirjoitti
    Ei siihen vissiin parannusta oo, kun kaikki haluu vaan ajaa niin kovaa ku pääsee. PRKL *
    UGH. Olen avautunut...
    Tuohon ohittamisongelmaan lienee paras ja toimivin ratkaisu käydä varikolla sanomassa ko. kuskille ystävällisesti, että jos vähän himmais suorille, niin ois ohittaminen helpompaa.
    Mut sit sitä joutuu tekemään käytännössä melkein kaikille - ja se todennäköisesti puolelta silti unohtuu vähintään parin setin jälkeen (mutu)..
    OK. Olen ollut siinä uskossa, että tuo on ollut lähinnä yksittäisten kuskien aiheuttamaa, eikä kokonaisvaltainen ilmiö. Mutta siitä huolimatta saa tulla kertomaan asiasta ainakin meikäläiselle, jos on aihetta, en ota nokkiini.
    Superbike #7
  25. #85
    Lainaa (Nitrous @ Heinä. 05 2009,20:37) kirjoitti
    Lainaa (Luna @ Heinä. 05 2009,20:30) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Heinä. 05 2009,20:27) kirjoitti
    Lainaa (heippa @ Heinä. 05 2009,19:30) kirjoitti
    Ei siihen vissiin parannusta oo, kun kaikki haluu vaan ajaa niin kovaa ku pääsee. PRKL *
    UGH. Olen avautunut...
    Tuohon ohittamisongelmaan lienee paras ja toimivin ratkaisu käydä varikolla sanomassa ko. kuskille ystävällisesti, että jos vähän himmais suorille, niin ois ohittaminen helpompaa.
    Mut sit sitä joutuu tekemään käytännössä melkein kaikille - ja se todennäköisesti puolelta silti unohtuu vähintään parin setin jälkeen (mutu)..
    OK. Olen ollut siinä uskossa, että tuo on ollut lähinnä yksittäisten kuskien aiheuttamaa, eikä kokonaisvaltainen ilmiö. Mutta siitä huolimatta saa tulla kertomaan asiasta ainakin meikäläiselle, jos on aihetta, en ota nokkiini. *
    Juu näinhän se on tottakai. Mutu-tuntuma vain on, että aika harva malttaa ajaa nuo suorat hitaasti Ei sen puoleen muutenkin kyllä ihan fiksua tulla sanoo, jos vaik meitsi jossain töppää. Tietää sitten vähän olla seuraavalla kerralla fiksumpi
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  26. #86
    Lainaa (AnttiJ @ Heinä. 05 2009,20:19) kirjoitti
    Miehän se Ajelin ekaks sun perässä monta kierrosta linjoja vahtien ja sitten kyttäilin itseni Karin ja jonkun toisen leppoisan ajelijan perään.
    Mullekin voi hyvin tulla sanoon jos haluaa peesata, niin ei tartte kauheesti kyttäillä ja tiedän välttää turhan tiukkoja ohituksia. Tosin kovin korkeelle tasolle ei mua seuraamalla pääse, mutta ehkä se joksikin alkeisopetukseks kelpaa jollei parempia satu hollille.

    Racechronon käytössä on hyötynsä ja haittansa. Yksi selvä havainto omalla kohdalla on se, että jos aikoo tehdä hyvän ajan, se on tehtävä ekan 4 setin aikana (ei ihan ekalla mieluummin kuitenkaan). Vaikka nytkin iltapäivällä radalle tuli reilusti tilaa, aika oli 3-4 s heikompi kuin ekoissa seteissä ruuhkassa. Kuitenkin itsestä tuntuu siltä että kyyti ois samanlaista. Kello paljastaa että voimat vääjäämättä ehtyvät.

    Häbäsille pahoittelut aiheettomasta kuittailusta lippuvuoron suhteen.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  27. #87
    Olisikohan jossain nähtävillä kuvia, jotka otti mustaa ZX-6R:ää kuskaava motoristi? Tuli luultavasti päästyä ainakin muutamaan räpsyyn joita hän (nickiä en tiedä) otti siinä tiukassa ylöspäin ja vasemalle kaartuvassa mutkassa radan loppupäässä (mutkan nimeä en tiedä *) Kun kouluttaja kehaisi, et melkein tapit osuu välillä maahan, niin näkisi vähän ajoasentoa, et kuinka viturallaan se on *
    ZZR-600 -93
    ZX-6R -05
    - - - - - - - -
  28. #88
    Lainaa (KariFi @ Heinä. 05 2009,21:10) kirjoitti
    Mullekin voi hyvin tulla sanoon jos haluaa peesata, niin ei tartte kauheesti kyttäillä ja tiedän välttää turhan tiukkoja ohituksia.
    Kunhan käsiä lepuuttelin portilla ja sain samalla lipulta vinkin että sun perään kannattaa tulla katselemaan kauniita linjoja *

    Mun parhaat ajat ikinä tuli siinä teitä kiinni ajaessa tuoreella takasella viimeisellä setillä. Tosin vielä jäi se 1.30 rikkomatta mutta ehkä ens kerralla sitten *
  29. #89
    Lainaa (AnttiJ @ Heinä. 05 2009,20:19) kirjoitti
    Racechrono on kyllä kaksiteräinen miekka. Se on ihan hyvä opettaja sektoriaikoineen ja nopeuskäyrineen mutta homma menee juuri siinä kohdassa mun mielestä pieleen kun kierrosaikoja aletaan maanisesti vahtimaan jossain Apparan 1.40 vauhdissa ja samalla tehdään ehkä huomaamattaankin noita vaaratilanteita. Kisaa varten harjoittelu tietty erikseen. Eikös joskus muinoin ajanotto ollut kiellettyäkin muissa kuin nopeassa ryhmässä? No, ajat muuttuu.
    Toi sama ongelma on ollut jo ennen kuin reiskronoa oli edes keksitty, tai se oli kielletty, tai sallittu, tai kielletään uudelleen. Eli ei se reiskronon salliminen tai kieltäminen muuta tuota ko tilannetta yhtään mihnkään suuntaan.
    Eli ei ne ajat muutu sen suhteen. Aina löytyy radan tukkeita, reiskronolla tai ilman.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  30.  
  31. #90
    Tuo ohittamis juttu kun ei ole aina niin yksinkertaista.
    Jos radalla on samanaikaisesti 25 pyörää niin on myös 25 eri nopeutta ajavaa. Aina puhutaan niinpäin että hitaita edessä jotka ajavat täysiä suorilla, mutta jos on todella paljon nopeampi kuin edellä menijä niin pääsee kyllä ohi muuallakin kuin pitkällä suoralla. Jos taas vähän nopeampi niin eikös sitä voi tehdä itselle sitä vapaata tilaa hölläämällä sillä suoralla kun toinen painaa sinkki kireällä? Vai onko ainoastaan tosi nopeille sallittu yrittää ajaa omaa parasta ajoa, joko mutkassa tai suoralla? Jos taas näkee sivu silmällä toisen tulevan rinnalle niin silloin kyllä pitäisi tajuta höllätä jotta ohitus tapahtuu turvallisesti, mutta mitens muuten sitä tietää onko siellä takana ketään kun keskitytään omaan ajoon?
    Ja monta kertaa on eri kuskeja eikä voi tietää kuinka nopeasti kukakin ajaa mutkat tai suorat.

    Itse ainakin jos nopeus ero on pieni niin jään monta kertaa taakse ajelemaan.

    Jotta tuo sujuisi mahdollisimman sulavasti niin kaikkien on joustettava.

    Toivottavasti en ollut kenenkään tiellä itse ja mullekin saa ja pitää tulla sanomaan jos jollakin tapaa häiritsen muiden ajoa.

    Ajetaan keskittyen omaan ajoon, jaetaan ajatuksia varikolla ja otetaan huomioon muutkin ratailijat.
    Yamaha R1 -08
    Kawasaki ZX-10R -06
    Yamaha FZ1-N -06
    Yamaha FZ6-S -04
    Suzuki GSX-750F -89
    Honda CBR 600F -89
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen