Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    ...nimittäin startatessa varvikello nykii kohti taivaita ja päätyy klo.kolmen kohdille pykimään. Kerran on aiemmin sama juttu tapahtunut, mutten muista mikä oli fixi silloin Akku on käytetty, irti joten muita ideoita kuunnellaan.
    <br />
  2. #2
    Tuonosta en tiedä mutta mun TeLlu tekee sitä jos akun jännite on vähän alhainen, siis tippuu liian alas startatessa. Korjaantuu uudella freesillä akulla....
    Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
    RSV1000R Factory-04 Radalle
    Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
  3. #3
    Akku vaihtoon...äläkä säästä ja osta mitään tarviketta. Ite ostin ja kaduin jo seuraavana päivänä. Onneksi ottavat takuuseen ja Yuasa tilalle.
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  4. #4
    Ei kuitenkaan mene mittari resettiin?

    se on varma merkki siitä, että akku on finaalissa ja juu halpis akkuja ei oikein näihin vehkeisiin kannata hommata...
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  5. #5
    Jep, akku vetelee viimeisiään. Aikoinaan oli DR:ssä sama ongelma, jos veti jarrukahvasta niin jarruvalo pelkästään riitti nielemään virtaa tarpeeksi ja kiekka mittarilla oli ihan oma elämä sen jälkeen.
  6. #6
    Lainaa (Jussi M @ Touko. 23 2010,08:57) kirjoitti
    Ei kuitenkaan mene mittari resettiin?

    se on varma merkki siitä, että akku on finaalissa ja juu halpis akkuja ei oikein näihin vehkeisiin kannata hommata...
    Menihän siinä samassa mittari resettiin ... Millä ilveellä sen varviviisarin sieltä itäsuunnasta saa alas kun se rupesi siellä asumaan? Juu ja orkkis akulla ollaan vielä liikkeellä...
    <br />
  7. #7
    Toi mittarin resetti on varma merkki - akku kauppaan mars mars äläkä sorru piiltemaan nimim kokemusta on.

    Rotaxi haukkaa aika paljon käynnistys virtaa ja se vaatii akulta hyvät "purkaus virrat".

    Uskoisin, että kun saat tulille palautuu toi rundikellon toiminta normaaliks.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  8. #8
    Onkos kenelläkään kokemusta muuten Nitron akuista? Kuulema Yuasan kakkosmerkki ja myyjän mukaan ei mitään eroa itse 1,5 kertaa kalliimpaan Yuasaan. Myyjä on aina myyjä...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  9. #9
    Nyt kun täällä jauhetaan noista akuista, niin tulipa vaan mieleeni, että kuinka kauan teillä on kestäneet nuo vakioakut? Mulla on vielä Yuasa:n vakioakku paikoillaan ja se on 3 vuotta vanha eikä mitään ongelmia ole ollut vaikka alle 10 asteen lämpötiloissa olen sitä joutunut pihalla starttailemaan.
    <p>Näinkö meille aina täällä käy käy käy..</p>
  10. #10
    Lainaa (köhmä @ Touko. 24 2010,17:20) kirjoitti
    Nyt kun täällä jauhetaan noista akuista, niin tulipa vaan mieleeni, että kuinka kauan teillä on kestäneet nuo vakioakut? Mulla on vielä Yuasa:n vakioakku paikoillaan ja se on 3 vuotta vanha eikä mitään ongelmia ole ollut vaikka alle 10 asteen lämpötiloissa olen sitä joutunut pihalla starttailemaan.
    Lucky you! Sit kun rupeaa mittari nollailemaan tai ei jaksa pyörittää vaihda akku. Katotaan kuin kauan kestää
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  11. #11
    Lainaa (köhmä @ Touko. 24 2010,17:20) kirjoitti
    Nyt kun täällä jauhetaan noista akuista, niin tulipa vaan mieleeni, että kuinka kauan teillä on kestäneet nuo vakioakut? Mulla on vielä Yuasa:n vakioakku paikoillaan ja se on 3 vuotta vanha eikä mitään ongelmia ole ollut vaikka alle 10 asteen lämpötiloissa olen sitä joutunut pihalla starttailemaan.
    5 vuosi menossa nyt hondan vakioakulla(taitaa juurikin olla yuasa). Hivenen jännittää jo koska loppuu potku mutta ei ole vielä antanut mitään viitettä moisesta..
    98% of all statistics are made up

    Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm
  12. #12
    Nonni, alkuperäiseen päivitystä....Sain muutaman kerran akkukenkää irroittamalla räpsäytettyä tuota varvikelloa pari pykälää taaksepäin, ilman että moottori kävi, jolloin rundit näyttivät "vain"12K:a. Tästä innostuneena lisäräpsyt palauttivat viisarin jälleen tonne klo. kolmeen. Kone käynnistyy ja kukkuu loistavasti, joten en usko että tää on perinteinen akku-incidentti.

    Onkohan kukaan avannut vanhan tuonon mittaria ja käsin siirtänyt tuota viisaria vai löytyykö siihen joku resetti jostain?
    Radallekin pitäisi päästä tänään, joten tää case alkaa nyt nyppimään ihan todella...

    Update II:

    Ilmeisesti viisarin liimaus antanut periksi. Täytynee siis ottaa mittaristo irti hellään huomaan. Kerron kuinka käy, jospa joku muu tietoa tarvitsee jatkossa. Ajoitus on kyllä huono, mutta voihan sitä työaikaansa tällaiseenkin käyttää ;)

    Update III

    Noup, eipä ollut viisarin kiinnitys pettänyt, vaikka niin oletin. Ilmeisesti elektroniikkaa mennyt joko moottorin tai mittariston päästä. Pohdinta jatkuu...



    <br />
  13.  
  14. #13
    Lainaa (köhmä @ Touko. 24 2010,17:20) kirjoitti
    Nyt kun täällä jauhetaan noista akuista, niin tulipa vaan mieleeni, että kuinka kauan teillä on kestäneet nuo vakioakut? Mulla on vielä Yuasa:n vakioakku paikoillaan ja se on 3 vuotta vanha eikä mitään ongelmia ole ollut vaikka alle 10 asteen lämpötiloissa olen sitä joutunut pihalla starttailemaan.
    Alkuperäis-Yuasa kesti 7 vuotta. Mitä sitä suotta hyvää vaihtamaan.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88