Sivu: 3 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 1270:sta
  1. #61
    Laitatutin helmikuussa etuiskunvaimentimiin wilbersin progressiivijouset ja takaiskunvaimennin vaihtui myös wilbersiin. Ja pyörähän on xmoto. Tänään sitten liimailin mopon täyteen tarroja.
    650GR -88, gsx-f600 -04, gsf1200s -05, zzr1200 -02, 650gs dagar -07, gsx1400 -04, gsx1400 -07, 650 xmoto -09, versys -08, gsx-r1000 -03, versys -07, tiger -05, zr7 -99, gsf1200 -01.
  2. #62
    Moro!

    Juuripa tuossa hersyttelin R1100S:n tulille monen kuukauden jälkeen. Meinasi olla alkuun kankeutta käynnistymisessä. C-Tekillä latailin akun sen mukaan täyteen muttei pitkään jaksanu mottia pyöritellä.
    Ryki vaan ekä muutamaa posausta lukuunottamatta herännyt henkiin.
    Yön yli latauksen jälkeen lähti hyvin.
    Pian radalle.

    Kaikenlaista kalkatusta alkuun mutta kyllä se siitä tasaantui.
    Ilmeisesti Bemu vaatii todella pirteän akun toimiakseen niinkuin pitää.

    Marko
    Asialliset asiat hoidetaan, muutoin ollaan kuin Ellun kanat!
  3. #63
    Tänään lähti jo mullakin ajokausi käyntii. Uuden akun jouduin laittamaan, 3 vuotta vanha Yuasa ei ylläpitolatauksesta huolimatta mitään starttivirtaa antanu. Uuden kätevän itsehapotettavan Euroglobe-akun hain Motonetistä kun oli halpa (49,90 €) ja lähellä (5 km). Katotaan kauanko se kestää...
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  4. #64
    Laiton akunkengät paikoilleen ja starttasin Bemarin käyntiin!

    Toukokuun eka päivänä sitten liikenteeseen.
    On yksi ongelma - huolto - jonka pysyn kyllä tekemään itse, mutta mistään ei tunnu saavan huoltomanuaalia, BMW F 650 GS (800) vm 2008. Edelliseen pyörään Dacariin löytyi tarkka manuaali - räjäytyskuvineen - netistä, mutta tähän nykyiseen ei. Kun takuuaikakin on kohta lopussa - aion irtautua merkkihuollon orjuudesta - kuten ennenkin.
    Myös ajotietokoneen huolto-ilmaisimen nollaus olisi hyvä tietää.
    Niin että helppiä tarvitsen!



  5. #65
    Ruuvvasin läjän wunderlichin panssareita kiinni ja pistin sen myyntiin.

    Jee.
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  6. #66
    Jovvain..



    Muistakaapa K1200LT:n (sekä saman rungon K1200S K1200GT:n hemmot), sen akun kytkennän jälkeen, ennen starttia laittaa virrat päälle ja kääntää kaasukahvaa ääriasentoon auki-kiinni-auki pari kertaa jolloin se "compjuutter-boxi" tunnistaa tuon kaasun oikeat liikeradat ja osaa säätää ryypyt jne. heti alusta alkaen kohdilleen...!

    Ite tuossa väsyksiin jutaillu mutta eilenä kun piti tehdä akulle "check", eli irroittaa se. Lisäsin pariin kennoon nestettä, laitoin tulille ja menox niin empäs tuota ite vaan muistanutkaan ! Kylmällä kierrokset yli 2500, tasaantu kyllä sitten mut pörinä oli toiselta planeeltalta Meno vähän tykyttävää, melkein jopa nykivää, ei vastannut oikein kaasuun ja muutenkin semmonen "tukkonen" kunnes muistin tuon. Parkkiin ja sammuksiin ja sitten "täyskaasut" niin olihan tuo sen jälkeen taas "oma entisensä"
  7. #67
    Why? Just because! jite:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Hyvä vinkki. Mites muuten, tarviiko tehdä tollaista gessun kanssa?
    F800GSA
  8. #68
    Lainaa (mchuurre @ Huhti. 11 2010,12:22) kirjoitti
    Muistakaapa K1200LT:n (sekä saman rungon K1200S K1200GT:n hemmot), sen akun kytkennän jälkeen, ennen starttia laittaa virrat päälle ja kääntää kaasukahvaa ääriasentoon auki-kiinni-auki pari kertaa..
    Ai, en minä tuollaisesta ole koskaan kuullutkaan, saati sitte ässän kahvaa käännellyt. Onkohan tuo nyt ihan oikeasti totta ja tarpeellista....?



    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  9. #69
    JAS:lle tiedoksi, että huoltomanuaalin DVD-muodossa saa BMW-kauppiaalta. Katso netistä:
    http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/index.html
    Tuoteluettelo
    Moottoripyörien lisävarusteet 2009/2010

    Vikahistorian nollauksessa tarvittava laite on sitten toinen juttu. Tietääkseni niitäkin on jostakin saatavilla. Ei muuta kuin netistä kaivelemaan, ja jos löytyy, niin ilmoittele täälläkin!
    BMW F800 ST
    Honda CBF600 S
    Yamaha XJ600 S Diversion
  10. #70
    entinen matkapyöräilijä ja tuleva enturisti Prätkis:n avatar
    Liittyi Jan 2003
    Kiiminki
    MotOrg ry jäsen
    Myös ajotietokoneen huolto-ilmaisimen nollaus olisi hyvä tietää.

    Vikahistorian nollauksessa tarvittavasta laitteesta on ollut juttua aiemmin TÄSSÄ osoitteessa.
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, NYKYINEN K1100LT
  11. #71
    Lainaa (J@ck @ Huhti. 12 2010,09:37) kirjoitti
    Lainaa (mchuurre @ Huhti. 11 2010,12:22) kirjoitti
    Muistakaapa K1200LT:n (sekä saman rungon K1200S K1200GT:n hemmot), sen akun kytkennän jälkeen, ennen starttia laittaa virrat päälle ja kääntää kaasukahvaa ääriasentoon auki-kiinni-auki pari kertaa..
    Ai, en minä tuollaisesta ole koskaan kuullutkaan, saati sitte ässän kahvaa käännellyt. Onkohan tuo nyt ihan oikeasti totta ja tarpeellista....?
    Noonnon..


    Asiasta on keskustelua ollut aiemminkin, harmi kun en tähän hätiin löytäny mutta etsin ja laitan llinkin jos ei joku muu ehdi ensin....ulkomainen foorumi !
  12. #72
    Lainaa (mchuurre @ Huhti. 12 2010,10:57) kirjoitti
    Lainaa (J@ck @ Huhti. 12 2010,09:37) kirjoitti
    Lainaa (mchuurre @ Huhti. 11 2010,12:22) kirjoitti
    Muistakaapa K1200LT:n (sekä saman rungon K1200S K1200GT:n hemmot), sen akun kytkennän jälkeen, ennen starttia laittaa virrat päälle ja kääntää kaasukahvaa ääriasentoon auki-kiinni-auki pari kertaa..
    Ai, en minä tuollaisesta ole koskaan kuullutkaan, saati sitte ässän kahvaa käännellyt. Onkohan tuo nyt ihan oikeasti totta ja tarpeellista....?
    Noonnon..


    Asiasta on keskustelua ollut aiemminkin, harmi kun en tähän hätiin löytäny mutta etsin ja laitan llinkin jos ei joku muu ehdi ensin....ulkomainen foorumi !
    Muistaakseni tuosta oli kyllä maininta manuaalissa, eli RTFM *
  13. #73
    entinen matkapyöräilijä ja tuleva enturisti Prätkis:n avatar
    Liittyi Jan 2003
    Kiiminki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (mchuurre @ Huhti. 11 2010,12:22) kirjoitti
    Jovvain..



    Muistakaapa K1200LT:n (sekä saman rungon K1200S K1200GT:n hemmot), sen akun kytkennän jälkeen, ennen starttia laittaa virrat päälle ja kääntää kaasukahvaa ääriasentoon auki-kiinni-auki pari kertaa jolloin se "compjuutter-boxi" tunnistaa tuon kaasun oikeat liikeradat ja osaa säätää ryypyt jne. heti alusta alkaen kohdilleen...!
    En ole aiemmin kuullut kyseisestä aiheesta, joten piti tutkia BMW manuaaleja.

    "Repair manual" oppaassa sivulla 00.32 oli maininta aiheesta:
    The loss of the adaptions may sometime lead to engine performance being temporalily impaired when the engine is restarted.
    Motronic restores the lost adaptions itself over the following operation hours.

    - Switch on the ignition.
    - Fully open the throttle once of twice with then engine off.
    *Motronic registers the throttle valve position.

    Itseasiassa itsekkin ihmettelin pari päivää sitten LT:n isoa tyhjäkäyntiä kun ajelin ekaa kertaa tälle vuodelle. Oiskohan tässä ratkaisu?



    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, NYKYINEN K1100LT
  14. #74
    Myin pois.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  15. #75
    Ajoin (siihen se BMW on tarkoitettu)
    -ismo
  16. #76
    Lainaa (Prätkis @ Huhti. 12 2010,10:10) kirjoitti
    Myös ajotietokoneen huolto-ilmaisimen nollaus olisi hyvä tietää.

    Vikahistorian nollauksessa tarvittavasta laitteesta on ollut juttua aiemmin TÄSSÄ osoitteessa.
    Niin, jos tarkoitit tuota laitetta, niin sillä kyllä pystyy nykyään nollaamaan myös huolto-ilmaisimet.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  17. #77
    Why? Just because! jite:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ztechnikin valosuoja. On se niin hieno että ei edes erota mikä osa on suojaa ja mikä lamppua. Tietysti eihän tossa ole sitä samaa street kredapilityä kuin turhatekin ritilässä.
    F800GSA
  18. #78
    Tuo

    - virrat päälle
    - kaasu pari, kolme kertaa kokonaan auki / kiinni
    - virrat pois

    On ihan perustoiminto ainakin kaikissa vanhemmissa Motronic'eissa. Taitaa ainakin Motronicin versioon 2.1.4 (jos nyt tuon lunttaamatta oikein muistan) asti olla ihan käyttäjän käsikirjassakin neuvottu toiminto kun akku on ollut irti.

    Se kertoo taikalaatikolle kaasuläpän ääriarvot ja asettaa tyhjäkäynnin järjelliselle tasolle.
    <p>2002-2014</p>
  19. #79
    Lainaa (MarkoNy @ Huhti. 07 2010,19:59) kirjoitti
    Ilmeisesti Bemu vaatii todella pirteän akun toimiakseen niinkuin pitää.
    Siltä vaikuttaisi. Jos pyörässä on Commanderi, se on vielä krantumpi kipinän suhteen. Vai luulenko vaan? Gessu ei tänä keväänä ole suostunut aamulla tulille muuta kuin ctecin perästä. Akku ei ole kuin pari vuotta vanha Varta, mutta mennee vaihtoon.
  20. #80
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 12 2010,17:04) kirjoitti
    Tuo

    - virrat päälle
    - kaasu pari, kolme kertaa kokonaan auki / kiinni
    - virrat pois

    On ihan perustoiminto ainakin kaikissa vanhemmissa Motronic'eissa. Taitaa ainakin Motronicin versioon 2.1.4 (jos nyt tuon lunttaamatta oikein muistan) asti olla ihan käyttäjän käsikirjassakin neuvottu toiminto kun akku on ollut irti.

    Se kertoo taikalaatikolle kaasuläpän ääriarvot ja asettaa tyhjäkäynnin järjelliselle tasolle.
    Hi C-A-D



    Juurikin noin, paljon nään unia mutta tää ei sitä ollu, ei aina muista noita kaikkia juttuja mutta jostain mää vielä sen artikkelin (saitin) löydän

    Sitäpaitti jos joku epäilee että tarviiko tuota manoveeriä omassa beemerissä tehdä niin siihenkin on helppo ratkaisu:

    kun kokeilee ite niin tietää

    Mulla tarvii ja sen todella huomas tuon eron !
  21. #81
    entinen matkapyöräilijä ja tuleva enturisti Prätkis:n avatar
    Liittyi Jan 2003
    Kiiminki
    MotOrg ry jäsen
    Mie kokkeilin ja se toimi!

    Ja tuo tietohan tosiaan löytyi jo ainakin tuosta korjausmanuaalista.



    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, NYKYINEN K1100LT
  22. #82
    Lainaa (mchuurre @ Huhti. 12 2010,20:15) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 12 2010,17:04) kirjoitti
    Tuo

    - virrat päälle
    - kaasu pari, kolme kertaa kokonaan auki / kiinni
    - virrat pois

    On ihan perustoiminto ainakin kaikissa vanhemmissa Motronic'eissa. Taitaa ainakin Motronicin versioon 2.1.4 (jos nyt tuon lunttaamatta oikein muistan) asti olla ihan käyttäjän käsikirjassakin neuvottu toiminto kun akku on ollut irti.

    Se kertoo taikalaatikolle kaasuläpän ääriarvot ja asettaa tyhjäkäynnin järjelliselle tasolle.
    Hi C-A-D *



    Juurikin noin, paljon nään unia mutta tää ei sitä ollu, ei aina muista noita kaikkia juttuja mutta jostain mää vielä sen artikkelin (saitin) löydän *

    Sitäpaitti jos joku epäilee että tarviiko tuota manoveeriä omassa beemerissä tehdä niin siihenkin on helppo ratkaisu:

    kun kokeilee ite niin tietää *

    Mulla tarvii ja sen todella huomas tuon eron !
    Mää sovelsin tätä ohjetta silleen että kokeilin kakosvaihteella liikkeellä ollessa pelkästään ton kaasuosion, virtoja en sammutellut, hyvin toimii ja ihanaa kun on taas kevät.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  23. #83
    Lainaa (jarska @ Huhti. 13 2010,06:16) kirjoitti
    Mää sovelsin tätä ohjetta silleen että kokeilin kakosvaihteella liikkeellä ollessa pelkästään ton kaasuosion, virtoja en sammutellut, hyvin toimii ja ihanaa kun on taas kevät.
    Hyi sua!
    <p>2002-2014</p>
  24. #84
    Lainaa (jarska @ Huhti. 13 2010,06:16) kirjoitti
    Mää sovelsin tätä ohjetta silleen että kokeilin kakosvaihteella liikkeellä ollessa pelkästään ton kaasuosion, virtoja en sammutellut, hyvin toimii ja ihanaa kun on taas kevät.
    !!

    ...no röpöttikö ?

    ...lakua piirsit sit kunnolla
  25. #85
    Lainaa (mchuurre @ Huhti. 13 2010,18:57) kirjoitti
    Lainaa (jarska @ Huhti. 13 2010,06:16) kirjoitti
    Mää sovelsin tätä ohjetta silleen että kokeilin kakosvaihteella liikkeellä ollessa pelkästään ton kaasuosion, virtoja en sammutellut, hyvin toimii ja ihanaa kun on taas kevät.
    !!

    ...no röpöttikö ? *

    ...lakua piirsit sit kunnolla *
    En huomannut mitään röpötyksiä, veti ihan kunnolla ja tais siinä jäädä kielikin hampaiden väliin kun oli kipeenä reissun jälkeen.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  26. #86
    Sillä on vain ajettu.
    Öljyt ja kumit pitäis varmaankin tänäkesänä vaihtaa.95000km se on menny ja varmaan samanverran menee ilman suurempia remppoja. Joo mopo on k1200gt -03.Jospa viel joskus aloittavat uustuotannon maailman lujimmalle mallille. Nyky bemarit mikropellesfanttien testileluja.
    <p>R 1200 RT</p>
  27. #87
    Pari-kolme kuukautta puunattu ja pieni laatikollinen osia (kulutus- ja muita) vaihdettu. Nesteitä (moottori-, laatikko-, perä ja jarru) olen vaihtanut uusiin, jopa uusiin merkkeihin joista Bel-Ray yksi, edellinen omistaja saattoi olla Delvac-tyyppi. Ruiskurunkojen synkkausta opeteltu (omatekemä 7 € manometri) ja muuta säätämistä, esim. venttiilit. Edellisen omistajan jättämiä jälkiä putsailtu (toimimattoman lämpömittarin karhuntarrat, gepsin kiinnikkeet yms.). Ja tämä kaikki tietämättä sen enempää mopoista. Mutta on tuo baijerilainen malmikasa vain sen verran helppo, että homma sujuu. Toki huoltokirjan (Huolto-CD) ja muiden netistä saatavien huolto-ohjeiden avulla. Ja Baijerissa asuneena tunnustan toki alueen väriä muutenkin.

    Heitin eilen pienen lenkin ja ensi tuntuma on, että alakierroksilla ei kone käy ihan puhtaasti. Kytkintä ja kaasua joutuu käytteleen yhtenään, ei pelkästään vaihtamiseen. On sammumisherkkä ja muutenkin hieman kankea.

    Muuten: uusi käyttäjä siis ilmoittautuu tänne turisemaan. Ja pyöränä BMW R1100RS -96.
    -juha-
  28. #88
    Kävin ostamassa uuden kevätakun. Se on tarpeellinen kun ei vaivaudu ottamaan johtoja talveksi irti. 34 egee Biltemasta.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) + (KTM 690 Enduro r[14])
  29. #89
    Lainaa (juhhyto @ Huhti. 14 2010,13:11) kirjoitti
    Pari-kolme kuukautta puunattu ja pieni laatikollinen osia (kulutus- ja muita) vaihdettu. Nesteitä (moottori-, laatikko-, perä ja jarru) olen vaihtanut uusiin, jopa uusiin merkkeihin joista Bel-Ray yksi, edellinen omistaja saattoi olla Delvac-tyyppi. Ruiskurunkojen synkkausta opeteltu (omatekemä 7 € manometri) ja muuta säätämistä, esim. venttiilit. Edellisen omistajan jättämiä jälkiä putsailtu (toimimattoman lämpömittarin karhuntarrat, gepsin kiinnikkeet yms.). Ja tämä kaikki tietämättä sen enempää mopoista. Mutta on tuo baijerilainen malmikasa vain sen verran helppo, että homma sujuu. Toki huoltokirjan (Huolto-CD) ja muiden netistä saatavien huolto-ohjeiden avulla. Ja Baijerissa asuneena tunnustan toki alueen väriä muutenkin.

    Heitin eilen pienen lenkin ja ensi tuntuma on, että alakierroksilla ei kone käy ihan puhtaasti. Kytkintä ja kaasua joutuu käytteleen yhtenään, ei pelkästään vaihtamiseen. On sammumisherkkä ja muutenkin hieman kankea.

    Muuten: uusi käyttäjä siis ilmoittautuu tänne turisemaan. Ja pyöränä BMW R1100RS -96.
    Tervetulemas vaan. Avattarelleni uskollisena kuitenkin totean, että tuolle mopolle/moottorille Delvac on kuin nenä päähän. Mopo-öljyt tuohon ovat rahan haaskuuta. Jokainen toki uskollaan autuaaksi ja valitsee voiteluaineensa.

    Tuommoisella (vaan en tuolla) pyörällä tuli ajeltua pari suvea. Ihan mukava vekotin ja jopa ketterä verrattuna RT:hen.
    <p>2002-2014</p>
  30.  
  31. #90
    No minä noista öljyistä olen varmaan viimeinen ainakin tieto- ja kokemuspohjaisesti vääntämään. Tuo Bel-Ray oli vaan paikallisessa liikkeessä kuulemma joku kokeiluerä. En tuota hintaa pitänyt silloin pahana, mutta onhan se Delvac vähän halvempaa.

    No ei tuo mopotti ole tuosta öljystä rutissut, kone käy ja liemet pysyy sisällä.

    Ajo-ominaisuudet on vielä kokeilematta enemmälti, mutta rauhallisessa ajossa pysyy hyvin hallinnassa.

    Työn alle tulee vielä tässä kevätkaudella valolle suora relejohtosarja akulta vedettäväksi. Mahdollisesti sitten navin asennus ja takalaukku. Sivulaukut ovat alkuperäistä mallia, ovat muuten ihan hyvät, mutta muutama halkeama ja paikkaus on näkösällä.
    -juha-
Sivu: 3 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen