Rataperseessä aktiviteetti pyörän selässä on sentään eri luokkaa kuin maantieajossa ni vireyskin on ihan eri
Alueella kuin jos jotain maantietä hartialukossa taittaa.
Uskaltaisin väittää että radalla suorittaminen on myös paljon
Turvallisempaa koska siellä ei ole vastaantulevaa liikennettä, eikä varsinkaan
Autoja sotkemassa settiä, eikä marjanpoimijoita, sienestäjiä, hirviä tai
Peuroja. Toki radalla tai kadulla niin olen edelleen sitä mieltä että homma on melko
Edesvastuutonta ku se väsymystila vuorokauden paikkeilla alkaa jo tuntumaan
Reaktioajoissa enemmän kuin voimakas humalatila.
Sehän tuli myytinmurtajissakin testattua että kumpi on vaarallisempaa, kova väsymys vai veren
Etanolipitoisuus, tulos oli yllättävän murskaavasti väsymyksen vaarallisuuden puolelle.
Sitte vielä radallaki suorittaessa se että lasketaanko se dopingiksi jos yöksi vaihtaa
Uudet ajovalot pyörään? Laittaa vielä jotku miljoonan euron
Xenonit sokaisemaan kanssakuljettajia ja mekaanikkoja.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Olikos tämä nyt siis niin että speedheashot oli Rautaperseharrastaja? Jos näin, alan ehkä ymmärtää tuota kieltämättä hiekkapyllyilylle haiskahtavaa sekoilua.
Ehkäpä Herkkäperse 2025-niminen tapahtuma voisi olla sopiva tavoite. Siinä pitää kestää omaa harrastustapaansa kyseenalaistavaa foorumikeskustelua 24h, ei ole pakko olla linjoilla koko aikaa.
Ja Privateer: Juu, hahmottelin ensin pelkän keskinopeuden kautta tuota haastavuutta mutta sitä kun alkoi miettiä että ajaisi tämän miehuusnäytteen kadulla sellaista reittiä että aina muutaman sadan metrin välein on taajama parilla liikenneympyrällä, alkaa sinällään matala keskinopeuskin tuntua työläältä. Veikkaan että jopa aika vaativa suoritus.
Soraperse muuten ajettiin joku kymmenkunta vuotta sitten, oikein järjestettynä tapahtumana ennakkoon suunnitellulla reitillä. Siinä taisi olla kokonaismatka joku 1800 kilsaa, josta siis yli 1000 mailia soratiellä. Oli mukavaa, ja soralla sai ajaa sen verran että hereilläkin pysyi ihan hyvin.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Soraperseen järkkärit oli samaa jengiä. Arctic butt oli vuotta tai kahta aiemmin.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Dusty Wobbls tai jotain? Tulee jostain muistin perukoilta joku logo silmiin.
Edit: Joo. https://arcticbutt.wordpress.com/
https://areena.yle.fi/1-2436661
Vissiin samasta reissusta? Ei vaan valitettavasti näy nyt livenä.
Eikun tuossa filmin pätkässä lähtivätkin ajamaan mp-näyttelystä etelän päästä..
Ärsyttää nuo ketjun keskeltä poistetut viestit, sitten menee koko juttu sekaisin, eikä saa enää mitään selvää mistään..
Viimeksi muokannut: XX-xenon; 23.11.2024 klo 22:56.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
https://www.youtube.com/watch?v=-nUtMj8Qqec
Tuo on jostain kuurapersuksesta. Saken tuubassa on aika paljon muutakin aihetta sivuavaa.
Hurjia ne on, kyllä minä talviajosta tykkään mutta hiki ei saa päästä jäähtymään, kylmästä en tykkää.
Onkohan tämmönen rataperse tulossa ensi vuodellekin ja pääseekö mukaan ihan vaan ilmoittautumalla? Rataa on kyllä tullut koluttua vuosia sitten, mutta ajokiima ei syttynyt oikein millään viime kesänä. Tää olis ehkä semmonen hauska haaste, että olis kiva käydä koluamassa kevään ratapäivät ihan vaan sitä varten, että vois sitten kokeilla omaa kestävyyttä tässä lajissa. 12-24h suorituksia on tullut tehtyä perinteisemmän jumpan merkeissä fillarilla juosten ja triathlonissa ja tässä olis jotain vähän saman tyyppistä haastetta, että mielenkiinto alkoi herätä.