Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 56:een 56:sta
  1. #31
    Ei kokemusta mainitsemastasi verhoomosta, mutta itse käytin Banditin satulan madalluksessa Sulan Autopalvelussa. Ovat tehneet paljon Tuusmotorin satulatöitä, joten varmasti omaavat kokemusta geelauksestakin. Omasta satulasta tuli todella hyvä, hinta oli kohdallaan ja valmista oli päivää ennen kuin piti
    http://www.sulanautopalvelu.fi/verhoilu
    Suzuki GSF650SA -09
  2. #32
    Lainaa Seita kirjoitti Katso viesti
    Ei kokemusta mainitsemastasi verhoomosta, mutta itse käytin Banditin satulan madalluksessa Sulan Autopalvelussa. Ovat tehneet paljon Tuusmotorin satulatöitä, joten varmasti omaavat kokemusta geelauksestakin. Omasta satulasta tuli todella hyvä, hinta oli kohdallaan ja valmista oli päivää ennen kuin piti
    http://www.sulanautopalvelu.fi/verhoilu
    Mitä maksoi?
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
  3. #33
    Entäs tämmöinen paikka?

    http://www.ebay.co.uk/sch/firma_wija...p2047675.l2562

    viiskytä puntaa + postit ei mun mielestäni ole pahasti. Näyttäis että noilla on homma hallussa ja toiveita voi tilattaesaa esittää hyvinkin pitkälle. Ja kiinnitys vanhan nahan tilalle ei pitäisi olla kovin vaikeata, niittipyssyllä laittaa menemään,
  4. #34
    Lainaa Teemu 79 kirjoitti Katso viesti
    Mitä maksoi?
    Tasan satasen.
    Suzuki GSF650SA -09
  5. #35
    Lainaa Seita kirjoitti Katso viesti
    Tasan satasen.
    Geelin lisäys varmaan 200e..pitääpä käydä kyseleen..kiitos
    Suzuki b-king -08
    Ex Yamaha fz-1 n -07
    Ex Suzuki gsf 1250 -07
    Ex Suzuki gsf 1200 s -03
    Ex Suzuki sv 650 s -99
  6. #36
    Otetaas uppia.
    Mitäs teiltä on veloitettu penkin päällisen vaihdosta,uusi päällinen on valmiina.
    Vanha on hakas niiteillä kiinni.
    Horo Elää !
  7. #37
    Jos päällinen on laadukas,eikä satulan pehmusteet vaadi korjausta,niin kuitilla max 50€ ja ilman kuittia max 30€.
    Ja tää on sitten helposti verhoiltava satula,erikseen tulee penkit ,joissa tarttee liimailla/muuten kiinnittää pintamateriaali muualtakin kuin reunoista.
    -72 cb350
    Ex:xj600 scrambler,ducati monster/scrambler,kawasaki kle 500 -05,ktm 250(300cc) exc -09,ktm 250 sx-f -06,cb600f hornet -08,hornet 600 -00.
    ex:hornet 600 -98
  8. #38
    Ok!
    Kävi mielessä vielä jos tuon koittais ite nitoo niin riittääkö siihen 10egen bilteman nitoja vai vaatiiko vähän järeempää tai paineilma käyttöstä värkkiä.
    Horo Elää !
  9. #39
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mä olen pari peruskaarevaa traditionaalista kahdenistuttavaa satulaa päälystänyt ja sellainen keltainen perusjousikuormitteinen niittaaja ei jaksanut ampua satulan muovirunkoon. Ostin biltemasta pienen paineilmakäyttöisen ja se on mainio. Jälkeenpäin olen miettinyt että sähkökäyttöinen olis varmaan ollut monipuolisempi, vaikka huonekalujen kanssa touhutessa sisätiloissa missä ei ole paineilmakompuraa. Muuten kurvien venyttely on melko helppoa kunhan vaan jaksaa touhuta ja irroitella jo ammuttuja niittejä ja kiristää ja työntää päälystettä sormilla kulmien yli. Mulla on usein tullu ns. epäusko jonkun rypyn kanssa, mutta irroittamalla ja löysäämällä ja kiristämällä ne siliää. Ja aina on tullut lopuksi priimaa. Liikaa ei kannata kiristää pituussuunnassa tai satulan runko voi taipua. Niinja olen käyttänyt ihan suoraa keinonahkaa enkä mitään muotoon venytettyä tai -ommeltua. Sellanen paksu "plotsahtavan" äänen pitävä on ollu tiistaiseksi parempaa kun sellanen ohuempi jota tuli eurokankaasta löydettyä. Paksumpaa sattu silmiin jossain Joensuulaisessa kangaskaupassa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #40
    Mulla on seuraava skenaario: hallussa on ison Banditin orkkispenkki, sellainen kaksiosainen korkeussäädettävä, sekä pikkubanditin yksiosainen, johon edellinen omistaja on teetättänyt geelit ja se on joko madallettu tai muuten vaan useamman sentin matalampi kuin tuo ensiksi mainittu.

    Penkeissä on samat kiinnikkeet, eli kumpikin sopii pyörään. Korkean kanssa on jaloilla mukavaa mutta perse puutuu, ja matalalla geelitetyllä perse lepää, mutta polvet kärsii.

    Mikä olisi viisain ja kustannustehokkain tapa saada näillä aineksilla korkea ja mukava penkki, kannattaako geelityttää korkea, korotuttaa geelitetty, tai jotain ihan muuta?
    Racingtowardthelight.wordpress.com

    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
  11. #41
    Parin satulan kokemuksella yllä on mun mielestä ihan hyvää ohjetta. Itse olen vielä tehnyt niin, että leikkasin aluksi nahan reilusti isoksi, nii että se tuli vähintään 5cm yli siitä mihin lopullinen "niittirivi" tuli. Muotoa hakiessa ensimmäiset niitit laitoin yli eli liki nahan reunaan, sitten tuo irroittelu, kiristely, uusia niittejä jne. Ja vasta kun muoto alkoi olla kohdillaan sitten vasta niittasin lopulliset niitit oikeaan kohtaan ja leikkasin sit ylimääräiset pois. Näin tuli reunataitoksesta tuli siistimpi jälki, eikä riskiä siitä että reunaan jää rumia irroitetun niitin kohtia jotka voi näkyä ulospäinkin.
  12. #42
    Jos alkais tänään irrottamaan niittejä,kattoo sit huomenna hakisko biltemasta paineilmavärkin
    Horo Elää !
  13. #43
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mä ostin aluks turhan pitkiä niittejä muistaakseni kuusmilliset on passeleita, bilteman laitteeseen vaikuttaa sopivan vaan noin niidenomat sinkelit mulla noita 20Ga 1,2x0,6 mm, 6 mm
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #44
    -''http://www.verhoomotuike.fi/moton%20penkit/
    onko kellään kokemusta kyseisestä firmasta? Hintaa,työn jäljestä?
    ajattelin laitattaa jakkaraan geeli pehmusteen''.

    -->>Kävin kysymässä penkki kainalossa, jos olis laitettu hiukan lisää tavaraa ja jostain kohtaa hiukan pois. Plus päällystys siihen.
    Hintaa kyseiselle operaatiolle laskettiin niin reilusti, ettei penkki jäänyt sinne laitettavaksi.
    Sitten se tehtiin M. Ryhäsellä.
  15. #45
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mä ostin aluks turhan pitkiä niittejä muistaakseni kuusmilliset on passeleita, bilteman laitteeseen vaikuttaa sopivan vaan noin niidenomat sinkelit mulla noita 20Ga 1,2x0,6 mm, 6 mm
    joo,6mm tos oli noi vanhat.
    pikkasen oli huonos hapes 2001vm penkin niitit,melkein jokaisesta jäi jämä osa niitistä ineen.
    uus muotoon tehty päällinen oli kyllä just eikä melkeen oikeen kokonen
    Horo Elää !
  16. #46

    Kävin sit kuitenkin niittaamassa tapiolan autoverhoomossa,nopeeta,halpaa,helposti.
    Horo Elää !
  17. #47
    Tää on tehny lukuisia penkkejä, vaahtomuovit vaihtoon -> rälläkkä on näppärä laite muovailuun värilliset keinonahat verhoilijalta mutta Musta Etolasta, siellä on mustaa palosuojattua vedenpitävää keinonahkaa rullatavarana, n. 17€/m ja jo reilulla puolella metrillä saa yhden penkin päällystettyä. Itse ammun sähkönitojalla ja 10mm hakasilla.
    moottoripyöräily, parasta mitä voi housut jalassa tehdä
  18. #48
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tässä vähän kuvia mun satulanverhoiluproggiksesta. Lisäsin pikkasen fyllinkiä kriittisiin kohtiin, eli kyytiläiselle eteenvalumiseste ja kuskille koroketta, tai itseasiassa suoristin penkkiä hiukan, eli kuskin takaosa ihan ohuella ja etuosa paksulla fyllingillä. RF:ssä kun kuskin penkki oli sellainen kouru. Hienohampaisella puusahalla sahaamalla ja raaputtamalla sekä karkealla hiekkapaperilla muotoilin. Kuvissa ei näy, mutta levitin koko satulan yli vielä noin 5 mm paksun tosi pehmeän vaahtomuovin mikä tasaa pinnan sieläksi eikä omatekoset kuhmurat yms. erotu. Mulla oli tuossa nuo lisäpalat ensin teipillä kiinni satulassa kokeilua varten. Näkyy miten vanha kangas oli jo vuotanut vettä ja sisus piti kuivata ensin. Kontaktiliimalla (bostik) laitoin lisäpalat kiinni.










    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  19. #49
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen








    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  20. #50
    Lainaa turunsussu kirjoitti Katso viesti
    Entäs tämmöinen paikka?

    http://www.ebay.co.uk/sch/firma_wija...p2047675.l2562

    viiskytä puntaa + postit ei mun mielestäni ole pahasti. Näyttäis että noilla on homma hallussa ja toiveita voi tilattaesaa esittää hyvinkin pitkälle. Ja kiinnitys vanhan nahan tilalle ei pitäisi olla kovin vaikeata, niittipyssyllä laittaa menemään,
    Joo mä oon verhoillu noilla valmis päälysteillä useita satuloita. Just tolta tilasin viimeisimmän zrx.ään laatutyötä ja nopea toimitus. Kun vaan muistaa lähettää värit sähköpostilla perään 😳... yks huono puoli oli että lähettivät ups.illa.
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  21. #51
    Pikku vinkin poikanen vaahtomuovin ja limin muotoiluun, ison nauhahiomakone mitä sattuu duunista löytymään ja siihen karkea nauha, sitä vasten on todella näppärä hioa penkkia kun pitää kaksinkäsin penkistä kiinni.
    -72 cb350
    Ex:xj600 scrambler,ducati monster/scrambler,kawasaki kle 500 -05,ktm 250(300cc) exc -09,ktm 250 sx-f -06,cb600f hornet -08,hornet 600 -00.
    ex:hornet 600 -98
  22. #52
    Tuolta wijaliksesta tilailin itsekkin ja llatu näyttää aka hyvälle ja hinta on melkein ilmainen.
    Värit saa valita mielensä mukaan. Toki niitä kyseltiin meóneen kertaan vielä s-postilla jälkikäteenkin.

    Itselle tuli vaan väärä päällinen, niin odotellaan vaihtoa ei ainakaan kauhean nopeasti tunnu luonnistuvan...
    No vielä on kesään aikaa. Tilauksesta meni n.1kk ennen kuin päällinen tuli ja nyt on mennyt jo pari viikkoa vaihtoa odotellessa.

    Tilasin -99 vfr800fi päällisen niin ne laittoivat -02-09 mallin :-) Mutta hieno se oli.
  23. #53
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lidlistä saa nyt UHU spray-liimaa 3€ 200 ml purkki (halpa vai ei???) ja ainakin tuoteselosteen mukaan sopii vaahtomuoville ja toimii kontaktiliimana, eli kummallekin puolelle ja annetaan kuivua ja vasta sitten osat kiinni.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  24. #54
    Bilteman spray-liima toimii ainakin vaahto- ja solumuovin kanssa hyvin, ei sulata ja pitää liimauksessa:

    http://www.biltema.fi/fi/Rakentamine...ayliima-36965/
    Ei kiinnosta pätkääkään
  25. #55
    Lainaa camshaft6 kirjoitti Katso viesti
    Pikku vinkin poikanen vaahtomuovin ja limin muotoiluun, ison nauhahiomakone mitä sattuu duunista löytymään ja siihen karkea nauha, sitä vasten on todella näppärä hioa penkkia kun pitää kaksinkäsin penkistä kiinni.
    Karkea puuviila on myös aika hyvä. Eikä tuu niin helposti vahinkoja.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  26.  
  27. #56
    Olisiko viime aikojen suosituksia penkin verhoilulle eteläisessä suomessa? Kiinnostaisi hieman paremmin muotoiltu penkki jossa ei persaus puutuisi niin paljoa. Mahdollista geelin laittoa siis myös.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12