Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    minkälainen homma on vaihtaa gsx f:ään etupään stefat ja öljyt... meenaan että kuinka paljon joutuu purkamaan että saapi ne stefat vaihettua
    Nykyinen: Kawasaki GTR 1000 -86

    edellinen: Suzuki GSX 750 F -89
  2. #2
    Putket vaan irti ja osiksi. Samalla tulee pestyä vanhat moskat pois.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://picasaweb.google.fi/sefotec1200
    http://www.elisanet.fi
  3. #3
    Ei mikään amerikanhomma, kun on vaan huolellinen. Etuputket irti vaan. Samalla on hyvä tarkastaa ohjauslaakerin kunto/voitelu/tiukkuus. Muista vaihtaa ne etuteleskooppien alapulttien alumiiniprikat. Eipähän sitten aukeile omia aikojaan.

    Manuaali auttaa, sen saa joko kaupasta tai tuolta.

    http://www.blackbears.ru/manual....ual.zip



    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  4. #4
    täytyy manuaalia tulkita
    huh huh jospa tuon pärrän kohta sais kuntoon.. menee ajopäiviä "hukkaan"
    Nykyinen: Kawasaki GTR 1000 -86

    edellinen: Suzuki GSX 750 F -89
  5. #5
    Ei tosiaan paha homma. Tuossa manuaalissa hyvät ohjeet.

    Pikkuvinkkinä sitten kun kiristelet putkin alaosassa olevia tyhjennys ruuveja takasin kiinni, niin muista katsoa, että on sisuskaluissa oleva hahlo siinä ruuvin kohdalla. Yhden kierteen korkkasin itse kun ei ollut.

    Ite laitoin stefojen vaihdon yhteydessä samalla myös jäykemmät öljyt ja etupää mielestäni vähän parani, kun tässä iässä alkaa jo olemaan vähän löysemmässä kunnossa kuin uutena.
    Neljässä pyörässä ja neljässä tahdissa on molemmissa kaksi liikaa!

    Sussu 750F -89
  6. #6
    Kuinka korkealle keula täytyy nostaa että pumput mahtuu tulemaan alakautta pois, näyttävät aika pitkiltä vai saako puristettua kasaan kun öljyt laskee pois?
    Honda CBR1000F 1996
  7. #7
    Lainaa (V071JAK @ Maalis. 28 2011,22:21) kirjoitti
    Kuinka korkealle keula täytyy nostaa että pumput mahtuu tulemaan alakautta pois, näyttävät aika pitkiltä vai saako puristettua kasaan kun öljyt laskee pois?
    Ei sitä keulaa tarvi "nostaa korkeammalle". Esim perus emäputkesta nostava etupukki riittää.
  8. #8
    Lainaa (Samzon @ Huhti. 09 2010,00:49) kirjoitti
    Ite laitoin stefojen vaihdon yhteydessä samalla myös jäykemmät öljyt ja etupää mielestäni vähän parani, kun tässä iässä alkaa jo olemaan vähän löysemmässä kunnossa kuin uutena.
    Jos keula tuntuu löysältä, niin ensimmäisenä kannattanee vaihtaa jäykemmät jouset.
    Jäykemmät öljyt tekee keulasta lähinnä vaan hitaamman.
  9. #9
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 29 2011,12:01) kirjoitti
    Lainaa (V071JAK @ Maalis. 28 2011,22:21) kirjoitti
    Kuinka korkealle keula täytyy nostaa että pumput mahtuu tulemaan alakautta pois, näyttävät aika pitkiltä vai saako puristettua kasaan kun öljyt laskee pois?
    Ei sitä keulaa tarvi "nostaa korkeammalle". Esim perus emäputkesta nostava etupukki riittää.
    Niin jos oikein nyt ymmärsin, pyörä keskijalalle, takapyörä maahan niin putket mahtuu ottamaan pois myös alakolmion läpi, näyttää vain niin pitkiltä pumput että ei tule alakolmiosta alas nostamatta keulaa ylemmäs?
    Honda CBR1000F 1996
  10. #10
    Otat jouset pois niin pumput lyhenee aika paljon, painuu kasaan. En muista riittääkö vielä se, mutta jos ei riitä, ota takapyörä pois ja paina swingi maahan. Sitten mahtuu ainakin ja muistaakseni mopo jää keulimaan ihan itestään ilman nostimia. Toki hyvä tukea se jollain esim. kehtoputkista tai koneesta. Minä en ainakaan käyttänyt mitään nosturia kun keulahuollon tein, tuo keskituki riittää. Näin siis "vanhakoppaisessa, eli 1988-97-mallisissa.



    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  11. #11
    Kiittää ja kumartaa neuvoista, kokeillaan ja katsotaan kuinka onnistuu.
    Honda CBR1000F 1996
  12. #12
    Lainaa (V071JAK @ Maalis. 29 2011,12:39) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 29 2011,12:01) kirjoitti
    Lainaa (V071JAK @ Maalis. 28 2011,22:21) kirjoitti
    Kuinka korkealle keula täytyy nostaa että pumput mahtuu tulemaan alakautta pois, näyttävät aika pitkiltä vai saako puristettua kasaan kun öljyt laskee pois?
    Ei sitä keulaa tarvi "nostaa korkeammalle". Esim perus emäputkesta nostava etupukki riittää.
    Niin jos oikein nyt ymmärsin, pyörä keskijalalle, takapyörä maahan niin putket mahtuu ottamaan pois myös alakolmion läpi, näyttää vain niin pitkiltä pumput että ei tule alakolmiosta alas nostamatta keulaa ylemmäs?
    No äkkiäkös sä ton mittaat, enne ku rupeet säätämään, jos niikseen tulee:
    Eli alakolmiosta pampun yläpäähän
    vs
    pampun alapäästä pampun suuntaisesti maahan.

    Niin ei tarvi arpoo riittääkö vaiko eikö.

    Lisäksi kun keula on "ilmassa" niin muutaman lisäsentin matkaa saa sillä että kääntää ohjauksen linkkuun, jos se nyt sattuu olemaan pienestä kiinni, tuskin.
  13.  
  14. #13
    Tehtävä suoritettu. Keskijalan alle lankku ja takarengas maahan, keula nousi riittävän korkealle. Uudet stefat, pölysuojat ja öljyt, helppo homma. Käsittämätöntä kuinka paljon öljyt vaikuttaa, vanhat mustaa litkua ja keula painui muutaman sentin kun istui pyörän päälle, nyt juuri ja juuri painumaa huomaa ja etupää tuntuu todella jämäkältä, testi ajoa ja kelejä odotellen... *
    Honda CBR1000F 1996