Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    Eilen Lahden MP-messuilla törmäsin osastolle, jossa oli esittelyssä Reevu -merkkinen peilikypärä. Vaikutti varsin mielenkiintoiselta kokonaisuudelta. Kohtuuhintainen (285,-) Tri-Kompsiitti potta, jossa oli sisäänrakennettu peilijärjestelmä, jolla siis näki taakse pikkaisen katsetta nostamalla.

    Kyselenkin onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä kapistuksesta ?
    Buell XB12X, HD XL883, BMW K100, Kawasaki KE125
    Yamaha 125 Trail, Honda CB 100, Suzuki 80 K11 Sports
    Honda 70 Dax, Husgvarna 175 Silverpil
  2. #2
    Ei kokemuksia, mutta tuossa video kiinnostuneille: http://www.snotr.com/video/3544
  3. #3
    Vähäisiä on kokemukset mutta kerron ne kaikki. *
    Pari vuotta sitten kun nuo tuli, messuilla oli mallin vuoksi vain jokin xxxs koko jota hieman pyörittelin käsissäni.

    Nyt olin jopa ostamassa uutta kypärää ja messuilta löytyi kun löytyikin sopiva koko jota testasin päähän asti.
    Täytyy todeta että päässä oli rihvelin tuntuinen sankko kypäräksi mutta peili oli "ihan kiva". *

    Tilasin taas Schubertin mutta vika on varmaan minussa, ja pienikin vika riittää kun se on päässä.
  4. #4
    minkäs skuupertin laitoit?itellä pitäis hommata uus-vanha on c3.onko kokemusta s1 pro:sta ja c3:sta?lähinnä vertailua.itelle tuo aurinkovisiiri on ehoton,joten syö aikalailla noita vaihtoehtoja,ja huonoa ei kehtais ostaa.
    Ex:
    Ducati Hypermotard 1100 -08
    Kawasaki ZZR 1400 ABS -09
    Honda CBR 1100 XX -04
  5. #5
    Ajoin normaalin S1:sen lunariin joten valitani oli S1 Pro.
    Avattavalle suhisijalle ei ole ollut mitään tarvetta.
    Noista löytyy paljon juttua haulla.
  6. #6
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Mulla on yksi, olikohan MSX1 tms... Se peili toimii jos on pysty ajoasento mutta jopa VFR:n kanssa siitä näki vain taivasta.
    Uudempiin piti kai tulla säädettävä kulma, en ole niitä kokeillut.
    Dirty Nasty Furriner
  7. #7
    Vieläkö, taikka taasko niitä joku koettaa myydä jossain jollekin?
  8. #8
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Se peilisydeemi on tuossa aika hyvä idea, mutta itse kypärä on kyllä aika kamala tekele. Tai oli ainakin silloin kun se tuli markkinoille, liekö parantunut siitä.
    1000
  9. #9
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    No ei potassakaan oikeestaan muuta vikaa ollut kuin paino ja koko... mun päässä hiljainen, visiiri tosin oli toiminnaltaan vastaava kuin jossain bilteman potassa.
    Dirty Nasty Furriner
  10. #10
    Käyttökokemuksia ei ole kyllä itsellä, mutta kovasti kiinnostaa tuo idea käytännössä etenkin omalla kohdalla: miten oppisi käyttämään ja "häiritseekö" näkökentässä.
    Ensimmäisen kerran itselle tuli ko. merkki ja malli tutuksi 2005, silloin olisi saanut alta 200€. On varmasti parantunut sitten alkuaikojen monelta osin.
  11. #11
    Rearview kamera ois aina oikeassa asennossa, eikä matkustaja peittäs..
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  12. #12
    Kauriinmetsästäjä riisor:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (karivei @ Helmi. 11 2010,22:47) kirjoitti
    Rearview kamera ois aina oikeassa asennossa, eikä matkustaja peittäs..
    Tollanen ois makee

    Jos olis tilaa..
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohjeet <<

    Ducati SFV4S
  13. #13
    Eikös ne vaarat yleensä tuu edestä tai sivuilta päin, eikä niinkään takaa? Eteen tulevat autot, eläimet, muut äkkijarrutustilanteet, tieltä suistuminen jne. Vie vain huomion väärään paikkaan, jos jää tuijottelemaan että mitäs siellä takana tapahtuu.
    CBR600RR -07
    If you're not confused, then you don't know what's going on.
  14. #14
    Mites tollanen peilikypärä käyttäytyy jos 100 km vauhdissa lentää pää edellä johonkin esteeseen?

    Jotenkin tulee mieleen, etteivät ne peilit siellä kypärän sisällä ainakaan jousta yhtään.

    Toki kypärällä pitää olla oikea luokitus, jotta sitä saa käyttää.
    * * * * * * * * * * *

    Tää on allekirjoitus!

    * * * * * * * * * * *
    Suzuki GS 450E (vm. 1988) -->
    Suzuki GS1100G (vm. 1983) -->
    Yamaha FJ1200ABS (vm. 1992) -->
    Yamaha FJR1300A (vm. 2008) -->
    Ei tiedä vielä
  15. #15
    Lainaa (suzuki_GS1100G @ Helmi. 17 2010,18:45) kirjoitti
    Mites tollanen peilikypärä käyttäytyy jos 100 km vauhdissa lentää pää edellä johonkin esteeseen?

    Jotenkin tulee mieleen, etteivät ne peilit siellä kypärän sisällä ainakaan jousta yhtään.

    Toki kypärällä pitää olla oikea luokitus, jotta sitä saa käyttää.
    Ehkä ne peilit on jotakin elastisempaa materiaalia kuin lasia..?
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  16. #16
    Lainaa (karivei @ Helmi. 11 2010,22:47) kirjoitti
    Rearview kamera ois aina oikeassa asennossa, eikä matkustaja peittäs..
    Jollei tuossa kamerassa ole ns. "peilitoimintoa" niin voin sanoa, että se vaatii kyllä pirun pitkän totuttelun.
    Itsellä on videokuvaamista varten ns lipstick-kamera, joka näyttää taaksepäin. Näen kuvan tankkilaukussa olevan DV-kameran etsimestä. Tuossa vähän lisätietoja...

    Ongelma on siinä, että taaksepäin kuvaava videokamera katsoo maisemaa samoin kuin jos kuskin pää kääntyisi 180 astetta. Tällöin esimerkiksi vasemmalta (ajosuuntaan) ohittava ajoneuvo näkyy vidokuvassa ohittavan oikealta!
    Olen monta kertaa takakameran kuvaa katsoessani säpsähtänyt kun olen siitä nähnyt takana tulevan auton alkavan muka ohittaa ojan puolelta, koska ihminen on niin tottunut taustapeilin näyttämään käänteiseen kuvaan.

    Tuossa kameraesitteessä ei puhuta mitään peilikuvamahdollisuudesta. Jos se puuttuu, niin eipä tuosta missään tapauksessa taustapeilien korvaajaksi olisi.

    Otsikon mukaisessa Reevu-kypärässä takanäkymä aikaansaadaan peileillä, joten voisi olettaa siinä ainakin tuon kuvan olevan kuten esim. auton taustapeilissä konsanaan.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  17. #17
    Lainaa (AimoPamaus @ Helmi. 11 2010,17:29) kirjoitti
    Ajoin normaalin S1:sen lunariin joten valitani oli S1 Pro.
    Avattavalle suhisijalle ei ole ollut mitään tarvetta. *
    Noista löytyy paljon juttua haulla. *
    Muuten...C3 on hiljaisempi, kuin S1PRO ainakin vapaassa ilmavirrassa. Tokihan meteli on riippuvainen katteiden tekemästä turbulenssista.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  18. #18
    Lainaa (pozo izquierdo @ Helmi. 21 2010,23:10) kirjoitti
    Ongelma on siinä, että taaksepäin kuvaava videokamera katsoo maisemaa samoin kuin jos kuskin pää kääntyisi 180 astetta. Tällöin esimerkiksi vasemmalta (ajosuuntaan) ohittava ajoneuvo näkyy vidokuvassa ohittavan oikealta!
    Olen monta kertaa takakameran kuvaa katsoessani säpsähtänyt kun olen siitä nähnyt takana tulevan auton alkavan muka ohittaa ojan puolelta, koska ihminen on niin tottunut taustapeilin näyttämään käänteiseen kuvaan.
    Mitäs jos kiinnittää vaan peilin siihen näytön viereen ja kattelee siitä
    Kawasaki ER-5 '99 --> Kawasaki Z 750 '05 --> Yamaha YZF R1 '05 --> polkupyörä (Mitä kivaa ensi kesälle radalle?)
  19. #19
    Lainaa (Heksa @ Helmi. 22 2010,08:57) kirjoitti
    Muuten...C3 on hiljaisempi, kuin S1PRO ainakin vapaassa ilmavirrassa. Tokihan meteli on riippuvainen katteiden tekemästä turbulenssista.
    No joo teoreettisesti ja vain 1db erolla.
    Käytäntö on kuitenkin osoittanut muuta.
  20. #20
    Lainaa (Elmeri H. @ Helmi. 17 2010,21:07) kirjoitti
    Ehkä ne peilit on jotakin elastisempaa materiaalia kuin lasia..? *


    luodinkestävää...
    HS 19.11.2005

    * http://www.reevu.fi/-a-26.html
  21. #21
    kellää oo vissii kertyny kerrottavax kokemuksia...
    jokaisessa meissä asuu pieni ghostraider

    zx-10r-04 ex
    dr-800s-93
    ktm duke 620 -96
    zx10-r -08
  22. #22
    Umpimallin Reevu Ei olisi edes kallis, 299€ ja ihan asiallisia malleja mutta tosiaan jotain kokemuksia kaipailisin itsekin.
    Näillä mennää!
  23. #23
    Onko tapahtunut mitään kehitystä tällä alalla? Nykyisessä pyörässä on ennätyksellisen surkeat, mutta silti lailliset peilit. Kokemusten mukaan katveeseen mahtuu ainakin VW Transporterin kokoinen auto sinisine vilkkuineen. Pitäisi löytää ilman piuhaa toimiva takakamera tai prisma/peiliviritys joka ei kuitenkaan tulisi pyörän etuprofiilin ulkopuolelle. Käytännössä siis joko rekisterikilven valoon tai kypärään.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  24. #24
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Onko tapahtunut mitään kehitystä tällä alalla? Nykyisessä pyörässä on ennätyksellisen surkeat, mutta silti lailliset peilit. Kokemusten mukaan katveeseen mahtuu ainakin VW Transporterin kokoinen auto sinisine vilkkuineen. Pitäisi löytää ilman piuhaa toimiva takakamera tai prisma/peiliviritys joka ei kuitenkaan tulisi pyörän etuprofiilin ulkopuolelle. Käytännössä siis joko rekisterikilven valoon tai kypärään.
    Minulla Suitsassa surkeat peilit, jotka vielä tärisee siihen malliin, ettei niistä paljoa näe. Olen ratkaissut ongelman kääntämällä päätä. Toimii!
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  25. #25
  26. #26
    Muutaman kerran kun ajelee kyykyllä sopivaa marssivauhtia, nostaa pään ylös ja kääntää sen takaviistoon, alkaa liikkuvuutta kaularangassa löytyä hyvin nopeasti jo vähän liiankin kanssa. Jos ette usko, niin kokeilkaa.

    Yleensä ottaen olisi helpompaa ja turvallisempaa, jos naama olisi koko ajan oleellisesti menosuuntaan ja pienellä vilkaisulla sitten näkisi mittaristoon kiinnitetystä näytöstä, kypäränäytöstä tai mistä tahansa, mitä takana tapahtuu.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  27. #27
    Joku tuon tyylinen, jos vain velcrot kestää tuulta:

    https://www.amazon.com/Wristband-Cyc...445401-8052139

    Tangonpää peilit ei oikein tule kysymykseen, koska ne lisäävät pyörän leveyttä ja ryssivät ulkonäöllisesti muuten täydellisen muodon. Mies saa näyttää rumalta, pyörä ei.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  28. #28
    Mulla on peileissä liimattuna laajakulmapeilit peilin sisä/ylänurkkaan. Sillä saa kuollutta kulmaa hyvin poistettua.
    FJR -17
  29.  
  30. #29
    Mietin pitäskö investoida tuommonen? https://www.amazon.com/4UCAM-Backup-...ustomerReviews
    Mulla on puhelin joka tapauksessa telineessä ajaessa, ainut ongelma on että iphone tykkää ylikuumentua jos näyttö on päällä koko ajan.