Sivu: 13 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31112131415 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 361:stä 390:een 620:sta
  1. #361
    Lainaa Kaitsuli kirjoitti Katso viesti
    Samoin.
    Mutta niinkuin tuossa aiemmin sanoinkin, niin youtubeen lataaminen heikensi kuvanlaatua aika radikaalisti. Alkuperäinen video on kuitenkin ihan siedettävä tasolla.
    Onkohan mulla eri juutuuppi kuin sulla kun mun mielestä se ei niin kauhean oleellisesti heikennä kuvan laatua ainakaan tämän tasoisissa videoissa. Suurin heikennys alkuperäiseen verrattuna taitaa kuitenkin tulla siinä editoinnissa, eli millä ohjelmalla ja millä asetuksilla sitä renderöintiä tehdään.

    Olen testaillut mobiuksen videota siten että olen kuvannut suurimalla mahdollisella tarkkuudella viiden minuutin pätkän jolloin syntynyt mov-tiedosto on oin 650 megaa. Sitten olen upannut sen youtubeen ja sieltä takaisin jolloin se tulee mp4-muodossa ja koko on noin 150 megaa.
    Katsoimpa sitten videota suoraan youtubessa tai sitä takaisin lataamaani ja vertailen alkuperäiseen niin kyllä hakemalla saa etsiä kohtia joissa se youtuben versio on heikompi. Toki eroa on mutta ei ihan kauheasti.

    Ja tuo mobiuksen kirkkaassa päivänvalossa kuvattu video on todella niin tarkkaa että jos siinä kuvassa sattuu vilistämään kärpänen jolla on satiaisia persiissä niin ne satiaisen perskarvat erottuu kuvassa.

    Oletan tietysti että osaat sieltä youtubesta valita sen parhaimman resoluution, sehän ei sitä yleensä itse ehdota.
  2. #362
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä youtube ja vaikka vimeon laatu hd:llä eroaa kuin yö ja päivä.

    https://www.youtube.com/watch?v=lr59EcCIL2U

    Harmi vain tuo vimeon ilmaisjäsenyys on vähän rampautettu (720p ja 500mt/viikko).



    Etukamera resonoi koneen kierroksien mukaan... pitää parannella. Molempiin suuntiin mobiukset siis.
  3. #363
    Jep jep, ihan ekaa kertaa eilen kuvasin tuollaisella ja tänään editoin vähän ennen youtubeen lataamista.
    Nyt kun katson niin alkuperäinen on vähän yli 650 megainen ja editoitu 199. Ja siis tuon 200 megaisen uppasin youtubeen, enkä kyllä huomannut tehdä siellä muutakuin uploadin.

    Ehkäpä mä lähden tästä siis vielä kuvaamaan, ja treenaan myös tuota editointia...
    Ehkäpä seuraava video on "edes vähän" parempi laatuinen.
    -Suzuki Bandit 1250s-
    (ex Kawasaki ZR7)
  4. #364
    Lainaa wbaum kirjoitti Katso viesti
    Kyllä youtube ja vaikka vimeon laatu hd:llä eroaa kuin yö ja päivä.
    Ehkä se johtuu siitä että toinen pätkä on kuvattu päivällä ja toinen yöllä.
    Toisessa on kirkas auringonpaiste ja toisessa synkkää pilveä.

    Miksi hd kun kamera on parhaimmillaan fullhd:na?
  5. #365
    Lainaa Kaitsuli kirjoitti Katso viesti
    Noniin, tällaisen sitten kävin hakemassa testiin.
    http://motonet.fi/fi/tuote/382596/De...0p-FullHD-WiFi
    Näyttäisi olevan sama kamera kuin https://www.youtube.com/watch?v=cvNItUEh9Ig arvostelussa vielä kun ääntäkin vertaa.
    Ulkomailla hinta tuolle WDV5000, on noin 60-70€
    Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18

    Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
  6. #366
    Jep, täsmälleen sama kamera. CDON.comista lähtee myös 70 eurolla. Mut köyhällähän on varaa.
    Toi mun eka video oli kyllä pohjanoteeraus, sekä kuvanlaadultaan että ääniltään. Tänään otin 11 minuutin videon niin että kamera oli kypärään kiinnitettynä. En kyllä löytänyt moittimista kuvanlaadussa, ja äänimaailmakin oli ihan erilainen kuin peiliin kiinnitettynä. Moottorin äänet tosin on aika vaimeat, mutta onhan mulla aika hiljainen mopo ja "sivistynyt" ajotapakin. Laitan huomenna videon kun pääsen duunikoneen ääreen.
    -Suzuki Bandit 1250s-
    (ex Kawasaki ZR7)
  7. #367
    Kellään tullut vastaan sellaisia ~10cm jatkopaloja nivelellä tai ilman 1/4" kierteiseen kameraan/telineeseen? Kun ei osaa edes guuglettaa alan virallisilla termeillä niin tuloksena saa lähinnä hylsyjä ja räikkäsarjoja
    YZF600R -> RSV1000R
  8. #368
    Itsellä aina kypärässä contour roam roikkumassa,Maksoi 140€ anttilasta kevättalvella.Kaikille ketkä kuvailee vähän enempi suosittelen satsaamaan vähän parempaan kameraa,Contour on halpa ja perushyvä ratkaisu.Pystyy kuvaamaan 720p ja 1080p laatua 30 kuvalla sekunissa.

    Jos teillä on ollut ongelmia rajun huminan kanssa kannattaa teipata kameran mikrofoonin eteen pieni pala vaahtomuovia.Suodattaa kaikki matalat äänet hyvin ja puhekkin kuuluu
  9. #369
    Lainaa mikkom kirjoitti Katso viesti
    Kellään tullut vastaan sellaisia ~10cm jatkopaloja nivelellä tai ilman 1/4" kierteiseen kameraan/telineeseen? Kun ei osaa edes guuglettaa alan virallisilla termeillä niin tuloksena saa lähinnä hylsyjä ja räikkäsarjoja
    ebay:sta löytyy ainakin camera mount, camera holder tai camera mount arm hakusanoilla telineitä ja niitten osia. Tietty kannattanee laittaa vielä lisäksi hakusanaksi joku motorcycle, bice tai car niin supistaa vähän hakutuloksia. Mulla olis tollanen teline ilman ylimmäistä ruuvia (tulee kaiketi GoPro Hero:n mukana?) ja noita ruuvejakin saa tilattua Kiinasta johonkin 0.70snt hintaan postikuluineen.

    Eli tuollainen --> http://sgp.imgmarket.net/sgp/201307/24131_2.jpg

    Saa hakea pois, kunhan hakija maksaa itse omat bensakulunsa
    Honda CBR1100XX
  10. #370
    Lainaa mikkom kirjoitti Katso viesti
    Kellään tullut vastaan sellaisia ~10cm jatkopaloja nivelellä tai ilman 1/4" kierteiseen kameraan/telineeseen? Kun ei osaa edes guuglettaa alan virallisilla termeillä niin tuloksena saa lähinnä hylsyjä ja räikkäsarjoja

    '

    Sitten esimerkikis IKH:sta löytyy palvelutiskiltä eri pituisia pultteja tuolla kierteellä ja niistähän voi sitten paskarrella mieleisensä.
    Viimeksi muokannut: Keno; 11.07.2014 klo 00:10.
  11. #371
    Löytyipäs sopiva keskustelu...

    Itse mietiskelin Mobius HD:n ja SJ4000:n välillä, lopulta päädyin tuon GoPro kopion (SJ4000) kannalle, Youtuben ja arvostelujen perusteella ihan kohtuullista kuvaa sylkee ulos. About 80€ tuosta joutui pulittamaan ja jonkin verran tuli tarpeitakin mukaan. Omassa käytössä lähinnä prätkässä kiinni, kun käy radalla tai kadulla antamassa happea.

    Näemmä myös kaikkien rakastamalla e-villelläkin on hieman kalliimmalla myynnissä:

    http://www.e-ville.com/fi/1039-urhei...hd-kamera.html
    " Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death. "

    Nyt ajossa: Ducati Streetfighter V4 -20

    Muistoa kunnioittaen: Super Duke R 1290 -14, RC8 -09, CBR1000RR -11, GSXR 1000 K5, RC8 -08, ZX10R -04, GSXR 1000 K4.
  12. #372
    SJ4000 on SJ1000 uusissa kuorissa ja siinä on tosi hyvä kuva. Kiinniikkeet ovat yhteensopivia gopron kanssa ja mukana tulee melkoinen läjä tavaraa. Suurempi miinus on se että sen 60fps on todellisuudessa 30fps jossa on tupla framet. Toinen on se että siinä ei ole liitäntää ukoiselle mikille. Mutta jos niitä ei kaipaa niin ehdoton valinta goprota haikailevalle.
  13. #373
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Sitten esimerkikis IKH:sta löytyy palvelutiskiltä eri pituisia pultteja tuolla kierteellä ja niistähän voi sitten paskarrella mieleisensä.
    Menee näemmä paskarteluks kunhan lomakiireet hellittää, vakioimukuppi jättää tankin päällä kameran liian alas eikä tunnu etukatteessakaan kovin luotettavasti pysyvän. Kyseessä siis Mobius niin mihkään satasen Ram mount -setteihin ei viiti investoida.
    YZF600R -> RSV1000R
  14. #374
    Ostin tommosen: 3M Waterproof Full HD 1080P Sport Helmet Mini Camera DV Action DVR Video Cam F9. Sain sen tosin merkittävästi halvemmalla... En silti voi suositella kennellekään, ainakaan parin lyhyen koelenkin perusteella.

    Ei ole aikaisempaa kokemusta moisista vimpaimista lainkaan, joten ensimmäisenä ihmetytti kun laitos katkoo videon 3 minuuttisiin pätkiin. Tämähän ei sinänsä olisi ongelma, jos videon laatu olisi hyvä, tai edes välttävä, mutta sitä se ei ole. Näytettä:


    Tuohon on laitettu youtuben tärinänpoisto päälle. Raakaversio videosta kiinnostuneille tuolla: https://mega.co.nz/#!AAly3I5A!KoJyyh...otTmx5PKT8Ttwo

    Tärinää koitan vähentää erilaisella kiinnityksellä jahka jaksan ja kerkiän. Tuo yllä oleva video on kuvattu alla esitetyllä järjestelyllä.



    Ääneen ei auttanut oikeastaan yhtään jälkimmäiselle lenkille mikrofonin reiän päälle pistetty teippi. On kai se teoriassa mahdollista, että se hiukan tuosta paranee kun kameran sijoittaa erilailla. Seuraavaks kokeiluun menee varmaankin tankin päälle liimattava jalka, jos se on riittävän korkea, että kamera ylettää kurkkimaan tuulilasista läpi.
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
  15. #375
    Ihan tuo ok kuva kunhan laitat kameran tukevasti pyörään kiinni ettei vibraa tuolleen. Parhaan kuvan saat kun laitat sen kypärään kiinni niin vibrat on morjens.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  16. #376
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Ihan tuo ok kuva kunhan laitat kameran tukevasti pyörään kiinni ettei vibraa tuolleen. Parhaan kuvan saat kun laitat sen kypärään kiinni niin vibrat on morjens.
    Okei, kiitti vinkeistä. Kypärään en pistä, mut se tukeva kiinnitys peilin vartta vähemmän tärisevaan paikkaan menee kyllä kokeiluun mahdollisesti jo huomena. Tänään ei ehi ku on muuta puuhaa...
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
  17. #377
    http://www.gigantti.fi/product/kamer...eokamera-musta

    vinkataas tänne, melkein on jo noiden halpiskameroiden hinnalla ilmeisesti ihan laadukas kamera
    Ex: Kawasaki ER5 -99
    Ex: Honda 954RR -03
    Ex: Kawasaki Z900 -20
    KTM 890 Adventure R -21
  18. #378
  19. #379
    Lainaa kum1ankka kirjoitti Katso viesti
    Ostin tommosen: 3M Waterproof Full HD 1080P Sport Helmet Mini Camera DV Action DVR Video Cam F9. Sain sen tosin merkittävästi halvemmalla... En silti voi suositella kennellekään, ainakaan parin lyhyen koelenkin perusteella.

    Ei ole aikaisempaa kokemusta moisista vimpaimista lainkaan, joten ensimmäisenä ihmetytti kun laitos katkoo videon 3 minuuttisiin pätkiin. Tämähän ei sinänsä olisi ongelma, jos videon laatu olisi hyvä, tai edes välttävä, mutta sitä se ei ole. Näytettä:

    Ääneen ei auttanut oikeastaan yhtään jälkimmäiselle lenkille mikrofonin reiän päälle pistetty teippi. On kai se teoriassa mahdollista, että se hiukan tuosta paranee kun kameran sijoittaa erilailla. Seuraavaks kokeiluun menee varmaankin tankin päälle liimattava jalka, jos se on riittävän korkea, että kamera ylettää kurkkimaan tuulilasista läpi.
    Tuohon videon katkomiseen. Mun halpiskamerassa ainakin pystyy valitsemaan minkä mittasia pätkiä tallennetaan. Jos on jotain kivaa mitä haluaa siirtää tietokoneelle, on mukavampi ottaa niitä pikkupätkiä ja liitellä ne yhteen tarpeen mukaan kuin se että rupeat lataamaan esim yhtä 32GB tiedostoa koneelle ja sitä sitten muokkaamaan

    Veikkaan että tuo kuvan väpinä/aaltoilu ei johdu kameran kiinnityksestä, vaan kameran ominaisuuksista (joku joskus täällä selitti miksi tekee niin, mahdollisesti värinä joka kulkeutuu kameraan, ei siis tärinä)

    Mulla oli kamera pleksin sisäpuolella imukupilla ja pleksi tärisee loppujen lopuksi ajon aikana aivan hemmetisti, mutta videossa sitä ei hirveästi havaitse.

    https://www.youtube.com/watch?v=ufbql5XkeOY

    Mitä ääneen tulee, osa häiriöstä saattaa johtua myös pyörän sähköistä. Mulla ainakin, mitä ilmeisimmin särinä ja räritä tulee jostain latausvirran puolelta
    Honda CBR1100XX
  20. #380
    Lainaa Jantunen kirjoitti Katso viesti
    http://www.gigantti.fi/product/kamer...eokamera-musta

    vinkataas tänne, melkein on jo noiden halpiskameroiden hinnalla ilmeisesti ihan laadukas kamera
    Ja Mustasta Pörssistä sama kamera punaisena pari euroa halvemmalla ja mukana tulee laukku. Ja jos on plussakortti niin plussat päälle ja xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Edit. Uutiskirjeen tilaajille lähetetty alennuskoodi oli voimassa vain 9.9. asti, koodin kylläkin lähettivät vielä 11.9.
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 12.09.2014 klo 02:04.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  21. #381
    Lainaa mlou kirjoitti Katso viesti
    Löytyipäs sopiva keskustelu...

    Itse mietiskelin Mobius HD:n ja SJ4000:n välillä, lopulta päädyin tuon GoPro kopion (SJ4000) kannalle, Youtuben ja arvostelujen perusteella ihan kohtuullista kuvaa sylkee ulos. About 80€ tuosta joutui pulittamaan ja jonkin verran tuli tarpeitakin mukaan. Omassa käytössä lähinnä prätkässä kiinni, kun käy radalla tai kadulla antamassa happea.

    Näemmä myös kaikkien rakastamalla e-villelläkin on hieman kalliimmalla myynnissä:

    http://www.e-ville.com/fi/1039-urhei...hd-kamera.html
    Tuli tilattua tuollainen SJ4000:nen kokeilu mielessä 55egellä kilkkeineen... katsotaan millaista jälkeä se tekee....
    Ei kiinnosta pätkääkään
  22. #382
    Rajalassa Contour kiinnikkeitä 5€ kpl

    http://www.rajalacamera.fi/tarjoukset/contour-tarvikeet
    Viimeksi muokannut: Bertti; 22.09.2014 klo 22:12.
  23. #383
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Tuli tilattua tuollainen SJ4000:nen kokeilu mielessä 55egellä kilkkeineen... katsotaan millaista jälkeä se tekee....
    Pitäisiköhän kokeilla itsekkin tuota... näkyy olevan ebay:ssä halvimmillaan Hong Kongista 37€ (sisältäen postikulut) ja jos on p a s k a , niin ei paljoa menetä
    Honda CBR1100XX
  24. #384
    Lainaa Bertti kirjoitti Katso viesti
    Rajalassa Contour kiinnikkeitä 5€ kpl

    http://www.rajalacamera.fi/tarjoukset/contour-tarvikeet
    Kiitos vinkistä! Säästi monta kymppiä.
    Fillari
  25. #385
    Tää ketju on aiheuttanut meikäläiselle Sulo Vilen tyyppistä käytöstä (oli pakko ostaa kun halvalla sai)
    Gigantista Contourin kamera 111eur ja Rajalalta lisää kiinnikkeitä vitosen kappale.
    Kiitoksia vinkeistä
    1290SDR
  26. #386
    Nostivat sitten muutaman kiinnikkeen hintaa, vai onko jokin virhe sivulla?
    Viimeksi muokannut: Bertti; 21.09.2014 klo 19:02.
  27. #387
    Lainaa Betula kirjoitti Katso viesti
    Tää ketju on aiheuttanut meikäläiselle Sulo Vilen tyyppistä käytöstä (oli pakko ostaa kun halvalla sai)
    Gigantista Contourin kamera 111eur ja Rajalalta lisää kiinnikkeitä vitosen kappale.
    Kiitoksia vinkeistä
    Samoin, paitsi kamera Mustasta Pörssistä.
  28. #388
    Lainaa gonzarello kirjoitti Katso viesti
    Samoin, paitsi kamera Mustasta Pörssistä.
    ...sama. Tuli ostettua vissiin jokseenkin kaikki muu, paitsi surffilautakiinnike
    (kun oli niin halpaa)

    Nyt tosiaan näyttää muutaman artikkelin hinta pompsahtaneen aika tavalla. Itse ostin 5 eurolla, nyt huudellaan 90 euroa
    SDR1290
    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
  29. #389
    Posti kantoi tällä viikolla kotiin Dealextremestä tällaisen SJ4000-kameran: http://www.dx.com/p/chuangzhuo-sj400...4#.VFXsuslRkYE. Olin aika skeptinen tuon hintaisen kiinanhäkkyrän suhteen, mutta tilasin, kun ei tuon enempää maksanut. Yllätyin erittäin positiivisesti, kun tuo kamera tuli ihan "länsimaalaisen" näköisessä tuotepaketissa, jossa oli vielä mukana iso kasa kaikenlaisia kiinnikkeitä. Reilun 60 euron hintaan nähden tuo on kyllä hinta-laatusuhteeltaan aivan lyömätön peli ja pääsee kuvanlaadussakin hyvin lähelle GoPron tasoa.
    CBR 600 F -93 -> Busa vm. 2000 -> GSX-R 1000 K4 -> Daytona 675 -07 -> Fireblade -08 -> Busa -08 -> GSX-R 1000 K6
  30.  
  31. #390
    Lainaa kum1ankka kirjoitti Katso viesti
    Okei, kiitti vinkeistä. Kypärään en pistä, mut se tukeva kiinnitys peilin vartta vähemmän tärisevaan paikkaan menee kyllä kokeiluun mahdollisesti jo huomena. Tänään ei ehi ku on muuta puuhaa...
    Ootkos ehtiny kokeilla asentaa sitä kameraa muualle kuin peilin varteen?
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Sivu: 13 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31112131415 ... ViimeinenViimeinen