Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Olen etsimässä matalampaa pleksiä Tikru 1050:aan ja ainoa paikka josta sellaisen olen löytänyt on www.thunderbike.co.nz
    elikäs aika kaukana kioski sijaitsee, mutta kyllähän kuriiri paketin kotiovelle tuo. Nyt kuitenkin kiinnostaa kuulla josko noita matalampia pleksejä löytyisi muualtakin. Onko tietoo?
    Tikru 2010
  2. #2
    korkea pleksi + saha = matala pleksi
    If you ride like there's no tomorrow, there won't be. ~Author Unknown
  3. #3
  4. #4
    Itse tilasin juurikin mainitsemastasi kaupasta matalan pleksin reilu vuosi sitten. Halusin säilyttää alkuperäisenkin, mutta enpä ole sitä enää käyttänyt. Vaikka lyhyempi suojaa huonommin viimalta niin pidän siitä enemmän koska kypärämelu pieneni jonkin verran. Ja lyhyt pleksi sopii Tigruun hienosti.
    Honda CB100 -> Helkama Raisu -> Yamaha DT125 MX ->>>> Yamaha XJ 600 -> Honda XL1000 Varadero -> Triumph Tiger 1050
  5. #5
    Päädyin lopulta tilaamaan Pololta saksanmaalta MRA:n sportti pleksin, kiitos hyvistä vinkeistä RAT:n sivuilla. Ei ole tupla-kupla vaan aika samanoloinen kuin tuo Thunderbiken versio, hinnaksi tuli vajaa 80€ ovelle tuotuna. Tosin, vielä on tavara matkalla tänne ja DHL:n seurannan mukaan siirtymässä Saksasta Suomeen joten saanen sen huomenna/alkuviikosta.
    Mulle on myös tärkeämpää tuon kypärämelun väheneminen koska vakiopleksillä se on aikamoista huminaa ja "voplutusta".
    Tikru 2010
  6. #6
    Ehkäpä MRA Vario olis ollu parempi valinta, siinä kun on korkeussäätö...
    Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
    Opinions are like assholes, everybody got one.
    Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
  7. #7
    Tarkoituksella tuota hieman pienempää/matalampaa olin hakemassa kun ei nuo isommat pleksi oikein ole mun makuun, vaikka varmaankin todella hyvin pelittävät. Tietoinen kypärään ja takkiin liiskautuvista lentävistä huolimatta ajelen matalammalle pleksillä, kunhan sen nyt ensi saan tänne pohjolaan.
    Tikru 2010
  8. #8
    Tikrusta en tiedä, mutta mutta mulla oli SM:ssä pyörää ostaessa kiinni orkkis flyscreen, josta ei ollut mitään hyötyä, paitsi että jotkut tykkää ulkonäöstä. Heräteostoksena (jopa me miehet teemme moisia joskus) ostin Givin korkeamman pleksin, joka kyllä auttoi ajoviimaa vastaan (jos nyt iso mies apuja tarvitsee), mutta kypärämelu kasvoi ikävästi.

    Nyt mennään toista kesää ilman mitään pleksiä, visiiri pestään ennen ajoon lähtöä ja hyvin homma toimii. Itikat vissiin kuuluu Suomen kesään (ja visiiriin). *

    Ai niin, se piti vielä todeta, ettet ole selitystä velkaa kenellekään vaan ostat juuri sen pleksin, mikä sinun silmää miellyttää ja aika/kilometrit näyttää teitkö oikean valinnan, eiks je? Sitten ei kun *
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  9. #9
    Itse ostin tuoreeseen tikruuni MRA:n vario touring plekxin joka ei ole orkkis plexiä korkiampi, mutta sillä pystyy ohjata ajoviimaa haluamalleni kohdalle sen lisähärpäkkeen avulla. Olen todella tyytyväinen hankintaani, eikä se edes ollut kallis moneen muuhun ratkaisuun verrattuna. Pään voblaus hävis ja ajoviiman melu pieneni. Motskarilla kuitenkin ajellaan, joten utopistinen tyhjiö olotila ei ole edes haaveissa, eli kun tavataan niin hymyillään iloisesti ja hyväksytään itikat ja paarmat hampaitten välissä kuten aina ennenkin *



    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
  10. #10
    Tämä kioski (Eagle Screens) ei kyllä ainakaan lähempänä ole, mutta palvelu pelaa mainiosti. Tekevät sinulle sen korkuisen, muotoisen ja värisen ikkunan kuin haluat ja postittavat ripeästi kotiin.
    Apriliaan tuolta pari vuotta sitten pleksin tilasin. Palvelu erinomaista ja työn jälki myös - suosittelen tiedustelemaan hintaa.
    Nettisivut on varmaan kolmasluokkalaisen ATK-kurssilla väsäämät, mutta ei kannata antaa sen häiritä.
    SDR1290
    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
  11. #11
    Nyt on sitten sekä MRA:n sport screen että Skidmarxin huggeri kiinni Tikrussa. Ylimääräinen häiritsevä humina poistui samantien ajossa, nyt ilmavirta osuu rinnan korkeudelle. Eriitäin hyvä ostos. Huggerissa on integroituna pidempi ketjunsuoja, itse lokarikinon orkkist pidempi, ja molempien toimivuutta pääsen testaamaan tulevina päivinä (lentääkö rapa ja ketjurasvat kuten ennen vai ei). Tikrun ulkonäkökin parani olennaisesti, ainakin minulle.
    Tikru 2010
  12. #12
    Pieni päivitys vanhaan aiheeseen. Vaihdoin jo kaksi vuotta sitten Thunderbiken matalan pleksin. Olin silloin kohtuu tyytyväinen lopputulokseen. Nyt löytyi lisää kikkoja pyörteilyn ja huminan vähentämiseen: SW Motechin levityspalat peileihin ja Schubertin C3 kypäräksi. Pyörteily on lähes kokonaan poissa ja äänitaso vastaa ko. kypärän puhtaassa ilmavirrassa pitämää ääntä. Erittäin hyvä parannus viime vuotiseen nähden. Itselläni pituutta 183 cm.
    Honda CB100 -> Helkama Raisu -> Yamaha DT125 MX ->>>> Yamaha XJ 600 -> Honda XL1000 Varadero -> Triumph Tiger 1050
  13.  
  14. #13
    Kun ruuvasin tällaisen
    Niin väheni humina huomattavasti, ja ötököiden tulo.
    Touring screen paikoilla.
    Komistushan tuo ei missään nimessä ole, vain ainaski toimii, minulle
    An adventure is incompetente without the Explorer
    Triumph Tiger Explorer 1200
    Triumph Tiger 1050 (35K)
    Triumph Legend TT (40K)
    Japseja...
    MZ ETZ