Sivu: 8 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789 ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 264:sta
  1. #211
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hannula kirjoitti Katso viesti
    Mulla on ollut Shorai tonnigikserissä nyt 4 täyttä kautta, eikä mitään ongelmia koskaan. En ole ladannut sitä muuten kuin ajamalla.
    Samoin mulla tossa kilpurissa. En tiiä millon se tuohon on hankittu, mutta kertaakaan ei oo tarvinnu ladata ukoisella laturilla ja aina lähtee kuin palmun alta. Ja eihän tuo paina mitään verrattuna orkkis akkuun. Toki koko on sen verta pienempi, että telttapatja ja iso nippari on passelit apuvälineet akun kiinnitykseen.
    Superbike #7
  2. #212
    MotOrg ry:n hallituksen varajäsen, toinen koulutusvastaava, kolmas sivustovastaava, kouluttaja massajaska:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mtuitto kirjoitti Katso viesti
    Tuolla ylempänä Janssa linkkasi Shorain akun, jolla käynnisteltiin samanlaista kattilaa. Linkissä oli tuo Shorain pienin, jonka soveltuvuustaulukossa oli vain pieniä pyöriä. Vasta isoimman akun väitettiin soveltuvan Bemarille ja muille isoille twineille. Hintaakin oli sitten jo kolme ja puolisataa...
    1670-kuutioinen v2 lähti iloisesti käyntiin tällä; siinä tosin puristukset olivat varsin mietoja. Gikserissä on nyt tällainen. Pienemmälläkin varmasti pärjäisi, mutta tuli nyt hommattua tuollainen.

    Stormilta hommattu molemmat.
    Näköjään aina nenällään...
    KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> ) & Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 -> )
    ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
  3. #213
    Lainaa mtuitto kirjoitti Katso viesti
    Eli ainakin Janssan bemari syttyy 3Ah litiumilla mukavasti... Mulla akku jää alkuperäiselle paikalleen, joten tuollainen kutistemuoviin pakattu akkupaketti ei ole esteettisesti paras mahdollinen. Eli etsin jotain kovaan muoviin pakattua perinteisemmän näköistä akkua.
    Ota perinteisestä kuoret, jos se siitä on kiinni/ jos itse tekeminen kelpaa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  4. #214
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Litiumakuista on kokemusta ja samoin moottoripyöristä, mutta ei litiumakuista moottoripyörässä. Epäilen että puhutaan akun antamasta käynnistusvirrasta suhteessa kapasiteettiin, eli akun ns c-luvusta. Kapasiteettihan sitten menee ihan amppeerituntien mukaan, eli se 4Ah litiumakku on kapasiteetiltaan sama kuin moposkootterissa, mutta antaa virtaa isonkin pyörän starttaamiseen. Ei vaan kestä paljoakaan hankuuttaa jos ei kerrasta syty
    Lifepo jaksaa antaa virtaa loppuun asti, toisin kuin lyijyakku. Eli kyl se hankuuttaminenkin onnistuu.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #215
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Mulla vain parin litiumakun kokemus. Toinen pyörä sukisuki 1000 nelipyttyinen kyykky normaaleilla puristuksilla. Starttaa ihan iloisesti litiumilla normilämmöissä. Toinen on bemari 1200 nelipyttyinen sportti korkeilla puristuksilla. Selvästi vaivalloinen startti ja matalista akkujännitteistä on jäänyt vikakoodeja. Samalla akulla vuoroteltu, eli vertailukelpoinen. Mitä viileämpi, sen huonompi, siis plusasteista puhutaan. Norjassa oli bemarin kanssa jopa läheltäpiti tilanne yön jälkeen. Ei hirveän vakuuttavaa. Ehkä joku toinen merkki kuin Euroglobe on parempi.
    Toi nollakelissä hyytyminen on lifepon ongelma, eli se tarvii jotenkin saada vähäsen lämpeemään ni se jaksaa taas antaa virtaa. Eli akkumerkillä ei juurikaan merkitystä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #216
    Ei tarvii nollaan mennä kun alkaa hyytymään, jos pyörä on tiukkapuristeinen. Sitten kun pyöräkään ei sytytä valoja ennen käynnistymistä, ei lämmittävää kulutusta synny.

    Latasin muuten tuota lifepoa lidlin minilaturilla, joka on perussimppeli, joku 0.5A latausvirta. Loppujännite vain 13.7V, mutta ihan täydeltä vaikutti kun antoi tulikomennon. Lähtötilanne ihan tyhjä, eli mittaritkaan ei toimineet.
  7. #217
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Jos itse tekeminen ei ole este, niin kaksi tuollaista rinnan:
    https://hobbyking.com/en_us/zippy-fl...epo4-pack.html
    Koko: 145mm x 52mm x 36mm.
    Spekseissä tuolle luvataan jatkuvaa virtaa 126A (~1.5kW) ja "käynnistysvirtaa" 168A (~2kW).
    Valeon R100-tarvikestartterin speksi näyttäis olevan 1.2kW.

    Yhdellä tuollaisella käynnistyy normaali 600/1000 rivinelari, ja muistaakseni joku on käyttänyt isossa twinissäkin. Eli yksikin voi riittää tuolle boxerille.
    Ainakin mun kokemukset noista Zippy-kennoista on olleet vähän heikompia. Noin näppituntumalta käynnistysvirta ei ole uutenakaan ihan sitä mitä speksit lupailee, ainakin jos vertaa A123-kennoihin. Sitten nuo on hiipuneet käytössä melko nopeasti. Käytännössä parissa vuodessa noissa on virranantokyky tipahtanut sen verran, että on pitänyt poistaa käytöstä. Lisäksi noissa on ollut ihan kohtuullisen iso osuus jo uudekseltaan pilalla olevia, luokkaa 20% ostetuista noin 10 paketin otannalla.

    Mutta joo, jos saa hyviä yksilöitä, niin kyllä tuollaisella 8Ah paketilla jo aika hyvin pyörittää starttia niin kauan kun pysyvät kunnossa.
    Arttu
  8. #218
    Scuuba: Mitenkäs lataus toimii noiden lifepojen kanssa? Tartteeks jotain tasausjuttuja vai rokkaako vuodesta toiseen prätkän omalla latauksella?

    LiPo:t kun tarttee erikoisuuksia latauksen kanssa.

    Mietin, josko joistain tällasista rakentelisin paketin.
    https://www.ebay.com/itm/Hixon-4pcs-...kAAOSw0wRaAoAP

    Mitenkäs kun noita akkuja ei saa lain mukaan enää rahdata tavallisen kuljetuksen mukana, ni tuleekohan sieltä jotain spessu-laskua? Ebayn myyntisivulla sanovat, että eivät ota vastuuta mistään kustannuksista.
    Viimeksi muokannut: T1mppa; 30.04.2018 klo 16:01.
    Braaaaap
  9. #219
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Scuuba: Mitenkäs lataus toimii noiden lifepojen kanssa? Tartteeks jotain tasausjuttuja vai rokkaako vuodesta toiseen prätkän omalla latauksella?

    LiPo:t kun tarttee erikoisuuksia latauksen kanssa.

    Mietin, josko joistain tällasista rakentelisin paketin.
    https://www.ebay.com/itm/Hixon-4pcs-...kAAOSw0wRaAoAP

    Mitenkäs kun noita akkuja ei saa lain mukaan enää rahdata tavallisen kuljetuksen mukana, ni tuleekohan sieltä jotain spessu-laskua? Ebayn myyntisivulla sanovat, että eivät ota vastuuta mistään kustannuksista.
    Mä käytin ihan vaan prätkän omalla latauksella ja akkulaturilla. Välillä vaan tsekkasin siitä balanssiliittimestä yksittäisten kennojen jännitteen. Tommosen jännitemittarin saa eurolla parilla.
    Ne pari Zippyä mitä mulla on ollu, niin ei pahaa sanottavaa. Tosin mä en 30-40 euron paketilta paljoa odotakkaan.

    Edit, oho! Hinta oli noussu! https://hobbyking.com/en_us/hobbykin...ker-2s-8s.html
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  10. #220
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Scuuba: Mitenkäs lataus toimii noiden lifepojen kanssa? Tartteeks jotain tasausjuttuja vai rokkaako vuodesta toiseen prätkän omalla latauksella?

    LiPo:t kun tarttee erikoisuuksia latauksen kanssa.

    Mietin, josko joistain tällasista rakentelisin paketin.
    https://www.ebay.com/itm/Hixon-4pcs-...kAAOSw0wRaAoAP

    Mitenkäs kun noita akkuja ei saa lain mukaan enää rahdata tavallisen kuljetuksen mukana, ni tuleekohan sieltä jotain spessu-laskua? Ebayn myyntisivulla sanovat, että eivät ota vastuuta mistään kustannuksista.
    Mä yritin tilata saksanmaalta litiumakkua, se tuli suomen postille asti josta lähti takasin päin. Veikaan että DHL ja muut tekee saman, eli akun joutuu ostamaan kotimaasta tai tuomaan itse muualta.
    Ducati 899 Panigale

    "If they can make penicillin out of mouldy bread, they can sure make something out of you"
    -Muhammad Ali
  11. #221
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Mä käytin ihan vaan prätkän omalla latauksella ja akkulaturilla. Välillä vaan tsekkasin siitä balanssiliittimestä yksittäisten kennojen jännitteen. Tommosen jännitemittarin saa eurolla parilla.
    Ne pari Zippyä mitä mulla on ollu, niin ei pahaa sanottavaa. Tosin mä en 30-40 euron paketilta paljoa odotakkaan.

    Edit, oho! Hinta oli noussu! https://hobbyking.com/en_us/hobbykin...ker-2s-8s.html
    Sama, poislukien tsekkaus. Muutaman kerran autolaturilla latasin ja en irrottanut edes talveksi. Itse kasailtu toimi n. 5 vuotta, kunnes unohdin seosmittarin siihen ja se imaisi akun täysin kuiviin. Muuten toimisi varmaan vieläkin. Nykyään Shorain ja Bilteman litiumit käytössä enkä keksi syytä palata vanhaan.
  12. #222
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Bilteman litiumit
    Mitenkäs noi amperitunnit tuosta oikein luetaan?
    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...O4-2000036169/
    Braaaaap
  13. #223
    Lainaa JiiBee kirjoitti Katso viesti
    Mä yritin tilata saksanmaalta litiumakkua, se tuli suomen postille asti josta lähti takasin päin. Veikaan että DHL ja muut tekee saman, eli akun joutuu ostamaan kotimaasta tai tuomaan itse muualta.
    Noni
    Braaaaap
  14. #224
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs noi amperitunnit tuosta oikein luetaan?
    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...O4-2000036169/
    Mutu: Oiskohan taas joku helvetin järkevä markkinointiosaston aivopieru, eli suluissa se mitä toi vastaa käynnistysvirraltaan/ lyijyakkua.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  15. #225
    Lainaa JiiBee kirjoitti Katso viesti
    Mä yritin tilata saksanmaalta litiumakkua, se tuli suomen postille asti josta lähti takasin päin. Veikaan että DHL ja muut tekee saman, eli akun joutuu ostamaan kotimaasta tai tuomaan itse muualta.
    Mä veikkaan että akut kulkee normi rahdin mukana abaut ihan kuin ennenkin. Ainoa ero on se että litiumikuorma pitää merkitä jokaiseen pakettiin/ litiumikuorma pitää laskea koko rahdista/ ne pyritään kuljettamaan erikoiskonteissa/ ei saa kuljettaa esim räjähtävien kanssa.
    http://www.dhl.fi/en/express/shippin...batteries.html
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  16. #226
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Mutu: Oiskohan taas joku helvetin järkevä markkinointiosaston aivopieru, eli suluissa se mitä toi vastaa käynnistysvirraltaan/ lyijyakkua.
    Joo, samaan mäkin päädyin. Mua kyllä kiinnostaa enemmän se energiakapasiteetti, minkä akku imee itteensä. Tietää vähän jättää pelivaraa. Mutta ihan hyvä tieto sekin
    Braaaaap
  17. #227
    Maata pitkin rahti kulkee kyllä myös. Asioi myyjän kanssa ja sopii asiasta. Carpimotolta tilasin halpoja litiumeja joskus.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  18. #228
    Lainaa JiiBee kirjoitti Katso viesti
    Mä yritin tilata saksanmaalta litiumakkua, se tuli suomen postille asti josta lähti takasin päin. Veikaan että DHL ja muut tekee saman, eli akun joutuu ostamaan kotimaasta tai tuomaan itse muualta.
    Muutama vuosi sitten tilasin Saksasta autoon perinteisen lyijyhappoakun.

    Akku jäi jumiin Postin varastoon. Olisin saanut akun haltuuni hakemalla sen itse sieltä varastolta - pitkän etäisyyden vuoksi en hommaan ryhtynyt. Posti siis kieltäytyi antamasta sitä mihinkään kotimaan sisäiseen kuljetukseen. Syynä oli happoa sisältävän akun puutteeliset paperit. Hölmöintä oli se, että Posti ei suostunut edes palauttamaan akkua Saksaan myyjälle.

    Asia ratkesi siten, että kirjoitin itse netistä löytämäni VAK-ilmoituksen (VAK = vaarallisten aineiden kuljetus) ja meilasin sen myyjälle. Myyjä täytti siihen omat tietonsa ja lähetti Postiin. Sain akun parin viikon ähellyksen jälkeen. Myyjän mukaan hän toimittaa akkuja pitkin Eurooppaa eikä ole muualla joutunut samanlaiseen tilanteeseen.
  19. #229
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Muutama vuosi sitten tilasin Saksasta autoon perinteisen lyijyhappoakun.

    Akku jäi jumiin Postin varastoon. Olisin saanut akun haltuuni hakemalla sen itse sieltä varastolta - pitkän etäisyyden vuoksi en hommaan ryhtynyt. Posti siis kieltäytyi antamasta sitä mihinkään kotimaan sisäiseen kuljetukseen. Syynä oli happoa sisältävän akun puutteeliset paperit. Hölmöintä oli se, että Posti ei suostunut edes palauttamaan akkua Saksaan myyjälle.

    Asia ratkesi siten, että kirjoitin itse netistä löytämäni VAK-ilmoituksen (VAK = vaarallisten aineiden kuljetus) ja meilasin sen myyjälle. Myyjä täytti siihen omat tietonsa ja lähetti Postiin. Sain akun parin viikon ähellyksen jälkeen. Myyjän mukaan hän toimittaa akkuja pitkin Eurooppaa eikä ole muualla joutunut samanlaiseen tilanteeseen.
    Mulle kävi samalla tavalla. Tosin myyjä ei jaksanut alkaa säätämään Postin kanssa vaan palautti rahat ja kaveri kävi hakemassa mulle akun varastolta.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  20. #230
    ^ Hommassa oli ihan outoja kuvioita....

    Jos oikein muistan, niin akku olisi tullut perille asti, jos se olisi ollut omalla kuormalavalla tai sitten pahvipaketissa. Oma akkuni oli ilman pakkausta ja lavaa, ja jäi nalkkiin. Siinä tapauksessa asianmukainen VAK-ilmoitus akkuun teipattuna olisi ollut se menestyvä tapa.

    Mutta kun Sääntö-Suomea aina morkataan, niin muistettakoon sääntöviidakkomme hyvä puoli. Sääntöjen (ja niiden noudattamisen!!!!) vuoksi Suomessa asiat hoituvat kuten odottaa saattaa ja "homma toimii".
  21. #231
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Jos oikein muistan, niin akku olisi tullut perille asti, jos se olisi ollut omalla kuormalavalla tai sitten pahvipaketissa.
    Josta tuli mieleen eräs akku, jota ihmettelin, koska se oli yksinään pienellä kuormalavalla, keskellä, nippareilla kiinnitettynä.
    Eli meni sit viissiin direktiivien mukaan koska löysi tiensä perille asti.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  22. #232
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Oma akkuni oli ilman pakkausta ja lavaa, ja jäi nalkkiin.
    Sama paketointi oli omassa ja ei kovin helpolla tullut infoa Postilta mitä lirpakketta olisi vaatinut. Tuskin oli kuitenkaan ensimmäinen auton akku, jota kuljettavat, mutta näin se homma "toimii" täällä.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  23. #233
    ^Näin minä muistan. Jompikumpi noista kahdesta edellytyksestä piti täyttyä. Oma akkuni saapui paljaana pelkkä aanelosprintti verhonaan.

    Sen verran korjaan, että akku jäi huolintaliikkeen varastoon, koska Posti ei sitä huolinut. Se jäi itseäni ikuisesti ihmetyttämään, ettei huolintaliike tuota VAK-liitettä pystynyt/halunnut kirjoittaa tai sitä vastaanottajalle toimittaa täytettäväksi.
  24. #234
    Mikä ois nykypäivänä hyvä litiumakku (LiFePo4)?
    Biltemassa on jotain. XL-motossa on jotain. Mitä tässä selailin, niin paras hinta-laatusuhde taitaa kuitenkin löytyä radio-ohjattavien maailmasta.

    Mitäs mieltä tästä?
    https://hobbyking.com/en_us/zippy-co...epo4-pack.html
    Capacity: 4200mAh
    Voltage: 4S2P / 13.2V

    Mitä ootte asennelleet?

    Scuuballa oli ainakin jotain kokemusta.

    Näissä lataus on prätkän omalla laturilla ja sitten kotona laturilla. joka tukee lifepo-akkuja? Tarvitseeko tuota kennojen tasauspiiriä mihinkään?

    edit. Näin alkuun kaasaripeliin tulisi kiinni. Ehkä vuoden päästä pitäis saada ruiskupeliinkin lifepo4.
    Viimeksi muokannut: T1mppa; 20.09.2019 klo 15:51.
    Braaaaap
  25. #235
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Mikä ois nykypäivänä hyvä litiumakku (LiFePo4)?
    Biltemassa on jotain. XL-motossa on jotain. Mitä tässä selailin, niin paras hinta-laatusuhde taitaa kuitenkin löytyä radio-ohjattavien maailmasta.

    Mitäs mieltä tästä?
    https://hobbyking.com/en_us/zippy-co...epo4-pack.html
    Capacity: 4200mAh
    Voltage: 4S2P / 13.2V

    Mitä ootte asennelleet?

    Scuuballa oli ainakin jotain kokemusta.

    Näissä lataus on prätkän omalla laturilla ja sitten kotona laturilla. joka tukee lifepo-akkuja? Tarvitseeko tuota kennojen tasauspiiriä mihinkään?
    LiFePo4-akuista on kokemusta. Lipostakin ja siitä millaiseksi tulipalloksi se muuttaa radio-ohjattavan mennessään oikariin. Lipoa en laittaisi em syystä ainakaan halpana prätkään. Tiedän että niitäkin käytetään.

    Mutta merkitsevää on tietenkin ulos annettavat max amppeerit, joiden pitää jaksaa starttia pyöritellä. Esimerkin akussasi 4200mAh x 30 / 1000 = 126Ah. Siitä kun laskee teoreettisen maksimin niin 122 sekuntia jaksaa tuota amppeerimäärää tunkea ulos, käytännössä paljon vähemmän.

    Joskus olen joitain akkuja tasaillut, kun sellainen laturi löytyy, mutta uskoakseni se tasailu on huomattavasti tärkeämpää noitten epävakaampien lipojen kanssa kuin lifen.

    Laittanut moneenkin mopoon LiFePo4 (life/lfp) akkuja, nimeomaan Hobbykingiltä. Bemun K100RS caferaaseriin alkuperäisen autonakun tilalle 8400mAh lipo ja ainakin se meni vuoden sillä akulla, kunnes mopo katosi näköpiiristä kauemmas. Ja esim Kotarin crossini tuli tehtaalta lifen kanssa.
    vuoristoatleetti
  26. #236
    Minä ostin keväällä Aliantin Litium akun eli tämän https://www.karkkainen.com/verkkokau...rctic-cat-lynx
    Aliantin ja Kärkkäisenkin sivulla on soveltuvuustaulukko, käynnistyvirtaa 400 Ah joten V2 syttyy verraten vanhaan nesteakkuun iloisesti. Hintaahan tuolla on ja sopiva laturikin pitää olla mutta eipä tartte enään jännittää käynnistymistä. Paitsi kylmässä vaatii jotain rasitusta että herää.
    Moto Guzzi V85TT
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
  27. #237
    Minäkin kasailin ite noista A123 Systemsin LiFePO-kennoista, hyvin pyörii bokseri 4s2p-paketilla. Kylmänä aamuna lämmittelin akkua parikymmentä sekuntia ajovalolla, eka starttausyritys oli kovin vaivalloinen mutta lämmitti akun ja toisella pyörikin sitten jo täysiä. Mitään tasauspiirejä ei ole enkä usko tarvitsevani ennen kuin tuo akku siksi hajoaa.

    https://eu.nkon.nl/rechargeable/2665...SAAEgJq__D_BwE

    Hinnat tulleet näköjään alas.

    Niin ja alkuperäinen akku on 30 Ah.
    Lajin halpuus viehättää.
  28. #238
    Olisi kysymys litium-akkujen lataamisesta.

    Motonetissa on tarjouksessa Fulbat Fulload 750 -akkulaturi, jota mainostavat yhteensopivaksi litium-akkujen kanssa.

    Sama laturi on myynnissä myös Stormilla, mutta heidän verkkokaupassaan mainitaan laturin sopivat kaikille lyijyakuille, mutta litium-akuista ei mainita mitään.

    Uskaltaako tuota Fulbatin laturia käyttää litium-akun lataamiseen?

    Itsellä Eliyy HY110 -akku, enkä viitsisi pilata kallista akkua väärällä laturilla.
  29. #239
    Lainaa jha kirjoitti Katso viesti
    Olisi kysymys litium-akkujen lataamisesta.

    Motonetissa on tarjouksessa Fulbat Fulload 750 -akkulaturi, jota mainostavat yhteensopivaksi litium-akkujen kanssa.

    Sama laturi on myynnissä myös Stormilla, mutta heidän verkkokaupassaan mainitaan laturin sopivat kaikille lyijyakuille, mutta litium-akuista ei mainita mitään.

    Uskaltaako tuota Fulbatin laturia käyttää litium-akun lataamiseen?

    Itsellä Eliyy HY110 -akku, enkä viitsisi pilata kallista akkua väärällä laturilla.
    Tuon mukaan olis sopiva lifepolle

    https://fulbat.com/charger/charger/fulload-750/
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  30.  
  31. #240
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kaikkien huolien keskellä pyörä ollut koskematta tallissa heinäkuusta alkaen, uudenkarhea LiFePo4 mikälie akku on nyt sitten tyhjä. Ei tunnu ottavan enää vastaan virtaa, ainakaan ei laturi huomaa että akkuun on kytketty.

    Onko se nyt sitten entinen? Ajonesto siis tyhjentänyt pikkuhiljaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Sivu: 8 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789 ViimeinenViimeinen