Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 40:sta
  1. #1
    Onko kukaan viritellyt lisähuomiovaloja eteen? Esim sellaisia ledirivejä. Voisi lisätä näkyvyyttä aika lailla jos laittaisi vaikka syylarin reunaan. Mitähän mahtaisivat nuo sinipukuiset oikein tykätä (jos kysyy niin tietysti mitään ei saa muuttaa).
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  2. #2
    Saahan pyörässä valoja olla ja pitääkin olla. Viimeisestä huomiovalovillityksestä onkin jo aikaa noin 20 vuotta... Monasti vaan katetun pyörän keulan muotoilu haittaa siistiä asennusta. Nakuihin saa helpommin.

    Oikeat huomiovalot on tietty ok ja hyvin asennettuna tuovat jopa ilmettä. Niiden vain lisäparkeiksi käyvien valojen tarkoitus on hieman hämärä ainakin minulle.

    Norgen nokkaankaan ei ole oikein sopivia löytynyt ellei sitten sellaiset pyöreät poskirautoihin. Tosin omatkin valot ovat sen verran tyylikkäät ettei tarvetta välttämättä ole muuta kuin rakentelumielessä.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  3. #3
    Itsellä Kawa grt 1400 ja tässä talvella virittelin Led valot peiliin yksi kummallekkin puolelle tuli aika siistin näköinen ja toivotaan että minut huomataan paremmin nyt...
    P.S Kausi jo korkattu...
    Reissut mielessä........
  4. #4
    Lainaa (r1150r @ Maalis. 30 2010,11:16) kirjoitti
    Saahan pyörässä valoja olla ja pitääkin olla. Viimeisestä huomiovalovillityksestä onkin jo aikaa noin 20 vuotta... Monasti vaan katetun pyörän keulan muotoilu haittaa siistiä asennusta. Nakuihin saa helpommin.

    Oikeat huomiovalot on tietty ok ja hyvin asennettuna tuovat jopa ilmettä. Niiden vain lisäparkeiksi käyvien valojen tarkoitus on hieman hämärä ainakin minulle.

    Norgen nokkaankaan ei ole oikein sopivia löytynyt ellei sitten sellaiset pyöreät poskirautoihin. Tosin omatkin valot ovat sen verran tyylikkäät ettei tarvetta välttämättä ole muuta kuin rakentelumielessä.
    En nyt ajatellut niinkään ulkonäköä vaan enemmänkin turvallisuutta eli että näkyisi paremmin liikenteessä. Tuollaiseen yläkatteelliseen saisi aika helposti lisäiltyä kun syyläri on näkyvissä (syylärin sivuun).
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  5. #5
    Lainaa (r1150r @ Maalis. 30 2010,11:16) kirjoitti
    Viimeisestä huomiovalovillityksestä onkin jo aikaa noin 20 vuotta...
    Joo, eipä ole huomiovalot kovinkaan muodissa olleet. Milloihan se alkuperäinen villitys alkoikaan..? Muistelisin, että jo 1980 isäni taunuksessa olisi sellaiset olleet.

    Vaan nyt näyttäisi siltä, että huomiovalot tulevat uudestaan, onhan niitä monessa autossa jo vakionakin. Hyvä niin, sillä nämä uudet led-huomiovalot tekevät ajoneuvon paljon paremmin havaittavaksi kuin lähivalot.
    Muistelen lukeneeni, että bensaakin säästyy keskimäärin pari desiä satasella. Nykyään taitaa olla vielä niin, ettei parkkivalojenkaan tartte enää palaa - pelkät huomiovalot siis riittää päiväkäyttöön.

    TM:ssä oli vastattain aika perusteellista juttua aiheesta. Jos joku löytää, niin voisi kopioida tännekin..



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  6. #6
    Näyttäis että Kellermann tekee oikein e-hyväksyttyjä huomiovalo/etuvilkkuja Kilks

    Ilmeisesti noissa on vilkkuledien lisäksi valkoiset ledit jotka toimivat huomiovaloina? Tuossapa olis siisti tapa tehdä huomiovalot mihin vaan pyörään...
  7. #7
    Lainaa (Fabioso @ Maalis. 30 2010,14:38) kirjoitti
    Näyttäis että Kellermann tekee oikein e-hyväksyttyjä huomiovalo/etuvilkkuja Kilks

    Ilmeisesti noissa on vilkkuledien lisäksi valkoiset ledit jotka toimivat huomiovaloina? Tuossapa olis siisti tapa tehdä huomiovalot mihin vaan pyörään...
    Eikös ne Kellermanin valot ole parkit, position lights? Olisivat tyylikkäät mutta ei ole nyt pyörää johon laittaa.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  8. #8
    Lainaa (J@ck @ Maalis. 30 2010,14:30) kirjoitti
    Joo, eipä ole huomiovalot kovinkaan muodissa olleet. Milloihan se alkuperäinen villitys alkoikaan..? Muistelisin, että jo 1980 isäni taunuksessa olisi sellaiset olleet.
    Huomiovalot keksittiin aikanaan Saabin toimesta ja Talmuhan niitä alkoi valmistaa sitten tarvikkeina. Aika oli jotakin 70-luvun puoltaväliä. Isän Mersussa oli huomiovalot 70-luvun lopulla. 80-luvun puolenvälin paikkeilla muoti alkoi olla ohi.

    Itsekin asensin pyörään sellaiset ihan vaan rakentelumielessä 80-luvun alussa ja 1-mukinen täristi sen verran, että polttimoita kului.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  9. #9
    Oma mielipide on että jos laittaa, laittaa ne tyylillä. Alla mielestäni hyvä esimerkki:



    Sattu silmään googlen haulla...

    - Pasi
  10. #10
    Lainaa (r1150r @ Maalis. 30 2010,16:44) kirjoitti
    Lainaa (J@ck @ Maalis. 30 2010,14:30) kirjoitti
    Joo, eipä ole huomiovalot kovinkaan muodissa olleet. Milloihan se alkuperäinen villitys alkoikaan..? Muistelisin, että jo 1980 isäni taunuksessa olisi sellaiset olleet.
    Huomiovalot keksittiin aikanaan Saabin toimesta ja Talmuhan niitä alkoi valmistaa sitten tarvikkeina. Aika oli jotakin 70-luvun puoltaväliä. Isän Mersussa oli huomiovalot 70-luvun lopulla. 80-luvun puolenvälin paikkeilla muoti alkoi olla ohi.

    Itsekin asensin pyörään sellaiset ihan vaan rakentelumielessä 80-luvun alussa ja 1-mukinen täristi sen verran, että polttimoita kului.
    -70 luvun puolessa välissä hyvinkin eli 35v sitten.

    Ite rustasin vuonna -80 nuo keltaiset mokkulat Honda 125 Twiniin eikä silloin posliinit olleet kiinostuneita noista, kumminkin siihen aikaan olivat aika tarkkoja joka asian suhteen.
    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
  11. #11
    Guzzissa ollu kahdet huomiovalot jo vuodesta 80 ja ainut paikka missä niistä on tullut sanomista on juurooppa, kerran meinas matkakin loppua kun polliisi setä oli sitä mieltä että ne pitäis saada sammumaan. Kun kerroin että meillä härmälandiassa niitä ei saa sammuttaa oltiin ihmeissään.Mutta, nyt niiden pitää palaa siten että takavalo ja etuparkki ovat pois pelistä, siinä teille miettimistä miten.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  12. #12
    Lainaa (RC17 @ Maalis. 30 2010,19:54) kirjoitti
    Lainaa (r1150r @ Maalis. 30 2010,16:44) kirjoitti
    Lainaa (J@ck @ Maalis. 30 2010,14:30) kirjoitti
    Joo, eipä ole huomiovalot kovinkaan muodissa olleet. Milloihan se alkuperäinen villitys alkoikaan..? Muistelisin, että jo 1980 isäni taunuksessa olisi sellaiset olleet.
    Huomiovalot keksittiin aikanaan Saabin toimesta ja Talmuhan niitä alkoi valmistaa sitten tarvikkeina. Aika oli jotakin 70-luvun puoltaväliä. Isän Mersussa oli huomiovalot 70-luvun lopulla. 80-luvun puolenvälin paikkeilla muoti alkoi olla ohi.

    Itsekin asensin pyörään sellaiset ihan vaan rakentelumielessä 80-luvun alussa ja 1-mukinen täristi sen verran, että polttimoita kului.
    -70 luvun puolessa välissä hyvinkin eli 35v sitten.

    Ite rustasin vuonna -80 nuo keltaiset mokkulat Honda 125 Twiniin eikä silloin posliinit olleet kiinostuneita noista, kumminkin siihen aikaan olivat aika tarkkoja joka asian suhteen.
    Heh, keltainen Talmu tuikki minunkin CB 125 Twinin oman lampun alla.
    Oli tosi cool...

    Muut piikkikuskikaverit olivat kateellisia.

    Oli muuten käytännön hyöty kyseessä: ajovalon 55 W vastaan huomiovalon 25 W. *

    -jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  13. #13
    Lainaa (poku @ Maalis. 30 2010,20:37) kirjoitti
    Mutta, nyt niiden pitää palaa siten että takavalo ja etuparkki ovat pois pelistä, siinä teille miettimistä miten.
    Onko tuo nyt faktaa? Ja mistähän sais varmistettua? Dilemmani ei liity pyöriin, vaan autoihin. Mulla kun on tuo Ruotsista viime vuonna uitettu Probe, jossa oli sumuvalot kytketty niin, että syttyvät auton käynnistyessä. Takavalot palavat samaan aikaan. Sumarit sammuivat kun pisti parkit tai ajovalot päälle.

    Asensin ennen ekaa vuosikatsastusta(toukokuussa 2009), sumuvalojen paikalle, samoihin johtoihin, kirkaslasiset Talmun huomiovalot(e-hyväksytyt, RL merkityt), jotka nyt siis toimivat kuten yllä kirjoitin. Menivät läpi katsastuksessa, koska palavat samaan aikaan takavalojen kanssa.

    Onko tähän tullut muutos? Aken sivuilta(Tässä) löytyy maininta, että huomiovalojen tulee palaa yhtä aikaa takavalojen kanssa ja niiden pitää sammua, kun ajovalot kytketään päälle. Parkeista, liittyen huomiovaloihin, ei erikseen ole mainintaa.

    Mää oon vattu ihan sekasin näiden kanssa. Tekis mieli hommata tuohon ledivalot, mut koska oon laiska, niin en viittis alkaa noita kytkentöjä alkaa niiden takia muuttamaan...Helpompi tietysti ois nyppästä vaikka johdot irti katastuksen ajaksi.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  14. #14
    Lainaa (SenioRR @ Maalis. 31 2010,13:22) kirjoitti
    Lainaa (poku @ Maalis. 30 2010,20:37) kirjoitti
    Mutta, nyt niiden pitää palaa siten että takavalo ja etuparkki ovat pois pelistä, siinä teille miettimistä miten.
    Onko tuo nyt faktaa? Ja mistähän sais varmistettua? Dilemmani ei liity pyöriin, vaan autoihin. Mulla kun on tuo Ruotsista viime vuonna uitettu Probe, jossa oli sumuvalot kytketty niin, että syttyvät auton käynnistyessä. Takavalot palavat samaan aikaan. Sumarit sammuivat kun pisti parkit tai ajovalot päälle.

    Asensin ennen ekaa vuosikatsastusta(toukokuussa 2009), sumuvalojen paikalle, samoihin johtoihin, kirkaslasiset Talmun huomiovalot(e-hyväksytyt, RL merkityt), jotka nyt siis toimivat kuten yllä kirjoitin. Menivät läpi katsastuksessa, koska palavat samaan aikaan takavalojen kanssa.

    Onko tähän tullut muutos? Aken sivuilta(Tässä) löytyy maininta, että huomiovalojen tulee palaa yhtä aikaa takavalojen kanssa ja niiden pitää sammua, kun ajovalot kytketään päälle. Parkeista, liittyen huomiovaloihin, ei erikseen ole mainintaa.

    Mää oon vattu ihan sekasin näiden kanssa. Tekis mieli hommata tuohon ledivalot, mut koska oon laiska, niin en viittis alkaa noita kytkentöjä alkaa niiden takia muuttamaan...Helpompi tietysti ois nyppästä vaikka johdot irti katastuksen ajaksi.
    Päivävalot Kirkkaat ledit) uusissa autoissa palaa yksinään... En tiedä onko ihan lailliset, mutta näin ainakin Opel, Mersu ja muutama muukin...
    Huomasin tossa kun laittaa parkit päälle eli palaa takavalotkin niin ne himmenee...??? mitä järkee...

    Tod. näköisesti saisi mopedissakin käyttää astukset huomioon ottaen...


    Wikistä:

    dedicated daylight running lamps

    LED ribbon lights used for DRL on new Audi modelsMandatory daylight running lamps were first required in Scandivian countries which soon came up with regulations for dedicated functionally-specific lamps. Consequently automakers exporting to Scandinavian countries begun to implement equipment options for their models which were also available for order in other countries. Most countries across Europe were gradually accepting dedicated daylight running lamps and many were discussing mandatory daylight running lamps for decades.

    By member-state consensus the ECE R48 defines dedicated daylight running lamps which will be required for all new motor vehicles conforming to ECE R87 beginning 2011. The mandatory daylight running lamp equipment is defined to occupy an area between 25 cm² and 200 cm² and to emit light in the range of 400 ca to 1200 ca.
    F = dp / dt
  15. #15
    Tosta liittymään kaikki valojen vihaajat...

    DADRL
    F = dp / dt
  16. #16
    Äsken, kun käväsin kaupassa, tuli vastaan uudehko Audi, jossa oli ledirivit edessä palamassa. En sit tiedä onko noissa erikseen vielä parkit... Audin mentyä ohi, vilkaisin peiliin, niin oli myös takavalot päällä... Joissain uusissa autoissa tosiaan palavat vain päivävalot keulassa, mut en ymmärrä mitä järkeä siinäkään on. Vaan eipä tuossa mitään uutta ole, etten aina näitä lakeja ja asetuksia ymmärrä.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  17. #17
    Lainaa (SenioRR @ Maalis. 31 2010,14:12) kirjoitti
    Äsken, kun käväsin kaupassa, tuli vastaan uudehko Audi, jossa oli ledirivit edessä palamassa. En sit tiedä onko noissa erikseen vielä parkit... Audin mentyä ohi, vilkaisin peiliin, niin oli myös takavalot päällä... Joissain uusissa autoissa tosiaan palavat vain päivävalot keulassa, mut en ymmärrä mitä järkeä siinäkään on. Vaan eipä tuossa mitään uutta ole, etten aina näitä lakeja ja asetuksia ymmärrä.
    Ajovalopakko koskee ajo- tai huomiovaloja, takavaloista ei laki vaadi mitään eikä kielläkään. Mutta takavalojen pitää syttyä samasta napista kuin ajovalotkin. Siis huomiovalojen kanssa takavalot saavat olla päällä mutta pakollista se ei kai ole. Yleensä takavalot palaa huomiovalojen kanssa kuten helpointa onkin vaikka ne ei taida paljon valoisalla näkyvyyttä auttaakaan.


    Onko kukaan muuten viritellyt mopoonsa lisäjarruvaloja (-ledejä)?
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  18. #18
    Aamulehdestä tuollainen juttu. *kliks*
    Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
  19. #19
    Lainaa (SenioRR @ Maalis. 31 2010,14:12) kirjoitti
    Äsken, kun käväsin kaupassa, tuli vastaan uudehko Audi, jossa oli ledirivit edessä palamassa. En sit tiedä onko noissa erikseen vielä parkit... Audin mentyä ohi, vilkaisin peiliin, niin oli myös takavalot päällä... Joissain uusissa autoissa tosiaan palavat vain päivävalot keulassa, mut en ymmärrä mitä järkeä siinäkään on. Vaan eipä tuossa mitään uutta ole, etten aina näitä lakeja ja asetuksia ymmärrä.
    2011 lähtien tyypitetyissä vaaditaan päivävalot edessä ja tällöin takavalot EIVÄT saa palaa samanaikaisesti. Niin sanoo direktiivi ja ne ovat aina oikeassa.
    Ennen sitä takavalojen palamista ei ole kielletty ja siksi kuulemma jotkut maahantuojat ovat omin päin kytkeneet niitä palamaan.
    Lähde: TM

    Edit. sama näköjään ylläolevassakin.



  20. #20
    Älkää vielä tehkö johtopäätöksiä uusista valoasetuksista, kun eivät virkamiehetkään ole niitä osanneet tehdä. Asia on siis keskeneräinen. Epäselvyyttä on esimerkiksi siitä, ovatko nuo uudet led-valot huomiovalot vai päiväajovalot. Jos päiväajovalot, tulkinta mukana tarvittavista parkeista voi olla eri kuin jos kyseessä on huomiovalot.
    Eiköhän asiasta saada lisäselvyyttä lähiviikkoina.
  21. #21
    On siis olemassa
    -huomiovalot
    -päivävalot

    Huomiovalojen kanssa parkkien pitää palaa, ajovalojen ei.

    Päivävalojen kanssa EUssa ilmeisesti ei saa palaa muita valoja, kuten tämä pykälä tulee koskeman Suomessakin uusina myytäviä autoja 07/11 alkaen.
    Toistaiseksi Suomessa kansallisesti saa palaa takavalot, ajovalot tiedä oikein miten tuo menee...

    Joku tuolla aiemmin mainitsi huomiovaloista ulkomailla... saattaa olla ongelmia noiden ledienkin kanssa, jos niitä kytketään Suomen asiantuntijoiden mukaan ja ajetaan muualla EUssa.

    Itse kytkin DRL valot yksikseen päälle, kun parkit syttyy, nuo sammuu. Tämä lienee ko asetuksen lähtökohta, millaisena se siis tulee olemaan täälläkin ensivuonna.

    Näin saa esim radion vihdoinkin näkymään, kun ei tarvitse polttaa ajovaloja/parkkeja pitkin päivää.

    Vastaava malli on muuten ollut Canadassa jo kohta n 20v.
    Edessä palaa jotakin mikä näkyy, esim kaukovalot himmeästi, ei muita valoja.

    Mitä tuee noihin sumuvalo/ajovalo/päivävalo kombinaatioihin uusissa autoissa, taitaa asia vaan olla niin että rahalla saa.
    Jos tehdas tyypittää sen noin, niin niissä saa olla.



    IL

    FLHTCUI
  22. #22
    Lainaa (Pedaali @ Maalis. 31 2010,15:18) kirjoitti
    Aamulehdestä tuollainen juttu. *kliks*
    Tuossa jutussa on aamulehden toimittajalta tainnut mennä puurot ja vellit sekaisin. Takavaloja ollaan poistamassa, huoh..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  23. #23
    Juu, tuommoiset asiaa ymmärtämättömät tarinankertojat pitäisi laittaa oikomaan omat juttunsa.

    Kertoivat aikoinaan Corvettenkin siirtyneen ympäristöystävällisempiin aineisiin ja tekevät "nykyään imusarjat kompostitavarasta"...



    IL

    FLHTCUI
  24. #24
    Lainaa (Utah @ Maalis. 31 2010,16:40) kirjoitti
    Lainaa (SenioRR @ Maalis. 31 2010,14:12) kirjoitti
    Äsken, kun käväsin kaupassa, tuli vastaan uudehko Audi, jossa oli ledirivit edessä palamassa. En sit tiedä onko noissa erikseen vielä parkit... Audin mentyä ohi, vilkaisin peiliin, niin oli myös takavalot päällä... Joissain uusissa autoissa tosiaan palavat vain päivävalot keulassa, mut en ymmärrä mitä järkeä siinäkään on. Vaan eipä tuossa mitään uutta ole, etten aina näitä lakeja ja asetuksia ymmärrä.
    Ajovalopakko koskee ajo- tai huomiovaloja, takavaloista ei laki vaadi mitään eikä kielläkään. Mutta takavalojen pitää syttyä samasta napista kuin ajovalotkin. Siis huomiovalojen kanssa takavalot saavat olla päällä mutta pakollista se ei kai ole. Yleensä takavalot palaa huomiovalojen kanssa kuten helpointa onkin vaikka ne ei taida paljon valoisalla näkyvyyttä auttaakaan.


    Onko kukaan muuten viritellyt mopoonsa lisäjarruvaloja (-ledejä)?
    Huomiovalojen kannsa parkkien, myös takavalojen, pitää palaa.
    Ajovalojen ei tule syttyä samasta napista takavalojen kanssa yhtäaikaa.
    IL

    FLHTCUI
  25. #25
    Lainaa (SenioRR @ Maalis. 31 2010,15:22) kirjoitti
    Lainaa (poku @ Maalis. 30 2010,20:37) kirjoitti
    Mutta, nyt niiden pitää palaa siten että takavalo ja etuparkki ovat pois pelistä, siinä teille miettimistä miten.
    Onko tuo nyt faktaa? Ja mistähän sais varmistettua? Dilemmani ei liity pyöriin, vaan autoihin. Mulla kun on tuo Ruotsista viime vuonna uitettu Probe, jossa oli sumuvalot kytketty niin, että syttyvät auton käynnistyessä. Takavalot palavat samaan aikaan. Sumarit sammuivat kun pisti parkit tai ajovalot päälle.

    Asensin ennen ekaa vuosikatsastusta(toukokuussa 2009), sumuvalojen paikalle, samoihin johtoihin, kirkaslasiset Talmun huomiovalot(e-hyväksytyt, RL merkityt), jotka nyt siis toimivat kuten yllä kirjoitin. Menivät läpi katsastuksessa, koska palavat samaan aikaan takavalojen kanssa.

    Onko tähän tullut muutos? Aken sivuilta(Tässä) löytyy maininta, että huomiovalojen tulee palaa yhtä aikaa takavalojen kanssa ja niiden pitää sammua, kun ajovalot kytketään päälle. Parkeista, liittyen huomiovaloihin, ei erikseen ole mainintaa.

    Mää oon vattu ihan sekasin näiden kanssa. Tekis mieli hommata tuohon ledivalot, mut koska oon laiska, niin en viittis alkaa noita kytkentöjä alkaa niiden takia muuttamaan...Helpompi tietysti ois nyppästä vaikka johdot irti katastuksen ajaksi.
    DRL = Daytime Running Lights

    Linkkisi on ajalta ennen DRL valoja.
    Huomiovalojen kytkentä kuten ennenkin.
    IL

    FLHTCUI
  26. #26
    Lainaa (I_Le @ Maalis. 31 2010,17:16) kirjoitti
    On siis olemassa
    -huomiovalot
    -päivävalot

    Huomiovalojen kanssa parkkien pitää palaa, ajovalojen ei.
    Eikös se oo toisin päin..? Ja mikä merkintä pitää valoissa olla, jotta ne on huomiovalot ja mikä jos päivävalot? RL lukee mun Talmuissa. Entä nää uudemmat led-valot? Onko ne sitten DRL-merkityt? Erovatko kytkennältään? 100x
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  27. #27
    Lainaa (I_Le @ Maalis. 31 2010,17:30) kirjoitti
    DRL = Daytime Running Lights

    Linkkisi on ajalta ennen DRL valoja.
    Huomiovalojen kytkentä kuten ennenkin.
    Ok. Asia selvä.
    Eipä taida led-valoja, joissa vain RL-merkintä, saadakaan mistään. Ois ollu vaan sirommat kuin nuo Talmut Proben keulassa. Sikäli mua ei asia ees kiinnosta, mut kun tuo kärry näyttää valot sammutettuina ja piilossa paremmalta...silkkaa turhamaisuutta siis.

    edit. Löytyhän noita RL-merkittyjä ledeilläkin...



    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  28. #28
    Lainaa (SenioRR @ Maalis. 31 2010,19:35) kirjoitti
    Lainaa (I_Le @ Maalis. 31 2010,17:16) kirjoitti
    On siis olemassa
    -huomiovalot
    -päivävalot

    Huomiovalojen kanssa parkkien pitää palaa, ajovalojen ei.
    Eikös se oo toisin päin..? Ja mikä merkintä pitää valoissa olla, jotta ne on huomiovalot ja mikä jos päivävalot? RL lukee mun Talmuissa. Entä nää uudemmat led-valot? Onko ne sitten DRL-merkityt? Erovatko kytkennältään? 100x *
    Siis huomiovalojen kanssa parkkien pitää palaa, ajovalojen ei, koska huomiovalot korvaavat ajovalot.



    IL

    FLHTCUI
  29. #29
    Lainaa (SenioRR @ Maalis. 31 2010,19:41) kirjoitti
    Lainaa (I_Le @ Maalis. 31 2010,17:30) kirjoitti
    DRL = Daytime Running Lights

    Linkkisi on ajalta ennen DRL valoja.
    Huomiovalojen kytkentä kuten ennenkin.
    Ok. Asia selvä.
    Eipä taida led-valoja, joissa vain RL-merkintä, saadakaan mistään. Ois ollu vaan sirommat kuin nuo Talmut Proben keulassa. Sikäli mua ei asia ees kiinnosta, mut kun tuo kärry näyttää valot sammutettuina ja piilossa paremmalta...silkkaa turhamaisuutta siis.

    edit. Löytyhän noita RL-merkittyjä ledeilläkin...
    Eiköhän ne ledit ole sirommat kuin Talmut (huomiovalot?)

    Lisäksi siis ainakin itsellä myös se mittaristoetu, näkyy kellot/radiot yms. kun ei tarvitse polttaa parkkeja = mittaristo ei mene hämärävalaistukseen.



    IL

    FLHTCUI
  30.  
  31. #30
    Lainaa (I_Le @ Maalis. 31 2010,20:57) kirjoitti
    Lainaa (SenioRR @ Maalis. 31 2010,19:35) kirjoitti
    Lainaa (I_Le @ Maalis. 31 2010,17:16) kirjoitti
    On siis olemassa
    -huomiovalot
    -päivävalot

    Huomiovalojen kanssa parkkien pitää palaa, ajovalojen ei.
    Eikös se oo toisin päin..? Ja mikä merkintä pitää valoissa olla, jotta ne on huomiovalot ja mikä jos päivävalot? RL lukee mun Talmuissa. Entä nää uudemmat led-valot? Onko ne sitten DRL-merkityt? Erovatko kytkennältään? 100x *
    Siis huomiovalojen kanssa parkkien pitää palaa, ajovalojen ei, koska huomiovalot korvaavat ajovalot.
    Ok. Täytynee kuitenkin kokeilla josko tuo taas menis katsastuksesta läpi niin, että vain huomiovalot ja takavalot palaa. Emmää jaksa ruveta mitään uusia johtoja vetämään ja releitä virittelemään. Jos alkavat konttorilla urputtamaan, vetoan tuohon linkittämääni vanhaan AKE:n asetuksiin...

    Ledit hakusessa. Hellalla ois hienoja pyöreitä, mut maksavat niin saatanasti...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen