Sivu: 13 / 64:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 311121314152363 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 361:stä 390:een 1896:sta
  1. #361
    Mitäs porukalla on kokemuksia Gipro aTRE:stä, -09 -10 vuosimallien kanssa. Onko sitään oikeesti mitään iloa ? Mitä ite on kuullut niin uusimmissa olis jo perhosläppiä muutettu niin että reagoivat kaasuun paljon herkemmin kun vanhemmissa esim -07 pyörissä ? Eli onko mitään iloa asentaa Gipro A/TRE-09 zetoriin ?
    Toiseksi nälkä kasvo syödessä ja nyt olis myynnissä Yoshin TRC sliparit, 2 kuukautta ollut käytössä ja noin 1500km ajettu, josko joku haluais ostaa niin esim. 400 euroo sais pois, käy vissiin 08 - 10 vuosimalleihin, ihan priima kunnossa. Syynä vaihtoon että tilaan itselle Yoshin R-77 koko rännin.
    Lisäksi oon miettiny jos vaihtas K&N filtterin vaihtamista, niin onko sillä mitään merkitystä tehoihin ? Ja ilmeisesti pitää laittaa dynoon uusiksi jos ton vaihtaa, vai ?

    -Ile
    <p>T: ILE</p><p>ZZR-1400 vm. 2009 / (2010), Yoshimuran Sliparit originaali headerillä josta katti poistettu. PC V + O2 controlleri + LCD + Autotune. (Viimeksi mainitun suhteen dynoon ainoastaan luottaen).&nbsp;</p>
  2. #362
    Lainaa (ianpales @ Elo. 22 2010,12:14) kirjoitti
    Mitäs porukalla on kokemuksia Gipro aTRE:stä, -09 -10 vuosimallien kanssa. Onko sitään oikeesti mitään iloa ? Mitä ite on kuullut niin uusimmissa olis jo perhosläppiä muutettu niin että reagoivat kaasuun paljon herkemmin kun vanhemmissa esim -07 pyörissä ? Eli onko mitään iloa asentaa Gipro A/TRE-09 zetoriin ?
    Toiseksi nälkä kasvo syödessä ja nyt olis myynnissä Yoshin TRC sliparit, 2 kuukautta ollut käytössä ja noin 1500km ajettu, josko joku haluais ostaa niin esim. 400 euroo sais pois, käy vissiin 08 - 10 vuosimalleihin, ihan priima kunnossa. Syynä vaihtoon että tilaan itselle Yoshin R-77 koko rännin.
    Lisäksi oon miettiny jos vaihtas K&N filtterin vaihtamista, niin onko sillä mitään merkitystä tehoihin ? Ja ilmeisesti pitää laittaa dynoon uusiksi jos ton vaihtaa, vai ?

    -Ile
    No jos kokoränniä meinaat laittaa kiinni, niin monessa paikassa suosittelevat tuota filtteriä kun virtaa hieman paremmin vrt. vakio. Lisäksi suodatin on pestävä, niin sitä ei tarvitse enää uusia.
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  3. #363
    Lainaa (J.N @ Elo. 21 2010,17:40) kirjoitti
    299,6kmh Joensuussa tänään tutkaan... Jäi muuten syömään miestä *
    Oletko J.N lähdössä Lappeenrantaan, vai otanko omat työkalut peilien irrotukseen
    Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.

    Suzuki GSX-1300R Hayabusa
    Kawasaki ZZR1400
  4. #364
    Lainaa (Mirmuxin @ Elo. 22 2010,14:37) kirjoitti
    Lainaa (J.N @ Elo. 21 2010,17:40) kirjoitti
    299,6kmh Joensuussa tänään tutkaan... Jäi muuten syömään miestä *
    Oletko J.N lähdössä Lappeenrantaan, vai otanko omat työkalut peilien irrotukseen *
    Kyllä ois tarkotus lähteä jos vaan hyvät kelit
    Kawasaki ZZR1400 -09
  5. #365
    Lainaa (-kepa- @ Elo. 22 2010,12:57) kirjoitti
    Lainaa (ianpales @ Elo. 22 2010,12:14) kirjoitti
    Mitäs porukalla on kokemuksia Gipro aTRE:stä, -09 -10 vuosimallien kanssa. Onko sitään oikeesti mitään iloa ? Mitä ite on kuullut niin uusimmissa olis jo perhosläppiä muutettu niin että reagoivat kaasuun paljon herkemmin kun vanhemmissa esim -07 pyörissä ? Eli onko mitään iloa asentaa Gipro A/TRE-09 zetoriin ?
    Toiseksi nälkä kasvo syödessä ja nyt olis myynnissä Yoshin TRC sliparit, 2 kuukautta ollut käytössä ja noin 1500km ajettu, josko joku haluais ostaa niin esim. 400 euroo sais pois, käy vissiin 08 - 10 vuosimalleihin, ihan priima kunnossa. Syynä vaihtoon että tilaan itselle Yoshin R-77 koko rännin.
    Lisäksi oon miettiny jos vaihtas K&N filtterin vaihtamista, niin onko sillä mitään merkitystä tehoihin ? Ja ilmeisesti pitää laittaa dynoon uusiksi jos ton vaihtaa, vai ?

    -Ile
    No jos kokoränniä meinaat laittaa kiinni, niin monessa paikassa suosittelevat tuota filtteriä kun virtaa hieman paremmin vrt. vakio. Lisäksi suodatin on pestävä, niin sitä ei tarvitse enää uusia.
    Itse jätin tuon vapaavirtaussuodattimen vaihtamatta ja sain 1 hepan vähemmän tehoja mitä Gari muuten samoilla palikoilla ja samassa paikassa säädettynä ja mitattuna. En siis näe mitään syytä sen vaihtamiseen, varsinkin kun päästää enemmän paskaakin lävitseen.
    Kawasaki ZZR1400 -09
  6. #366
    Äsken Yoshimuran sivuja surffatessa, kattelin noita käppyröitä niiden sivuilla, mitä slipareilla versus koko putkistolla antaa lisää tehoa, niin tuon mukaan Slipareiden takapyörä tehon lisäys olisi noin 5 heppaa ja koko ränni lisäisi noin 7 heppaa. Voiko tosiaan olla näin 2 heppaa vaan eroa slip vs full Mä olen ainakin ollut siinä uskossa että koko putkiston kun vaihtaa olisi tehon lisäys huomattava kun versus pelkät sliparit

    -Ile
    <p>T: ILE</p><p>ZZR-1400 vm. 2009 / (2010), Yoshimuran Sliparit originaali headerillä josta katti poistettu. PC V + O2 controlleri + LCD + Autotune. (Viimeksi mainitun suhteen dynoon ainoastaan luottaen).&nbsp;</p>
  7. #367
    Olisko kellään muuten about samaa kokoonpanoa, kuin allekirjoittaneella, eli -09 vuosimallin zetori, yoshin sliparit ja PC V. Dynossa säädetty kartta. Olisi kiva vertailla PC karttoja, jos jollain olisi edes vähän samansuuntaista settiä, vaikkei tismalleen sama kokoonpano olisikaan ?

    -Ile
    <p>T: ILE</p><p>ZZR-1400 vm. 2009 / (2010), Yoshimuran Sliparit originaali headerillä josta katti poistettu. PC V + O2 controlleri + LCD + Autotune. (Viimeksi mainitun suhteen dynoon ainoastaan luottaen).&nbsp;</p>
  8. #368
    mimmonen tulevaisuus mahtaisi olla pajalla missä penkki antaisi suht pienet lukemat, mutta ajettavuus ois erinomainen

    tot.näk. konkurssi



    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  9. #369
    Lainaa (ianpales @ Elo. 22 2010,15:59) kirjoitti
    Olisko kellään muuten about samaa kokoonpanoa, kuin allekirjoittaneella, eli -09 vuosimallin zetori, yoshin sliparit ja PC V. Dynossa säädetty kartta. Olisi kiva vertailla PC karttoja, jos jollain olisi edes vähän samansuuntaista settiä, vaikkei tismalleen sama kokoonpano olisikaan ?

    -Ile
    Onko sulla jossain käppyrä nähtävissä?
    Kawasaki ZZR1400 -09
  10. #370
    Lainaa (J.N @ Elo. 22 2010,18:24) kirjoitti
    Lainaa (ianpales @ Elo. 22 2010,15:59) kirjoitti
    Olisko kellään muuten about samaa kokoonpanoa, kuin allekirjoittaneella, eli -09 vuosimallin zetori, yoshin sliparit ja PC V. Dynossa säädetty kartta. Olisi kiva vertailla PC karttoja, jos jollain olisi edes vähän samansuuntaista settiä, vaikkei tismalleen sama kokoonpano olisikaan ?

    -Ile
    Onko sulla jossain käppyrä nähtävissä?
    Käppyrät vaan paperi versiona, ei oo saanu skannattua sähköseen muotoon :/ Mutta Yoshimura Slip-on ja PC V, Viaberin dynossa säädettynä ja mitattuna tolla kokoonapanolla 171,2hv/9400 rpm ja 145,8Nm/ 7570 rpm. Käppyröitä enemmän mua kiinnostas nähdä PC V karttoja about vastaavilla kokoonpanoilla

    -Ile
    <p>T: ILE</p><p>ZZR-1400 vm. 2009 / (2010), Yoshimuran Sliparit originaali headerillä josta katti poistettu. PC V + O2 controlleri + LCD + Autotune. (Viimeksi mainitun suhteen dynoon ainoastaan luottaen).&nbsp;</p>
  11. #371
    Lainaa (ianpales @ Elo. 22 2010,19:33) kirjoitti
    Käppyröitä enemmän mua kiinnostas nähdä PC V karttoja about vastaavilla kokoonpanoilla *

    -Ile
    Harmittavan vähän ihmiset jaksaa/raaskiivat laittaa säädettyjä karttojaan nettiin muiden ladattavaksi. Hyvä olisi vertailla noita penkeissä säädettyjä ruiskukarttoja. Onko niissä tosiaan ISOJA eroja... Minun 2006 PC3 kartan saa ladata tuolta. Ei ole multa pois ;)
    Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
    ex-Suzuki GSX 750 F 2003
  12. #372
    vaihdoin tänään takapyörän laakerit, ja kuten aiemmin jo hämmästelin, rattaan puolella oli avonainen laakeri.

    ei kai missään huollossa tuollaista asenneta?!? no, anyway rikkinäinen laakeri oli jarrulevyn puolella, kestovoideltu.

    toinen ihmettelyn aihe oli akselin holkki... se oli hieman väljä kuten kuuluukin, mutta kun löin toisen puolen laakerin pohjaan ja sokan päälle, toisen puolen laakeri ei mennyt pohjaan vaan holkki otti vastaan. ehkä noin 0,5-1mm jäi vajaaksi lyödä laakeri kaulukseen kiinni (en nyt muista kummalla puolella se sokka oli, varmaan jarrun eli vetopuolen ulompi jäi vajaaksi.)

    sain kuiten pyörän kasaan ja ajoon, mutta ihmetys jäi.

    e: piti mennä sinne huoltokokemuskiin topic, mutta olkoot.



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  13. #373
    Lainaa (Jyppendaal @ Elo. 22 2010,22:05) kirjoitti
    Lainaa (ianpales @ Elo. 22 2010,19:33) kirjoitti
    Käppyröitä enemmän mua kiinnostas nähdä PC V karttoja about vastaavilla kokoonpanoilla *

    -Ile
    Harmittavan vähän ihmiset jaksaa/raaskiivat laittaa säädettyjä karttojaan nettiin muiden ladattavaksi. Hyvä olisi vertailla noita penkeissä säädettyjä ruiskukarttoja. Onko niissä tosiaan ISOJA eroja... Minun 2006 PC3 kartan saa ladata tuolta. Ei ole multa pois ;)
    Kiitoksia tuosta, oli ihan kiva vertailla omaan dynossa sädettyn karttaan. Olis tosiaan kiva nähdä enemmänkin dynossa tehtyjä karttoja, jotka vastaavat edes jotakuinkin omaa kokoonpanoa. Tässä mun kartta pdf filuksi muutettuna: zzr1400 vm. 2009, slip-on, PC V kartta

    edit: jos joku haluaa tuon PC karttafilun pdf sijaan, niiin voin toki senkin tuupata tuonne



    <p>T: ILE</p><p>ZZR-1400 vm. 2009 / (2010), Yoshimuran Sliparit originaali headerillä josta katti poistettu. PC V + O2 controlleri + LCD + Autotune. (Viimeksi mainitun suhteen dynoon ainoastaan luottaen).&nbsp;</p>
  14. #374
    Lainaa (ianpales @ Elo. 23 2010,12:58) kirjoitti
    Lainaa (Jyppendaal @ Elo. 22 2010,22:05) kirjoitti
    Lainaa (ianpales @ Elo. 22 2010,19:33) kirjoitti
    Käppyröitä enemmän mua kiinnostas nähdä PC V karttoja about vastaavilla kokoonpanoilla *

    -Ile
    Harmittavan vähän ihmiset jaksaa/raaskiivat laittaa säädettyjä karttojaan nettiin muiden ladattavaksi. Hyvä olisi vertailla noita penkeissä säädettyjä ruiskukarttoja. Onko niissä tosiaan ISOJA eroja... Minun 2006 PC3 kartan saa ladata tuolta. Ei ole multa pois ;)
    Kiitoksia tuosta, oli ihan kiva vertailla omaan dynossa sädettyn karttaan. Olis tosiaan kiva nähdä enemmänkin dynossa tehtyjä karttoja, jotka vastaavat edes jotakuinkin omaa kokoonpanoa. Tässä mun kartta pdf filuksi muutettuna: zzr1400 vm. 2009, slip-on, PC V kartta

    edit: jos joku haluaa tuon PC karttafilun pdf sijaan, niiin voin toki senkin tuupata tuonne
    Asiaa sivusta seuraavana kysyisin, että mitä tuossa on tehty lambdalle? Kartan arvoissa niin paljon miinusta, joten siksi kysyn. Ilmeisesti lambda on poistettu pelistä, mikä tavallisesti vie syötön rikkaalle varsinkin alhaalla.

    Olisi tosiaan mukava nähdä karttoja noistakin pyöristä, joissa kokoputket. Lukemat sen verran huimia niissä, niin näkisi minkälaisella syötöllä ne saadaan.
  15. #375
    Lainaa (hidas57 @ Elo. 23 2010,13:55) kirjoitti
    Lainaa (ianpales @ Elo. 23 2010,12:58) kirjoitti
    Lainaa (Jyppendaal @ Elo. 22 2010,22:05) kirjoitti
    Lainaa (ianpales @ Elo. 22 2010,19:33) kirjoitti
    Käppyröitä enemmän mua kiinnostas nähdä PC V karttoja about vastaavilla kokoonpanoilla *

    -Ile
    Harmittavan vähän ihmiset jaksaa/raaskiivat laittaa säädettyjä karttojaan nettiin muiden ladattavaksi. Hyvä olisi vertailla noita penkeissä säädettyjä ruiskukarttoja. Onko niissä tosiaan ISOJA eroja... Minun 2006 PC3 kartan saa ladata tuolta. Ei ole multa pois ;)
    Kiitoksia tuosta, oli ihan kiva vertailla omaan dynossa sädettyn karttaan. Olis tosiaan kiva nähdä enemmänkin dynossa tehtyjä karttoja, jotka vastaavat edes jotakuinkin omaa kokoonpanoa. Tässä mun kartta pdf filuksi muutettuna: zzr1400 vm. 2009, slip-on, PC V kartta

    edit: jos joku haluaa tuon PC karttafilun pdf sijaan, niiin voin toki senkin tuupata tuonne
    Asiaa sivusta seuraavana kysyisin, että mitä tuossa on tehty lambdalle? Kartan arvoissa niin paljon miinusta, joten siksi kysyn. Ilmeisesti lambda on poistettu pelistä, mikä tavallisesti vie syötön rikkaalle varsinkin alhaalla.

    Olisi tosiaan mukava nähdä karttoja noistakin pyöristä, joissa kokoputket. Lukemat sen verran huimia niissä, niin näkisi minkälaisella syötöllä ne saadaan.
    Eli kun mulla on O2 eliminaattorit asennettu, niin eikös se tarkoita sitä että lambda on silloin pois käytöstä, vai mites se nyt sit menee ? Vai onko mulla sitten väärä käsitys
    <p>T: ILE</p><p>ZZR-1400 vm. 2009 / (2010), Yoshimuran Sliparit originaali headerillä josta katti poistettu. PC V + O2 controlleri + LCD + Autotune. (Viimeksi mainitun suhteen dynoon ainoastaan luottaen).&nbsp;</p>
  16. #376
    Täsä muuten nää mun käppyrät, kun sain vihdoin skannatua koneelle *Käppyrät



    <p>T: ILE</p><p>ZZR-1400 vm. 2009 / (2010), Yoshimuran Sliparit originaali headerillä josta katti poistettu. PC V + O2 controlleri + LCD + Autotune. (Viimeksi mainitun suhteen dynoon ainoastaan luottaen).&nbsp;</p>
  17. #377
    Joo, onhan ne lambdat pois pelistä jos eliminaattorit on tilalla. En ole noihin tarkemmin perehtynyt, mutta mahdollista lienee pyörän ECU:n omituinen käytös joissakin olosuhteissa, kun se luulee voivansa vaikuttaa lambdalta tulevaan signaaliin seosta säätämällä, vaikka ei pystykään. Jotkuthan ovat tuollaisesta maininneet penkityksenkin yhteydessä.

    Monissa pyörissä lambdasignaalin puuttuminen kokonaan asettaa ECU:n kartan siltä osin vakioksi (yleensä selvästi rikkaalle), vaikka lämpötila tms vielä vaikuttaa alkuperäiseen syöttöön. Omassa pyörässä on näin, eikä vikavalo syty, vaikka tilanne generoikin vikakoodin jonka huoltotesteri näkee. Tällöin PC:n säätö voidaan tehdä tuon vakiokartan pohjalle.



  18. #378
    Lainaa (SamiN @ Elo. 22 2010,22:58) kirjoitti
    vaihdoin tänään takapyörän laakerit, ja kuten aiemmin jo hämmästelin, rattaan puolella oli avonainen laakeri.

    ei kai missään huollossa tuollaista asenneta?!? no, anyway rikkinäinen laakeri oli jarrulevyn puolella, kestovoideltu.

    toinen ihmettelyn aihe oli akselin holkki... se oli hieman väljä kuten kuuluukin, mutta kun löin toisen puolen laakerin pohjaan ja sokan päälle, toisen puolen laakeri ei mennyt pohjaan vaan holkki otti vastaan. ehkä noin 0,5-1mm jäi vajaaksi lyödä laakeri kaulukseen kiinni (en nyt muista kummalla puolella se sokka oli, varmaan jarrun eli vetopuolen ulompi jäi vajaaksi.)

    sain kuiten pyörän kasaan ja ajoon, mutta ihmetys jäi.

    e: piti mennä sinne huoltokokemuskiin topic, mutta olkoot.
    Kyllä niihin vakiona suojaamaton laakeri kuuluu takarattaalle.

    Tuollaisessa rakenteessa joka kiristetään taka-akselilla nippuun, eivät molemmat laakerit saakaan pohjata. Toisen laakerin pitää jäädä "uivaksi", muuten laakerit ovat nopeasti entiset kiristämisen ja lämpölaajenemisen takia. Tavallinen kuulalaakeri ei kestä aksiaalista kuormaa kovin hyvin.
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77
  19. #379
    Lainaa (ianpales @ Elo. 23 2010,14:11) kirjoitti
    Lainaa (hidas57 @ Elo. 23 2010,13:55) kirjoitti
    Lainaa (ianpales @ Elo. 23 2010,12:58) kirjoitti
    Lainaa (Jyppendaal @ Elo. 22 2010,22:05) kirjoitti
    Lainaa (ianpales @ Elo. 22 2010,19:33) kirjoitti
    Käppyröitä enemmän mua kiinnostas nähdä PC V karttoja about vastaavilla kokoonpanoilla *

    -Ile
    Harmittavan vähän ihmiset jaksaa/raaskiivat laittaa säädettyjä karttojaan nettiin muiden ladattavaksi. Hyvä olisi vertailla noita penkeissä säädettyjä ruiskukarttoja. Onko niissä tosiaan ISOJA eroja... Minun 2006 PC3 kartan saa ladata tuolta. Ei ole multa pois ;)
    Kiitoksia tuosta, oli ihan kiva vertailla omaan dynossa sädettyn karttaan. Olis tosiaan kiva nähdä enemmänkin dynossa tehtyjä karttoja, jotka vastaavat edes jotakuinkin omaa kokoonpanoa. Tässä mun kartta pdf filuksi muutettuna: zzr1400 vm. 2009, slip-on, PC V kartta

    edit: jos joku haluaa tuon PC karttafilun pdf sijaan, niiin voin toki senkin tuupata tuonne
    Asiaa sivusta seuraavana kysyisin, että mitä tuossa on tehty lambdalle? Kartan arvoissa niin paljon miinusta, joten siksi kysyn. Ilmeisesti lambda on poistettu pelistä, mikä tavallisesti vie syötön rikkaalle varsinkin alhaalla.

    Olisi tosiaan mukava nähdä karttoja noistakin pyöristä, joissa kokoputket. Lukemat sen verran huimia niissä, niin näkisi minkälaisella syötöllä ne saadaan.
    Eli kun mulla on O2 eliminaattorit asennettu, niin eikös se tarkoita sitä että lambda on silloin pois käytöstä, vai mites se nyt sit menee ? Vai onko mulla sitten väärä käsitys *
    Onkos sulla ianplates siis -09 malli (ei ylivuotinen -08?) ja toimii o2 eliminaattorin kanssa täysin normaalisti aina myös kolmella suurimmalla vaihteella? Itselläni ei ainakaan toimi, eikä dynojet enää edes ilmoita että o2 eliminaattori kävisi muuhun kuin -08 malliin. Hävitti kyllä multakin virheilmoitukset, mutta pyörän oma ecu ei enää ilmeisesti hyväksynyt koko ajan lambdalta tulevaa samaa arvoa vaan alkaa kokeilemaan kuinka laihempi seos vaikuttaa lambdan arvoon ja vituiksihan se siinävaiheessa menee. Sama ilmiö on havaittu ainakin uudemmissa 10r:ssä. Näihin uudempiin on dynojetin edustajan mukaan vasta kehitteillä toimiva eliminaattori, jonka pitäisi tulla myyntiin muutaman kuukauden sisään.
    Kawasaki ZZR1400 -09
  20. #380
    Lainaa (J.N @ Elo. 23 2010,19:12) kirjoitti
    Lainaa (ianpales @ Elo. 23 2010,14:11) kirjoitti
    Lainaa (hidas57 @ Elo. 23 2010,13:55) kirjoitti
    Lainaa (ianpales @ Elo. 23 2010,12:58) kirjoitti
    Lainaa (Jyppendaal @ Elo. 22 2010,22:05) kirjoitti
    Lainaa (ianpales @ Elo. 22 2010,19:33) kirjoitti
    Käppyröitä enemmän mua kiinnostas nähdä PC V karttoja about vastaavilla kokoonpanoilla *

    -Ile
    Harmittavan vähän ihmiset jaksaa/raaskiivat laittaa säädettyjä karttojaan nettiin muiden ladattavaksi. Hyvä olisi vertailla noita penkeissä säädettyjä ruiskukarttoja. Onko niissä tosiaan ISOJA eroja... Minun 2006 PC3 kartan saa ladata tuolta. Ei ole multa pois ;)
    Kiitoksia tuosta, oli ihan kiva vertailla omaan dynossa sädettyn karttaan. Olis tosiaan kiva nähdä enemmänkin dynossa tehtyjä karttoja, jotka vastaavat edes jotakuinkin omaa kokoonpanoa. Tässä mun kartta pdf filuksi muutettuna: zzr1400 vm. 2009, slip-on, PC V kartta

    edit: jos joku haluaa tuon PC karttafilun pdf sijaan, niiin voin toki senkin tuupata tuonne
    Asiaa sivusta seuraavana kysyisin, että mitä tuossa on tehty lambdalle? Kartan arvoissa niin paljon miinusta, joten siksi kysyn. Ilmeisesti lambda on poistettu pelistä, mikä tavallisesti vie syötön rikkaalle varsinkin alhaalla.

    Olisi tosiaan mukava nähdä karttoja noistakin pyöristä, joissa kokoputket. Lukemat sen verran huimia niissä, niin näkisi minkälaisella syötöllä ne saadaan.
    Eli kun mulla on O2 eliminaattorit asennettu, niin eikös se tarkoita sitä että lambda on silloin pois käytöstä, vai mites se nyt sit menee ? Vai onko mulla sitten väärä käsitys *
    Onkos sulla ianplates siis -09 malli (ei ylivuotinen -08?) ja toimii o2 eliminaattorin kanssa täysin normaalisti aina myös kolmella suurimmalla vaihteella? Itselläni ei ainakaan toimi, eikä dynojet enää edes ilmoita että o2 eliminaattori kävisi muuhun kuin -08 malliin. Hävitti kyllä multakin virheilmoitukset, mutta pyörän oma ecu ei enää ilmeisesti hyväksynyt koko ajan lambdalta tulevaa samaa arvoa vaan alkaa kokeilemaan kuinka laihempi seos vaikuttaa lambdan arvoon ja vituiksihan se siinävaiheessa menee. Sama ilmiö on havaittu ainakin uudemmissa 10r:ssä. Näihin uudempiin on dynojetin edustajan mukaan vasta kehitteillä toimiva eliminaattori, jonka pitäisi tulla myyntiin muutaman kuukauden sisään.
    Moro,

    -10 vuonna kevällä rekisteröity, -09 vuosimallia kyllä. Asensin ensin itse Yoshin TRC sliparit, ilman PC V:tä saatikka O2 eliminaattoreita, eikä edes antanut mitään virheilmoituksia, kuukauden verran kun ajelin, myöhemmin vasta kävin asennuttamassa PC V:n ja penkittämässä samassa. Mulla oli kanssa mystisiä ongelmia heti sen PC V asennuksen jälkeen, 4 - 6 vaihteilla teki sitä että tasakaasulla kun ajoi pienillä kierroksilla 2500 - 4000 rpm, välillä täysin satunnaisesti alkoi nykimään, tasakaasu päällä, pienellä kaasun asennolla, niin alkoi kone hyytymään ja tai nykii hyytyy/kiihtyy äkillisesti. Ongelma aina katosi kun vaihtoi kaasun asentoa. Toi oli täysin satunnaista, mitään yhteistä tekijää ei löytynyt, välillä parhaillaan 150 kilsaa toimi ok ja välillä teki vähän väliä, koneen lämpö, ilman lämpö, auringon pilkkujen määrä ;) kaikki merkityksetöntä, mitään yhteneväisyyksiä ei ollut. Anyway kävin firmassa / dynossa uudelleen, missä PC V asennetiin ja siellä se näkyi heti että heittelehtii kokoajan: välillä rikkaalla, välillä laihalla samassa kohdassa. No siellä todettiin että PC V paskana ja tilaavat uuden takuuseen, noh uutta odotellessa päivitin tuon kyseisen PC V:n firmiksen 0.1.3.0 versiosta joka siinä oli versioon 0.1.4.0 ja tällöin ongelma katosi, noh en kerennyt kuin ainoastaan about 150 kilsaa ajaa sillä alkuperäisella PC V:llä, joten jäi silti hieman hämärän peittoon oliko firmis päivitys ongelman ratkaisu, vai sattuiko vaan juuri silloin toimimaan tuon maks matkan. Uusi PC V vaihdettiin pyörään ja nyt on edelleen toiminut hienosti, eikä mitään ongelmia toistaiseksi ja muutama sata kilsaa jo kertynyt.

    edit: J.N. Käyttäytyikö sulla toi vastaavasti kun mulla, sillon kun ongelma oli päällä, vai miten ongelmat ilmenivät ?

    -Ile



    <p>T: ILE</p><p>ZZR-1400 vm. 2009 / (2010), Yoshimuran Sliparit originaali headerillä josta katti poistettu. PC V + O2 controlleri + LCD + Autotune. (Viimeksi mainitun suhteen dynoon ainoastaan luottaen).&nbsp;</p>
  21. #381
    Lainaa (ianpales @ Elo. 23 2010,19:28) kirjoitti
    Lainaa (J.N @ Elo. 23 2010,19:12) kirjoitti
    Lainaa (ianpales @ Elo. 23 2010,14:11) kirjoitti
    Lainaa (hidas57 @ Elo. 23 2010,13:55) kirjoitti
    Lainaa (ianpales @ Elo. 23 2010,12:58) kirjoitti
    Lainaa (Jyppendaal @ Elo. 22 2010,22:05) kirjoitti
    Lainaa (ianpales @ Elo. 22 2010,19:33) kirjoitti
    Käppyröitä enemmän mua kiinnostas nähdä PC V karttoja about vastaavilla kokoonpanoilla *

    -Ile
    Harmittavan vähän ihmiset jaksaa/raaskiivat laittaa säädettyjä karttojaan nettiin muiden ladattavaksi. Hyvä olisi vertailla noita penkeissä säädettyjä ruiskukarttoja. Onko niissä tosiaan ISOJA eroja... Minun 2006 PC3 kartan saa ladata tuolta. Ei ole multa pois ;)
    Kiitoksia tuosta, oli ihan kiva vertailla omaan dynossa sädettyn karttaan. Olis tosiaan kiva nähdä enemmänkin dynossa tehtyjä karttoja, jotka vastaavat edes jotakuinkin omaa kokoonpanoa. Tässä mun kartta pdf filuksi muutettuna: zzr1400 vm. 2009, slip-on, PC V kartta

    edit: jos joku haluaa tuon PC karttafilun pdf sijaan, niiin voin toki senkin tuupata tuonne
    Asiaa sivusta seuraavana kysyisin, että mitä tuossa on tehty lambdalle? Kartan arvoissa niin paljon miinusta, joten siksi kysyn. Ilmeisesti lambda on poistettu pelistä, mikä tavallisesti vie syötön rikkaalle varsinkin alhaalla.

    Olisi tosiaan mukava nähdä karttoja noistakin pyöristä, joissa kokoputket. Lukemat sen verran huimia niissä, niin näkisi minkälaisella syötöllä ne saadaan.
    Eli kun mulla on O2 eliminaattorit asennettu, niin eikös se tarkoita sitä että lambda on silloin pois käytöstä, vai mites se nyt sit menee ? Vai onko mulla sitten väärä käsitys *
    Onkos sulla ianplates siis -09 malli (ei ylivuotinen -08?) ja toimii o2 eliminaattorin kanssa täysin normaalisti aina myös kolmella suurimmalla vaihteella? Itselläni ei ainakaan toimi, eikä dynojet enää edes ilmoita että o2 eliminaattori kävisi muuhun kuin -08 malliin. Hävitti kyllä multakin virheilmoitukset, mutta pyörän oma ecu ei enää ilmeisesti hyväksynyt koko ajan lambdalta tulevaa samaa arvoa vaan alkaa kokeilemaan kuinka laihempi seos vaikuttaa lambdan arvoon ja vituiksihan se siinävaiheessa menee. Sama ilmiö on havaittu ainakin uudemmissa 10r:ssä. Näihin uudempiin on dynojetin edustajan mukaan vasta kehitteillä toimiva eliminaattori, jonka pitäisi tulla myyntiin muutaman kuukauden sisään.
    Moro,

    -10 vuonna kevällä rekisteröity, -09 vuosimallia kyllä. Asensin ensin itse Yoshin TRC sliparit, ilman PC V:tä saatikka O2 eliminaattoreita, eikä edes antanut mitään virheilmoituksia, kuukauden verran kun ajelin, myöhemmin vasta kävin asennuttamassa PC V:n ja penkittämässä samassa. Mulla oli kanssa mystisiä ongelmia heti sen PC V asennuksen jälkeen, 4 - 6 vaihteilla teki sitä että tasakaasulla kun ajoi pienillä kierroksilla 2500 - 4000 rpm, välillä täysin satunnaisesti alkoi nykimään, tasakaasu päällä, pienellä kaasun asennolla, niin alkoi kone hyytymään ja tai nykii hyytyy/kiihtyy äkillisesti. Ongelma aina katosi kun vaihtoi kaasun asentoa. Toi oli täysin satunnaista, mitään yhteistä tekijää ei löytynyt, välillä parhaillaan 150 kilsaa toimi ok ja välillä teki vähän väliä, koneen lämpö, ilman lämpö, auringon pilkkujen määrä ;) kaikki merkityksetöntä, mitään yhteneväisyyksiä ei ollut. Anyway kävin firmassa / dynossa uudelleen, missä PC V asennetiin ja siellä se näkyi heti että heittelehtii kokoajan: välillä rikkaalla, välillä laihalla samassa kohdassa. No siellä todettiin että PC V paskana ja tilaavat uuden takuuseen, noh uutta odotellessa päivitin tuon kyseisen PC V:n firmiksen 0.1.3.0 versiosta joka siinä oli versioon 0.1.4.0 ja tällöin ongelma katosi, noh en kerennyt kuin ainoastaan about 150 kilsaa ajaa sillä alkuperäisella PC V:llä, joten jäi silti hieman hämärän peittoon oliko firmis päivitys ongelman ratkaisu, vai sattuiko vaan juuri silloin toimimaan tuon maks matkan. Uusi PC V vaihdettiin pyörään ja nyt on edelleen toiminut hienosti, eikä mitään ongelmia toistaiseksi ja muutama sata kilsaa jo kertynyt.

    edit: J.N. Käyttäytyikö sulla toi vastaavasti kun mulla, sillon kun ongelma oli päällä, vai miten ongelmat ilmenivät ?

    -Ile
    Mulla käyttäytyi tismalleen samalla tavalla, mutta ongelma ilmaantui vasta kun asensin o2 eliminaattorin pari viikkoa PC V:n jälkeen sekä ongelma hävisi myös kun eliminaattori otettiin pois. Lisäksi dynossa testattiin toista eliminaattoria siltä varalta että ensimmäinen olisi ollut viallinen.
    En jaksaisi uskoa että PC:ssä olisi vikaa, koska toimii täysin ilman mitään ongelmia nyt ilman eliminaattoria ja olen kerennyt ajamaan n. 3500kilometriä se paikoillaan.

    Lainaa -kepa- kirjoitti
    The science of O2 sensors as I understand it FWIW.

    From what I have gleaned on this subject from my car tuning days is that on our European specification bikes, is that a 'closed loop clean air' system is used to read the Oxygen sensor (lambda) located in the exhaust pipe, and under certain conditions, temporarily change the air/fuel ratio to the “stoichiometric” value of 14.7:1. This is to provide a chemically efficient burn for low rpm cruising and to aid emissions.

    The closed loop circuit has a very limited operating range, which is only in effect while holding a steady speed at certain rpm and throttle positions. This ratio, while good for the environment, creates flat spots and a lack of torque that is required in certain instances, even in the low rpm area.

    The Oxygen sensor can be disconnected but this will trip the F.I. warning light on the bikes dash.

    You can either, by using the Dynojet Oxygen sensor eliminator ~ £20.00 or make your own Oxygen sensor eliminators by installing 330 ohm - ½ Watt resister across the heater leads to the OEM sensor to stop the FI warning light illuminating / giving an error.

    Unfortunately some Ecu's aren't fooled by the O2-eliminator mod and when it enters closed loop mode, it tries to adjust the air/fuel ratio. Unfortunately, any adjustments the ECU makes won't register because the O2-eliminators are sending a constant signal to the computer. So the ECU continues to adjust the air/fuel mixture in a vain attempt to reach the stoichiometric ratio and it eventually leans out the air/fuel mixture so much that the engine loses a ton of power. Then when you twist the throttle a bit, the ECU leaves closed loop mode and goes back to the default map. The engine suddenly makes power again and the bike lurches violently forward.

    Ironically, the O2-eliminators are suppose to make the ECU think everything as just fine when it enters closed loop mode, but it instead has cause some bikes to surge severely.


    Kawasaki ZZR1400 -09
  22. #382
    Ahaa... mielenkiintoista. Voisiko sitten olla niin että olisivat ottaneet o2 eliminaattorin pois kun vaihtoivat uuden PC V:n... ei ainakaan kertoneet että näin tekivät. Mistäs mä tiedän onko o2 eliminaattori asennettuna vai ei ? Ja toinen tyhmä kysymys että mikä virka tässä tapauksessa o2 eliminaattorilla on, mitä siitä on iloa, jos ei virheilmoituksia tullut edes ennen PC V asennusta ?

    -Ile
    <p>T: ILE</p><p>ZZR-1400 vm. 2009 / (2010), Yoshimuran Sliparit originaali headerillä josta katti poistettu. PC V + O2 controlleri + LCD + Autotune. (Viimeksi mainitun suhteen dynoon ainoastaan luottaen).&nbsp;</p>
  23. #383
    Lainaa (ianpales @ Elo. 23 2010,19:59) kirjoitti
    Ahaa... mielenkiintoista. Voisiko sitten olla niin että olisivat ottaneet o2 eliminaattorin pois kun vaihtoivat uuden PC V:n... ei ainakaan kertoneet että näin tekivät. Mistäs mä tiedän onko o2 eliminaattori asennettuna vai ei ? Ja toinen tyhmä kysymys että mikä virka tässä tapauksessa o2 eliminaattorilla on, mitä siitä on iloa, jos ei virheilmoituksia tullut edes ennen PC V asennusta ?

    -Ile
    Vikavalot eivät johdu PC V:stä vaan lambda sensorin irrottamisesta. o2 eliminaattori taas laitetaan siihen kohtaa mistä lambda-anturi on irrotettu ja se uskottelee pyörän eculle että lambda on paikoillaan ja saa koko ajan optimi arvoa. Onko mahdollista että sinulla olisi vielä pyörän oma lambda paikoillaan, sillä jos olet asentanut ainoastaan sliparit niin alkukäyriin ei ole tarvinnut koskea jossa se lambdakin on?
    Lambda anturi on se johto pyörän oikealla puolella joka kiinnittyy pakoputken kohtaan missä 4 sylinteriltä tulevaa putkea yhdistyy yhdeksi paksuksi putkeksi. Voit tarkastaa asian irroittamalla ainoastaan oikean puoleisen mustan alakatteen. Taitaa olla 6 pultilla kiinni.



    Kawasaki ZZR1400 -09
  24. #384
    Hmmm... lähdenpä ruuvaamaan ja kohta tiedetään kuinka on
    <p>T: ILE</p><p>ZZR-1400 vm. 2009 / (2010), Yoshimuran Sliparit originaali headerillä josta katti poistettu. PC V + O2 controlleri + LCD + Autotune. (Viimeksi mainitun suhteen dynoon ainoastaan luottaen).&nbsp;</p>
  25. #385
    Jos pyörän oma ECU käyttää lambdaa closed-loop modessa niin se ei kyllä toimi oikein millään eliminaattorilla, kyllä se sen anturin sinne vaatii...

    Tehdas rakentaa hienon seoksen säätösysteemin lambdoineen ja sitten te revitte sen hemmettiin ja ihmettelette kun ei oikein toimi... Miksi?
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  26. #386
    Lainaa (Utah @ Elo. 23 2010,20:17) kirjoitti
    Jos pyörän oma ECU käyttää lambdaa closed-loop modessa niin se ei kyllä toimi oikein millään eliminaattorilla, kyllä se sen anturin sinne vaatii...

    Tehdas rakentaa hienon seoksen säätösysteemin lambdoineen ja sitten te revitte sen hemmettiin ja ihmettelette kun ei oikein toimi... * *Miksi?
    Tuo closed loop- alue löytyy ainakin 6r ja 10r ja vissiin joku saman tapainen nyt tässä zetorissakin.
    Ai miksikö revin helvettiin? Pyörä saatiin kokoputkella ja PC:llä säädettynä aivan uskomattoman paljon paremmaksi ajaa, enkä puhu pelkästä huippu tehosta vaan koko kierrosalueelle tuli lisää potkua. Tehdashan ei ole rakentanut noita systeemejä ajettavuuden parantamiseksi vaan päästömääräysten tiukkenemisen takia. Lisäksi tietysti äänet ja ulkonäkö paranivat huomattavasti.
    Ainut miinus puoli on että (toistaiseksi) ajotietokoneessa ei toimi kulutusluku mittarit ja akun jännitettä ei näe, mutta tulen kyllä toimeen ilman niitäkin.
    Kawasaki ZZR1400 -09
  27. #387
    Lainaa (J.N @ Elo. 23 2010,20:07) kirjoitti
    Lainaa (ianpales @ Elo. 23 2010,19:59) kirjoitti
    Ahaa... mielenkiintoista. Voisiko sitten olla niin että olisivat ottaneet o2 eliminaattorin pois kun vaihtoivat uuden PC V:n... ei ainakaan kertoneet että näin tekivät. Mistäs mä tiedän onko o2 eliminaattori asennettuna vai ei ? Ja toinen tyhmä kysymys että mikä virka tässä tapauksessa o2 eliminaattorilla on, mitä siitä on iloa, jos ei virheilmoituksia tullut edes ennen PC V asennusta ?

    -Ile
    Vikavalot eivät johdu PC V:stä vaan lambda sensorin irrottamisesta. o2 eliminaattori taas laitetaan siihen kohtaa mistä lambda-anturi on irrotettu ja se uskottelee pyörän eculle että lambda on paikoillaan ja saa koko ajan optimi arvoa. Onko mahdollista että sinulla olisi vielä pyörän oma lambda paikoillaan, sillä jos olet asentanut ainoastaan sliparit niin alkukäyriin ei ole tarvinnut koskea jossa se lambdakin on?
    Lambda anturi on se johto pyörän oikealla puolella joka kiinnittyy pakoputken kohtaan missä 4 sylinteriltä tulevaa putkea yhdistyy yhdeksi paksuksi putkeksi. Voit tarkastaa asian irroittamalla ainoastaan oikean puoleisen mustan alakatteen. Taitaa olla 6 pultilla kiinni.
    No niin avasin oikeanpuoleisen katteen, tältä näyttää, eli toi liitin on irti ja vihree "klönssi" siinä ilmeisesti on o2 eliminaattori, eli eikös 02 nyt ole kytketty ? o2_kuva

    -ile
    <p>T: ILE</p><p>ZZR-1400 vm. 2009 / (2010), Yoshimuran Sliparit originaali headerillä josta katti poistettu. PC V + O2 controlleri + LCD + Autotune. (Viimeksi mainitun suhteen dynoon ainoastaan luottaen).&nbsp;</p>
  28. #388
    Lainaa (ianpales @ Elo. 23 2010,20:29) kirjoitti
    Lainaa (J.N @ Elo. 23 2010,20:07) kirjoitti
    Lainaa (ianpales @ Elo. 23 2010,19:59) kirjoitti
    Ahaa... mielenkiintoista. Voisiko sitten olla niin että olisivat ottaneet o2 eliminaattorin pois kun vaihtoivat uuden PC V:n... ei ainakaan kertoneet että näin tekivät. Mistäs mä tiedän onko o2 eliminaattori asennettuna vai ei ? Ja toinen tyhmä kysymys että mikä virka tässä tapauksessa o2 eliminaattorilla on, mitä siitä on iloa, jos ei virheilmoituksia tullut edes ennen PC V asennusta ?

    -Ile
    Vikavalot eivät johdu PC V:stä vaan lambda sensorin irrottamisesta. o2 eliminaattori taas laitetaan siihen kohtaa mistä lambda-anturi on irrotettu ja se uskottelee pyörän eculle että lambda on paikoillaan ja saa koko ajan optimi arvoa. Onko mahdollista että sinulla olisi vielä pyörän oma lambda paikoillaan, sillä jos olet asentanut ainoastaan sliparit niin alkukäyriin ei ole tarvinnut koskea jossa se lambdakin on?
    Lambda anturi on se johto pyörän oikealla puolella joka kiinnittyy pakoputken kohtaan missä 4 sylinteriltä tulevaa putkea yhdistyy yhdeksi paksuksi putkeksi. Voit tarkastaa asian irroittamalla ainoastaan oikean puoleisen mustan alakatteen. Taitaa olla 6 pultilla kiinni.
    No niin avasin oikeanpuoleisen katteen, tältä näyttää, eli toi liitin on irti ja vihree "klönssi" siinä ilmeisesti on o2 eliminaattori, eli eikös 02 nyt ole kytketty ? o2_kuva

    -ile
    Kyllä se on. Muistahan ilmotella toimimisesta, sillä jos sulla se sama vaiva saatiin korjattua uudella PC V:llä niin pitää pyytää itsekkin uusi takuuseen, vaikka aika jännää olisi että kaikki -09 mallit joihin tiedän että on PC V:tä asennettuna (2kpl toistaiseksi) olisi molemmat saaneet viallisen PC:n?
    Eikö muka löydy kolmatta -09 tai -10 pyörää johon ois PC V asennettu tältä foorumilta?



    Kawasaki ZZR1400 -09
  29. #389
    Lainaa (J.N @ Elo. 23 2010,20:30) kirjoitti
    Kyllä se on. Muistahan ilmotella toimimisesta, sillä jos sulla se sama vaiva saatiin korjattua uudella PC V:llä niin pitää pyytää itsekkin uusi takuuseen, vaikka edelleen epätodennäköisenä pidän että PC:ssä olisi vika.
    Juu ilmoittelen totttakai, kuinka tässä kävi, vaan toistaiseksi näyttää että ongelma korjaantui. Nyt ajanut ongelmitta jotain 250 kilsaa. Jotenkin tuntui että aluksi ongelma esiintyi asennuksen jälkeen harvemmin, esim saatoin ajaa 150 kilsaa maantieajoa tasakaasulla ja temppuili kerran ajon aikana, mutta loppupeleissä teki sitä varsin usein. Esim 38 km duunimatkalla, kehä I:llä monesti pariinkin kertaan. Oliko sulla muuten 0.1.3.0 vai 0.1.4.0 firmis ? Onko sulla myös vain sliparit vai koko ränni ?

    -Ile



    <p>T: ILE</p><p>ZZR-1400 vm. 2009 / (2010), Yoshimuran Sliparit originaali headerillä josta katti poistettu. PC V + O2 controlleri + LCD + Autotune. (Viimeksi mainitun suhteen dynoon ainoastaan luottaen).&nbsp;</p>
  30.  
  31. #390
    Lainaa (ianpales @ Elo. 23 2010,21:29) kirjoitti
    Lainaa (J.N @ Elo. 23 2010,20:30) kirjoitti
    Kyllä se on. Muistahan ilmotella toimimisesta, sillä jos sulla se sama vaiva saatiin korjattua uudella PC V:llä niin pitää pyytää itsekkin uusi takuuseen, vaikka edelleen epätodennäköisenä pidän että PC:ssä olisi vika.
    Juu ilmoittelen totttakai, kuinka tässä kävi, vaan toistaiseksi näyttää että ongelma korjaantui. Nyt ajanut ongelmitta jotain 250 kilsaa. Jotenkin tuntui että aluksi ongelma esiintyi asennuksen jälkeen harvemmin, esim saatoin ajaa 150 kilsaa maantieajoa tasakaasulla ja temppuili kerran ajon aikana, mutta loppupeleissä teki sitä varsin usein. Esim 38 km duunimatkalla, kehä I:llä monesti pariinkin kertaan. Oliko sulla muuten 0.1.3.0 vai 0.1.4.0 firmis ? Mikäs vm pyörä sulla muuten ? Ja onko vain sliparit vai koko ränni ?

    -Ile
    En tiedä mikä versio siellä PC:ssä sisällä on, mutta pyörä on -09 ja yuoshimuran kokoränni on asennettu.
    Ja muistahan käyttää niitä isompiakin vaihteita



    Kawasaki ZZR1400 -09
Sivu: 13 / 64:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 311121314152363 ... ViimeinenViimeinen