Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
  1. #1
    Neuvokaa aloittelijaa, kuinka saisin pyörän turvallisesti, kustannustehokkaasti ja ehyenä kuljetettua (ennen ajokautta ) Oulusta Helsinkiin ja Uuden sieltä Ouluun
  2. #2
  3. #3
    Soita paikallisille kuljetusliikkeille esim. Savikko, kulkisiko nuo pyörät sopivasti kuorman täyttönä. Tai sitten vuokraa paku tai kuomukärry ja käy mutka etelässä.
  4. #4
    Helvetillinen junnaaminen pakulla muuta ota mukaan kakkoskuski, kyllä se sillä menee ja jos ruttaantuu niin omapahan on syy, ei tarvi miettiä entäs jos.....
    Niin minäkin omani hain Joensuusta, matkaa tosin ei ollut kun vajaat 150 km suuntaansa.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  5. #5
    Jos itse olisin kuskaamassa, niin pakulla veisin. Mukavampi kulkea kuin kärryn kanssa. Ja koska kumminkin olet huolissasi, niin useissa pakuissa on väliseinässä ikkuna josta voi kurkata onko kaikki mopolla hyvin.

    Meikäläisen pakussa pyörä kulkee siten, että kahdella liinalla edestä kiinni etuseinään. Pyörän perä on huoltopukin avulla nostettu ilmaan, eli pysyy pyörä pystyssä. Takaata voi/kannattaa laittaa vielä kahdella liinalla ettei perä liiku.
  6. #6
    Ajamalla! Riippuu toki kuskista. Pääteillähän on jo kesäkeli
    "Always on the run"
  7. #7
    Lainaa (jorim @ Maalis. 23 2010,16:07) kirjoitti
    Helvetillinen junnaaminen pakulla muuta ota mukaan kakkoskuski, kyllä se sillä menee ja jos ruttaantuu niin omapahan on syy, ei tarvi miettiä entäs jos.....
    Niin minäkin omani hain Joensuusta, matkaa tosin ei ollut kun vajaat 150 km suuntaansa.
    Junnaamista se on pakulla, mutta on se mielekkäämpää kuin kärryllä. Itse hain toissa viikon perjantaina kärryn kanssa ja oli se tuskaa ajaa saman päivän aikana Ouluun ja takaisin kotiin Vihtiin. Hevin en tekis töista kertaa jollei pakko olis. Vuokrakärry oli ihan jees ja hintakin oli sopiva, mutta vetoautoon kannattaa sitten satsata. Itse olin 1.6:sella Xsara Picassolla jossa ei vääntöä riittänyt tarpeeksi Jyväskylän tietämissä olevissa mäissä. Isommalla autolla olis varmaan mennyt paremmin ja samalla polttoainemäärälläkin, mutta kun se tuli myytyä just 4 päivää aikaisemmin pois.
  8. #8
    Itse olin eka tuomassa kanssa jollain kuljetusfirmalla, mutta olis tullu pyörän silloisen omistajan mukaan niin kalliiksi ettei kannata. Otin faijalta sitten niiden firman auton ja peräkärryn kaverilta. Ainoat kulut oli ruoka+juomakustannukset(minä ja kaveri).. Aika työläs reissu oli, mutta halpa. Kilsoja tuli joku 1200 ja aikaa meni. Lähdettiin hakkilasta klo. 04.30 ja itse olin kotona maunulassa klo. 23.30. No kannatti kuitenkin tehdä se reissu, koska nyt olen maailman hienoimman kawasakin omistaja
  9. #9
    Pohjoisesta käy melko paljon porukkaa hakemassa pyöriä etelästä. Bongaa sellainen ja laita oma pyörä menokyytiin.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  10. #10
    Itse hain pyörän valkeakoskelta kärryn kans... ja matka meni oikein hyvin ilman ongelmia.
    Kawasaki Z750 -06 > Suzuki SV 1000S -06 > Yamaha R1 -08 > Suzuki GSX1300R -08 > Ducati Hypermotard 1100 -09 > Canyon Grand Canyon AL SLX 29" -14

    TDWTF 2013
  11. #11
    Vuokrapakulla haettiin muutama vuos sitten kaverille Monster Oulusta Kaarinaan. Aikaa meni mennen tullen lumimyräkässä edestakaseen reissuun 22h ja tuo sisältää kaupanteon... Poikki oltiin molemmat reissun jälkeen, mutta todettiin yhteen ääneen, että jos vuorotyö on muuten perseestä, ni tällasiin koitoksiin se valmentaa. Ei tuo niin paha rasti ollut.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  12. #12
    Mitä junnaamista se muka pakulla olisi? Nykypakut on ajattavuudeltaan henkilöauton luokkaa ja monesta löytyy ruutia enemmän kuin pienestä henkilöautosta.
    Pakua suosittelisin minäkin, jotenkin turvallisempi vaihtoehto kuin kärry. Tarttet mukaan vaan jonku apuvälineen, millä saat pyörän kyytiin. Leveä parimetrinen lankkukin riittää, kunhan saat sen vaan kiinnitettyä siihen kynnykselle sillain ettei lipsahda. Joku neljä räikkäliinaa riittää satavarmasti, kahdellakin pärjännee.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  13. #13
    Itsellä piti saada pyörä Hki-Kuusamo. Kiitolinja kuljetti halvemmalla, helpommalla, nopeammin kuin että olisi itse hakenut.
    Muistaakseni jotain 150€
    Täytyy tietenkin olla jonkun lastaamassa/sitomassa.

    edit: Hesan pään toimisto olisi veloittanut 450€ ja saman firman kuusamon konttori tuon 150€ - joten kannattaa kilpailuttaa ja kysellä...



  14. #14
    Lainaa (marapi @ Maalis. 24 2010,11:18) kirjoitti
    Itsellä piti saada pyörä Hki-Kuusamo. Kiitolinja kuljetti halvemmalla, helpommalla, nopeammin kuin että olisi itse hakenut.
    Muistaakseni jotain 150€
    Täytyy tietenkin olla jonkun lastaamassa/sitomassa.

    edit: Hesan pään toimisto olisi veloittanut 450€ ja saman firman kuusamon konttori tuon 150€ - joten kannattaa kilpailuttaa ja kysellä...
    No miten tuo sitte käytännössä tapahtu eli tuliko rekka auto hakeen myyjän pihalta?
  15. #15
    Kaveri vei sen kuljetusliikkeen pihaan ja avusti rekan kyytiin. Valvoi sitomista ja suojaamista. Minä olin täällä vastassa purkamassa kuormaa. Siinäpä se.
  16. #16
    Autojuna oli toimiva joskus marraskuun aikoihin. Oulussa oli jäässä kaikki, mutta kun matkaa ei ollut kuin muutama kilsa, sen selvis aika hyvin. Hiljaa ajelin ja jalat maan lähellä.

    Täällä ainakin tänään olivat isommat tiet jo ihan auki, paikoitellen hiukan vettä, mutta ei jäätä, joten ainakin sopivana päivänä ja sopivalla varovaisuudella pitäis onnistua.

    Jos asemat ovat liian kaukana, niin sitten pakua molemmissa päissä tai pakulla koko matka. Tai noh voihan sen prätkän köyttää vaikka peräkärryyn.
  17. #17
    Pakettiauton vuokraus, kyllä jaksaa jokainen ajaa pakettiautolla reippaan tuhat kilsaa jos sen pyörälläkin jaksaa?? Eikä tule kovin kalliiksi kun ajelee eestaas putkeen menemään.
    Roulette Green S3 -07
  18. #18
    Täältä ääni kanssa Pakulle. Viime kesänä hain oman mopottimen yksin pakulla, matkaa tuli yhteensä 1200km ja yhden yön vietin Oulussa hotellissa. Ehdin siinä vielä paikallisten kanssa vähän olvitellakkin.
    Kyselin ja kilpailutin huolinta liikkeitä ja silti tuli pakun vuokra+polttoaine+yöpyminen halvemmaksi kuin mitä firmat lupaili. Voi kyllä johtua siitä että olen sivussa valtaväyliltä.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  19. #19
    Pakettiautolla se käy helpoimmin. Sillä tavoin hain omanikin viime talvena. Otin kaverin Transitin lainaksi. Matkaa oli reilu 300km suuntaansa. Olis kyllä pitäny ottaa Radio-Peltorit mukaan. Pakujen meteli on omaa luokkaansa *



    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  20. #20
    Lainaa (Henry67 @ Maalis. 27 2010,18:24) kirjoitti
    Pakettiautolla se käy helpoimmin. Sillä tavoin hain omanikin viime talvena. Otin kaverin Transitin lainaksi. Matkaa oli reilu 300km suuntaansa. Olis kyllä pitäny ottaa Radio-Peltorit mukaan. Pakujen meteli on omaa luokkaansa *
    Ilmeisesti ajelet sitten vakio vaimentajilla pyörälläsikin.
    ennen kova, joskus jopa nopeakin...
  21. #21
    On mulla Devilin putket tullu siihen talven aikana mutta tietysti tulpat pitää korvissa olla ajellessa... Onhan tuo Gixxerin ääni pakuun verrattuna niin...



    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  22. #22
    Lainaa kirjoitti
    Pohjoisesta käy melko paljon porukkaa hakemassa pyöriä etelästä. Bongaa sellainen ja laita oma pyörä menokyytiin.
    Mistä niitä bongataan? Itsellä olisi kiinnostusta siirtää Oulusta Pk-seudulle joskus vapun jälkeen mikäli se tulisi edullisemmaksi kuin ajaminen.
  23. #23
    Lainaa (netmanne @ Maalis. 23 2010,15:47) kirjoitti
    Neuvokaa aloittelijaa, kuinka saisin pyörän turvallisesti, kustannustehokkaasti ja ehyenä kuljetettua (ennen ajokautta ) Oulusta Helsinkiin ja Uuden sieltä Ouluun
    Paku koekäyttöön jostain autofirmasta Huomattavasti mukavampi nykypakulla kuin jollain peräkärryllä ja tosiaan ovat aika lähellä peruskotteron "ajomukavuutta".

    Toki toi on paheksuttavaa * mutta kuitenkin kohtuullisen yleistä.
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  24. #24
    Täältä se näköjään löytyy ketju kaikkeen mahdolliseen!

    Miten kannattaisi järjestää Moottoripyörän+varaosien kuljetus Oulusta Etelä-Suomeen?
    Kärry löytyis itseltä, mutta ei millään jaksais sahata edes-takas. Pakun vuokrat näyttää melko korkeilta. Joku kuljetusyhtiö tarjos kyyditystä huokeaan 450€ hintaan...
    Eikö olemassa oo mitään Jenkkityylistä sivustoa, missä pystyis kilpailuttamaan kuljetuksen, tai etsiä esim. tyhjänä paluumatkaa tekevää kuskia, jonka kyytiin romut vois laittaa?

    EDIT: Löytyikin netistä sivusto "rahtipaikka" kuljetusten kilpailutukseen.
    Viimeksi muokannut: KawaJava; 17.08.2019 klo 01:54.
  25. #25
    Joku tuttu joutokaveri.
    Polttoaineet+kaverille 100€ ja ruokaraha, niin eiköhän onnistu.
  26. #26
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Joku tuttu joutokaveri.
    Polttoaineet+kaverille 100€ ja ruokaraha, niin eiköhän onnistu.
    Oliskohan täällä joutokavereita?
  27. #27
    Jokunen vuosi sitten ostin prätkän Salosta ja edullisin oli Posti ja hinta oli muistaakseni jotain 250e. Toi pihaan Pelloon.
    Jensen.
  28. #28
    Niin, ainakin oulussa irtoaa paku vapailla kilometreillä 95eur/vrk https://gorillarent.fi/pakettiauton-vuokraus/

    Vuokrasin tollasen, kun piti ajella Oulusta Helsinkiin tyhjentämään perikunnan kerrostalo-osake ja tuoda paluukuormassa tavaraa pitkin Suomea paluureitin varrella.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  29. #29
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Jos laittaa ne romut matkahuoltoon, ja ajaa pyörän himaan? Jos tarttet joutomiestä ajamaan pyörän etelään, niin yyvee toimii Noin yleisesti pyörän hakemisesta pakulla tuntuu tulleen jonkinlainen normi nykyään silloinkin, kun ajaminen olisi mahdollista. Tuossa kesällä kun taas ostelin pyörää, niin kaikilla on perusasenne se, että haen pyörän pakulla. Ajamalla noutamista pidettiin erikoisena ja poikkeuksellisena.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  30.  
  31. #30
    On olemassa sivustoja, joihin voi tarjota kuljetettavaksi tavaroita. Jos aikataulu on suhteellisen vapaa, saattaa hyvinkin edullisesti löytyä tilaa jostain vajaasta kuormasta ko matkalle. HKI-Oulu nyt on varmaan helpoimmasta päästä reittejä, kun ei tarvitse ajaa käytännössä yhtään ylimääräistä vakioreitiltä.

    Tuossa joku sivusto, en ole itse koskaan käyttänyt enkä voi sitä kehua tai haukkua, mutta idea on siis tämä:

    https://www.rahtipaikka.fi
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen