Sivu: 2 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 207:sta
  1. #31
    Lainaa (Goofy S @ Maalis. 26 2010,00:43) kirjoitti
    Toimivat ja vielä halvemmat suojat saa kun pätkii puutarhaletkusta pari 20cm pätkää ja halkoo ne.
    Itse kokeilin kerran noita puutarha letkun pätkiä ja mulla ne ei kyllä kestäneet rengasraudan reunoja. Meni rauta läpi ja jätti pienet jäljet vanteeseen. Sen jälkeen ostin noita ns. oikeita suojia ja hyvin on kestäneet.

    Itse meinaan kyllä vaihtaa omat renkaat käsin aika pitkälti kun on kaikki vermeet valmiina mutta ei sitä oikein muille viitsi tehdä rautojen avulla.
  2. #32
    Lainaa (Huuru Petteri @ Maalis. 26 2010,05:10) kirjoitti
    Lainaa (psi @ Maalis. 23 2010,21:04) kirjoitti
    Suosittelen: Mene vanteen ja renkaan kanssa alan liikkeeseen ja pyydä vaihtamaan, kustannukset n.15,-€
    Oho! Bike World pyytää 40€ per rengas irtovanteelle.
    Noilla hinnoilla jo kannattaa ostaa Biltemasta kaikki tarvittavat rengas vehkeet omaksi.
    Toiset liikkeet mieluimmin asentavat heiltä ostettuja renkaita koska kate on silloin parempi. Mitähän huoltoväki sanois jos veisi pyörän huoltoon ja toisi omat suodattimet, öljyt, jarrupalat, ketjut+rattaat yms. osat mukana.
  3. #33
    Ja osa liikkeistä kyllä pyytää ihan reippaasti rahaa myös heiltä ostettujen renkaiden laitosta irtovanteelle.

    Tietenkin vielä extraa piikkikumeista, vannelukoista, sisäkumeista ja suunnilleen kaikesta muustakin...



  4. #34
    Lainaa (psi @ Maalis. 26 2010,08:49) kirjoitti
    Lainaa (Huuru Petteri @ Maalis. 26 2010,05:10) kirjoitti
    Lainaa (psi @ Maalis. 23 2010,21:04) kirjoitti
    Suosittelen: Mene vanteen ja renkaan kanssa alan liikkeeseen ja pyydä vaihtamaan, kustannukset n.15,-€
    Oho! Bike World pyytää 40€ per rengas irtovanteelle.
    Noilla hinnoilla jo kannattaa ostaa Biltemasta kaikki tarvittavat rengas vehkeet omaksi.
    Toiset liikkeet mieluimmin asentavat heiltä ostettuja renkaita koska kate on silloin parempi. Mitähän huoltoväki sanois jos veisi pyörän huoltoon ja toisi omat suodattimet, öljyt, jarrupalat, ketjut+rattaat yms. osat mukana.
    Riippuu liikkeestä.Minä vein ketjut sekä rattaat korjaamoon.
    Ihan mielellään vaihtoi ja niitasi paikkoilleen.
    Työn velotus 0,6h*62€.
  5. #35
    Eilen vaihdoin kummatkin renkaat itse.
    Työkaluina tuolta renkaan irroituslaite ja tasapainotuspukki. Lisäksi 2 rengasrautaa, vannesuojat, tasapainotuspainoja ja liukasteena tuntuu toimivan parhaiten fairy-vesi.

    Samalla vaihdoin Arieten kulmaventtiilit.

    Renkaina oli Dunlop qualifier RR jotka tuntuvat tosi jäykkä runkoisilta, mutta hyvin onnistu. Muistaa vaan juuri tuon että jos joutuu käyttämään tarpeettomasti voimaa niin joku pielessä.

    Nyt vaihtanut itse vasta 4 rengasta, kokoajan homma helpottuu.

    Onhan noilla työkaluilla vähän hintaa, mutta kiva tehdä itse ja just silloin kun haluaa. *
    Yamaha R1 -08
    Kawasaki ZX-10R -06
    Yamaha FZ1-N -06
    Yamaha FZ6-S -04
    Suzuki GSX-750F -89
    Honda CBR 600F -89
  6. #36
    Lainaa (psi @ Maalis. 26 2010,08:49) kirjoitti
    Mitähän huoltoväki sanois jos veisi pyörän huoltoon ja toisi omat suodattimet, öljyt, jarrupalat, ketjut+rattaat yms. osat mukana.
    Kokeiltu.
    Sanoi, että tuo tänne niin mä pistän paikoilleen ja laskutan sitten vaan työstä täysin tunnein.
    636 -> 998
  7. #37
    Lainaa (psi @ Maalis. 26 2010,08:49) kirjoitti
    Lainaa (Huuru Petteri @ Maalis. 26 2010,05:10) kirjoitti
    Lainaa (psi @ Maalis. 23 2010,21:04) kirjoitti
    Suosittelen: Mene vanteen ja renkaan kanssa alan liikkeeseen ja pyydä vaihtamaan, kustannukset n.15,-€
    Oho! Bike World pyytää 40€ per rengas irtovanteelle.
    Noilla hinnoilla jo kannattaa ostaa Biltemasta kaikki tarvittavat rengas vehkeet omaksi.
    Toiset liikkeet mieluimmin asentavat heiltä ostettuja renkaita koska kate on silloin parempi. Mitähän huoltoväki sanois jos veisi pyörän huoltoon ja toisi omat suodattimet, öljyt, jarrupalat, ketjut+rattaat yms. osat mukana.
    Rupee vaan toi "kate" olemaan sen verran kohdallaan että täytyy alkaa keksii vaihtoehtoisia menetelmiä.
  8. #38
    Lainaa (mouhja @ Maalis. 26 2010,10:30) kirjoitti
    Työkaluina tuolta renkaan irroituslaite
    Täysin sama värkki mikä on biltsussa myynnissä 40e halvemmalla. Eli 67% mp-lisää AllRightilla...

    Onks se kuin rimpula?


    Ja muutenki näyttää noi kaikki tolla sivulla olevat AllRightin tuotteet olevan ihan aivan täysin samoja kuin mitä biltsussa on myynnissä. Noi vaan on keltasii, ja biltsussa sinisii. Eli sama kiinalainen tehdas, mut eri maalarit. *



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #39

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 26 2010,11:50) kirjoitti
    Ja muutenki näyttää noi kaikki tolla sivulla olevat AllRightin tuotteet olevan ihan aivan täysin samoja kuin mitä biltsussa on myynnissä. Noi vaan on keltasii, ja biltsussa sinisii. Eli sama kiinalainen tehdas, mut eri maalarit. *
    AllRightin kamoista ei ole kokemusta mutta ainakin Bilteman tasapainotuspukin laakerit on ihan pas*at.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  10. #40
    Minähän en mokoman pikkuhomman takia anna niinsanottujen ammattilaisten itseäni kyniä
    Paitsi joskus.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  11. #41
    Lainaa (TeroT @ Maalis. 26 2010,12:24) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 26 2010,11:50) kirjoitti
    Ja muutenki näyttää noi kaikki tolla sivulla olevat AllRightin tuotteet olevan ihan aivan täysin samoja kuin mitä biltsussa on myynnissä. Noi vaan on keltasii, ja biltsussa sinisii. Eli sama kiinalainen tehdas, mut eri maalarit. *
    AllRightin kamoista ei ole kokemusta mutta ainakin Bilteman tasapainotuspukin laakerit on ihan pas*at.
    Mä oon ollu ihan tyytyväinen, alle kahden gramman heittokin riittänyt pyörittämään rengasta ko pukilla/laakereilla.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  12. #42

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 26 2010,12:45) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Maalis. 26 2010,12:24) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 26 2010,11:50) kirjoitti
    Ja muutenki näyttää noi kaikki tolla sivulla olevat AllRightin tuotteet olevan ihan aivan täysin samoja kuin mitä biltsussa on myynnissä. Noi vaan on keltasii, ja biltsussa sinisii. Eli sama kiinalainen tehdas, mut eri maalarit. *
    AllRightin kamoista ei ole kokemusta mutta ainakin Bilteman tasapainotuspukin laakerit on ihan pas*at.
    Mä oon ollu ihan tyytyväinen, alle kahden gramman heittokin riittänyt pyörittämään rengasta ko pukilla/laakereilla.
    Mistä tiedät että 2 gramman epätasapaino riittää pyörittämään?
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  13. #43
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 26 2010,11:50) kirjoitti
    Lainaa (mouhja @ Maalis. 26 2010,10:30) kirjoitti
    Työkaluina tuolta renkaan irroituslaite
    Täysin sama värkki mikä on biltsussa myynnissä 40e halvemmalla. Eli 67% mp-lisää AllRightilla... *

    Onks se kuin rimpula?
    Rimpula se on, mutta se toimii.
    Normi 17" hellittää hetkessä.
    Kokeilumielessä käytin 15" auton renkaan irrottamiseen. (en suosittele)
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  14. #44
    Lainaa (TeroT @ Maalis. 26 2010,12:46) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 26 2010,12:45) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Maalis. 26 2010,12:24) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 26 2010,11:50) kirjoitti
    Ja muutenki näyttää noi kaikki tolla sivulla olevat AllRightin tuotteet olevan ihan aivan täysin samoja kuin mitä biltsussa on myynnissä. Noi vaan on keltasii, ja biltsussa sinisii. Eli sama kiinalainen tehdas, mut eri maalarit. *
    AllRightin kamoista ei ole kokemusta mutta ainakin Bilteman tasapainotuspukin laakerit on ihan pas*at.
    Mä oon ollu ihan tyytyväinen, alle kahden gramman heittokin riittänyt pyörittämään rengasta ko pukilla/laakereilla.
    Mistä tiedät että 2 gramman epätasapaino riittää pyörittämään?
    Eka sellasella pukilla mikä on yleisesti myynnissä jokapaikassa 70-100 eurolla, tiedät varmaan sen?
    Tasapainotin renkaan painoilla ja lopuks teipinpaloilla ett sai sen ihan "liikkumattomaks".
    Ja sen jälkeen rengas tohon biltsukan rullille ja rengas ei liikkunut mistään asennosta.
    Sit ~1,25gr paino pois (eli 2,5gr painon ~puolikas) ja rengas lähti liikkeelle.
    Ja totesin ett eiköhän tää pelleily riitä tältä kertaa, on se ihan asiansa ajava setti.



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  15. #45

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 26 2010,13:44) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Maalis. 26 2010,12:46) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 26 2010,12:45) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Maalis. 26 2010,12:24) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 26 2010,11:50) kirjoitti
    Ja muutenki näyttää noi kaikki tolla sivulla olevat AllRightin tuotteet olevan ihan aivan täysin samoja kuin mitä biltsussa on myynnissä. Noi vaan on keltasii, ja biltsussa sinisii. Eli sama kiinalainen tehdas, mut eri maalarit. *
    AllRightin kamoista ei ole kokemusta mutta ainakin Bilteman tasapainotuspukin laakerit on ihan pas*at.
    Mä oon ollu ihan tyytyväinen, alle kahden gramman heittokin riittänyt pyörittämään rengasta ko pukilla/laakereilla.
    Mistä tiedät että 2 gramman epätasapaino riittää pyörittämään?
    Eka sellasella pukilla mikä on yleisesti myynnissä jokapaikassa 70-100 eurolla, tiedät varmaan sen?
    Tasapainotin renkaan painoilla ja lopuks teipinpaloilla ett sai sen ihan "liikkumattomaks".
    Ja sen jälkeen rengas tohon biltsukan rullille ja rengas ei liikkunut mistään asennosta.
    Sit ~1,25gr paino pois (eli 2,5gr painon ~puolikas) ja rengas lähti liikkeelle.
    Ja totesin ett eiköhän tää pelleily riitä tältä kertaa, on se ihan asiansa ajava setti.
    Lieko ollut huono yksilö mitä itse tutkiskelin. Siinä oli tois nahkeat laakerit.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  16. #46
    Noita kun käytetään kai aika suojaisissa olosuhteissa niin ne tehtaan talit kannattane laakereista putsata pois ja voidella jollain hieman notkeammalal aineella.
    Vaikka delvacilla...
  17. #47
    Lainaa (TeroT @ Maalis. 26 2010,13:45) kirjoitti
    Lieko ollut huono yksilö mitä itse tutkiskelin. Siinä oli tois nahkeat laakerit.
    Nahkeet = turhan jäykät vaseliinit = tuuppaa esim CRCtä niihin nii loppuu se nahkeus.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  18. #48
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 25 2010,16:29) kirjoitti
    Päätellen siitä, että biltsukassa on tasapainotuspainot, mp-rengastasapainotuslaite ja rengasrasva ollu hyllystä loppu useammin kuin kerran, niin "laji" on aika suosittu.
    Näinpä juuri. Tänään hain itte kaikki romut kotiin sadalla eurolla selvisin. Nyt on bemarissa uudet nakit jo alla. Tasapainotuskin ihan Kalervon pala.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  19. #49
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 26 2010,13:44) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Maalis. 26 2010,12:46) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 26 2010,12:45) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Maalis. 26 2010,12:24) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Maalis. 26 2010,11:50) kirjoitti
    Ja muutenki näyttää noi kaikki tolla sivulla olevat AllRightin tuotteet olevan ihan aivan täysin samoja kuin mitä biltsussa on myynnissä. Noi vaan on keltasii, ja biltsussa sinisii. Eli sama kiinalainen tehdas, mut eri maalarit. *
    AllRightin kamoista ei ole kokemusta mutta ainakin Bilteman tasapainotuspukin laakerit on ihan pas*at.
    Mä oon ollu ihan tyytyväinen, alle kahden gramman heittokin riittänyt pyörittämään rengasta ko pukilla/laakereilla.
    Mistä tiedät että 2 gramman epätasapaino riittää pyörittämään?
    Eka sellasella pukilla mikä on yleisesti myynnissä jokapaikassa 70-100 eurolla, tiedät varmaan sen?
    Tasapainotin renkaan painoilla ja lopuks teipinpaloilla ett sai sen ihan "liikkumattomaks".
    Ja sen jälkeen rengas tohon biltsukan rullille ja rengas ei liikkunut mistään asennosta.
    Sit ~1,25gr paino pois (eli 2,5gr painon ~puolikas) ja rengas lähti liikkeelle.
    Ja totesin ett eiköhän tää pelleily riitä tältä kertaa, on se ihan asiansa ajava setti.
    Samaa mieltä, tänään ensimmäistä kertaa touhusin vekottimen kanssa, ja ylihuolellisena liikaakin tarkkuutta pelissä. Toimii. *
    Ja ne laakerit kannattaa tosiaan ruiskuttaa crc:llä tai jollain muulla töhnällä. Sen jälkeen pyörii todella herkästi.



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  20. #50
    Mites tuollasen katupyörän valetun vanteen reuna, kestääkö miten hyvin väännellä rengasraudalla sitä vasten? Siis suoja tietenkin alla naarmuuntumista vastaan mutta entä murtuuko nuo helposti?
  21. #51
    Lainaa (jmheik @ Maalis. 30 2010,10:56) kirjoitti
    Mites tuollasen katupyörän valetun vanteen reuna, kestääkö miten hyvin väännellä rengasraudalla sitä vasten? Siis suoja tietenkin alla naarmuuntumista vastaan mutta entä murtuuko nuo helposti?
    Renkaan voihto raudoilla ei ole voimalaji, jos joudut käyttämään paljon voimaa teet sen väärin. Niinkuin tässäkin threadissä on useasti sanottu pitää muistaa pitää renkaan huuli vanteen keskiosan syvennyksessä kun vastakkaiselta puolelta laittaa kumia vanteelle. Hyvä rasva ja harjoitus tekee mestarin, youtube on täynnä videoita joissa opastetaan renkaan vaihtoa.
  22. #52
    You tube videoita kateltu ja kyllä käy sujuvasti renkaan irrotus ja paikalleen laitto.Mulla irroitus sujui ok mutta paikalleen laitto rengasraudoilla meni kuten videossa

    https://skydrive.live.com/?cid=e0585...20AD%21112&v=3

    Taitaa olla löysiä Hollywood elokuvien renkaita kun niin helposti menee noissa YouTube esittelyissä
    Kawasaki H1 500 1972
    Suzuki EF 750 1985
    Kawasaki ZZR1100 1991
    kawasaki ZX12R 2002
    hayabusa 2008
    Honda Blackbird 2002
  23. #53
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa zzr1100kawa kirjoitti Katso viesti
    You tube videoita kateltu ja kyllä käy sujuvasti renkaan irrotus ja paikalleen laitto.Mulla irroitus sujui ok mutta paikalleen laitto rengasraudoilla meni kuten videossa

    https://skydrive.live.com/?cid=e0585...20AD%21112&v=3

    Taitaa olla löysiä Hollywood elokuvien renkaita kun niin helposti menee noissa YouTube esittelyissä
    Painat toisella polvella sen kumin vanteen keskiuraan. Toisella polvella pidät renkaan reunaa, ettei se lähde nousemaan pois päältä samalla kun toiselta reunalta vuorotellen raudoilla nostat kumia n. 5cm kerrallaan vanteelle. Edit. Toinen rauta siis jää aina pitämään kumia paikoillaan, ja toisella nostetaan kumia päälle.

    Virheenä sulla tuossa on siis se, että yrität kumia päälle kahdelta reunalta yhtäaikaa. Eli kertauksena: Toiselta reunalta nostetaan, toista pidetään polvella kiinni, ettei nouse pois vanteelta samaa tahtia kun toinen reuna menee vanteelle. Ja rengasrasvaa riittävästi väliin luonnollisesti.
    Superbike #7
  24. #54
    Kaksin on aina kaunihinpi.
    Ota kaveri avuksi, se lainaa sulle edes kolmannén käden niin ei mene kauaa kun pääsette jo oluselle.
    Yksin turatessa tulee kiukku ja rystyset punottuu ikävästi...
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  25. #55
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    Lainaa zzr1100kawa kirjoitti Katso viesti
    You tube videoita kateltu ja kyllä käy sujuvasti renkaan irrotus ja paikalleen laitto.Mulla irroitus sujui ok mutta paikalleen laitto rengasraudoilla meni kuten videossa

    https://skydrive.live.com/?cid=e0585...20AD%21112&v=3

    Taitaa olla löysiä Hollywood elokuvien renkaita kun niin helposti menee noissa YouTube esittelyissä
    Repesin totaalisesti...

    Vinkiksi voisin sanoa, että kyseessä ei ole voimalaji, vaan tekniikkalaji.

    Kuten Nitrous sanoi, niin polvella pidetään toinen reuna paikallaan ja raudoilla väännetään toisesta reunasta kumi paikalleen. Koska tuossa videolla oli niin paljon kumia vielä pois paikaltaan, ei renkaan vanteella oleva osa ollut urassaan. Haastavaahan se on joskus (etenkin kylmillä Dunlopeilla), mutta ei se sentään noin vaikeaa pitäisi olla. jos rengas lämppärit löytyy, niin muutaman minuutin kumin lämmitys notkistaa sitä kummasti.

    Joskus Vuorelankin viihdyttävää ähertämistä katselin Motoparkissa useamman hetken, ennen kun uskalsin apua tarjota. Silloin paino oli voimaa ja ylipaino ylivoimaa, mutta kumi olikin menossa eri suuntaan vanteelta...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  26. #56
    ei se vanteen reuna voi murtua. se voi kyllä taipua, mutta se vaatii aivan järjetöntä voiman käyttöä jos saa 40cm raudalla vanteen reunan mutkallerengasta vasten. olen kyllä kuullut, että siinäkin on joku onnistunut. ilmeisesti ihmisille pitäisi myydä momenttivarsilla varustettuja rengasrautoja.

    oma havainto on, ettö monet rennsportit, supercorsat yms on helppoja, mutta touring renkaat, esim z6 on aivan järkyttävän jäykkä rungoltaan. tuntuisi että sillä ajaisi vaikka ilman painetta. ilmeisesti tehty norsupyörille ja kahden henkilön kuormalle plus matkatavarat.

    älkää treenatko ekoja kertoja mitään z6 vaihtoja.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  27. #57
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    älkää treenatko ekoja kertoja mitään z6 vaihtoja.
    Kannattaa ehdottomasti harjoitella 12" skootterin renkailla,
    pieni on kaunista
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  28. #58
    Aiempien kommenttien lisäksi:
    Polvella kun painaa sitä renkaan reunaa sinne uraan, niin tarkoitus on, että se putoaa vain siitä vanteen huulelta pois. Videossa painat kumia koko painolla, jolloin renkaan reuna painuu aivan vanteen toiseen reunaan (alareunaan) asti. Tämä ei helpota renkaan nousemista vanteelle toisessa päässä raudoilla huhkien, varsinkin kun on kyseessä noin leveä rengas.

    Edit: ja rengasrasvaa tulee pyyhkäistä riittävästi myös kumin sisäpinnalle, joka liukuu asennettaessa vanteen ulkokehää vasten.
    Viimeksi muokannut: Nomad; 31.12.2013 klo 12:26.
  29. #59
    Rengas todella jäykkä laittaessa ja veikkaan että tekniikan lisäksi tallin lämpötila/rengas +12 C vaikutti myös.Vein renkaan laitettavaksi liikkeeseen jossa hymähtivät että näinkin pitkälle pääsit;vanha irti,uusi puoleksi vanteella.Laitoivat loput 10 e maksoi.Vielä ois 3 rengasta laitettavana ,2kpl 120 etusta ja 180 takanen ,en aio luovuttaa vaan harjoittelen koska oon ennenkin saanut renkaat vaihdettua;tosin 30 vuotta sitten kun oli sisärenkaalinen 500 h1 kawa,muistan että oli huomattavasti notkeempaa laatua + pojan mopon renkaat ja fillarin.On se ihme että No-Mar tyylisiä työkaluja ei suomesta saa,oisin kiinnostunut siitä metrin raudasta jossa teflon pallukka toisessa päässä ja kaksi pallukkaa toisessa päässä,sillä vois sujua huonommallakin tekniikalla . http://www.youtube.com/watch?v=N80C7eEOyMY

    pelkkä vääntö varsi riittäisi,tapin johon vanteen laittaa ei ongelma. Taistelu uus avuttomuutta vastaan jatkukoon,kerron lisää kun saan inspiraation vaihtaa itse loput 3 rengasta
    Kawasaki H1 500 1972
    Suzuki EF 750 1985
    Kawasaki ZZR1100 1991
    kawasaki ZX12R 2002
    hayabusa 2008
    Honda Blackbird 2002
  30.  
  31. #60
    oma vinkkini on se, että laittakaa jalkaan jäykimmät mahdolliset kengät, vaellus yms maiharit.

    kesällä kannattaa paita ottaa myös pois.


    kuulostaa triviaalilta, mutta nämä ovat kaksi tärkeintä vaihetta.

    ei kannata myöskään yrittää sitä nurmikolla, koska heinä menee renkaan ja vanteen väliin. Pahvi väliin ainakin.

    jarrulevyt kannattaa irrottaa ainakin etupyörästä ettei väännä niitä.


    tuon videon ongelma on juuri nuo vanteensuojat, ne on liian liukkaat ja paksut. Rengas menis pitemmälle ilman niitä, tai ns öljykannusta leikatuilla suojilla.

    Todella hyvä video silti.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
Sivu: 2 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen