Sivu: 3 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 298:sta
  1. #61
    Lainaa (ttdriver @ Kesä. 05 2010,17:25) kirjoitti
    Lainaa (hannutikkanen @ Kesä. 05 2010,17:13) kirjoitti
    Nykyään osa raskaasta liikeenteestä moikkailee ja caravaanarit. Jonkinlaista ryhmäkäyttäytymistä kenties.
    Ja bussikuskit, ja nyt en tarkoita busakuskeja *

    Meillähän on oma kerhokin...
    Ja Saabistit, vai vieläkö nykyään?
    GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
  2. #62
    Aina tietenkin lapanen pystyssä kun vastaan tulee toinen motoristi.. * Kaupungilla hiljaisessa vauhdissa kurvaillessa jos ei voi kättä nostaa, niin ainakin pään heilautus kertoo tervehtemisestä. *
    Kyllä se aurinko vielä joskus paistaa risukasaankin...
  3. #63
    Lainaa (suzuki03 @ Kesä. 05 2010,20:18) kirjoitti
    Kyllähän tuota tulee kaikkia moikkailtua,50cc-2300cc ajeleville,mutta kun tulee vastaan rakenneltu HD niin ei kannata edes yrittää........turhaa irrottaa käsi tangosta,mutta kaikille muille
    Mistä tunnistat edestäpäin että kyseessä on rakenneltu HD?
    Taivas saa odottaa
  4. #64
    Lainaa (S.Haltia @ Kesä. 05 2010,20:37) kirjoitti
    Lainaa (ttdriver @ Kesä. 05 2010,17:25) kirjoitti
    Lainaa (hannutikkanen @ Kesä. 05 2010,17:13) kirjoitti
    Nykyään osa raskaasta liikeenteestä moikkailee ja caravaanarit. Jonkinlaista ryhmäkäyttäytymistä kenties.
    Ja bussikuskit, ja nyt en tarkoita busakuskeja *

    Meillähän on oma kerhokin...
    Ja Saabistit, vai vieläkö nykyään?
    Saabistina ei tule morotettua toista saabistia, tuntee vain myötähäpeää ja valuu enemmän ratin ja penkin väliin ettei kukaan näkis... *

    Pyörällä on tullu tänä kesänä huomattua että yhä useampi ei morota takas. * **Itse asiassa tuntuu että yhä harvemmin tulee edes pyöriä vastaan?! Ja kyllä joskus jos ei vastakaikua tule, tulee kypärän sisällä kiroiltua. S****nan amatöörit... * Mutta kaikki morotetaan!
    <p></p>
  5. #65
    No nyt kyllä miulla vähän omatunto soimaa. Olen aina ollut innoissani morottamiskulttuurista, mutta nyt kun tuli tommoonen muoviluoti, niin on kyllä vielä vähän jänskättänyt niin, että keskityn aika tiukasti liikenteeseen jolloin muiden asioiden tarkkailu jää vähemmälle.. Toki silloin kun ajelee hitaampaa ajoa, niin mikään ei ole parempaa kun se, että aurinko paistaa, linnut laulaa, ja joku moikkaa oikein isolla kädellä ja minä moikkaan takaisin. Kun kumpikin on siinä onnellisessa joukossa ketkä tietää mikä elämässä on parasta *

    Lupaan omasta puolestani opetella laajentamaan pikkuhiljaa näkökenttääni, koska tämän tavan ei mielellään soisi katoavan *
    Yamaha XJ600 Diversion
    Yamaha XVS Dragstar
    Yamaha YZF1000 Thunderace
  6. #66
    Alkukaudesta kun pääsiäisen tienoilla tuli aloteltua, niin jokainen nosti lapaa. Nyt kesää kohti tullessa % selvästi pienempi.
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
  7. #67
    Aina tulee ite lapa heilautettua pystyyn kun toinen motoristi vastaan tulee, osa vastaa osa ei. Lapa nousee myös pienemmille kaks pyöräsille, parhaat ilmeet tulee yleensä pikkupojilta jotka tikkaria tien vieressä syö ja joille heittää morot takas kun ohi menee...
  8. #68
    määjavascript:emoticon('') morjenstan mopoillekin.

    välillä kyllä nolottaa jos tulee morjenstettua maxiskootterille.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  9. #69
    Lainaa (Vapari @ Kesä. 05 2010,21:26) kirjoitti
    Lainaa (S.Haltia @ Kesä. 05 2010,20:37) kirjoitti
    Ja Saabistit, vai vieläkö nykyään?
    Saabistina ei tule morotettua toista saabistia, tuntee vain myötähäpeää ja valuu enemmän ratin ja penkin väliin ettei kukaan näkis... *

    Pyörällä on tullu tänä kesänä huomattua että yhä useampi ei morota takas. * **Itse asiassa tuntuu että yhä harvemmin tulee edes pyöriä vastaan?! Ja kyllä joskus jos ei vastakaikua tule, tulee kypärän sisällä kiroiltua. S****nan amatöörit... * Mutta kaikki morotetaan!
    Juu kyllä sitä ennen morjesteltiin kun Saabit oli vielä Saabeja. Nyt kun ne alkaa olla ooppeleita, niin eipä morjestella enää. Itse asiassa joskus Saab 900 aikoihinkin jo alkoi morjestelu vähentyä kun merkkiä alkoi olla enemmänkin liikenteessä.

    Mutta merkkiä en vaihda, perkele.

    Ja minullahan ei ole Saabismisairautta. (ääni muutettu) Se nyt vaan on sattunut niin, että muun merkkisiä autoja ei ole vielä ollut. Mä voin lopettaa ihan milloin mä haluan. Siinä tosin pikku hiljaa kaveripiiri vaihtui ja elämä alkoi pyöriä Saabin ympärillä. Ja mun oma elämähän se on, mitä se muille kuuluu millä mä ajan.

    Jaa niin morjestaminen. Kyllä täällä Oulun korkeudella edelleen rakennellut customitkin ja HD-miehet (ja HonDa miehet) ja naisetkin morjestaa reippaasti. Se näyttää olevan varma kesän merkki kun joku avaa ketjun että aina vaan morjestelu vähenee.



    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  10. #70
    Lainaa (tke @ Kesä. 05 2010,13:30) kirjoitti
    Lainaa (Henq_ @ Kesä. 05 2010,12:56) kirjoitti
    Ite pyrin morottamaan aina reilulla kädellä kaikkia motoristeja sen oon kyllä huomannu, että kaikki kyykistelijät eivät takaisin morota (tai sitten en vain huomaa, nouseeko ne pari sormea siitä kahvalta*)
    Hassua. Ite näen asian aivan toisin päin. Varsinaisesti morottamatta jättämisiä en reagoi kun kyseessä voi olla mikä syy hyvänsä, mutta ainoastaan HD ukkojen kanssa on käynyt niin, että vastaantulija kääntää pään poispäin kun heilutan lapasta. Eikä tuossa ole eroa tulenko rykkösellä vai pikku-fasulla vastaan.

    Ite en keksi muuta syytä kuin sen, että mulla on väärän merkkisiä mopoja.
    Niin no, kaipa se on yksilöllistä. Vaikka ite hoodeella päristelen niin käpälä nousee ilmaan, tuli vastaan millanen pyörä tahansa (paitsi skoottereita karsastan.. * )
    V-max -95

    ex Sportster XLH 883 -92
  11. #71
    Kyllä mä moikkaan, joskus jopa mopojakin (eihän näitä uusia vesijäähy&USD-keulaisia kiinanderbejä edes aina erota piikistä). Joskus koko lapa pystyssä, joskus etusormella. Mutta paikka jossa en yleensä moikkaa on moottoritie, paitsi ehkä poikkeustapauksissa jos satun vauhdissa huomaamaan vastaantulevan. Keskieuroopassa, varsinkin ranskassa ja espanjassa moikkaavat varsin innokkaasti erityisesti jos huomaavat ulkomaalaiseksi, ja ohituksessa tapa on nostaa sen puolen jalka tapilta jolla moikattava on. Ruotsissa taas kyykkykuskin moikkaus voi jäädä epähuomiossa näkemättä, siellä kun tapana on vaan nostaa sormi hieman kahvalta. MP-poliiseille mahdollisesti nyökkään, jos eivät ole positiossa jossa olisivat aiheuttamassa minulle itseaiheutettua taloudellista menetystä. Jos tämä silti on mahdollisuus niin seuraavia vastaantulevia kyllä ehkä hieman vahingossa opastan tällä tavalla, kolmas merkki ylhäältä.

    /MarcusB

    PS. Nyt kun pyörä on huollossa kauemminkin osaa odottamassa niin olen huomannut moikkaavani prätkille myös autolla ajaessani. Mahtavat ihmetellä wannabeprätkäkuskia kuppasessa sitikassaan.
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  12. #72
    Lahdessa Renkomäen ABC:llä tuli muutama juniori mopoilla ja piikeillä jubamaan ja he näkyivät muistaneen että morjenstettiin Hollolan suoralla aiemmin päivällä.
    Junnut kysyivät että miksi raskaammilla motoilla ajelevat eivät heitä morjenstele, en nyt vastannut yksiselitteisesti ja sanoin vain ainakin itse heiluttelevani lapaa kaikille vastaanajeleville.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  13. #73
    Jotenkin tuli mieleen kun joskus 17 vuotta sitten ajelin jossakin Lehtimäen mettillä ja näin toisen motoristin kyykkivän pyöränsä vierellä. Silloin vielä oli enemmän kuin luonnollista pysähtyä kyselemään onko veljellä jotakin hätänä ja löysäsin kaasun. Kaveri äänestä heti aavisti aikeeni ja käsi nousi reippaasti merkiksi että kaikki ok, katse pysyi tiukasti siellä mitä lienee ollut tekemässäkään. Mopoilun yleistyessä niin paljon lienee suuntaus enemmän ryhmähengessäkin menossa samaan kuin autoilijoilla. Esimerkkinä kun työkaverini emännän auto oli pysähtynyt kaupungilla risteykseen. Hän oli mennyt kysymään takana olevan auton kuskia avuksi työntämään, oli tämä vain ruuvannut mitään sanomatta lasin kiinni ja kaasuttanut tiehensä. Kolmen muun teiden ritarin huudellessa että vie ny ämmä se romus vit....n tukkimasta risteystä. Ja itse aiheesta, nykyään aina odotan että toinen morjestaa ensin. Jotkut tekee sen vain niin myöhään että vastaus saattaa jäädä näkemättä.
  14. #74
    Morjenstan kaikkia periaatteesta, jos kytkinkäsi on varattu niin yritän ainakin nyökätä.

    Kumma juttu, ajan useimmiten customilla mutta jonkin verran myös isolla rosvolla enkä ole huomannut mitään eroa siinä kuinka eri pyöräryhmät tervehtivät/vastaavat tervehdyksiin. Eli HD-väki tuntuu morottavan samalla tavalla myös rosmolle.
    Yamaha - Suzuki - Yamaha - ja nyt Suzuki B-King 09
  15. #75
    Lainaa (Henry67 @ Kesä. 05 2010,10:59) kirjoitti
    Moikkailen yleensä kaikkia vastaantulevia motskia * ja niiden lisäksi nättejä tyttöjä skoottereiden puikoissa... *
    Eilissä päivänä tuli kaksi likkaa skootterilla vastaan ni johan niillä oli lapanen korkealla ilmassa pitkän matkan päästä.. että näin tytöiltä. Kyllä siinä mieli kirkastuu
    Kawasaki zzr 1100 -99
    Kawasaki ZRX 1100 -99 "Steady-Eddie"
    Yamaha XJR1300 -04
    Suzuki VX800 -97
    Kawa zzr600 -92
    Honda CB K5 -75
  16. #76
    Itekin pyrin moikkamaan aina ekana mutta en ikinä jos se jotenkin vaarantaa ajoa : |. Mun mielestä järki käteen tossa asiassa, välillä esim. nyökätään jos on tilanne tulossa ja ei kerkeä morottaa. Ei se kuitenkaan maailmanloppu ole jos jää vahingossa morottamatta .

    Oman kokemuksen pohjalta kaikki moikkaa jos tarpeeksi selkeästi ite morottaa, paitsi harrikkakuskeista ehkä joka toinen. Jotkut niistä sellasia yrmyjä.
    Yamaha FZS 600 -99
  17. #77
    Moikkaan. Yleensä, jos olen hereillä. Duculla moikkaillessa orkkispeilien kanssa rystyset osui peiliin ja moikkaaminen oli lähinnä sormien nosto kahvalta (näkyykö kunnolla?). Tuningpeilien kanssa voi paremmin moikata. Busalla on helpompi moikkailla myös kättä irrottamalla.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  18. #78
    Morotan kyl muuten kaikki, mutta täytyy myöntää ettei oo käyny ees mielessä moottoritiellä ruveta kuikuilemaan toiselle puolelle morjestuksenkaipuussa
    Eilen tätä lueskelin ja tänään aamulla sit oikein sillä silmällä kyyläsin sinne toiselle puolelle (motari työmatkalla) niin laskin että tulihan siellä kymmenisen pyörää, mutta ei niistäkään kyllä kukaan morjestellu mulle päin. Että ehkä edelleen keskityn siellä motarilla omaan ajoon vaan.

    Ja HD-miehistä ja naisista sen verran että samanlaiset kokemukset mulla on niistä ku kyykkykuskeistakin, eli suurin osa morottaa kyllä. Ite oon kyl semmonen että morotan kaikki enkä jää odotteleen et moikkaako toinen ensin.
  19. #79
    ^ Ei sitä pyörän "rotua" tule määriteltyä moikatessa. Joskus jopa mopoille moikkaan, jos moikaavat eka.

    Motarilla ei tule yleensä moikkailtua. Siellä pitää enemmän keskittyä siihen mitä tapahtuu edessä eikä sivulla (vastapuolen kaistoilla).
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  20. #80
    Kyllä sitä aina tulee moroteltua ja aika hyvin vastaantulijatkin myös morottelee. Moottoritiellä vähän vaihtelevasti, tilanteesta riippuen. Loppukesästä huomannu, että autolla (Saab) ajaessaki joskus tulee refleksinä moikattua motoristeille.

    Jännä homma kun kaikki kilvan kehuu kuinka morottaa kaikkia vastaantulijoita liikennemerkeistä lähtien, mutta valittaa, että kukaan ei vastaa takaisin. Jokin tuossa ei täsmää.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  21. #81
    Ei vaan jaksa, läheskään aina....
    Kickstart, deserve the ride!
  22. #82
    Itse morottelen käpälää nostamalla aina kun sen pystyy turvallisesti tehdä, mutta esim risteyksessä tms kun kytkinkäsi on varattu niin nyökkään. Motarilla jos huomaan vastaantulevan niin silloinkin.. Muutaman moposkootterinkin oon morjenstanu ennenkuin kohdalla huomannut että oho, eipäs ollutkaan prätkä

    Bölli tuli kerran kotilolla perässä ja huomasi kuinka morotin hd'lle. Itse ajattelin jo ettei se vastannut, mutta oli kuulemma juuri kohdalla irroittanut käden stongasta. Muutenkin tuntuu että mulle kyllä moikkaa melkein pyörä kuin pyörä, mutta Böllille ei kuulemma paljon harrikat morjensta. Saattaako olla että ajoasusta tai koosta näkee että nainen sarvissa niin morotetaankin..

    Naapuri tuli prätkällä vastaan pikkupoikansa kanssa, sieltä nousi nassikan tassu niin reiluun heippaan että Itsekin kyydissä ollessani moikkasin vastaantulevia.
    "On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
    * * * *
    Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
    Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
  23. #83
    Kun ei tunnu kukaan tervehtivän kun tulen tuolla mopolla vastaan, niin taidan minäkin lopettaa kyseisen tavan. Vastahan sitä tuli 15v harrastettuakin.
    Ei riemulla rajaa kun pappiksella ajaa!
  24. #84
    Kyllä tulee moroteltua mutta ei läheskään aina tule katsottua nouseeko lapasta vastineeksi, eli en pahoita mieltä vaikka jäis vastamoikkaus saamattakin. Montakohan morotusketjua muuten löytyy täältäkin... Ei sillä etteikö saisi olla, jatkakaa
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  25. #85
    Kyllä aina lapa nousee. Ja kunnolla ylös... Ei mitään laiskoja kaks sormee irti tangosta vaan kunnolla kättä pystyyn!!
  26. #86
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (-toska- @ Kesä. 05 2010,17:13) kirjoitti
    Täältä tulee kaikille tasapuolisesti morotusta, jos ei kädellä kerkeä ni jalalla sitten ja jos sekin on omilla teillään ni näytetään vaikka persettä... mutta lähes poikkeuksetta morotan! *
    Joku mimmi jos morottais persettä näyttämällä, niisiitähän seurais semmonen tankslapper että hemetti! *



    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  27. #87
    Lainaa (shyhander @ Kesä. 07 2010,20:22) kirjoitti
    Joku mimmi jos morottais persettä näyttämällä, niisiitähän seurais semmonen tankslapper että hemetti! *
    Vai olisko sittenkin jonkinsorttinen tankfapperi tässä tapauksessa

    Mutta joo, itsehän morottelen käytännössä aina kun mahdollista ja kaikille mopoa isommille. Ehkä noin 1/8 jättää vastaamatta *
  28. #88
    Öh... mukavalta se tuntuu kun valtaosa vastaantulevista motoristeista morjestaa. Ite en kehtaa ekana nostaa kättä... kulkupelinä kun on skootteri.
    Varmasti osa jättäisi morjestamatta jos tunnistaisivat kulkineen... Suitsan 400cc maxiskootteri näyttää nokastaan pyörältä, ainakin nopeesti katottuna.
    No, vahinko tai ei, aina vastaan morjestukseen.
    Forward taapertamista - as early as -62

    *Xciting 500Ri*
  29. #89
    Ei enää jaksa kuin vastata morjestuksiin.

    70 -luvulla muuten oli tiukka jako: isojen pyörien kuskit eivät morjesta piikkikuskeja ja piikkikuskit EIVÄT SAA morjestaa isompia.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  30.  
  31. #90
Sivu: 3 / 10:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen