Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 89:sta
    Mik olisi "paras" nkyvyytt parantava tuote ?

Huomioliivi lytyy monen moisia, hyvi ja huonoja ja hyvinhuonoja.
    Ent ns. Polliisi mallinen huomiovy ?

Entp sellainen shubert neon vrinen kypr ?

No noista kaikista on varmaan erilaisia mielipiteit, mutta toimiiko nuo edes niin kuin on tarkoitettu?

Mielipiteit/kokemuksia puolesta ja vastaan otetaan vastaan.
    ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

http://www.panfun.fi

"Voihan se kyhst tuntua kalliilta"
    Vrikkt ajovarusteet?

Min yritn nky nin: kuva

Tysmusta ajovarustus ja musta mopo maastoutuu imho paremmin
    Valitettavasti my ollaan jo eell!
    0.25kW shkpyr - kyll lhtee!
    Lainaa (Pandemia @ Huhti. 24 2010,00:16) kirjoitti

No noista kaikista on varmaan erilaisia mielipiteit, mutta toimiiko nuo edes niin kuin on tarkoitettu?

Valkoinen kypr. Ruma, mutta erottuu parhaiten.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
    Valkoinen kypr, valkoinen pyr, sininen ajoasu. Nkyy hyvin.
    Taivas saa odottaa
    Kyll! Valkoinen Kypr. Se on jnn seurata, miten autoilijat laittaa turvavyn ja pudottaa ajonopeutta nhdessn valkoisen kyprn. Oli se sitten vaikka mallia motocross niinkuin mulla. Airoh Stelth Senior 1000g+ ajolasit.

Pegaso 2008
    Mit suurempi yhteninen vrikokonaisuus niin erottuu paremmin, moni uskoo noihin kirjaviin asusteisiin mutta voivat sulautua yllttvn hyvin taustaan.

Itse ajelen valkoista FJR: joka oman kokemuksen mukaan erottuu autoilijoiden peileist aika hyvin, kun viel muistaa ne katvealueet.
    Oman kyprni vrin voi arvailla tuosta ensimmisest lauseesta
    ZX10R -08
    ZX10R -11
    Lainaa (SamiN @ Huhti. 24 2010,01:36) kirjoitti
    ...pdyin kans thn kun vaihto tuli ethen (Schuberth C3)

Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

319km/h Hallin kentll 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
    Liivit yms. jvt kyll aika tehokkaasti edest katsottuna sinne katteen taakse - jos siis on katettu fillari kyseess. Tllin se ehdottomasti merkittvin varuste onkin valot. Joku hieman massasta poikkeava ajovalon vri, LED-pivvalot, tms. mik nyt parhaalta tuntuu. Idea kuitenkin ett se valo(t) itse mys erottuu autojen "normivalomassasta"
    Honda NTV650 Revere -92 > Suzuki AN400 Burgman -99 > Kawasaki ZR-7S -02 > Honda FJS600 Silverwing -02 > MYYTY!

Oranssi moottoripyr
    KTM
    esim auton takana tullessa, sivutielt ei ny kuin kypr(edess ajavan auton yli).

kaverin on kyll kehuneet mun kypr, musta sivuilta, mutta hyvin leve keltanen raita keskell, nkyy kilometriin.

nkyvyys on mys parempi, kun on nakupyr, kuski on pystyss.

kynyt joskus mieless, ett jos pyrn tankin plle laittas pari ledi, jotka valaisisi kuskin kevyell valolla, niin pimell ij nkys varmaan kilometriin. mutta se on turhaa, koska kyll pyrn valot nkyy pimell, ongelma on lhinn silloin kun valoisuutta on muutenkin paljon ja keli on hyv.

itse aiemmin pidin huomioliivej turhina, mutta tarkemmin ajateltuna ne on hyvt varsinkin pimell ja sateella. esim jos kaatuu tielle, ja pyrn valot sammuu ja makaa tiell, niin auto ajaa helposti plle. tai ajaa hirve pin ja j tielle. (onpa joskus kynyt niinkin, ett pyrss ei ole valot toimineet)
    we cannot tolerate zero tolerance!
    Mlyputki, joka hertt autoilijan horroksesta jo puolen kilometrin etisyydelt plyilemn lhestyv helvetinkojetta.

Br, Mikko
    KTM 1290 SAS. Suits You, Sir!
    Motorg ry, hallituksen varajsen shyhander:n avatar
    Pyllpitj
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Espoo
    MotOrg ry jsen
    Lainaa (SamiN @ Huhti. 24 2010,01:36) kirjoitti
    Valkoinen on ainut oikea kyprn vri! M en ainakaan halua nytt lenkkitossulta ajaessa!

Toi neonvri kai on paras, sehn muuten perustuu toi vrin hehkuminen siihen ett se vri ottaa vastaan ultraviolettivaloa, jota ihminen ei ne ollenkaan, mik saa sen vrin taas hohkaamaan nkyv valoa. Eli siit potasta lhtee enemmn valoa kuin mit siihen heijastuu.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
    Majakka kyprn ja pyydtte iti ompelemaan mopoon huomioliivit
    YZF1000R
    Mulla on pleksin alapuolella semmoset kromiset hrpkkeet, "lowersit". Kyll perkele nkyy ainakin aurinkoisella kelill, meinaan heijastelee ihan mukavasti Mutta hc-puusilm ei ne mitn, se on fakta!
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
    Itsellni on oranssi kypr. Tied sitten auttaako nkyvyyteen mitenkn *.

Olihan tuossa kuukausi sitteen uutinen oliko iltiksess, ett nainen ajoi rekan kylkeen ja nainen oli todennut, ettei nhnyt rekkaa. Mun mielest kaikki, jotka sanovat, ettei huomannut motoristia niin ei ne olisi huomannut sit rekkaakaan, jos olisi ollut mopon tilalla. Motoristi onnettomuudet nousee usein esille, koska useimmiten motoristille ky todella huonosti vs. kotilokolari.

Itse en luota YHTEENKN kotilokuskiin..
    Elm on vaarallista, siihen kuolee
    itse ostin tllaisen ja kaverit on kehuneet ett nkyy kauas hiukan hmrllkin.
    Lainaa (qazwsx @ Huhti. 24 2010,07:51) kirjoitti
    Mit suurempi yhteninen vrikokonaisuus niin erottuu paremmin, moni uskoo noihin kirjaviin asusteisiin mutta voivat sulautua yllttvn hyvin taustaan.
    <kuva>

Siin on metsstj metsss. Mets on vihren, ruskean ja harmaan eri svyj. Metsstj yritt olla nkymtn.

<Kuva1>
    <Kuva2>

Vihre maasto, sinisi kylttej, puna/sini/vihre/ruskea/harmaa -autoja, harmaa tie, harmaat kaiteet. Jos halutaan olla nkymtt, niin kytetn metsstjn logiikkaa. Kaikki vrit ajopukuun ja pyrn. Jos halutaan nky, niin kannattaa yritt poiketa ympristst. Neonvrit on hyv juttu, suurien pintojen kontrasti on hyv juttu.

Lhes 10% ihmisist on muuten jossain mrin vrisokeita

edit: Urli vrin.

Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    Yksi juttu mik mua on ihmetyttnyt on se, ett miksi h*lvetiss sadeasut on yleens tummasvyisi, vri vain jossain pikkukaistaleissa? Tuo jos mik on kyll jrjen kyhyytt, itsekin olen sellaisen viel mennyt ostamaan. Seuraava varustehankita tulee olemaan signaalioranssi sadeskordari, kunhan jostain sellaisen bongaan.

Valkosen kyprn kyll huomaa, mutta parhaiten erottuu, kun ei aja sen edess ajavan auton perseess kiinni, vaan pit vhn reilumman vlin.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
    Mulla Rukka Armas huomiovrityksell... Hihoissa tuota keltaista svy, tulee siis katteiden ulkopuolelta nkyviin ja nkyy niin eteen, taakse kuin sivulle...

Jokusen kerran olen antanut itselleni tilaisuuden uskoa, ett autoilija huomasi minut juuri niiden keltaisten hihojen ansiosta
    KTM 1090 Adventure R
    Tempore Nihil Sanat
    Lainaa (s&s @ Huhti. 24 2010,11:01) kirjoitti
    Yksi juttu mik mua on ihmetyttnyt on se, ett miksi h*lvetiss sadeasut on yleens tummasvyisi, vri vain jossain pikkukaistaleissa? Tuo jos mik on kyll jrjen kyhyytt, itsekin olen sellaisen viel mennyt ostamaan. Seuraava varustehankita tulee olemaan signaalioranssi sadeskordari, kunhan jostain sellaisen bongaan.
    Olen ihmetellyt ihan samaa. Sateella kun nkyvyys on muutenkin vhn niin ja nin.

Jollain tllaisella alkaa vhn paremmin erottumaan:

IXS Niagara
    ~SV1000N~
    Lainaa (s&s @ Huhti. 24 2010,11:01) kirjoitti
    Vanhaa hyvn aikaan Rukka teki oranssia sadeasua. Niit oli silloin kyll joka mpukolla ja akalla. Kirkas oranssi, isot heijastimet ja nky hyvin. Sitten Rukka siirtyi tekemn tixtexej ja vrit muuttuivat posin camovreiksi.
    Taivas saa odottaa
    No juuri tota Rukan sadeasua mkin muistelin, mammalla oli sellainen joskus viime vuosituhannella kun tavattiin... Tuo ixs:n asu olisi sinnepin, pitp laittaa korvan taa ja kyd katsastamassa.

EDIT: pikku googlettelun jlkeen lytyi BMW:n pro rain 3:
    http://www.sierrabmwonline.com/prorain....34163bc

Laitoinpa saman tien tilaukseen niin ei mene pelkstn suunnitteluksi.

En m parhaasta tied, mutta tss pari ideaa vhn toiselta kantilta.

Palvelukin on tuote, joten autokoulussa B-kortin ajaville ajotunti moottoripyrn kyydiss. Auttaisi autoilijaa ymmrtmn ett siell liikenteess on ihan oikeasti muitakin kulkupelej kuin toiset autot.

Autoihin on ihan mahdollista kehitt apuvlineit, mitk auttaa havaitsemaan vieress (kuolleessa kulmassa) olevan, tai varoittaa risteyksess lhestyvst ajoneuvosta tai varoittaa vaikkapa liian lyhyest turvavlist nopeuteen nhden. Kun tll maapallolla osataan hallita tulta, ollaan keksitty pyr ja rakennellaan jo hiukkaskiihdyttimikin, niin ei pitisi tmmisetkn tuotteet olla ylivoimaisia.
    Sinisi kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
    Lainaa (JGo @ Huhti. 24 2010,12:06) kirjoitti
    Autoihin on ihan mahdollista kehitt apuvlineit, mitk auttaa havaitsemaan vieress (kuolleessa kulmassa) olevan, tai varoittaa risteyksess lhestyvst ajoneuvosta tai varoittaa vaikkapa liian lyhyest turvavlist nopeuteen nhden. Kun tll maapallolla osataan hallita tulta, ollaan keksitty pyr ja rakennellaan jo hiukkaskiihdyttimikin, niin ei pitisi tmmisetkn tuotteet olla ylivoimaisia.
    Tllaisia laitteita on toki jo olemassa, mutta yleistymist odotellessa... Rahastahan se on kiinni. Ihmisten halusta maksaa lishintaa.
    ~SV1000N~
    Onko olemassa sellaisia tarroja/kalvoja, joilla voisi teh vaikka leven valkoisen tai vast. raidan kyprn, ilman ett muovi pehmenee hiiteen, voisi parantaa nkyvyyttkin jonkin verran. Yleenshn noihin muovipottiin kielletn liimaamasta mitn.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
    Lainaa (dnapekko @ Huhti. 24 2010,19:01) kirjoitti
    Onko olemassa sellaisia tarroja/kalvoja, joilla voisi teh vaikka leven valkoisen tai vast. raidan kyprn, ilman ett muovi pehmenee hiiteen, voisi parantaa nkyvyyttkin jonkin verran. Yleenshn noihin muovipottiin kielletn liimaamasta mitn.
    Miss moista kielletn? Aika kova liima saa olla jos se kyprn kuoren sulattaa

Mainostoimistosta luulisi saavan tarroja tilauksesta miss vreiss ja muodossa vaan. Tai mit nit tarrakauppoja on, esim autoihin tarroja myyvt puljut
    edit: biltemasta tein itse ja sstin-ratkaisulla: http://www.biltema.fi/osteri....0_l.jpg 4e

http://www.aviris.fi/kuvasto/tuote.php?tuote1=770 1.5e..

Valitettavasti my ollaan jo eell!
    0.25kW shkpyr - kyll lhtee!
    Lainaa (zuha @ Huhti. 24 2010,08:49) kirjoitti

Oranssi moottoripyr *
    Korkea oranssi moottoripyr... *

Lisksi hyvt valot molemmissa piss ja ajoasu ei ole musta.

Lainaa (dnapekko @ Huhti. 24 2010,19:01) kirjoitti
    Taperoll, sielt 3M:n heijastin tarraa.

Helppo leikata, taipuu ja venyy helposti.
    Vrejkin lytyy.

Muutama esimerkki, pivll ja yll.
  30.  
    kerran ajelin maaseudulla ja ison peltoaukion toisella puolella olevan talon pihasta paistoi joku ihme. ihmettelin, ett mit siell on, kun tie tuli lopulta talon luokse tajusin, ett se on joku r1:nen, joka oli maalattu muistaakseni hlytysajoneuvo-oranssiksi. se nky ihan jrjettmn pitklle, sen huomas ennen kuin edes tajuaa mik se on.
    we cannot tolerate zero tolerance!
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen