Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 84:een 84:sta
  1. #61
    Jeh olipas reissu taas... Kaikki meni hienosti siihen asti kun etupää luiskahti alta juuri ennen varikon suoralle lähtöä. Noh eipä siinä, hyvä paikka kipata kun pyörä sai liukua suoraan hiekalle ilman mitään esteitä ja äijä perässä. Nyt on paikat hieman hellänä mutta ei läheskään niin pahasti mitä ounastelin.

    Ei muuta ku mopo kuosiin (tai uutta kehiin) ja uudestaan radalle! *

    Edit: Niin ja kuvia kehiin!!



    Pain is just weakness leaving the body
  2. #62
    Lainaa (mekanik @ Kesä. 17 2006,12:35) kirjoitti
    Jeh olipas reissu taas... Kaikki meni hienosti siihen asti kun etupää luiskahti alta juuri ennen varikon suoralle lähtöä. Noh eipä siinä, hyvä paikka kipata kun pyörä sai liukua suoraan hiekalle ilman mitään esteitä ja äijä perässä. Nyt on paikat hieman hellänä mutta ei läheskään niin pahasti mitä ounastelin.

    Ei muuta ku mopo kuosiin (tai uutta kehiin) ja uudestaan radalle!

    Edit: Niin ja kuvia kehiin!!
    Tapahtuiko tämä siinä alas oikealle varikon eteen kaartuvassa mutkassa? Ihan kuriositeettina, millaiset renkaat sulla mekanik oli alla?
    .
  3. #63
    Lainaa (pr0gram @ Kesä. 17 2006,19:18) kirjoitti
    Ihan kuriositeettina, millaiset renkaat sulla mekanik oli alla?
    Vastaan meksun puolesta kun sillä ei tällä hetkellä ole mahkuja päästä nettiin - Pirellin Diablo Corsat. Taakse vasta vaihdettu, edessäkin hyväkuntoinen muistaakseni..
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  4. #64
    Kieltämättä erittäin mukava päivä, eli kiitosta vaan järjestäjille ja mukana olleille. Oli mukava heittää juttua ajovuoroja odotellessa ja sai kasvotkin muutamalle nimimerkille...
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  5. #65
    Lainaa (tumeetti @ Kesä. 17 2006,20:20) kirjoitti
    Lainaa (pr0gram @ Kesä. 17 2006,19:18) kirjoitti
    Ihan kuriositeettina, millaiset renkaat sulla mekanik oli alla?
    Vastaan meksun puolesta kun sillä ei tällä hetkellä ole mahkuja päästä nettiin - Pirellin Diablo Corsat. Taakse vasta vaihdettu, edessäkin hyväkuntoinen muistaakseni..
    Joo, no renkaat oli sitten ainakin melko hyvät. Olikohan mekanikilla sitten vauhtia/kallistusta sen verran paljon, että etunen vain yksinkertaisesti taipui alta? Vai mahtoiko käsi käydä jarrulla siinä juuri?

    Olisi vaan aina mukava tietää lippojen syy niin voisi itse koittaa vältellä samoja tilanteita/paikkoja.

    Anyways, toivotaan että meksu saa pärrän takaisin pelikuntoon pian.
    .
  6. #66
    Lainaa (pr0gram @ Kesä. 17 2006,21:57) kirjoitti
    Joo, no renkaat oli sitten ainakin melko hyvät. Olikohan mekanikilla sitten vauhtia/kallistusta sen verran paljon, että etunen vain yksinkertaisesti taipui alta? Vai mahtoiko käsi käydä jarrulla siinä juuri?

    Olisi vaan aina mukava tietää lippojen syy niin voisi itse koittaa vältellä samoja tilanteita/paikkoja.

    Anyways, toivotaan että meksu saa pärrän takaisin pelikuntoon pian.
    Meksu ei itekään osannut sanoa että mikä oli kaatumisen syy - kuulemma etupää lähti täysin varottamatta alta. Erikoista sikäli että vauhtia ko. kierroksella oli todnäk vähemmän kuin oma keskiarvo koko päivältä. Ei voi tietää mikä oli - radalta ei löytynyt vieraita objekteja eikä sen kummemmin mitään patikkoa tai muita epätasaisuuksia..

    Yks kysymys - missä kaikkien kuvat?? *Ja toinen heti perään - kuka oli se mystinen valokuvaajasankari joka seikkaili siellä pitkin radan reunustoja?
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  7. #67
    Koneen ääressä taas. ISO KIITOS kaikille osallistuneille ja järjestäneille. Kauden eka ratapäivä takana, ja fiilisket on aika hyvät. Tätä lisää, äkkiä.

    Omat plussat/miinukset:
    + sää
    + radan kunto, ei ollut paljoakaan liukkautta alun luistelun jälkeen
    + järjestäjien asenne
    + oma ajorytmikin alkoi vähän löytyä iltaa kohti
    + kuljettajat pääsääntöisesti noudattivat ohjeita ja lippuja
    + kaadot sattuivat turvallisissa paikoissa

    - muutamia pikkuvirheitä järjestelyissä tuli
    - aikataulut vähän kusi
    - turhan monella kuskilla oli yliyrittämistä
    - kaksi kaatoa liikaa

    Mielestäni ratapäiväpalautteita varten voisi perustaa oman loosin, vaikka samaan tapaan kuin naapurifoorumilla. Ratapäivien järjestelyistä kun kuitenkin riippuu aika paljon, toisinaan jopa jonkun henki. Olisi hyvä saada asiallista ja kriittistä palautetta, jonka pohjalta hommaa voisi kehittää entistäkin paremmaksi.




    Lainaa kirjoitti
    ...kiitos vielä erikseen ajolinjaopastuksesta makelle
    Ollos hyvä, toivottavasti siitä oli jotain apua

    Lainaa kirjoitti
    Lisäksi radiotrafiikkia seuranneille anteeksipyyntö todella huonoista jutuista ja hetkellisistä kiukkupuuskista..

    Makelle vielä kiitos seurasta ja anteeksi todella vaihteleva matkanopeus.. luulen välillä oikeesti pilkkineeni siinä Suomen pisimmällä mutkapätkällä.
    Lienenkö ollut ite yhtä väsynyt, mutta mua ne sun lippujutut nauratti. Ja todellakin taisit nukkua koko mutkapätkän, mutta onneksi selvittiin himaan vaurioitta. Ihmettelyn aihetta tosin oli siinä pakettiautossa, joka yritti haastaa meitä kisaan motarilla. Mitähän lie ajatteli?
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
  8. #68
    Lainaa (Make80 @ Kesä. 18 2006,17:31) kirjoitti
    Ihmettelyn aihetta tosin oli siinä pakettiautossa, joka yritti haastaa meitä kisaan motarilla. Mitähän lie ajatteli?
    Joo, ihme juttu.. mut sil taisi olla kyydissä joku mopo ja ehkä se kuski ajatteli et kerrankin sen mopo sais kulkea kovempaa ku 80 km/h.. vaik sitten pakun kyydissä
    pahimmat mokat ovat ne jotka jättää tekemättä...
    www.goexperience.fi
  9. #69
    Kaksi kaatoa ahvenistolla 16.6? Olin itse johonkin puol kolmeen saakka ja silloin vielä oli nolla kaatoa. Mitkä pyörät kaatuivat? Toivottavasti kaikki menee vakuutusyhtiön kanssa niinkuin pitääkin ja saatte mopot pian kuntoon. Selvisikö kuljettajat lievillä vammoilla?
  10. #70
    Lainaa (Repsol @ Kesä. 18 2006,20:58) kirjoitti
    Kaksi kaatoa ahvenistolla 16.6? Olin itse johonkin puol kolmeen saakka ja silloin vielä oli nolla kaatoa. Mitkä pyörät kaatuivat? Toivottavasti kaikki menee vakuutusyhtiön kanssa niinkuin pitääkin ja saatte mopot pian kuntoon. Selvisikö kuljettajat lievillä vammoilla?
    Olikohan toinen Yamahan FZ-1 ja toinen sinivalkonen 750 GSX-R. *Siis tää gikseri joka oli sun viereisessä varikkopilttuussa mun mustan Bladen ja sinisen Z750:n kanssa.

    Kai loppupäivästä iskee turtuminen ja väsymys alkaa painaa -> vaikuttaa ajoon? Kummatkin kuskit käveli paikalta pois ihan omin avuin. *
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  11. #71
    Lainaa (pr0gram @ Kesä. 17 2006,21:57) kirjoitti
    Lainaa (tumeetti @ Kesä. 17 2006,20:20) kirjoitti
    Lainaa (pr0gram @ Kesä. 17 2006,19:18) kirjoitti
    Ihan kuriositeettina, millaiset renkaat sulla mekanik oli alla?
    Vastaan meksun puolesta kun sillä ei tällä hetkellä ole mahkuja päästä nettiin - Pirellin Diablo Corsat. Taakse vasta vaihdettu, edessäkin hyväkuntoinen muistaakseni..
    Joo, no renkaat oli sitten ainakin melko hyvät. Olikohan mekanikilla sitten vauhtia/kallistusta sen verran paljon, että etunen vain yksinkertaisesti taipui alta? Vai mahtoiko käsi käydä jarrulla siinä juuri?

    Olisi vaan aina mukava tietää lippojen syy niin voisi itse koittaa vältellä samoja tilanteita/paikkoja.

    Anyways, toivotaan että meksu saa pärrän takaisin pelikuntoon pian.
    Oli juuri ohittanut mun ja jonkun muun etusuoralla, kun hevosenkengän lopussa poistui tangentin suuntaan. Mulla oli vasta toinen kierros menossa ja mielestäni menin radalle heti, kun sinne vain pääsi. Olisko renkaat olleet vielä hieman viileet. Itse en toisella kierroksella vielä aja "normaalisti". Toisaalta Kotka on kyllä sen verran kevytkin, että voi ottaa renkaiden lämpiäminen vähän kauemmin.
    Olikos Pekka, kun siihen tuli vähän ennen kuutta, sen pyörän entinen omistaja?
    -Timppa-

    Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
  12. #72
    Lainaa (Timo Tasakaasu @ Kesä. 18 2006,23:06) kirjoitti
    Olikos Pekka, kun siihen tuli vähän ennen kuutta, sen pyörän entinen omistaja?
    Juu.
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  13. #73
    Lainaa (Timo Tasakaasu @ Kesä. 18 2006,23:06) kirjoitti
    Lainaa (pr0gram @ Kesä. 17 2006,21:57) kirjoitti
    Lainaa (tumeetti @ Kesä. 17 2006,20:20) kirjoitti
    Lainaa (pr0gram @ Kesä. 17 2006,19:18) kirjoitti
    Ihan kuriositeettina, millaiset renkaat sulla mekanik oli alla?
    Vastaan meksun puolesta kun sillä ei tällä hetkellä ole mahkuja päästä nettiin - Pirellin Diablo Corsat. Taakse vasta vaihdettu, edessäkin hyväkuntoinen muistaakseni..
    Joo, no renkaat oli sitten ainakin melko hyvät. Olikohan mekanikilla sitten vauhtia/kallistusta sen verran paljon, että etunen vain yksinkertaisesti taipui alta? Vai mahtoiko käsi käydä jarrulla siinä juuri?

    Olisi vaan aina mukava tietää lippojen syy niin voisi itse koittaa vältellä samoja tilanteita/paikkoja.

    Anyways, toivotaan että meksu saa pärrän takaisin pelikuntoon pian.
    Oli juuri ohittanut mun ja jonkun muun etusuoralla, kun hevosenkengän lopussa poistui tangentin suuntaan. Mulla oli vasta toinen kierros menossa ja mielestäni menin radalle heti, kun sinne vain pääsi. Olisko renkaat olleet vielä hieman viileet. Itse en toisella kierroksella vielä aja "normaalisti". Toisaalta Kotka on kyllä sen verran kevytkin, että voi ottaa renkaiden lämpiäminen vähän kauemmin.
    Olikos Pekka, kun siihen tuli vähän ennen kuutta, sen pyörän entinen omistaja?
    Jep, tuo voi olla hyvinkin syynä että ei ollut rengas vielä täysin lämmennyt. Itsekin tänään Ahvenistolla ajelin jo tokalla kierroksella ihan turhan lujaa, onneksi ei mitään ongelmia kuitenkaan ollut

    Yksi homma myös joka olisi hyvä muistaa on se riittävä roikkuminen. Alkaa tulla muuten turhan kovia kallistuksia kun nopeudet kasvavat. Kyllähän sitä pyörää voi kallistaa kunnon renkailla pirusti mutta tuo roikkuminen kuitenkin vähentää lippariskiä kun pyörä on pystymmässä -> pito parempi.
    .
  14. #74
    Lainaa (10100 @ Kesä. 16 2006,23:04) kirjoitti
    koska saadaan ahvenisto 16.6 kuvat näkyville? Ja mistä löytyy?
    holtsuuu...............
    vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
  15. #75
    Lainaa (pr0gram @ Kesä. 18 2006,23:34) kirjoitti
    Lainaa (Timo Tasakaasu @ Kesä. 18 2006,23:06) kirjoitti
    Lainaa (pr0gram @ Kesä. 17 2006,21:57) kirjoitti
    Lainaa (tumeetti @ Kesä. 17 2006,20:20) kirjoitti
    Lainaa (pr0gram @ Kesä. 17 2006,19:18) kirjoitti
    Ihan kuriositeettina, millaiset renkaat sulla mekanik oli alla?
    Vastaan meksun puolesta kun sillä ei tällä hetkellä ole mahkuja päästä nettiin - Pirellin Diablo Corsat. Taakse vasta vaihdettu, edessäkin hyväkuntoinen muistaakseni..
    Joo, no renkaat oli sitten ainakin melko hyvät. Olikohan mekanikilla sitten vauhtia/kallistusta sen verran paljon, että etunen vain yksinkertaisesti taipui alta? Vai mahtoiko käsi käydä jarrulla siinä juuri?

    Olisi vaan aina mukava tietää lippojen syy niin voisi itse koittaa vältellä samoja tilanteita/paikkoja.

    Anyways, toivotaan että meksu saa pärrän takaisin pelikuntoon pian.
    Oli juuri ohittanut mun ja jonkun muun etusuoralla, kun hevosenkengän lopussa poistui tangentin suuntaan. Mulla oli vasta toinen kierros menossa ja mielestäni menin radalle heti, kun sinne vain pääsi. Olisko renkaat olleet vielä hieman viileet. Itse en toisella kierroksella vielä aja "normaalisti". Toisaalta Kotka on kyllä sen verran kevytkin, että voi ottaa renkaiden lämpiäminen vähän kauemmin.
    Olikos Pekka, kun siihen tuli vähän ennen kuutta, sen pyörän entinen omistaja?
    Jep, tuo voi olla hyvinkin syynä että ei ollut rengas vielä täysin lämmennyt. Itsekin tänään Ahvenistolla ajelin jo tokalla kierroksella ihan turhan lujaa, onneksi ei mitään ongelmia kuitenkaan ollut

    Yksi homma myös joka olisi hyvä muistaa on se riittävä roikkuminen. Alkaa tulla muuten turhan kovia kallistuksia kun nopeudet kasvavat. Kyllähän sitä pyörää voi kallistaa kunnon renkailla pirusti mutta tuo roikkuminen kuitenkin vähentää lippariskiä kun pyörä on pystymmässä -> pito parempi.
    Kommentoidaan nyt tähänkin.

    Renkaan lämmittämisestä.
    Ajaessani perjantaina eri ryhmissä havaitsin, että moni kuski aloitti setin turhan railakkaasti. Renkaat ei pidä kylminä, ne pitää malttaa lämmittää. Lämmittämiseen ei yleensä yksi kierros riitä. Kahden-kolmen kierroksen jälkeen rengas saavuttaa lämpötilan, jossa sen pito alkaa olla kunnollinen. Lämpeäminen riippuu monesta tekijästä, mutta ainakin kaksi rauhallista kierrosta setin alkuun on hyvä nyrkkisääntö. Ensimmäisen kierroksen jälkeen vauhtia voi varovasti nostaa, näin rengas lämpenee tehokkaammin.

    Renkaan pidosta.
    Täytyy muistaa, että renkaan pito on pitkälti kiinni jousituksen toiminnasta. Paraskaan rengas ei auta, jos jousitus on niin huono/väärin säädetty, että se ei täytä tehtäväänsä, tai jos kuljettaja tekee pahan virheen. Renkaan pitoa ei siis voi ajatella vakiona, koska muuttujia on niin paljon. Jos rengas tiettyyn ajankohtaan asti onkin tietyllä nopeudella pitänyt, niin se ei ole tae siitä että se pitäisi jatkossakin. Pieni ajolinjan muutos voi aiheuttaa pidon menetyksen (ajolinjalla öljyläikkä, töyssy, imeytysainetta etc), samoin voi tehdä kylmä rengas, kuten myös ylikuumentunut rengas. Oleellista olisi paitsi tietää, että oman pyörän alusta on kunnossa ja toimii, erityisesti oppia haistelemaan pyörän lähettämiä viestejä. Milloin takanen luistaa avauksessa, milloin etunen lipsuu kantatessa. Näitä oppii vain ajamalla paljon, oikoteitä ei ole.

    Ja nyt kun olen tällaisen saarnan kirjoittanut, on satavarmaa että konttaan seuraavassa tapahtumassa itse juurikin jonkun hölmön virheen takia
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
  16. #76
    KUVIA löytyy tuolta=>> KLIKS!
    Lisää tulee jahka jaksan taas uppia.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  17. #77
    Lainaa (Holtsu @ Kesä. 19 2006,04:49) kirjoitti
    KUVIA löytyy tuolta=>> KLIKS!
    Lisää tulee jahka jaksan taas uppia.
    Kiitos paljon kuvista. Todella hyviä otoksia
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  18. #78
    Noniin, loputkin kuvat lisätty. Muistakaahan tuplaklikata albumissa tuota "postikorttikokoista" kuvaa, niin takaa aukee 1280x960 kokoinen kuva.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  19. #79
    ISO kiitos myös täältä tapahtumalle.

    Yhden päivän aikana tällainen aloittelija oppi aivan mahdottomasti lisää pyörän käytöksestä, liikkumisesta pyörän päällä, ajolinjoista ja pyörään/renkaisiin luottamisesta.

    Sainpa sitten loppujen lopuksi polvenkin maahan! *

    Oli kiva huomata, että ZRX taittuu mutkiin siinä missä muutkin vehkeet, kun vaan käskee.

    P.S. Tero, oli kiva pitkästä aikaa rupatella ja vaihtaa kuulumisia... Lähdetään ajelemaan joku päivä, kun aikataulut antaa periksi!



  20. #80
    Lainaa (Earthend @ Kesä. 19 2006,10:09) kirjoitti
    Lainaa (Holtsu @ Kesä. 19 2006,04:49) kirjoitti
    KUVIA löytyy tuolta=>> KLIKS!
    Lisää tulee jahka jaksan taas uppia.
    Kiitos paljon kuvista. Todella hyviä otoksia
    Komppaan, kiitosh! *Eri hyviä kuvia, taustakuva-ainesta

    Vielä kun sen yhden lierihattuisen kuvaajan kuvat sais katseltavaksi..



    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  21. #81
    Lainaa (tumeetti @ Kesä. 19 2006,12:09) kirjoitti
    Lainaa (Earthend @ Kesä. 19 2006,10:09) kirjoitti
    Lainaa (Holtsu @ Kesä. 19 2006,04:49) kirjoitti
    KUVIA löytyy tuolta=>> KLIKS!
    Lisää tulee jahka jaksan taas uppia.
    Kiitos paljon kuvista. Todella hyviä otoksia
    Komppaan, kiitosh! Eri hyviä kuvia, taustakuva-ainesta

    Vielä kun sen yhden lierihattuisen kuvaajan kuvat sais katseltavaksi..
    Yhdyn edellisiin verbaalisesti! Hienoja otoksia ja sen valkopaitasen kuvaajan kuvia olis kans kiva nähdä!
    Pain is just weakness leaving the body
  22. #82
    Hienoja kuvia tosiaan!

    Mutta minä kun luulin kallistaneeni pyörää ja kaikkea, mutta melkein pystyssä tuossa olen joka kuvassa ja polvi kakskymmentä senttiä irti maasta

    no ens kerralla sitten enemmän yritystä..
  23. #83
    Lainaa (kava10 @ Kesä. 17 2006,13:04) kirjoitti
    Ajopäivänä myös joku sinivalkoinen gixeri paineli sinne soralle samassa paikassa. Tais olla hartialukko.
    Ei ollu hartialukko vaan liian tiukka ajolinja kun sisäpuolen kaide tökkäs käteen
    Pain is just weakness leaving the body
  24.  
  25. #84
    Laitetaanpa linkki tännekin, eli apparan kuvat löytyy tästä topicista.
    Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123