Sivu: 21 / 44:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11192021222331 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 601:stä 630:een 1303:sta
  1. #601


    170.000 km:n määräaikaishuolto meneillään. Valmistunee äitienpäiväksi 2015?
    ...
  2. #602
    Vein 140k huoltoon - kohta sisäänajettu peli!
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93
  3. #603
    Uudet gummit alle, Misukan Pilot Road 4:set. Kumiveikolta tietysti.

    Continentalit kestivät 17t ja olisivat varmaan menneet vielä tämän kesän kun pintaa vielä olisi ollut, mutta kumien ikä tuli vastaan ja eturengasta piti välillä paineistaa. Sen huomasin näistä uusista kumeista heti kättelyssä, että lähes huomaamattomasti menee asvaltin pitkittäisten paikkausten reunan yli, aiemmin piti olla varuillaan.
    Ukkoiässä:
    - BMW K1200RS mallivuosi -98 ensirek. -00
    - Honda VF750F vm. -87
    Poikaiässä:
    - Ratapyörä (tehdas) Yamaha 250cc - se jolla Pesonen voitti Espanjan GP:n
    - Honda 305 Super Sport vm. -65(?)
  4. #604
    Unohtui tuosta vielä Bilteman peitteen sulamisjälkien jynssääminen pakoputkesta. Ei voi uskoa kuinka lujassa on. Kyselin soodapuhaltamosta, mutta sanoivat, että on luultavasti no-go kun kerroin, että ei irronnut pata-pata teräsvillalla hinkkaamalla. Miniporan pyöröteräsharjalla nyt sitten irtoaa pikku hiljaa, yläpuoli putsi tunnin jynssäämisen jälkeen ja harja kului loppuun. Alapuoli kunhan saan uuden harjan. Päätin ottaa riskin ja varauduin ostamaan uuden kromiosan (n. 300e), mutta kromipa ei ollut moksiskaan rosteriharjasta.
    Ukkoiässä:
    - BMW K1200RS mallivuosi -98 ensirek. -00
    - Honda VF750F vm. -87
    Poikaiässä:
    - Ratapyörä (tehdas) Yamaha 250cc - se jolla Pesonen voitti Espanjan GP:n
    - Honda 305 Super Sport vm. -65(?)
  5. #605
    Kokeilin toimiiko se valojen sammutus painamalla ensin vilkkupois - vilkkuoikeelle pitkään.
    Toimiihan se, sammui lopullisesti. Poltin perkele paloi samalla hetkellä Ja oli vielä semmoinen oikein Philipsin MP-käyttöön tarkoitettu longlife poltin. Varmaan tavallinen poltin kestää jonkun 3 kuukautta ja tommonen longlife peräti 12 viikkoa
    Transalp->Varadero->GSA
  6. #606
    Poistin Puig:in takalokarin murtuneet varret. Itse lokari lensi roskiin jo reissun aikana.
    Takalokari kesti 37 000 km.
  7. #607
    Vaihdoin Kotariin
    tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
  8. #608
    Lainaa toma kirjoitti Katso viesti
    Vaihdoin Kotariin
    Petturi!
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  9. #609
    varasin ajan k1200s perän laakerin vaihtoon
    --------
    Honda NT
    K4 GSXR 1000 rata
  10. #610
    Mulle aika uus tuttavuus tämä nykyinen r1100s. Joten yleistä tekniikkaan perehtymistä jota kyllä tein jo ennen bemarin hankkimista mutta nyt pääsee tekemään sitä ihan konkreettisesti. Perushuollot heti alkuun eli kaikki öljyt ja nesteet vaihtoon,venttiilien säätö,imukurkkujen synkkaus,uudet tulpat.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  11. #611
    Lainaa woke kirjoitti Katso viesti
    Mulle aika uus tuttavuus tämä nykyinen r1100s. Joten yleistä tekniikkaan perehtymistä jota kyllä tein jo ennen bemarin hankkimista mutta nyt pääsee tekemään sitä ihan konkreettisesti. Perushuollot heti alkuun eli kaikki öljyt ja nesteet vaihtoon,venttiilien säätö,imukurkkujen synkkaus,uudet tulpat.
    Tuo on hieno pyörä. Onnittelut hankinnasta.
    Minulta saat tuohon huoltorompun kohtuulliseen 12.- euron hintaan. Siinä rompulla on kaikki. 302 sivuisesta tehtaan korjauskäsikirjasta lähtien.
    Laita tilaus tulemaan pekka.vuorelma@gmail.com.
    Pekka
  12. #612
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Tuo on hieno pyörä. Onnittelut hankinnasta.
    Minulta saat tuohon huoltorompun kohtuulliseen 12.- euron hintaan. Siinä rompulla on kaikki. 302 sivuisesta tehtaan korjauskäsikirjasta lähtien.
    Laita tilaus tulemaan pekka.vuorelma@gmail.com.
    Oletkos Pekka muistanut varmasti maksaa ja huomioida kaikille tekijänoikeuksien haltijoille tuosta myös osuudet ja luvat kuntoon? Varmastikaan tuo kaikki tietous ei ole aivan omaa keksintöäsi.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  13. #613
    Lainaa woke kirjoitti Katso viesti
    Mulle aika uus tuttavuus tämä nykyinen r1100s. Joten yleistä tekniikkaan perehtymistä jota kyllä tein jo ennen bemarin hankkimista mutta nyt pääsee tekemään sitä ihan konkreettisesti. Perushuollot heti alkuun eli kaikki öljyt ja nesteet vaihtoon,venttiilien säätö,imukurkkujen synkkaus,uudet tulpat.
    Muista myös laturin hihna! Mulla oli RT:ssä melkein poikki, taisi olla alkuperäinen 86000 km ajettu.
    -R1100RT
  14. #614
    Lainaa Bemumies kirjoitti Katso viesti
    Muista myös laturin hihna! Mulla oli RT:ssä melkein poikki, taisi olla alkuperäinen 86000 km ajettu.
    Joo unohtuikin mainita että sen vaihdoin myös. Hihnan hinta paikallisessa varaosaliikkeessä 8.9€. Olipa muuten ihan pskana se hihna. Nelirivinen hihna oli rispaantunut jo kaksriviseksi Varmaan oli tässäkin vielä ihan alkuperäinen hihna 76000km ajettuna. Virallinen vaihtoväli 60000km mutta kyllähän sitä aikakin syö. Saattaa muuten katketessaan hajottaa ne hall anturit...
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  15. #615
    Lainaa ftec kirjoitti Katso viesti
    Unohtui tuosta vielä Bilteman peitteen sulamisjälkien jynssääminen pakoputkesta...
    Duodaduoda...

    Itse olen tavannut nuo sulaneet muovit auttaa lämmön kanssa pois. Sepä kun sulaa uudelleenkin. Kuumailmapuhalin ja sopiva, karkea (sulamaton toki, eli ei keinonkuitua) pyyhe helpottavat elämää aivan mahdottomasti.

    Hädän hetkellä joku puusta vuoleskeltu lastakin on avuksi, jos on tyystin rättivarikko muuttunut muovikuituiseksi.
  16. #616
    Onko Pekkavee suunnitellut tälle syksylle huolto-opastus sessiota?
  17. #617
    Lainaa ftec kirjoitti Katso viesti
    Unohtui tuosta vielä Bilteman peitteen sulamisjälkien jynssääminen pakoputkesta. Ei voi uskoa kuinka lujassa on. Kyselin soodapuhaltamosta, mutta sanoivat, että on luultavasti no-go kun kerroin, että ei irronnut pata-pata teräsvillalla hinkkaamalla. Miniporan pyöröteräsharjalla nyt sitten irtoaa pikku hiljaa, yläpuoli putsi tunnin jynssäämisen jälkeen ja harja kului loppuun. Alapuoli kunhan saan uuden harjan. Päätin ottaa riskin ja varauduin ostamaan uuden kromiosan (n. 300e), mutta kromipa ei ollut moksiskaan rosteriharjasta.
    pst, vanha kikka... sokeripala - kostealla sokeripalalla aikonaan hinkkasin veke samanmoisen 9r:n putkesta, en uskonut ennenkuin kokeilin. Tosin taitaa olla aikastas hyvin sulanut peite kun ei lähde voimakeinoillakaan
    Kawasaki ER5->Kawasaki ZZR600->Kawasaki ZX-9R->Suzuki SV1000s(z)->Honda CB1300F->BMW K1200R Sport->BMW K1300S->BMW S1000XR
    https://kokkonen.zone
  18. #618
    Lainaa Tenere-Heikki kirjoitti Katso viesti
    170.000 km:n määräaikaishuolto...
    Ei suinkaan tuosta puutu nyt pari pikkujuttua? Niinkuin esimerkiksi lähes kaikki osat
  19. #619
    Lainaa wauwau kirjoitti Katso viesti
    Ei suinkaan tuosta puutu nyt pari pikkujuttua? Niinkuin esimerkiksi lähes kaikki osat
    No voi hyvänen aika! Niin muuten tekeekin.

    Ja jotta topikissa pysytään, niin dremelöin tankista turhat muovienkiinnityskorvakkeet ja mallailin mittaristoa katteen taakse (sopi, mutta tulee nätimpi, jos laskee reilun tuuman).
    Viimeksi muokannut: Tenere-Heikki; 18.08.2014 klo 18:01.
    ...
  20. #620
    Siirsin R1100RS:n kahvat niin eteen kun vaan saa ja totesin, että on mukavampi ajaa vaikka otaakin enemmän ranteisiin. Lyhyillä työmatka ajoilla ei haittaa
    BMW R1200C since 03.2016
    BMW R1100RS 1996 06.2014-03.2016
  21. #621
    Uusi Maraton 880 takarengas laitettu alle kun edellinen jolla jopa reilu tuhannen kilsaa ehti ajaa löysi 10 tuuman naulan tieltä.
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93
  22. #622
    Puhdistin ja rasvasin R1200 GSA:n kaasukahvan. Pyörä nyt 3 vuotta vanha, olisi pitänyt tehdä jo aikaisemmin.
  23. #623
    Lainaa Rudi11 kirjoitti Katso viesti
    Puhdistin ja rasvasin R1200 GSA:n kaasukahvan. Pyörä nyt 3 vuotta vanha, olisi pitänyt tehdä jo aikaisemmin.
    Mulla on vanhempi ja en ole tehnyt kahvalle mitään. Sen liikkeessä ei ole mitään klappia tai ylimääräistä kitkaa. Tuntuu, että vaste on vain ruiskurunkojen läppien jousivoima. Onkohan noissa jotain eroja, että toisia on syytä huoltaa säännöllisesti vai mikä.
    -juha-
  24. #624
    Lainaa juhhyto kirjoitti Katso viesti
    Mulla on vanhempi ja en ole tehnyt kahvalle mitään. Sen liikkeessä ei ole mitään klappia tai ylimääräistä kitkaa. Tuntuu, että vaste on vain ruiskurunkojen läppien jousivoima. Onkohan noissa jotain eroja, että toisia on syytä huoltaa säännöllisesti vai mikä.
    Ajetut kilometrit vaikuttaa hyvinkin suuresti... Minä avasin tuon n. 75tkm kohdalla ja puhdistus+rasvaus sille.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  25. #625
    Vaihdoin sumuvalopolttimot R 1150 RT:hen ja olihan se sormiakrobatiaa, onneksi mulla on pienet kädet
  26. #626
    Vaihdoin taas Giwi Airflow pleksin pois gessusta ja laitoin takaisin pienen Wunderlichin Flowjet läpyskän. On se kumma kun ei löydy mulle toimivaa isoa pleksiä, aina vaan jymisee kypärässä. Airflow pleksiä olen kokeillut kaikissa asennoissa, pystyssä, takakenossa ja pituussäädön kaikki variaatiot. Vaikka kehuttu pleksi onkin, ei toimi mulla. Pikku mittariston peittävä Flowjet on loistava, kypärä on varmasti vapaassa ilmavirrassa. Tosin syyskylmät käy yläkroppaan taas eri tavalla...
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  27. #627
    Lainaa tapjar kirjoitti Katso viesti
    Vaihdoin taas Giwi Airflow pleksin pois gessusta ja laitoin takaisin pienen Wunderlichin Flowjet läpyskän. On se kumma kun ei löydy mulle toimivaa isoa pleksiä, aina vaan jymisee kypärässä. Airflow pleksiä olen kokeillut kaikissa asennoissa, pystyssä, takakenossa ja pituussäädön kaikki variaatiot. Vaikka kehuttu pleksi onkin, ei toimi mulla. Pikku mittariston peittävä Flowjet on loistava, kypärä on varmasti vapaassa ilmavirrassa. Tosin syyskylmät käy yläkroppaan taas eri tavalla...
    Laitoin MRA:n spoilerin, edellisessä pyörässä se poisti matalataajuiset jyrinät tosi hyvin. Nyt ei... Yläasennossa toki vähän parempi kuin ilman mutta ei mitään ihmemuutosta tullut.
    Transalp->Varadero->GSA
  28. #628
    Laitoin V-Shield pleksin alkuperäisen tilalle.
  29. #629
    Tein sen tankin poraus modauksen ja nyt täyttyy hyvin. Purin etukatteita selvittääkseni saanko katteen taakse tukiraudat joihin voisi kiinnittää peilit katteeseen kiinni. Samassa yhteydessä huomasin, että tuulilasin säätömekanismi on korjattu liian pienellä pultilla ja tein siihen oman virityksen korimutterilla, jotta sain tuulilasin pystympään ja koriin kiinnitettäviä peilejä ei sit tarviikaan. Tangossa olevat mahtuu nyt olemaan oikeessa asennossa ottamatta tuulilasiin kiinni. Saksasta tilaukseen uusi tuulilasin säätömekanismi huomenna.
    BMW R1200C since 03.2016
    BMW R1100RS 1996 06.2014-03.2016
  30.  
  31. #630
    Lainaa xs2jammu kirjoitti Katso viesti
    Laitoin V-Shield pleksin alkuperäisen tilalle.
    Olikos sulla RT?
Sivu: 21 / 44:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11192021222331 ... ViimeinenViimeinen