Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Morjens.Ostin Suzuki dl 1000 v-strom -02.
    Kysymys.Kytkimestä kuuluu pikkainen sivu ääni. Ääni loppuu kun painaa kytkimen pohjaan tai nostaa kierrokset n.kolmeen tonniin.Onko vika vakava vai kuuluko sieltä kuuluakkin mölinää.???
  2. #2
    No ei kuulu kuulua!!! Kerros tarkemmin, mitä kuuluu ja mistä!!!
    FJR-1300
    V-Strom 650, IC-350 Jupiter 5 + sivari, Cagiva 350 Alazzurra. (Tällä hetkellä tallissa ja käytössä)


  3. #3
    mulla olis hintaan 80 euroa uusi kytkinsarja edelleen myynnissä moiseen. Levyt, välilevyt + kopan tiiviste... Puodin hinta paketille oli jossain 130 euron paikkeilla ja tiivistettä sai odotella 1,5 kk.


    Kykäosat myyty
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 05.02.2013 klo 12:32.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  4. #4
    Teemassa ´moottoristani kuuluu ääniä, ja haluaisin tietää niiden aiheuttajan´ on yleensä varsin haastavaa tehdä oikeaan osuva diagnoosi kirjoitettujen tai puhelimessa kuvailtujen "äänten" perusteella. Jos asia huolettaa, vie peli ammattimiehen kuunneltavaksi.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  5. #5
    Lainaa (ouza @ Touko. 08 2010,13:10) kirjoitti
    Ampukaa viestintuoja jos olen väärässä, mutta omassa -03 vastaavassa, ääni -sellainen aavistuksen kihisevä- ei tullut kytkimestä vaan laatikosta. Kun kykän painaa pohjaan rataspakka pysähtyy ja kihisevä ääni lakkaa. Samainen ääni katoaa kierroksia nostamalla, koska rataspakkaan kohdistuu kuormaa enemmän, ja kasvanut koneääni vaientaa alleen sen mitä jäljelle jää. Jos kytkimen laskee nopeasti ylös vapaalla, kuule ejopa hennon kalahduksen kun rataspakka lähtee mukaan leikkiin. Asiaa voi testailla laittamalla sellaiset 1500 kierrosta koneeseen ja painelet kykää ees taas ja olet korva höröllä.

    Mutta jos kyse on tyystin erilaisesta äänestä, sitten otan takapakkia ja pyydän anteeksi osallistumistani aiheeseen *

    BWT mulla olis hintaan 80 euroa uusi kytkinsarja edelleen myynnissä moiseen. Levyt, välilevyt + kopan tiiviste... Puodin hinta paketille oli jossain 130 euron paikkeilla ja tiivistettä sai odotella 1,5 kk.
    Just samanlainen ääni kuuluu.Mitä asialle voipi tehdä,vai voiko mitään.Pyörällä on ajettu yht: 54tkm ja itse olen keren päräytellä 2700km ja ääni on pysynnyt samanlaisena.
  6. #6
    Itse saamani diagnoosin mukaan, ääni on ominaisuus, ei vika. Kaikki liikkuvat osat pitävät liikkuessaan ääntä, tuossa muikeassa pannuhuoneessa se ääni vaan pääsee esim rivinelkkua paremmin ulkoilmoille. Itse ajoin kys äänen kera 35 tuhatta viime vuonna, eikä se siitä muuttunut miksikään. Myöskään lootan toiminnasta ei läytynyt moitteen sijaa. Yhden kotimekaanikon antaman vinkin mukaan laatikon mekaanisiin ääniin voi vaikuttaa öljytyyppiä vaihtamalla (viskositeetiltaan tuhdimpaa tavaraa), mutta en koskaan nähnyt asiaa niin vakavaksi että olisin sille tehnyt jotain.

    Sen sijaan speedohealeria ja Gpro vaihteennäyttöä suosittelen avoimesti. 4 kartta Gprosta poistaa alakierrosten rykivää käyntiä, poistaa rajoittimet ja lisää kaasuunvastaavuutta selvästi. Euromääräysten aikaansaama liian laiha seos ja sen aiheuttama alapään nylkytys on kiusallinen "pikkuvika" joka ainakin minua häiritsi strömpylässä kovin.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  7. #7
    GiPro vaihdenäyttö ja Power Commander ruiskunsäätöyksikkö oli edellinen omistaja asentannut.Kiitokset vastauksista ja ei muutako paanalle.
  8. #8
    Lainaa (GuessWho @ Touko. 08 2010,16:02) kirjoitti
    Itse saamani diagnoosin mukaan, ääni on ominaisuus, ei vika. Kaikki liikkuvat osat pitävät liikkuessaan ääntä, tuossa muikeassa pannuhuoneessa se ääni vaan pääsee esim rivinelkkua paremmin ulkoilmoille. Itse ajoin kys äänen kera 35 tuhatta viime vuonna, eikä se siitä muuttunut miksikään. Myöskään lootan toiminnasta ei läytynyt moitteen sijaa. Yhden kotimekaanikon antaman vinkin mukaan laatikon mekaanisiin ääniin voi vaikuttaa öljytyyppiä vaihtamalla (viskositeetiltaan tuhdimpaa tavaraa), mutta en koskaan nähnyt asiaa niin vakavaksi että olisin sille tehnyt jotain.

    Sen sijaan speedohealeria ja Gpro vaihteennäyttöä suosittelen avoimesti. 4 kartta Gprosta poistaa alakierrosten rykivää käyntiä, poistaa rajoittimet ja lisää kaasuunvastaavuutta selvästi. Euromääräysten aikaansaama liian laiha seos ja sen aiheuttama alapään nylkytys on kiusallinen "pikkuvika" joka ainakin minua häiritsi strömpylässä kovin.
    Dodii. Vika selvis. Kytkinkello meni vaihtoon,oli jousia katkennut ja sieltä se ylimääräinen ääni tuli. Nyt pelaa ja kukkuu.
  9. #9
    Lainaa (dl v-strom @ Heinä. 15 2010,12:59) kirjoitti
    Dodii. Vika selvis. Kytkinkello meni vaihtoon,oli jousia katkennut ja sieltä se ylimääräinen ääni tuli. Nyt pelaa ja kukkuu.
    Hyvä että vika selvis ja tuli kuntoon.



    1000 Strommi
  10. #10
    Mitäs konkarit sanovat seuraavasta oireesta 650 strommin kytkimessä: Pyörä seisoi tallissa noin kaksi kuukautta ja tänään meinasin ajelulle niin eipä kytkin pitänyt ollenkaan. No vähän aikaa hinkkasin kytkintä josko rupeaisi pitämään. Säädin vaijeria kireämmälle, jolloin rupesi pitämään osittain eli rengas ilmassa kytkin pitää kun vaihteen laittaa, mutta kun irrottaa ja painaa uudelleen pohjaan niin ei pidä. Tästä kun kiristää hiemankaan jää kytkin kantamaan.

    Osasinkohan selvittää asiaa..
  11. #11
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Vaijerin kiristäminen on sama kun painaisit kytkintä, joten luistaa vielä enemmän. Tai siis siinä tapauksessa että kytkinkahvassa ei ole yhtään tyhjää liikkumavaraa. Vaijeria löysäämällä kytkinlevyt painautuu kiinni toisiinsa loppuun asti. Mutta kahvaan ei siis saa tulla järjetöntä määrää klappia. Ohjekirjassa lienee ohjearvo.

    Mutta jos kytkin luistaa joka tapauksessa, niin sitten kytkinlevyt vaihtoon. Ei siinä sen kummempaa ole, käyttöikä tullut päähänsä. Myös kytkinjouset voi olla vaihdon tarpeessa, ne kun niitä kytkinlevujä yhteen painaa.

    Öljyt pitää olla tietysti sellaisia missä ei ole vääränlaisia kitkanpoistajia, kuten esim. moderneissa autoöljyissä yleensä taitaa olla.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  12. #12
    Lainaa Ewolt kirjoitti Katso viesti
    Mitäs konkarit sanovat seuraavasta oireesta 650 strommin kytkimessä: Pyörä seisoi tallissa noin kaksi kuukautta ja tänään meinasin ajelulle niin eipä kytkin pitänyt ollenkaan. No vähän aikaa hinkkasin kytkintä josko rupeaisi pitämään. Säädin vaijeria kireämmälle, jolloin rupesi pitämään osittain eli rengas ilmassa kytkin pitää kun vaihteen laittaa, mutta kun irrottaa ja painaa uudelleen pohjaan niin ei pidä. Tästä kun kiristää hiemankaan jää kytkin kantamaan.

    Osasinkohan selvittää asiaa..
    Kytkinvaijerin voitelu ja toimivuuden tarkastus. Vapaaliikkeen säätö yläpäästä, jos ei auta, säätö alapäästä. Omistajan käsikirjassa sivulla 57 on kuvaus. Seuraavaksi oljynvaihto.
  13.  
  14. #13
    Lainaa dl v-strom kirjoitti Katso viesti
    Dodii. Vika selvis. Kytkinkello meni vaihtoon,oli jousia katkennut ja sieltä se ylimääräinen ääni tuli. Nyt pelaa ja kukkuu.
    Mitä osia vaihdoit ja mistä hommasit?
    Minkälainen vaihtaa eli työn laajuus ja vaativuus?