Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    Tervehdys!

    Edessä olisi nyt lähes varma pyörän hankinta ensi kesäksi. Pyörä olisikin ensimmäinen sitten kevari-aikojen (n. 10v sitten).

    Merkki on lyöty jo lukkoon, mutta mallissa on vielä vähän tuumailua kuten otsikko paljastaa. Muutaman ketjun löysinkin ja yhdessä vertailtiin Street Tripleä ja Thruxtonia mikä on aika lähellä tätä tilannetta. Kaipaisin vielä kommentteja/kokemuksia käyttäjiltä muutamiin kysymyksiin.

    Käyttö olisi lähinnä n. 80km (yhteen suuntaan) työmatka päivittäin sekä huviajelua sekalaisesti kaupungissa ja maantiellä. Lisäksi haaveilen pitemmästä reissusta pohjois-suomeen kesälomalla.

    Triplen tehot ja ajoasento ovat toki paremman matkustusmukavuuden puolesta, mutta Thruxton olisi jotenkin eksoottisempi ja sitä kautta kiehtovampi. Lyhyttä matkaahan molemmilla varmasti on ilo ajaa mutta onko kokemuksia:

    Thruxtonista pitemmällä matkalla yleensä?
    Suoremmalla (vaihto)tangolla?
    Kaksi päällä?
    Entä tehot ja muut tekniset ominaisuudet pitemmällä pätkällä? vakiona siis.

    Aikaisemmista luin että (kovemmissa) mutkissa saa Thruxtonin kanssa tehdä enempi hommia, mutta luulen että johtuu osittain clipareista ja itse vaihtasin tod.näk. cliparit suorempaan tankoon joka tapauksessa.
    Ja 08:sta eteenpäinhan taitaa olla jo tanko ihan vakiona.

    Ja jos Triplestä on sanoa vastaavissa olosuhteissa jotain niin toki saa kehua ja mollata.

    Itseä mietityttää tuo pitkä tauko mikä mopoilussa on ollut ja että pitäisikö vain "tyytyä" helpompaan vaihtoehtoon eli Tripleen ihan senkin takia ettei tule liian suurta kulttuurishokkia.

    Niin ja pyörän vuosimalli olisi '04---> oli malli kumpi tahansa.


    Kiitos vastauksista etukäteen!
  2. #2
    Olet vasta 26 v. Ota se Triple.

    Sitten, kun testosteronituotanto on eilistä ja hiihtokilpailut ja kansallislaulut itkettää, ota se Thruxton. Tässä järjestykseesä. Siten on elämä hyvä.

    yst terv. nimim. "Elämä nähty"

    edit: piti olla: "Elämää nähty".



  3. #3
    Thruxtonilla ajaa vaikka sen tuhat mailia päivässä eikä tunnu missään Kun vauhti nousee sinne 100-120km/h niin kyllä se ajoviima kannattelee jo hiukan paremmin. Enemmänkin fiilistelypyörä. Ei sitä tiukkaan kurvailuun ole tehty...
    Sillä kerää huomiota joka paikassa mihin pysähtyy. Loistava pyörä !

    Kaksi päällä ei varmaankaan ole niin hyvä kuin Triple, johtuen huomattavasti pienemmästä tehosta ja huonommasta jousituksesta kuin mitä Triplessä on.

    Bonneville olis vaihtoehto Thruxtonille... Ja taitaa -05 Triple olla ihan erilainen kuin -04 malli ?
    563+
  4. #4
    "Elämä nähty" kuulostikin jo melko dramaattiselta.

    Bonneville ei jostain syystä ole kiinnostanut lainkaan, mutta varmaan joo parempi kuin Thruxton noissa mainitsemissani ympyröissä. 05 Triplestä on ajokokemusta, samoin 07 Thruxtonista. Jahka kevät pääsee pitemmälle pääsen testaamaan 04 Triplen vielä ja miksei muitakin malleja.

    Tietysti jos olisi rahaa niin nythän ideaalitilanne olisi molemmat pyörät.
  5. #5
    Triplellä en ole koskaan ajanut, mutta Thruxtonin omistin pari kesää. Muutamia huomioita siitä:
    - hienoin pyörä mitä olen koskaan omistanut, tai tulen omistamaan
    - tylsä moottori, ei minkäänlaista tehopiikkiä, eikä muutenkaan sitä tehoa kummaisesti, kiihtyy kohtalaisesti, mutta se ei tunnu oikein miltään ilman sitä tehopiikkiä, huippuja en koittanut, parhaimmillaan tais olla jotain 170 mittarissa, ei tosin vauhti enää tuossa tahtonut kasvaa, ainakaan nopsaan...
    - itselleni ahdas ajoasento (185/100) pidemmällä taipalleella, nurkka-ajoon sopivampi
    - matkustajan tilat aika kehnot
    - saatanan hieno pyörä
    - matkatavaroiden kanssa vähän niin ja näin, erinäisillä temppuiluilla siihen saa kiinni jos jotakin, mutta saa tosiaan temppuilla
    - ajo-ominaisuudet kohtalaiset, ei kiihdy, pysähtyy toki, mutkaan taittuu kun taittaa ja pidempikin matka onnistuu, varsinkin jos on pienempi kuin kirjoittaja
    - luotettava
    - tulinko jo maininneeksi että on saakelin hieno?

    Toihan on CafeRacer, parhaimmillaan aktiivisessa nurkka-ajossa. Harmina tosin on että kone ei lunasta pyörän ulkonäön asettamia lupauksia. Saa toki viritettyä ja ovatkin ottaneet koneesta tuollaisia 80hp takapyörätehoja suht helpolla. Olen ollut lukevinani että koneen konstruktio ei tahdo kestää pidemmälle vietyä viritystä, mutta tuo on vain hatara muistikuva, voin muistaa väärinkin.

    Ai niin, yksi tärkeä seikka vielä; se on hieno!

    Oma entinen on vielä omassa (lue; kaverin) tallissa, odottelen tässä että Seinäjoelta käyvät vaihtamassa sen toisenlaiseen. Tallissa ei kestä käydä katsomassa, tulee vaan paha mieli, se kun on niin hieno...



    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  6. #6
    Omat speed triple kommentit, lainaten vähän edellistä.

    - hienoin pyörä mitä olen koskaan omistanut, tai tulen omistamaan
    - kiva moottori, ei minkäänlaista tehopiikkiä, kiihtyy kohtalaisesti, mutta se ei tunnu oikein miltään ilman sitä tehopiikkiä, huippuja en koittanut, parhaimmillaan tais olla jotain 200 mittarissa, ei tosin vauhti enää tuossa tahtonut kasvaa, ainakaan nopsaan...
    - matkustajan tilat aika kehnot
    - saatanan hieno pyörä
    - matkatavaroiden kanssa vähän niin ja näin, erinäisillä temppuiluilla siihen saa kiinni jos jotakin, mutta saa tosiaan temppuilla
    - ajo-ominaisuudet kohtalaiset, kiihtyy, pysähtyy toki, mutkaan taittuu kun taittaa ja pidempikin matka onnistuu
    - luotettava
    - tulinko jo maininneeksi että on saakelin hieno?



    triplessä on vakiona takapallossa 110heppaa, mikä ei ole kummoisesti, mutta kuitenkin kiva teho kun tehoalue on lineaarinen. eli vetää heti tonnista 9500 ilman kummempia huippuja.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #7
    No niin, tässä onkin hienosti kahta linjaa kommenteissa, mutta kyllä tämä jo jeesaa hyvinkin...ratkaisua se ei tosin helpottanut yhtään.

    Täytynee vaan odotella jahka lumet sulaa sen verran että kehtaa viiä liikkeen pyöriä ajelulle ja fiilistellä lisää!
  8. #8
    Vielä tuosta tehoasiasta, että itse en ole kovin aggressiivinen kuski ja kun viimeksi ajoin Triple tuntui jopa liian tehokkaalta vaikka toki sekin muuttuu kun tottuu kunnolla pyörään. Että sikäli Thruxtonin tehojen "vähyys" ei haitanne.
  9. #9
    JänkhäPoika:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    -Tuolta Äkäslompolon ja Athverppenin väliltä.
    Kehuja täältäki triplelle. Häirintyneesti helevetin tyylikäs pyörä, voimaaki löytyy ja kyllä tuo vääntö tuntuu alussa aika hurjalta.
    Eihän tuo mikään matkapyörä ole, mutta kyllähän tuolla muutaman Lapinreissun tekkee. Tuo kamojen kiinnittäminen on aina vähän kysymysmerkki, mutta yleensä on hyvin pysyny liinojen kanssa apukuskin paikalla. Vaihtovaatteissa on meinaan sen jälkeen sellanen pakokaasunkäry, mutta eipä ole minua haitannu.

    Olen ehkä vaihtamassa menopeliä, niin täältä vapautuu 1050 triple ja on mallia -06, 10tkm mittarissa. Anyone?!
    Sen verran täytyy ottaa, ettei pelota aijaa.
  10. #10
    Itsellä on kokemuksia Thruxtonista n. 35 tkm ja Triplestä vaan pari koeajoa, joten lähinnä Thruxton juttua minulta. Sen vähän mitä noita sinun spekseillä voi verrata, väittäisin että jos kahdestaan meinaa yhtään matkaa tehdä on Thruxton tilavampi.

    Molemmat on hienoja pyöriä, mutta kuten tiedätkin, todella erilaisia.

    Tehoa ei missään ole ikinä tarpeeksi, mutta tässä kohtaa Triple luonnollisesti vie voiton. Pikku modauksilla Thruxtoniin saa huomattavan paljon lisää hauskuutta. Varsinkin vääntö paranee hoitamalla tehtaalta tartutetun astman pois. Samalla saa helposti 5-15 heppaakin, mikä tuntuu jo mukavasti.

    Ajoasento on makuasia, itselle (185 cm 84 kg ja pirun pitkä selkä) tuo on suorastaan mukava. En voisi kuvitella ajavani nyrkit polvissa, kuten moderneilla nakupyörillä tuntuu olevan. Itsellä on 06 malli, joten clipareilla mennään. Kahdestaan tuo pitkä yhtenäinen penkki on mielestäni mukavampi kuin Triplen voimakkaammin muotoiltu. Olen istunut myös molempien noiden takapenkillä itseni kokoisen kuskin takana.

    Matkakäytössä molemmissa ollaan mukavasti sään armoilla, pysyy mielenkiinto hommaan ihan kivasti. Triplellä en ole matkaa taittanut tosiaan koeajolenkkejä enempää, Thruxtonillakin pisimmät päivätaipaleet on jäänyt n. 1100 kilometriin. Yksin reissatessa molempiin saa varmasti liikaa tavaraa kyytiin. Kahdestaan väittäsin Thruxtonin olevan tilavampi. Viime kesänä mentiin pikkurouvan (on myös fyysisesti sopivan simpseä takahudlarille) kanssa viikko Thruxtonilla teltan kanssa. Teltta matkaa mukavasti etulyhdyn päällä mustekaloilla kiinnitettynä, vaatteet ja makuupussit yleismallin tekstiilisatulalaukuissa ja ajopäivän tarpeet (varahanskat, varalasit, lisäpaidat yms) tankkilaukussa. Tripleen en äkkiseltään keksis noin paljoa kuljetustilaa, jos elämänmanteli veisi takapenkin matkatavaroilta.

    Nurkkien kiertoon molemmat ovat riittävän ketteriä, ei siitä sen enempää. Mutkapätkille molemmissa on omat puolensa. Itse nautin just pikkumutkateillä siitä, että Thruxtonissa pää on melkein etunakin päällä ja pyörähän kyllä kestää kantata huomattavasti enemmän kuin mies.

    Tosiaan joo. Molemmat on hienoja pyöriä, mutta itselle triple on liian moderni. Thruxton on sopiva kampe ainoaksi pyöräksi. Parasta sillä on mutkapätkät, reissut menee mukavasti, kaupungissa se on riittävän kapea ja ketterä lanesplitteriksi, sillä kehtaa mennä bikeshowssa parkkipaikalle saakka ja siinä on mukavasti rokkia ollakseen tältä vuosituhannelta. Tekniikka Thruxtonissa on erittäin toimintavarmaa ja toisaalta myös sikäli simppeliä, että paljon voi perushuoltoja tehdä itse.
  11. #11
    Siis Thruxtonhan ON hieno. Tuosssa edellä taisi mennä kommentoijilta nimikkeet vähän sekaisin. Luulen. Alkuperäinen kysymys koski kai Street Tripleä ei Speed Tripleä. Vai minäkö nyt käsitin väärin, en ymmärrä...

    Silti olen sitä mieltä, että on kasvattavaa ensin vähän hurjastella äkäisemmillä vehkeillä ja sitten seestyneessä vanhuudessa hankkia tyylipyörä. Esimerkiksi joku -02 mallinen BMW GSA.

    edit: onko edes etäisesti käynyt mielessä, että Triumphin 995 Tiger on aika sairaan hieno pyörä myös. Ainakin ajaa.



  12. #12
    Lainaa (hra1150 @ Maalis. 24 2011,19:23) kirjoitti
    Tuosssa edellä taisi mennä kommentoijilta nimikkeet vähän sekaisin. Luulen. Alkuperäinen kysymys koski kai Street Tripleä ei Speed Tripleä.
    Threadin otsikko on "Speed Triple / Thruxton -kysymystä".

    Mutta joo, kyllä tässä nyt verrataan kahta täysin eri asiaa keskenään. Klassista leppoisaa tyylilutkutinta ja hiukka äkäisempää fightteria. Ei noista oikein voi sanoa kumpi on parempi ennenkuin tietää kummasta tyylistä kysyjä pitää enemmän.

    Triplellä ainakin olen kiertänyt parin viikon kesälomareissuja ihan ilman ongelmia eli matkaan käy kyllä hyvin (tankkilaukku + perälaukku). 08+ on enempi tilaa eukolle takana, jos kyyditysasiat on tärkeitä. 08+ tilavammat takatappirungot käy myös 05 pyörään suoraan.



  13. #13
    Lainaa (Talttapää @ Maalis. 24 2011,19:40) kirjoitti
    Lainaa (hra1150 @ Maalis. 24 2011,19:23) kirjoitti
    Tuosssa edellä taisi mennä kommentoijilta nimikkeet vähän sekaisin. Luulen. Alkuperäinen kysymys koski kai Street Tripleä ei Speed Tripleä.
    Threadin otsikko on "Speed Triple / Thruxton -kysymystä".
    Jep, mutta tarkempi tutustuminen tekstiin avasi uuden päätähuimaavan vision.

    edit: vuan haetanneeko tuo mittee, jos vastaillaan kaikkeen?



  14. #14
    Kiitosta edelleen vastauksista!

    Juu tosiaan viittasin aikaisempaan ketjuun jossa siinä vertailtiin STREET Tripleä ja Thruxtonia, itseä kiinnostaa siis SPEED Triple ja Thruxton.

    Eikä tosiaan haittaa vaikka vastailette kaikkeen.

    Molempia malleja on puollettu niin kattavasti ja perustellusti että kuten edellä todettiin ei voi oikein sanoa ennen kuin tietää kummasta tyylistä pitää ja siinähän on meikäläiselle missiota.

    Tiger ei oikein miellytä allekirjoittaneen silmää ja se tuntuu vieläpä kovin korkealta, näin 171cm pitkälle. Josta tulikin mieleen että Thruxtonin puoltajat on ollu melkein 15cm pitempiä kuin itse olen että se voi olla mukavampi ajaa jos on vähän pitempi koska testatessa ainakin clipari -Thruxtonin kahvoihin tarttuminen tuntui aavistuksen kurottamiselta, ei pahasti tosin mutta pitemmällä matkalla voi vaikuttaa enempi.

    '73 Tigeria olen ajanut, mutta sehän on lähes Bonneville.
  15. #15
    Triumphilta tuntuis olevan jäänyt jonkinmoinen markkinarako hyödyntämättä. Monesti tuntuu, kuten näitäkin juttuja lukiessa, että moni ottais mielellään ulkonäöltään Thruxtonin tyylisen pyörän joka olis koneeltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan taas kuten Speed Triple.
    Ilmeiseti on vaan niin että esim. tuo moderni triple-moottori ei vaan Triumphin (eikä varmaan monen muunkaan) mielestä ole sovelias moottori tuollaiseen cafe racer tyyliseen retropyörään vaan siinä pitää olla twini.
    Itseäni ainakin kiinnostaa juuri tuollainen perverssi yhdistelmä jossa olisi perinteiseen kauniiseen muotoiluun yhdistetty uudempaa ja "parempaa" tekniikkaa.

    Niin, molemmilla olen ajanut, Thruxtonilla ja Speed Triplellä - Thruxtonissa jäi todella hiukan kaipaamaan lisää potkua ja jotenkin se tuntuiehkä vähän pieneltä - Speed Triple taas on ajoltaan pelkkää nannaa mutta ulkonäkö ei mitenkään erityisesti säväytä, eikä tarkoita sitä että olisi mielestäni ruma tai jtn.
    Kuten edellä monta kertaa mainittu niin kaksi melkolailla erityylistä pyörää joiden parhaat puolet yhdistämällä saisi ainakin minun toivepyörän.

    Lähimmäksi tuollaista yhdistelmää vois päästä esim. vanhemmasta Thunderbird Sportista, caferacer-tyyliin muokatulla laitteella kuten esim.
    .....
  16. #16
    Tuossahan olisi kyllä ideaa yhdistellä hieman tehokkaampaa konetta ja parempia ajo-ominaisuuksia cafe-raceriin. Toisaalta jotkut sanovat lievän epämukavuuden kuuluvan tuon tyyliseen pyörään.

    Thruxton tuntui pieneltä, sopiiko tiedustella pituuttasi? Koska itse en pitänyt pyörää ainakaan liian pienenä. Viime kesänä kävin koeajamassa Honda GB:tä, mikä on muuten hieno vehe ja suht. harvinainen, mutta se tuntui kyllä pieneltä ja kapealta, ja tehottomalta. Vakiona 33kW, 1 sylinteri ja 500cc.

    Ihan hieno tuo Thunderbird modaus, vaikuttaa hieman muhkeammalta. TB:t tuntuvat olevan ikäänsä nähden melko arvokkaita...?
  17. #17
  18. #18
    Lainaa (mikakoo @ Maalis. 24 2011,21:23) kirjoitti
    Triumphilta tuntuis olevan jäänyt jonkinmoinen markkinarako hyödyntämättä. Monesti tuntuu, kuten näitäkin juttuja lukiessa, että moni ottais mielellään ulkonäöltään Thruxtonin tyylisen pyörän joka olis koneeltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan taas kuten Speed Triple.
    Ilmeiseti on vaan niin että esim. tuo moderni triple-moottori ei vaan Triumphin (eikä varmaan monen muunkaan) mielestä ole sovelias moottori tuollaiseen cafe racer tyyliseen retropyörään vaan siinä pitää olla twini.
    Itseäni ainakin kiinnostaa juuri tuollainen perverssi yhdistelmä jossa olisi perinteiseen kauniiseen muotoiluun yhdistetty uudempaa ja "parempaa" tekniikkaa.

    Niin, molemmilla olen ajanut, Thruxtonilla ja Speed Triplellä - Thruxtonissa jäi todella hiukan kaipaamaan lisää potkua ja jotenkin se tuntuiehkä vähän pieneltä - Speed Triple taas on ajoltaan pelkkää nannaa mutta ulkonäkö ei mitenkään erityisesti säväytä, eikä tarkoita sitä että olisi mielestäni ruma tai jtn.
    Kuten edellä monta kertaa mainittu niin kaksi melkolailla erityylistä pyörää joiden parhaat puolet yhdistämällä saisi ainakin minun toivepyörän.

    Lähimmäksi tuollaista yhdistelmää vois päästä esim. vanhemmasta Thunderbird Sportista, caferacer-tyyliin muokatulla laitteella kuten esim.
    Aamen. Komppaan täysin. *

    Thunderbird sport varsinkin on sieltä hienoimmasta päästä mitä mopoja on suoraan tehtaalta ikinä tullut.

    Ja vieläkö saisi sellaiseen triplen motin kiertämään 4k rpm enemmän ja 50hv lisää potkua, niin voi kun olisi ihana pyörä käsissä. Twinejä voi sitten työntää noihin erillaisiin homosohviin.
    Supermoto
  19. #19
    Lainaa (redfresnel @ Maalis. 25 2011,15:10) kirjoitti
    Thruxton tuntui pieneltä, sopiiko tiedustella pituuttasi? Koska itse en pitänyt pyörää ainakaan liian pienenä.

    Ihan hieno tuo Thunderbird modaus, vaikuttaa hieman muhkeammalta. TB:t tuntuvat olevan ikäänsä nähden melko arvokkaita...?
    Pituutta ei ole kuin vähän yli 1,8 metriä mutta painoa kokolailla tasan 100kg.
    Mulla on muutaman vuoden ollut nyt tollanen Thunderbird Sport ja jos siihen, ja esim. Speed Tripleen, vertaa niin Thruxton tuntuu kapealta, kevyeltä ja jotenkin "hintelän" oloiselta. Eihän tuo toisaalta ole paha asia, kyllähän Thruxton taas on T-Böördiin verratuna huomattavasti kevyempi pyöritellä hiljaisemmissa vauhdeissa mutta tuo Thruxin "keveys" ei taas mun mielestä ole hyvä asia esim. kyytiläisen kanssa ajettaessa.
    Speed Triplessähän on aivan loistava kone, juuri sellainen mistä ainakin itse tykkään eli tonnista - tappiin möyryää tasaisesti, ja samoja piirteitä on tuossa vanhassakin 900cc triplessä vaikkakin tehoja on liki puolet vähemmän mutta moottorin luonne on sellainen tasaisesti alhaalta vääntävä joka tekee siitä todella mukavan ajettavan.

    Uskoisin että nuo vanhempien T-Birdin ja T-Bird Sporttien hinnatkin ovat kuitenkin kysynnän ja tarjonnan sanelemat. Noitahan on tehty 1995 - 2004 (Sportteja 1998 - 2004) mutta kun vastaavanlaista classic mallia ei enää ole tuotannossa niin tuota aiemmin mainitun kaltaista yhdistelmää lähinnä edustavat mielestäni juurikin nämä, varsinkin T-Bird Sport jossa vielä säädettävä jousitus edessä ja takana.

    Löytyyhän noita vielä, vähän ajettuja ja hienossa kunnossa olevia TBS;ä silloin tällöin kuitenkin näkynyt *myyntipalstoilla.
    Omiin kokemuksiin nojautuen voisin sanoa olevan tutustumisen arvoinen laite, paitsi että sulla oli tuo ikävaatimus 2004 tai tuoreempi

    Mä oon ainakin Sportin ajatellu pitää, tulkoon ja menköön sitten muita siinä ohessa. Sitäpaitsi kuten TriumphRat.netin palstoilta huomaa pyörästä on jo hyvää vauhtia tulossa "klassikko"
    .....
  20. #20
    Pitääpä joskus tutustua tuohon Thunderbird Sportiin. Ei kuitenkaan vielä koska siitä ei rakentelematta saa itselle sopivaa.

    Tuo '04 vuosimalli oli lähinnä sen takia että Speed Triplen tuosta aiemmat mallit on vähän "rumempia", tosin 03 taitaa olla samanlainen vielä. Ja Thruxtonia ei tehty ennen 04.
  21. #21
    Lainaa (redfresnel @ Maalis. 30 2011,09:46) kirjoitti
    Tuo '04 vuosimalli oli lähinnä sen takia että Speed Triplen tuosta aiemmat mallit on vähän "rumempia"
    2005 on eka lyhytpyrstöinen Triple tuolla 2005-2010 bensatankilla, 1050 koneella ja USD keulalla. 2004 oli vielä vanhaa lookkia (tosin ihan vikoissa pyörissä oli jo 1050 swingiä jne.)



  22. #22
    Juu ja 01-02 tais olla vähä erilainen perä(valo).
  23. #23
    Ihan tässä lähin vain ilmoittamaan että tämä homma ratkesi siten että nyt on pihassa 2006 vuoden keltainen Thruxton. Olisin laittanut kuvankin mutta ei ole mahdollisuutta laittaa kuvia nettiin tällä hetkellä ja tänne ei vissiin voi suoraan uploadata...?

    Eipä siinä muuta, mukavalta on tuntunut noin parin päivän ajojen jälkeen. Ei tunnu cliparitkaan liian raskailta käsille. Saapi nähä jos kun pääsee tekemään vähän pitempää reissua kesämmällä.


    Muutama kysymys tuli heti mieleen...

    -minkä merkkistä tehoputkea suosittelisitte noin niinku hinta/laatu -suhteeltaan? 2-2 -putki ois se juttu. n. 500-700e varmaan max. budjetti.

    -ootteko laittanut eturatasta isommaksi (esim. 18-->19) matkanopeuskierrosten laskemiseksi?

    -kuten totesin, ainakaan vielä ei ahista cliparit, mutta jos ajattelee joskus laittavansa esim. "nostopalikat" tai ihan tangon, niin onko jotain varteenotettavia valmistuotteita? www.newthruxton.comista löytyy Clip-on eliminator kit joka on kyllä siisti, joskin melko arvokas...?

    -takalokarihan se pitäisi saada pois ja perä siistittyä sirommaksi, onko tähän vastaavasti jotain hyväksi todettuja settejä? em. osoitteesta löytyy ratkaisu tähänkin, mutta ajattelin että jos liikkeellä on useampia vaihtoehtoja...

    -pitkien merkkivalo on palanut tai ei muuten vain toimi, onkohan nuo lamput ledejä vai hehkulamppuja? Myyjä kehui että olisi hankalahko korjata eikä siten ollut vaivannut itseään asialla...
  24. #24
    Nonni, onnea nyt sitten!

    Itse ratkaisin takalokarisetin tekemällä ohuesta pellistä suojan penkin alle ja lattaraudasta telineen kilvelle+takavaloille ja vilkuille.

    Itsellä on TOR-pöntöt alkuperäisissä putkissa. Tuohon hintahaarukkaan tuskin koko putkistoa saatkaan vaan laitat alkuperäisiin käyriin pelkät äänenvaimentajat?. Itse olen hekumoinut Arrown 2-1 putkistoa, mutta vielä en ole toteuttanut. 2-2 äänet kun on mukavan mureat.

    Noista putkistahan löytyy tarinaa internet pullollaan, etenkin triumphrat.net -sivustolta. 2-2 staseista TOR ja dominator (touring) ovat varmasti pehmeimpiä ääneltään ja esim. EPCOt ja predatorit vähän äreämmän kuuloisia. D&D sitten äänekkäimmästä päästä. Arrown hyvä puoli (sekä 2-2 että 2-1) on hyvä laatu (teho, paino, viimeistely) sekä E-hyväksyntä, jota ei juuri muista löydy.

    Takarattaan laitoin piikkiä pienemmän (42) pari viikkoa sitten, se ei isosti vaikuttanut kiertämiseen. Ehkä ihan pikkasen piteni vaihtovälit suhteessa nopeuteen. 19 eturattaana vaikuttaisi varmasti enempi. Mikäli et hierveää kuormaa kuskaa, voi olla matka-hommissa mukavampi tuo 19-piikkinen. Toisaalta itse en ole huomannut eroa bensankulutuksessa, olipa matkassa vauhtia 90 vai 130 km/h. Ja tämä siis 19-43 -ratastuksella.

    Clipareiden poistosta ei ole itsellä kokemusta. Helpot ratkaisut taitaa olla tuolta Ameriikan ihmemaasta tilattavia. Arvokkaitahan ne, kuten totesit. En ainakaan muussa yhteydessä muista niihin törmänneeni.

    Merkkivalot on aika huonot, ledit on kai aika helppo vaihtaa tilalle. Tuostakin löytyy paljon juttua tuolta triumphratin foorumilta. Aika ameriikkalaista niiden jutut on, mutta osa tech-tipeistä on oikeesti laadukkaitakin.
  25. #25
    Juu, pelkkiä äänenvaimentajia meinasinkin. Onkos noissa alkukäyrissäkin jotain eroja sisällön puolesta?

    Arrowt ois hienot kyllä mutta hintaa on hieman liikaa. D&D:t ja Predatorit (2-2) näkyi olevan suht. ok hintaset, 500-550usd = n. 340e + rahti + verot. Ja jos äänet on hyvät niin mikä ettei. Harkitaan.

    Mulla on lähes päivittäinen työmatka 80km/suunta niin tuo 19 piikkinen eturatas vois kyllä olla jees veto.

    Pitääpä tutkia noita ulkomaisia foorumeita...
  26.  
  27. #26
    Alkukäyrissä on ainakin muodon ja muistaakseni halkaisijankin puolesta eroja. Vakioissahan on heti alkuun melkoisen jyrkkä mutka, joka heikentää virtausta. Tuon vaikutus tosin lähes vakiolla koneella ei varmasti tule esille, vaan eroa alkaa huomaamaan vasta, jos koneelle tekee radikaalimpia muutoksia kuten suurentaa iskutilavuutta tai/ja pidentää iskua, jolloin myös kaasarit yleensä vaihdetaan paremmin mehua ja ilmaa tarjoileviin.

    Mut tosiaan, jos 2-2 oot pitämässä, kannattaa tuo alkukäyrien hinta käyttää ennemmin vaikka progressiivisiin etujousiin tai kartiosuodatin+akkukotelo+suutin -säätöön. Ei ne alkukäyrät ihan ekana varmasti ole esteenä.

    Sit jos oikeesti alkaa virittää, niin paremmin virtaavia käyriähän löytyy esim. Arrowlta, DD:ltä ja noilta jenkkien pajoilta kuten Bonneville Performancelta.

    Rahaa ja aikaa tähän saa laitettua monenkin pyörän verran jos antaa kärpäsen purra oikein pahasti. Itsellä on onneksi vielä pysynyt melkein hanskassa, vaikka koko ajan tekis mieli jotain hiplata. Foorumeita (etenkin triumphrat) kannattaa lukea suodattimen läpi. Vaikka nää muutokset aina pyörää vähän piristää ja jopa parantaa, niin pirun mukava kampe se on jo standardina.