Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 165:sta
  1. #31
    Lainaa (blastmaster @ Huhti. 22 2010,07:17) kirjoitti
    Lisäksi tällä pyörällä tulee lisänä sellainen sosiaalinen aspekti ettei kovin ujon tai sosiaalisia tilanteita pelkäävän kannata tätä hankia..
    Mä olen toistaiseksi saanut olla rauhassa. * tosin tankkaamisia lukuun ottamatta en ole juuri missään pysäillytkään. Ajanut vaan.

    Mites tuon ruiskuversion kone toimii? Onko ruiskun toiminnassa moitittavaa?



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  2. #32
    Lainaa (TwinTenox @ Huhti. 22 2010,13:19) kirjoitti
    Lainaa (blastmaster @ Huhti. 22 2010,07:17) kirjoitti
    Lisäksi tällä pyörällä tulee lisänä sellainen sosiaalinen aspekti ettei kovin ujon tai sosiaalisia tilanteita pelkäävän kannata tätä hankia..
    Mä olen toistaiseksi saanut olla rauhassa. * tosin tankkaamisia lukuun ottamatta en ole juuri missään pysäillytkään. Ajanut vaan.

    Mites tuon ruiskuversion kone toimii? Onko ruiskun toiminnassa moitittavaa?
    Triumph tuntuu herättävän tosiaan vanhemmassa väessä tunteita. esim. viimevuonna muutaman päivän alppipyörähdyksellä Tigerin kanssa sain joka päivä kommentin "aaaaaa, ein englischer maschine"
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  3. #33
    ruisku toimii ok, paukuttaa tosin moottorijarruissa mikä johtunee tuosta arrowin putkesta..... hyvät äänet on..
  4. #34
    Tuollakin on muuten noista Rämpsäyttäjistä jonkin verran juttua (500+ sivua) jos ei TT ole sattunut vielä huomaamaan.
    Veikeän oloinen peli kyllä.
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  5. #35
    Lainaa (Tympeysmies @ Huhti. 23 2010,18:06) kirjoitti
    ...jos ei TT ole sattunut vielä huomaamaan.
    Veikeän oloinen peli kyllä.
    Enpä ollut huomannut. Oivaa lueskeltavaa seuraaviin yövuoroihin, kiitoksia!

    Kävin testaamassa kesäkamojen istuvuutta tositoimissa. Hyviä olivat (Scott takki ja housut, Alpinestarsin GP Plus hanskat), muuten mutta +7 oli kyllä liian viileää etenkin hanskoille. Noh, kesäkamoja noi tosiaan on. Hanskat tosin oli todella jäykän oloiset, mutta ehkä ne siitä vetristyy ajossa.



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  6. #36
    hieno on pyörä. itsekkin himottas tommonen hommata.

    "Lisäksi tällä pyörällä tulee lisänä sellainen sosiaalinen aspekti ettei kovin ujon tai sosiaalisia tilanteita pelkäävän kannata tätä hankia.."

    eikös se tarkoita, että nimenomaan se kannattaisi sitten hankkia. tulisi sitä kokemusta, ja jos itse ei aloita juttua, niin tulee joku toinen aloittamaan.


    joo, varsinkin maantieajossa monesti on paljon hienompi ajaa pyörällä jossa on kiva vääntö ja hyvä ääni, sillä voi kiihdytellä ramppiin pari kolme vaihdetta 'täysillä' ja katsoo mittariin, että nyt olis se 120. itsestä ainakin se on kivempaa kuin busa, jolla vetää yhden vaihteen ja sitten himmaa, ettei ei hitto, meni jo 50km yli.

    Minkälaiseen kulutukseen noi scramblerit menee matka-ajossa.?



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #37
    Lainaa (jaket @ Huhti. 24 2010,09:46) kirjoitti
    Minkälaiseen kulutukseen noi scramblerit menee matka-ajossa.?
    Mulla on kokemusta nyt 250km matka-ajosta ja noin 500km huviajeluista vaihtelevilla nopeuksilla ja alustoilla. Matka-ajossa ilman mitään pleksejä tms. nopeus oli suurimmalti osin mittarin mukaan 110km/h. Ilmat on olleet kylmiä, mikä varmaan osaltaan vaikuttaa hieman. Kulutus tuolla matkasessiolla oli 5,3l / 100km ja sen jälkeen on vaihdellut 4,9 - 5,3l / 100km välillä seka-ajossa.

    Edit: Kulutus on aika tarkkaan keskimäärin se 5l / 100km.

    Vakuutukset vuodeksi aika tarkkaan 400e, sisältäen liikenne ja täyskasko Tapiolasta.



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  8. #38
    Ostaa päräytin myös punavalkoisen 1500 km ajetun 07/08 Scramblerin (täysin vakio). Ennen alla oli -07 spora ja siihen verrattuna tämä Trumpetti on kevyt, nopea ja jarrutkin on hiuppuluokkaa.

    Ajoa on tullut vasta 200 km, mutta kunhan kelit tästä lämpenee niin peli pääsee jokapäiväiseen ajoon.
    KTM 690 Enduro R -2014
    Moto Guzzi Griso 850 -2007
    Yamaha XT660 Z Tenere -2009
    Ducati Monster 696 -2008
    Triumph Scrambler -2008
    H-D Sportster 883 L -2007
    Kawasaki ZR-7 -2000
  9. #39
    Lainaa (JMN @ Huhti. 24 2010,15:25) kirjoitti
    Ostaa päräytin myös punavalkoisen 1500 km ajetun 07/08 Scramblerin (täysin vakio).
    Ostitko Tampereelta? Molemmat nettimoton punavalkoiset meni samalla viikolla. * Mun piti ensin hakea Ylistarosta hopea/vihreä, mutta Jalasjärveltä - eli melkein 100km lähempää - löytyi suht samaan hintaan ja paremmilla varusteilla, sekä 2x vähemmillä kilsoilla tuo oma punavalkoinen.

    Niin ja onneksi olkoon, nyt voin jo vilpittömästi sanoa, että hyvä hankinta! *



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  10. #40
    Tampereeltä joo. Himoitsin sitä hopea/vihreää, mutta pienemmät kilometrit sekä pyörässä, että kauppiaan ja mun välillä voitti.

    Vähän tekis mieli tuota pyörää varustella (soolopenkki, raudat tms.), mutta kauppiailla ei ole myydä kun "ei oota" tällähetkellä
    KTM 690 Enduro R -2014
    Moto Guzzi Griso 850 -2007
    Yamaha XT660 Z Tenere -2009
    Ducati Monster 696 -2008
    Triumph Scrambler -2008
    H-D Sportster 883 L -2007
    Kawasaki ZR-7 -2000
  11. #41
    Rautoja mäkin vielä mietin, kun kuitenkin tulee sorallakin ajeltua. Muun kustomoinnin olen toistaiseksi laittanut jäähylle. Sinänsä hassua, että mä meinasin jättää kokonaan huomioimatta tämän yksilön tuon satulan takia ja se on osoittautunut loistavaksi. Tosin eipä ole tietoa siitä millainen originaali on.



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  12. #42
    "eikös se tarkoita, että nimenomaan se kannattaisi sitten hankkia. tulisi sitä kokemusta, ja jos itse ei aloita juttua, niin tulee joku toinen aloittamaan.

    Minkälaiseen kulutukseen noi scramblerit menee matka-ajossa.?"



    nii-in, riippuu näkökulmasta miten asiat näyttäytyy.. millään aikaisemmalla pyörällä ei kyllä tällaista ole tapahtunut, herättää tuo huomiota missään vaan liikkuukin.. miulla on kulutus mennyt tonne vähän alle 6 trippilukemista ja tankkausmääristä likimäärin arvioituna.. oisko ruiskupeli sit janoisempi ja ajokaan ei tasaista vaan semmosta sissäänajoa kiihdytyksineen ja moot jarrutuksineen...photo



  13. #43
    Lainaa (blastmaster @ Huhti. 25 2010,07:01) kirjoitti
    oisko ruiskupeli sit janoisempi ja ajokaan ei tasaista vaan semmosta sissäänajoa kiihdytyksineen ja moot jarrutuksineen...
    Ei oo kyllä ollut tasaista tuo munkaan ajo, vaan sellaista käskyttämistyylistä nyt viime tankillinen etenkin. Tuntuu tykkäävään kovemmasta kädestä. * Mä tosin veikkaan, että sulla saattaa kulutus hiukan laskea sisäänajon ja ekan öljynvaihdon jälkeen, kun kone alkaa olemaan "hioutunut" kohdilleen.

    Musta jotenkin vaikutti, että veisi enemmän matka-ajossa jos nopeudet on tuolla satasen päälle, kuin rajummassakin muussa ajossa. *

    Tänään hain vähän sladia soralla, mutta aika maltilliseksi jäi vielä. Mut hauskaa on.

    Edit: Täytyy vielä vähän hehkuttaa.. On nimittäin todella miellyttävä pyörä ajaa ja veikkaan, että parempien renkaiden kanssa hipoo täydellistä mutkateillä - siis jos haluaa ajaa suhteellisen liki rajoituksia. Täydellisen rentouttava ja helppo ajaa ja moottorin luonne on suorastaan kuljettajaa hellivä. Tosin minusta tuo voisi hyötyä paria piikkiä isommasta takarattaasta, mutta mahtaako mahtua ketjusuojan alle? Veikkaan ettei.

    Huomenna taas tienpäälle ja alkaa eka yhteinen tonni lähestymään.



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  14. #44
    TwinTenox - onnitteluni oikean moottoripyörän hankinnasta!

    Itse hankin Scramblerini kaksi vuotta sitten uutena, nyt on mittarissa reilut 17 000 km. Pyörä on ajo-ominaisuuksiltaan erinomainen, tasapainoinen hallittava, tehoa turvallisiin ja nopeisiin ohituksiin on riittävästi. En ymmärrä niitä, jotka moittivat pyörää tehottomaksi - mihin tämän enempää tehoa tarvitaan? Pyörässäni on vakioistuin ja pakoputket. Lisävarusteina olen hankkinut Puigin minipleksin, lukittavan bensatankin korkin ja keskiseisontatuen. *Itse olen tehnyt kaatumaraudat, alumiiniset matkaboksit ja niiden telineen putkiteräksestä. Tankoon laitoin lämpömittarin ja kellon. Tein myös ensimmäisenä kesänä uuden vaihdevivun, sellaisen jolla saa vaihtaa isommalle kantapäällä painaen. Viime kesänä tein myös ketjunvoitelulaitteen, niin että pidemmätkin matkat sujuvat juohevasti eikä tarvitse aina 300 km välein ruveta ketjua voitelemaan.

    Kysyit rengaspaineita - eturenkaan paine on 2.07 baria ja takarenkaan 2.30 baria.

    Takajousitusta kannattaa säätää tilanteen mukaan. Yksin ilman kuormaa ajaessa (painan ajovarusteissa hieman yli 100 kg) olen käyttänyt säätövaran toista pykälää. Kun vaimo on kyydissä, säädän toiseksi viimeiseen pykälään. Kun syksyllä kävin 19-vuotiasta ja ilman varusteitakin 104 kg painavaa ja 194 cm pitkään poikaani opettamassa, säädin jousituksen viimeiseen pykälään - eikä jousitus kuopissakaan pohjannut. Kyllä alkuperäisjousituksellakin pärjää. *Toki aion myöhemmin siirtyä progressiiviseen jousitukseen, kun nykyiset ovat loppuun kuluneet.

    Ajelen paljon sora- ja metsäteillä. Renkaat ovat Michelin Anakeet ja niillä on ollut hyvä ajaa. Liejuisilla poluilla, joilla olen vain kerran ollut, olisi ehdottomasti tarvittu karkeat nappularenkaat.

    Kulutuslukemat ovat olleet kohtuullisia. Rauhallisessa ajossa keskim. 80 - 90 km/h nopeuksilla kulutus on alimmillaan ollut 4,2 l/100 km. *Moottoritienopeuksilla 120 km/h, kuten reilu viikko sitten, kun ajoin hyvin kylmällä säällä Seinäjoelta Helsinkiin, kulutus oli Tampere - Helsinki välillä jopa 6,3 l/100 km.

    Jos jotain huonoa pitää pyörästä sanoa, on se bensatankin pienuus, vain 16,6 l, mikä tietää sitä, ettei yli 300 km ajoja voi tankkaamatta tehdä. *Ajoasento pyörässä on niin hyvä ja ajo rentoa ja helppoa, että jopa 500 km voisi mennä pysähtymättä ainakin lämpimällä ilmalla, ellei olisi pakko tankata aikaisemmin.

    Mutta harvoinpa suomalainen motoristi saa lämpimässä ajella. Monet pitkät matkat olen tehnyt + 2 - *+ 9 C lämpötiloissa ja usein vieläpä sateessa. Jos on liian vaativa säiden suhteen, supistuu ajokausi alle puoleen mahdollisesta.

    Jos ajelet paljon sorateillä, kannattaa etulokasuojaan laittaa roiskeläppä, jotta etupyörästä sinkoilevat kivet eivät vaurioittaisi öljynlauhdutinta.



  15. #45
    Lainaa (OldEric @ Huhti. 26 2010,15:25) kirjoitti
    TwinTenox - onnitteluni oikean moottoripyörän hankinnasta!

    Kysyit rengaspaineita - eturenkaan paine on 2.07 baria ja takarenkaan 2.30 baria.
    Kiitos, sekä onnitteluista että hyvästä tekstistä. *

    Onko sulla Scramblerin ohjekirja itselläsi - siis sellainen jossa on nimenomaan mallina myös tämä Scrambler ja siitäkö olet nuo paineet ottanut?

    Mulla on nyt noihin verraten todella paljon enemmän paineita.. (2.4/2.8) joten taidan suosiolla laskea ainakin sinne Bonneville suvun muiden lukemiin (2.3/2.6).

    Kuralätkää olen itsekin miettinyt tuohon etulokariin..

    Edit: Ratkaisin tuossa kuralätkäasian hiukan omanlaisesti - toivottavasti jäähdytysteho ei kärsi (en usko). Eli laitoin metalliverkon tuohon eteen - samaa systeemiä käytin M1800R:n syylärin kanssa.

    Nippusiteillä kiinni - niillä pysyi Suzukissa useamman tuhannen kilsan ajan, mutta tarkkaillahan tuota pitää. Nätti? En tiedä, mutta sopii minusta pyörään. * Edit: Uudet kuvat, Lauhduttimen suoja maalattu mustaksi ja tehty lampunsuoja.

    Jousitusta sääsin - toivottavasti - pykälän jäykemmäksi. Oletusarvo on käsittääkseni 2/5 ja keskimmäiseen, eli 3/5 tuon sääsin. Saa nähdä miltä vaikuttaa tuon jälkeen. Kuva:

    (Poistettu tilasyistä)

    Eikös se nyt niin mene, että sitä jäykempi on, mitä tuossa kuvassa oikeammalle säätää? Eli jousi kiristyy.

    Paineet laskin 2.3/2.6. Pieni työmatkan jälkeinen säätö & kähjäys sessio siis.



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  16. #46
    Pyöräni mukana sain ruotsinkielisen ohjekirjan, joka on yhteinen Bonnevillelle, Thruxtonille ja Scramblerille. Sieltä nuo rengaspaineet. Sen verran vielä täsmennystä, että takarenkaan paineeksi suositeltiin 2,34 bar.

    Michelin Anakee renkaisiin olen ollut tyytyväinen. Olen ajanut niillä nyt 9000 km ja takarenkaassakin on vielä riittävästi kulutuspintaa, luulen sen kestävän vielä 3000 km verran. Aion toistaiseksi pysyä samassa rengasmerkissä. Jos joskus tulee lähdettyä oikein vaativiin olosuhteisiin pitkälle matkalle, kannattanee alle laittaa esim. Continental TCK80 Twindurot.

    Tässä linkkejä Scramblereilla tehtyihin seikkailumatkoihin:
    http://snipurl.com/vsxt6 ja http://triumphsinafrica.blogspot.com/
  17. #47
    Kiitos linkeistä. Anakee II on tarkoitus laittaa alle seuraavaksi. Mulla on suomenkielinen ohjekirja, jossa ei ole Scrambleriä erikseen lainkaan. Jos jaksat niin tsekkaa tuo jousiasia vielä, edellisen viestini kuvalinkin kanssa.



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  18. #48
    Jousen esijännitystä tulee lisätä kuorman kasvaessa. Tällainen Haynes Manual on oivallinen apu huoltotoimia varten: http://www.themotorbookstore.com/trbot1spamth.html
  19. #49
    Lainaa (OldEric @ Huhti. 26 2010,22:27) kirjoitti
    Jousen esijännitystä tulee lisätä kuorman kasvaessa. Tällainen Haynes Manual on oivallinen apu huoltotoimia varten: http://www.themotorbookstore.com/trbot1spamth.html
    Mulla tuo kuorma on vakio, eli ajokamoissa n. 80kg. Ei kyytiläistä tänä suvena näillä näkymin, mutta tuolla kakkosasennolla on pohjannut nuo takajouset routakuopissa pari kertaa ikävästi. Siksi laitoin nyt kolmoselle, joka on mun manuskan mukaan yksin ajaessa ns. jäykkä asento. Se mikä on vähän epäselvää on se, että oliko tuo alunperin asennossa 2 vai 4, mutta oletan että kakkosessa.

    Eli ihan siis sitä varmistusta haen, että käsitänkö oikein kun käsitän, että jos tätä Scramblerin jousta säätää oikealle napsun, niin se jäykistyy ja vasemmalle, niin se löystyy.

    Hitto tätä on vaikea selittää. Itse asiassa säätö taitaa tapahtua juuri päinvastoin, mutta tarkoitan sitä, että kun tuo jousi on tavallaan ylimmässä mahdollisessa lovessaan se siis on löysimmillään.

    Haynesin vois kyllä ostaa jos tää vaikuttaa vielä syksyllä pysyvämmältä ajopeliltä. Tarkoitus on kuitenkin huoltaa osin itse.



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  20. #50
    Lainaa (TwinTenox @ Huhti. 26 2010,22:32) kirjoitti
    Hitto tätä on vaikea selittää. Itse asiassa säätö taitaa tapahtua juuri päinvastoin, mutta tarkoitan sitä, että kun tuo jousi on tavallaan ylimmässä mahdollisessa lovessaan se siis on löysimmillään.
    Jousi pisimmillään -> vähän esijännitystä.
    Jousi lyhimmillään -> paljon esijännitystä.

    Kuvan kaltaisessa säädössä, mitä kauempana tuo iskarin rungossa oleva tappi on jousen päästä, sen enemmän esijännitystä.
  21. #51
    Lainaa (Seikkailu_R @ Huhti. 26 2010,22:52) kirjoitti
    Kuvan kaltaisessa säädössä, mitä kauempana tuo iskarin rungossa oleva tappi on jousen päästä, sen enemmän esijännitystä.
    Kiitos. Käsittääkseni käsitin itsekin oikein ja tuo on nyt pykälän jäykempi kuin tähän saakka, kun ennen tuo puikula missä on kaksi koloa, oli pykälän "ylempänä".
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  22. #52
    Eli siis n. 250 km *voi keskimäärin*ajella ennekuin menee varatankille?



    KTM 690 Enduro R -2014
    Moto Guzzi Griso 850 -2007
    Yamaha XT660 Z Tenere -2009
    Ducati Monster 696 -2008
    Triumph Scrambler -2008
    H-D Sportster 883 L -2007
    Kawasaki ZR-7 -2000
  23. #53
    "Eli ihan siis sitä varmistusta haen, että käsitänkö oikein kun käsitän, että jos tätä jousta http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/Jousi.jpg säätää oikealle napsun, niin se jäykistyy ja vasemmalle, niin se löystyy."

    Antamassasi kuvassa kolo, johon esim. sopiva kuusiokoloavain laitetaan, on vasemmalla. Kun siitä käännetään myötäpäivään, jousi lyhenee ja sen esijännitys kasvaa. Kun käännetään vastapäivään eli tässä tapauksessa oikealle, jousi pitenee ja sen esijännitys vähenee.

    Säätö helpottuu, kun pyörä on keskiseisontatuella ja suihkutat hieman CRC-öljyä liukasteeksi. CRC-käsittely pesun jälkeen ja kuivaus estävät kuvassa näkyvien ruostetäplien syntymisenkin. Etuhaarukan suojakumit kannattaa aina pesun jälkeen käsitellä silikonispraylla.
  24. #54
    Lainaa (JMN @ Huhti. 27 2010,00:30) kirjoitti
    Eli siis n. 250 km *voi keskimäärin*ajella ennekuin menee varatankille?
    Kerran on mennyt ja tuolloin näytti 227km olevan tripissä. 220-240km varmaan pääsee päätankilla.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  25. #55
    Lainaa (OldEric @ Huhti. 27 2010,08:00) kirjoitti
    1. Antamassasi kuvassa kolo, johon esim. sopiva kuusiokoloavain laitetaan, on vasemmalla. Kun käännetään vastapäivään eli tässä tapauksessa oikealle, jousi pitenee ja sen esijännitys vähenee.

    2. Säätö helpottuu, kun pyörä on keskiseisontatuella ja suihkutat hieman CRC-öljyä liukasteeksi. CRC-käsittely pesun jälkeen ja kuivaus estävät kuvassa näkyvien ruostetäplien syntymisenkin. Etuhaarukan suojakumit kannattaa aina pesun jälkeen käsitellä silikonispraylla.
    1. Jep, eli kun säätää oikealle, tuo klunssi iskarissa siirtyy vasemmalle ja ylös. Olikos sulla tuo siis asennossa 2 yleensä yksin ajellessa, eli tuosta pykälän löysemmällä? Eli ns. tehdasasetuksessa? Mulla toi nyt siis on kuvanmukaisesti keskimmäisessä, eli kolmosessa. Jäykensin siis naksun kokeeksi.

    2. Mulla ei ole keskiseisontatukea, mutta pukki löytyy ja sopii tuohon kyllä ja sitä olen käyttänyt ketjuja rasvatessa. Mulla nuo säädöt ei olleet lainkaan jäykät. Noita ruostetäpliä oli tosiaan tuossa vaimentimessa ja parissa muussa paikassa pyörässä. 2tkm ajetuksi pyöräksi vähän outoa.

    Kiitos pesu & rasvausvinkeistä, pitää muistaa seuraavan pesun yhteydessä. Koska se sitten onkaan..



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  26. #56
    Kakkosasennossa pidän normaalisti.
  27. #57
    Pakko oli päästä tänään(kin) kokeilemaan. Laskin hiukan paineita ja sääsin tosiaan asentoon 3 tuon takajousituksen. Melko pienen lenkin tein kiireiden takia, mutta uskaltaisin sanoa, että kokonaisuus on nyt parempi. Ajoin n. 10km soralla ja 25km asvaltilla. Hyvältä meno maistui.

    Viitsitkö OldEric katsoa vielä ketjujen optimikireyden, kun tuo oma opas ei sitä Scramblerille kerro ja esim. Bonnevillelle ja Americalle noi on erilaiset.

    Mun toi pdf muotoinen ohjekirja antaa tuollaiset toleranssit:

    "25--35 mm on Bonneville,
    Bonneville T100 & Thruxton
    -- 20--30 mm on America &
    Speedmaster."

    Tietty jos pitää 30mm:ssä niin ei kai voi olla kauhean väärässä?



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  28. #58
    Lainaa (TwinTenox @ Huhti. 27 2010,23:55) kirjoitti
    Pakko oli päästä tänään(kin) kokeilemaan. Laskin hiukan paineita ja sääsin tosiaan asentoon 3 tuon takajousituksen. Melko pienen lenkin tein kiireiden takia, mutta uskaltaisin sanoa, että kokonaisuus on nyt parempi. Ajoin n. 10km soralla ja 25km asvaltilla. Hyvältä meno maistui.

    Viitsitkö OldEric katsoa vielä ketjujen optimikireyden, kun tuo oma opas ei sitä Scramblerille kerro ja esim. Bonnevillelle ja Americalle noi on erilaiset.

    Mun toi pdf muotoinen ohjekirja antaa tuollaiset toleranssit:

    "25--35 mm on Bonneville,
    Bonneville T100 & Thruxton
    -- 20--30 mm on America &
    Speedmaster."

    Tietty jos pitää 30mm:ssä niin ei kai voi olla kauhean väärässä?
    Noin 30 mm olen pitänyt, muistaakseni ohjekirjassa oli samat arvot kuin Bonnevillessä, täytyy illalla tarkistaa. Oleellista on kuitenkin se, ettei kiristä ketjua liikaa. Löysä on parempi kuin liian kireä. Ensimmäisenä kesänä olin liian tarkka ketjun kireyden suhteen, kiristelin sitä turhan usein. Onneksi ei tullut vahinkoja sen takia. Saattaa nimittäin kovassa töyssyssä kohdistua liian suuri rasitus eturattaan vetoakseliin ja sen stefa voi vaurioitua minkä seurauksena voi olla öljyn vuotamista.
  29. #59
    Tästä on hyvä jatkaa. Päivä näyttää sellaiselta, että tänään voisi tekaista pidemmän lenkin. Ensimmäisen tälle keväälle. Leppoisia ajokilsoja sulle myös OldEric ja kiitoksia avusta ja vinkeistä vielä kerran.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  30.  
  31. #60
    Lainaa (TwinTenox @ Huhti. 26 2010,22:19) kirjoitti
    Kiitos linkeistä. Anakee II on tarkoitus laittaa alle seuraavaksi. Mulla on suomenkielinen ohjekirja, jossa ei ole Scrambleriä erikseen lainkaan. Jos jaksat niin tsekkaa tuo jousiasia vielä, edellisen viestini kuvalinkin kanssa.
    Täältä Anakeet saanee edullisimmin: http://snipurl.com/vuc22
Sivu: 2 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen