Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 81:een 81:sta
  1. #61
    Lainaa (Askemux @ Huhti. 22 2010,17:08) kirjoitti
    Lainaa (MarcusB @ Huhti. 21 2010,22:46) kirjoitti
    Mistä tuollasen minitunkin saa hommattua.
    Näytti kätevältä niin ketjujen rasvaamiseen kuin itsepuolustukseen

    Joo mistä tosiaan sais hommattua? Vaikuttaa niin näppärältä peliltä!
  2. #62
    Kenttälapiohan on ollut juoksuhautojen suosikki. Tuli heti tämä mieleen:



    Lisäksi muu habitus natsaamaan pyörän kanssa...

    Vakavammin puhuen, ihan hyvänä näen miettiä näitä. Oma lähtökohta voisi olla että matka keskeytyy jostain syystä. Jäät matkan varrelle ja pitää viettää yö siinä paikassa (esim. rahat loppu ym.) Tämä voi sattua Lapissa tai Saksassa moottoritien varressa. En näkisi että siinä tilanteessa olisi haitaksi tulitikut, jämerä kääntöveitsi / puukko, 3D Maglite jne. Itse asiassa kuka lähtee ilman näitä? Siihen vielä trangia, makuualusta ja pussi, sadeviitta tai teltta / loue, niin alkaa olemaan jo hyvät oltavat.

    Aina voi viisastella, jos joutuu viettämään yön tienposkessa, että lähtökohtaisesti kaikki on pielessä, mutta odottamattomia voi sattua, jopa Suomessa. Itselle on ihan kotomaassa sattunut kohdalle 2 x veitsi (ovihommissa), 1 x pistooli (ABC-huoltoasemalla) 1 x usutettu koiraa päälle. Tilanteissa ei tullut vahinkoja, vaikkakin aineksia oli. Lisäksi on normaalit "Mä tuun ampuu sut huomenna haulikolla"-toivotukset, tutulla kollegalla on 90-luvulta muistona hauleja kasvoissaan. Näistä ikävistä jutuista on jossain lehdissä ollutkin, näitä tapahtuu ihan todellisille ihmisille.

    Mitä itse sitten oppinut näistä? Älä haasta riitaa. Yksi hyvä keino, älä liiku yksin! Jos joku aiemmin mainituitsta on jo kohdalla, huonosti menee! Ei voi sanoa miten käy, ehtiikö tekemään mitään. Aina pois tilanteesta jos mahdollista, mieluummin ennemmin kuin myöhemmin, mutta tässäkin järki mukana. Joskus vetäytyminen voidaan tulkita pakenemiseksi, jolloin...

    Tulipas pitkä, tätä voisi kirjoittaa enemmänkin auki, mutta tais tulla jo liikaakin.
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  3. #63
    Tuttavat monesti kyselleet minulta, kun olen vuosikymmenien aikana kierrellyt aika monta maat, että miten siellä uskaltaa liikkua.
    Tuolloin on pitänyt tunnustaa, että olen käynyt Turussa ja Lahdessakin ja selvinnyt hengissä.
  4. #64
    Eestissä useamman kerran mopolla reissanneena olen muutaman kerran ostanut kaasusumuttimen "kättä pitemmäksi turvaksi" Niitä saa mm. siinä sataman lähellä olevasta aseliikkeestä ihan vapaasti. Ja ihan kuin olisin Saksassakin nähnyt noita vapaassa myynnissä..

    Suomessa sumutin tarvitsee aseenkantoluvan, eli parempi heittää ennen kotimatkaa vaikka mereen..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  5. #65
    Lainaa (J@ck @ Huhti. 26 2010,13:46) kirjoitti
    Suomessa sumutin tarvitsee aseenkantoluvan, eli parempi heittää ennen kotimatkaa vaikka mereen..
    Sumuttimeen joo tarvii luvan Suomessa, mutta käytännössä asiassa on junan kokoinen porsaanreikä nykyään... Linkki
    Eli ihan rauhassa, kantakaa sumuttimia. Ovat laittomia, mutta asiasta ei seuraa mitään. Niin ja minähän en kehota mihinkään, ainakaan laittomuuksiin.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

    Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
    Sananl. 31:6
  6. #66
    Näyttäs olevan Ebayssa myynnissä noita pyörätunkkeja. Tosin hinta on aika käsittämätön (75 taalaa) verrattuna Bilteman versioon.
    Eli: Ebaystä
    -Villiaasin poika-
  7. #67
    Lainaa (Ampparix @ Huhti. 21 2010,22:03) kirjoitti
    Pippurisuihketta simmuille eli öögaan? Tallinnasta.
    Melkein paras ratkaisu, mutta Tallinnasta hommattuna voi sisältää melkoisia ylläreitä, aina tiskivedestä erilaisiin syövyttäviin aineisiin asti. Ja kuitenkin riski saada kaasusumuttimen käyttötilanteessa myös omille kasvoille niitä roiskeita on melko suuri, joten en välttämättä haluaisi juuri siinä kohtaa sen sumuttimen sisältävän jotain terveydelle oikeasti vaarallista ainetta.

    Tkp:n ottaisin melkein itse, niitä voi Suomestakin saada kohtuurahaan, jos vaan joku paikka suostuu myymään "siviileille"
    - 01 YZF 1000R Thunderace
  8. #68
    Jo vaarin aikaan tiedettiin, että pidemmillä usean vuodenkin ulkomaan matkoilla on hyvä olla mukana kättä pidempää:

    3S - Slim, Sleek & Sexy
  9. #69
    Minä taas toivon,että tulisi pian kunnon ajokelit.
    Olette selvästi pitkästyneet,kun lukee tätäkin ketjua.
  10. #70
    1 Mieti miten et joudu rullatuksi, niin et todennäköisesti joudu rullatuksi.

    2 Jemmaa arvokas eri mestoihin, jos kuitenkin joudut rullatuksi.

    3 Oma rauhallisuus ja puhe kyky tekee tukalastakin tilanteesta selviämisen mahdollisena.

    4 Karkuun juoksu on osoitus nöyryydestä ja nöyryys kasvaa terveessä mielessä.

    5 Mieti jo ennen matkaa mitä olet menettämässä ja mitkä toimimenpiteet voisivat edes teoriassa olla kannattavia. On turha maksella jollekkin paskaksi hakatuista leuoista tuhansia, kun on ollut menettämässä muutaman vaivaisen tuhannen. Onhan myös mahdollisuus, että sinä löydyt sieltä kentästä. Pari tikkiä on eri asia kuin aivan paskaksi hakatuksi joutuminen.

    Keskimäärin kolme neljä reissua vuodessa ja ne muutamat tilanteet ovat olleet vääriä hälytyksiä. Ruotsin laivalla tosin otti muutama tyyppi nekkuunsa isommilta pojilta kun olin 15 vanha.
    Suomalainen snakari, baari ja taksi jono ovat olleet vaarallisimmat paikat joissa olen koskaan käynyt, ainakin omien tilastojen perusteella.

    Tappelemalla todennäköisesti saat vaan itsesi liriin.

    P.s Matkoillani olen tutustunut pahamaineisiin kaupunginosiin, huora kortteleihin, nistien puistoihin ja mitä erilaisimpiin paikkoihin ja joka paikassa minua on kohdeltu pääasiassa positiivisesti.

    On toki paikkoja joita en suosittele koska riski joutua hankaluuksiin on suurempi, mutta euroopassa niitä ei kyllä oman näkemykseni mukaan juurikaan ole.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  11. #71
    Ymmärrän aloittajan tilanteen paremmin kuin hyvin. Maailmassa on paikkoja joita ei muualla kuin kanarialla käynyt motoristi välttämättä tiedosta. Paras on pippurisumute, noita saa laittomasti "jostain" kai edelleen? Olen kantanut joskun myös 35cm pituista alumiinista mailaa, tehokas pelote ja kivulias käytettynä. 26 vuoden ikään mennessä on minun tavarat keritty ryöstää saksanpaimenkoiran avulla venäjällä. Yritetty n 10 venäläisen toverin toimesta varastaa lompakko virossa, selvittiin. Myös suhteellisin sekaisin ollut puukolla uhkaillut/hyökännyt amsterdamilainen "koditon" on jäänyt mieleen tilanteena josta en uskonut ilman tikkejä selviävän. Euroopassa autolla, joka herättää huomiota ajelleena olo on paljon turvallisempi silloin kun tietää lähellä olevan kättä pidempää. ITSEPUOLUSTUS, sana joka tuntuu täällä olevan absurdi. Myös pohdinta oman elämän vaihtamisesta 10 vuoden linnatuomioon saa minut itsekkäästi ajattelemaan henkeni olevan senkin arvoinen



  12. #72
    Lainaa (juaalton @ Huhti. 28 2010,16:23) kirjoitti
    Ymmärrän aloittajan tilanteen paremmin kuin hyvin. Maailmassa on paikkoja joita ei kanarialla käynyt motoristi välttämättä tiedosta.
    Montakos kertaa olet käynyt prätkällä ulkomailla?
    Taivas saa odottaa
  13. #73
    Lainaa (BlackCat @ Huhti. 28 2010,16:41) kirjoitti
    Lainaa (juaalton @ Huhti. 28 2010,16:23) kirjoitti
    Ymmärrän aloittajan tilanteen paremmin kuin hyvin. Maailmassa on paikkoja joita ei kanarialla käynyt motoristi välttämättä tiedosta.
    Montakos kertaa olet käynyt prätkällä ulkomailla?
    Muokkasin kirjoitusvirheeni. Muutaman kerran mopolla mutta ei kovin kaukana, silloikkin tosin varastettiin kilvet Onko se oleellista aloittajan kysymyksen vastaamisen kannalta?
    Onko pyörällä jonkinlainen suojaava tai itsepuolustuksen tarvetta vähentävä vaikutus?
  14. #74
    Jotain oppia olen joskus saanut erinäisistä aiheista ja työnkin puolesta hiukan romuja kanniskellut ja jättäisin nuo kättä pidemmät ihan suosiolla pois. Jos kuitenkin pitää ja haluaa jotain astaloa kanniskella mukanaan niin on syytä opetella oikea käyttötapa. Nuo välineet eivät kuitenkaan ole stressitilanteessa ihan niin helppoja käyttää kuin voisi kuvitella. Aspi ei ole kovin pelottava jos sitä ei osaa avata ja kaasut omilla silmillä on ikävä yrittää juosta karkuun. Entäpä miten muutat toimintaasi jos esimerkiksi se +1 sattuukin kohdalle? Tekijöitä on paljon ja aika harva pystyy ripeästi toimimaan muuttuvassa tilanteessa.

    Itsepuolustuslajin aloittaminen on ihan hyvä vaihtoehto. Siis defendon tai krav magan. Aika kivasti palaa suurimmatkin rambot takaisin pallon pinnalle kun sparrissa tulee pataan ja lukot eivät joka kerta onnistukkaan (ei ole piikki aloittajalle vaan yleisesti ottaen). Sitten joskus pidemmän harrastamisen jälkeen saa jopa oppiakin niistä astaloista.
    Jälleen suzukisti
  15. #75
    Kuuromykällä Yaretsilla olisi varmasti pari tarinaa kerrottavana, kuinka reissussa pysyy hengissä.

    Vuodesta -67 ajellu pitkin poikin. Tällä hetkellä reilu 50% maailaman maista kierrettynä.
    http://yarets.com/img2009/1b.jpg
  16. #76
    Pitkällä reissulla on mukana tukeva ketju jolla varmistetaan se, että moposta on aamulla ainakin takarengas tallella. Sen saman ketjun voi nakata seleteiden kanssa ryöstäjien silmille samalla kun itse kipittelee karkuun. Jos joku ihan oikeasti minun 100 000 ajetun Fazerini haluaa viedä, niin on vähintään kohtuullista antaa vähän avustusta mukaan ja ei sillä ketjullakaan sen jälkeen enää mitään tee.

    Kirjoittelinpa paljon lisääkin, mutta eihän siinä mitään uutta enää ollut, joten pois se ja tiivistys:

    Jos oikeasti uskot että olet vaarassa, ota mukaan tuliase ja kanna sitä mukana ja saatavilla koko ajan. Muussa tapauksessa ota mukaan mitä otat ja jos huonosti käy hutki sillä mitä käteen sattuu. Ei kukaan jää odottelemaan kun kaivelet rengasrautaa satulan alta tai maglitea matkatavaroista.
  17. #77
    Oma toiminta (missä liikut, mihin aikaan sekä mm. promillemäärä!) vaikuttaa erittäin suuresti asiaan.

    Mutta jos toimit itse fiksusti, ja olet hereillä etkä kaatokännissä, niin kyllä oikeasti harvassa on ne paikat, missä tulevat aseen kanssa ´poistamaan´ sinulta arvoesineet.

    Ihminen vain on sellainen otus, että hän luontaisesti pelkää tuntematonta, oli siihen aihetta tai ei.

    Eräs ystäväni asustelee nykyään Namibiassa, ja ekalla reissullani sinne olin jatkamassa matkaa Etelä-Afrikan Johannesburgiin, joka siihen aikaan oli eräiden tilastojen mukaan maailman vaarallisin kaupunki. Monet namibialaiset olivat aivan kauhuissaan, kun kuulivat että aion Jo´burgiin (sormet kurkulle ja vaakaliikettä) ja kuulemma siellä ryöstettäisiin ja tapettaisiin HETI. Sitä en tiedä, oliko nämä pelottelijat koskaan itse käyneet ko. paikassa.

    Sinne kuitenkin menin, ja olin kyllä sikäli onnekas, että sain heti uusia ystäviä, jotka paikallisina tiesivät mestat (siellä on kyllä kaupunginosia ja nigerialaisten ym. huumejengien ´valvonnassa´ olevia alueita, joihin ei valkonaaman kannata änkeä edes päiväsaikaan). Palasin sinne monta kertaa sen jälkeenkin, eikä koskaan ollut mitään ongelmia. Varmasti siellä on riskinsä, mutta tosiaan kun ei itse tee jotain typerää, niin todennäköisyys, että osuu omalle kohdalle, on silti todella pieni.

    En muuten usko, että joku keklu esim. näitä Jo´burgin mahdollisia riskejä vastaan auttaisi yhtään mitään, pikemminkin päinvastoin. Ekstraripeä 400 metrin spurtti sen sijaan voisi jopa auttaa.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  18. #78
    Vaikka itsepuolustus onkin mielestäni jokamiehenoikeus, kyllä se etenkin ulkomailla HYVIN helposti omaan nilkkaan kapsahtaa.

    Maallinen omaisuus on aina helpommin korvattavissa kuin omat tai päällekävijän fyysiset vammat.

    Paras itsepuolustusmenetelmä on treenata 110 metrin aitoja. Ellei karkuun ehdi/halua, se aiemmin mainittu "muggerwallet" on yllättävän hyvä henkivakuutus satunnaista pikkunilkkivarasta vastaan. Vanhan lompakon, muutaman kympin ja vanhentuneiden luottokorttien menetys ei harmita yhtään, kun piripääpuukkojunkkarilta pääsee karkuun.
  19. #79
    Pitää näyttää Danny Trejolta niin ei tulla heti ryöstämään:

    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  20. #80
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  21.  
  22. #81
    No joo..... *

    Jos nyt kännäämiset jätetään pois... ja uskomattoman taitavat
    taskuvarkaat paikoilla joissa on ryysistä.... niin....

    Aika monta virhearviota saa tehdä että löytää itsensä
    ryöstettävänä *.

    Ihan oikeasti.... monta virhearviointia *.

    Maailma ei aina ja joka paikassa ole mukava, mutta
    varsin usein se muuttuu painajaiseksi sellaisille, joilla
    ei ole minkäänlaista hahmotuskykyä ja pelisilmää.
    Suomeksi sanottuna.... tulee nenä ja * kipeäksi.

    Pokun mainostama "karata" on universaalisti toimiva laji *.
    Aina ei voi tyrkätä 357:kaa kaverille sieraimeen ja sanoa:
    Sori hei... nyt en ihan kuullu.... *.

    Reissussa pätee ihan sama kuin kotinurkissakin......
    "Paskaläjän levittämisestä pitkin lähitienoota saa siellä
    vähintään saman kuin ihmisestäkin".

    Se, että aivot olis tärkein sukupuolielin.... on ihan akkojen höpinää.... mutta ihan parhaasta päästä ne on itsesuojeluvälineenä *.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123