Kuinkahan tämmönen kapistus toimis..
Valotki syttyy vasta muutama sekunti käynnistyksen jälkeen eli ei ole mitään millä rasittaa akkua. Kahvalämppärit samaan ostoskoriin?![]()
Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
About puolen tunnin päästä nähdään, miten Shorai pyörittää Milleä kylmän yön jälkeen. Viimeks starttipuolella avitti Skoda Octavia. Täydellinen liitto.
Illalla sit päivitystä, jos muistaa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
No niin, Shorain akku tilattu. Saas nähä poistuuko käynnistysongelmat.
Ktm Superduke R -07
Kawasaki ZX-6RR -05
Husqvarna Te 125 -15
Vittu, mikä taistelu oli aamulla. Oli jo melkein kaapelit kourassa, ja sit lähti. Ois pitänyt ottaa akku tyynyn alle yöksi. Kaiken lisäksi startin vapaakytkin osoittaa ehkä hiukka väsymisen merkkejä. Nicki MCL on kuulemma niitä näppärä vaihtelemaan...Yks on varalla, muttei ulkokehää.
Mitäs muuta shakedown paljasti... ohjauslaakeri saattanee kaivata kiristämistä/ vaihtoa jossain välissä, tai sitten olen vain vainoharhainen.
Positiivista: vaikka mopo on korvallaan ja painaa töyssyistä yli, toimii perä ja keula todella synkronoidusti. Kiitos Scuuba.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Seuraavaksi tulee tämä jo painon puolesta, siis tuo vihreä
Edit: kuva poistettu, pyytää salasanaa kaikilta käyttäjiltä jotka lukevat tätä sivua. Terveisin, ylläpito.
Tuossa jutta, no se on supermotoon, mutta silti
http://www.supermoto-central.com/ind...battery-review
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Itse tilasin tällaisia kaksi :
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ePo4_Pack.html
Yksikin olisi riittänytTilatessani maksoi alle 50€/kpl, nyt näemmä hinta noussut.
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Oli kylmä ja märkä yö. Normaalisti pyörän käynnistäminen tällaisen jälkeen on ihan tuskaa. Nyt oli akku sisällä ja löin tuossa ennen yhdeksää kiinni. Napin painallus, ja käynnistyi kuin Honda.
Se on vain niin, että on tuossa lyijy- tahi litiumakku, niin kylmällä on tuntunut valmistajan kuin valmistajan kampe hiipuvan. Tarttee näköjään ihan kiitettävästi virtaa.
Vapaakytkin ei oireillut mitenkään.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Hannula !? Miten on toiminut sinun Shorai 36Ah Litiumakku,koska tästä on jo aikaa? Itse mietin kyseisen akun laittoa, koska pyöräni BMW K1600 GT:n akku on vain 19Ah,eikä se keväällä riitä mihinkään. Katkaisee pois kaikkia tärkeitä esim: "Vaimon sähkölämpöasun pois". Miten lataus, riittääkö pyörän 580A laturi lataamaan tätä 36Ah:n akkua ja kuinka paljon? Itselläni on vastaava Klan" sähkö paita" jota emme voi käyttää yhtä aikaa keväällä. Akun hinta on 329€, saako jostain halvemmalla? Kiitos.
BMW K 1600GT -11
Yamaha FJR1300 -06
BMW K 100LT -88
BMW K75 -90
Yamaha XJ650 -81
Honda CB500 -76
Ei ole ollut mitään huolia, tosin ei ole mitään virtasyöppöjä varusteitakaan. Sanoisin että osta niin iso akku kuin akkukotelo antaa myöten. En mikään sähkövelho ole, mutta käsittääkseni laturin antama virtamäärä ei liity akun kapasiteettiin muuten kuin latausajan muodossa. Shorain virranannon kuvittelisin olevan parempi kuin vakioakulla, mutta johtuuko virran puute sun akusta on asia jota en tiedä.
1000
Tuo mainitsemasi laturi on se keskeisin kysymys. Tässä tapauksessa laturin koko on oletettavasti 580W koska edes linja-autoissa laturit eivät ole 580A:ta Jos oletetaan, että se laturi on 580W/12V=48A virrantuotto. Tämä nimellisvirta toteutuu vasta kun moottorin kierrosnopeus on riittävä. Mutuna heitetään 4000rpm. Tästä voit laskea paljonko virtaa riittää akun lataamiseen, kun valot ja muut sähköjärjestelmät vievät ison osan virrasta. Osan pitäisi mennä akun lataamiseen ajossa, että saadaan kompensoitua käynnistyksen syömä virta akusta. Tämän takia lämpöliivit yms laitteet on hyvä tehdä niin, että niiden toiminta lakkaa kun jännite laskee, että akku ei ala tyhjentyä ajon aikana, ettei seuraavalla tauolla tule käynnistettäessä yllätystä. Yleensä litium akun etuja on, että se hyvissä olosuhteissa pystyy antamaan (ja ottamaan) paljon virtaa. Mutta jos teillä molemmilla on sähkölämmitteisiä varusteita valot päällä jne ei tuo 48A mikään mahdottomuus ole kuluttaa, vaikka sekin on mp:hen melko suuri laturi.
PS jos joku haluaa tarkentaa näitä asioita, niin ihan vapaasti. En jaksa kavaa tarkempia tietoja pyörästä, varusteista jne.
Yamaha YZF-R6 -13
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R 600 -99
Akun koon kasvattaminen ei ratkaise sitä ongelmaa että kulutus on suurempi kuin laturin tuottama virta. Toki isokapasiteettinen akku auttaa hieman, jos joutuu paljon seisomaan tyhjäkäynnillä ruuhkassa tms, jolloin laturi ei tuota kovinkaan paljoa, mutta matka-ajossa akun koko ei yleensä ratkaise.
Tilannetta pitäisi arvioida tuon noppis32:n esiin nostaman virrankulutuksen kautta. Jos arvioi karkeasti, että moottori/polttoainejärjestelmä vie suuruusluokkaa 10A, ajovalot 5-10A, navi, mittaristo yms mukavuuslaitteet ehkä 5A, niin äkkiseltään voi arvuutella, että lämmitettäville ajovarusteille jää korkeintaan suuruusluokkaa 15-20A, kun akkuakin pitää ladata. Ja tosiaan laturihan ei tuota maksimivirtaa matalilla kierroksilla, joita varmaan tuolla isolla moottorilla helposti tulee käyttäneeksi. Mutta tämä laskelma nyt on tosiaan hyvin suuntaa-antava.
Lisäksi kun puhutaan keväästä ja lämpöliiveistä, niin mieleen tulee myös se, että litiumakkuhan ei toimi hyvin kylmässä. Se ei lataudu eikä anna virtaa kunnolla ennen kuin lämmettyään.
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Vinkkejä hyvän litium, lifepo tai mitä nämä kevyet pienet käynnistysakut nyt ovatkaan ostoon. http://www.ebay.de/itm/Racing-Batter...-/271866970637 Tuollaista katsonut ja tänään lähtee tilaus jos ei muita vaihtoehtoja ehdotella. Pyöränä rakenneltu gsxr 750w ja tila akulle rajallinen. Eiköhän se tuolla racefoxin akullakin tulille pärähdä.
Parissa pyöräss on ollut shorai ja ovat toimineet. Siis tuon tyyppinen, mutta vähän pienempi:
http://storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-...avat-kotelo-1/
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
http://storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-...avat-kotelo-1/ Tuota valmistaja suosittelee, mutta nytkin paikallaan on 12ah akku ja pyörittää kyllä iloisesti ja pitkään. Tavoitteena siis ulkomitoiltaan pieni akku. Painolla ei niinkään väliä joten kävisikö tämähttp://storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-...avat-kotelo-2/ A-napa lienee se perinteinen jossa pultti tulee pystyyn ja L-napa taas sivusta?
Mulla on Shorai 21Ah PbEq ja pyörässä oli 16Ah akku. Shorai ampuu laakista käyntiin, paitsi pakkasöiden jälkeen ensimmäinen yritys on vaisu ja toisella lähtee.
Ne valmistajan suositukset tälle pyörälle ovat kai pakkaskelejä varten, kesäajoissa pienempikin kävisi, sen verran vihaisesti pyöräyttää starttia.
Punnituskuvat alla.
K1200GT & 701Enduro
oi oi tuo paino ero....Itsekkin pitää hommata tuollainen![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Shorai ostettu 21.4.2014, ja ollut käytössä se reilut kakskyt tonnia. Laitoin Euroopan reissun jälkeen Shorain laturiin, ja huonolta näytti, kun laturissa vain ledit välkkyivät. Stormilla sitten totesivat, että akku sökö (vaikka siis vielä toimi), ja uutta takuuseen tilalle. Onneksi näissä on kolmen vuoden takuu, onneksi oli se laturi, jolla todeta tilanne ennen totaalista leviämistä (tietty takuun jälkeen), ja onneksi ei sipannut jonkin passon laella.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Onko tähän ketjuun uudempia kokemuksia? Perinteisesti jälkijunassa kaiken tekniikan suhteen niin josko tällaista hankkisi seuraavaksi.
Oliko ny 2014 kesällä ku ostin Shorain - pari kertaa meni aika tyhjäksi toissa keväänä kun tasasuuntaaja oikutteli -ajossa huomas kun mittaristo pimeni.
Talvisin shorain omalla laturilla ladattu/tasapainotettu pari kertaa.
Eipä sen enempää raportoitavaa- mukana kulkenu ja aina vääntäny koneen käyntiin.
kätevä yksityiskohta on että siinä on kahdet ruuvinpaikat/napa - lisälaitesähköt kätevä laittaa omilla johdoilla akkuun.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Shorain heavy duty -akku toimii edelleen, en ole lataillut muuten kuin ajamalla, talvet on ollut irti moposta. Monesko vuosi jo menossa, en muista enää. Edit, 4 kautta ollut käytössä.
1000
Omassa vanhuksessa pieni shorai, mahtuu kivasti perän sisään (tyyli ennen muuta).
Pyörä 1000cc boxeri missä puristuksia nostettu. Ostin tänä kesänä uuden akun koska onnistuin hajottaa vanhan akun fyysisesti. Vanhassa akussa oli vuosileima 2012 tai 2013 ja ei mitään ongelmia. Pyörä kesäkäytössä ja aina lähtenyt helvetin hyvin käyntiin.
Suosittelen![]()
Triumph Bonneville Bobber Black
Minkäs hintasia nää on? Joutunen talven aikana hävittämään omasta pyörästä alkuperäisen akun paikan (tyyli ennen muuta ;) ) ja siirtämään sen perän sisälle jossa tullee olemaan ohuesti ahdasta...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91