Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 156:sta
  1. #31
    Kysyin spostilla B-teamista Vantaalta jo lokakuun lopulla vaihtoa uuteen ZZR1400 vm.2012.....johtaja vastasi että ei ole hintoja joten ei voi vielä myydä. Eipä ole kai saanut hintoja tähän päivään mennessä kun ei ole kuulunut mitään missään vaiheessa.....onneksi löytyi heti toinen Kawasaki-dealer joka teki mielellään kauppaa ja päästiin hyvin sopimukseen kaikista kauppaan liittyvistä asioista...

    Mun ainut kokemus ko. liikkeestä..
  2. #32
    Pyörä kävi vantaan toimipisteessä tänään ensihuollossa, ja tässä hieman omia ajatuksia:

    + Puhelimeen vastattiin jokaisella soitolla
    + Öljynsuodatin näytti uudelta
    + Palvelu oli ystävällistä

    +-0 Bensakorkki "väärin päin"(onko käännetty sen takia, että näyttäisi että on tehty jotain?)

    - Ei dokumentteja tehdyistä toimenpiteistä(huoltokaavake, tms.)
    - Ketjut yhtä kuivat kuin viedessä
    - Pyörä yhtä paskanen kuin viedessä

    Huolto-ohjelmaan tuskin pesu kuuluu, mutta kun kotilon saman hintaluokan huoltoon on aina kuulunut pesu, niin jotenkin oletin sen kuuluvan tähänkin.
    Ketjujen kuivuus ja dokumenttien puute sai epäilemään, onko huollossa ylipäänsä tehty yhtään mitään, onko edes öljyjä vaihdettu, vai pelkkä suodatin vaan pyyhkästy puhtaaksi??
    Onneksi tänään oli aurinkoinen päivä, niin mopo sai ainakin tarpeeksi valoa...
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>
  3. #33
    Bemarini nokkaketju alkoi rallattamaan yllättäen heti sen jälkeen kun oli vaihdettu uusi nokkaketjun kiristäjä. Aluksi minä ja moni muu oletti ettei vika voi olla itse nokkaketjussa... se kun oli aikaisemmin ollut aivan hiljaa! Uusi kiristäjä vaihdettiin siksi että pyörässä oli vielä "vanhan mallinen" kiristäjä ilman öljysäiliötä ja takaiskuventtiiliä.
    Bemarini meni ensimmäisen kerran pukille Biketeamin huollossa pe 19.4.
    Iltapäivällä 16.55 sieltä soitettiin että vika löytyi ja että pyörä on kunnossa saman päivän aikana.
    (kiristäjä oli asennettu toisessa liikkeessä väärinpäin ja siksi se ei toiminut oikein!)
    15 minuuttia myöhemmin soittivat ettei vika ollutkaan siinä tai ainkaan ketjun rallatus ei loppunut...
    Soittelin sitten viikonlopun jälkeen maanantaina ja tiistaina kysellen että mitäs nyt sitten? Eivät osanneet oikein juuta eikä jaata sanoa!!?? Tiistaina 23.4. sovin huoltomiehen kanssa että laitetaan nyt sitten uusi ketju ja rattaat. Kaksi päivää myöhemmin torstaina 25.4. oli tehty tilaus näistä osista joita ilmeisesti ei löytynyt edes Ruotsista.
    Tällä hetkellä pyörä siis seisoo siellä odottaen osia saapuvaksi Saksasta.
    (Nämä osien tilauspvm ja pyörän tilanteen sain tietää tänään kun soitin sinne...)
    Tähän asti Biketeam on ainakin hoitanut tätä huoltokeissiä erittäin surkeasti!!! Minulle ei ole soitettu kuin ne ensimmäiset 2 kertaa että tulee kuntoon... -eipäs tulekaan... Sen jälkeen huolto on ollut aivan hiljaa eivätkä ole kertoneet mitään minulle oma-aloitteisesti! Itse on pitänyt soittaa ja kysyä että missä mennään.
    Jos lopussa ei tapahdu ihmeitä, on tämä varmasti viimeinen kerta kun pyöräni vien Biketeamin huoltoon
    ja todennäköisesti myös viimeinen kerta kun ostan pyörän ko. liikkeestä (Tämä Bemari on siis sieltä ostettu syyskuussa 2011)
    Tämänpäiväisessä puhelussa kysyin mahdollisuutta GoodWill -pyyntöön tehtaalta nokkaketjun ja rattaiden vaihdon suhteen. Katsotaan nyt mitä siihen vastaavat...

    Edit: Päätös omalle keissille tuli kun annoin luvan vaihtaa uudet rattaat ja nokkaketjun. Ensin ääni paheni ja asentajat ihmettelivät että mikäs tässä nyt on!!?? Avasivat jakopään, irrottivat osat ja laittoivat uudestaan kiinni. Silloin alkoi toimimaan!
    Oma huoltolaskuni oli erittäin edullinen!!! 2,5 tuntia töitä ja osista 50% alennus... Ei jäänyt ollenkaa paha maku suuhun!
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 10.04.2014 klo 18:19.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  4. #34
    Toivottavasti menee paremmin ku mun ammoisina aikoina porsineen V-Stromin nokkaketjun kanssa. Osien saanti kesti 2,5 kk ja siihen korjausajan löytyminen osien saavuttua kaks viikkoa eli 3kk peli parsittavana. Tosin itse sain onneksi siksi aikaa veloituksetta huomattavasti arvokkaamman sijaispyörän. (Ei ketjussa mainittu liike)
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  5. #35
    Tässä palautteeni Biketeamille ja kertomukseni nettipalstoille.

    Johdanto: Olen keski-ikäinen nainen. Ajokortti ollut 30 vuotta, siitä voi päätellä minkä ikäinen vähintään olen. Nopeasti arvioiden, moottoripyöriä on ollut 7 ja autoja ehkä 12 kpl 30 vuoden aikana. Noin puolet menopeleistä olen ostanut liikkeestä ja toisen puolen yksityiseltä myyjältä. En ole rikas, enkä kaunis, mutta luottoasiat on kunnossa ja sopimuksista olen aina pitänyt kiinni. Siis aika tavallinen lainkuuliainen nainen.

    Tapahtui lauantaina 20. 4. 2013:
    Olin potenut jo pitkään prätkäkuumetta. Ensioireina tsekkaillut netistä pyörätarjontaa, lueskellut käyttäjäkokemuksia, vertaillut teknisiätietoja yms.

    Seuraava vaihehan on se, että lähdetään ihan oikeasti katsomaan ja myöskin koeajamaan kiinnostavia mp-yksilöitä.

    Päätin suunnata ensimmäiseksi pääkaupunkiseudulle muutamaankin liikkeeseen, joissa oli hinta- ja kokoluokkaan sopivia pyöriä myynnissä.

    Aurinkoinen ja melkeinpä jo kesäinen päivä edessä. Nakkasin ajovarusteet auton takapenkille ja ajoin lähes 100km matkan moottoripyöriä tsekkaamaan. Ensimmäisenä listalla oli Biketeam, Vantaa. Siellä oli jopa kaksi varteenotettavaa vaihtoehtoa.

    Jotenkin tämän suuntaisesti tapahtumat menivät. Kävelin liikkeeseen sisälle ja löysin nopeasti toisen mielenkiintoni kohteista, kohta jo myyjäkin saapui paikalle. Tähän asti kaikki siis sujui ihan niin kuin pitääkin. Muutama sana siinä vaihdettiin ja sanoin sitten, että josko pääsis koeajelulle. Tähän myyjä alkoi selittämään jotain tämän suuntaista (ihan sanasta sanaan en muista): ”…ei noita vaihtopyöriä niin vaan pääse koeajamaan. Siellä on vähän rapanen kelikin, sit ne pitää pestä ja kaikkea…”
    Kuten jo kerroin, päivä oli aurinkoinen, asfatti täysin kuiva, enkä toki ollut ajatellut lähteä ajelemaan hiekkateille ja kaahaamaan jokaisen mahdollisen vesilätäkön kautta.

    Kysyin, että: ”Et tosiaan päästä koeajolle?” Myyjä: ”Jos kaupat tehdään, niin sit.”

    Olin täysin äimistynyt, etten tajunnut edes hermostua heti ja siinä. Eihän se ole mikään koeajo, jos kaupat sovitan ensin. Vain tyhmä tai todella rikas ostaa kulkuneuvon ilman koeajoa.
    Lähdin menemään vähän niin, että, kiitti ja moi. Pihalla vielä kävi mielessä, josko tv-kuvausryhmä rientää esiin kulman takaa ja sanoo: ”Olet piilokamerassa, menepäs nyt tekemään niitä kauppoja ihan normaaliin tapaan.” Mitään kuvausryhmää ei paikalle rynnännyt, joten ajoin seuraavaan etappiin muutaman kilometrin päähän, eli Bike Worldiin. Siellä olen aiemminkin käynyt, ostanut ajopuvun, hanskoja ja muuta pientä, pyörää tosin en (toistaiseksi ainakaan). Kohtelu on ollut asiallista.

    Asiallista Bike Worldissa oli nytkin. Yksi kiinnostava pyörä, jota pyysin koeajolle. Myyjä alkoi heti viemään prätkää pihalle koeajoa varten, ei valittanut mitään (olemattomasta) rapakelistä, tai vaatinut etukäteen sopimaan kauppoja. Siis näinhän normaalisti toimitaan.

    Sen verran tämän kevään prätkäkuumeesta vielä, että löysin sitten yksityiseltä samanlaisen, pikkasen uudemman, silti halvemman, pyörän, kuin mitä olisin siellä Biketeamilla ollut halukas testaamaan. Kaikki olisi voinut mennä ihan toisinkin. Olisin saattanut vaikka Biketeamilta prätkän ostaa, jos olisin palannut tyytyväisenä koeajolta. Tuollaisella myyntitavalla kyseinen pyörä luultavati vie tilaa ja kerää pölyä Biketeamin hallissa vielä ens keväänäkin, mutta eipähän ainakaan ole rapainen. Tuskin kukaan sitä ostaa ilman koeajoa.

    Minulle ei ole kyllä vielä koskaan aiemmin näin käynyt, sen enempää mp-, kuin autokaupoissakaan, että ei olisi päässyt koeajolle. Ihan sadekelilläkin on saanut ajella. Joskus on tullut kaupat, joskus ei.

    En koskaan enää mene mihinkään Biketeamin toimipisteeseen. Ja pitkävihaisena, sekä kostonhimoisena ihmisenä, tulen kertomaan huonosta kokemuksesta mahdollisimman monelle. Kauppakoulussakin aikoinaan opetettiin, että asiakas ei kerro hyvistä kokemuksista välttämättä kenellekään. Sehän on vain normaalia palvelua, jota asiakas voi ihan odottaakin saavansa. Jos on jotenkin erityisen hyvää palvelua saanut, niin sitten kertoo parille kaverille. Mutta huonosta palvelusta kertookin sitten jo todella monelle. Ja nykyään netin kautta huonot kokemukset pääsevät vielä entistä useamman tietoon ja vaikuttvat varmaan ainakin joidenkin ostopäätöksiin. Tapauksen jälkeen jo löysinkin muutaman samantapaisen kokemuksen netin kautta, että tämmöinen lienee ihan tavallista "asiakaspalvelua" Biketeamilla.

    Palvelun tuottajien kannattaisi muistaa myöskin, että se resuisen näköinen ukko, saattakin olla miljonääri. Tai räkänokat ja pissikset ovat muutaman vuoden päästä ihan varteenotettavia asiakkaita. Tai se omituinen eukko voikin voittaa Lotossa ens viikolla. Eli kannattaa kaikkia asiakkaita kohdella kunnioittavasti, niin myynti varmaan paranee…
  6. #36
    Palvelualan ammattilaisena itseänikin raivostuttaa äärimmäisen paljon ylimielinen palvelu missä tahansa yhteydessä. Pisteet edellä kirjoittaneelle daamille. Porot kunnolla nokkaan vaan ja surkeaa palvelumainetta levittämään kaikille. Tämä foorumi on hyvä paikka aloittaa
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  7. #37
    Lainaa juupajuu4 kirjoitti Katso viesti
    Palvelun tuottajien kannattaisi muistaa myöskin, että se resuisen näköinen ukko, saattakin olla miljonääri. Tai räkänokat ja pissikset ovat muutaman vuoden päästä ihan varteenotettavia asiakkaita. Tai se omituinen eukko voikin voittaa Lotossa ens viikolla. Eli kannattaa kaikkia asiakkaita kohdella kunnioittavasti, niin myynti varmaan paranee…
    Palveluntuottajien kannattaisi muistaa myöskin, että jokainen asioiva asiakas, oli sitten köyhä ja kipeä tai rikas kuin kroisos, on potentiaalinen asiakas kaiken maailman rahoitusratkaisujen tukiessa asiakkaita hankinnoissaan.
    Eli ihan sama onko miljönääri vai resupekka, kaikkia kohdellaan potentiaalisina asiakkaina.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  8. #38
    Lainaa juupajuu4 kirjoitti Katso viesti

    Kysyin, että: ”Et tosiaan päästä koeajolle?” Myyjä: ”Jos kaupat tehdään, niin sit.”

    Olin täysin äimistynyt, etten tajunnut edes hermostua heti ja siinä. Eihän se ole mikään koeajo, jos kaupat sovitan ensin. Vain tyhmä tai todella rikas ostaa kulkuneuvon ilman koeajoa.
    Ite kävin elokuussa 2012 kyseisessä liikkeessä ja mietin, josko vaihtaisi oman pyörän kyykkyyn rata-ajoja varten. Joku valmiiksi radalle laitettu Ducati siellä olikin ja kiinnosti aika paljon. Kysymyksiin vastattiin, mutta kun olisin halunnut kokeilla ajaa, oli vastaus tuo saman tyylinen "ostat ensin, niin saat ajaa vaikka kuinka.." tms. Tuli vähän "hetkinen, ootko tosissas" mallinen vastaus heitettyä niin ukko sanoi, että koeajopäiviä on yleensä toukokuussa, koita bongata. Ei ole siis pelkkää sukupuolisyrjintää, vaan kyseisen liikkeen periaate.

    Edit: Olin ihan tosimielellä liikkeellä. En edes potkaissut rengasta.
    RC8R
    Super Duke (Se vanha)
  9. #39
    Pari kertaa tuolla asioineena koeajot ovat järjestyneet ongelmitta, viime keväänä GSX650F:llä ja nyt viime kuussa FZ1:llä. Molemmilla kerroilla myyjä joutui vielä näkemään lisävaivaa kaivamalla bensaa ja starttivirtaa, kun pyörät olivat seisseet yli talven.
    Kummallakaan kerralla kauppoja ei syntynyt, tiedä sitten jos kolmannella kerralla tulee jotain "aja sit kun oot ostanut"-tyyppistä vittuilua.
    Racingtowardthelight.wordpress.com

    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
  10. #40
    Olin kylmätyypeillä liikkeessä kesäkuussa 2010 ja olin kiinnostunut VFR:stä. Istuin innoissani pyörän päällä ja kysyin mahdollisuutta koeajoon, myyjä kysyi olenko tosimielellä nyt ostamassa ja kehotti tulemaan uudestaan myöhemmin sitten kun olen ostopäätöksen tehnyt. En siis saanut pyörää testattavaksi. Ihmettelen vain miten aikovat kauppaa saada kun parhaimmassa tapauksessa asiakkaan motokuume nousee koeajon jälkeen niin korkeaksi että kauppaa hierotaan heti. Viikkoa myöhemmin ostin sitten VFR:n toisesta liikkestä jossa pyörän sai koeajoon vaivattomasti.
    Laitoin asiasta palautteen yritykselle ja pisteet siitä että itse toimitusjohtaja vastasi minulle sähköpostitse. Hän pahoitteli etten ollut saanut pyörää koeajoon ja lupasi palvella minua henkilökohtaisesti jos vielä olisin ollut kiinnostunut koeajosta.

    Tähän aiheeseen vielä päivitystä näin kesällä 2013. Tein oikein onnistuneet vaihtokaupat uudenkarheaan Bemariin. En ollut edes uutta hakemassa mutta "erehdyin" kylmätyypittämään ja tuntui niin sopivalta omaan käteen että seuraavalla viikolla väännettiin kaupat. Vanhasta en saanut aivan sitä hyvitystä mitä ajattelin mutta sain tingittyä pienet alennukset ja palvelu pelasi hyvin tällä kertaa. Koeajamaan pääsin kivuttomasti ja kaikki meni niin kuin sovittu. Vaihtopyöränkin saivat myytyä yhden päivän aikana eteenpäin.
    Viimeksi muokannut: Jansson74; 27.08.2013 klo 00:54. Syy: Edit
    BMW F700GS - Honda VFR800 - Honda CBF600S - Honda Monkey
  11. #41
    Mukava huomata että muillakin kokemuksia firman ynseästä asenteesta. Kolmeen otteeseen olen tosimielellä ollut sieltä ostamassa pyörää ja joka kerta palvelu ollut ylimielistä ja ynseätä. Aloin jo miettimään että olenko niin spurgun näköinen ettei mulle kannata myydä mitään. Kolmannella käyntikerralla sain pyörän peräti koeajoon, mutta toista pyörää pyytäessäni ajoon joku vanhempi jamppa vihelsi kerrankin palvelualttiin kesämyyjän pelin poikki ja kehotti tulemaan painokkaasti joskus hamaassa tulevaisuudessa uudestaan.

    Kolmas kerta toden sanoi ja mulle piisas, mopoja saa muualtakin. Ilmeisesti firmalla menee sen verran hyvin, ettei pyöriä kannata edes yrittää myydä, kunhan vaan häätää rahaa tuovat asiakkaat ulos pilaamasta rauhallista työpäivää.
  12. #42
    Lainaa lämmittäjä kirjoitti Katso viesti
    Muutaman kerran olen eksynyt kyseiseen lafkaan ja pyörän vaihto mielessä ei huoltoon asiaa...Kaupanteko on kyllä loppunut siihen vaihtopyörän hyvitykseen...surkeaa.. ..
    Samaa mieltä...surkeeta on hyvitys"heitot" kyseises lafkas...jäi vaihtamati Biketeamis
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  13. #43
    Itse sain niin tympeää palvelua vajaa pari vuotta sitten Biketeamissa, että jäi pyörä hankkimatta sieltä. Olin valmistautunut ostamaan pyörän kyseisestä liikkeestä sinä samana päivänä, mutta lähdin pois huono maku suussa.
  14. #44
    Lainaa Jan76 kirjoitti Katso viesti
    Samaa mieltä...surkeeta on hyvitys"heitot" kyseises lafkas...jäi vaihtamati Biketeamis
    Valitettavasti tällaiset hinta arviot mahdollisen asiakkaan pyörästäon se mittari, jolla ainakin minä lähden viimeistään pois. Edellisen kerran kun olin vaihtamassa, kysyin ennen koeajolle pyytämistä antamaan arvion, josta voisimme jatkaa keskustelua. Sain hinta arvion josta ei edes ollut mahdollista keskustella (myyjän mukaan).

    Ja jottei sanota että olisin halunnut "liikaa" silloisesta moposta. Seuraavsss liikkeessä sain sen litä halusinkin.
    Väliraha seuraavaan mopoon vain oli pienempi.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  15. #45
    Lainaa ilkka75 kirjoitti Katso viesti
    Valitettavasti tällaiset hinta arviot mahdollisen asiakkaan pyörästäon se mittari, jolla ainakin minä lähden viimeistään pois. Edellisen kerran kun olin vaihtamassa, kysyin ennen koeajolle pyytämistä antamaan arvion, josta voisimme jatkaa keskustelua. Sain hinta arvion josta ei edes ollut mahdollista keskustella (myyjän mukaan).

    Ja jottei sanota että olisin halunnut "liikaa" silloisesta moposta. Seuraavsss liikkeessä sain sen litä halusinkin.
    Väliraha seuraavaan mopoon vain oli pienempi.
    Ja välirahahan ratkaisee...siks itsekin vaihdoin ihan muual ku biketeamis
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  16. #46
    Itselläni samanlaisia kokemuksia pyörämyynnistä kun olin vaihtamassa omaa ja vaimon pyörää. Tuli sitten osteltua muualta.
    Täytyy kuitenkin kehua huoltoa; se puoli toimii aivan esimerkilllisesti molempien pyörien kanssa.
    BMW K1300S
  17. #47
    Itse tein 18.5 kaupat Biketeamissa ja ei kyllä ole pahaa sanottavaa liikkeestä,kiitos Kristinalle vielä kaupanväännöstä,todella mukava myyjä.
    Honda CBR-1100XX Super Blackbird -06
  18. #48
    Olen moottoripyöräilyn vuonna 1990 piikillä aloittanut, mutta sen välillä 16 vuodeksi hyllyttänyt 50 lonkkavikainen puolirampa äijä.
    Hyllytys tapahtui kun ensimmäinen lapsi syntyi, mopo vaihtui farmariautoon, lastenrattaisiin ja säästötiliin jolle olen nuo vuodet kerännyt rahaa sitä päivää varten kun taas siirryn vastuullisen isän roolista puolivallattomaksi pärinäpojaksi.
    Tänä keväänä se aika koitti....tai ainakin luulin niin.

    Menin paikalliseen, oikeastaan vielä avaamattomaan, Raision BikeTeamiin ja istahdin 800 Bemun satulaan. Kauhukseni huomasi etten saanut jalkaa nousemaan tapille. Suhteellisen leveä istuma-asento koukistetuin jaloin olikin mahdottomuus kipeille lonkille. Hyvä ettei myyjä joutunut nostamaan pois pyörän päältä.

    Ei kun jumppaamaan, kuntoutukseen ja venytykseen.

    Toukokuussa luulin että homma oli hanskassa ja kun muutenkin olin hesan suunnilla menin katsomaan käytettyä 1300S bemaria siihen lentokentän kupeeseen.

    Sain mopon koeajoksi noin 10 minuutiksi, liike oli menossa kiinni, enkä oikeastaan halunnut muuta kuin kokeilla istuma-asentoa. Jotenkin se sujui, mutta tiukkaa oli ja pirun kipeää.

    Loppuviikosta kävin kysymässä pyörää pidempään koeajoon, ajatuksena että kyllä lonkat aukeaa, kun hiukan venytetään. Pyörä tankattiin ja sain lainaksi vielä ajovehkeetkin.

    Ei ne lonkat auenneet, enkä uskaltanut ryhtyä kauppoihin. Itseäni hävetti, mutta myyjä suhtautui ihan OK. Toki minusta tuntui että kaveri taatusti ajatteli minun olleen vain huviajelulla.

    Venyttely jatkui ja samalla pyörien mallailu lonkkien väliin. Raision Bike Teamiin oli tällä välin tullut K1300S jos toinenkin. Pari kertaa niitä siellä kävinkin puolisalaa katselemassa.

    Viime viikolla olin tullut siihen tulokseen ettei lonkkavika ollut sellainen että se kokonaan estäisi moottoripyöräilyn. Venyttelemällä ne kyllä aukeaisivat.

    Pari päivää hierottiin kauppaa sekä Raision Biketeamissä että muutaman muun kanssa.

    Biketeamin hinta oli kilpailukelpoinen ja koska aina olen yrittänyt pitää kauppiaat niin lähellä että tiedän ketä kuristan jos homma kusee jotenkin, ostin pyörän BikeTeamista..

    Minulle jäi liikkeestä, sekä Raisiosta että Vantaalta, ainakin tähän asti oikein hyvä kuva,vaikka itse olin myyjien silmissä varmasti aika epäilyttävä renkaan potkija.


    Maanantaina pyörä menee BikeTeamiin ekaan huoltoon jossa kiinnitetään mm. jälkiasennukseen sovitut lisävarusteet. Katsotaan sitten mikä mieli on huollosta.
    Pikkupojasta asti olen ollut saman huoltoliikkeen asiakas, mutta nyt nuo lisävarusteet vievät minut ainakin toistaiseksi BikeTeamiin.

    Tänään toi UPS jenkeistä jalkatappien alennussarjan. Katsotaan mitä se vaikuttaa ajoasentoon ja ajamiseen.

    JP
  19. #49
    Kesäkuussa ostettu Triumph tuli käytettyä Biketeamissä ensihuollossa eikä ole mitään moittimista toimintaan. Aikataulut piti, sijaispyörä oli valmiina, kysyttiin ennen huoltoa omat havainnot, ilmoitettiin kun huolto oli valmis ja kerrottiin mitä kaikkea on tehty.

    Toisin sanoen ei mitään maagista, vaan juuri näinhän näiden pitäisi aina mennä. Hyvä maku jäi ja seuraava huolto tulee todennäköisesti samasta paikasta.
    STR
  20. #50
    Menipä kesä nopeasti
    Kirjoittelin tuosta BikeTeamista koska halusin tuoda esiin omat kokemukseni liikkeestä.

    1 000 huollossa laitettii paikalle ennalta sovitusti ne lisätarvikkeet jotka olivat siihen mennessä tulleet. Taisi eka tunni tulla täyteen aika pian. Loput palikat pantiin kiinni kun ne tulivat.

    Huolto kuten myöhemmin tehty 10 000 aivät mutinoita aiheuttaneet. Tosin eipä niissä enää juuri mitään tehdäkään...

    Nyt on mopon mittarissa tosiaan reilut 10 000 ja Ranskan länsipuolta tuli tutkiskeltua viikon verran, hiukan Saksaa siihen tykö.

    Seuraavaksi mopo ja äijä telakalle. Mopolle riittää pesu ja vahaus, mutta itse menen lonkan vaihtoon syyskuun lopussa. Tänään söpö hoitaja täti lupaili että lonkka on entistä ehommassa ajokunnossa ensi keväänä.

    Bemarin GPS itsessään, mutta varsinkin yhdistelmä K1300S, BMW navi merkkikohtaisine telineineen ja BMW tankiilaukku ovat melkoinen farssi. Niistä varmaan enemmän jonkin muun otsikon alla.

    Hyvää loppu vuotta.

    JP
  21. #51
    Olipas erikoishyvää palvelua täällä kun kävin ostamassa kypäräpuhelimen. Annettiin pyytämättä vinkkejä ja opastusta käyttöön. Yleensähän sitä vaan työnnetään boksi kouraan ja sanotaan että ohjeet on sisällä. Muutenkin myyjä oli positiivisella meiningillä liikkeellä.

    Jäi hyvä fiilis loppu päiväksi.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  22. #52
    Vaihdoin pyöräni viime vuonna loppusyksystä Vantaan Biketeamissa. Kävin koeajamassa neljää erilaista pyörää. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia saada pyörää koeajoon. Vaihtohyvitys omasta pyörästäni oli surkea. Alle 8 tonnin pyörän hinta nousi 1350 euroa, kun se siirtyi Biketeamille myyntiin. Pakko se oli sinne kuitenkin jättää, kun en halunnut talven yli pitää kahta pyörää. Palvelu on aina ollut hyvää ja ammattitaitoista.
    Viimeksi muokannut: Kookymppi; 09.02.2014 klo 18:45.
  23. #53
    Ostin ensimmäisen pyöräni, kymmenvuotiaan Kawasaki ZZR:n, Vantaan Biketeamista loppusyksystä 2012. Pyörää ei meinattu saada ensin käyntiin, mutta pieniä käyntiongelmia lukuunottamatta koeajolla ei havaittu mitään järisyttäviä ongelmia. Kaupat tehtiin ja sovittiin että pistävät luovutushuollossa käynnin kuntoon. Noh, huolsivat pyörän ja hain sen muutaman päivän kuluttua. Kun itselläni ei ollut mitään mp-taustaa niin en oikein osannut arvioida tai verrata mihinkään että onko se käynti oikeasti hyvä vai ei. Totesin vaan että ainakin se lähtee käyntiin, joten kai se on korjattu.

    Heinäkuussa 2013 vein pyörän kausihuoltoon lähimpään Kawasakin merkkihuoltoon (eri firma, mutta erittäin hyvämaineinen). Pyörälle tehtiin siellä öljynvaihdot yms, mutta kiinnittivät samalla huomiota että heidän mielestään ykkössylinteri ei käynyt kunnolla ja että pyörä vaikutti tarvitsevan kipeästi isoa kaasariremppaa. Eivät kuitenkaan ehtineet tässä vaiheessa avata kaasaria. Raportoin havainnot Biketeamille samantien ja pyysin selitystä että miten tämä on mahdollista kun juuri syksyllä oli huollettu. Biketeam vastasi että pyörään on vaihdettu akku, tulpat, kaksi tulpan johtoa, bensat, laitettu lisäainetta bensaan ja kaasarit putsattu, säädetty ja synkattu. Biketeam ei pyytänyt pyörää tarkastettavaksi eikä tarjoutunut korjaamaan mahdollisia luovutushuollon laiminlyöntejä.

    Koska Biketeam väitti tehneensä huollot asianmukaisesti eikä tarjoutunut tekemään mitään asialle, vein pyörän kaasariremppaan kuukauden kuluttua 15.8 lähihuoltoon. Tuolloin ei ollut vielä tarkempia todisteita Biketeamia vastaan eikä ollut poissuljettua ettei vika olisi voinut olla joku muukin. Pyörä otettiin auki ja todettiin että ruuvit olivat niin paksun mönjän peitossa ettei niihin oltu koskettu vuosikausiin, kaasarit olivat putsaamatta, kalvossa oli reikä, neuloja oli yritetty repiä jollain työkaluilla väkivalloin, "uudet" tulpan johdot oli otettu "kaatopaikalta" (kivikoviksi jähmettyneitä), sisään oli väkivalloin survottu vääränkokoinen o-rengas ja säädöt oli aivan mitä sattuu.

    En tiedä oliko kaasari tärvelty Biketeamin vai aikaisemman omistajan toimesta, mutta oli ihme että pyörä kävi ollenkaan, ja joka tapauksessa oli mahdotonta että Biketeamin väittämää luovutushuoltoa olisi tehty kaasareiden osalta.

    Noh, raportoin samantien paljastuneet ongelmat Biketeamiin, joka ei reagoinut mitenkään. Edelleenkään ei puhelinsoittoa minulle eikä huollolle, ei tarjousta korjata pyörä, ei edes pyyntöä saada tutkia pyörä, ei yhtään mitään. Kun ei sitä oikein korjaamattakaan voinut jättää niin lopulta kaasari pistettiin kaikkineen kuntoon 27.8 ja minulle kertyi laskua 700 euroa.

    Biketeam heräsi siinä vaiheessa kun aloin vaatia heiltä tuota remontin hintaa hyvityksenä/hinnanalennuksena. Yritin neuvotella muutamaan otteeseen sähköpostitse ja välillä soitin neuvoja kuluttajaneuvonnastakin, mutta Biketeam kieltäytyi kategorisesti mistään hyvityksistä. Eivät kuulemma hyvitä kolmansien osapuolien kuluja osittainkaan, ja edelleen kiistivät että heidän tekemänsä luovutushuolto olisi laiminlyöty, vaikka minulla oli todisteet siitä että sitä ei oltu tehty.

    Homma on parhaillaan kuluttajariitalautakunnassa ja Biketeam vetoaa lähinnä kolmeen asiaan. 1) Siihen että en ole välittömästi pyörän noudettuani syksyllä 2012 reklamoinut. 2) He eivät suostu korjaamaan mitään koska pyörä on viety toiseen Kawasaki-huoltoon tutkittavaksi ennenkuin heille on ilmoitettu (ja ilmoitus tapahtui siis heinäkuun puolivälissä). 3) Lisäksi he väittävät että en ole antanut heille mahdollisuutta korjata pyörää. (Paitsi että se korjattiin vasta kun he eivät reagoineet ja heillä oli noin viisi viikkoa aikaa tarjoutua korjaamaan se.)

    Sen minä ymmärrän että kaikissa hommissa tulee aina joskus virheitä ja jotain voi jäädä tekemättä, ja että käytetyissä pyörissä voi olla kaikenlaista ongelmaa. Mutta sitä minä en ymmärrä että yritetään luikerrella irti lakisääteisistä takuu- ja vastuukysymyksistä eikä myönnetä selkeitä virheitä silloinkin kun asiakkaalla on todisteet.

    Toisaalta myönnän että tein suuren virheen kun menin ostamaan pyörää liikkeestä, joka Googlen mukaan on ollut aiemmin kuluttajariitalautakunnan mustalla listalla. Olisihan se nyt pitänyt arvata että sellaisen firman virhevastuu päättyy siihen kun perävalot katoaa kulman taakse.

    Ja toisaalta ehkä eniten minua on yllättänyt se ettei Kawasakin virallinen merkkihuoltostatus kerro yhtään mitään korjaamon laadusta.

    Hirveä työ ollut tämän selvittelyssä joka tapauksessa. Ei se oma talous nyt muutamaan sataseen kaadu, mutta tämä on periaatteellinen kysymys. Nyt vaan täytyy odotella mikä on kuluttajariitalautakunnan suositus. Onpahan pyörä nyt kunnossa kun se korjattiin muualla.

    Mutta sanonpahan vaan että katsokaa ihmiset huolella mihin menette ostoksille ja missä käytätte pyöränne huollossa.
  24. #54
    Olen juuri ostamassa toista pyörääni Biketeamistä ja olen aina ollut tyytyväinen ko firman palveluihin.
    Minullakin oli omat "hetkeni" kun meinasin alkaa taistelemaan viime keväisen BMW:n huoltokeissini osalta mutta sekin päättyi lopulta hienosti!
    Se miten minä ymmärsin kirjoittamasi asian oli se että kun kysyit Biketeamistä että mitä olivat tehneet luovoutushuollossa kun käynnistys- ja käyntiongelma korjattiin niin he mainitsivat puhdistaneensa, säätäneensä ja synkanneensa kaasarit. Näin ei kuitenkaan sinun todisteluiden mukaan ollut tapahtunut. Aikaa kuitenkin näiden kahden huollon välillä on kulunut melko paljon ja pyörällä on kuitenkin ajettu ilmeisesti ilman sen kummempia ongelmia.
    Ei minunkaan mielestä ne viat jotka pyörästä on löydetty useita kuukausia myöhemmin ostohetkestä kuulu enää myyjän vastuulle koska ei voida osoittaa sitä kuka tai mikä on viat aiheuttanut.
    Kyseessä on kuitenkin vanha pyörä ja ilmeisesti myös melko edullinen (arvaus?).
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 21.04.2014 klo 16:56.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  25. #55
    No ei se ajo nyt ihan ongelmatonta kolmella pytyllä ole kun se tarkoittaa sitä että esim. kierrokset alkoivat leijumaan välillä jarrutuksissa aika korkealla, ja polttoaineen kulutus oli muutaman litran normaalia korkeammalla. Mutta ei nuo viat olleet sellaisia mitkä olisi neljän kuukauden ajossa voineet syntyä, varsinkaan ne työkalunjäljet ja väärät asennetut osat. Varmasti jos olisi ollut toinen samanlainen pyörä verrokkina tai enempi kokemusta niin olisin pystynyt ehkä diagnoosia itsekin tekemään että se pyörän käyttäytyminen ei ole normaalia. En osannut arvata että pitäisi käydä heti toisessa firmassa tarkistuttamassa onko huolto tehty.

    Pyörä oli kolmen tonnin pyörä silloin ja se oli aika hyvin linjassa yleisen hintatason kanssa kun vertasi muihin normaalikuntoisiin.

    Biketeamin asiakaspalvelu oli aika erikoista. Syyttivät milloin mistäkin. Vetivät hatusta esimerkiksi väitteitä että olisin jättänyt pyörän heille talvisäilytykseen, tai että odotin ajokauden loppumista ennenkuin valitan heille (ensimmäinen valitus oli 17.7 ja pyörä oli ajossa marraskuulle).
  26. #56
    Itsellä ei niin hyviä kokemuksia.Pari vuotta sitten vein talvisäilöön pyörän ja sovittiin, että tekevät talven aikana ison huollon, kun kuulema talvi on hyvää aikaa huoltaa säilöpyörät.

    Noh tuli kevät ja tarkoitus ottaa pyörä ajoon, soitto sinne niin sain kuulla, että ei pyörää ollutkaan huollettu vaan saisin sen vasta n. 2 viikon päästä.

    Hakiessani pyörää pois olivat vasta silloin pesemässä sitä, arvatkaapa vain oliko työ saada hapettuneet osat kiiltämään ja silloin videssäni lupasivat pestä ennen säilöönvientiä ja paskat pesseet.

    Viime kesänä olin vaihtamassa 600 1000 niin kävin tuolla kuitenkin pyörähtämässä, hinnat ihan metsissä, joten astelin toiseen liikkeeseen, missä palvelu pelasi ja sain 1000 kyykyn perseen alle
  27. #57
    Reilua toimintaa.

    Bemarin bensamittari (filmianturi) kosahti, BikeTeam hoisi jutun "good will gase.na"
    Sen enenpää nurisematta.
    Takuutahan ei enää mopossa ollut.

    Samaten muu huolto sujui vauhdilla
    BMW R 1200 GS
    Yamaha Diversion XJ 900
    Honda 350
    MZ 175
    Solifer speed 50
  28. #58
    Kuluttajariitalautakunnassa pikkuhiljaa prosessi etenee. Biketeamin vastineessa oli hupaisa kohta: "(koska asiakas) on ajanut sillä ennen ja jälkeen vapaaehtoisesti teettämäänsä huoltoa, ei tuotteessa ole ollut virhettä myytäessä. On selvää, että käytettyä tuotetta ja sen osia voi aina parantaa uusimalla, mutta tämä ei ole virhe".

    Muistin virkistyksenä kyse oli siis siitä että Biketeam ei ulkopuolisen asiantuntijalausunnon mukaan ollut tehnyt väittämäänsä kaasarihuoltoa ja siellä oli säädöt päin mäntyä, yksi pytty ei käynyt ja ammattitaidottoman huollon jäljiltä vaurioituneita osia. Jos oikein ymmärrän Biketeamin omaa lausuntoa niin jos heiltä ostettu ja heillä huollettu pyörä käy vain kolmella pytyllä ja sillä pystyy ylipäätään ajamaan pihasta pois niin tuotteessa ei ole heidän mielestään mitään vikaa

    Tämä on kai sellainen perinteinen takavalotakuu. Edelleen odotetaan lautakunnan ratkaisua. Tällä hetkellä toiveikas olo, minä esitin lautakunnalle näyttönä liudan sähköposteja ja asiantuntijalausunnon, Biketeam tyytyi pelkästään kiistämään kaiken.
  29. #59
    Lainaa jmtapio kirjoitti Katso viesti
    Tämä on kai sellainen perinteinen takavalotakuu. Edelleen odotetaan lautakunnan ratkaisua. Tällä hetkellä toiveikas olo, minä esitin lautakunnalle näyttönä liudan sähköposteja ja asiantuntijalausunnon, Biketeam tyytyi pelkästään kiistämään kaiken.
    Sehän tuossa tietenkin on haitarista, että vaikka se lautakunta olisi sun puolella ja suosittaisi mitä vaan, niin liike voi silti todeta että "fuckit" ja olla korvaamatta sulle mitään

    Toivotaan kuitenkin ettei näin käy
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  30.  
  31. #60
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Sehän tuossa tietenkin on haitarista, että vaikka se lautakunta olisi sun puolella ja suosittaisi mitä vaan, niin liike voi silti todeta että "fuckit" ja olla korvaamatta sulle mitään
    Tuon takia se on muutama vuosi sitten ollut Kuluttajariitalautakunnan mustalla listalla. Olen henkisesti varautunut jo siihenkin vaihtoehtoon että Biketeam ei tule maksamaan tässäkään tapauksessa penniäkään vapaaehtoisesti. Olisihan tässä ollut jo monta vaihetta, jolloin riita olisi voitu sopia. Mielenkiintoista silti nähdä miten prosessi etenee, tämä on ensimmäinen kerta kun koskaan vien mitään kuluttajariitalautakuntaan. Toivottavasti myös viimeinen.
Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen