Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Elikkäs nykyistä pyörää olen vaihtamassa supermotoon, ja kotarit miellyttää eniten silmää, noista mallimerkkinnöistä en vaan ihan pääse perille, joten voisiko joku asiasta tietävä hieman valottaa, BW:ssä kävin ihmettelemässä, mutta myyjä ei joko oikein tiennyt, tai sitten ei vaan kiinnostanut selittää. Eli miten eroavat toisistaan

    KTM 690 SM
    KTM 690 SM-R
    KTM 690 SMC
    KTM DUKE II & III
    KTM LC4

    En ainakaan pikaisella tämän foorumin selaamisella vastausta löytänyt.
    Honda CBR 600F -07 -> KTM 690 SM-R -08
  2. #2
    Moi,

    Täällä on aika monesta mallista speksejä:
    Bikez Database KTM
    FXSB & ZX10R
  3. #3
    Kiitoksia, kyllä mä noit raakoja faktoja oon itsekkin kattonut, tuli vähän huonosti muotoiltua toi kysymys, eli tarkoitin niinkun käytännössä, mikä soveltuu mihinkin, eli hakusessa olis pyörä millä pääsee nauttimaan kunnon mutkateistä, oli se sitten sora tai asfaltti, potkua täytyy löytyä sen verran että etusta voi säästellä tarpeen mukaan, Huippunopeutta max. 150km/h, niitä toki muuttelee rattaiden kanssa helposti. Ei kuitenkaan ihan mitään 100% racing-mallia, vaan vähän kompromissi.

    Pyöränvaihto juurikin siitä syystä että noi törkeät ylitykset jäis vähän niinkun pois, faijan bmw g650xmotolla oon jonku sata km ajanut, ja kivaa on ollut
    Honda CBR 600F -07 -> KTM 690 SM-R -08
  4. #4
    Ja vielä tarkennukseksi, eli siis mikä noista on suunniteltu eniten kadulle, mikä soralle, ja mikä kompromissi siitä välistä, jotenki näin Erittäin sekavat lauantaiaamun selitykset, vaikka ei ole edes darraa
    Honda CBR 600F -07 -> KTM 690 SM-R -08
  5. #5
    Lainaa (JTRR @ Touko. 08 2010,09:41) kirjoitti
    Eli miten eroavat toisistaan

    KTM 690 SM
    KTM 690 SM-R
    KTM 690 SMC
    KTM DUKE II & III
    KTM LC4
    Kaikki nuo 690 alkuiset ovat tuota uudempaa LC4 mallistoa.
    Pelkkä LC4 ei kerro muuta kuin vesijäähdytyksestä ja nelitahtisuudesta, eli voi olla wanhempaa tai tätä nykyistä mallia.

    Duke II wanhalla LC4 koneella (kaasari, kicksi ja startti).
    Duke III tällä nykyisellä ruisku koneella, ei kicksiä.

    Noista 690 SM mallien eroista sen tarkempaa tietoa, mutta tuo pelkkä SM se miedoin perusmalli.

    Jotain vertailuja saanee tehtyä KTM:n sivuilta...

    Jos sorallekkin tekee mieli niin enduro sm vanteilla liene se monipuolisin vaihtoehto?
    Noista listassa olevista Duket eniten katupyöriä.

    Itse olen pärjännyt tuolla LC4 640 Adventurella niin sora kuin pikitielläkin, joskus jopa tien ulkopuolellakin... *



  6. #6
    Lainaa (JTRR @ Touko. 08 2010,10:04) kirjoitti
    Kiitoksia, kyllä mä noit raakoja faktoja oon itsekkin kattonut, tuli vähän huonosti muotoiltua toi kysymys, eli tarkoitin niinkun käytännössä, mikä soveltuu mihinkin, eli hakusessa olis pyörä millä pääsee nauttimaan kunnon mutkateistä, oli se sitten sora tai asfaltti, potkua täytyy löytyä sen verran että etusta voi säästellä tarpeen mukaan, Huippunopeutta max. 150km/h, niitä toki muuttelee rattaiden kanssa helposti. Ei kuitenkaan ihan mitään 100% racing-mallia, vaan vähän kompromissi.

    Pyöränvaihto juurikin siitä syystä että noi törkeät ylitykset jäis vähän niinkun pois, faijan bmw g650xmotolla oon jonku sata km ajanut, ja kivaa on ollut
    No sittenhän tuo SMC on se ainoa oikea valinta... Tai jos enemmänkin innostuu hiekkatiepöllyttelystä niin kannattaa myös harkita 690 Enduroa tai 690 Enduro R:ää ja niihin sitten supermotovanteita, enskojen kavereiksi.

    Pain is just weakness leaving the body
  7. #7
    Jep, kiitoksia näistä! Pääpaino ehkä kuitenkin enempi asfaltilla, joten ei ehkä tonne enduropuolelle mennä ainakaan vielä Hiekkateitä oon jonkinverran ajellu jopa ihan tolla omalla pyörälläni, ajoasento ei kyllä ihan ole siihen optimaalinen Eiköhän se SMC oo aika vahvoilla, SMC:ssä oli huomattavasti kovempi penkki kuin SM-R, mutta saahan sen sitte vaihdettua jos ei perse kestä
    Honda CBR 600F -07 -> KTM 690 SM-R -08
  8. #8
    SMC:tä miekin kauppaisin tuollaiseen käyttöön... Ja halutessaan sillä pärjää jopa moottoriradoilla kyykkyjen kyydissä osaavissa käsissa
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  9. #9
    Listalla ei jostain syystä ollut Duke R:ää, joten ehdotan sitä. Se on uusi malli vuodelle 2010. Itse ottaisin sen ehdottomasti.

    http://www.ktm.com/690-Duke-R.102322.0.html
  10. #10
    Lainaa (JTRR @ Touko. 08 2010,10:25) kirjoitti
    ...Eiköhän se SMC oo aika vahvoilla, SMC:ssä oli huomattavasti kovempi penkki kuin SM-R, mutta saahan sen sitte vaihdettua jos ei perse kestä
    SMC:tä minäkin suosittelisin tuohon kuvaukseen! (Tai Enduroa supermotovannelisäparilla).
    Se penkki on kuin kakkosnelosella istuisi, eli helvetin hyvä! Pitää vaan huolen, että ajotapa on riittävän aktiivinen, niin ei tule paljon penkkiä ajateltua...

    Nämä on vain niin hienoja vehkeitä, että ovat konnatkin sen huomanneet - eli parempi piilottaa ja kahlita kun ei ole ajossa
    (omakohtaista kokemusta)
    FXSB & ZX10R
  11. #11
    Lainaa (JTRR @ Touko. 08 2010,10:25) kirjoitti
    .. (Tai Enduroa supermotovannelisäparilla).
    +1 kyllä tälle, ilman muuta Enska SM vanteilla niin on todella monikäyttöinen peli, jolla voi ajella missä vaan.



  12. #12
    Lainaa (JTRR @ Touko. 08 2010,09:41) kirjoitti
    Elikkäs nykyistä pyörää olen vaihtamassa supermotoon, ja kotarit miellyttää eniten silmää, noista mallimerkkinnöistä en vaan ihan pääse perille, joten voisiko joku asiasta tietävä hieman valottaa, BW:ssä kävin ihmettelemässä, mutta myyjä ei joko oikein tiennyt, tai sitten ei vaan kiinnostanut selittää. Eli miten eroavat toisistaan

    KTM 690 SM
    KTM 690 SM-R
    KTM 690 SMC
    KTM DUKE II & III
    KTM LC4

    En ainakaan pikaisella tämän foorumin selaamisella vastausta löytänyt.
    Näistä malleista mikään ei ole ns. racinglaite eli kohtuulliset huoltovälit yms. SMC Smoto ja siihen halutessa enskavanteet on minun ehdotus. Olikos KTM:llä myös että Smoton otteessa on enskavanteet valmiiksi mainittuna mutta Enskassa ei Smotovanteita? Liekö sillä sitten merkitystä? Omasta mielestäni Enska alustaa ei saa "toimivaksi" Smoto käyttöön, mutta Smoto alustan saa melko hyväksi myös metsään. Ja jarruja ei tarvii välttämättä muutella jos Smotosta Enskaksi (hiukan on tehokas etujarru ja iso levy alttiimpi kiville)
  13. #13
    Lainaa (Seikkailu_R @ Touko. 08 2010,10:15) kirjoitti
    Pelkkä LC4 ei kerro muuta kuin vesijäähdytyksestä ja nelitahtisuudesta, eli voi olla wanhempaa tai tätä nykyistä mallia.
    Eikös tuo ollut, että nestejäähdytys ja venttiilien lukumäärä. Eihän LC8 ole tietääkseni 8-tahtinen...
    R1250 GSA
    Hva Te300i
    748
    999

    Ex
    Aprillia:Rsv Mille, Bmw 1200 GSA, Ducati:Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf Honda:F6B Husaberg:Fe450 Husqvarna:Te300 Kawasaki:Zx6r Ktm:Superduke r, Supermoto 950 Suzuki:Gsxr 750, Triumph:Rocket 3R, Yamaha:Fz1n, Yzf R1
  14. #14
    Lainaa (Midas @ Touko. 08 2010,20:27) kirjoitti
    Lainaa (Seikkailu_R @ Touko. 08 2010,10:15) kirjoitti
    Pelkkä LC4 ei kerro muuta kuin vesijäähdytyksestä ja nelitahtisuudesta, eli voi olla wanhempaa tai tätä nykyistä mallia.
    Eikös tuo ollut, että nestejäähdytys ja venttiilien lukumäärä. Eihän LC8 ole tietääkseni 8-tahtinen... *
    Juu, niinhän se on.

    Mutta onhan nuo kaikki LC4 koneet kyllä nelareitakin...
  15. #15
    Lainaa (cool @ Touko. 08 2010,20:17) kirjoitti
    ...SMC Smoto ja siihen halutessa enskavanteet on minun ehdotus...
    Tääkin on hyvä ehdotus, mutta ei ihan pygmeille passeli.
    Perus SMC:ssäkin on 90cm säkäkorkeus, kuravanteilla kumeineen tarttisin itse ainakin tikkaat reppuun (175cm ja yks varvas maassa kerrallaan peruspelilläkin)
    FXSB & ZX10R
  16. #16
    Jos halajaa vaihtaa niitä vanteita, niin kannattaa selvittää tämä asia: muistaakseni SMC:hen ei saa rekisteriotteen mukaan laittaa laillisesti alle endurokumeja/vanteita, mutta Enduro on rekisteröity valmiiksi jo 17" katukumeille. Korjatkoon joku, jos muistan väärin.
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  17. #17
    ^ Cmas on taas kerran oikeessa. Eli enskan otteessa on motovanteet, kun taas smc:n otteessa ei enskavanteita. Oma valinta oli just ton takia 690e.
    Täytyykin tästä varmaan lähtee ruuvaileen motovanteet alle.
    Tuutti Honda
  18. #18
    Olis edukkaasti kaverilla tulossa myyntiin ktm 640 lc4 sm -06 akran putkilla jos kiinnostaa, hyvässä kunnossa ja vähän ajettukin!
    se on hyvä "allround" pyörä ja tehookin tarpeeks vaikka kikkailuun jos sitä haluaa harrastaa!

    taitaa sen verran isoja vehkeitä olla ettei välttämättä kannata erillisiä enskavanteita hommata, tuskimpa noilla paljon soratien ulkopuolelle kukaan lähtee...
    mutta jos kuitenkin päättää hankkia toiset vanteet niin kannattaa ostaa valmiina sm vanteilla oleva mopo ja sitte erikseen enskavanteet, kun niitä saa paljo halvemmalla! *
    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
  19. #19
    Lainaa (cmas @ Touko. 09 2010,15:53) kirjoitti
    Jos halajaa vaihtaa niitä vanteita, niin kannattaa selvittää tämä asia: muistaakseni SMC:hen ei saa rekisteriotteen mukaan laittaa laillisesti alle endurokumeja/vanteita, mutta Enduro on rekisteröity valmiiksi jo 17" katukumeille. Korjatkoon joku, jos muistan väärin.
    Husqvarnassa on juuri niin päin että Smotoon on merkattu jo enskavanteet.
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  20. #20
    Lainaa (Soikka83 @ Touko. 09 2010,17:24) kirjoitti
    taitaa sen verran isoja vehkeitä olla ettei välttämättä kannata erillisiä enskavanteita hommata, tuskimpa noilla paljon soratien ulkopuolelle kukaan lähtee...
    höpö höpö, kyllä sitä isommillakin ajetaan.....

  21. #21
    Lainaa (petebandit @ Touko. 09 2010,18:35) kirjoitti
    Lainaa (Soikka83 @ Touko. 09 2010,17:24) kirjoitti
    taitaa sen verran isoja vehkeitä olla ettei välttämättä kannata erillisiä enskavanteita hommata, tuskimpa noilla paljon soratien ulkopuolelle kukaan lähtee...
    höpö höpö, kyllä sitä isommillakin ajetaan.....

    Jep, kun ei kilpaa ajeta niin hyvin pärjää tuollaisella mahdottoman painavallakin...

    Päitsiä...
  22. #22
    Lainaa (Le Motard @ Touko. 08 2010,11:52) kirjoitti
    Listalla ei jostain syystä ollut Duke R:ää, joten ehdotan sitä. Se on uusi malli vuodelle 2010. Itse ottaisin sen ehdottomasti.

    http://www.ktm.com/690-Duke-R.102322.0.html
    Kun tonne pankkitilille kattoo, niin jää toi uuden ostaminen kyllä haaveeksi, hintaraja olis joku 7-8ke.

    Kyllä se toi SMC taitaa viedä voiton, pääpaino on kuitenkin noilla kartalla näkyvillä teillä, että ehkä ne endurovanteet ei nyt oo ykkössijalla tärkeysjärjestyksessä.

    Joku putkistohan tollaisessa on ihan ehdoton, tollainen pyörä ilman kunnon ääniä on sama ku yrittäis lapsia tehdä vetämällä perseen ja lakanan väliä.

    Soikka83: Ilman muuta kiinnostaa, pitäis vaan saada toi oma myytyä pois, liikkeissäkään ei oikein oo sopivaa tarjolla, olis vaan niin paljon helpompi vaihtaa liikkeessä, kun voi olla aika harvinaista että tollaisen moton jälkeen ostais tollasen corollan matkamallin ku mulla on nyt. Millonkohan olis ajankohtainen ja vähän lisäinfoo vaan niin katsotaan

    Kiitoksia muuten todella asiallisista ja valoittavista vastauksista
    Honda CBR 600F -07 -> KTM 690 SM-R -08
  23. #23
    Lainaa (TeeMies @ Touko. 08 2010,21:18) kirjoitti
    Lainaa (cool @ Touko. 08 2010,20:17) kirjoitti
    ...SMC Smoto ja siihen halutessa enskavanteet on minun ehdotus...
    Tääkin on hyvä ehdotus, mutta ei ihan pygmeille passeli.
    Perus SMC:ssäkin on 90cm säkäkorkeus, kuravanteilla kumeineen tarttisin itse ainakin tikkaat reppuun (175cm ja yks varvas maassa kerrallaan peruspelilläkin) *
    Meikäläinenhän on kaikki 170cm pitkä ja vielä persjalkainen, niin toi 90cm säkäkorkeus on varsin riittävä eihän se silleen mitään haittaa kun noi on kuitenkin niin köykäsiä vehkeitä, että riittää kun jotenki saa vähän roikutettuu varvasta maassa

    Ja jos siitä huolimatta menee nurin, niin sehän vaan lisää katu-uskottavuutta
    Honda CBR 600F -07 -> KTM 690 SM-R -08
  24. #24
    Lainaa (Seikkailu_R @ Touko. 09 2010,19:10) kirjoitti
    Lainaa (petebandit @ Touko. 09 2010,18:35) kirjoitti
    Lainaa (Soikka83 @ Touko. 09 2010,17:24) kirjoitti
    taitaa sen verran isoja vehkeitä olla ettei välttämättä kannata erillisiä enskavanteita hommata, tuskimpa noilla paljon soratien ulkopuolelle kukaan lähtee...
    höpö höpö, kyllä sitä isommillakin ajetaan.....

    Jep, kun ei kilpaa ajeta niin hyvin pärjää tuollaisella mahdottoman painavallakin...

    Päitsiä... *
    hahaa, arvasin että tulee tästä kommenttia! *
    tottahan tuo on että kyllä niillä pääsee mutta harvemmin pahempaan maastoon silti mennään!
    toki tohtorillakin joskus on tullu kävästyä mettän puolella mut suosilla käytän tota 400 ainakin niissä kilpailuissa, vaikka kyl armysällitkin päitsiä kiersi 640 kotareilla ihan mallikkaasti (perässä ajelin)!

    JTRR: se kaveri olis kyl vaihtamassa johonki lepposampaan vehkeeseen kun tarvis kyytiläistäkin kuskata!
    voin laitella yv:nä paremmin infoo kun poikkeen kaverilla, kattomaan saa varmasti tulla vaikka hetikin!
    Näillä mennään toistaiseksi...

    Yamaha Tenere 700 -22
    KTM XC350F -11
    Honda CR500 -99
    Yamaha DT Tenere125 -91
  25.  
  26. #25
    Kuulostaa oikein hyvältä! Mikäli sääennustukset pitävät paikkansa niin viikonlopuksi olis tulossa oikein ajokeliä, jos sitä ehtii niin vois vaikka tulla vilkasee, kun tästä on kuitenki jokunen kilsa matkaa.
    Honda CBR 600F -07 -> KTM 690 SM-R -08