Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 133:sta
  1. #31
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 10 2010,15:03) kirjoitti
    "Puhtaita" hiilivetyjähän noi on kaikki, ja kumi ei niitä kestä/ liukenee; aromaattisiin nopeasti ja alifaattisiin hitaasti.
    Nitriilikumi taasen kestää hiilivetyjä paremmin/ ei liukene juurikaan, mutta on sitten taas kalliimpaa ja jäykempää tavaraa, joten sitä ei juurikaan käytetä ketjujen o-renkaissa. Stefoissa sitten taas kylläkin.
    Hmm, minusta ne o-renkaat on juurikin nitriilikumia koska pitäähän niiden öljyä kestää. Öljy on alifaattinen hiilivety siinä kun se lamppuöljykin, ja niitä nitriilikumi kestää hyvin. Bensa taas sisältää aromaatteja ja on pahasta nitriilikumillekin.

    Kaikkia kumilaatuja saa eri kovuuksina joten se tuskin on ongelma. Suurin osa moottoritekniikassa käytettävistä o-renkaista on nimenomaan nitriilikumia, paitsi bensan kanssa pitää käyttää fluorikumia eli Vitonia.

    Joo meneepäs taas tieteelliseksi...
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  2. #32
    Tuolta voi katsella miltä näyttää 4 vuotta vanha ketju jota ei ole koskaan pesty. Kuvat keväältä 2009.
    Rattaat vaihdoin pienempään ja isompaan, ja ajelin kesän 2009. Kuvat 2010.
    Nyt oli pakko vaihtaa pitempi ketju, ett mahtu viel isompi takaratas. Siitä syystä vanha ketju on irti.
    http://www.ip.fi/~scuuba/org/ketju%26rattaat/
    Pro-oiler + ohut öljy. Toimii. Ei tarvi pestä/huoltaa ketjua.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  3. #33
    Lainaa (Utah @ Huhti. 10 2010,15:19) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 10 2010,15:03) kirjoitti
    "Puhtaita" hiilivetyjähän noi on kaikki, ja kumi ei niitä kestä/ liukenee; aromaattisiin nopeasti ja alifaattisiin hitaasti.
    Nitriilikumi taasen kestää hiilivetyjä paremmin/ ei liukene juurikaan, mutta on sitten taas kalliimpaa ja jäykempää tavaraa, joten sitä ei juurikaan käytetä ketjujen o-renkaissa. Stefoissa sitten taas kylläkin.
    Hmm, minusta ne o-renkaat on juurikin nitriilikumia koska pitäähän niiden öljyä kestää. Öljy on alifaattinen hiilivety siinä kun se lamppuöljykin, ja niitä nitriilikumi kestää hyvin. Bensa taas sisältää aromaatteja ja on pahasta nitriilikumillekin.

    Kaikkia kumilaatuja saa eri kovuuksina *joten se tuskin on ongelma. Suurin osa moottoritekniikassa käytettävistä o-renkaista on nimenomaan nitriilikumia, paitsi bensan kanssa pitää käyttää fluorikumia eli Vitonia.

    Joo meneepäs taas tieteelliseksi...
    Ok, kiitti oikaisusta.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  4. #34
    wd40, biltema x4, crc 5-56 toimivat hyvin ketjun puhdistuksessa.
    Väitteet siitä että wd40 muka vahingoittaisi o tai x-renkaita ei pidä paikkaansa. Vuonna 2006 talvena oli silloisen kevarin ketju rasvattu wd40:sellä vain seisonnan ajaksi ja mitään ongelmia ei tullut.



  5. #35
    +1 painepesurille, jos haluaa ostaa uudet ketjut
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  6. #36
    Lainaa (nato26 @ Huhti. 10 2010,23:03) kirjoitti
    +1 painepesurille, jos haluaa ostaa uudet ketjut
    Niin sitä luulis ajoin 23 tkm ja pesin painepesurilla joka reissun jälkeen plus voitelin laatikkoöljyllä operaation jälkeen. Ajattelin tämän jälkeen, että eiköhän ne ole valmiit, mutta verrattuani uusiin niissä ei ollut yhtään pituuseroa eli olis menny varmaa saman verran vielä ja oli möhköenskassa vielä noi missä kulutus on isompaa varmaan kuin katupyörässä.
  7. #37
    Luulenpa, että ketjut jää putsaamatta liuottimilla tai öljyillä tänäkin vuonna * Luotan edelleenkin siihen, että ketjut rasvataan sisäpuolelta muutaman sadan kilsan välein ja keskipakovoima heittää pikkuhiljaa rasvat ynnä muut töhnät ja pa***t ulkosyrjälle, josta ne voi pyyhkäistä aina rasvauksen päätteeksi pois. Ilmiö toimii, sen näkee eturattaan kotelosta *
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  8. #38
    Minäkin olen ammattimies omalla alalla,mutta silti olen antanut
    virheellistä tietoa ulkopuolisille.
    Ei ammattimieskään ole täydellinen.
    Tämän myös todistaa lehtien huoltovertailutestit,joskin testaajatkin
    voivat erehtyä.
  9. #39
    Poistettu
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 10 2010,15:36) kirjoitti
    Tuolta voi katsella miltä näyttää 4 vuotta vanha ketju jota ei ole koskaan pesty. Kuvat keväältä 2009.
    Rattaat vaihdoin pienempään ja isompaan, ja ajelin kesän 2009. Kuvat 2010.
    Nyt oli pakko vaihtaa pitempi ketju, ett mahtu viel isompi takaratas. Siitä syystä vanha ketju on irti.
    http://www.ip.fi/~scuuba/org/ketju%26rattaat/
    Pro-oiler + ohut öljy. Toimii. Ei tarvi pestä/huoltaa ketjua.
    En nyt ala pilkkua viilaamaan, mutta laitathan rata-ajossa oilerin nollille. Sinne ei tietoisesti tarvi roiskia yhtään ainoota tippaa öljyä. Ja kilvanajon säännötkin sanoo että yhtään avointa öljy/nestejärjestelmää ei saa olla, joten viimeistään jokkikseen joudut repimään oilerin veks.

    Muutenkin rata-ajoa harrastavien kannattaa tiedostaa että liika rasva ketjuissa tai tohottaminen rasvatessa pöölyttää ylimääräsen takarenkaalle.
  10. #40
    Ketjun puhdistussprayt ja painepesurin voit unohtaa.
    Moottoriöljyä ketjuihin ja kovaa ajoa
  11. #41
    Lainaa (998sFE @ Huhti. 11 2010,09:38) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 10 2010,15:36) kirjoitti
    Tuolta voi katsella miltä näyttää 4 vuotta vanha ketju jota ei ole koskaan pesty. Kuvat keväältä 2009.
    Rattaat vaihdoin pienempään ja isompaan, ja ajelin kesän 2009. Kuvat 2010.
    Nyt oli pakko vaihtaa pitempi ketju, ett mahtu viel isompi takaratas. Siitä syystä vanha ketju on irti.
    http://www.ip.fi/~scuuba/org/ketju%26rattaat/
    Pro-oiler + ohut öljy. Toimii. Ei tarvi pestä/huoltaa ketjua.
    En nyt ala pilkkua viilaamaan, mutta laitathan rata-ajossa oilerin nollille. Sinne ei tietoisesti tarvi roiskia yhtään ainoota tippaa öljyä.
    Tolla asetuksella millä viime kesän radalla ajelin, "öljynkulutus" oli noin 0,04557285 millilitraa per 3km-ratakierros.
    Eli ~22 ratakierrosta per millilitra.
    (itse asiassa taitaa olla vieläkin vähemmän, tarvii tutkii...)
    (edit: joo 0,027254848 ml per 3km, eli ~37 ratakierrosta per ml, anyway, "merkityksetöntä"...)

    Ymmärtänet ehkä tuosta että ei se roiski.

    Lainaa kirjoitti
    Ja kilvanajon säännötkin sanoo että yhtään avointa öljy/nestejärjestelmää ei saa olla, joten viimeistään jokkikseen joudut repimään oilerin veks.
    Pro-oilerin saa sammutettua, ja jos se ei riitä, niin sitten voi vaikka tulpata sen noin millimetrin(?) sisähalkaisijaltaan olevan letkun, jolloin siitä tulee suljettu systeemi?

    Lainaa kirjoitti
    Muutenkin rata-ajoa harrastavien kannattaa tiedostaa että liika rasva ketjuissa tai tohottaminen rasvatessa pöölyttää ylimääräsen takarenkaalle.
    Pro-oilerin etu nimenomaan on se että se "vähentää" rasvan tarvetta ketjussa.
    Kuten varmaan huomaat noista kuvistakin, ja tuosta aiemmin mainitusta määrästä.



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  12. #42
    Poistettu
    Lainaa (scuuba @ Huhti. 11 2010,13:33) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Tolla asetuksella millä viime kesän radalla ajelin, "öljynkulutus" oli noin 0,04557285 millilitraa per 3km-ratakierros.
    Eli ~22 ratakierrosta per millilitra.
    (itse asiassa taitaa olla vieläkin vähemmän, tarvii tutkii...)
    (edit: joo 0,027254848 ml per 3km, eli ~37 ratakierrosta per ml, anyway, "merkityksetöntä"...)

    Ymmärtänet ehkä tuosta että ei se roiski.

    Pro-oilerin saa sammutettua, ja jos se ei riitä, niin sitten voi vaikka tulpata sen noin millimetrin(?) sisähalkaisijaltaan olevan letkun, jolloin siitä tulee suljettu systeemi?

    Pro-oilerin etu nimenomaan on se että se "vähentää" rasvan tarvetta ketjussa.
    Kuten varmaan huomaat noista kuvistakin, ja tuosta aiemmin mainitusta määrästä.
    Mekaanisen sulun joudut tekemään tai poistamaan. Ei ole itselläni oilereista kokemuksia, kehuja kyllä kuullut.

    Kuten totesin, kilvanajossa sulkemattomia systeemeitä ei saa olla. Sikäli helppo sääntö.
  13. #43
    Tää ketjujen huolto ja rasvaus on kans yhtä monenkirjava juttu kun se että mikä on maailman nopein moottoripyörä. Jokaisella on oma mielipide ja sitä pidetään oikeana. Yks pesee ketjut öljyllä,toinen painepesurilla. Joku rasvaa vahalla,toinen taas moottoriöljyllä. Ja jokainen tekee miten kuvittelee sen olevan parasta tehdä * *

    Mulle poliisipyöriä mm. vuosia korjannut/huoltanut kaveri haukkui KETJUVAHAN kaikken huonoimmaksi tavaraksi,oikeaksi ketjujentuhoajaksi. Vahaa käytin kyllä itsekin mutta em. kaverin ja pyörien omistajan käsikirjojen ohjetta noudattaen aloin käyttämään PERÄÖLJYÄ 80W-90 ja sen jälkeen ei vaha ole enää "imuroinut" itseensä kaikkea likaa mitä ajellessa lentää ja peräöljy myös pysyy sateella edes muutaman kilometrin ketjuissa. Ketjuvahat/ölhyt eivät kyllä pysy kilometriäkään märällä ketjuissa! * *Joskus kuvittelin että mitkään perä-tai moottoriöljyt eivät pysy kyllä millään ketjuissa mutta jokin kumma ominaisuus ainakin peräöljyn kiinnittää ketjuihin paremmin kuin mikään muu. No tämänkin saa joku todistaa vääräksi "totuudeksi" *
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  14. #44
    Lainaa kirjoitti
    Ketjuvahat/ölhyt eivät kyllä pysy kilometriäkään märällä ketjuissa!
    Öljyn tarkoitushan on vähentää o-renkaiden kitkaa eli lämmön aiheuttamaa kulumista. Ehkä vesikin osaltaan toimii ainakin sateen ajan samalla tavoin kunhan sitten muistaa öljytä ketjut ennenkuin karahtavat pintaruosteeseen - eli heti sateen tai ajon päätyttyä!

    Pelkästään sinne o-renkaisiin itse ainakin ketjusprayta suihkin, pullo tuntuu riittävän loputtomiin.



    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  15. #45
    Lainaa (Perkele @ Huhti. 10 2010,03:50) kirjoitti
    Pjää ne hammasharjat mitään niille renkaille tee * jos kiillekin ne kestää, niin totta mooses pikkunen kumirinksu.. tai sitten jos epäilee, niin pitää ostaa joku ultra-soft.. (Huom. pilkunviilaajille, tuossa yritti olla sarkasmia mukana).

    Ruvetaanko Motard väitteleen näin yön pimeinä tunteina?
    Voithan sä kokeilla kaataa suuhun prikallisen hiekkaa ja harjata menemään, katso mitä kiille tykkää.

    Mitä painepesuriin tulee, niin pitäs olla aika selviö, että se on sopiva työkalu puutarhatiilien puhdistamiseen.
  16. #46
    Lainaa (Halti @ Huhti. 11 2010,23:01) kirjoitti
    kunhan sitten muistaa öljytä ketjut ennenkuin karahtavat pintaruosteeseen - eli heti sateen tai ajon päätyttyä!
    Mullapa kerkesi tulla kiinantina-Reginoihin pintaruostetta kylkiin.. ei ole lähtenyt ajossakaan. Siinähän ovat, mihinkään taida vaikuttaa. Viimestään hioutuvat sitten hiekkamuhjussa puhaiksi taas
  17. #47
    Huomasin että meikäläisen pyörän ketju on suunnilleen puoliksi keskimäärin jäykempi ja toinen puoli ihan hyvä. Joku kolme semmosta erityisen jäykkää liitosta on ja tuossa monta tuntia nyt väännelly kädet hellinä niitä paremmiks rasvojen kanssa. Jotenkin jopa onnistunut siinä, mutta kyllähän tuo jossain vaiheessa on pakko uusia... Haluan vain ensin löytää jonkun muun ketjun kuin tämä:

    http://www.storm-motor.fi/osat....etju-26

    Syynä tuo hinta... Järkyttävä kallis ja en minä halua mitään superlujaa, vaan perus ketjun... Tuolla vaan ei ole muita vaihtoehtoja niin mistä tuota pitäisi katsella sitten?
    Yamaha YZF-R1 -00
    Yamaha TZR 125 -90 (ex)
    Honda Monkey -95 (ex)
  18. #48
    Lainaa kirjoitti
    Tuolla vaan ei ole muita vaihtoehtoja niin mistä tuota pitäisi katsella sitten?
    Kyllä siellä muitakin on!

    rk-ketju-vahvistettu

    rk-o-rengasketju-vahvistettu

    rk-rx-rengasketju-erikoisvahvistettu-
    Siitä vaan valitsemaan...*
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

    Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea


    ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
  19. #49
    Kiitos paljon! Noita ei ollut tuolla YZF-R1 osiossa... Käyköhän nuo sitten suoraan vai joutuuko katkomaan ketjua jne? Olipas mukava yllätys että noihin hintoihin kanssa löytyy ketjua vaikka minkälaista.
    Yamaha YZF-R1 -00
    Yamaha TZR 125 -90 (ex)
    Honda Monkey -95 (ex)
  20. #50
    Toi sun laittama linkki näyttäis että R1 ketju ois 114 lenkkiä pitkä. Joten ostamalla suoraan 114 lenkkiä pitkän ketjun ei tarvitse ketjua erikseen lyhentää...

    Mutta jos pyörään on rattaita vaihdettu niin sitten mennään aina tapaus kohtaisesti.(ketjua on helpompi lyhentää kuin pidentää )
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

    Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea


    ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
  21. #51
    Pitäis vakiovälit olla ihan... Aivan joo eli tuo numero 114 meinaa sitä, no ollaan taas yhtä asiaa viisaampia! *

    Onko tuo halvin tarpeeksi kestävä ketju R1:lle? * Vai pitääkö "investoida" tuohon 89 euroon? Ettei vaan napsahda ekassa kiihdytyksessä ketju poikki... *

    89 euron ketjut laitoin tilaukseen, takaratasta ei ollut mutta etunen sentään...



    Yamaha YZF-R1 -00
    Yamaha TZR 125 -90 (ex)
    Honda Monkey -95 (ex)
  22. #52
    Lainaa (PekoniPetteri @ Touko. 19 2010,19:36) kirjoitti
    Onko tuo halvin tarpeeksi kestävä ketju R1:lle? * Vai pitääkö "investoida" tuohon 89 euroon? Ettei vaan napsahda ekassa kiihdytyksessä ketju poikki... *

    89 euron ketjut laitoin tilaukseen, takaratasta ei ollut mutta etunen sentään...
    Jos nouset siitä jakkarasta, kävelet pyörän viereen rätin ja vaikka monitoimiöljypurkin kanssa, hieman pyyhkäiset ketjun kylkeä ja luet siinä olevat hieroglyfit, olet huomattavasti fiksumpi. Näiden hieroglyfien kanssa sitten tänne tai suoraan Googleen tai ketjuvalmistajan sivuille, niin olet huomattavasti viisaampi.

    Btw. mulla on 530VA(nyk. ZVM??) D.I.D.:it käyttämättömänä paketissaan jos joku on kiinnostunut.
  23. #53
    Ite pesin dieselillä ja tiskiharjalla, hyvin tuntuu irtoavan lika.
    Dieselistä jää pienehkö rasvakalvo, joka kannattaa varmaan pyyhkiä/pestä pois ennenkuin pistää "oikeita rasvoja" ketjuihin. Tuskinpa siitä tosin mitään haittaa on.

    Kuva operaatiosta
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
    Suzuki RF900R -94
  24. #54
    Lainaa (keitsi @ Touko. 25 2010,10:42) kirjoitti
    Varmaan aistikkaat tuoksut pesuhuoneessa hetken aikaa

    Löpöllähän nuita on tullut itsekin pestyä, tosin nyt olen muutaman kauden voitanut vain ketjuöljyllä niin eipä tuolle erilliselle pesulle ole oikeastaan mitään tarvetta. Ketjurasvoista ja etenkin -vahoista saa kyllä muodostumaan sellaiset jenkkipurkkamällit sinne toisiovedon osasien lähistölle että morjens. Sehän se vasta lystiä onkin kun sieltä eturattaan kotelosta klöntsähtää sellainen vauvanpään kokoinen paali däddää moottoriradalle...
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  25. #55
    Lainaa (killa @ Touko. 25 2010,10:53) kirjoitti
    Lainaa (keitsi @ Touko. 25 2010,10:42) kirjoitti
    Varmaan aistikkaat tuoksut pesuhuoneessa hetken aikaa *

    Löpöllähän nuita on tullut itsekin pestyä, tosin nyt olen muutaman kauden voitanut vain ketjuöljyllä niin eipä tuolle erilliselle pesulle ole oikeastaan mitään tarvetta. Ketjurasvoista ja etenkin -vahoista saa kyllä muodostumaan sellaiset jenkkipurkkamällit sinne toisiovedon osasien lähistölle että morjens. Sehän se vasta lystiä onkin kun sieltä eturattaan kotelosta klöntsähtää sellainen vauvanpään kokoinen paali däddää moottoriradalle...
    Joo, vähän leuhkaa diesel, mutta minkäs teet kun on köyhä eikä oo tallia.

    Itellä oli kans ketjukotelossa kivasti paskaa/teflonia/rasvaa/kuraa/jarrupölyä kääriytyneenä mukavaksi köntiksi. Pesin ketjukotelonkin ja oikeastaan kaikki tosi paskaiset osat pyörästä dieselillä
    Ennen pesua -kuva



    Suzuki GSX1300R Hayabusa -05
    Suzuki RF900R -94
  26. #56
    Lainaa (keitsi @ Touko. 25 2010,11:07) kirjoitti
    Lainaa (killa @ Touko. 25 2010,10:53) kirjoitti
    Lainaa (keitsi @ Touko. 25 2010,10:42) kirjoitti
    Varmaan aistikkaat tuoksut pesuhuoneessa hetken aikaa *

    Löpöllähän nuita on tullut itsekin pestyä, tosin nyt olen muutaman kauden voitanut vain ketjuöljyllä niin eipä tuolle erilliselle pesulle ole oikeastaan mitään tarvetta. Ketjurasvoista ja etenkin -vahoista saa kyllä muodostumaan sellaiset jenkkipurkkamällit sinne toisiovedon osasien lähistölle että morjens. Sehän se vasta lystiä onkin kun sieltä eturattaan kotelosta klöntsähtää sellainen vauvanpään kokoinen paali däddää moottoriradalle...
    Joo, vähän leuhkaa diesel, mutta minkäs teet kun on köyhä eikä oo tallia.

    Itellä oli kans ketjukotelossa kivasti paskaa/teflonia/rasvaa/kuraa/jarrupölyä kääriytyneenä mukavaksi köntiksi. Pesin ketjukotelonkin ja oikeastaan kaikki tosi paskaiset osat pyörästä dieselillä
    Ennen pesua -kuva
    Osta seuraavaks lamppuöljyä. Se on baut yhtä tehokasta ku diisseli, mut ei haihdu baut ollenkaan, eli ei haise yhtään verrattuna diisseliin.
    Ja viel ennen lamppuöljypesua suihkuttelet vähän jotai crctä kovettuneisiin mömmöihin.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  27. #57
    Mä olen WD-40:stä suihkutellu reippaasti ketjuun ja rätillä pyyhkiny paskat pois. Aika monta rundia pyöritän rengasta ja suihkuttelen ketjuun. Sitten kun on kuiva ja puhdas, niin CRC:n ketjuöljyä päälle. Mutta jotenkin vaan tuntuu, et toi CRC on vähän turhan luirua. Meinaa aika nopeesti hävitä ketjusta. Tiedä sitten mikä olis parempi...
    ***EX - Suzuki SV1000S ´03 x 2***
    *** Suzuki VZ800 Marauder ´99 ***
  28. #58
    Lainaa (BenDilde @ Kesä. 03 2010,00:00) kirjoitti
    Sitten kun on kuiva ja puhdas, niin CRC:n ketjuöljyä päälle. Mutta jotenkin vaan tuntuu, et toi CRC on vähän turhan luirua. Meinaa aika nopeesti hävitä ketjusta. Tiedä sitten mikä olis parempi... *
    Komppaan; tuo CRC:n sitkostettu ketjuöljy (vaikka nimenomaan mainostavat O-ketjuille jne. sopivaksi) ei tahdo pysyä edes munamankelin eli fillarin ketjuissa jos vastaan tulee yksikin sateinen reissu pärrästä nyt puhumattakaan. Enpä ole kyllä parempaakaan keksinyt vaikka hintansa puolesta (~7-8e/500ml painepakkaus) tuolle voisi keksiä hinta-laatusuhteeltaan paremmankin korvikkeen...
  29. #59
    Valopetrolia, vaihteistoöljyä ja juures harja, lähikaupasta tai vanha keittiöstä. sillä lähtee. kiiltää kuin juutalaisen.. köh köh.. käsittelyn jälkeen.
    Honda CB 600f Hornet -06 2007-2010
    Kawasaki VN1700 Classic -09 2010-
    -Kapu hoitaa-
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Kapu @ Kesä. 06 2010,00:01) kirjoitti
    kiiltää kuin juutalaisen.. köh köh.. käsittelyn jälkeen.
    kiiltää kun papin kulli mä oon pessy riisselillä ja hyvä on tullu * nyt käyttäny valvoline cable & chain rasvaa niin tuntuu pysyvän aika puhtaana * ruiskutan takavanteen ja etukatteen/plexin(itikoita) vahvalla pineline seoksella ennenku alan pesemään sienellä niin tuntus lähtevän rattaasta ja vanteestakin ihan mukavasti pois tosin se valvoline on semmosta öljymäistä verrattuna moneen muuhun ketju(vaseliiniin)rasvaan jotka jää kiinni kun kuppa töölöön edittiä: ja ketjut on kestäny mulla 30tkm ja edellisen omistajan ajoista en tiedä.kenkääkin on saanu aika reilusti! pikkusen oli muutama lenkki jumissa kun toissa talvena otin ne pois ja uitin delvacissa samalla kun rasvasin linkun/haarukan laakerit. että kyllä ne oooo renkaat tuntuu ainaki pinelinee kestävän enska pyörästä pesen painepesurilla ja vahvalla pinelinellä kun muuten ei hiekka ja paska irtoa!ne kestää mitä kestää!



    YZF1000R
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen