Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 89:sta
  1. #1
    Mikä olisi "paras" näkyvyyttä parantava tuote ?

    Huomioliiviä löytyy monen moisia, hyviä ja huonoja ja hyvinhuonoja.
    Entä ns. Polliisi mallinen huomiovyö ?

    Entäpä sellainen shubert neon värinen kypärä ?

    No noista kaikista on varmaan erilaisia mielipiteitä, mutta toimiiko nuo edes niin kuin on tarkoitettu?

    Mielipiteitä/kokemuksia puolesta ja vastaan otetaan vastaan.
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

    http://www.panfun.fi


    "Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
  2. #2
    Värikkäät ajovarusteet?

    Minä yritän näkyä näin: kuva

    Täysmusta ajovarustus ja musta mopo maastoutuu imho paremmin
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  3. #3
    Lainaa (Pandemia @ Huhti. 24 2010,00:16) kirjoitti
    Mikä olisi "paras" näkyvyyttä parantava tuote ?

    Huomioliiviä löytyy monen moisia, hyviä ja huonoja ja hyvinhuonoja.
    Entä ns. Polliisi mallinen huomiovyö ?

    Entäpä sellainen shubert neon värinen kypärä ?

    No noista kaikista on varmaan erilaisia mielipiteitä, mutta toimiiko nuo edes niin kuin on tarkoitettu?

    Mielipiteitä/kokemuksia puolesta ja vastaan otetaan vastaan.
    Valkoinen kypärä. Ruma, mutta erottuu parhaiten.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  4. #4
    Valkoinen kypärä, valkoinen pyörä, sininen ajoasu. Näkyy hyvin.
    Taivas saa odottaa
  5. #5
    Kyllä! Valkoinen Kypärä. Se on jännää seurata, miten autoilijat laittaa turvavyön ja pudottaa ajonopeutta nähdessään valkoisen kypärän. Oli se sitten vaikka mallia motocross niinkuin mulla. Airoh Stelth Senior 1000g+ ajolasit.



    Pegaso 2008
  6. #6
    Mitä suurempi yhtenäinen värikokonaisuus niin erottuu paremmin, moni uskoo noihin kirjaviin asusteisiin mutta voivat sulautua yllättävän hyvin taustaan.

    Itse ajelen valkoista FJR:ää joka oman kokemuksen mukaan erottuu autoilijoiden peileistä aika hyvin, kun vielä muistaa ne katvealueet.
    Oman kypäräni värin voi arvailla tuosta ensimmäisestä lauseesta
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  7. #7
    Lainaa (SamiN @ Huhti. 24 2010,01:36) kirjoitti
    Valkoinen kypärä. Ruma, mutta erottuu parhaiten.
    ...päädyin kans tähän kun vaihto tuli ethen (Schuberth C3)

    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  8. #8
    Liivit yms. jäävät kyllä aika tehokkaasti edestä katsottuna sinne katteen taakse - jos siis on katettu fillari kyseessä. Tällöin se ehdottomasti merkittävin varuste onkin valot. Joku hieman massasta poikkeava ajovalon väri, LED-päivävalot, tms. mikä nyt parhaalta tuntuu. Idea kuitenkin että se valo(t) itse myös erottuu autojen "normivalomassasta"
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  9. #9
    Lainaa (Pandemia @ Huhti. 24 2010,00:16) kirjoitti
    Mikä olisi "paras" näkyvyyttä parantava tuote ?

    Huomioliiviä löytyy monen moisia, hyviä ja huonoja ja hyvinhuonoja.
    Entä ns. Polliisi mallinen huomiovyö ?

    Entäpä sellainen shubert neon värinen kypärä ?

    No noista kaikista on varmaan erilaisia mielipiteitä, mutta toimiiko nuo edes niin kuin on tarkoitettu?

    Mielipiteitä/kokemuksia puolesta ja vastaan otetaan vastaan.
    Oranssi moottoripyörä
    KTM
  10. #10
    esim auton takana tullessa, sivutieltä ei näy kuin kypärä(edessä ajavan auton yli).

    kaverin on kyllä kehuneet mun kypärää, musta sivuilta, mutta hyvin leveä keltanen raita keskellä, näkyy kilometriin.

    näkyvyys on myös parempi, kun on nakupyörä, kuski on pystyssä.

    käynyt joskus mielessä, että jos pyörän tankin päälle laittas pari lediä, jotka valaisisi kuskin kevyellä valolla, niin pimeällä äijä näkys varmaan kilometriin. mutta se on turhaa, koska kyllä pyörän valot näkyy pimeällä, ongelma on lähinnä silloin kun valoisuutta on muutenkin paljon ja keli on hyvä.

    itse aiemmin pidin huomioliivejä turhina, mutta tarkemmin ajateltuna ne on hyvät varsinkin pimeällä ja sateella. esim jos kaatuu tielle, ja pyörän valot sammuu ja makaa tiellä, niin auto ajaa helposti päälle. tai ajaa hirveä päin ja jää tielle. (onpa joskus käynyt niinkin, että pyörässä ei ole valot toimineet)
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  11. #11
    Mölyputki, joka herättää autoilijan horroksesta jo puolen kilometrin etäisyydeltä pälyilemään lähestyvää helvetinkojetta.

    Br, Mikko
    KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
  12. #12
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (SamiN @ Huhti. 24 2010,01:36) kirjoitti
    Valkoinen kypärä. Ruma, mutta erottuu parhaiten.
    Valkoinen on ainut oikea kypärän väri! Mä en ainakaan halua näyttää lenkkitossulta ajaessa!

    Toi neonväri kai on paras, sehän muuten perustuu toi värin hehkuminen siihen että se väri ottaa vastaan ultraviolettivaloa, jota ihminen ei näe ollenkaan, mikä saa sen värin taas hohkaamaan näkyvää valoa. Eli siitä potasta lähtee enemmän valoa kuin mitä siihen heijastuu.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #13
    Majakka kypärään ja pyydätte äitiä ompelemaan mopoon huomioliivit
    YZF1000R
  14. #14
    Mulla on pleksin alapuolella semmoset kromiset härpäkkeet, "lowersit". Kyllä perkele näkyy ainakin aurinkoisella kelillä, meinaan heijastelee ihan mukavasti Mutta hc-puusilmä ei näe mitään, se on fakta!
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
  15. #15
    Itselläni on oranssi kypärä. Tiedä sitten auttaako näkyvyyteen mitenkään *.

    Olihan tuossa kuukausi sitteen uutinen oliko iltiksessä, että nainen ajoi rekan kylkeen ja nainen oli todennut, ettei nähnyt rekkaa. Mun mielestä kaikki, jotka sanovat, ettei huomannut motoristia niin ei ne olisi huomannut sitä rekkaakaan, jos olisi ollut mopon tilalla. Motoristi onnettomuudet nousee usein esille, koska useimmiten motoristille käy todella huonosti vs. kotilokolari.

    Itse en luota YHTEENKÄÄN kotilokuskiin..
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  16. #16
    itse ostin tällaisen ja kaverit on kehuneet että näkyy kauas hiukan hämärälläkin.
  17. #17
    Lainaa (qazwsx @ Huhti. 24 2010,07:51) kirjoitti
    Mitä suurempi yhtenäinen värikokonaisuus niin erottuu paremmin, moni uskoo noihin kirjaviin asusteisiin mutta voivat sulautua yllättävän hyvin taustaan.
    <kuva>

    Siinä on metsästäjä metsässä. Metsä on vihreän, ruskean ja harmaan eri sävyjä. Metsästäjä yrittää olla näkymätön.

    <Kuva1>
    <Kuva2>

    Vihreä maasto, sinisiä kylttejä, puna/sini/vihreä/ruskea/harmaa -autoja, harmaa tie, harmaat kaiteet. Jos halutaan olla näkymättä, niin käytetään metsästäjän logiikkaa. Kaikki värit ajopukuun ja pyörään. Jos halutaan näkyä, niin kannattaa yrittää poiketa ympäristöstä. Neonvärit on hyvä juttu, suurien pintojen kontrasti on hyvä juttu.

    Lähes 10% ihmisistä on muuten jossain määrin värisokeita

    edit: Urli väärin.



    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  18. #18
    Yksi juttu mikä mua on ihmetyttänyt on se, että miksi h*lvetissä sadeasut on yleensä tummasävyisiä, väriä vain jossain pikkukaistaleissa? Tuo jos mikä on kyllä järjen köyhyyttä, itsekin olen sellaisen vielä mennyt ostamaan. Seuraava varustehankita tulee olemaan signaalioranssi sadeskordari, kunhan jostain sellaisen bongaan.



  19. #19
    Valkosen kypärän kyllä huomaa, mutta parhaiten erottuu, kun ei aja sen edessä ajavan auton perseessä kiinni, vaan pitää vähän reilumman välin.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  20. #20
    Mulla Rukka Armas huomiovärityksellä... Hihoissa tuota keltaista sävyä, tulee siis katteiden ulkopuolelta näkyviin ja näkyy niin eteen, taakse kuin sivulle...

    Jokusen kerran olen antanut itselleni tilaisuuden uskoa, että autoilija huomasi minut juuri niiden keltaisten hihojen ansiosta
    KTM 1090 Adventure R
    Tempore Nihil Sanat
  21. #21
    Lainaa (s&s @ Huhti. 24 2010,11:01) kirjoitti
    Yksi juttu mikä mua on ihmetyttänyt on se, että miksi h*lvetissä sadeasut on yleensä tummasävyisiä, väriä vain jossain pikkukaistaleissa? Tuo jos mikä on kyllä järjen köyhyyttä, itsekin olen sellaisen vielä mennyt ostamaan. Seuraava varustehankita tulee olemaan signaalioranssi sadeskordari, kunhan jostain sellaisen bongaan.
    Olen ihmetellyt ihan samaa. Sateella kun näkyvyys on muutenkin vähän niin ja näin.

    Jollain tällaisella alkaa vähän paremmin erottumaan:

    IXS Niagara
    ~SV1000N~
  22. #22
    Lainaa (s&s @ Huhti. 24 2010,11:01) kirjoitti
    Yksi juttu mikä mua on ihmetyttänyt on se, että miksi h*lvetissä sadeasut on yleensä tummasävyisiä, väriä vain jossain pikkukaistaleissa? Tuo jos mikä on kyllä järjen köyhyyttä, itsekin olen sellaisen vielä mennyt ostamaan. Seuraava varustehankita tulee olemaan signaalioranssi sadeskordari, kunhan jostain sellaisen bongaan.
    Vanhaa hyvään aikaan Rukka teki oranssia sadeasua. Niitä oli silloin kyllä joka mpukolla ja akalla. Kirkas oranssi, isot heijastimet ja näky hyvin. Sitten Rukka siirtyi tekemään tixtexejä ja värit muuttuivat pääosin camoväreiksi.
    Taivas saa odottaa
  23. #23
    No juuri tota Rukan sadeasua mäkin muistelin, mammalla oli sellainen joskus viime vuosituhannella kun tavattiin... Tuo ixs:n asu olisi sinnepäin, pitääpä laittaa korvan taa ja käydä katsastamassa.

    EDIT: pikku googlettelun jälkeen löytyi BMW:n pro rain 3:
    http://www.sierrabmwonline.com/prorain....34163bc

    Laitoinpa saman tien tilaukseen niin ei mene pelkästään suunnitteluksi.



  24. #24
    En mä parhaasta tiedä, mutta tässä pari ideaa vähän toiselta kantilta.

    Palvelukin on tuote, joten autokoulussa B-kortin ajaville ajotunti moottoripyörän kyydissä. Auttaisi autoilijaa ymmärtämään että siellä liikenteessä on ihan oikeasti muitakin kulkupelejä kuin toiset autot.

    Autoihin on ihan mahdollista kehittää apuvälineitä, mitkä auttaa havaitsemaan vieressä (kuolleessa kulmassa) olevan, tai varoittaa risteyksessä lähestyvästä ajoneuvosta tai varoittaa vaikkapa liian lyhyestä turvavälistä nopeuteen nähden. Kun täällä maapallolla osataan hallita tulta, ollaan keksitty pyörä ja rakennellaan jo hiukkaskiihdyttimiäkin, niin ei pitäisi tämmöisetkään tuotteet olla ylivoimaisia.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
  25. #25
    Lainaa (JGo @ Huhti. 24 2010,12:06) kirjoitti
    Autoihin on ihan mahdollista kehittää apuvälineitä, mitkä auttaa havaitsemaan vieressä (kuolleessa kulmassa) olevan, tai varoittaa risteyksessä lähestyvästä ajoneuvosta tai varoittaa vaikkapa liian lyhyestä turvavälistä nopeuteen nähden. Kun täällä maapallolla osataan hallita tulta, ollaan keksitty pyörä ja rakennellaan jo hiukkaskiihdyttimiäkin, niin ei pitäisi tämmöisetkään tuotteet olla ylivoimaisia.
    Tällaisia laitteita on toki jo olemassa, mutta yleistymistä odotellessa... Rahastahan se on kiinni. Ihmisten halusta maksaa lisähintaa.
    ~SV1000N~
  26. #26
    Onko olemassa sellaisia tarroja/kalvoja, joilla voisi tehä vaikka leveän valkoisen tai vast. raidan kypärään, ilman että muovi pehmenee hiiteen, voisi parantaa näkyvyyttäkin jonkin verran. Yleensähän noihin muovipottiin kielletään liimaamasta mitään.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
  27. #27
    Lainaa (dnapekko @ Huhti. 24 2010,19:01) kirjoitti
    Onko olemassa sellaisia tarroja/kalvoja, joilla voisi tehä vaikka leveän valkoisen tai vast. raidan kypärään, ilman että muovi pehmenee hiiteen, voisi parantaa näkyvyyttäkin jonkin verran. Yleensähän noihin muovipottiin kielletään liimaamasta mitään.
    Missä moista kielletään? Aika kova liima saa olla jos se kypärän kuoren sulattaa

    Mainostoimistosta luulisi saavan tarroja tilauksesta missä väreissä ja muodossa vaan. Tai mitä näitä tarrakauppoja on, esim autoihin tarroja myyvät puljut
    edit: biltemasta tein itse ja säästin-ratkaisulla: http://www.biltema.fi/osteri....0_l.jpg 4e

    http://www.aviris.fi/kuvasto/tuote.php?tuote1=770 1.5e..



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  28. #28
    Lainaa (zuha @ Huhti. 24 2010,08:49) kirjoitti
    Lainaa (Pandemia @ Huhti. 24 2010,00:16) kirjoitti
    Mikä olisi "paras" näkyvyyttä parantava tuote ?

    Huomioliiviä löytyy monen moisia, hyviä ja huonoja ja hyvinhuonoja.
    Entä ns. Polliisi mallinen huomiovyö ?

    Entäpä sellainen shubert neon värinen kypärä ?

    No noista kaikista on varmaan erilaisia mielipiteitä, mutta toimiiko nuo edes niin kuin on tarkoitettu?

    Mielipiteitä/kokemuksia puolesta ja vastaan otetaan vastaan.
    Oranssi moottoripyörä *
    Korkea oranssi moottoripyörä... *

    Lisäksi hyvät valot molemmissa päissä ja ajoasu ei ole musta.



  29. #29
    Lainaa (dnapekko @ Huhti. 24 2010,19:01) kirjoitti
    Onko olemassa sellaisia tarroja/kalvoja, joilla voisi tehä vaikka leveän valkoisen tai vast. raidan kypärään, ilman että muovi pehmenee hiiteen, voisi parantaa näkyvyyttäkin jonkin verran. Yleensähän noihin muovipottiin kielletään liimaamasta mitään.
    Taperoll, sieltä 3M:n heijastin tarraa.

    Helppo leikata, taipuu ja venyy helposti.
    Värejäkin löytyy.

    Muutama esimerkki, päivällä ja yöllä.
  30.  
  31. #30
    kerran ajelin maaseudulla ja ison peltoaukion toisella puolella olevan talon pihasta paistoi joku ihme. ihmettelin, että mitä siellä on, kun tie tuli lopulta talon luokse tajusin, että se on joku r1:nen, joka oli maalattu muistaakseni hälytysajoneuvo-oranssiksi. se näky ihan järjettömän pitkälle, sen huomas ennen kuin edes tajuaa mikä se on.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen