Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 207:sta
  1. #151
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Huhujen mukaan jotkut ovat todenneet hiuslakan hyväksi rengasrasvaksi.
    Märkänä liukasta, kuivuu nopeesti, ja kuivana liimaa renkaan kiinni.
    Tarvis itekkin kokeilla.
    Itte käytän muuten polkupyörien tupeissa tuota hiuslakkaa, menee nätisti paikoilleen märkänä ja kun kuivaa nii hyvin on pysyny maastossa tupit tangossa.
    s1000rr 2011
  2. #152
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    En muista mistä mun rengasrasva oli ostettu, mutta se on mustaa ja tuntuu kuivuvan liiankin nopeesti. kun alkaa rautoja laittaan niin alkaa jo hennommista paikoista olla kuiva
    Sama. Seuraavaksi menee kokeiluun spray liukaste https://eshop.wurth.fi/Kategoriat/Re...gid/fi/FI/EUR/
    Kylätason kurapyöräilijä.
  3. #153
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Sama. Seuraavaksi menee kokeiluun spray liukaste https://eshop.wurth.fi/Kategoriat/Re...gid/fi/FI/EUR/
    Toi on hyvää, ja siihen voi (tai itse asiassa pitääkin ajoittain, varsinkin jos unohtaa sen aurinkoon kansi auki) lisätä vettä:
    https://www.biltema.fi/autonhoito/au...sta-2000023377
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  4. #154
    Hyvä ketju. Tähän asti olen käyttänyt irtovannetta kumikorjaamolla, mutta ehkä yleinen kulutaso on noussut kun päällelaitto ja tasapainotus oli nyt 30€. Lisäksi siellä käymiseen menee aikaa (tunti vähintään), että tuossa ajassa jo itsekin ehtisi jotain tehdä.

    Zumma zummarum, rautoja on, muovipurkista saa vanteelle suojauksen, joten puuttuu tasapainotuspukki ja painot. Saako sillä riittävän hyvän tuloksen?
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  5. #155
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    puuttuu tasapainotuspukki ja painot. Saako sillä riittävän hyvän tuloksen?
    Saa toki, mutta tuo ducatin vanteen kiinnitys akseliin vaatii sorvia käyttävän kaverin.

    Näemmä kaupalliset ratkaisut ovat ~100e

    Thingiversessä oli 3d-printattu ratkaisu, pitääpä tutkia.
    Viimeksi muokannut: wbaum; 04.09.2019 klo 12:54.
  6. #156
    Lainaa wbaum kirjoitti Katso viesti
    Saa toki, mutta tuo ducatin vanteen kiinnitys akseliin vaatii sorvia käyttävän kaverin.

    Näemmä kaupalliset ratkaisut ovat ~100e

    Thingiversessä oli 3d-printattu ratkaisu, pitääpä tutkia.
    Hmm, velipojalla on kyllä sorvi, sillä sopiva kartio kyllä syntyis. Mut saattais niitä löytyä valmiinakin, harvoin kannattaa tehdä jos valmiina saa ilman price Premiumia...pienen surffauksen jälkeen näyttää siltä että tasapainotusakselin kartioineen saa noin satkulla tai toisesta paikasta pelkät kartiot sillä hintaa.

    Saattaapa olla että biltsikan satsi plus kotikutoiset kartiot vois tulla kysymykseen, tjaa, se näyttäis olevan 34€. Onkohan laakerit herkät vai olisko vaikka skeittilaudan laakerit paremmat?
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 04.09.2019 klo 13:15.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  7. #157
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Saattaapa olla että biltsikan satsi plus kotikutoiset kartiot vois tulla kysymykseen, tjaa, se näyttäis olevan 34€. Onkohan laakerit herkät vai olisko vaikka skeittilaudan laakerit paremmat?
    Ihan ok setti se biltsun on, mutta samaan hintaan kai saa ihan pukin+akselin motonetistä. Tosin ne kartiot on paremmat ja isommat biltsussa, mutta ne biltsun kartiot lienee liian pitkät ja loivat kun ducatin vannetta laittaa kiinni. Tai ainakin kannattaa katsoa millaista adapteria tekee.
  8. #158
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Saattaapa olla että biltsikan satsi plus kotikutoiset kartiot vois tulla kysymykseen, tjaa, se näyttäis olevan 34€. Onkohan laakerit herkät vai olisko vaikka skeittilaudan laakerit paremmat?
    Laakereina toiminee mitkä tahansa skeittilaudan tms laakerit, ja rasvana voi käyttää vaikka CRC:tä jos haluu laakereista oikein herkät. Niihin kun ei käytännössä tule rasitusta tai liikettä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #159
    katuajoon riittää kun työnnät jonkuin tangon vaan läpi laakereista. ei tarvitse olla edes lähellä
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  10. #160
    Olen viitisen viimeistä vuotta teettänyt vannetyöt liikkeessä, jossa ei pysty mp-vanteita tasapainottamaan.

    En ole huomannut epätasapainoa mitenkään ajaessa enkä renkaiden kulumisessa. Max ajovauhtini on tosin 150 km/h.
  11. #161
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    katuajoon riittää kun työnnät jonkuin tangon vaan läpi laakereista. ei tarvitse olla edes lähellä
    Pyörissähän on jo valmiiksi akseli ja takahaarukka. Ei muuta ku jarrukilkkeet sivuun ja ketju pois, ei se sen ihmeempää vaadi.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  12. #162
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    katuajoon riittää kun työnnät jonkuin tangon vaan läpi laakereista. ei tarvitse olla edes lähellä
    Lainaa marwec kirjoitti Katso viesti
    Pyörissähän on jo valmiiksi akseli ja takahaarukka. Ei muuta ku jarrukilkkeet sivuun ja ketju pois, ei se sen ihmeempää vaadi.
    Ette voi olla tosissanne.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  13. #163
    Omilla laakereilla olen välillä puntittanut, välillä en ole vaivautunut ollenkaan. 5g painon vaikutuksen näkee terveillä laakereilla selvästi joten on tuossa peränsä.
  14. #164
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Toi on hyvää, ja siihen voi (tai itse asiassa pitääkin ajoittain, varsinkin jos unohtaa sen aurinkoon kansi auki) lisätä vettä:
    https://www.biltema.fi/autonhoito/au...sta-2000023377
    Onko tietoa kestääkö pakkasta vai kuivuuko rakeiseksi pölyksi?

    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Ette voi olla tosissanne.
    Kyllä ollaan ihan tosissaan. Useat renkaat puntitettu ilman punttipukkia kun ei ole jaksanut sitä kaivaa esille. Yleensä kyllä punttipukin kanssa ja silloinkin luokkaa 5g toleranssiin.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  15. #165
    ^Empä tiedä tuota.


    Tulipa mieleen että CRC:llä herkistetyissä laakereissa on se huono puoli, että alle 5 grammankin epätäsapaino näkyy nopeana liikkeenä. Voi aiheuttaa herkemmälle hifistelijälle ahdistusta.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  16. #166
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Olen viitisen viimeistä vuotta teettänyt vannetyöt liikkeessä, jossa ei pysty mp-vanteita tasapainottamaan.

    En ole huomannut epätasapainoa mitenkään ajaessa enkä renkaiden kulumisessa. Max ajovauhtini on tosin 150 km/h.
    Pitkään tasapainottelin katupyörän renkaita ja yhtä pitkään olen nyt ollut tasapainottamatta. En ole eroa huomannut. En ole jaksanut väsätä adaptereita yksipuoliselle takahaarukalle. Piikkipyörät olen tasapainottanut, kun vannelukko painaa yli 100g. Omatekoinen laakeripukki.

    Käsipelissä vaihtelen kun renkaat tulevat ulkomailta. Raudoilla vaihtaa nopeammin omassa tallissa kuin roudaa rengasliikkeeseen ja takaisin plus ei maksa mitään.

    Kolme bilteman rengasrautaa, pistolapio, motonetin kilon purkki rengasrasvaa, vannesuojat ja 15” Mazdan vanteesta tehty vaihtopukki sekä kompura. Toimii aina ja kaikkiin pyöriin.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  17. #167
    Tää on hyvä, pitääpä seuraavan kerran kerran kokeilla ite.
    Honda VF750C
  18. #168
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Kolme bilteman rengasrautaa, pistolapio, motonetin kilon purkki rengasrasvaa, vannesuojat ja 15” Mazdan vanteesta tehty vaihtopukki sekä kompura. Toimii aina ja kaikkiin pyöriin.
    Melkein sama setti oli käytössä vuosikaudet. 5kpl Bilteman lusikkaa, isolla ruuvipenkillä renkaan painaminen vanteelta ja 12v kompura.

    Sitten kyllästyin rautajumppaan, vanteiden varomiseen ja sisärenkaan puhkaisuun rengasraudalla, tapahtuu helposti tiukan renkaan kanssa. Nyt on vaihtopukki ja "mojolever" vääntövarsi, vielä helpompaa ja nopeampaa kun raudoilla eikä tarvii vannesuojia eikä jää jälkiä. Ei myöskään riko renkaan huullosta jos on käytössä tubeless vanteet ja renkaat menee vielä uudestaan käyttöön.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  19. #169
    Lainaa marwec kirjoitti Katso viesti
    Pyörissähän on jo valmiiksi akseli ja takahaarukka. Ei muuta ku jarrukilkkeet sivuun ja ketju pois, ei se sen ihmeempää vaadi.
    Ketju ei lähde duksussa katkaisematta joten irrallinen pukki kuulostaa paremmalta. Taidan kuitenkin seuraavaksi kokeilla ilman tasapainotusta. No ehkä jos on tiedossa Saksan motaria niin sitten voisi painottaa, vaikka ei tolla matkalehmällä juuri viitsi yli kahta markkaa ajaa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  20. #170
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Ette voi olla tosissanne.
    Kyllä vaan.
    Jos vedetään tolla kartioiden varassa olevalla tangolla rengas/vanne punttiin, niin tuleehan siinä kuitenkin penkin laakereiden välys ja epätasapaino mukaan.
    Sitten taas kun vedetään yhdistelmä punttiin niiden laakerien varassa(pyörän laakerit) joiden varassa se pyörii normaalisti, niin eipä tuo tilanne juuri muutu.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  21. #171
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa marwec kirjoitti Katso viesti
    Kyllä vaan.
    Jos vedetään tolla kartioiden varassa olevalla tangolla rengas/vanne punttiin, niin tuleehan siinä kuitenkin penkin laakereiden välys ja epätasapaino mukaan.
    Sitten taas kun vedetään yhdistelmä punttiin niiden laakerien varassa(pyörän laakerit) joiden varassa se pyörii normaalisti, niin eipä tuo tilanne juuri muutu.
    Tuskimpa saat tuolla tavalla sitä edes 10g toleranssiin, mutta kukin taplaa tyylillään.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  22. #172
    Eikä toi pyörässä tasapainottaminen ole kovinkaan näppärää jos sattuu olemaan työn alla jotkut muut vanteet kuin ne paikallaan olevat...
  23. #173
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Tuskimpa saat tuolla tavalla sitä edes 10g toleranssiin, mutta kukin taplaa tyylillään.
    Miten niin ei noin saisi tasapainoon? Ei kai toi ole kuin viitseliäisyydestä kiinni kuinka tarkkaan tekee.
    On esitetty kaksi staattista tasapainotustyyliä ja en minä keksi miten toinen olisi parempi...
    Dynaaminen tasapainotus(tasapainotuskone) on helpompaa kun kone kertoo tarkan määrän painolle, staattisella joutuu vaan koittamaan paljon menee.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  24. #174
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa marwec kirjoitti Katso viesti
    Miten niin ei noin saisi tasapainoon? Ei kai toi ole kuin viitseliäisyydestä kiinni kuinka tarkkaan tekee.
    On esitetty kaksi staattista tasapainotustyyliä ja en minä keksi miten toinen olisi parempi...
    Dynaaminen tasapainotus(tasapainotuskone) on helpompaa kun kone kertoo tarkan määrän painolle, staattisella joutuu vaan koittamaan paljon menee.
    Vanne ei pyöri niin herkästi omalla akselillaan/laakereillaan kuin pukilla jossa on juuri tuo kapeampi akseli, jolloin se ei näytä niin tarkasti painon mahdollista paikkaa. Siksi epäilen vahvasti että sais edes jotenki relevanttia tulosta, varsinki kun nuo katupyörän painon heitot on tuolla 10-20g paikkeilla.

    Dynaaminen on sitten täysin asia erikseen.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  25. #175
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Vanne ei pyöri niin herkästi omalla akselillaan/laakereillaan kuin pukilla jossa on juuri tuo kapeampi akseli, jolloin se ei näytä niin tarkasti painon mahdollista paikkaa. Siksi epäilen vahvasti että sais edes jotenki relevanttia tulosta, varsinki kun nuo katupyörän painon heitot on tuolla 10-20g paikkeilla.
    Ja roskisrenkailla ajavalla persaukisella ratakuskilla 0-200g...
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  26. #176
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Vanne ei pyöri niin herkästi omalla akselillaan/laakereillaan kuin pukilla jossa on juuri tuo kapeampi akseli, jolloin se ei näytä niin tarkasti painon mahdollista paikkaa. Siksi epäilen vahvasti että sais edes jotenki relevanttia tulosta, varsinki kun nuo katupyörän painon heitot on tuolla 10-20g paikkeilla.

    Dynaaminen on sitten täysin asia erikseen.
    No onhan tuo noinkin ja sitä tuolla aiemmin vähän meinasin sillä laakereiden välyksillä.
    Mutta kuten muutama on tuolla maininnutkin, niin puntittamatta toimii kans puörät.
    Itellä ollut pyöriä enskasta matkalehmään ja välillä olen laittanut vaan venttiilin merkin kohdalleen ja hyvin on pelannut.
    En sano että se on ainoa oikea tapa, mutta maailmalla kovasti koeteltu ja hyväksi todettu muidenkin toimesta.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  27. #177
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Eikä toi pyörässä tasapainottaminen ole kovinkaan näppärää jos sattuu olemaan työn alla jotkut muut vanteet kuin ne paikallaan olevat...
    Niin... ei varmaan ole
    Eipä se meidän talokaan tule paremmaksi jos naapuri maalaa omaansa.
    "Kun mä mopolla ajelen, tai telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
    (Maho Neitsyt - Mikä mun päässä nykii)
    Harley Davidson FXR 1983
    Honda CB900F Hornet 2004
  28. #178
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa marwec kirjoitti Katso viesti
    No onhan tuo noinkin ja sitä tuolla aiemmin vähän meinasin sillä laakereiden välyksillä.
    Mutta kuten muutama on tuolla maininnutkin, niin puntittamatta toimii kans puörät.
    Itellä ollut pyöriä enskasta matkalehmään ja välillä olen laittanut vaan venttiilin merkin kohdalleen ja hyvin on pelannut.
    En sano että se on ainoa oikea tapa, mutta maailmalla kovasti koeteltu ja hyväksi todettu muidenkin toimesta.
    Kokeiltu on, ja jos o paljo pielessä nii rengas kuluu soikeaksi.

    Ei kauhean kiva kovissa vauhdeissa.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  29. #179
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Tuskimpa saat tuolla tavalla sitä edes 10g toleranssiin, mutta kukin taplaa tyylillään.
    Jos nyt lopetetaan se mutuilu.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  30.  
  31. #180
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Jos nyt lopetetaan se mutuilu.
    En tiedä susta, mutta missään pyörässä mikä mulla on ollut tai mihin olen rengasta vaihtanut ei ole rengas pyöri tarpeeksi herkästi pyörän haarukallaan näyttääkseen 10g heiton.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen