Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 56:sta
  1. #1
    Onko porukalla kokemusta penkkien verhoilusta. Ite pitäs zetan apukuljettajan jakkara verhoilla uudestaan.
  2. #2
    Itteä kanssa kiinnostais sama. Olen katellut esim. tätä mutta tuohon hintaan ei hirveästi ostohaluja ole. Vinkkejä vaihtoehtoisista ostopaikoista otetaan vastaan...
    Litranen sisävessa
  3. #3
    Verhoomo prima
    Ainakin PK-seudulla asuvia saattaa auttaa.
    ...
  4. #4
    Kotkassa ainakin on sellanen verhoilija kun Anna Maja. Käytin omat penkit sillä ja tuli aivan hemmetin hienot. On tehny penkkejä moniin näyttelypyöriin ja on niitä lehdissäkin esitelty. Ainakin on osaamista
    ***EX - Suzuki SV1000S ´03 x 2***
    *** Suzuki VZ800 Marauder ´99 ***
  5. #5
    Verhoilin yhden entisistä pyöristäni (VFR 750) itse. Materiaalia Eurokankaasta (tytöt siellä neuvoivat mitä sen pitää olla) Sitten kova venytys ja verhoiluniittari kaverilta lainaan. Pari kertaa kiristin kun olin istumalla(lue ajamalla) venyttänyt kankaan (keinonahan) muotoonsa. Kun myin pyörän, niin ostaja huomasi heti, että oot näköjään verhoiluttanut penkin äskettäin;-) eli helppo homma ja hyvä tuli.
    Ain't life a bitch!
  6. #6
    täytyypä käydä kattelemassa jos sopivaa nahkaa löytys. kaveri puhu et kuumailma puhaltimella saa taipumaan haluttuun muotoon?
  7. #7
    Kyllä pitää paikkansa ostakaa Keinonahkaa ja jos EI tarvitse ommella niin sitten Bostic 2komponentti liimaa.
    Ekaks sopiva pala kangasta sitten vain satulan alle liima kuivaan siis vähän reunoille samoin kankaaseen. Liima kuivahtaa ottaa tosi hyvin
    kiinni ja pitää myös.Tarpeen vaatiessa voi lämmittää esim. foonillä tai kuumailma puhaltimella kunhan ei polta kangasta saati sormia.
    Helppoo kun osaa:
    <p>Polta kumia älä sieluasi ;)</p>
  8. #8
    Mhd Larussa on verhoillut mulle 4 penkkiä ja pari auton sisustaa ja jälki on ollut ihan hyvää, hinnat todella kohtuullisia. Jos tekee kuviotikkauksia keskelle istuinta, kannattaa muistaa, että niistä menee vesi pehmusteisiin ja aina on perse märkänä.
  9. #9
    Hyvä pointti tuo tikkausten teko - mulla oli tuolloin sama mielessä, että olisin ommellut kankaan muotoon, mutta luovuin ajatuksesta juuri tuon vedenpitävyyden vuoksi.
    Ain't life a bitch!
  10. #10
    http://www.verhoomoprima.com/

    Täällä olen verhoiluttanut mopon penkkini ja olen tyytyväinen jälkeen.

    Kaverini on myös teettänyt samassa paikassa autoonsa nahkasisustan, joka on myöskin hienoa jälkeä.
  11. #11
    Keinonahkaa ei kannata alkaa lämmittämään millään. Se yleensä vaan pilaa materiaalin. Penkin verhoilu kannattaa aloittaa sillä että käy ostamassa keinonahkaa ajoneuvoverhoomosta, ei eurokankaasta. Jos penkkiin ei tarvi saumoja onnistuu verhoilu helposti itse.
    Ensin sopivan kokoinen nahkapala nidotaan etu ja taka päästä kiinni sopivalle kireydelle. Sen jälkeen sivu suunnassa kiristetään ja nidotaan kiinni. Yleensä ei tarvitse edes liimata mistään kohtaa. Keinonahassa kannattaa huomioida venymissuunta!
    Jos ei itse osaa niin kannattaa kääntyä ammattilaisen puoleen. esim. Ticabo. www.ticabo.fi
  12. #12
    Lainaa (motusalem @ Touko. 09 2010,17:20) kirjoitti
    Verhoilin yhden entisistä pyöristäni (VFR 750) itse. Materiaalia Eurokankaasta (tytöt siellä neuvoivat mitä sen pitää olla) Sitten kova venytys ja verhoiluniittari kaverilta lainaan. Pari kertaa kiristin kun olin istumalla(lue ajamalla) venyttänyt kankaan (keinonahan) muotoonsa. Kun myin pyörän, niin ostaja huomasi heti, että oot näköjään verhoiluttanut penkin äskettäin;-) eli helppo homma ja hyvä tuli.
    Pitäisi samanlaisesta moposta verhoilla jakkara uudelleen ja aika kaarevalta joka suuntaan näyttää olevan. Saa nähdä miten onnistuu.

    Otitko mitään kuvia eri vaiheista ja valmiista satulasta?
  13. #13
    Lainaa (Fizz @ Kesä. 24 2010,06:16) kirjoitti
    Lainaa (motusalem @ Touko. 09 2010,17:20) kirjoitti
    Verhoilin yhden entisistä pyöristäni (VFR 750) itse. Materiaalia Eurokankaasta (tytöt siellä neuvoivat mitä sen pitää olla) Sitten kova venytys ja verhoiluniittari kaverilta lainaan. Pari kertaa kiristin kun olin istumalla(lue ajamalla) venyttänyt kankaan (keinonahan) muotoonsa. Kun myin pyörän, niin ostaja huomasi heti, että oot näköjään verhoiluttanut penkin äskettäin;-) eli helppo homma ja hyvä tuli.
    Pitäisi samanlaisesta moposta verhoilla jakkara uudelleen ja aika kaarevalta joka suuntaan näyttää olevan. Saa nähdä miten onnistuu.

    Otitko mitään kuvia eri vaiheista ja valmiista satulasta?
    Hyvä ja halpa.

    Kyllä, näinkin voi olla!

    http://www.verhoomonappa.com/
    Honda Valkyrie SuperCharged
  14. #14
  15. #15
    Hyvinkäällä tommonen paikka. PP Päällys Verhoilu
    Jarru on vauhdin surma...

    ZX-10R -09
  16. #16
    Tämmönen olis oulun suunnalla ku autodeco.fi Uus firma mutta teki hyvää jälkeä
    Terveisin: Mikko Viitala
  17. #17
    Metzi:ltä saa joko irroitettavaa tai niitattava nahkaa ja onhan nuo tosi hienojakin jos tavallinen musta ei nappaa.

    Hommasin XX.n irroitettavan päällisen joka istui tosi nätisti orkkisnahkan päälle ja kiinnitys oli helppo. Tikkauksista ei tirskunut vettä ollenkaan. Suosittelen.



  18. #18
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Turussa semmoinen paikka kuin classic cars, olikohan nyt Karjakujalla, Vanhan Hämeentien varrella. Siellä verhoiluttanut kahdesti kohtuuhintaan, kun jotkut kusipäät kokeilleet puukkojensa terävyytä penkkiin.

    Suurimmat typot.



    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  19. #19
    Lainaa (motusalem @ Touko. 09 2010,17:20) kirjoitti
    Verhoilin yhden entisistä pyöristäni (VFR 750) itse. Materiaalia Eurokankaasta (tytöt siellä neuvoivat mitä sen pitää olla) Sitten kova venytys ja verhoiluniittari kaverilta lainaan. Pari kertaa kiristin kun olin istumalla(lue ajamalla) venyttänyt kankaan (keinonahan) muotoonsa. Kun myin pyörän, niin ostaja huomasi heti, että oot näköjään verhoiluttanut penkin äskettäin;-) eli helppo homma ja hyvä tuli.
    +1 Kuukausi sitten emännän kanssa taaperettiin eurokankaaseen ja neliön verran tuli ostettua, hintaa tuli vajaa 20e, ei se vaikeaa ole
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  20. #20
    Tuli itsekin kesällä verhoiltua penkki, ja päätin sen itse tehdä.

    Keinonahka 18€, ihan perinteinen järeä niittari 45€ ja kontaktiliima n. 8€.

    Tuli aluksi ostettua liian heiveröinen nitoja, ei voima purenut penkin muovista läpi (yllättävän kovaa), mutta toinen yksilö, tuoteperheen astetta vahvempi, hoiti homma kotiin.

    Onnistuu kyllä yksin, kun vain sen alulle saa. Ei vaadi kauheasti mitään verhoilualan niksejä (no oma penkkini ei ainakaan vaatinut), menee ihan maalaisjärjellä. Pientä kerrosta liimaa penkin ja nahkan väliin niin avot. Lopputulos ensimmäiseksi kerraksi oli todella hieno: tiukka ja on kestänyt.
    Ducati 620S FF -04
  21. #21
    Hei.

    Penkin verhoilu keinonahalla onnistuu sporttipyöriin suhteellisen kivuttomasti jos ostaa edellisessä viestissä mainitut värkit ja omaa *edes jonkinsortin kädentaitoja. *Olen vuosien varrella verhoillut useita motskarinpenkkejä ja tiedän jos haluaa jotain spessua kuten Tikkauksia tai saumoja jolloin penkistä tulee uniikki menee monesti maallikolta sormi suuhun ja syvälle silloin kannattaa kääntyä verhoilijan puoleen. *

    Terveiset Oulusta.
    VOITIN ALKOHOLISMIN JA HUUMEONGELMAN!!!
    -AIKA HUONOT PALKINNOT-
    KAWASAKI Z1000
  22. #22
    Onkohan mitää hajua mitä esim Yamahan käyttämä penkki materiaali on? Kyseessä R1 -98 ja punainen väri jota ei tunnu enää varaosana suoraan löytyvän. Luulisi tuota samaa ainetta ja väriä jossain olevan rullalla, mutta mitä se on mistä sitä löytää?
  23. #23
    Lainaa Valojuova kirjoitti Katso viesti
    Onkohan mitää hajua mitä esim Yamahan käyttämä penkki materiaali on? Kyseessä R1 -98 ja punainen väri jota ei tunnu enää varaosana suoraan löytyvän. Luulisi tuota samaa ainetta ja väriä jossain olevan rullalla, mutta mitä se on mistä sitä löytää?
    Verhoile vaikka mustalla ja maalaa sitten nahka/telonimaalilla haluamaasi väriin.
  24. #24
    Voit myös kysyä paikalliselta verhoilijalta
    sopivan väristä keinonahkaa.

    Jos et itse saa tehtyä niin hän sen myös
    tarvittaessa tekee.

    Katso suomen verhoilijamestareiden sivuilta luotettava tekijä.
    <p>Virago xv 535</p><p>ex Rebel 250</p><p>ex Honda cb 350</p><p>ex Yamaha 80&nbsp;</p><p>Vantaa</p>
  25. #25
    Lainaa Henkka26 kirjoitti Katso viesti
    Keinonahkaa ei kannata alkaa lämmittämään millään. Se yleensä vaan pilaa materiaalin.
    Penkin verhoilu kannattaa aloittaa sillä että käy ostamassa keinonahkaa ajoneuvoverhoomosta, ei eurokankaasta.

    Jos penkkiin ei tarvi saumoja onnistuu verhoilu helposti itse.
    Ensin sopivan kokoinen nahkapala nidotaan etu ja taka päästä kiinni sopivalle kireydelle. Sen jälkeen sivu suunnassa kiristetään ja nidotaan kiinni. Yleensä ei tarvitse edes liimata mistään kohtaa. Keinonahassa kannattaa huomioida venymissuunta!
    Juurikin.
    Tai sitten verhoilijalta, joka voi tilata keinonahkaa.
    Sitä kun on eri paksuista ja erilaisella venymisasteella, niin kertoo mihin se tulee, jotta tietää sopivan jämerää tavaraa tilata.
    Se euroshopperin keinolehmä on aika nopeesti huonon näköstä ja miten lie UV-suojaus...
    En laittais.

    Ja kyllä, me lämmitetään keinonahka noin +40-50 asteiseksi, ennenku se laitetaan rungon päälle.
    Meillä on ihan vaan laatikko, mihin puhalletaan lämmintä ilmaa sellasella raksapuhaltimella, ja seurataan ettei rätit lämpiä liikaa.
    Föönillä, kuumailmapistoolilla tjsp. saa tosiaan vaan tuhoa aikaseksi jos lämpö on pistemmäistä.
    Ja "mahdollisimman isolla kämmenellä" kun vetää, ettei jää sormenjälkiä, eli sellasia venytyskohtia...

    Jos penkin päälinen on rikki/repaleinen, niin teippaa se tasaiseksi, vedä päälle 2mm vanu ja sitten vasta nahka.
    Nääh.
    Vaikee selittää.
    Ei se hankalaa ole, yritys, erehdys, onnistuminen...
    Se oli jo rikki...
  26. #26
    Eipä tuo varmaan vaikeeta ole juu ja tiedän parit verhoomotkin mutta ongelma on vain se materiaali.
    Haluaisin siis sitä alkuperäistä materiaalia myös sävyllisesti. Mustaa versiota löytyy varaosana kyllä.

    Sitten kun on selvää ettei sitä löydy niin sitten laitettava jotakin muuta mikä sattuu värikartasta kohdalleen. Mustassa nyt ei niin haittaisi pienet sävyerot mutta kun satula on punainen ja täsmää jollain lailla pyörän maalauksiin. Kuva selventäneen... 800px-98-r1-red.jpg
  27. #27
    Malli mukaan ja verhoomoon...
    Sielä katotaan väri- ja mallikartasta sopivaa.
    Meilläki töissä löytyy punasta noin, öö... parikymmentä liuskaa... Ehkä enemmänki.

    Se nyt ei kovin montaa kolikkoa maksa.
    Oikein nätisti pyytää, kai tuo nitoo sen paikalleen kohtuu pienellä summalla, samalla...
    Se oli jo rikki...
  28. #28
    Mitä mieltä olette liimasta, laittaako vaiko ei? Jotain spray liima kattelin kaupasta ja luki viel et ei vinyylille/ kankaalle missä vinyyliä.
    GSX600F -93
  29. #29
    Lainaa Valojuova kirjoitti Katso viesti
    Eipä tuo varmaan vaikeeta ole juu ja tiedän parit verhoomotkin mutta ongelma on vain se materiaali.
    Haluaisin siis sitä alkuperäistä materiaalia myös sävyllisesti. Mustaa versiota löytyy varaosana kyllä.

    Sitten kun on selvää ettei sitä löydy niin sitten laitettava jotakin muuta mikä sattuu värikartasta kohdalleen. Mustassa nyt ei niin haittaisi pienet sävyerot mutta kun satula on punainen ja täsmää jollain lailla pyörän maalauksiin. Kuva selventäneen... 800px-98-r1-red.jpg
    Itse olen käyttänyt näitä useiden autojen verhoiluissa:

    * Kuopiossa, Puijon Autoverhoomo.....

    * Espoossa, Ukko Kaasinen ( Autoverhoomo Kaasinen ), joka on todella hyvä

    * Lahdessa nahkahommissa Autoverhoomo Aatonen... Pystyi mm ompelemaan 16mm paksua nahkasaumaa..

    Tapiolan autoverhoomoa välttelen kuin ruttoa
    Ei kiinnosta pätkääkään
  30.  
  31. #30
    http://www.verhoomotuike.fi/moton%20penkit/
    onko kellään kokemusta kyseisestä firmasta? Hintaa,työn jäljestä?
    ajattelin laitattaa jakkaraan geeli pehmusteen..
    toki voi ehdottaa muitakin verhoomoja
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen