Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 106:sta
  1. #1
    Onkos täällä ketään mun kokoista, n.176cm/68kg ja hoikka kuin jatkoroikka kellä on 2 osainen nahkapuku? Itsellä on Lindstrandsin kankainen ajopuku missä takki ja housut on kummatkin kokoa S. Puku on aikalailla sopivan väljä, mutta nahkapuvun pitäisi olla suhteellisen tiukka, niin pitääköhän jostain etsiä XS koko?



    ***EX - Suzuki SV1000S ´03 x 2***
    *** Suzuki VZ800 Marauder ´99 ***
  2. #2
    Lähimpään motoliikeeseen vaan sovittelemaan, niin se helpointa on. Mutta kannattaa olla varovainen, voi tulla kalliiksi

    nimimerkillä kokemusta on...
    08 EXC-R 450 * 10 SM R 990 (ex) * 10 SMC 690 (ex) * 06 GSX-R 1000 (ex) * 05 exc 525 (ex) * 03 636 (rip)
  3. #3
    Samoilla strategisilla mitoilla mennään...mutta kun se ei silti auta.
    Itsellä yleensä housut joko XS taikka S, riippuen valmistajasta, samoin takki joko S taikka M.
  4. #4
    Mulla olis myytävänä berikin 3213 2-os puku kokoa 48. Ite oon kokoa 174/68 ja puku on mulle hyvinkin napakka. Lisätietoa nettivaraosasta
    -Aina saa hävetä ja kärsiä-

    -Ei myö tiijetä - myö ajetaa vaan mopolla-
  5. #5
    Huomioi myös että eri valmistajien koot poikkeavat huomattavastikin toisistaan. Älä osta missään tapauksessa nahkapukua sovittamatta.
    .
  6. #6
    Mulla on ketjun aloittajan kanssa pituus sama, mutta lihasta (läskiä) 10kg enemmän ja mulla on Dainesen 2 - osainen nahka kokoa 52, joten aloittajalla se olis varmaan koko 50, tai 48 - kiukulla..
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  7. #7
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Vihdin Matti @ Helmi. 18 2010,23:00) kirjoitti
    Mulla on ketjun aloittajan kanssa pituus sama, mutta lihasta (läskiä) 10kg enemmän ja mulla on Dainesen 2 - osainen nahka kokoa 52, joten aloittajalla se olis varmaan koko 50, tai 48 - kiukulla..
    Paha se on sanoa kokoa sovittamatta. Uutena kun ostaa sellaisen, että just saa kiinni, niin siitä tulee hyvä. Mulla on mittaa 185 ja painoa ollut enimmillään jotain 95 ja niin se vaan koon 50 Dainese päälle sujahtaa kun on mukavasti muotoutunut. Myönnettäköön, että sopivimmillaan tuo oli kasilla alkavassa painossa, viime kesänä oli ehkä himpun jo turhan pinkeä.

    Ja tosiaan mallit vaihtelee merkeittäin. Parhaiten mun päälle tosiaan menee Dainesen tuotteet. Spykejä kun kokeilin, niin muuten oli pirun hyvän tuntuisia, mutta kädet ei oikein toimineet. Astarsia, Berikiä/Arlen Nessiä on turha eden yrittää.



    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  8. #8
    Lainaa (vma @ Helmi. 18 2010,20:24) kirjoitti
    Älä osta missään tapauksessa nahkapukua sovittamatta.
    Voisin sanoa tähän, että samaa mieltä. Itse ostin viime syksynä 1 osaisen Berikin nahkapuvun kokoa 56. Olen 184/77 ja puku on kireähkö = odottaa ensi kautta, että alkaa istumaan oikein kunnolla. Yleensä käytän vaatteista kokoja 52-54.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  9. #9
    Saman pituisena about 5 kiloa enemmän painoa ja Arlen Ness 48 on tosi hyvä. Paikallisessa liikkeessä kokeilin kokoa 50, joka oli "liian mukava" ni tilasin saksasta 48:n ja säästin satasia. Ekat kerrat se oli niinku prinssinakin kuorta vetäis grillimakkaran päälle, mutta nopeesti ne muotoutuu.
    Dainesea kokeilin muttei oikein passannu muotoihin (ja se oli ruma ) Alpinestarsilta ei ollu enää ale-kaudella kokoja paikallisessa liikkeessä...
  10. #10
    Lainaa (BenDilde @ Helmi. 18 2010,05:26) kirjoitti
    Onkos täällä ketään mun kokoista, n.176cm/68kg ja hoikka kuin jatkoroikka kellä on 2 osainen nahkapuku? Itsellä on Lindstrandsin kankainen ajopuku missä takki ja housut on kummatkin kokoa S. Puku on aikalailla sopivan väljä, mutta nahkapuvun pitäisi olla suhteellisen tiukka, niin pitääköhän jostain etsiä XS koko?
    Ite olen 178/70, ja Dainesen 2-osainen Kirishima puku kokoa 48 on just passeli. Olisi edullisesti kaupan, jos tarvis (250€) voi laittaa privaa tai @postia:

    jukka.jarvelainen@hotmail.com
    Yamaha R6R 06 --> *KTM 990 SUPER DUKE 07
  11. #11
    Jos et halua mittatilauksena teettaa pukua niin kokeile RS Taichin pukuja. Niita saa seka euro-kokoina etta japanilaisen mitoituksen mukaan jotka ovat siis hyvinkin hoikkavartaloisille tehtyja. Puvut on todella laadukkaita mutta siita joutuu sitten maksamaankin.

    MA
    ...
  12. #12
    Itse ostin joulukuussa Richan nahkatakin joka oli kokoa 52 ja vähän tiukka, mittaa itellä on 177 ja painoa viikonpäivästä ja kuun asennosta riippuen 90-95kg. Richa oli valmistajista ensimmäinen (ei suomalaisista) joilla tuo kokomitoitus meni oikein. Arlen Ness kokoa 56 ei mennyt päälle ja Berik samassa koossa oli naurettavan lyhyt, eli "napa näky" suorassa seistessä.

    Eli tarkkana saa olla noitten kans kun L ei ole aina L. Joku voisi sanoa että laihduta muttakun olen näitä kiloja niin tunnollisesti kerännyt ettei raaskisi luopuakkaan.
    I'm Rick James, Bitch.

    Kawasaki Gpz750 vm. 1984
  13. #13
    Ei se auta ku kokeilla mikä menee ja mikä ei...

    Viime kesänä oli Dainesen Kirishima 1-os kokoa 54 ja oli aika hiton tiukka yläosasta ja sit taas hiukan väljä alaosasta...

    Nyt on Dainesen T-age 2-os kokoa 50 ja vieläkin saa paksumman paidan tai kerraston sen alle.

    Kokoa itellä 179/73.

    Kokeiltava on jos meinaa sopivan saada, se on niin paljon ruumiinrakenteesta kuitenkin kiinni, eikä aina pituudesta/ painosta...

    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  14. #14

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (TwinTenox @ Helmi. 18 2010,23:13) kirjoitti
    Lainaa (vma @ Helmi. 18 2010,20:24) kirjoitti
    Älä osta missään tapauksessa nahkapukua sovittamatta.
    Voisin sanoa tähän, että samaa mieltä. Itse ostin viime syksynä 1 osaisen Berikin nahkapuvun kokoa 56. Olen 184/77 ja puku on kireähkö = odottaa ensi kautta, että alkaa istumaan oikein kunnolla. Yleensä käytän vaatteista kokoja 52-54.
    Mulla on ollut Arlen Nessin 2-osainen ja nyt 1-osainen puku kokoa 56 ja mitat on 191/100kg ja ovat sopivia joten kyllä sulla on enemmänkin vaarana että se pukusi on liian iso... Berikin ja Nessin mitoitukset ovat samat.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  15. #15
    Oma Berik on kokoa 54 ja miehellä on mittaa 187cm/80kg. Ei lepata radalla tai sopivalla suoralla. Suojat pysyvät oikeassa kohdassa ja alle mahtuu vielä selkäpanssari.
  16. #16
    Lainaa (TeroT @ Maalis. 04 2010,16:34) kirjoitti
    Mulla on ollut Arlen Nessin 2-osainen ja nyt 1-osainen puku kokoa 56 ja mitat on 191/100kg ja ovat sopivia joten kyllä sulla on enemmänkin vaarana että se pukusi on liian iso... Berikin ja Nessin mitoitukset ovat samat.
    Ei se kyllä ole. En tiedä johtuuko pitkistä raajoista vai mistä, mutta pienempää en saisi päälle, tuonkin kanssa menee sekä pukeminen, että poisotto taisteluksi yleensä. Ei ole väljyyttä kyllä missään ja ajoasentoonkin puku vääntää miestä itsestään. Tuohon mun Berikin pukuun ei kyllä +20kg mahtuisi mitenkään...

    Kokeilin myös muistaakseni samankokoista (56) Richan 2 osaista pukua ja se oli myös just passeli.



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  17. #17

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (TwinTenox @ Maalis. 04 2010,18:43) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Maalis. 04 2010,16:34) kirjoitti
    Mulla on ollut Arlen Nessin 2-osainen ja nyt 1-osainen puku kokoa 56 ja mitat on 191/100kg ja ovat sopivia joten kyllä sulla on enemmänkin vaarana että se pukusi on liian iso... Berikin ja Nessin mitoitukset ovat samat.
    Ei se kyllä ole. En tiedä johtuuko pitkistä raajoista vai mistä, mutta pienempää en saisi päälle, tuonkin kanssa menee sekä pukeminen, että poisotto taisteluksi yleensä. Ei ole väljyyttä kyllä missään ja ajoasentoonkin puku vääntää miestä itsestään. Tuohon mun Berikin pukuun ei kyllä +20kg mahtuisi mitenkään...

    Kuvatus:

    http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/IMG_2844.JPG

    Kokeilin myös muistaakseni samankokoista (56) Richan 2 osaista pukua ja se oli myös just passeli.
    No aika sen näyttää. Pitkäraajainen olen minäkin. 2-osaista ostaessani mietin pitkään otanko 54 vai 56:n. Tuota 1-osaista ostaessa en 54:sta sovittanut. Jos nahkapuvun saa uutena ilman apua (tai ilman liukasta alusasua) päälle niin se on liian iso.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  18. #18
    Lainaa (TeroT @ Maalis. 04 2010,19:43) kirjoitti
    Jos nahkapuvun saa uutena ilman apua (tai ilman liukasta alusasua) päälle niin se on liian iso.
    Ei o! Just vetäsin yli kymmenen kiloo pois ja mahdun tohon Rukan vedenpitävään nahkaan nyt, mutta SE EI JUURI VENY!



    ... jotain piti muistaa
  19. #19
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (seku @ Maalis. 04 2010,19:56) kirjoitti
    Lainaa (TeroT @ Maalis. 04 2010,19:43) kirjoitti
    Jos nahkapuvun saa uutena ilman apua (tai ilman liukasta alusasua) päälle niin se on liian iso.
    Ei o! Just vetäsin yli kymmenen kiloo pois ja mahdun tohon Rukan vedenpitävään nahkaan nyt, mutta SE EI JUURI VENY!
    Niin, siinä se kalvo estää venymistä. Kenguruhan ei myöskään juuri veny, mutta perus lehmä muotoutuu tosi kivasti
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  20. #20
    Lainaa (TeroT @ Maalis. 04 2010,19:43) kirjoitti
    Jos nahkapuvun saa uutena ilman apua (tai ilman liukasta alusasua) päälle niin se on liian iso.
    Kyllähän tuo edelleen vaatii teknisen alusasun, että sen saa päälle ilman ongelmia yksin. Tosin eipä tuo mun päällä ole ollutkaan vielä kuin muutaman sata km.

    Aika näyttää tosiaan, mutta mä ainakin toivon, että venyy vielä jonkin verran tuosta.

    Tuo on mallia berik ls-5832-bk - nopeasti en löytänyt tietoa mitä elukkaa tuo on.



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  21. #21
    Itse ostin Berikin nahkatakin ja kokoa 58, mikä oli mulle sopiva. Olen 182 pitkä ja painoa 95kg, ihan kaikki ei ole kuitenkaan vyötäröllä (viellä). 56 koko kiristi jokapuolelta ja pakotti seisomaan luonnottomassa apina asennossa ja olisi ollut todella epämiellyttävä pitää päällä yleisajotakkina. *Rata-ajosta mulla ei ole kokemusta ja sinne varmaan vaaditaankin ajopuvulta eri ominaisuuksia, kuin yleisajoon, missä mukavuudellakin on sijansa.

    Sovittamatta ei todellakaan kannata ostaa nahkapukua, koska eri merkit/mallit istuu todella erillälailla päällä.



    Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
  22. #22
    Osaiskos joku vinkkasta missä nahkapuvussa (1 tai 2-osainen) olisi reilun kokoiset (tarpeeksi pitkät) hihat tai muuten vain sopisi pitkälle ja hoikalle ruumiinrakenteelle?

    Itse olen 190cm/85-90kg. Olen kokeillut Dainesea, Spykeä ja Alpinestaria ja kaikissa hihat alkavat olla OK vasta koossa 58 mutta siinä vaiheessa koko puku on kuin suuri purje. Louis.de:n kokotaulukkoa kun zoomailin niin pukujen hihat jäävät reilu 5cm vajaaksi ja jalat n. 9cm kun muut mitat ovat kohdillaan...

    Täytyykö vaan ostaa ylisuuri puku ja viedä ompelijalle muokattavaksi? Mitä maksaisi puvun teettäminen valmistajalla mittatilauksena, kokemuksia?



    Nykyiset: Yamaha DT-125R, Kawasaki ZX-12R
    Entiset: Yamaha YZF-1000R Thunderace, Kawasaki ZZR-600
  23. #23
    Lainaa (mkaks7 @ Maalis. 15 2010,01:38) kirjoitti
    Osaiskos joku vinkkasta missä nahkapuvussa (1 tai 2-osainen) olisi reilun kokoiset (tarpeeksi pitkät) hihat tai muuten vain sopisi pitkälle ja hoikalle ruumiinrakenteelle?

    Itse olen 190cm/85-90kg. Olen kokeillut Dainesea, Spykeä ja Alpinestaria ja kaikissa hihat alkavat olla OK vasta koossa 58 mutta siinä vaiheessa koko puku on kuin suuri purje. Louis.de:n kokotaulukkoa kun zoomailin niin pukujen hihat jäävät reilu 5cm vajaaksi ja jalat n. 9cm kun muut mitat ovat kohdillaan...

    Täytyykö vaan ostaa ylisuuri puku ja viedä ompelijalle muokattavaksi? Mitä maksaisi puvun teettäminen valmistajalla mittatilauksena, kokemuksia?
    Minä olen yhtä läski ja pitkä kuin sinäkin. Minulla on Sweepin 56 kokoisia 2-osaisia pukuja kaksin kappalen. Aluksi on pikkasen piukahko, mutta ajan kanssa paranee. Hihat ovat ainakin minulle ihan ok.

    PS. Ei tässä hoikkia olla. Katsopas Painoindeksitaulukosta, niin 92 kiloinen 190 senttinen on jo LÄSKI!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  24. #24
    Lainaa (mkaks7 @ Maalis. 15 2010,01:38) kirjoitti
    Osaiskos joku vinkkasta missä nahkapuvussa (1 tai 2-osainen) olisi reilun kokoiset (tarpeeksi pitkät) hihat tai muuten vain sopisi pitkälle ja hoikalle ruumiinrakenteelle?
    Kokeile Berikin pukua. Samassa koossa (56) oli ainakin minulle Richaa sopivampi juuri hihojen suhteen, eli hihat hiukan Richaa pidemmät. Mulla on suht pitkät raajat, vaikka olenkin lyhempi kuin sä.

    Edit: Tosin tajusin juuri, että ei tuo 56 Berik taida sopia sulle päälle muutenkaan.



    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  25. #25
    Lainaa (mkaks7 @ Maalis. 15 2010,01:38) kirjoitti
    Osaiskos joku vinkkasta missä nahkapuvussa (1 tai 2-osainen) olisi reilun kokoiset (tarpeeksi pitkät) hihat tai muuten vain sopisi pitkälle ja hoikalle ruumiinrakenteelle?
    Mulla mitat 190/90-94 ja pitkät kädet, Scottin Drake nahkarotsissa hihat sopivat eikä napakaan näy. Mulla ihan perusajotakkina enkä tiiä saako tuohon housuja taikka sopiiko muuten sun käyttötarkotukseen, mutta mitoitus oli ainakin ihan erilainen kuin Dainesella ym.

    http://www.moto-station.com/ttesima....1pz.jpg
    Fillari
  26. #26
    Olen 186/84, mittasuhteiltani varmaan ihan normaali. Olen sovittanut Alpinestarsin pukuja. Racing Replica koko 52 ei noussut päälle edes avustajan myötävaikutuksella. Koko 56 (ei ollu Racing Replica, vaan joku vanhempi malli) oli lähinnä purje. Racing Replica koko 54 nousee liukkaan alusasun kanssa uutena päälle kun saa hieman apuja. Sen jälkeen kun sen on päälle saanut, niin vaikuttaa ihan mukavasti istuvalta, ei esim. kiristä mistään kun kyykistyy jne. Olen päätymässä tuohon kokoon 54. Myyjä ainakin väittää, että se venyy käytössä sopivaksi ja että uutena pitää olla niin tiukka, että päälle saaminen on vaikeaa.
    Better living through racing

    KTM 990 Adv S
    w. Akrapovic, Emig Racing, Excel rims, Renazco seat, Baehr Capo II, Garmin GPSmap 276C
  27. #27
    Lainaa (BenDilde @ Helmi. 18 2010,05:26) kirjoitti
    Onkos täällä ketään mun kokoista, n.176cm/68kg ja hoikka kuin jatkoroikka kellä on 2 osainen nahkapuku? Itsellä on Lindstrandsin kankainen ajopuku missä takki ja housut on kummatkin kokoa S. Puku on aikalailla sopivan väljä, mutta nahkapuvun pitäisi olla suhteellisen tiukka, niin pitääköhän jostain etsiä XS koko?
    Löytyy musta IXS 2-osainen puku hyvässä kunnossa, ei kaaduttu. Jäi tarpeettonaksi kun ostin uuden. Olen kokoa 177cm/65 kg
  28. #28
    Itse voimailutaustan omaavana 188/105-110 käytän Supermotopukuna Hanx:n yksiosaisia "puolijoukkuetelttoja" 62 -tai 64 suojien määrästä riipuen...

    Tykkään käyttää alla crossipolvareita, suojahousuja ja suojapaitaa, niin silloin 64. Ilman suojapaitaa pelkällä selkäsuojalla+puvun omat suojat 62 menee repimällä päälle.

    Hiat ja vyötärö sais olla Hanx:n puvuissa vähän kireemmät, tarvis olla +60cm haukkari jos meinas että olis sopivat, no helppohan nuo on kiristää. Ja motossa ei pieni väljyys/liikkuvuus haittaa mitään, päinvastoin.

    Ja uusi puku 230ekeen, ei paha *

    Saksanmalta edullisia "merkkipukuja"...
    FC Moto Hot Deals



    https://vmx-racing.com/
  29. #29
    Lainaa (Juhi01 @ Maalis. 22 2010,19:35) kirjoitti
    Olen 186/84, mittasuhteiltani varmaan ihan normaali. Olen sovittanut Alpinestarsin pukuja. Racing Replica koko 52 ei noussut päälle edes avustajan myötävaikutuksella. Koko 56 (ei ollu Racing Replica, vaan joku vanhempi malli) oli lähinnä purje. Racing Replica koko 54 nousee liukkaan alusasun kanssa uutena päälle kun saa hieman apuja. Sen jälkeen kun sen on päälle saanut, niin vaikuttaa ihan mukavasti istuvalta, ei esim. kiristä mistään kun kyykistyy jne. Olen päätymässä tuohon kokoon 54. Myyjä ainakin väittää, että se venyy käytössä sopivaksi ja että uutena pitää olla niin tiukka, että päälle saaminen on vaikeaa.
    Se on mitä luultavimmin oikea koko sulle. Itse saman pituinen, vähän painavampi; 54 alpinestar oli uutena puristavan tiukka, nyt hmm 3 tai 4 kauden jälkeen ei enää purista vaan on juuri sopiva. Suojat pitää pysyä paikallaan vaikka kaatuisitkin.
    - Gpz 900 R -

    - CB 600 F Hornet -
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Antt1 @ Maalis. 30 2010,18:48) kirjoitti
    Lainaa (Juhi01 @ Maalis. 22 2010,19:35) kirjoitti
    Olen 186/84, mittasuhteiltani varmaan ihan normaali. Olen sovittanut Alpinestarsin pukuja. Racing Replica koko 52 ei noussut päälle edes avustajan myötävaikutuksella. Koko 56 (ei ollu Racing Replica, vaan joku vanhempi malli) oli lähinnä purje. Racing Replica koko 54 nousee liukkaan alusasun kanssa uutena päälle kun saa hieman apuja. Sen jälkeen kun sen on päälle saanut, niin vaikuttaa ihan mukavasti istuvalta, ei esim. kiristä mistään kun kyykistyy jne. Olen päätymässä tuohon kokoon 54. Myyjä ainakin väittää, että se venyy käytössä sopivaksi ja että uutena pitää olla niin tiukka, että päälle saaminen on vaikeaa.
    Se on mitä luultavimmin oikea koko sulle. Itse saman pituinen, vähän painavampi; 54 alpinestar oli uutena puristavan tiukka, nyt hmm 3 tai 4 kauden jälkeen ei enää purista vaan on juuri sopiva. Suojat pitää pysyä paikallaan vaikka kaatuisitkin.
    Erinomaista! Kaupat puvusta tulikin jo tehtyä.

    Seuraavaksi pitää arpoa sopivan kokoiset Supertech R:t. Koko 44 tuntui hieman ehkä liiankin suurelta, mutta kauppiaalla ei ollut hyllyssä 43:a, joten vertaamaan ei päässyt vielä.
    Better living through racing

    KTM 990 Adv S
    w. Akrapovic, Emig Racing, Excel rims, Renazco seat, Baehr Capo II, Garmin GPSmap 276C
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen