Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 106:een 106:sta
  1. #91
    Jaahas, homma eteni ja läheltä löyty käytetty alpinestarssin koko puku, 54 oli koko ja sopi kuin nakutettu. Onks mitään vinkkiä tai kokemuksia kun lahje menee ajokengän sisään missä on pitkä säärisuojan pala niin ei tahdo saada ajokenkien vetskaria kiinni.
  2. #92
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lolletti kirjoitti Katso viesti
    Jaahas, homma eteni ja läheltä löyty käytetty alpinestarssin koko puku, 54 oli koko ja sopi kuin nakutettu. Onks mitään vinkkiä tai kokemuksia kun lahje menee ajokengän sisään missä on pitkä säärisuojan pala niin ei tahdo saada ajokenkien vetskaria kiinni.
    Onko mitään mahdollisuutta saada sitä lahjetta siihen kengän päälle? Itsellä ainakin on A-starsin lahkeessa laajennusmahdollisuus (vetoketju).

    Ja mikäli omastani muistan oikein, niin se säärisuojus on ommeltu kiinni siihen lahkeeseen eli sitä ei ilman "väkivaltaa" saa pois. Itse joudun nostamaan säärisuojaa hieman ylöspäin, että kenkä menee kiinni, ilman että painaa sääreen kipeästi.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  3. #93
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lolletti kirjoitti Katso viesti
    Jaahas, homma eteni ja läheltä löyty käytetty alpinestarssin koko puku, 54 oli koko ja sopi kuin nakutettu. Onks mitään vinkkiä tai kokemuksia kun lahje menee ajokengän sisään missä on pitkä säärisuojan pala niin ei tahdo saada ajokenkien vetskaria kiinni.
    Mitkä kengät?
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  4. #94
    Sidi jokku rata-ajos olleet kengät ja puvussa on kyllä vetoketju lahje ja irtoavat säärisuojat. Onks mul sit liia isot pohkeet hyvä kun kengän saa kiinni kun on boxerit jalas. Pitää vähä tutkail viel, sen verra hikine homma lyöd nahka pääl.

    E sen verra että pelkkä vetoketju lahkeessa ei laajennus mahista
  5. #95
    Lainaa lolletti kirjoitti Katso viesti
    ja irtoavat säärisuojat.
    Empä ole säärisuojia nähny ratanahoissa. Mitäpä jos otat ne pois. Saatko sitten sullottua?

    Mulla on myös millilleen mitoitettu puku Mun pitää pistää eka lahkeiden vetskarit kiinni ja sitten vasta nykäistä yläosa päälle. Eli lahkeiden vetskaria laittaessa, housupuoli on hieman alempana ja siten vähän enemmän tilaa.
    Braaaaap
  6. #96
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Empä ole säärisuojia nähny ratanahoissa. Mitäpä jos otat ne pois. Saatko sitten sullottua?

    Mulla on myös millilleen mitoitettu puku Mun pitää pistää eka lahkeiden vetskarit kiinni ja sitten vasta nykäistä yläosa päälle. Eli lahkeiden vetskaria laittaessa, housupuoli on hieman alempana ja siten vähän enemmän tilaa.
    Joissain puvuissa polvisuoja jatkuu aika pitkälle säären päälle
    Superbike #7
  7. #97
    Ei varsinaisesti liity puvun kokoon, mutta sivuaa aihetta:

    Nahkapuku perferoituna vai ei? Tulevana kautena tarkoitus käydä enemmänkin radalla, ja sitä silmälläpitäen ajattelin nahkapuvun hankkia. Tulisi myös vakituiseen käyttöön tieliikenteessä, ja mietinkin tarkeneeko tuollaisella hyvin perferoidulla puvulla suomessa? (oletetaan nyt että on edes 10 astetta..) Alle mahtuu toki merinovillat / mitä näitä nyt on, mutta kuinka paljon ne pelastavat? Itsellä ollut A1 ajoista saakka goret käytössä, ja oletan että tuollainen perferoitu nahka on aika radikaalisti viileämpi.
  8. #98
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vile kirjoitti Katso viesti
    Ei varsinaisesti liity puvun kokoon, mutta sivuaa aihetta:

    Nahkapuku perferoituna vai ei? Tulevana kautena tarkoitus käydä enemmänkin radalla, ja sitä silmälläpitäen ajattelin nahkapuvun hankkia. Tulisi myös vakituiseen käyttöön tieliikenteessä, ja mietinkin tarkeneeko tuollaisella hyvin perferoidulla puvulla suomessa? (oletetaan nyt että on edes 10 astetta..) Alle mahtuu toki merinovillat / mitä näitä nyt on, mutta kuinka paljon ne pelastavat? Itsellä ollut A1 ajoista saakka goret käytössä, ja oletan että tuollainen perferoitu nahka on aika radikaalisti viileämpi.
    Kyllähän reijitetystä nahasta tuulee läpi ihan railakkaasti. Ite olen käyttänyt nahkojen päällä tuulenpitävää kalvotakkia viileämmässä kelissä. Ihan ainoaksi ajovarusteeksi en perforoitua ostaisi, mutta toisaalta ratahommissa tuppaa tulemaan turhankin kuuma jos reijitys puuttuu.
    Superbike #7
  9. #99
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän reijitetystä nahasta tuulee läpi ihan railakkaasti. Ite olen käyttänyt nahkojen päällä tuulenpitävää kalvotakkia viileämmässä kelissä. Ihan ainoaksi ajovarusteeksi en perforoitua ostaisi, mutta toisaalta ratahommissa tuppaa tulemaan turhankin kuuma jos reijitys puuttuu.
    Jees, toki nuo vanhat goret edelleen tallessa ja varmastikin käytössä tässä kauden alussa ja lopussa Niistäkin alkaa vaan päästä vesi läpi hiljalleen.. Mutta eiköhän tuo reijitetty ole se way to go, sen kanssa kun jonkinverran on marginaalia vaikuttaa noiden muiden varusteiden kanssa. Reijittömätönät taas vaikea lähteä viilentämään
  10. #100
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Reikäkoko vaikuttaa ilmeisesti aika paljon, omassa Alpinestarsin tonniluokan reikäpuvussa ei fiilis mitenkään erityisen ilmastoitu ole. Internetissä kertoivat että reikäkoko on näissä liukuhihnapuvuissa pieni sen vuoksi että rumpukuivatun lehmännahan repeämisenkesto ei ole niin ihmeellinen kuin jollakin arvokkaammalla nahkatyypillä. Mulle tuo on kelvannut lähes ainoaksi puvuksi, enkä ole koskaan toivonut ettei reikiä olisi. Kuuman kelin köröttelyyn mulla on läpivirtaava rättipuku, yli kahdenkympin kelissä ainakin tämä reikänahka alkaa käymään turhan kuumaksi ja isoreikäisempää tulee ikävä. Alle kympin kelissä ei tule ajettua ja yli sen on pärjännyt kun on laittanut windstopperia alle. Reilun viidentoista kelissä sen voi korvata urheilualusilla.
    1000
  11. #101
    Tänään ajopäivän päätteeksi nahkatakin vetoketju päätti antautua hallissa pyöriessä. Suht veemäinen homma räpeltää tuo auki, vaati kaks henkilöä. Mietin vaan, että onko tää se kuuluisa kesäkunto Ja repeeköhän tuo nyt aina vaan helpommin auki keskeltä. On joutunu pitää sen verran kerrastoa nahkojen alla, että ilmeisesti vetoketju joutuu koville. Niin ja talven treenitauollakin saattaa olla vaikutusta
    Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
  12. #102
    Olen sovitellut Bering Supra-R 1-osaista ajopukua ja vaikea päättää kumman koon otan. Sovittaessa oli selkäpanssari selässä. Itse olen 180cm/80kg jantteri ja L koko menee ihan ok päälle, mutta on napakka ja suorana seisoessa puku alkaa kiristää nivusista, mutta ajoasennossa tällaista ongelmaa ei ole. XL koko taasen menee helpommin päälle, ei kiristä mistään, mutta esim mahan ja säärien kohdalle jää tyhjää jonkin verran.

    Kumman itse ottaisitte ja miksi?
    Muutama ruuvi löysällä
  13. #103
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Waiski_ kirjoitti Katso viesti
    Olen sovitellut Bering Supra-R 1-osaista ajopukua ja vaikea päättää kumman koon otan. Sovittaessa oli selkäpanssari selässä. Itse olen 180cm/80kg jantteri ja L koko menee ihan ok päälle, mutta on napakka ja suorana seisoessa puku alkaa kiristää nivusista, mutta ajoasennossa tällaista ongelmaa ei ole. XL koko taasen menee helpommin päälle, ei kiristä mistään, mutta esim mahan ja säärien kohdalle jää tyhjää jonkin verran.

    Kumman itse ottaisitte ja miksi?
    Ehdottomasti L, se kuitenkin muotoutuu käytössä aika paljon. Löysästä kun ei saa istuvaa sitten millään.
    Superbike #7
  14. #104
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ehdottomasti L, se kuitenkin muotoutuu käytössä aika paljon. Löysästä kun ei saa istuvaa sitten millään.
    Näin mä itsekin vähän mietin, mutta myyjä oli eri mieltä...
    Muutama ruuvi löysällä
  15. #105
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Waiski_ kirjoitti Katso viesti
    Näin mä itsekin vähän mietin, mutta myyjä oli eri mieltä...
    Sil varmaan on enempi jäämässä sitä XL -kokoo hyllyyn.
    Superbike #7
  16.  
  17. #106
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Sil varmaan on enempi jäämässä sitä XL -kokoo hyllyyn.
    voi olla. No L lähtee mukaan ja hyvään hintaan. Samalla lähtee Beringin hanskat ja selkäpanssari. Ihan hyvän oloista kamaa ja Suomesta ei taida saada. Vahingossa huomasin täällä Ateenassa rata-ajoon erikoistuneen liikkeen ja se on samalla Beringin maahantuoja täällä.
    Muutama ruuvi löysällä
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234